Сангийн сайд төсөв биш Ерөнхий сайдын шийдвэрийг тодотгов | News.MN

Сангийн сайд төсөв биш Ерөнхий сайдын шийдвэрийг тодотгов

РЕДАКЦИЙН ЗУРВАС

Сангийн сайд төсөв биш Ерөнхий сайдын шийдвэрийг тодотгов

Сангийн сайд төсөв биш Ерөнхий сайдын шийдвэрийг тодотгов

Сүүлийн 100 жил үзэгдээгүй цар тахалд дэлхий нэрвэгдээд байна. Улс орнууд хил хязгаараа хааж, иргэд нь гэр гэртээ байхаас өөр сонголтгүй боллоо. Коронавирусийн голомт болсон Хятад улстай хил залгаа, дээр нь эдийн засаг, иргэдийн харилцаа нь Хятадтай дээд зэргээр идэвхтэй байдаг Монголын хувьд одоогоор халдварын батлагдсан 14 тохиолдолтой байгаа нь үнэхээр зол юм.

Халдвар авахгүйн тулд юу ч хийлгүй гэртээ байх хэрэгтэй ч, гэртээ байхын тулд орлоготой, хоолтой байх хэрэгтэй. Ард иргэдийн амийг авран хамгаалахын хажуугаар улсынхаа эдийн засгийг хэрхэн сүйрэл багатай авч үлдэх юу гэдэг асуудал өнөөдөр улс орнуудыг зовоож байна.

Улс орнууд янз янзын арга хэмжээ авч байна. Эдийн засгийн бүтэц, суурь, харилцан хамаарал нь өөр өөр учраас ингэх нь ч аргагүй. Монголын Засгийн газар нэлээд дүлэгнэсний эцэст 10-аад хоногийн өмнө эдийн засгаа аврах долоо зүйл бүхий арга хэмжээг авч хэрэгжүүлэхээ зарлалаа. Энэ шийдвэрээс хоёр долоо хоногийн өмнө банкинд зээлтэй иргэдийн төлөлтийн хугацааг гурван сараар хойшлуулж байгаагаа мэдэгдсэн ч энэ шийдвэрийг нь хэрхэн хэрэгжүүлэх талаар тодорхой аргачлалгүй, салаа утгатай мэдэгдэл хийж хүмүүсийг сэтгэлийг хөөргөөд орхисон. Ерөнхий сайдын зүгээс энэ шийдвэрийг үг дуугүй хэрэгжүүл, үгүй гэвэл салбарт чинь бүтцийн өөрчлөлт хийнэ гэж айлгаж байж банкууд зээлийн хугацаа сунгах хүсэлтийг иргэдээс цахимаар авч эхэллээ. Ерөнхий сайдын энэ сүрдүүлэг Монголын эдийн засагт банкны салбар монопол тоглогч болсон гэдгийг баталгаажуулаад өглөө.

Харамсалтай нь зээлийн хугацааг хойшлуулах шийдвэрийн нэгэн адил долоон зүйлт төлөвлөгөө мөн л нэг өдөр сэтгэл хөөргөөд, маргааш өдрөөс нь яг юу болоод өнгөрөв өө гэж бодоход хүргэлээ. Ерөнхий сайдын танилцуулсан долоон зүйлт төлөвлөгөөг хэрэгжүүлэхэд 5.1 их наяд төгрөг шаардагдах ажээ. Төсвөөс гадуурх 5.1 их наяд төгрөгийн эх үүсвэр харин байгаа юу? Сангийн сайдын хэлснээр гурав гаруй их наядыг нь гаднын эс үүсвэрээс, үлдсэнийг нь төсөв дотроо зохицуулна гэж сүүлд тодотгосон. 5.1 их наяд гэдэг бол 2020 оны төсвийг орлогын бараг 40 хувьтай тэнцэх дүн юм. 2020 оны төсөв угаасаа хоёр их наяд төгрөгийн алдагдалтай батлагдсан. Хоёр их наядын алдагдалтай төсвийн хаанаас дахиад хоёр их наядыг зохицуулах нь ойлгомжгүй хэвээр. Коронавирусээс үүдсэн өнөөгийн нөхцөл байдлыг харвал төсөвлөсөн 11.7 их наядын орлого бүрэн биелэх боломжгүй болсон. Орлогын чамжгүй хувийг бүрдүүлэх нүүрсний экспорт буурна, мөн зэсийн дэлхийн зах зээлийн үнэ буурсан.

5.1 их наядын өртөгтэй долоон зүйлт багц арга хэмжээ иргэд, компаниудад дэмжлэг болж чадах уу. Бодит дэмжлэг болно гэдэгт эргэлзэж байгаагаа олон хүн илэрхийлж байна.

НДШ болон ХАОАТ-ыг дөрөвдүгээр сарын 1-нээс аравдугаар сарын 1 хүртэл авахгүй, 1,5 тэрбум төгрөгөөс доош орлоготой ААН-ийг татвараас чөлөөлнө гэсэн сайхан шийдвэрүүд амнаас унаад хөрсөн дээр буух хоорондоо л замхрах нь. Сангийн сайд Ч.Хүрэлбаатарын өнгөрсөн Лхагва гаригт нэмж тайлбарласнаас үзэхэд хүлээлттэй байсан олон иргэн, ААН урам хугарлаа. Банкны зээлийн төлөлттэй холбоотой шийдвэрийн нэгэн адил иргэд, ААН-үүд төрийн байгууллага хоёрыг хоорондоо зохицоод яаж ийгээд шийд гэсэн маягтай. Засгийн газар багц арга хэмжээний тооцоогоо ул суурьтай гаргаагүй гэдгийг нотлох нэг жишээ бол НДШ-ийг чөлөөлөх шийдвэрт хувиараа төлөгчид хамрагдахгүй гэж мэдэгдсэнээс хойш цагийн дараа хамрагдана хэмээн мэдэгдсэн явдал юм.

Сангийн сайдын дахин тодотгосноор төрийн байгууллагын ажилтан, ажилчид, мөн төсвийн хөрөнгө оруулалттай газрууд, төрийн өмчит компаниуд, улсын болон орон нутгийн тендерийн ажил авсан компаниуд НДШ-ээ төлдгөөрөө төлнө. Эдгээр тодорхойлолтод орохгүй ААН-ийн ажилтнууд НДШ-ээс чөлөөлөгдөх ажээ. Ингэхдээ НД-ийн дэвтрийн бичилт хэрхэн хийгдэх нь тодорхойгүй. Тэг бичилт хийгдэх үү, өмнө төлж байсан шимтгэлийн хэмжээгээр бичигдэх үү, тэг бичилт хийгдэх бол үүнийг тэтгэвэрт гарах хүмүүсийн тэтгэврийг тогтоохдоо, жирэмсэн эхийн чөлөөгөө эдлэх үедээ шимтгэлээ төлснөөр тооцох уу, төлж байснаараа бичилт хийх үү, банкууд зээл өгөхдөө тэг төлөлттэй саруудыг хэрхэн тооцох вэ.

Сангийн сайдын хэлснээр компани өөрөө мэдээд шийдэж болно гэх. Ирээдүйгээ бодсон иргэн төлдгөөрөө төлөх шийдвэр гаргахаас өөр сонголт алга.

1.5 тэрбум төгрөгөөс бага орлоготой ААН-ийг ААНОАТ-аас чөлөөлнө гэж байгаа ч үүнд ашигт малтмалын хайгуул, олборлолт, тээвэрлэлт, согтууруулах ундаа, тамхи үйлдвэрлэх, импортлох, бүх төрлийн шатахуун импортлох, бөөний болон жижиглэнгийн худалдаа эрхэлдэг ААН татварын хөнгөлөлтөд хамрагдахгүй. Үүнээс харахад энэ хөнгөлөлтөд бас л зарим хэсэг нь гомдоод үлдэх нь.

Иргэдийг баярлуулсан өөр нэг сайхан мэдээ нь ажилтнуудад олгох 200 мянган төгрөг байлаа. Гэвч бас л баярлуулан гомдоов. “Үйл ажиллагаа нь доголдож, орлого нь буурч байгаа боловч ажлын байраа хадгалсан хувийн хэвшлийн аж ахуйн нэгжүүдийн ажилтан бүрт 200,000 төгрөгийн бэлэн мөнгөний дэмжлэг олгон Дэмжлэгийг гурван сарын хугацаанд сар бүр олгоно” гэсэн боловч Сангийн сайдын дахин тодотгосноор төрийн байгууллагын шийдвэрээр үйл ажиллаагааг нь зогсоосон ч ажлын байраа хадгалж байгаа ААН хамрагдах ажээ. Нэгдүгээр сарын сүүлээс үйл ажиллагаа нь зогссон спорт клубүүд, фитнесүүд, үзвэр, үйлчилгээний байгууллагууд хамрагдана гэсэн үг. Ингэснээр чадан ядан ажиллаж байгаа дийлэнх ААН хамрагдахгүй боллоо.

Тоон дотор үсэг гэдэг шиг нэг шийдвэр долоо дотор багтсан нь ноолуурын зээл. Ноолуур худалдан авагч, бэлтгэгчдэд 300 тэрбум төгрөгийг гурван хувийн хүүтэй зээл олгохын хажуугаар нэг кг ноолуурын үнийг 100,000 төгрөгөөс буулгаж болохгүй гэсэн нь яалт ч үгүй сонгууль бодсон шийдвэр. Малчдын орлогод голлох нөлөөтэй ноолуурын үнийг барих замаар санал худалдан авч байна гэж ойлгох нь үнэнд нийцнэ.

Хүүхдийн сар бүрийн 20 мянган төгрөгийг гурван сарын хугацаанд 10 мянгаар буюу нийтдээ 30 мянган төгрөгийн нэмэгдүүлэн өгөх нь л хамгийн гэгээн шийдвэр байлаа. Шатахууны үнийг дөрөвдүгээр сарын 15-наас литр тутамд 300, түүнээс дээш төгрөгөөр бууруулна гэж амласан нь хамгийн бодитой шийдвэр гэж хэлж болно. Гэвч нефть импортлогчид энэ үнийн дүн дээр харилцан тохиролцох сонирхолтой байгаа гэсэн мэдээлэл байна. Хэрэв тийм бол шаардагдах тооцоо судалгаа хийгээгүй, төрийн шийдвэрээр мундагдаж зохицуулсан болж таарч байна. Хэрэв нефть импортлогчид амжилттай хэлэлцээ хийж чадвал бензины үнэ 300-аас бага төгрөгөөр буурна гэсэн үг.

Жил бүрийн гуравдугаар сард хийдэг бизнесийн итгэлийн индексийн судалгаагаа МҮХАҮТ өнгөрсөн долоо хоногт танилцууллаа. Энэхүү судалгаа корона эдийн засагт гүнзгий нөлөөлснийг харууллаа. Судалгаанд оролцсон 1500 компанийн 67,4 хувь нь корона маш их хэмжээгээр нөлөөлсөн, 22 хувь нь нэлээд хүчтэй нөлөө үзүүлсэн гэжээ. Бараг хувийн хэвшилд тэр чигт нь нөлөөлсөн гэсэн үг.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
9
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ХахаХаха
1
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

57 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Амармэнд 2020-04-06 66.181.161.49

Хүрэлсүх Ерөнхий сайд Монголыг энэ цаг үед хамгийн сайн удирдаж байгаа.

Avatar

Зочин 2020-04-06 64.119.24.237

UVSAD XULGAI XIIJ BUI TUXAI TSENZURGUI SURVALJLAGA UZEED GUTALAA. NAAD DERGEDEE BAIGAA CHIMEDIIN XULGAICHAA ZAILUULJ BAIJ TOSVOO YANZAL AA. 5.1 IX NAYADIIG XANAAS GARGAX VE/ XUDLAA SHUUDEE. BAASNII NI NOOTS. NOOTS BAILAA CH TOSVOOR L DAMJINE=A BIZDEE.

Avatar

Иргэн Бат 2020-04-06 202.170.84.188

Шатахуунаа буулгаачээ… 2жилийн өмнө яг өдийн доллар 2300тай байхад л Дизель түлш=1320төг байсан юм шүү… Одоо доллараас бусад зах зээлийн ханш нь навс буучихаад байхад яагаад 300хан төгрөг буулгана гэж???? Одоо байгаа 2490төгрөгөөсөө буулгаж 1600төг орчим байх ёстой шүү

Avatar

иргэн 2020-04-06 76.107.165.63

Маш зөв. Хүрэлбаатар сайн ажиллаж байгаа. Наад Янаг УХНА ХҮРЭЛСҮХ чинь энэ доор оцгорнолдон орилолдон халамж нэхэж буй буй бэртэгчин тархины тураалтануудыг өөгшүүлэх гэж амандаа багтсанаа амлана шүү.

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.21.100.210

МАН 7 төрлийн татвар нэмээд татвараар цугларсан хэсэг мөнгөөр ЖДУ-гийн уих-Н ГИШҮҮДЭД 3% ийн хүүтэй өгөөд авсан УИХ-н гишүүд 36% хүртэл мөнгө хүүлсэнг хэзээ ч мартахгүй МАН- н төлөө саналаа өгөхгүй

Avatar

Зочин 2020-04-06 192.82.73.207

Эдүгээ төсөв тодотгож байгаа дэлхий дээр нэг ч улс алга. Харин нэмэлт санхүүжилт л хийж байна даа. Судалгаатай бичихийг зөвлөж байна. Нэмэлт санхүүжилт хийж байхад төсөв тодотгох тухай мугуйдлйн зүтгэх юм

Avatar

Эрдэм 2020-04-06 192.82.73.207

АН-д л найдаж болохгүй. Залуучуудад ганц захих зүйл энэ л байна. 2012-2016 онд юу боллоо. Зүгээр байсан эдийн засгийг сүйрүүлж хаясан. Гэтэл ийм дэлхий дахиныг хамарсан хүнд асуудал буй болоогүй байсан шүү дээ. 2016 оны намар deufolt болохын ирмэг дээр ирээ биз дээ

Avatar

Зочин 2020-04-06 121.168.50.25

Тиймээс одоо боловсротой, эх орон ард түмнээ боддог хүнийг дэмжих цаг нь болсон, нам сонговол бид яаж ядуурдагийг харж байна! Аль ч нам байсан аль ч бие даагч байсан зөв хүнийг нь олж сонгоорой ард түмэн минь! Монгол ахан дүүс байна даа зөв хүмүүсийг нэг тогоонд хийчвэл сайн л үр дагавар гарна, Сонгогдсон хойноо эвсээд нэгдээд эх орноо зөв аваад явчих болно!!!

Avatar

Зочин 2020-04-06 99.203.11.29

ЕСайдаа чиний хэлсэн болгон онигоо болж нэр чинь хүртэл нэргүй болтлоо доош орлоо Сонсож ав Сэлэм хогийн бага дарга Ждүчиний толгойлогч Поп гар Баттулгын нохой Хэнтийн орк Худалч чавганц Хийрхэлийн эцэг монголчууд чамайг ийм цолоор дууддаг болжээ Үхсэн хатсаны ЕС

Avatar

Зочин 2020-04-06 192.82.73.207

Ямар их үзэн ядалт вэ? Бичсэн царайнаас нь харахад л ёстой нэг ёсзүйгүй хогийг этгээд байна даа. Ийм шаарнууд там руугаа тонилох болтугай

Avatar

Зочин 2020-04-06 121.168.50.25

Чи ч ялгаа алга!!!

Avatar

Эрдэм 2020-04-06 192.82.73.207

Хүрэлсүхийн Засгийн газрын авч хэрэгжүүлж байгаа арга хэмжээг голж басамжилж элдэв өө сэв хайж байгаа бол тэдгээр арга хэмжээг болчих хэрэгтэй шүү дээ. Юм хийх гэж зүтгэх тусам битгий давар. Хөнжлийнхөө хирээр хөлөө жийж сурах хэрэгтэй. Ленинградын бүслэлт гээд ойлгохчих хэрэгтэй. Ийм үед олон долоон юм гоншигнодоггүй юм. Бүгд л ижилхэн бн.

Avatar

Зочин 2020-04-06 121.168.50.25

Хэхэ, ийм хийх засаг хийх л ёстой!!! Гэтэл одоо наадуул чинь хэлсэнээсээ буцаад мэдэн будилаад бантаад байна шдэ!!!! Чамд бүх юм нь ойлгомжтой байгаа юм бол нэг сайхан тайлбарлаач хө?!??

Avatar

Хоёр нүүрт засгийн газар 2020-04-06 183.177.97.14

Ерөнхий сайд нь бүх аж ахуйн нэгж бүх компаниудыг ндш-ээс чөлөөлнө бас бусдын ингэн тэгэн гэсэн гэтэл тэр сангийн сайд нь ирээд тийм тийм компанийг чөлөөлөхгүй гээд байх юм. нэг ч гэсэн эгээлэг мэдээ цасчихаад араас нь тийм бишээ ийМ ГЭЭД ХЭЛСЭНЭЭ ҮГҮЙСГЭЭД БАЙХ ЮМ ЭНИЙГ ТЭНЭГ ШААРУУД ГЭХЭЭС ӨӨР ЮУ ГЭХ ВЭ ДЭЭ ХЭЛСЭНЭЭСЭЭ ДАНДАА БУЦДАГ БОЛСОН

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.126.89.227

Женкогийн гацаасан төмөр зам баригдсан бол улс өргүй,нөөцтэй байх байсан,ийм цагт ч зөөдгөө зөөнө.Урд тал жилд 60-100сая тонноо л авна бүх баялаг нь урсахгүй.Энхсайханы хувилбар зөв байсан.Одоо урд хилээ эрт хааж сүржигнэсэн шар өвгөний гайгаар ариутгах байр сав барьж 40-50 машин гарж алийгаа алдаж байна.Ач холбогдолгүй төмөр зам бариад женкод хөтлүүлсэн малнууд байна.Энэ төмөр зам өртөгөө нөхөх тооцоо судалгаа байхгүй.Өртөгөө нөхөх өндөр ашигтай байх энэ тэр хамаагүй бололтой.

Avatar

Зочин 2020-04-06 121.168.50.25

Хүрэлсүхийн хийж байгааг хэн ч хийнэ зөв зүрх сэтгэл байгаа цагт, хамгийн гол нь сайн боловсон хүчний нөөцгүй болсон байна энэ МАН нам, эд нар улсыг аваад явах боловсролын мэдлэг алга, худлаа сэлэм далайгаад ямар ч нэмэр алга. Мэдлэггүй хүмүүсээр гар хөл хийж байгаа цагт өөрөө маш сайн боловсролтой байхгүй бол улс орноо элгээр нь хэвтүүлэх нь байна шдээ Хүрэлсүхээ!!! Танай намд итгэл өгөх ямарч шалтгаан би олж харахгүй байна!!!

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.126.89.227

МАН.ын тэнэгүүд бүгд зайлбал таарахаар болжээ.МАН.д тэр гэх залуучууд ч байхгүй хогийн нам.Занданшатар лалрын хорчин гар женкогийн арга барилаар алдааг давтаж тархи угаалт хийлээ,өөрийнх нь үүрэг роль ч бага байсан.ҮХНӨ.ийг олон эрдэмтэд хуульчид бэлдсэн.Харин ч хийх олон өөрчлөлтөө хийгээгүй.Занданш Хүүк Хүрэлбаатар сонгогдсон ч юу ч хийж чадахгүй.Маргаашаас нь Улаан энхтүвшин шиг буг болж түмний х****л иднэ. Энэ төр засаг шинэ залуу үеээр яаралтай солигдох цаг болжээ.

Avatar

123456 2020-04-06 103.26.195.192

2sar TV harlaa Manai ES shig tuuz haichlaad zogsoj baigaa ES nar delhiid alga.Uneheeriin ulsad n money baigaa buh tusluud n zogsoltgyi ayvah n batalgaatai um bol hol horiogoo bolij boldoggyi umuu

Avatar

Зочин 2020-04-06 98.234.112.193

НДШ-г төр 10 сарын 1 хүртэл чөлөөлсөн дэвтэрт бичилт хийнэ гээд байгаа боловч яг яаж ямар байдлаар хэзээ гэдгийг дүүргүүдийн НД-н хэлтсийн ажилтнууд мэдэхгүйээ гээд ангайгаад сууж байна лээ шүү. Үүнийгээ яг таг болгохгүй бол иргэд тэтгэвэрт гарахдаа хохирол амсах эрсдэлтэй байна шүү. Гаргасан шийдвэрээ тэр дор нь хэрэгжүүлэхэд онцгой анхаарахгүй бол мэдэхгүй гэдэг мянган үгийн таглаа болох вийдээ.

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.55.188.85

байранд орж, браньд хувцас ѳмсѳж, самьсүн утас барьж, үнэтэй машин лизингээр авч унаад хямралын үед бѳгсѳѳрѳѳ шалан дээр унах уу? Эсвэл эсгий гэрт амьдраад, боорцог гамбираар улжаад, хуучин хувцсаа сэлгэж ѳмсѳѳд, 2 идэхгүй хоосон хонохгүй хэрэндээ тааруулж амьдрах уу? Аль нь дээр юм бэ?

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.21.108.240

Selemeer ediin zasag zasaj saijruulj boldogguim bna, ter tusmaa hulhi selmeer.

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.55.188.85

3 гаруй их наяд гэж бичихгүй. 3 Их наяд гаруй гэж бичнэ. Гаруй, шахам, орчим гээд байгаа нь барагцаалсан тоолол гэдэг айд хамаарна. Тэгэхээр тоог барагцаалахдаа 10-т, 100-т, 1000-тын оронд нь хамруулдаг. 10-с доош хэлэгдэх тоонд аль болох ойр, их оронд нь хамруулна. Тэгэхээр 3 гаруй их наяд биш 3 их наяд гаруй гэж хэлнэ. Харин 10-т дѳхүү бол 10 орчим, 10 гаруй их наяд гэнэ. Тѳсвийн талаар зѳв сэдэв хѳнджээ. Эрх баригчид аль ч тохиолдолд ѳѳрсдийн авилга, цавчааг бууруулахаас сэргийлэх бодлого бар

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.55.188.85

ьж ажиллаж байна. 1-рт тэд тѳлѳвлѳсѳн авилгаа гүйцэд авахын чармайна. 2-рт магадгүй энэ нь дахиж олдохгүй боломж байж мэднэ. Тиймээс эцсийн хүчээр дайрч тѳсвийг хоослох боломжоос алдахгүй зууралдаж байна. 3-рт тэд аль болох сонгуулийн хандивыг босгох нүх сүвийг эрэлхийлж байна. Эдгээр ашиг сонирхлуудаа хамгаалан тавьж буй ганц үндэслэл нь эдийн засгийг агшаахгүйн тулд гэж тодорхойлж байна. Эдийн засаг нь нурсан улс, улс нь дамлуурсан эдийн засаг зах зээлийн аль нь оршин тогтнох чадвартай вэ?

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.55.188.85

Эхлээд улс нь дампуурсан нь эсвэл эхлээд эдийн засаг нь зогссон байхын аль нь эхлэж тохиовол бидэнд боломж илүү байх вэ? Уг нь ийм юм яриад сууж байх хэмжээнд очино гэдэг бол тѳр засгийн, удирдлагынх нь шившиг байх ёстой. Тѳр засаг олхиогүй болсоны үр дүнд ийм юм тохионо. Гэр бүлээр аваад үзье. Ѳрх гэр хэрэглээгээ танаж ѳрхийн тѳсвийн тэнцвэрээ авч үлдэх эсвэл гэр бүл салаад дахин шинээр эхлэх 2-н аль нь үр хүүхэд гэр бүлд ээлтэй вэ? Бүр тодруулъя. Ямар ч үнээр хамаагүй, бүхнээ шавхаад ипотекийн

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.55.188.85

байранд орж, браньд хувцас ѳмсѳж, самьсүн утас барьж, үнэтэй машин лизингээр авч унаад хямралын үед бѳгсѳѳрѳѳ шалан дээр унах уу? Эсвэл эсгий гэрт амьдраад, боорцог гамбираар улжаад, хуучин хувцсаа сэлгэж ѳмсѳѳд, 2 идэхгүй хоосон хонохгүй хэрэндээ тааруулж амьдрах уу? Аль нь дээр юм бэ?

Avatar

Зочин 2020-04-06 122.201.24.93

ЕРѲНХИЙЛѲГЧѲѲ ДЭМЖИЖ ЕРѲНХИЙЛѲГЧИЙН ЗАСАГЛАЛТАЙ БОЛЪЁ ТЭГВЭЛ ЖЭНКО ХЯТАДАД 30000 ХОНЬ ѲГСѲН ЮМ ЧИНЬ ЯДАРСАН АРД ТҮМЭНДЭН 17 ЧИНГЭЛЭГ СПИРТ ѲГѲХ БАЙХ

Avatar

Зочин 2020-04-06 122.201.24.93

Тэнэг ард түмнээ цэцэн сангийн сайд хуурсан нь гэдэг үлгэр болно.Бүх амлалт нь ардаа ѲГѲХГҮЙ гэсэн дэгээтэй байнгаа юм

Avatar

зочин 2020-04-06 202.126.89.59

Сангийн сайд задалмаар л.

Avatar

зочин 2020-04-06 202.131.245.69

усан оргилуурын мөнгийг улсын иргэн бүрд өгөхөд овоо юм оногдох байх даа.

Avatar

зочин 2020-04-06 103.57.93.104

5 Их наяд чинь их хэмжээний мѳнгѳ хаана юунд зарцуулаад бгаан тодорхой биш бна.ажил албагүй зогсчихсон хүний НДШ ипотекийн зээл хүн амын орлого татварыг тѳлж сар бүр 200000 ѳгнѳ гэсэн тодорхой заалт алга даа.нийт дунд нь 5 их наядаар мѳс долоолгож бгаа юмаа даа.бензин үнээ буулгаад юугаа хийхэв.тэртэй тэргүй ажил албан зогсчихсон хүн юугаа хийхэв.хоол хүнсний талаар арга хэмжээ авах заалт алга.гэрт нь хорьчихоод хоол хүнснгүй орлогогүй айл ѳрхийг яааж амьд яв гэж хэлж чадаж бнаа.авсан арга хэмжэ

Avatar

зочин 2020-04-06 202.179.26.173

Ямарч тооцоо судалгаагүй, хэтийн төлөвлөгөөгүй асуудлыг ард түмний сэтгэл зүйг далимдуулан мэдэгдэл хийж байгаа нь хор уршигтай шүү. Эрдэмтэн судлаачид , олон хүн хэлээд бичээд байна. Дэлхийн улс орнууд шийдвэрүүдээ гаргаад байна. Өөрсдөө чадахгй бол тэднээс асуугаач. АН ын өргөн барьсан саналыг уншиж үзээч….

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.131.225.197

erunxii said ni neg pop medegdel xiij bayarluulaad, sangiin said ni bugd bish shuu gej gomdoogood, yamar ch tootsoo sudalgaa bxgui, tegsgeed shaachix, uchir ni oldono gesen mayagtai

Avatar

Hurelsuh ogtsor !!!!!!!!!!!!!! 2020-04-06 103.68.107.22

2 erguu yag taarna. Hurelsuh hurdan ogtsrohgui bol ene ulsiin ediin zasag humuusiin aj amidral suirlee suirlee

Avatar

Зочин 2020-04-06 121.168.50.25

Энэ олон Худлаа амлалт хөнгөлөлт дундаас ганцхан малчид л хожиж байх шиг байна, яахаараа 100,000 төгрөг кг ноолуур гээд үнэ тогтоогоод байнаа?!? Бид чинь чөлөөт эдийн засагтай улс биздээ? Бүх юмны үнэ ханш эрэлт нийлүүлэлтээрээ зохицуулагдмаар юм!!! Энэ бол шууд цэвэр сонгуулийн оноо авах гэсэн заль байна!!! Хэдэн малчид нь баярлаад мөнгөө авна гэж бодий, эд нарыг сонголоо гэж бодий, эргээд энэ сонгогдсон хулгайчууд 5 дахин нугалж малчид болон ард түмнээсээ мөнгө сорно!!!

Avatar

Зочин 2020-04-06 121.168.50.25

300 тэрбум ч эргэлтэд ороод ирэхээр Банкны зээлийн төлөлт хүүг зогсоосон энэ үед малчид шууд мөнгөө цацаж эхлэнэ, мөнгөний ханш унаж доллар 3000 төгрөг хүрэх нь үнэн болох магдлалтай боллоо! Цаг хугацааны л асуудал!!!

Avatar

Зочин 2020-04-06 150.129.140.27

Малчид бүгд МАНг сонго учир малчидыг их дэмжсэн байна өөр зүй үгүы

Avatar

Дөрвөд 2020-04-06 203.91.115.53

ЁРӨНХИЙЛӨГЧӨӨ ДЭМЖЬЁ.НЭГ УДИРДЛАГАНД ОРЬЁ ӨӨР ГАРЦ АЛГА.ХҮРЭЛСҮХ БОЛОН МАН ААС ХУРДАН САЛЬЯ.ТЭГЖ БАЙЖ Л УЛС ОРОН ТА БИД АВРАГДАН.ХҮРЭЛБААТАР МЭТИЙН НОВШНУУД УЛСЫН САНГ БАРИСАН БАЙХАД УЛС СҮЙРЭН БОДООД ҮЗ ДЭЭ.ХАТАН МАНДУХАЙД ТАРХИА ХАГА ЦОХИУЛЖ ОЛОН ЖИЛ ДАРЛАГДАЖ БАЙСАН ХҮМҮҮС ШҮҮ ДЭЭ.ӨШӨӨГӨӨ БАГА БОЛОВЧ АВЬЯ ГЭЖ БОДДОГ БИЗ ДЭЭ.ХҮРЭЛСҮХ БОЛ ЭДИЙН ЗАСГИЙН МЭДЛЭГГҮЙН ОЛЗ БОЛЖ БАЙНА

Avatar

Зочин 2020-04-06 121.168.50.25

Гэхдээ мафийн толгойлогч ерөнхийлөгч хэрэггүй шүү! Нэн ялангуяа бөх ерөнхийлөгч бүүр хэрэггүй. Наад Жанхуу чинь хувиа боддог хүн! Ард түмнийг бол 5-рт л тавина. Биднийг хэзээ ч 1-рт тавихгүй шүү наад ерөнхийлөгч чинь!!!!!

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.180.220.172

Ямар их үг үсгийн болон утгын алдаатай бичдэг юм бэ. Нийтлэл ч нь анхаарах хэрэгтэй байх аа

Avatar

зочин 2020-04-06 124.158.73.28

Тэгсэн атлаа төсөв тодотгохгүй гэдэг үгийг их л уур, уцаартай хэлээд байгаа даа. Байгаа жаахан юм аа ч гүвж дуусгах бололтой, өрөө юугаар төлөх гэж байгаа юм бүү мэд. ХХОАТ, НДШ чөлөөлөх эрх Ехөнхий сайдад байхгүй, хууль гарч байж шийдэгдэнэ, хуулийн сураг алга хэлэлцэх асуудлын жагсаалтанд л лав байхгүй юм билээ

Avatar

Иргэн 2020-04-06 64.119.26.104

Хулхи Хүрэлсүхийн ээлжит шоу мухардалд ороод байна. Сүр Данзанг ховхлож байж эдийн засаг сэргэнээ

Avatar

ӨӨ 2020-04-06 192.82.75.67

БОДЛОГОГҮЙ АМЛАЧИХААД ДАРАА НЬ ТҮҮНЭЭСЭЭ БУЦАЖ НОВШРОХ ЮМ АА.

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.131.238.98

ХУДЛАА ИНГЭЖ НОВШИРЧ БАЙХААР БОЛЬЧИХ. ЗҮГЭЭР Л ТӨСВИЙН ИХЭНХИЙГ БҮРДҮҮЛДЭГ ТОМООХОН АЖ АХУЙН НЭГЖҮҮДЭЭ ХӨНГӨЛЧИЖ ЧАПДАХГҮЙ ЭЛДЭВ ДОЛООН АРГА СААМ ХИЙЖ ХУЦААД БЙАХ ШААРДЛАГА БАЙХГҮЙ. ДЭМЖСЭН ДЭМЖСЭН ШИГ ДЭМЖ ХҮРЭЛСҮХЭЭ

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.126.88.144

Ерөнхий сайдын хаясан шүлс хөрсөн дээр бууж амжилгүй замрахлаа да. Уул нь өмнө нь сайд, дарга нарын тогтоол шийдвэр хүн уншаад шууд ойлгогддог, үндэслэл тооцоотой учраас бүрэн хэрэгждэг блаа. Одоо зүгээр л татаа тунгаа. Ингэ гээд бна уу, тэг гээд бна у у? Ингэнэ гээд бгаа юм болов у, тэгнэ гээд бгаа юм болов у? гэж байтал өөрчлөлт ороод, эсвэл хүчингүй болоод л дуусдаг болж. Энэ нь боловсон хүчний мэдлэг чадваргүйг илтгэж бгаа. Төр-н ажил х-ж үзээгүй, туршлагаггүй хүмүс-н балаг. Бөх, дуучид зайл

Avatar

Haha 2020-04-06 202.126.89.127

Дээрээс нь цэргийн бага дарга хун тайж хэмээн өөрсдийгөө өргөмжилсөн нөхдүүд бас зайл

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.179.31.81

Судлаач эдийн засагч, сангийн яамны төсвийн удирдлагын хэлтэс удирдлагуудыг зөв зүйтэй гаргалгаа сайтай мэдээллээр хангаж ажиллах хэрэгтэй байнаа. Цээжний пангаар асуудлыг хүчээр шийдэх бол тэнэг хэрэг шүү ард түмнээ хуурсан шийдвэр гаргах хэрэггүйл байна.

Avatar

зочин 2020-04-06 202.131.245.69

сангийн яам, үндэсний хөгжлийн газар энэ тэрд нь дандаа арын хаалганы яг адилхан хүмүүс нь нээх баруунд сурсан нэртэй цугларсан байдгийн. мэддэг юм байхгүй.

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.179.31.81

НДШ,ХХОАТ, ААНОАТ-ыг чөлөөлнө гэдэг бол улсын төсөв тэр хэмжээгээр тасалдана. Тэгэхээр хөрөнгө оруулалтын санхүүжилт олгогдох уу. Төрийн болон төрийн өмчит үйлдвэрийг газрууд цалингаа ч тавих чадалгүй болно. Мөн төрөөс олгох ЖДҮ, болон сум хөгжүүлэх сангийн зээл олгогдохгүй жижиг бизнес эрхлэгчид л бүр хэцүүдэнэ, халамжийн тэтгэмжээр амьдарч байгаа иргэд бас яах вэ. Иргэнээ үнэхээр бодож байгаа бол арай өөр шийдвэр гаргах хэрэгтэй. Үүний оронд банкуудын зээлийн хүүг тэглэх хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2020-04-06 202.126.88.180

Tatvar tuluhuu bolichihoor turiin albaniinhnii huvaaj iddeg mungu n alga bolchih geed hetsuu baigaa baih. Emch bagsh tsagdaa nariin tsalingaas busdiig n tanah heregtei . Yam tamgiin ajiltnuud geh jinhene avilgachdiin tsaling tsartsaa

Avatar

Зочин 2020-04-06 203.91.118.180

Хэлсэн ярьсан нь хэрэгжихдээ дандаа худлаа болдог хөгийн амьтад шүү. Иргэдийн татварыг тэглэлээ л гээд хуцацгаагаад байсан. Дараа нь тэр ч орохгүй, энэ ч хамаарахгүй гээд юу ч биш болгоод хаячихаж байгаам даа. Хүмүүсийн мэдрэлээр сайхан наадаж чадаж байгаам шүү

Avatar

Zochin 2020-04-06 192.82.71.240

Syyliin yed manai said darga nar nariin tootsoo sudalgaagyi tseejnii pangaar l avdag bolj dee. Nuguu poporno gdgeeree. Khamgiin gol n tsoorsoo sudalgaagyi smlalt, logic gargalgaagyi zyils n yag kheregjilt deeree ochood gatsakh um daa.

Avatar

Зочин 2020-04-06 139.5.216.251

ПҮЛТҮҮШ ХУДЛАА ПҮЛТЭРЧ ШОУ ХИЙХЭЭ ЗОГСОО ЯДАЖ ТАХЛЫН ХАЖУУГААР ЯДАРСАН АРД ТҮМНЭЭ ДОРОМЖИЛХОО БОЛЬ.ХХОАТ НД АВАХГҮЙ ГЭЭД ШААГААД БАЙСАН ХААНА БАЙНА. ТӨРИЙН АЛБАН ХААГЧ ТӨҮГ ЫН АЖИЛЧИД БОЛОН ТЕНДЕР АВЧ АЖИЛЛАДАГ БАЙГУУЛЛАГА ОРОХГҮЙ ГЭХЭЭР ЧИНЬ НААНА ЧИНЬ ХАМРАГДАГ ИРГЭН, БАЙГУУЛЛАГА БАЙХГҮЙ. ӨНӨӨДӨР МОНГОЛЧУУД БҮГД УЛСЫН ТӨСӨВ ТЕНДЕРЭЭС ХАМААРЧ АМЬДАРЧ БАЙНА. ӨӨРСДӨӨ ЖДҮ ШААЧААД ИПОТЕКИЙН ЗЭЭЛИЙГ ТҮР ХОЙШЛУУЛНА Ч ГЭХ ШИГ НЭГ МӨР ХҮҮГ НЬ 5 ХУВЬ БОЛГОЖ БУУРУУЛАХ ХЭРЭГТЭЙ.

Avatar

Зочин 2020-04-06 192.82.68.141

Хэцүү байхад хажуугаар нь битгий хүмүүсийн сэтгэлзүйгээр тоглоод стрестүүлээд байгаачээ. Шийдвэр болгон нь худлаа.

Avatar

Зочин 2020-04-06 192.82.68.141

Баярлуулан гомдоох гэдэг л болоод бна. Одоо төрийн шийдвэрт ч итгэхэд бэрх болжээ. Энэ хүнд цаг үед ядахнаа иргэдийнхээ мэдрэлээр бага наадаачээ ерөнхий сайдаа.

Avatar

өаө 2020-04-06 202.131.253.66

Соёлын ордон гэдэг сайхан цавчааны юм байна аа. Эргэж мөнгө оруулж ирэх төслүүдийг л сайн санхжүүлэх кэрэгтэй байна.

Avatar

Зочин 2020-04-06 192.82.75.126

Сонгууль болох уу?

Avatar

123456 2020-04-06 103.26.195.192

Bid ene humuusiig gyij oroi deeree zalaagyi.Guij guvshij baij garsan.Odoo baijaagaan heden archaagyi gyilgachin umnuud gyilga gyigaad baigaa um shig l aygalahiin.Bidnees avsan mongoo zugeer l aytaihan bustaagaad huviarlaad ogchiholdoo

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж