Ханш нээгдлээ | News.MN
Ханш нээгдлээ

Өнөөдөр XVII жарны Хотол төгс хэмээх төмөр хулгана жилийн “Ханш нээх өдөр” тохиож байна. Дөрөвдүгээр сарын 4-ний Билгийн тооллын 11, Хаврын дунд шарагчин туулай сарын есөн улаан мэнгэтэй улаагчин энэ үхэр өдрийн 15:49 цагт ханш нээгдэв.

Ханш нээх өдөр нь хаврын дунд сараас хаврын сүүл сарын хоорондох хугацаа буюу өвлийн туйлын 108 хоног, өөрөөр хэлбэл хаврын урь орох өдрийн өмнөх 15 хоногийг хэлдэг байна.

Дорнын зурхайд улирал тус бүрийг зургаа хуваан, 24 улирлаар нарийвчлан авч үздэг байна. Тухайлбал, хаврын улирлыг хаврын урь орох, хур усны цаг, ичэгсэд хөдлөх, хаврын хугас дунд, гэгээн тунгалагийн өдөр буюу ханш нээх өдөр, тариалангийн хур буух улирал гэж хуваадаг ажээ. Үүний дотроос ханш нээх өдөр нь байгаль дэлхий сэрж, өвсний үндэс, хөдлөн амь орно. Энгийнээр хэлбэл, газар шороо гүйцэд гэсэж, өвс ургамал ургах таатай нөхцөл бүрдэн, урин дулаан цаг ирлээ гэсэн үг аж.

Шашны байгууллагын эх сурвалжийн мэдээлснээр, хүмүүс ханш нээх өдрийг ичигсэд хөдлөх өдөртэй андуурч ойлгодог байна. Ичигсэд хөдлөх өдөр нь аливаа ичээнээ байдаг амьтад хөдөлж, ичээ нүхнийхээ ам руу толгойгоо харуулдаг учраас энэ өдөр газар, шороог хөнддөггүй хэмээдэг. Харин ханш нээх өдөр тийм цээр байдаггүй. Ер нь эдгээр өдрүүд нь ямар нэг онцгой зан үйлгүй, жирийн л нэг улирлын мөчлөг эхэлж байгаа өдөр ажээ.

Ханш гэдэг үг нь ээлтэй сайн гэсэн утгатай. Тиймээс монголчууд энэ өдөр хийсэн буян арвижин дэлгэрч, эрүүл саруул, эд баялгаар арвин байна гэж бэлгэшээдэг билээ.

Б.ЖАРГАЛ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
9
ЗөвЗөв
3
ХахаХаха
1
ТэнэглэлТэнэглэл
1
БурууБуруу
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

19 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

elbeg guia dahin mongoliig samarhaa irlee 2020-04-04 150.129.141.178

mongoliin busad 4 eronhiilogch nar muu ni muu baisan gedhdee Elbegdorj shig iim hogiin honotsiin setgeltei ediin zasag ,shuuh,uls tor geed bugdiig samarch mafijuulsan hun bgaagui,tsaashid ch baihch ugui bh tegeed odoo ui genev? emterch sanasan eh oron genev uu? chi l emterch ,hemhelhelee bizdee bitgii hoshgoruul,mongoliin ard tumen chinii huuramch bag,hudal ugiig tanihtaigaa bolson,songuulid oroltsoh gej irj bgaa uim bhdaa

Avatar

ICHIHDEGGUI elbeg guia 2020-04-04 150.129.141.178

mongoliig horlon suitgegch honotsiin setgeltei Elbegdorj UI GENEV? emterch sanasan eh ornoo genev uu? bi buruu duulaagui baigaadaa,ter uindaa mongoliig sanah boloov,30 jil samarch hayad baahan mongiig ni luivardaj gadagsh ni garagchihaad NUB-iin olon ulsiin ajiltan bolloo,PAKISTAN-nii hun zon hetsuu bn bi tend ajillaj bgaa gej h*****d bsan bizdee,odoo VURIS garaad aihdaa,amia bodood eh oron gedeg boljee

Avatar

Монголын х***а нар 2020-04-04 185.220.100.252

Ханши баярын мэнд хүргэе

Avatar

зочин 2020-04-04 192.82.77.103

Хавар ирлээ, хүүхнүүд ээ, гоёод гангараад хаврыг угтаарай, коронавирус гэсэн галзуурлын цар тахал саад болохгүй, хүн болгоны биед тодорхой тооны корона байдаг гэж судлаачид хэлж байна, хөрөнгөтнүүд хэт үйлдвэрлэлийн хямралаасаа ингэж гардаг аж

Avatar

Зочин 2020-04-04 66.181.185.59

Хятадын үндэсний баяр шүү дээ. "Ханш" гэдэг үг өөрөө хятад үг … утгыг нь мартчихаж, нэг хааных нь нэр шиг санаж байна.

Avatar

/*-*/ 2020-04-04 49.0.212.165

Уг нь ханш гэдэг Монгол хэлний хувьд "үнэ" гэсэн утгатай үг л баймаар юм

Avatar

Зочин 2020-04-04 192.82.73.153

Тарвагадоржыг барьж хорихгүй юм уу?

Avatar

Зочин 2020-04-04 66.181.160.93

хаанахын хэний ёс байх нь ямар хамаа байнаа сайн л өдөр байна болоо юм бишүү битгий хуцаад бай

Avatar

Зочин 2020-04-04 202.126.89.51

Хятад соёл байна л биз дээ. Саяхан Наурыз болсон, Христүүд христийн мэндэлсэн өдрөө тэмдэглэж байна, удахгүй Буддагийн төрсөн өдөр болно, та нар ч гэсэн европчуудын соёл болох төрсөн өдрөө тэмдэглэдэг биз дээ. Битгий сүржигнэ, бүдүүлгүүдээ. Ханш нээх нь нээнэ л биз.

Avatar

Зочин 2020-04-04 103.212.118.226

ХЯТАД ЁС ЗАНШИЛ.

Avatar

зочин 2020-04-04 66.181.161.37

Saikhan Mongol orond saikhan tsag irlee. Mongolchuud az jargaltai sain saikhan baigaarai.

Avatar

Tr 2020-04-04 64.119.16.25

“Ханши” буюу хүйтэн зууш гэсэн хятад үг. 60-70-аад оноос өмнө Монголд амьдардаг хятадууд, тэдний үр хүүхэд л ханш нээх хэмээх энэ ёслолыг үйлддэг байлаа. Яаж ямар замаар явсаар монголчуудын зан үйлийн нэг хэсэг болсоныг ойлгодоггүй. Хамгийн энгийн тайлбар бол монголчууд ёс заншлаа сайн мэддэггүй, аливааг ажиг сургаар хийдэг, за тэгээд бусдаас хоцорчих вий гэсэн нэг тийм тэнэг сүргийн сэтгэхүй. э****з, хурлийзууд минь битгий бариад идчихээрэй. Монгол улсын иргэн хэнийг ч хүндэтгэдэг нэгэн байна.

Avatar

Зочин 2020-04-04 182.160.38.187

bitgii hudlaa h*****d baigaarai. chi chin harin yu ch medehgui baij tsuurdag balaguudiin 1 bna. mongolchuud chin ertnees temdeglej irsen yum shuu

Avatar

Tr 2020-04-04 202.126.89.170

э****з хурлийзууд аа, битгий бариад идчихээрэй гэж учирлан гуйсан л юмсан.

Avatar

Зочин 2020-04-04 66.181.185.99

монголчууд энэ зан үйлийг хийдэггүй байсан гэсэн

Avatar

Зочин 2020-04-04 202.179.27.235

Мэдээлэл өгсөнд баярлалаа. Би ойлгодоггүй байлаа. Ханш нээнэ гэхээр мах, хүнсний үнэ чөлөөлөгддөг юм болов уу гэж бодож байлаа хаха.

Avatar

Зочин 2020-04-04 66.181.179.24

Ханш нээх өдөр нь хаврын дунд сараас хаврын сүүл сарын хоорондох хугацаа буюу өвлийн туйлын 108 хоног, өөрөөр хэлбэл хаврын урь орох өдрийн өмнөх арван таван хоногийг хэлдэг??????????????????????????????????????? Энийг юу гэж ойлгох вэ??????

Avatar

МЭДЭЭЖ ШҮҮ ДЭЭ 2020-04-04 202.179.27.249

худ шааж байхгүй юу.

Avatar

Сохор 2020-04-04 202.179.26.87

Сохор Сайнбуянгийн хүү Амарсайхан ханш нээх өдөр олон мод огтолж, лут нүгэл хийлээ. Удам муутай хүн муу л байх юм.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж