Эмгэнэл | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

Хуучирсан мэдээ: 2015.11.21-нд нийтлэгдсэн

Монголын нэрт сэтгүүлч, нийтлэлч Лунтангийн БОЛОРМАА 2015 оны 11 дүгээр сарын 20-нд зуурдаар таалал төгсч Монголын сэтгүүлзүйн салбарт нөхөж баршгүй гарз тохиолоо. 

Л.Болормаа нь The Mongolian Mining Journal, Үүсгэн байгуулагч, Эрхлэгчээр ажиллаж байсан юм. Тэрээр эдийн засаг, бизнес, уул уурхайн сэдвээр дагнан бичдэг сэтгүүлч байв. Германы Олон улсын сэтгүүл зүйн (IIJ) хүрээлэн, АНУ-ын Олон улсын сэтгүүлчдийн институтэд  эдийн засаг, бизнесийн сэтгүүл зүйн чиглэлээр мэргэжил дээшлүүлсэн, Washington Post болон Grand Forks Herald сонины редакцуудад  туршлага судалсан арвин туршлагатай, салбартаа манлайлагч, үнэний дуу хоолой байлаа. 

Л.Болормаа нь 1998 оноос Үндэсний өдөр тутмын "Өнөөдөр" сонинд сэтгүүлчээр,  2001-2008 онд “Өнөөдөр” сонины  Орлогч эрхлэгч, Нэгдүгээр орлогч эрхлэгчийн алба тус тус хашихдаа өдөр тутмын сонины сонгодог загварыг Монголд төлөвшүүлэх, барууны сэтгүүл зүйн бичлэгийн хэв маягийг Монголын сэтгүүл зүйд анх нутагшуулахад  хүч бололцоогоо дайчлан ажилласан юм. Тэрээр Монголын шинэ сэтгүүл зүйд тохиолдож байсан сорилт, туршлагынхаа талаар  өгүүлсэн “Даашинзтай сурвалжлагууд” номоо 2007 онд хэвлүүлсэн нь уншигчдын талархлыг зүй ёсоор хүлээж байв. Энэхүү номонд НҮБ-ын Ерөнхий нарийн бичгийн дарга  Кофи Аннанаас авсан  ярилцлага, Афганистанаас хийсэн сурвалжлага зэрэг мэргэжлийн өндөр түвшинд боловсруулсан сэтгүүлзүйн бүтээл байлаа. 

Л.Болормаа нь “Монголын 2003 оны сонины салбарын шилдэг сэтгүүлч” шагналыг хүртэж байв. 

 
Түүний 2008 онд үүсгэн байгуулсан The Mongolian Mining Journal сэтгүүл нь Эдийн засаг, уул уурхайн сэдвээр англи ба монгол хэлээр хэвлэгдэж, аль нэг байгууллага, хувь хүнээс хараат бус, мэдээллийн эрэлт хэрэгцээнд тулгуурлан ажиллаж байв. Бие даасан мэргэжлийн редакцитай тус сэтгүүлийг Монголын сэтгүүлчдийн нэгдсэн эвлэлээс “Оны шилдэг сэтгүүл”-ээр шалгаруулж байлаа. 

Тэрээр The Mongolian Mining Journal сэтгүүлээс гадна  эдийн засаг, уул уурхайн мэдээллийн зөвлөгөө өгөх, мониторинг хийх ажлуудыг “Завгүй” компаниараа дамжуулан эрхэлж байв. 

Л.Болормаа нь сэтгүүлчдийг давтан сургах, эдийн засаг, уул уурхайн сэдвээр мэргэшин бичихэд нь дэмжлэг үзүүлдэг “Хөгжлийн төлөө сэтгүүл зүй” төрийн бус байгууллагыг ажиллуулдаг байлаа. Мөн Эдийн засаг, уул уурхайн мэдээллийн хөтөлбөр бэлтгэдэг “Хөгжил” телевизийн студийг 2011 онд байгуулж, Eagle, С1, 25 дугаар суваг телевизүүдээр “Хөгжил” хөтөлбөр тогтмол цацагдаж, олны танил нэвтрүүлэг болж чадсан юм. Түүний баримтад тулгуурлан бичсэн нийтлэл, сурвалжлага нь Монголын чөлөөт сэтгүүл зүйг төлөвшүүлэн хөгжүүлэхэд үнэтэй хувь нэмэр оруулсан төдийгүй хойч үе болсон залуу сэтгүүлчдэд үлгэр дуурай болохуйц сонгодог гарын авлага болж үлдэх болно. 

Монголын нэрт сэтгүүлч, нийтлэлч Лунтангийн БОЛОРМАА зуурдаар таалал төгсч сэтгүүл зүйн салбарт нөхөж баршгүй гарз тохиолоо. Талийгаачийн гэр бүл, үр хүүхэд төрөл төрөгсөд болон Монголын нийт сэтгүүлзүйн салбарын хамтран зүтгэгч, найз нөхдөд нь гүн эмгэнэл илэрхийлье.

        "News agency"-ийн хамт олон 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Зочин 2015-11-21 202.179.13.245

hairan hun

Зочин 2015-11-21 103.57.93.202

Үнэхээр харамсаж байна. Маш зоригтой, асуудлыг хөндөж, тодорхой баримтад тулгуурлан анализ дүгнэлтүүд нь их логиктой бичдэг байсан. Аргагүй л асуудлын голыг нь олж тодруулсан учраас замаас зайлуулсан гэж бодож байна. Авилгачдын, луйварчдын хийсэн ажил гарцаагүй мөн. Үнэн олдох болтугай. Монгол улсад, энэ төрд шударга хүмүүс олон бий гэдэгт итгэж байна. Үнэний төлөө нэгдэцгээе.

asdf 2015-11-21 202.21.106.120

энэ жижиг биетэй, намхан, намуухан хоолойтой, энгийн бөгөөд шударга бүсгүй ямар мундаг дайчин зүрхтэй, улсын төлөө, шударга есын төлөө, хөгжлийн төлөө хэнээс ч айхгүй, ямар ч адгийн шаарт үнэнийг хэлж чаддаг, ер бусын зоригтой баатар байлаа. Ом мани падме хум!

Зочин 2015-11-21 103.10.23.52

Эрдэнээ нухчихсан юм биш биз

Зочин 2015-11-21 202.9.40.50

Suuliin niitleluudiig n bugd sain unshaarai. mash zorigtoigoor tom bulegleliin esreg mash barimttai bichdeg baisan da. Dahin Mongold orondoo turuh boltugai

Иргэн 2015-11-21 202.21.106.115

Зуурдаар гэхээр сэжигтэй байна.Манай өнөөгийн нийгэмд оршиж ургашлах замд саад болж байсан, АН-ын одоогийн удирдлагыг ч дарамталж чаддаг тийм хүмүүсийн далд үйл ажиллагааг зоригтой илчилсэн нийтлэл бичснээс болов уу гэсэн хардалт орж ирж байна. Гэхдээ үүнийг шалгаж үнэн мөнийг олж нийтэд мэдэгдэх байх гэж хуулийн байгууллагынхандаа итгэж байна.Бодвол энэ. үйл явдал ерөнхийлөгчийн хяналтад байгаа биз

tulgaa 2015-11-21 220.244.194.85

Баяраадаа болон охинд нь гүн эмгэнэл илэрхийлж байна. Онжав

Set 2015-11-21 61.48.154.3

Mergejil negt setguulch nuhud ne yagaad duugyi baina ve??? Nuguu aihtar unenii tuluu temtsdeg setguulchid haana bna? BUGD hudaldagdsan uu? Galairad ch biluu? hen bilee erunhiilegch ene ter?

бадам 2015-11-21 202.126.94.240

Энэ эмгэнэлт мэдээг уншаад Би Бид гэмтэй юмшиг бодогдох юм Үнэний дуу хоолой болж яваа бүсгүйд бид урам өгч зоригжуулж байсан боловч хамгаалж чадсангүй Муу хүчнээс хамгаалж чадсангүй Эрүүл саруул гялалзаж явсан амьдралын зам нь өмнө нь байгаа залуу бүсгүй шүү дээ Олон чухал сэдвийг хөндөж энэ адармаатай цаг үеийн сайн мууг уудалж явахад нь талархахаас хэтэрсэнгүй Одоо мөн маань уншихаас хэтрэхгүй Өөр юу ч чадах билээ дээ Ард түмэн

БАТ 2015-11-21 5.136.149.72

УМ МА НИ БАД МЭ ХУМ. ЗАХИАЛЧИХСАН ЮМ БИШ БЭЭЗ

Зочин 2015-11-21 182.160.35.251

Суулд бичсэн нийтлэлуудийг нь уншлаа Маш их харамсаж байна

zochun 2015-11-21 150.129.142.165

Um mani badni hum yahna ene be bas zuuni manlai duuchin zamiin osold orj ungursun n unen uu yan ve

зочин 2015-11-21 150.129.143.34

Элбэгдорж гуайн эхлүүлсэн Ардчилал өнөөдөр иймдээ тулаад байна даа Монголын ард түмэний амьдрал будаа ажлаа сайн хийсэн сэтгүүлч зуурдаар амь насаа алдлаа /ар гэрт нь эмгэнэл илэрхийлье/ 25-н жил хошгирууллаа үр дүн нь ийм...

Зочин 2015-11-21 59.153.113.149

монголчуудын төмөр зам барих гэж юу байдаг юм за тэр дэлхийд хаана ч хэрэгжээгүй байгаа нүүрснээс шингэн түлш, газрын гүнээс дулаан ялгаруулахаа болье. ёстой тэгчихдэг юм бол нар баруунаас гарна. тэр уусан идсэнээ үхчих гээд байлгүй Женко ах буцаагаад өгчихөв л барав ш дээ. тийм амар бөх барилддаг шигээ юм бодоод байгаа юм байх даа.

Зочин 2015-11-21 202.179.18.61

saihanbilegiin hiisen ajil bishuu

Зочин 2015-11-21 182.160.40.126

хэн нухсан нь тодорхой юм бишүү Тархины булчин нь хөгжөөгүй биеийн булчин нь хөгжсөн тийм л хүмүүс ийм юм хийж байгаа

Зочин 2015-11-21 103.57.92.208

ЖЕНКО!!! Угаасаа АН-ынхан л ийм хэрэг үйлдэх хэмжээний харгис мафийн фракцуудтай. Зоригийг ч эд нар алсан. АН засаг барьж төрийн бүх эрх мэдлийг атгаж байхад Зориг алагдаж бүх ул мөр баларсан. Одоо ч АН засаг барьж улс орныг хувааж цөлмөж байна.

Төрөө гэж ... 2015-11-21 212.2.248.210

Л.Болормаа үнэнч шударга сайн сэтгүүлч, Монголын нийгмийг эрүүлжүүлэх, сэтгүүл зүйг төлөвшүүлэхэд онцгой үүрэг гүйцэтгэсэн. Гэтэл энэ олон жил өнгөрөхөд түүний хөдөлмөрийг нь үнэлж, сэтгүүлчдийн эвлэл нь тодорхойлоод, төр нь түүнд төрийн хишиг хүртээгээгүй л байсан юм байна даа. Зөв хүнээ олж сэтгэлийн их дэм, урам хайрлаж байгаачээ.

Gogo 2015-11-21 202.9.40.98

Шударга сэтгүүлч амиа алдсанд ар гэрийхэнд нь эмгэнэл илэрхийлэе. Сэтгүүлчийн амийг хороосон захиалагч нь маш тодорхой энэ бол боловсролгүй олигархи, популист нэртэй ***** нар бөгөөд тэд ордон дотор байгаа ирэх жилийн дараа баригдах болно

Зочин 2015-11-21 103.9.91.40

Уучлаарай тантай яаж холбоо барих вэ. Таниар үзүүлж мэргэлүүлэх гэсэн юм.

Зочин 2015-11-21 180.149.78.20

элбэгдорж гуай энэ нийгэм нэг л биш ээ? хошгируулаад одоо хэрэггүй. үнэнээ хэлээд улс төрөөс зайлж дүр эсгэдэггүй бүтээлч шударга эх оронч хүнийг гаргамаар байна. путин шиг. сингапурын ли куан юү шиг байвал сайн байна. ядаж назарбаев шиг. та одоо нэгэнт чадахгүй нь тодорхой боллоо.

irg 2015-11-21 202.21.106.112

buren demjiji bgaa unheer hh geed iim bdaltai bolgoj bgaa bol chadvar chini hurehgui bna elbegee hudaldaj ideed iim bolgoj bgaa bol buur demii bizdee ali hediin zailah heregtei bsiim daa busdad olon jil gai bolj yvna daa huvia bodson ***** be

Зочин 2015-11-21 165.91.179.165

Jenko, tuunii gar hul, tagnuuliinhan guitsetgeh ajillagaa hiigee biz dee. Zavaan amitad,... Mongol tumnii maani negen huurhun Gunj, setguulch egch mini, tedniig huleej baigaad zaaval tamd hurgej uguurui. Divaajingiin tsetserlegtee ug ni hurts uil ni ariuhan heveerei saihan orshooroi.

bi 2015-11-21 79.223.16.62

um maani bad mi hum , sain setgvvlch baisan daa, yu boloh n ene we? itgej chadahgvi vnen gej baih yumaa.ewlerch bolohgvi vnen gej baih yumaa, ene saihan hvniig taal***** tugsluu gehed itgehgvi baina burhan min.

j 2015-11-21 59.153.114.207

Jenco...

Бүрэнбаяр 2015-11-21 150.129.143.221

Гүн эмгэнэл илэрхийлье. Монголын сэтгүүл зүйд томоохон гарз тохиолдлоо, томоохон сэтгүүлчээ бид алдлаа. Ом мани падмэ хум!

Зочин 2015-11-21 202.9.41.249

Төрөл төрөгсөдөд нь гүн эмэгнэл илэрхийлэе.Юу ч тодорхой болоогүй байхад нэг нэг рүүгээ дайраад яах вэ дэ.Уужуу тайван байцгаа даа.

Paвcaл 2015-11-21 75.172.91.141

Эмгэнэл илэрхийлье. Залуугаараа одож дээ.

Уншигч 2015-11-21 59.153.115.51

Захиалчихсан юм биш биз? Цагдаагийнхан сайн шалгаарай?!?!

Уншигч 2015-11-21 103.229.121.207

УМ МА НИ БАД МЭ ХУМ

Зочин 2015-11-21 150.129.140.81

Үнэнийг бичээд явсан бол яалаа гэж ийм юм болох вэ дээ уммааний бадмийхум өөрөөс нь өөр хэн ч хохирсонгүй

Зочин 2015-11-21 182.160.2.254

Энэ нэг нөхөр энэ өгүүлбэрээ яасан олон энд тэнд бичнэ вээ? Хэний захиалгаар?

Эмгэнэл илэрхийлий 2015-11-21 59.153.115.150

Ёстой ноцтой ноцтой юм бичдэг байсан, хорлогдчоогүй л байгаадаа

Зочин 2015-11-21 59.153.114.197

hulgaichuud hulgai hisen munguu aytaihan huvaagaad idmeer ym da Jenkog zamaasaa zailuulah gej ursuldugchid ni zahialchihsan ym bish uu .Hulgaichuudiin hezee ch oilgohoorgui hooson hortoi gavliig ni zad tsohihoor saihan niitlel bichdeg hedheen hunii neg shuu haramsaad barshgui um ma ni bad mi hum

zochin 2015-11-21 43.242.243.55

setguulchidiin duu hooloig boomilj bna shtee

Монголчуудаа ! 2015-11-21 90.219.154.93

Сонор сэрэмжтэй байгаарай! Сэтгэгдэл орохгүй устгагдаад байна

Монголчуудад 2015-11-21 90.219.154.93

Ямар харамсалтай юм бэ? Сонор сэрэмжтэй байцгаагаарай!Чадвартай, боловсролтой монголчууд зуурдаар нас бараад байгаа нь эргэлзээ төрүүлж байна шүү !!! Солонгос, Хятадад докторантурт сурч байсан 2 сайхан залуу бас нас барсан. Тагнуул, цагдаад чадварлаг, эх оронч хүмүүсээ буцаан оруулахгүй бол өнөөгийнхөн дотор тэр бүр чадалтай хүн байж чадаж байгаа юм уу?

Зочин 2015-11-21 59.153.114.83

За одоо ингээд алалцаад эхэллээ дээ Ум ма ни бад ми хум

Зочин 2015-11-21 203.169.50.97

АЛЬ НУТГИЙН ГАРАЛТАЙ БИЛЭЭ...УМ МА НИ БАД МЭ ХУМ САЙН ТӨРӨЛ ОЛОХ БОЛТУГАЙ

Зочин 2015-11-21 202.55.180.155

ЖЭНКО муу ***** минь зүгээр рамандаа жайжигнаарай чи. Сүүлийн жилүүдэд төмөр замын луйврын талаар их ч бичсэн дээ. Хайран сэтгүүлч.

Зочин 2015-11-21 202.179.20.116

Сайн хүн энэ хорвоод ийм хурдан үдлээд буцдаг нь ёстой хэцүү

6-р сургуулийнхан 2015-11-21 103.57.93.91

10 жилдээ онц сурдаг, даруухан сайхан охин байсан даа. Маш харамсалтай байна.

Зочин 2015-11-21 31.4.184.207

Баабар оороо арай.... Хичнээн сэтгуулч явчиваа

Зочин 2015-11-21 31.4.184.207

Баабар оороо арай.... Хичнээн сэтгуулч явчиваа

Зочин 2015-11-21 103.57.92.247

Захиалагч нь тодорхой боловуу...сvvлийн хэдэн жил темер замын луйврыг зоригтой илчилсэн хvн таал***** тегсжээ.Ум сайн амгалан болтугай...

зочин 2015-11-21 150.129.143.34

ум мани бадми хум залуугаараа эрүүл мэндээ бодож бай Монголчуудаа.

dfg 2015-11-21 202.21.106.157

um mani padme hum

зочин 2015-11-21 112.72.12.1

хайран хүн Арай ч дээ Монголд юу болоод буйг хэн хэлэх юм бол Засаг хаана байнаа энэ Залуу хүмүүс ингээд ар араасаа яваад байх юмуу Засагт байгаа дарга нараа Тусгаар улс мөн үү бид

Зочин 2015-11-21 202.179.28.180

Ene "News" yamar muu bichlegtei um be? Ene agentlagt setguulch hun bn u?

Зочин 2015-11-21 103.26.194.102

Эмгэнэл илэрхийлье Ум сайн амгалан болох болтугай !