Улс төр дахь авлигатай тууштай тэмцэх шаардлагатай болжээ | News.MN

Улс төр дахь авлигатай тууштай тэмцэх шаардлагатай болжээ

Хуучирсан мэдээ: 2015.11.20-нд нийтлэгдсэн

Улс төр дахь авлигатай тууштай тэмцэх шаардлагатай болжээ

Эдийн засгийн хамтын ажиллагаа, хөгжлийн байгууллагаас Монгол Улсын авлигын эсрэг үйл ажиллагаанд хийсэн үнэлгээний тайлан болон өнөөгийн нөхцөл байдлын талаар танилцуулга хийлээ. Тайлангийн эхэнд их хэмжээний эрдэс баялаг нээж илрүүлснээр эрчимжсэн Монгол Улсын эдийн засаг, нийгмийн хурдацтай хөгжил нь засаглал, авлигын асуудлыг хурцатгах болсныг онцлон тайлбарлалаа.  Авлигын асуудалд анхаарал хандуулж, шийдвэрлэхийн тулд Монгол Улс авлигатай тэмцэх хууль тогтоомждоо шинэчлэл хийж, улс төр дахь авлигатай тэмцэх үйл ажиллагааг тэргүүн зэрэгт тавих шаардлагатайг сануулсан юм. Ингэхдээ улс төрийн намын санхүүжилтийн хууль тогтоомжийг яаралтай шинэчилж хяналт тавих, төрийн албаны зөвлөлийг улс төрөөс ангид байлгаж, ашиг сонирхлын зөрчлийн хуулийг шинэчлэх. Мөн Эрүүгийн хуулийн шинэчлэлийн хүрээнд авлигатай тэмцэх олон улсын стандартад бүр өсөн нийцүүлсэн заалт оруулах зэргийг зөвлөж байна.

Зургаа дахь удаагаа Улсын их хурлаар хэлэлцэн батлагдсан Өршөөл үзүүлэх тухай хуулийг олон дахин гаргахгүй байхыг Зүүн Европ, Төв Азийн авлигын эсрэг сүлжээнээс уриаллаа. Хэрэв Өршөөл үзүүлэх тухай хууль батлагдан гараад байвал Авлигатай тэмцэх газраас явуулж буй мөрдөн шалгах ажиллагаа зогсож, хэрэг хэрэгсэхгүй болох аюултай. Энэ нь эргээд авлигын гэмт хэрэгт хариуцлага хүлээхгүй, ялаас мултрах боломжтой гэсэн сөрөг мессежийг нийгэмд өгөх аюултайг сануулсан юм.

Авлига ихээр явагддаг, авлигад өртдөг салбарт хувийн хэвшлийг оруулж ирэх. Улс төрийн намын санхүүжилтийн хууль тогтоомжийг яаралтай шинэчилж, түүнд тавигдах хяналтын тогтолцоог бий болгох шаардлагатай. Мөн нийтийн хөрөнгөөр бараа, ажил үйлчилгээ худалдан авах ажиллагааны тухай хуулийн хэрэгжилт, хэрэгжүүлэгч агентлагийн чадвар болон үйл ажиллагаанд тавих хяналтыг сайжруулах ёстойг зөвлөлөө. Ингэж байж Монгол Улсын улс төр дэх авлига арилна гэсэн дүгнэлтийг гаднынхан өгсөн юм. Хуулиараа гэмт этгээд, сэжигтэн буруутай эсэхийг шүүхээр тогтоогүй тохиолдолд олон нийтэд буруутай мэтээр зарлах нь хориотой байдаг. Гэвч сүүлийн үед олон улсад АТГ, хэрэгт холбогдсон этгээдийг баривчлалаа, шалгаж байна гэж олон нийтэд зарладаг буруу тогтолцоо бий болсон тухай Зүүн европ, Төв азийн авлигын эсрэг сүлжээний менежер дурдлаа.

Д.УЛАМБАЯР

Зураглаач Н.БАТМӨНХ

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Зочин 2015-11-20 124.158.90.13

М.ЭНХБОЛД ЯАГААД ИЛЭРДЭГГҮЙ ЮМ БЭ БҮХНИЙ ӨМНӨ МЭДЭЭЖ Л БАЙГАА Ш ДЭЭ

Зочин 2015-11-20 202.131.242.74

Дүр эсгэсэн ардчилагчдаас болж улс орон маань сүйрлийн ирмэгт хүрлээ.

МОНГОЛ 2015-11-20 43.242.243.249

АН МАН МАХН МҮАН-ын Авлигачид сөнөтүгэй АТГ МАНДТУГАЙ.....

гөлөг Элбэгдорж 2015-11-20 150.129.142.28

Энэ АТГ бол Элбэгдорж баруун гар шүдээ төрийг авилгагүй бол гий гэвэл төрөөс уул уурхай болон барилгын салбар салгах хэрэгтэй тэгэхгүй бол хулгайч байсаар л байна уул уурхай бол зүгээр бизнес шүдээ ард түмэнд ямар аргаар ашигтайгаар хүргэх вэ гэвэл орон сууц болон хүүхдүүд цэцэрлэг эсвэл том эмнэлэг барих эсвэл залуучуудын боловсролд зарцуулах эсвэл чанартай их дээд сургууль барих зэргээр ашиглах хэрэгтэй тэрнээс биш хүн бүрт сар болгон мөнгө өгч яахин бэ архичин болно шүү дээ ***** гэж

777 2015-11-20 103.229.120.40

Монгол Төрийг бузарлаж, толгой дээр нь гарч суучихаад байгаа улстөрийн намууд /МАН-АН, МАХН/-ыг ил далд тойрон эргэлдэж байгаа өч төчнөөн их наяд төгрөгийн хөрөнгө мөнгөний асуудлыг хянах, ил тод болгох, дансыг нь шилэн болгох асуудлыг шинэчлэн хуульчилж хэрэгжүүлэхгүйгээр Төрийн бодлого, хууль нь хөрөнгө мөнгө, эрх мэдэлд үйлчилдгийг зогсоох, түүнчлэн хээл хахууль, авилга, далд ЭЗ-г арилгах, ҮХ-ийг өөрчлөх, бидэнд тулган хүлээлгэж байгаа сонгуулийн хууль, сонгуулийн системийн талаар ярих нь байтугай бодох ч хэрэггүй юм. Монголын ард түмэн хуурамч биш жинхэнэ ардчилал, тэгш эрх, Нээлттэй засаглал, Ил тод байдлыг л хүсч байна

ахахаха 2015-11-20 202.179.10.150

Авилгачдыг өршөөх хууль батладаг төртэй байхад авилгатай тууштай тэмцэнэ гэж байх уу?ярьж бол болох байх харин хэрэгжүүлэхэд хэцүү байхдаа.

Зочин 2015-11-20 202.9.40.43

Авилгатай тэмцэх газрынхан нь өөрсдөө авилга аваад байхад хэнтэй, хэзээ, хаана, яаж тэмцэх гээд байгаан бэ?

Зочин 2015-11-20 150.129.142.92

Гадныхан хүртэл манай булхайг олоод харчихжээ!!! Авилгатай тэмцэж буй дүр үзүүлэн тэр далбаан дор хувийн хэвшлийнхнийг дарамтлан хэлмэгдүүлдэг зуршил нэгэнт тогтсон шүү дээ!!! Төрд шигдсэн хувалзнуудаас нэг ч "акул" бариагүй шүү дээ!!! Н.Энхбаярыг бол яахав дээ, улс төрийн өс хонзонгоор л хагас дутуу хальт мөлт унагасан болохоос, Миеэ, Жунай г.м. хувалзнууд төрийн биед шигдчихээд ховхрохгүй л байгаа биз дээ????

zochin 2015-11-20 150.129.140.35

сөрөг намын гишүүн юмуу чи.та нар шиг улс төрийн нам хөөсөн новшнууд л Монгол улсыг туулдуулж, цөхрүүлж байна НОВШ минь

Зочин 2015-11-20 150.129.142.92

Гадныхан хүртэл манай булхайг олоод харчихжээ!!! Авилгатай тэмцэж буй дүр үзүүлэн тэр далбаан дор хувийн хэвшлийнхнийг дарамтлан хэлмэгдүүлдэг зуршил нэгэнт тогтсон шүү дээ!!! Төрд шигдсэн хувалзнуудаас нэг ч "акул" бариагүй шүү дээ!!! Н.Энхбаярыг бол яахав дээ, улс төрийн өс хонзонгоор л хагас дутуу хальт мөлт унагасан болохоос, Миеэ, Жунай г.м. хувалзнууд төрийн биед шигдчихээд ховхрохгүй л байгаа биз дээ????

Novshod 2015-11-20 150.129.140.35

сөрөг намын гишүүн юмуу чи.та нар шиг улс төрийн нам хөөсөн новшнууд л Монгол улсыг туулдуулж, цөхрүүлж байна НОВШ минь