С.Эрдэнэ: Тэтгэврийн зээлийн хүүг бууруулж болно | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

С.Эрдэнэ: Тэтгэврийн зээлийн хүүг бууруулж болно

Хуучирсан мэдээ: 2015.11.19-нд нийтлэгдсэн

С.Эрдэнэ: Тэтгэврийн зээлийн хүүг бууруулж болно

Долоо хоног бүрийн пүрэв гаригт болдог “Сайдын цаг” уулзалтад ХАХНХ-ын сайд С.Эрдэнэ оролцож Хамтын тэтгэврийн тухай хууль болон бусад хуулийн талаар мэдээлэл өглөө.


Тэрбээр “Хамтын тэтгэврийн тухай хууль өнөөдөр УИХ-ын нэгдсэн чуулганаар хэлэлцэгдэнэ. Энэ хууль батлагдсанаар өндөр насны тэтгэвэр авч байгаа иргэдэд нийгмийн том баталгаа болох юм. Ахмад настнуудад тулгамдаад байгаа аливаа эрсдэлээс хамгаалах нь хуулийн гол зорилго. Гэр бүлийн хоёрын хэн нэг нь түрүүлж хороогийн мөнх бусыг үзсэн тохиолдолд сэтгэл зүйн болон эдийн засгийн эрсдэлд ордог. Ялангуяа сүүлийн үед ахмадууд бие даасан байдлаар амьдрах нь ихэссэн учраас ахмадуудын нийгмийн хамгааллын тал дээр анхаарч эрсдэлд оруулахгүй байх хууль эрх зүйн орчин бүрдүүлэх зайлшгүй шаардлагатай болсон. Мөн өчигдөр Хөгжлийн бэрхшээлтэй хүний эрхийн тухай хуулийн анхны хэлэлцүүлэг хийж дэмжигдлээ. Энэ хууль батлагдсанаар 110 гаруй мянган хөгжлийн бэрхшээлтэй иргэний эрх хуульчлагдах юм. Мөн Малчдын ажиллaсан жилийг нэмэгдүүлэн тооцох, Нийгмийн даатгалын сангаас олох тэтгэвэр тэтгэмжийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах хуулийн төслийг хэлэлцэх эсэхийг дэмжсэн. Энэ хууль батлагдсанаар халуунд халж, хүйтэнд хөрж 24 цаг ажилладаг малчдын хөдөлмөрийг бодитоор үнэлэх боломж бүрдэх юм. Бусад улс оронд малчидтай ижил төрлийн хөдөлмөр эрхэлж байгаа иргэдийнхээ нийгмийн даатгал, хамгаалал, тэтгэвэр тогтоолт дээр хууль эрх зүйн зохицуулалт хийж хамгаалдаг туршлага бий” гэв.


Тэрбээр мэдээлэл хийснийхээ дараа сэтгүүлчдийн асуултад хариуллаа.

Гэр бүлийн тухай хуульд гэр бүлээс гадуур харилцаа үүсгэсэн тохиолдолд хариуцлага тооцно гэсэн заалт орсон мэтээр яригдаж байна. Ийм заалт тус хуульд орсон эсэх тухайд?

Гэр бүлийн тухай өмнөх хууль нь өнөөгийн шаардлагыг хангахгүй байдалд хүрээд байна. Гэр бүлийн харилцаанд байгаагүй цоо шинэ харилцаа бий болсон. Үүнийг зохицуулах зайлшгүй шаардлага байгаа. Хоёрдугаарт, гэр бүлийн хуулиар гэр бүлийн үнэ цэнэ, бат бөх байдлыг хангахад чиглэсэн зохицуулалтыг тусгах үүднээс хуулийг боловсруулсан. Хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр бичигдээд байгаа шиг гэр бүлээс гадуур харилцаа үүсгэсэн тохиолдолд эрүү үүсгэнэ, хариуцлага тооцно гэсэн асуудал тусгагдаагүй. Тухайн хүний ёс суртахуунтай холбоотой асуудлыг хуулиар шийдэх боломжгүй.

Хэвлэл мэдээллийг хэрэгслээр бичигдээд байгаа шиг гэр бүлээс гадуур харилцаа үүсгэсэн тохиолдолд эрүү үүсгэнэ, хариуцлага тооцно гэсэн асуудал тусгагдаагүй. Тухайн хүний ёс суртахуунтай холбоотой асуудлыг хуулиар шийдэх боломжгүй.

-Хүүхдийн мөнгийг зорилтот бүлэгт чиглүүлнэ гэж байна. Хэдэн төгрөгийн орлоготой гэр бүлд хүүхдийн мөнгө очно гэсэн үг вэ. Уг нь АН мөрийн хөтөлбөртөө хүүхэд бүрт хүүхдийн мөнгийг олгоно гэж амласан. Энэ амлалтаасаа ухарч байгаа хэрэг биш үү?

-Нийт өрхийн амьжиргааг 20 бүлэгт хуваасан байдаг. Үүний 1-17 дахь бүлэгт хамаарах бүлэгт хүүхдийн мөнгийг олгоно. Ер нь хавтгайрсан халамжийг зорилтот бүлэгт чиглүүлье гэдэг бол үндсэн зорилго. Улстөржсөн нийгмийн халамжаас татгалзах хэрэгтэй. Хэн нэгэн иргэний хүүхдийг ямар нэгэн байдлаар алагчилсан зүйл байхгүй. Хэрэв тухайн иргэн хүүхдийн мөнгөө авъя гэвэл хүсэлт гаргах эрх нь нээлттэй.

-Та нийтлэлч Баабарыг хууль бусаар тэтгэврээ тогтоолгосон гэсэн асуудлыг нийгэмд гаргаж тавьсан. Ер нь тэтгэврээ хуурамчаар тогтоолгох гэсэн оролдлого олон гардаг уу?

-Ер нь тэтгэврээ хуурамчаар тогтоолгох гэсэн оролдлого цаг ямагт гардаг. Ийм зөрчлийг тухай бүрт нь тогтоож, шаардлагатай гэвэл хууль хяналтын байгууллагад шилжүүлдэг. Хуурамчаар тэтгэвэр тогтоолгох гэсэн оролдлого бол явцгүй. Манайх Улсын бүртгэлийн ерөнхий газар болон бусад байгууллагатай цахим сүлжээгээр холбогдсон. Тэгэхээр иргэний мэдээлэл бүрэн ил тод байж байдаг.

-Тэтгэврийн зээлийн хүүг бууруулах асуудлыг хэрхэн зохицуулах боломжтой вэ?

-Нийгмийн даатгалын байгууллага тэтгэврийн зээлийн хүүг бууруулахад үүрэг хүлээх мэтээр зарим хүмүүс яриад байдаг. Тэтгэврийн зээл гэдэг бол нэг талаас тэтгэвэр авагч, нөгөө талаас арилжааны банк хоёрын хоорондын харилцаа юм. Хөндлөнгийн буюу нийгмийн даатгалын байгууллагын оролцоо энд байхгүй. Гэхдээ тэтгэвэр авагчдын эрхийг хамгаалах үүднээс Монголбанктай энэ асуудлаар хамтарч ажиллаж байна. Он гараад тэтгэврийн зээлийн хүүг сарын 1.5 хувиас 1.1-1.2 хувь болгож бууруулахаар ажиллаж байгаа.

-10 мянган нас барсан хүний нэрээр салбарын мэргэжилтнүүд ихээхэн хэмжээний мөнгө завшсан гэх дуулианд салбарын сайдын хувьд ямар тайлбар хийх вэ?

-Олдож байгаа боломжийг ашиглаад хариуцлагатай мэдэгдэхэд, энэ асуудал шалгагдаад дууссан гэдгийг хэлье. Нийтдээ анх цагдаагийн байгууллагаас 14 мянга хүний нэр бүхий файлыг шалгуулахаар ирүүлсэн. Түүнийг нь шалгаад үзэхэд нас барсан иргэдийн мэдээлэлтэй таарахгүй байсан. Түүн дотор ганц нэг мэдээлэл таарсан. Энэ дагуу бүх шалгалтыг хийгээд цагдаад буцааж өгсөн. Дахин цагдаагийн байгууллагаас холбогдох хүсэлт ирсэн. Энэ дагуу шалгаад хариуг нь өгсөн. Үүний дараа цагдаагаас 10 мянган хүнтэй холбоотой их хэмжээний мөнгө завшсан гэх мэдээлэл цацагдсан. Иймээс шуурхай арга хэмжээ авч, сайдын зөвлөлийг хуралдуулсан. Нийгмийн даатгалын хяналтын 100 гаруй байцаагчийг 14 хоног ажиллуулж, 14 мянга орчим тэтгэвэр авагчийн тэтгэвэр, мөн 10 жилийн хугацаанд нас барсан 123 мянган хүний баримт бичгийг шалгалаа. Шалгалт 21 аймаг, 9 дүүргийг хамарсан. Уржигдар эцсийн дүн мэдээ гарлаа. Өнгөрсөн 10 жилд нийт 123 мянган хүн нас барж, нийгмийн даатгалаас 37,8 тэрбум төгрөгийг оршуулгын зардалд олгосон байна. Энэ дотроос зөрчилтэй гэх 14 мянган хүний материалыг шалгахад 170 орчим зөрчил илэрсэн. Энэ зөрчил нь жилд 10 орчим ноогдож байгаа юм. Гэхдээ эдгээр зөрчил нь тухайн жилдээ арилгагдаад явсан байдаг. Нас барсан хүний тэтгэврийг зориудаар авсан гэхээсээ иргэний хасалтыг ар гэрийнхэн нь хийгээгүй зэрэг тохиолдол байдаг юм билээ. Одоо 40 орчим хүнтэй холбоотой 46 сая төгрөгийн асуудал шалгагдаж байна. Энэ асуудал хуулийн байгууллагад шилжсэн.

Т.НОМИН

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Зочин 2015-11-19 202.21.120.66

Эрдэнэ сайдад талархал илэрхийлье юун гэвэл малчдыг хөдөлмөрийг бага ч гэсэн гадарладаг болоо юу даа 24 цагийн тасралтгүй хөдөлмөр гэдгийг анх удаа амнаасаа гаргаж байгаад нь шүү

Зочин 2015-11-19 59.153.113.49

iim saidtai mongol uls yandaa yana

Сонгогч 2015-11-19 209.239.123.77

Яаж сонгуульд яалсан юм бэ Одоо ихэнхи баянголынхон би ч санаалаа өгөөгүй би ч бас өгөөгүй л гэх юм

дараагийн 2015-11-19 182.160.39.9

сонгуульд энэ нөхрийг яав ч битгий сонгоорой хүмүүсээ.

яг үнэн 2015-11-19 182.160.39.9

"Бууруулж болох байсан юм бол өдий болтол буулгахгүй яасан юм тэгээд. Одоо л сайд болж байгаа юм шиг донгосож суух юм." (202.9.41.*)

zochin 2015-11-19 103.9.90.130

chi tegeed tiim sain medeed baigaa yum bol shalgadag gazar ni ogood shalguulaach dee. Uheh gej baigaa amitan shig hun doromjlood bachuuraad baih hereg yu bainaa??? teneg garaa ha ha ha

ha ha ha 2015-11-19 194.95.4.54

cham shig archaagui malnuud naadahniihaa baastaa hoshnogiig ni doloogood utaan daa mansuuraad suuj bai muu archaagui orowdeltei m*****

Зочин 2015-11-19 194.95.4.54

Ene muu hulgaich ichdeggui shiren nuurtei gar. Toroos torson dollariin terbumtan. Uhej hewtsen hunii adag mini chi yadah daa tahir dutuu huuhdiin ordon barina geed awsan gajar bolon hyatad-iin jasgaas ogson 70 saya dollar-aar oortoo shonhor tower barij ideheesee ichehgui baina uu. Muu baliar gahai. Portuun Batbayar, Dolir Bridge Ganhuyag, MAN-ii M Enhbold, Badamjunai ta 5 bol eh oronch, ard tumendee hairtai nertei hamgiin shiren nuurtei hulgaichid.

Jin udiin luivarchin 2015-11-19 194.95.4.54

Ene muu hulgaich ichdeggui shiren nuurtei gar. Toroos torson dollariin terbumtan. Uhej hewtsen hunii adag mini chi yadah daa tahir dutuu huuhdiin ordon barina geed awsan gajar hyatad-iin jasgaas ogson 70 saya dollar-aar oortoo shonhor tower barij ideheesee ichehgui baina uu?????????????????????????????????????? ???????????

ЫЧ 2015-11-19 103.229.120.241

Хятад цусны хүмүүс насны таргаа авхаараа иим л болдгиимдаа Мэлхии Эрдэнэ мөдхөн тэсрэнэ Тэр ахмадууд хүүхдүүдиин нэрээр ахин сонгогдох зорилготой

Зочин 2015-11-19 103.26.194.221

Энэ дээрэмчин юу ярина вэ.Женкогийнхоо араас оч

Зочин 2015-11-19 59.153.115.215

МЭЛХИЙ ХАГАРЛАА ЯАСАН ИХ ИДЭЭВ ДЭЭ ТӨРИЙН ХООЛ ИХЭДЖЭЭ

Зочин 2015-11-19 112.72.15.234

яана аа энэ нэг амитан тэсэрлээ ш дээ

зочин 2015-11-19 202.179.29.162

Эрдэнэ сонгуулийн ажлаа эхлэж бн даа

Болох байсан юм бол буулгахгүй яасан юм тэгээд. 2015-11-19 202.9.41.161

Бууруулж болох байсан юм бол өдий болтол буулгахгүй яасан юм тэгээд. Одоо л сайд болж байгаа юм шиг донгосож суух юм.

Зочин 2015-11-19 103.26.195.138

ЯЛСАН БААТАР ШИГ ДАРААГИЙН СОНГУУЛЬД ОРОХ ЮМ БИЗДЭЭ АМЖИЛТ ХҮСЬЕ ПОПУЛИЗМАА САЙН ХИЙГЭЭРЭЙ

Зочин 2015-11-19 202.72.245.123

Өөрийнхөө гэр бүлд зориулсан хууль л биш байгаасай базарваань

Зочин 2015-11-19 202.131.7.196

Эрдэнийн үйлдлүүд улс орон, ард түмэн гэхээсээ хувь өөрийнхөө хөрөнгийг нэмэгдүүлэх юм шүү дээ.

Ичдэггүй гар 2015-11-19 202.180.220.72

"Наадах чинь тарган гахай биш танхай дээрэмчин" гэж Баабар ах хэлсэн. Өөрөө ТВ-гээр ярихдаа гэр бүлээрээ улс төрчид гэж байналээ. Түүний хүргэн, охин, эхнэр, хүү, баз нь улс төрчид бөгөөд тэрвээр Буш, Кеннеди, Гандихантай адилхан гэр бүлээрээ улс төрчид гэж хариуцуулж байна лээ бурхан минь.

бизнес 2015-11-19 150.129.143.24

бизнес нь сүүлийн хэдэн жил аймаар хурдан томорсон доо. Хүүхдийн паркийн хажуугийн газрыг З.Энхболдтой нийлж авсан юм блээ шүү. АНийхан өөрсдөө хоорондоо ч ярьдаг.

иргэн 2015-11-19 43.242.243.217

ард түмнээсээ хулгай хийсэн хүний хөрөнгө хөрөнгө биш мөнөг мөнгө биш юм болдоггүй тавилантай

зочин 2015-11-19 43.242.243.217

тв гээр ярихдаа ахамдын амралт аас эхлүүлээд сэтгүүлчийн асуусан обект болгоныг минийх манай ээжийх гээд ямар их нийгмийн даатгалын хөрөнгөөр баяжижи авилагдсан хүн бэ өмнөөс н бүүр ичсэн гэж яаан

зочин 2015-11-19 43.242.243.217

тв гээр ярихдаа ахамдын амралт аас эхлүүлээд сэтгүүлчийн асуусан обект болгоныг минийх манай ээжийх гээд ямар их нийгмийн даатгалын хөрөнгөөр баяжижи авилагдсан хүн бэ өмнөөс н бүүр ичсэн гэж яаан

Зочин 2015-11-19 150.129.141.248

энэ новшийг яаж болиулах вэ? хүүхдийн нэр барьж хүүхдийн паркийн хойно оффис бариулна! Ахмадуудыг өөрийн хувийн амралтанд үнэгүй амраах нэрээр нийгмийн даатгалын сангаас мөнгөө өсгөж авч хулгай хийнэ. жинхэнэ луйварчин!!!

Өндөр настан 2015-11-19 202.131.231.11

Би саяхан тэтгэвэрт гарсан ба Нийгмийн даатгалын ерөнхий газар сайн ажилладаг гэсэн дүгнэлтэд хүрсэн. Учир нь 2 газарт зэрэг ажиллаж НД шимтгэлийг дээд хэмжээнээс илүү төлснийг( 2011-2012 онуудад) 1,32 сая төгрөгийг НДЕГ -т өргөдөл гаргаснаас хойш 20 хоногийн дотор Сүхбаатар дүүргийн НДХ-ээс миний дансанд шилжүүлсэн байсан. Тэтгэвэр авах өргөдөл, бүрдүүлсэн материалд үндэслэн Хан-Уул дүүргийн НДХ миний тэтгэврийг 900 шахам мянган төгрөгөөр 2 долоо хоногийн дотор тогтоож, өнгөрч байсан сарын 23 хоногийн тэтгэврийг нөхөн олгосон. Тэтгэвэр тогтоох явцдаа надаас утсаар лавалгаа нэг удаа авсан. Одоо би ажлаа үргэлжлүүлэн хийж татвар, шимтгэлийг хуулийн дагуу төлж байна. С. Эрдэнэ сайд сайн ажиллаж байна гэж би хэлнэ.. Нилээд олон жилийн өмнө Солонгост төлсөн монголчуудын татварыг эгүүлэн олгож олон хүмүүсийг баярлуулж байсныг мэднэ. Одоо маш зөв хууль гаргах гэж байна. Хөгжлийн бэрхшээлтэй над шиг хүмүүсийн хамгаалалтыг хуульчилах нь зөв. Тухайлбал хөгжлийн бэрхшээлтэй бүрэн чадвараа алдсанд тооцогддог надаас ХХОрлогын албан татвар хууль бусаар авсаар л байна. Гэвч би бусад хүмүүсийн адилаар улсад татвар төлж байгаадаа бахархдаг.

Адар 2015-11-19 103.11.192.34

Таны хэлээд байгаа зүйлийг С.Эрдэнэ хийж байгаа юм биш. Үе үеийн сайд нар, яаманд болон НДЕГ-т ажиллаж байсан хүмүүсийн хичээл зүтгэлийн үр дүн гэж үзэж болно.Хууль журмыг тэгж гаргаснаас хойш хийхээс өөр яах юм. Солонгосын шимтгэлийг Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрээр шийдвэрлэсэн болохоос С.Эрдэнэ хийсэн ч юм биш. Бусдын хийснийг өөртөө наагаад байгаа болохоос өөрөө юм санаачилсан нь бага шүү.

Зочин 2015-11-19 202.131.233.187

С.Эрдэнийн таргалсан, иргэдийн турсан яг тэнцэж байна.

zochin 2015-11-19 202.9.41.84

Duursen nobsh

зочин 2015-11-19 202.21.117.114

Ийм л хүмүүсийг бид 12 онд сонгоод улс орноо баллуулаад хаячихлаа, энэ арчаагүй АНамыг хурдан улс төрөөс зайлуулж улс орноо аварцгаая, нэг л их хятадуудаас бөхөлзөж уучлал гуйсан хүмүүс Батүүл маанагаас эхлүүлээд

Зочин 2015-11-19 103.57.92.82

baabaraar yaj huuramchaar tetgeveree nemuulsnee zaalgamaar bna aa. ard tumend heregtei yum baina aa baabar maani niitlel biheed zaagaad ogog bolob uu?

ha ha ha 2015-11-19 194.95.4.54

mal mini baabar ulsad jild heden terbum-iin tatwar tolj heden hun ajiltai bailgadgiig medeh uu ? Aa Erdene jild heden togrog ulsaas husaj, heden terbum togrog hulgaildagiig medeh uu?

Зочин 2015-11-19 202.179.29.246

Пээш ямар аймаар бүдүүн гахай вэ энэ чинь одоо