“Дүүжин тээвэр”, “Тэнгэрийн тойрог” төслүүдийн ялгаа | News.MN

“Дүүжин тээвэр”, “Тэнгэрийн тойрог” төслүүдийн ялгаа

“Дүүжин тээвэр”, “Тэнгэрийн тойрог” төслүүдийн ялгаа

“Дүүжин тээвэр”, “Тэнгэрийн тойрог” төслүүдийн ялгаа

Засгийн газрын гуравдугаар сарын 11-ний өдрийн ээлжит хуралдаанаар Зам тээврийн сайд Б.Энх-Амгалан “Дүүжин тээвэр” болон “Тэнгэрийн тойрог” төслүүдийг нэгэн зэрэг танилцуулсан билээ.

Дээрх хоёр төслийг санаачлагч болоод ТЭЗҮ, санхүүжилт, төсөв хөрөнгө, төсөл хэрэгжих байршил гээд хоорондоо эрс тэс өөр юм. Харин зорилго нь Улаанбаатар хотын авто замын түгжрэлийг бууруулах, иргэдийн цаг зав, хөрөнгө мөнгийг нь хэмнэхийн зэрэгцээ тав тухтай үйлчлүүлэхэд оршиж буй.

Гэвч сүүлийн үед энэхүү хоёр төслийг нэг юм шигээр ойлгох явдал олны дунд гараад байгаа тул хоёр төслийн ялгааг товчоор хүргэе.

“CABLE CAR”БУЮУ “ДҮҮЖИН ТЭЭВЭР” ТӨСӨЛ

Төсөл санаачлагч: Нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газар

Төслийн зорилго: Нийтийн тээврийн үйлчилгээг шинэчлэх, чанарыг сайжруулах, төрөл хүртээмжийг нь нэмэгдүүлэх, автозамын түгжрэлийг бууруулах зорилгоор Улаанбаатар хотод агаарын дүүжин замын тээвэр төслийг хэрэгжүүлнэ.

Төслийн хэрэгжүүлэгч: Нийслэлийн Засаг дарга С.Амарсайхан А/198 дугаартай захирамжийн дагуу ажлын хэсэг томилогдсоноор төслийн бэлтгэл ажлыг хийж байна. Төслийг агаарын дүүжин тээврийн технологиор дэлхийд тэргүүлдэг Францын “ПОМА” компани хэрэгжүүлэх юм.

Төслийн санхүүжилт: Энэхүү төслийн нийт өртөг зардал нь 60.7 сая евро буюу 180 орчим тэрбум төгрөг. Францын Засгийн газрын санхүүжилтээр 2020-2021 онд “Cable car”буюу “Дүүжин тээвэр”-ийн ТЭЗҮ-г хийж дуусгах бөгөөд тус улсын Засгийн газрын хөнгөлөлттэй зээлийн санхүүжилтээр хийнэ. Франц улсын тал үндсэн зээлийн төлөлтөөс 12 жил чөлөөлөх нөхцөлтэйгээр 60.7 сая еврогийн зээлийг олгох бөгөөд хөнгөлөлттэй зээл нь жилийн 0.07 хувийн хүүтэй, 40 жилийн хугацаатай байх аж.

Төслийн хугацаа: Хоёр чиглэлийн агаарын замыг 1.5-1.6 жилийн хугацаанд барих боломжтой.

Төслийн маршрут: Хойд шугам буюу Баянхошуу-Ханын материал-3,4-р хорооллын эцэс хүртэлх 4.9 км зам. Баянхошууны тойрог, Ханын материал, Гэмтэл, согог судлалын үндэсний төв гэсэн 3 буудал байх бөгөөд нийт 157 кабинаар иргэд үйлчлүүлнэ. Туулах хугацаа нь 16 минут.

Урд шугам буюу Долоон буудал-Дарь эх-Сансарын тойрог хүртэлх 2.9 км зам. ХААИС, Богд хааны ордон музей, Хүүхдийн ордон гэсэн 3 буудал байх бөгөөд нийт 78 кабинаар үйлчилнэ. Туулах хугацаа 8 минут байна.

Төслийн давуу тал: Агаарын дүүжин тээврийг Нью-Йорк, Москва, Лондон зэрэг дэлхийн олон хотод ашигладаг. Энэ тээвэр нь Монгол орны цаг уурт тохиромжтой бөгөөд -50, +50 хэмт ажилладаг байна. Агаарын зам нь 100 хувь цахилгаанаар ажиллах аж.


“ТЭНГЭРИЙН ТОЙРОГ” ТӨСӨЛ

Төсөл санаачлагч: “Хотын зам” компани

Төслийн зорилго: Төслийн зорилго нь нийслэл хотын авто замын түгжрэлийг бууруулах юм. Төсөл хэрэгжсэнээр түгжрэл 46.5 хувиар буурч, хоногт 651,792 машин нэвтрүүлэх боломж бүрдэнэ.

Төслийн хэрэгжүүлэгч: 2011 оноос түгжрэлийг судалж, давхар гүүрийг хаана, хэрхэн байгуулах судалгааг хийж эхэлсэн “Хотын зам” компани “Тэнгэрийн тойрог” төслийн хэрэгжүүлэгчээр ажиллах юм.

Төслийн санхүүжилт: Уг төсөл нь 800 сая ам.долларын өртөгтэй гэж тооцоолжээ. Энэхүү тээврийн хэрэгслээр км тутамд 15 центын хураамж авч, зээлээ төлнө хэмээн тооцоолсон байна. Төслийг хэрэгжүүлэхэд Засгийн газар болон орон нутгийн төсвөөс хөрөнгө гаргахгүй бөгөөд 25 жилийн хугацаатай концессоор хийх аж.

Төслийн хугацаа: Энэхүү хоёр урсгал бүхий байгууламж нь 60-100 жилийн бүрэн баталгаатай.

Төслийн маршрут: 6-12 метр өндөрт 13 км урттай, хоёр урсгал, дөрвөн эгнээтэй, төлбөртэй, 27 орох, гарах цэгтэй гүүрэн байгууламж юм. Сансарын аюулгүйн тойрог-Зүүн дөрвөн зам-Нарантуул-Дүнжингарав-Хан-Уул-Нарны гүүр-Баруун дөрвөн зам-Гэсэр сүм гэсэн маршрутаар явна.

Төслийн давуу тал: “Хотын зам” компанийн тооцоолсноор хотын төвийг тойрсон тойрог хэлбэртэй гүүрэн зам дээгүүр цагт 54 мянган машин зорчих боломжтой. Түгжрэлд зарцуулагддаг шатах тослох материал хэмнэж агаарын бохирдол бууруулах, түгжрэлд алдаж буй цаг хугацаа, бухимдлыг арилгах бүрэн боломж бүрдэх юм байна.

Энэ бол “Дүүжин тээвэр” болон “Тэнгэрийн тойрог” төслүүдийн ялгаа. Энэ бол огт өөр хоёр төсөл юм.


Нийслэлийн Засаг даргын зүгээс нийслэлийн нийтийн тээврийг шинэчлэх хүрээнд зөвхөн “Дүүжин тээвэр” төслийг хэрэгжүүлж байгаа юм биш. Цогцоор нь буюу автобусны парк шинэчлэлт, цахилгаан соронзон галт тэрэг, шинэ төрлийн такси үйлчилгээ, дүүжин тээвэр, тусгай замын автобусыг шинээр нэвтрүүлэх зэрэг олон төрөлт ажлыг хэрэгжүүлж байна.

Нийслэлийн удирдлагууд нийтийн тээврийн шинэчлэлийг автобусны парк шинэчлэлт мэтээр ойлгож хэрэгжүүлсээр ирсэн. Гэвч энэ нь өдгөө зөвхөн автобусаа шинэчлээд, солиод өөрчлөгддөг зүйл биш гэдэг нь харагдаж байна. Иймд нийслэлийн Засаг дарга олон төрөлт нийтийн тээврийн шинэчлэлийг танилцуулж, ажил болгоод явж байгаа юм. Үүний нэг нь “Дүүжин тээвэр” төсөл билээ.

Л.ДОРЖ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
6
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ХахаХаха
0
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

25 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Zochin 2020-03-18 202.9.47.19

Цахилгаан станцаа барьж хотоо тэлэх нь хамгийн зөв.

Avatar

Зочин 2020-03-18 66.181.161.78

МУУ ЁР БАЙГААДАА БАЯНХОШУУНЫ ИРГЭД ГЭМТЭЛД ОЧООД ҮХЭЭРЭЙ ГЭЖ БАЙГАА ЮМ ШИГ ЗААВАЛ ГЭМТЭЛ ДЭЭР БУУДАЛ БАЙХ ДАА ЯАХАВ ДЭЭ 3,,4 -Р ХОРООЛОЛЫН ЭЦЭСТ ХҮРГЭЖ БОЛДОГГҮЙ ЮМ БАЙХДАА ҮНЭНХҮҮ БҮТЭХГҮЙ УЛСУУД ЮМ АА ХАР ЗАМАА ОЛИГТОЙ ТАВЬЖ ЧАДАХГҮЙ БАЙЖ БОЛЬЖ ҮЗ, 5-Н ШАРЫН ГАРМЫГ ДАВХАР БОЛГОЖ ӨГ, БАТ ҮҮЛИЙН ҮЕД САЙХАН БАЙЖ, САЙХАН САЙХАН ЗАМ БАРИАД Л

Avatar

Зочин 2020-03-18 202.70.34.98

2uulaa teneglel

Avatar

зочин 2020-03-18 180.235.184.5

эхлээд Дарханыхаа замыг тавьж дуусгачигаад дараа нь энэ үлгэрүүдээ ярь

Avatar

Их мэдэгч 2020-03-18 66.181.178.34

Бидэнд энэ мэтээр хотыг хөгжүүлэх гэр хороолыг багасгах урт хугацаны
бодлого хэрэгтэй байна шүү дээ. Юун тэнгэрийн зам, дүүжин зам энэ мэтын солиорлоо яаралтай зогсоо
малуудаа тэгээд толгойгоо ажиллуул Толгой чинь олгой болчихсон юм бол надад хандаа малуудаа. Би үнэ төлбөргүй
зөвлөгөө өгье өө. Нам дагасан хоосон толгойтой тэнэгүүдээ ойлгооч.

Avatar

Зочин 2020-03-18 103.229.120.201

Метро барих хооронд уг нь дүүжин нь хямд хурдан барих эд л дээ. Даан ч мөнгө идэх гээд үнээ их болгох юм.

Avatar

Их мэдэгч 2020-03-18 66.181.178.34

… хуучин төмөр замаар трамбай явуулаад энэ төмөр замын 2зүүн баруун талаар 2 урсгал бүхий
автозам тавих хэрэгтэй Энэ төмөр замын 2 талаар аюулгүйн зай байгаа энэ зайг ашиглаад ямарч газар
чөлөөлөх гэх мэт асуудал гарахгүй. Орост автозам болон тарамбайн зам зэрэгцээд явж байдаг шүүдээ.
2. Хотын төвийн тролейбусны замаар том оворын автобус явуулахыг хориглоод тролейбусны тоог хагалтта
хангалттай нэмээд явуулчих ингэснээр түгжрэл бууруулахаас гадна агаарын бохирдол тодорхой хэмжээгээр
бууруулчих

Avatar

Зочин 2020-03-18 202.131.227.30

Концессоор метро барьчихоо
Тэгвэл дороо өртөгөө нөхчинө

Avatar

Их мэдэгч 2020-03-18 66.181.178.34

Юун дүүжин зам, юун тэнгэрийн тойрог зүгээр л эхний удаа
1. Богд ар төмөр замын төсөл яасан бэ? Энэ төслөө эхлээд хэрэгжүүлээчээ
Төмөр зам хотын төвөөр дайрахгүй сонгиноор гараад Хөшигийн хөндийн нисэх буудал , нисэхийн шинэ хороолол, майдар хотоор дайраад
багахангай орчимоор зүүн төмөр замтай нийлэх төсөл шүү дээ.
2. Энэ төсөл амжилттай хэрэгжисны дараа хотын төвөөр дайрсан төмөр замаараа трамбай явуулаад энэ төмөр замын зэрэгцээгээр
баруун зүүн 2 талаар нь 2 урсгалтай автозам …?

Avatar

Зочин 2020-03-18 49.0.218.165

ene yu ve odoo bolioo metro bari

Avatar

Зочин 2020-03-18 49.0.218.165

эрс эсэргүүцэж байна улаанбаатар хот метротой болох цаг нь болсон

Avatar

хотынхон 2020-03-18 49.0.218.165

аль н ч хэрэггүй улаанбаатарт метро барьж эхлүүлэх цаг нь болсон хэрвээ амарсайхан дарга метро барьж эхлүүлвэл түүхэнд сайн хотын даргаар мөнхөрөнө

Avatar

zochin 2020-03-18 192.82.93.3

метро бариачээ. улам л машин түгжрэл ихэсгэх гээд байх юм. метро барьчихвал түгжрэл утаа гэх мэт хэд хэдэн асуудлыг давхар шийднэ шүү дээ. ер нь энэ талаар иргэдээсээ санал авбал яасан юм!

Avatar

Irgen 2020-03-18 66.181.188.105

Tusuvuus mungu gargahgui bol sain l biz, hiilge2

Avatar

ЗОЧИН 2020-03-18 202.21.104.2

Хотын дарга нөхөр 2020 оны УИХ-ын сонгуульд өрсөлдөх юм дуулдана лэ. Сонгуулийн мөнгө босгох нь дэ муу гар чинь.

Avatar

Зочин 2020-03-18 202.21.110.38

zugeer zahuudaa hotoos zailuul tegeel boloo

Avatar

Zochin 2020-03-18 202.21.104.2

Явж байтал тог тасарвал яах вэ? , Хотын дарга Амарбаясгалан залгаж өгөх үү, Тороос тасарвал яах вэ, бас нөгөөх ирж залгах уу, Бие засах болдог яах уу шууд засах уу, ХААНА ИНГЭЖ ТҮГЖРЭЛ БУУРУУЛСАН ГЭЖ СОНССОН "МАЛ" вэ ЧИ.

Avatar

Зочин 2020-03-18 64.119.17.86

Яг

Avatar

Зочин 2020-03-18 202.21.109.149

Аль аль нь аюул дагуулахаар төсөл байна.
Зүгээр л төмөр замаа хотоос гаргаад тэр зам дээр нь засмал зам хий, давхар зам байсан ч болно

Avatar

Зочин 2020-03-18 202.9.46.228

Ene Baigaa zurgan deer chine soronzon metro yvuulhaar bolden baisan sanagdhiin

Avatar

Иргэн 2020-03-18 202.21.118.138

Метро хэрэгтэй болохоос дүүжин байна уу, шавар бетон гүүрэн зам хотын бидэнд хэрэггүй ээ, Газар доор замтай болбол хотын иргэдэд хичнээн ээлтэй болох билээ. Хотынхоо гудамжаар тайван амгалан алхаж явдаг баймаар байна. Түүнээс толгой дээгүүрээ хийсч ирээд уначих вий гэсэн АЙДАС ХҮЙДЭС хотын иргэд бидэнд хэрэггүй ээ. Зүлэг модтой тайван алхаж явдаг зам л хэрэгтэй байна

Avatar

Зочин 2020-03-18 192.82.77.173

түгжрэлийг тэнгэрт зам барьж биш хотоо тэлж бөөгнөрлөө арилгаж л шийдмээр юм аа мэдэхгүй аавынхаа кабинд өссөн биш

Avatar

... 2020-03-18 202.126.89.17

Наад мөнгөөрөө метро бариад мөнхөр.

Avatar

Зочин 2020-03-18 202.21.109.61

Нэмж зам барьж байхаар хотоо тэлээчээ. Налайх багануураа хөгжүүл. Багануураас хот хүртэл цахилгаан гэлт тэрэг явуулбал энд шигдээд байх хүнгүй болно.

Avatar

Зочин 2020-03-18 124.158.107.35

Сөүлийн гудамжаар явахымуу зураг наас харахад

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж