БСШУСЯ: Зээл тэглэхгүй, шаардлага хангасан иргэдийн диплом олгоно | News.MN

БСШУСЯ: Зээл тэглэхгүй, шаардлага хангасан иргэдийн диплом олгоно

БСШУСЯ: Зээл тэглэхгүй, шаардлага хангасан иргэдийн диплом олгоно

БСШУСЯ: Зээл тэглэхгүй, шаардлага хангасан иргэдийн диплом олгоно

УИХ-ын гишүүн, Боловсрол, соёл, шинжлэх ухаан, спортын сайд Б.Баатарбилэг Монгол Улсын Засгийн газрын хуралдаанаар хэлэлцэн шийдвэрлэсэн “Суралцагчийн сургалтын төлбөр, амьжиргааны зардалд зориулан олгох хөнгөлөлттэй, эргэн төлөгдөх нөхцөлтэй зээлийн улсын төсвийн оролцоотой эх үүсвэрийг бүрдүүлэх, эргэн төлүүлэх, сургалтын зээлийг хөнгөлөх, чөлөөлөх, хүчингүй болгох журам батлах тухай” УИХ-ын тогтоолын төслийг 2020 оны гуравдугаар сарын 05-ны өдөр УИХ-ын дарга Г.Занданшатарт өргөн барьсан. Энэ тогтоолын төслийн талаар олон нийтийн дунд "Гадны сургуульд төрийн сангийн зээлээр сурсан албан тушаалтнууд болон гишүүдийн хүүхдүүдийн өрийг тэглэх гэж байна, адилхан бүх хүний сургалтын төлбөрийг тэглэх хэрэгтэй, төр ийм алагчилсан байж болохгүй" гэх шүүмжлэл дагуулаад байгаа билээ.

ЭНЭ ТАЛААР БСШУСЯ:

-Зээл тэглэнэ гэж буруу ойлгож байна. Зээл тэглэх асуудал байхгүй. Амьжиргааны түвшин доогуур, эцэг эх нь тэтгэврийн, өрх толгойлсон, өнчин хэрнээ сургалтын чанар сайтай төгссөн, төгсөөд 5-аас доошгүй жил эх орондоо ажиллаж дүрэм журмаа биелүүлсэн иргэдэд сангийн өөрийнх нь дүрэм журамд заасны дагуу УИХ-аар батлуулж дипломыг нь олгох санал. Тэдний зээлийн асуудал журмынхаа дагуу дуусгавар болж байна. Гадны сургуулийн зээл тэглэх, сургалтын зээлийг нэг удаа тэглэх, гишүүдийн хүүхдүүдийн өрийг тэглэх гэх мэт агуулга байхгүй.

УИХ-Д ӨРГӨН БАРЬСАН ЖУРМЫН ТӨСӨЛД:

  • Сургалтын төлбөрийн зээлийг дотоод, гадаадын дээд боловсролын сургалтын байгууллагад шаардлага ханган элссэн, хяналтын тоонд багтсан иргэнд олгох;
  • Зээл авсан оюутан сургууль төгсөж, эзэмшсэн мэргэжлээрээ ажиллаж эхэлснээс хойш 10 жилээс ихгүй хугацаанд гэрээний дагуу зээлийг эргэн төлөх;
  • Дотоодын дээд боловсролын сургалтын байгууллагад суралцан төгсөөд эзэмшсэн мэргэжлээрээ 3 жил улстаа ажиллан, нийгмийн даатгал төлсөн тохиолдолд сургалтын зээлийн 50 хувийг хөнгөлөх;
  • Эзэмшсэн мэргэжлээрээ эх орондоо болон эх орноо төлөөлөн гадаадад 5-аас доошгүй жил тасралтгүй ажиллан, нийгмийн даатгал төлсөн тохиолдолд зээлээс бүрэн чөлөөлөх;
  • Иргэн нас барсан, хөдөлмөрийн чадвараа бүрмөсөн алдсан тохиолдолд зээлийг хүчингүй болгох;
  • Сургалтын төлбөрийн зээлийг хөнгөлөх, чөлөөлөх, хүчингүй болгох асуудлыг Засгийн газар шийдвэрлэхээр тусгасан байна.

Ш.ОЧ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
10
ХахаХаха
6
БурууБуруу
5
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ЗөвЗөв
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

37 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Өөлд 2020-03-07 66.181.161.112

Миний ойр орчимд сургалтын зээл авсан хүн нэг ч байдаггүй, хэний үрс нь авдаг Зээл вэ????

Avatar

1 2020-03-07 103.57.94.14

Ингээд сайдын улс төрийн кареир ч навс унасан даа

Avatar

зочин 2020-03-07 77.111.247.94

Тэнэг хүн хуурч байгаа юм шиг л байх юм ааа. Яаааамаааар ч юм бу дээээээээээээ. Мал бол идшинд л ……

Avatar

зочин 2020-03-07 192.82.64.190

Худлаа даа. Цаагуураа тэглэнэ гэсэн үг. Бидний толгойг эргүүлэх гэсэн үг хэлж байна. Хэн ч итгэхгүй л дээ

Avatar

Зочин 2020-03-07 98.234.112.193

САЙД ГУАЙ ТА ЭХЭЛЖ САЙН БОДОЖ БАЙЖ ТӨСЛӨӨ ӨРГӨН БАРЬЖ БАЙГААЧДЭЭ ЧААВАС ГЭЖ. ХҮМҮҮС ЭСЭРГҮҮЦЭЭД ЭХЛЭХЭЭР БУЛЗАЙРУУЛЖ БУЛТАХ ХЭЛСНЭЭСЭЭ БУЦАХ ҮЙЛДЭЛ ГАРГАЧИХ ЮМДАА. НӨГӨӨ МААРАМБАД БИЕЭ ҮЗҮҮЛЭХГЭЭГҮЙ МОРИН ТЭРГИЙГ НЬ ГУЙХ ГЭСЭН ЮМ ГЭЖ БУМАА АВГАЙН ХЭЛСЭН ШИГ БОЛОХ ЮМАА. ИЙМЭРХҮҮ ХҮМҮҮС ТӨРИЙН САЙД ХИЙХЛЭЭР МОНГОЛ УЛС МААНЬ ХӨГЖИХ ҮҮ? ДЭЭДҮҮЛ НЬ СУУДЛАА ОЛОХГҮЙ БОЛ ДООДУУЛ НЬ ГҮЙДЛЭЭ ОЛОХГҮЙ ГЭЖ САЙХАН ҮГ БАЙДАГДАА ХӨӨРХИЙС ГЭЖ…

Avatar

зочин 2020-03-07 103.212.119.103

гүйцэт ойлгомжтой ярьчихдаг байх хэрэгтэй шт сайд хүн.

Avatar

Kkkk 2020-03-07 139.5.217.76

Teriig chini IH tosol orgon barij shiideed ch bh daa yahav dee. Tenegteh gj yadhiin maa. Ugui bol huuli sanaachilsani mongo tonshdog arga ni yum bh daa chaavad

Avatar

zochin 2020-03-07 58.109.161.167

Hlion bantan bolson juram bn Zeelees bultuulah gsn yavuurgui arga

Avatar

Зочин 2020-03-07 80.110.106.100

Сургалтын төрийн сангийн журмаараа л явжын анхаасаа ямар гэрээ хийсэн тэрүүгээрээ л явна шүү дээ!!! Өөрсдөө гадаад дотоод явах гэж оролдоогүй тэр дүрэм журамаар нь шалгаруулалтанд орж үзээгүй байж хүнийг буруутгах болхоорой дуугаа нийлүүлээд л орилох!!!!

Avatar

Иргэн 2020-03-07 103.229.122.101

Иргэд эсэргүүцээд ирэхээр одоо өөрөөр яриад эхлэв үү?

Зээл авсан бүх хүн төлдөг больё

Avatar

Монгол хүн 2020-03-07 192.82.70.166

Ийм 2 үзүүртэй юм битгий хийж бай. НДШ төлөөд ажилласан бол дотоод ч бай гадаад ч бай адилхан чөлөөлөхөөр байна. Дарга нарын хүүхдүүдийг чөлөөлнө гэж заагаагүй гэсэн ч дарга нарын хүүхдүүдийн зээлийн чөлөөлөхгүй гэж бас заагаагүй байна.Баатарбилэгээ чи нэг муу нохой заль гаргаж тайлбарлахаа боль. Ард олон чамархуу нөхдүүдийн ухааныг давж ойлгоно. Ийм хөгийн хуулирхуу юм өргөн барьж байхын оронд гадаадад зээлээр эргэн төлөгдөх анхны нөхцөлтэй зээлээр сурсан хүмүүсийн зээлийг эргэн төлүүлэх хууль

Avatar

Zochin 2020-03-07 202.9.40.134

Neg dargiin huuhed l gadaad yvj surj bgaa toroor surgalt bair hoolnii mongoo daalgaj tgd bas boloogui odoo zeelee engiin irged bid naraar toluulne. Shudraga yos

Avatar

Зочин 2020-03-07 202.21.109.40

салбар сайдаасаа болж унана. Сайдын тэглээчээ

Avatar

Иргэн 2020-03-07 202.126.89.87

Ямар их арга заль хэрэглэсэн чөлөөлөлт вэ.эзэмшсэн мэргэжлээрээ ажиллаж НД төлсөн гэвэл нам дагаж ажилд орсон нөхдүүдээ сонгуулийн өмнө яаран чөлөөлж санал худалдаж авах нь ээ.Ар өврийн хаалга,танил тал,нам дагаагүйгээс мэргэжлийн ажлаа хийж чадаагүй нь амьдрахын эрхээр өөр ажилд орж НДШ төлсөн ч хамрагдахгүй юм бна.бага тэнэгтэж,арга ядсан заль мэх гаргахаа больчихвол яаж бна.

Avatar

Иргэн 2020-03-07 202.179.27.82

Дарга нараа ичээчээ 10 настай охин цуглуулсан 200000 төгрөгөө ард түмнийхээ эрүүл мэндэд бэлэглэж байхад та нар хэдэн тэрбумаар нь албан тушаалаа ашиглаж авчаад бас албан тушаалаа ашиглаж бүүр зөвших гээд …..

Avatar

Zochin 2020-03-07 64.119.16.149

Medeelliig ni unshihaar zov l yum hiij baigaam baina gej bodogdloo. Juramgui baisan yumiig juramlaad bas irgeddee demjleg, bolomj olgoj baigaam baina sh dee

Avatar

zochin 2020-03-07 202.179.27.82

hulgaichuudyg ali NAM baisan ch dahin songohgui

Avatar

Zochin 2020-03-07 202.126.89.72

Ene zeel chini bvvr deer ueiin 2008 onoos hoishhi yum baina. Humuus ni surguulia togsood ulsdaa ajillaad yavj baigaa. Tegeheer bolzloo hangachihsan humuusiin zeeliig ni cholooloh ni zov. Harin ajil hiigeegui, ulsdaa niigmiin daatgal, tatvar toldgui humuusiihiig butsaaj toluuleh heregtei.

Avatar

4 2020-03-07 202.179.26.107

Зээлсэн л бол төлөх хэрэгтэй.Өөр элдэв төрлийн шалтаг шалтгаан хэрэггүй

Avatar

мгл 2020-03-07 122.201.21.185

новшнууд анхнаасаа оорсдодоо зориулсан дурэм хиисэн байна!Хэдэн арван мянган доллороор суралцсан нэртэй, тэднии чацагнууд л ториин албанд чолоотой орж,хулгай хиицгээдэг,авилга авч ,ториин албаны нэр хундииг унагдаг!!! олон заль гаргаад байлгуй толуул яаралтай!!Уихг нэртэй луйварчдаасаа эхлээд толуул!!!!

Avatar

зочин 2020-03-07 59.153.113.147

ур хуухдуудийхээ ирээдуйн нэрийг нь цэвэрлэж улс торд оруулах бэлтгэлээ хийж байна уу томчууд

Avatar

Зочин 2020-03-07 66.181.187.231

Өр бол өр, их бага ялгаагүй өрөө төлөх ёстой, энэ яачихсан төр вэ? Орон гаран зөнөсөн хөгшин шиг эргэж буцаад л …

Avatar

Зочин 2020-03-07 202.126.88.201

Одоо өөрийгөө хамгаалаад баахан худлаа тайлбар хийх юм. Ерөөсөө л наад журам чинь хэрэггүй. Зээлтэй бол төл. Хүүтэй биш ямар. Сонгуулийн өмнөх шоу

Avatar

Өөрөө зүтгэж мөнгөө төлж сураад татвараа тасралтгүй төлдөг хүн 2020-03-07 45.117.32.6

1. Юуны ч хамаагүй зээл авсан нь л хождог болждээ.
2. "Эзэмшсэн мэргэжлээрээ эх орондоо болон эх орноо төлөөлөн гадаадад 5-аас доошгүй жил тасралтгүй ажиллан, нийгмийн даатгал төлсөн тохиолдолд зээлээс бүрэн чөлөөлөх" гэжээ!!!
Хувийн зардлаар гадаадад сурч ирээд нийгмийн даатгал 5-с доошгүй жил төлж байгаа хүнийг татвараас чөлөөлөх үү ядаж?????

Avatar

zochin 2020-03-07 202.9.40.171

suuleesee 2 zaaltiig hardaa, nuguu darga nariin bandgar huuhduudiig chuluuluh gej baina. Iim l hulgaich uls daa, ene darga nar.

Avatar

mgl 2020-03-07 202.9.40.171

Dunduur ni havchuulah gej baisan. Jishee ni, eh ornoo tuluulun gadaadad 5 jilees dooshgui ajillasan gej baigaa ni nuguu darga nariig huuhdiig chuluuluh baisniig haruuulj baina. Iim l hulgaich ulsuud daa.

Avatar

зочин 2020-03-07 202.21.116.13

салбарын сайд аливаа асуудалд буурь суурьтайхан хандаж байгаачээ. Төрийн өмчийн их сургуулиуд чинь дампуурч байна шүү

Avatar

ичиг ичиг ичиг 2020-03-07 139.5.216.242

"хулгай" баригдана даа баригдана гэж энэ дээ

Avatar

ичиг ичиг ичиг 2020-03-07 139.5.216.242

Сайдын ухаан самуурсан уу, 2 хонолгүй хэлсэн өргөсөн хуулийн төслөөсөө буцаж байдаг? Толгой нь "улгай" болсон сайдтай боловсролын салбар дампуурахаас өөрөөр яах ч юм билээ.

Avatar

zochin 2020-03-07 66.181.187.227

ER NI MONGOL ULSYN KHUULIIG UURCHLUNU , TERTUSMAA OLIGARKHUUDYN KHUUKHDUUDIIN URIIG TEGLENE GEJ SANAL GARGADAG SAYD KHEN BE?

Avatar

Зочин 2020-03-07 202.126.89.106

ш*****а дунд нь хавчуулахаа та нар мэдэнэ дээ

Avatar

Зочин 2020-03-07 59.153.113.48

Худлаа бн лээ. 5 жил болоод цуцлана гэж байгаа. Дипломаа авсан хүн төлөхгүй шүү.

Avatar

Uudgyi 2020-03-07 202.126.88.205

Uudgyi uls yumaa uls turchid

Avatar