Нарантуул захын наймаачид "шатаж" байна | News.MN

Нарантуул захын наймаачид "шатаж" байна

Нарантуул захын наймаачид "шатаж" байна

Нарантуул захын наймаачид "шатаж" байна

БНХАУ-д дэгдсэн шинэ төрлийн "тахал" гэгдэж буй коронавирус “хаалга тогшиж” байна. Улсын онцгой комисс өнгөрсөн долоо хоногт хуралдаж коронавирусийн тархалтаас урьдчилан сэргийлэх зорилгоор төрийн золголт, хувийн хэвшлийн байгууллагууд нэгдсэн золголт хийхийг хориглосон шийдвэр гаргасан. Харин айл өрхүүдийн цагаан сарын баярыг хориглох, хянах боломж байхгүй учраас аль болох өргөн дэлгэр тэмдэглэхгүй байх, гэр гэртээ ёслоод өнгөрөхийг зөвлөв. “Өвчин яамай, сар шинийн баяраа л аятайхан хийх минь” гэсэн шиг халаасаа гөвсөн хүмүүс энд тэндгүй. ХэдийгээрЦагаан сар шиг нүсэр баяр алга” хэмээн  ад үзэх нь бишгүй ч монгол түмний уламжлалт их баяр болдгоороо л болно. Ахас ихсээ хүндэтгэн дээдлэх, ураг төрлийн хэлхээ холбоогоо бататган гагнах ариун уламжлал дээр суурилсан төрт ёсны уламжлалт баярыг монголчууд ёстой л “хөлтэй нь хөлхөж, хөлгүй нь мөлхөж” өргөн дэлгэр тэмдэглэдэг. Харин энэ удаа цомхон хүрээнд тэмдэглэх бололтой.

Коронавирус хурдтай тархлаа гэсэн мэдээлэл авсан эхний хоёр, гурван өдөрт “Яана аа, вирус” хэмээн ам, хамраа тагласан бол одоо чих нь дасч, бараг мартан, сар шинээр гарын бэлэгний төлөөх уралдаанд хүч сорьж эхэлжээ.  

Үндэсний статистикийн хорооноос /ҮСХ/ хийсэн судалгааны үр дүнгээр 2020 онд Монгол Улсын нийт өрхийн 64 хувь нь Цагаан сарын баярыг тэмдэглэн өнгөрүүлж, нэг өрх дунджаар 2.2 сая төгрөгийг идээ цагаа, гарын бэлэг, баярын гоёлд зарцуулна гэж тооцжээ.

Өөрөөр хэлбэл, ойролцоогоор 1.2 их наяд төгрөг зах зээлийн эргэлтэд орох нь. Судалгааны бас нэг онцлох үр дүн бол сүүлийн хоёр жилд 2017 онтой харьцуулахад Цагаан сарын баяр тэмдэглэхэд гаргадаг өрхийн бодит зардал өсөхийн зэрэгцээ иргэдийн цалин, тэтгэврийн зээлийн хэмжээ буурчээ. 

Харин гарын бэлэгт нэг хүнд дунджаар 8-27 мянган төгрөгийн үнэ бүхий зүйл бэлэглэнэ гэж үзвэл нэг хүнд өгөх бэлгийн зардлыг тооцож, нэг өрх дунджаар 60 зочин хүлээн авна гэж үзээд нэг өрх бэлэгт нийтдээ 1.05 сая төгрөг зарцуулахаар байгааг ҮСХ тооцоолон гаргасан байна.

Цагаан сарын баяр хаяанд ирсэн ийм үед олны хөлд дараас­тай байх  газрын нэг нь "Наран­туул" зах. Томоохон тэм­дэг­лэлт баяруу­дын өмнө тус захын наймаачид урд хөршөөс ойр, ойр­хон бараа татдаг. Энэ мө­чийг тэд тэсэн ядан хүлээ­нэ. Гэтэл өнөө жилийн цагаан сарын өмнө иргэд коронавирусийн тархалт болон  сар шинийн баяраа  цомхон тэмдэглэх гэснээс үүдэн юм худалдаж авахаа больсон гэнэ.

Өчигдөр /2020.02.03/ 15.00 цаг. Ихэнхдээ хөл гишгэх зайгүй шахам хүмүүс бужигнацгааж байдаг их хөлийн газар мөн үү гэлтэй байлаа. Наймаачид үндсэн лангуугаа түрдээ хаан хүмүүсийн нүдэнд харагдахуйц ил харагдахын тулд  захын төв хаалганы урд хэсэгт гарын бэлгүүдээ дэлгэн тавьжээ. Ингэхгүй л бол захын гол руу орж юм худалдан авах хүн олддоггүй аж. Цагаан сарын бэлгэнд өгөх бараа учраас “хөөрхөн” савлагаатай, бидэнд танил болсон цагаан өнгийн хятад майкууд 2500-3500, "Монгол" гэсэн бичигтэй футболк 3000, “Монголд үйлдвэрлэв” гэсэн савлагаатай өмдний тэлээ 3500, мөн адил савласан түрийвч 3000 гээд л зарж өгч байна.

Түм түжигнэж, бум бужигнасан энэ газрыг зорин ирэх хүний тоо сүүлийн үед эрс багасчээ. Уулзсан наймаачид бүр най­маа муу, гүйл­гээгүй байгаа тухай ярьж "Юун ашиг манатай. Ур­даас авсан үнээ олж авч чадах нь уу" хэмээн бу­химдацгааж байв. Наймаачид Цагаан сарын баярт зориулж шинэ жилийн дараанаас эхэлж урагшаа бараанд явдаг аж. Уг нь өдийд гүйлгээ нэмэгд­сээр битүүний урьд өдөр бүр оргил­доо хүрч наймаачид хоорондоо ярих байтугай, хоол цайгаа ч уух завгүй наймаа хийдэг байж, урьд жилүүдэд. Харин энэ жил наймаачид хоёр, гурваараа хөзөр тоглонгоо цаг нөхцөөж суугаа харагдав.  

Бидний эхэлж уулзсан хүн бол тус зах дээр арав дахь жилдээ наймаа хийж буй Б.Буяндэлгэртэй цөөн хором ярилцлаа.  

Хамгийн сүүлд хэзээ ураг­шаа бараандаа явсан бэ?

Нэгдүгээр сарын 24-нд явсан. Урдаас хоёр сая төгрөгт цагаан сарын бэлгэнд өгч болохоор футболк, зузаан оймс, хувцас авчирсан ч зарагдаж байгаа юм алга. Гүйлгээ ёстой муу байна. Бид урдаас авчирсан нэг оймсон дээр 20-30 төгрөг л нэмж зардаг. Ноосон дотуур өмдөн дээр 400-500 төгрөг нэмдэг.

-Хүмүүс захаар төдийлөн үйлчлүүлэхгүй байгаа нь ху­далдан авах чадваргүй байгаа­г таны хувьд юутай холбоотой хэмээн харж байна вэ?

Цагаан сарын дараа гурав, дөрөвдүгээр саруудад захын наймаачид бид чинь зарим­даа хоолны мөнгөгүй, хоосон ха­рих нь бий. Гэтэл энэ жил юун Цагаан сар вэ. Одоо бид чинь хаврын тарчиг саруудынх шиг хоосон буух нь энүүхэнд байна. Бараа зарагдахгүй, хүн амьтан ч авахгүй юм. Уг нь урьд жилүүдэд арай ийм байгаагүй. Цагаан сарын өмнөх өдрүүдэд наймаачид хоо­рондоо ганц ч үг ярих завгүй най­маагаа хийгээд орлоготой байдаг байлаа. Өглөө эрт ирж наймаагаа эхлүүлээд орой харуй бүрий бол­сон хойно харьдаг байсан. Гэтэл одоо бид өглөө аажуу уужуу ирээд орлого орохгүй болохоор нарны голтойд л гэр рүүгээ явчихдаг болсон. Үнэнийг хэлэхэд хятадууд хилээ хаана гэдгээ мэдчихээд бидэнд бараагаа хямд зарсан. Худалдан авалт муу болохоор зун 10.000 төгрөгөөр зардаг байсан футболкоо 5000 төгрөгөөр зарж байна. Коранавирусээс болж хүмүүс цагаан сар хийхгүй гэсэн болохоор гарын бэлэг бэлдэж байгаа хүмүүс ч алга. Эсвэл  нэг хэсэг хүнсээ нөөцөлж байна гээд  байсан мөнгөгүй болсон юм болов уу гэхчлэн олон л юм бодогдох юм” гэлээ.

Хүүхдийн тоглоом, аяга, халуун сав бараа зарж буй нэгэн эмэгтэй "Өдийд чинь зах дүүрэн хүнтэй, хөл тавих зайгүй шахам байдаг. Энэ жил ер тэгсэн­гүй. Хүн амьтан ч цөөн байна. Хүмүүс юмны үнэ асуучихаад л яваад өгөх юм. Бараа ерөөсөө худалдаж авахгүй. Авбал ганц хоёроос хэтрэхгүй юм. Бөөндөж авахаа байсан” хэмээн  бухим­дангуй ярив.

Бүс, алчуур, оймс, трико зарах эмэгтэй “Ихэвчлэн хөдөөгийн хүмүүс л  гарын бэлгээ бэлдэж байх шиг байна. Хотынхон бол ховор. Цаг нь тулаад ирэхээр хүмүүсийн худалдан авалт сайжрах байх  гэж найдаад л байна. Хүмүүсийн нүдэнд харагдахуйц ил талбайд зогсохоор наймаа арай  гайгүй зарагдаад байгаа болохоос захын гол хэсэгт байх лангууны үндсэн бараа бол зарагдахгүй байна. Миний үндсэн бараа өмд дотуур хувцас. Зарагдахгүй байгаа юм чинь бэлэгний бараа руу оруулаад л явж байна даа. Хүмүүс ер нь  чанартай гэхээсээ илүү аль хямдханыг нь л авч байна даа” гэлээ.

Э.БУРАМ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
25
ЗөвЗөв
14
ТэнэглэлТэнэглэл
6
ГайхмаарГайхмаар
4
ХарамсалтайХарамсалтай
3
ХахаХаха
3
ХөөрхөнХөөрхөн
3
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

77 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

dulam 2020-02-04 202.126.89.14

el zadgai zahnuudig haahheregtei hen ch umsuhgui baraa baahan soelgui buduuleg awgai eregtei humuus tser nusaa hamaagui haysan buduuleg humuus bna olon niitin gazaruudig haagch

Avatar

habd 2020-02-04 103.212.117.95

hund hereggui ereeni hogoor yadag ym be

Avatar

Zochin 2020-02-04 66.181.161.16

Shatwal shatahaas uur yah be dee hog awaad zalhsan hotiihon bol bur awahgui

Avatar

Зочин 2020-02-04 180.44.255.60

Хумуусээ хятад бараанаас Татгалзана уу!!! Ялангуяа Хунсний бутээгдхуун огт хэргэлж болохгуй шуу!!!

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.179.25.186

Ордонд зах нээгдсэн тэнд оч!

Avatar

Хурц 2020-02-04 202.179.25.186

Юун хятадаас бараа зөөх вэ! Хэн тэрийг нь авах юм . Одоо больцгоо хятадын бараа зарагч зарц нар байснаас өөр ажил хийцгээ. Явцгаа та нар харьцгаа гэх үү ! Яахв !

Avatar

Сэрэмж 2020-02-04 192.82.69.219

Хятад бараан дээр өвчний вирус наалдаатай байгаа. Сэжиг хүрээд авахгүй тэнд очихгүй байгаа. Яалаа ч хятад бэлэг хүнд өгөхгүй

Avatar

зочин 2020-02-04 203.91.115.53

амьдрал хэцүү ш дээ юу ч болж болно харин ганзагачид минь сэтгэлээр унах хэрэггүй төр засагт гарсан хэд нь олигтой шиг байгаад эх орноо гэсэн сэтгэлээр улсаа удирдаад Монгол иргэдээ ажилтай орлоготой байлгасан бол хэн ч халуунд халж хүйтэнд хөрч наймаа хийж зогсохгүй ш дээ

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.9.41.26

ajil olj hii esvel niileed uildver bariad ajilluul, aliin bolgon negniigee shulj amidrah gesen uls ve

Avatar

Хуучин багш 2020-02-04 192.82.68.88

Монголчуудаа. Ядарсан нэгнээ харийн оронд гарсан өвчинөөс болж хэцүүдэж байхад нь тавлахаа боль. Тэд халуунд халж хүйтэнд хөрж биднийг бараагаар хангасаар 30 гаруй жил болжээ. Тэд үр хүүхэд, өндөр настан бас олон олон ажилгүйчүүдийг хуруучдыг тэжээхийн төлөө яаж амидардагийг хажууд нь 1л өдөр зогсоод үз.

Avatar

Зочин 2020-02-04 182.160.36.88

цагаан сар нэрийн дор эрээний чанаргүй барааг борлуулдагаа больё Корона вирус элдэвийн ханиад томуу их байгаа үед цагаан сар тэмдэглэхийг боливол таарна Өрх гэр дотроо цөмхөн тэмдэглэх нь зөв байх Мөнгө төгрөгөө багтааж ядсан баячуул нь тэмдэглэдэг юм байгаа биз

Avatar

Зочин 2020-02-04 66.181.171.34

Цагаан сарыг хөнгөхөөн өнгөрөөх нь ёстой амар юм билээ.

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.21.99.42

Наймаачдаа тараагаад газар дээр орон сууцны цогболбор байгуулаад зараа Сайхансамбуу ах минь

Avatar

Зочин 2020-02-04 124.158.109.140

Ersdelgui bizness khaa ch baidaggui. Nomooroo l bolj baigaa xereg.

Avatar

Хятад барааг бүү давраа 2020-02-04 202.21.127.161

Даварсан наймаачдад сануулга, даруулга болог

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.21.127.161

Энэ жил энэ өвчний тархалттай холбоотой /далимдуулаад/ сар шинийн баяраа ганц удаа ч гэсэн цомхон "Эрээннэнград"-ын бараагүй хэмнэлттэй гэр гэртээ, халуун ам бүлээрээ тэмдэглэцгээе !!!

Avatar

Tsomhon hiinee tsagaan saraa 2020-02-04 103.26.193.126

Xaxaxa tsagaan saraa odoo ger buliin hureendee hiine gd bugd yariad bna shde hu tgd hytaduudiig tejeehee boliyo zugeer

Avatar

Хядад иргэд 2020-02-04 202.21.109.104

ҮНЭНДЭЭ БОЛ ЗАХ ДЭЭР ЭРЭЭН БЭЭЖИН БАРАА ЗАРЖ БУЙ ХҮМҮҮС ХЯТАДЫН БАРААГ БОРЛУУЛЖ ӨГЧ БАЙГАА, ХЯМД ХОРТОЙ БАРААГААР ЭЛЭГ НЭГТНҮҮДЭЭ ХОРЛОЖ БГАА ХЯТАД ХҮМҮҮС Л ГЭСЭН ҮГ ЛДЭ. АЛИЙН БОЛГОН ХЭДЭН БОР ТӨГНИЙ ТӨЛӨӨ ӨӨРИЙН АРД ОЛНОО ХОРТ ХАВДРААР ҮХЭХЭД ТУСЛАХ ВЭ НӨХӨД МИНЬ, ОДОО БОЛЬЖ НОГОО ТАРЬЖ, МАЛ МАЛЛАЖ АМЬДАРЪЯ ЛДА

Avatar

Зочин 2020-02-04 103.212.117.41

Чи улаан нүцгэн малаа хариулах уу.Чамайг хувцаслах гэж зовж яваа Монголчуудыг битгий доромжил

Avatar

Зочин 2020-02-04 66.181.161.46

Дээлээ оёоод өмсөөч ккк

Avatar

Х.Батсайхан иргэн 2020-02-04 202.21.110.94

Битгий бараа худалдаж аваарай сар шинэ хийлээ гээд амь насаа алдах асуудал өндөр байна шүү ? Монголчуудаа энэ жил зөвхөн гэр бүлийн хүрээндээ лбайя гэхдээ маш сайн анхаарал болгоомжтой байхыг хуь хүний зүгээс анхааруулая сар шинэдээ сайн сайхан байж эрүүл энхийг эрхэмлэхийг хүсэе.

Avatar

Зочин 2020-02-04 122.201.24.193

Шинэ жил (Ёлк) яаж тэмдэглэдэг билээ, яг л тэрэн шиг гэр гэртээ л тэмдэглэх нь зүйтэй! Тэгээд дараа жилээс ингээд сурчихвал маш том дэвшил болно шүү!!!

Avatar

Зочин 2020-02-04 139.5.218.36

наад х***а хог өгдөг өө болиоч ээ.Настай хүн өгсөн юм даа гээд граашдаа бүтэн жил хадгалаад хогруу хийлээ эр ороолт бүс футболк майк цамц тирко гээл уут н**ш хаялаа

Avatar

Зочин 2020-02-04 64.119.22.110

Энэ цагаан сараар зөвхөн аав ээж, эмээ өвөөдөө л золгоцгоое. 1 удаа цомхоон хийж болно ш дээ

Avatar

Зочин 2020-02-04 64.119.22.110

За тэгээд Хятадаас элдэв юм зөөхөө багасгах хэрэгтэй. Энэ вирусын нөлөө хэдэн сар, жилээр үргэлжлэхийг хэн ч мэдэхгүй байгаа. Боломжтой юмсыг өөрсдөө хийж сурцгаая.

Avatar

Зочин 2020-02-04 122.201.19.99

Uu za za baraan deeree 20-30 tugrug nemdeg genee alsaan. 2-3 dahin nugalj zarj baij . uuruus ni uur hun uragshaa yavj uzuugyi gej bodson yum baihdaa. Hujaagiin yamarch hereggyi 3000-4000 tugrugnii baraa avahiin orond zugeer l 3000 tugrug ugchihvul ter hundee heregtei yum daa ard tumeen !!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.21.99.42

Яаг үнэн

Avatar

Zochin 2020-02-04 66.181.161.99

Unen unen. 2,3 dahin nemdegshdee. 20.30 togni toloo uragshaa yawdag bol gertee ajilgui hewtej bsn n deer

Avatar

Зочин 2020-02-04 66.181.176.92

Улс орондоо ч хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.55.191.194

hujaagiin hnd ch hereggyu hog avahaa bolie saihansambuugiin ene bohir sheesnii zamiin tugjrel uusgedeg gazriig hotoos gargaya

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.55.191.130

biddaa , ene zavaan hend ch hereggui hogiin yumnuudiig hoorondoo zaraltsaad baidag , yamaar ch yum be dee. zugeer 1000-n tugrug l hoorondoo soliltsood boloo sh dee. Bolohgui bol Erunhiilugch ni urailsan ch yahav dee.

Avatar

ss 2020-02-04 77.111.245.146

Их хотын төв Макс ХХК-ын 220к хотхонд 123м2 4 өрөө яаралтай хямд худалдана дулаан зогсоол бэлгэнд.. 8869-8877
Сүхбаатарын талбайгаас 500м2

Avatar

до 2020-02-04 203.217.139.225

хятад хилээ хаахад Хар зах төдийгүй Монголд амьдрал зогсоно хямрал үүснэ Бид юу чхийу бүтээдэггүй үйлдвэрлэгч биш бараа зарж амьдардаг учраас Хятадаас 100% хамааралтай болсон

Avatar

Зочин 2020-02-04 103.57.94.203

Нэг үеээ бодвол бас гайгүй болоод бга шүү, жоохон үнэтэй л гэхээс юм юм л хийдэг болоод бн шүү дээ

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.9.40.75

одоо энэ захыг хаах хэрэгтэй улсын хөгжлийг доош татсан бохир газар

Avatar

zochin 2020-02-04 58.109.161.167

har zah deer zogsohoo boli Tumur zam deer ajiillaach

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.126.89.172

Tsomhon temdeglehiig urialj bn. Beleg ugbul mungu l ugtsguue

Avatar

irgen 2020-02-04 192.82.73.220

mal gej buyantai amitan mongolchuudiig abrana. Mal mallahad hezee ch hooson honohgui huduu gartsgaa

Avatar

Зочин 2020-02-04 64.119.18.116

Энэ Наймаа хийх гэж буй хүмүүс болиосой . Настай хүмүүст битгий золго , гай болно шүү дээ. Эсвэл зун тийшээ золгож болно биз дээ.

Avatar

ТҮВДЭНБАЛЖИР 2020-02-04 66.181.161.96

ХАР ЗАХЫН х*******н ХОГ НЭГ НЭГЭНДЭЭ БЭЛЭГ ГЭЖ ѲГЧ ДОРОМЖЛОХОО БОЛИХ ХЭРЭГТЭЙ ҮНЭХЭЭР Л БЭЛЭГ ѲГѲХ БОЛ МОНГОЛ ТѲГРѲГѲѲ Л ѲГЧИХ ХЭРЭГТЭЙ

Avatar

эр 2020-02-04 183.81.171.2

ЗАХЫН НАЙМААЧИД АА ОДОО НАЙМАА ХОЛ ЯВАХГҮЙ ЭЭ.. ТЭНД ХИЙСЭН БАРААГ ЭНД АВЧИРЧ ХҮНД ЦАРАЙ АЛДАН ЗАРАХ ЧИНЬ НЭГ ЁСОНДОО ЗАЛХУУ ХҮНИЙ ХИЙХ АЖИЛ БОЛСОН.. ЖИЖИГ Ч ГЭСЭН ЯМАР НЭГ ЮМ ҮЙЛДВЭРЛ ХИЙ.. МОНГОЛ УХААНААР ХИЙСЭН МОНГОЛ ХҮНД ХЭРЭГ БОЛЖ МАГАДГҮЙ ГЭСЭН ЖИЖИГ Ч БОЛСОН ЮМ ЗОХИОО. ЭНЭ Л НАЙДВАРТАЙ ЗАРАГДНА ШҮҮ.. ЖИШЭЭН НЬ МАНАЙД НИМГЭН ТӨМРӨӨР ЭЛДЭВ САВ СУУЛГА_ ХООЛОЙ ЯНДАН , УСНЫ САВ ,ХӨНГӨН ЦАГААНАА ШИРЭМЭЭР ТОГОО САВ ГЭЭД ХИЙХ ЗҮЙЛ ИХ БН ШҮҮ . хуучин төмөр хайлуул болно шүү дээ

Avatar

Зочин 2020-02-04 122.201.22.20

Эрээний хог хүнд өгсөнөөс, шинэ мөнгө өгвөл хэн хэндээ амар, дээр нь энэ улсын эдийн засагт ч нэмэртэй юм даа.

Avatar

Баб 2020-02-04 202.21.116.90

Нийтлэлийнхээ утга найруулгыг хянаж, сэтгүүлчийнхээ чадварт анхаарах цаг болжээ, NEWS.mn-ээ. Юу гэнэв,цагаан сараа цомхон хүрээнд тэмдэглэх бололтой гэснээ, дараагийн өгүүлбэртээ залгуулаад бэлэгний төлөө хүч сорьж эхэлжээ ч гэх шиг??? Өмөнх өгүүлбэрээ үгүйсгэсэн ийм жтга логикийн алдаатай юм битгий сайтдаа оруулж бай л даа. Редактор нь ажлаа хий л дээ.

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.55.191.130

тэгснээ зах нь хоосон ч гэх шиг. эргэж буцсан эргүү юм бичих юм.

Avatar

zochin 2020-02-04 66.181.161.118

Mongol mongoo biy biyendee barij zolgoo …hytadiin hog us huuraishuuldag shampunaar yahuu Naimaagaa bolio Ulas ornoo hogjuulej Hodolmor hii Eh orni hogjil erchuudees iheldeg baital languunii ard guzeegee chirsen ymnuud zogsoj baihin eh orond hen buteen bosgoh we

Avatar

Эруул мэнд чухал! 2020-02-04 66.181.187.73

Настай хумуус дархлаа муу тул золголтыг болиульяа гэж уриалж байна! Эруул явугаавал олон цагаан сар узнэ шуу дээ! ТАйхтар нь биш юмаа гэхэд энгийн ханиад ч хэцуу шуу дээ!

Avatar

иргэн 2020-02-04 202.70.34.70

Зөв, янз бүрийн хог цуглуулахгүйгээр амьдарч болж л байна.

Avatar

Иргэн 2020-02-04 202.179.25.213

Монголчууд сонин юманд дуртай. Хувцас хунар эд бараа ховор үед гадагшаа явж үзээгүй үедээ эрээний барааг гоё ховор гэж хүмүүст өгдөг байсан. Уламжлалт баяруудаар элдэв өнгийн хүнс хэрэглээд бас л муу хортой гэдгийг мэддэг болсон. Цагаан сараар элдэв салат хиам чихэр идэхээ болисон. Ходоод гэдэс нь шингээхээ ч болисон. Сүүлийн хэдэн жил орж ирсэн хүмүүс цайгаа уугаад мах, бууз 3с илүүгүйг идчихээд л гардаг болсон шүү дээ. Өвчин гарсандаа ч биш харин ч шалтаг болоод мөнгө бэлэглэж бууз идээд л бол

Avatar

Доко 2020-02-04 202.21.108.176

Одоо наймаа хийж амьдрахгүй юм хийж амьдар

Avatar

yagshde 2020-02-04 59.153.112.46

olon jil shulsan 1 shataal biz

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.131.225.197

IIM L MANUUD BAIGSHDE 1 SARIIN 24ND URAGSHA YVSAN GENEE BURHAN MIN NAAD EREENI HOGTOI ZAILARAI

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.131.242.254

Корона вирус эхэлж байх үед, 10 хоногийн өмнө Хятадууд цагаан сараа хийж маш том алдаа гаргасан. Хөл хөдөлгөөн нь ч маш их байсан гэсэн. Одоо барьж дийлэхгүй байна. Бусдын алдааг давтаж болохгүй. Цагаан сарыг зөвхөн гэр бүл дотроо хийх хэрэгтэй.

Avatar

иргэн 2020-02-04 202.5.205.3

одоо эрээний бараа авчрахаа болиод, монгол бараа авч зар даа наймаачидаа

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.179.31.98

engiin irged avahgui bn.

Avatar

Иргэн 2020-02-04 202.21.112.61

Зах дээр хог зарахаа больчих өөр ажил олж хий. Хүмүүсийн сэтгэлгээ ба өөр болж байна. Хог авдаг мөнгөө настандаа өгчих бэлгэлчих.

Avatar

ннн 2020-02-04 192.82.65.120

Ноцтой өвчин гарсан болохоор 1 жил шатах яахав ээ. Цагаан сар дахиад болно. Бүгдээрээ эрүүл байцгаая.

Avatar

zoчин 2020-02-04 202.9.46.89

хятад барааг чанартаиг л авах наимаачид ѳѳрт болон ѳрѳѳл хэрэггү хямдгахан авчраад 2 3 нуглаал зарж бга шдэ хүн мэдэхгү ym шиг ярдаг ym

Avatar

Өөр ажил хий 2020-02-04 64.119.17.208

Зах дэлгүүр лангуу чингэлэг хэт ихэдсэн. Улсын хэмжээнд давхардсан бараа хэт ихэдсэн. Захын наймаачин гэж хосгүй, сүрхий мэргэжил үү? Наадхаа болиод өөр ажил алба, сургууль, сургалт, буяны, төрийн бус байгууллагын ажил эрхэлж болдоггүй юм уу? Заавал Эрээнээс бараа зөөж зарах хатуу хуультай юм уу? Өөр ажил алба эрхэлбэл а**а тална гэж хэн айлгаад Та нарын зах дээр бариад байгаа юм бэ?

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.9.40.187

Харин тийм баахан чанаргүй даавуун хувцас, шилэн эдлэл, дээр нь бэлэг дурсгалын гипсэн баримал, хугацаа нь дөхсөн гоосайхны зүйлс, тэгээд гeнийн өөрчлөлттэй хүнс чихэр пeчeнь, жүүс пово.архи дарс. Хайран мөнгөө өөртөө болон үр хүүхдэд ээ зориулаад ажил хийж амьдарцгаая. Хүнд их юмны хэрэггүй. Эх орны мах сүү гурил хүнсний ногоо бн.

Avatar

Зочин 2020-02-04 66.181.161.81

Энэ хүмүүсийг ажлын байраар хангахад анхаармаар юмаа. Яг үнэндээ эрээний х***а, сайхансамбуу 2 л баяжиж байгаа шүү. Энэ хүмүүс бол аргаа бараад л зогсож байгаа.

Avatar

зочин 2020-02-04 202.9.46.89

р

Avatar

Зочин 2020-02-04 192.82.77.69

Зах бүү яв, хог бүү ав

Avatar

Зочин 2020-02-04 182.160.35.68

одоо хог авчирч зарахаа болио. өөрөөр амьдар.

Avatar

zochin 2020-02-04 66.181.177.169

GOXI GOXI NI TA NAR EREENII XOGIIG MONGOLCHUUDAD OLON JIL SHAXSAN UURLAAD BAIGAA BOL XOGOO TA NART SHAXSAN XUJAA NARTAA UUR BUXIMDLAA GARGA DAA

Avatar

Gff 2020-02-04 139.5.217.17

Ene setguulch nar medeegee urt bolgoh gd bdiimuu yadiin….bugdiig ehnees ni davtaad bdiin corono virus bol wuhanaas garaltai geel…say odoo narantuuliig unshixiin tuld yu yu zamd ni unshiv da s h it gej

Avatar

Зочин 2020-02-04 43.228.131.45

Цаашдаа ч хүмүүс Хятад бараа авахгүй шүү дээ?? Монголчууд нэг үгүй гэвэл тэгээд л дуусаа?? Юм зарж зүгээр зогсох биш үйлдвэрлэгч болооч ээ?? ногоо тарь хонь хариул?? барилгад ажилла? хүний юм зарж зүгээр зогсоод яахав?? Алсаа бод?? Одоо 30 жил хүний бараа борлуулж хүнд тусаллааа??одоо өөрийнхээ ард түмэнд тусал??

Avatar

Зочин 2020-02-04 43.228.131.45

Цаашдаа ч хүмүүс Хятад бараа авахгүй шүү дээ?? Монголчууд нэг үгүй гэвэл тгээд л дуусаа?? Юм зарж зүгээр зогсох биш үлйдвэрлэгч болооч ээ?? ногоо тарь хонь хариул?? барилгад ажтлла? хүний юм зарж зүгээр зогсоод яахав??

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.179.27.201

20-30 төргөг нэмдэг гэчихжээ. Нугалж зардаг байж.

Avatar

бб 2020-02-04 202.179.26.142

Энэ жил уаашид ч хүмүүс х*******н хог авахгүйг анхаар

Avatar

Ganaa 2020-02-04 27.123.214.2

Одоо дамын наймааны эрин үе дуусаж, өөрсдөө хийдэг, бүтээдэг, бүтээснээ хэрэглэдэг цаг ирж байна даа. Нарантуулын наймаачид маань эртнээс дараагийнхаа нүүдлийг бодож байх хэрэгтэй юм шиг. Ядаж тэр Эрээнээс зөөгөөд зараад байгаа бараагаа энд яаж хийж болох эсэх талаар бодох хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2020-02-04 202.21.108.240

Цагаан сар дөхөхөөр юун гүйх бүүр зах ч гарах хүнгүй болох биз, энэ жил цагаан сар болохгүй ээ, хөөрүү сагсуу хөдөөнийхөнч тэмдэглэж чадахгүй. Харин наймаачид бараа нь байгаан чинь өвчин намдсан хойно зарж чадах л байлгүй дээ, тийм их шатах нь хаашээ юм.

Avatar

Цагаан сар 2020-02-04 66.181.169.70

Одоо ер нь цагаан сар гэдэг баярыг муухай нүсэр тэмдгэлдгээ болимоор юмаа. Сайхан ёс заншилаа бодоод тавгийн идээ, мах,бууз тавиад л ахмад настай хүндээ бага сага бэлэг өгөөд хүүхэд залуучуудад 1000 төг ч юмуу жаахан чихэр, шоклад өгхөд л болно. Одоо тэгээд л хятад бараа бэлгэнд өгдөг үе нтр өнгөрсөн шдээ. Цагаан сарын юм бэлдэнэ нтр гээд байдаг хүмүүст хүүхэд залуучууд нь зөвөлмөөр юмаа

Avatar