Импортын архи, тамхины татварыг буулгахыг дэмжив | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

Импортын архи, тамхины татварыг буулгахыг дэмжив

Хуучирсан мэдээ: 2015.10.21-нд нийтлэгдсэн

Импортын архи, тамхины татварыг буулгахыг дэмжив

УИХ-ын Төсвийн байнгын хорооны хуралдаан өнөөдөр болж, Гаалийн тухай хуульд нэмэлт оруулах тухай хуулийн төсөл, Гаалийн тариф, гаалийн татварын тухай хуульд нэмэлт өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслүүд, Онцгой албан татварын тухай хуульд өөрчлөлт оруулах тухай хуулийн төслийн анхны хэлэлцүүлгийг хийлээ.

Монгол Улс, Япон улстай Эдийн засгийн түншлэлийн хэлэлцээрийг байгуулсан бөгөөд үүнтэй холбоотойгоор дээрх хуулиудад өөрчлөлт оруулах шаардлага үүссэн байна. Ингэхдээ Дэлхийн худалдааны байгууллагын гишүүн орны хувьд импортын архи, тамхинд ногдуулдаг ОАТ-ын хувь хэмжээг дотоодынхтой адил төвшинд аваачих зорилгоор хийж байгаа өөрчлөлт аж.

Хэлэлцүүлгийн шатанд УИХ-ын гишүүн Л.Эрдэнэчимэг “Архи, тамхинд ногдуулж ирсэн ОАТ-ын хувь хэмжээг өнгөрсөн нэгдүгээр сард УИХ бууруулж тогтоосноор улсын төсөвт төвлөрөх татварын орлогын хэмжээ 60 гаруй тэрбум төгрөгөөр буурч, тэр нь энэ төрлийн бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэгчдэд цэвэр ашиг болж очсон тул архи, тамхины ОАТ-ыг нэмэгдүүлэх ёстой гэв. Ингэхдээ импортын архи тамхинд ногдуулах ОАТ-ын хувь хэмжээг бага зэрэг бууруулж, дотоодын архи, тамхинд ногдуулах ОАТ-ыг нэмж, дунджилсан байдлаар татварыг тогтооё гэсэн санал дэвшүүлсэн юм.

УИХ-ын гишүүн Д.Дэмбэрэл “Эдийн засгийн түншлэлийн хэлэлцээртэй холбоотойгоор импортын архи, тамхины ОАТ-ыг дотоодынхтой ижил төвшинд хүргэх шаардлага үүсч буй юм бол дотоодынхоо бүтээгдэхүүнд ногдуулах ОАТ-ыг нэмээд өгчихье. Энэ тохиолдолд импортын ОАТ-ын хувь хэмжээг бууруулах шаардлага үүсэхгүй гэж үзэв. Мөн тэрээр импортын архи, тамхинд ногдуулах ОАТ-ыг бууруулахгүйгээр дотоодынхыгоо нэмж ижил төвшинд хүргэе гэсэн санал гаргасан боловч олонхийн дэмжлэг хүлээж чадалгүй унасан юм. Байнгын хорооны хуралдаанд 13 гишүүн оролцсоноос 6 нь дээрх саналыг дэмжиж 7 нь дэмжээгүй юм.

Харин УИХ-ын гишүүн Л.Эрдэнэчимэг архи, тамхинд ногдуулах ОАТ-ыг градусаас нь хамаарч ялгавартай тогтоох санал гаргасан ч мөн л олонхийн дэмжлэг хүлээлгүй унаж, Засгийн газрын өргөн барьсан хувилбараар хуулийн төсөл чуулган руу шилжихээр болов.

Энэ үеэр УИХ-ын гишүүн, Аж үйлдвэрийн сайд Д.Эрдэнэбат “Засгийн газрын хувьд импортын архи, тамхинд ногдуулах ОАТ-ын хувь хэмжээг ямар байдлаар тогтоовол зохистой вэ гэдгийг өнгөрсөн хавраас хойш тодорхой тооцоо судалгаа хийсний үндсэн дээр хамгийн альтернатив хувилбар нь энэ юм байна гэж тогтсон.

Татварыг нэмэх асуудлыг хүчээр шийдэж болохгүй. Засгийн газрын хувьд үндэсний үйлдвэрлэлээ дэмжих бодлогын хүрээнд өнгөрсөн наймдугаар сард импортын бараанд ногдуулах Гаалийн татварт өөрчлөлт оруулж зарим барааг 40 хувь болгон нэмэгдүүлсэн. Энэ удаад ОАТ-т өөрчлөлт оруулахаар болсон нь аль нэг улсын эрх ашгийг хамгаалах юм уу, аль нэг компанийг хамгаалах зорилгоор хийгдсэн зүйл биш. Япон улстай байгуулсан Эдийн засгийн түншлэлийн хэлэлцээрийн хүрээнд Дэлхийн худалдааны байгууллагатай байгуулсан гэрээнийхээ хүрээнд хийж буй зохицуулалт” гэсэн тайлбар хийсэн юм.

Г.ДАРЬ

 

 

"Болор дуран"-аар шалгав.

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

123 2015-10-21 202.179.12.6

ЭНЭ ИХ ХУРАЛД ЭРҮҮЛ УХААНТАЙ ХҮН БАЙГАА БОЛОВ УУ. УИХ-ын Төсвийн байнгын хороонд ЛАВ АЛГА БАЙНА

ммм 2015-10-21 202.70.44.186

энэнийг эрүүл ухаантай хүн хийхгүй байхаа???

Зочин 2015-10-21 172.101.82.153

yadarsan irgediin nuruun deer buuh tatvariig nemeed baidag, BAYACHUUDIIN ORUULJ IRJ ZARDAG ARHI TAMHINII TATVARIIG BAGASGAAD baidag, gui eee tamin ee ene chin odoo yu bolod bainaa, bayachuud tatvaraa diilehgui bval byad chin odoo yaj tatvaraa diileh bolj bnaa.

Зочин 2015-10-21 172.101.82.153

yadarsan irgediin nuruun deer buuh tatvariig nemeed baidag, BAYACHUUDIIN ORUULJ IRJ ZARDAG ARHI TAMHINII TATVARIIG BAGASGAAD baidag, gui eee tamin ee ene chin odoo yu bolod bainaa, bayachuud tatvaraa diilehgui bval byad chin odoo yaj tatvaraa diileh bolj bnaa.

шаймий 2015-10-21 150.129.143.176

Гадаад архи тамхийг хямд хэрэгэл, Дотоодыг АПУ хийж байгаа учир дампууруул гэж Баттулга дарга даалгсан гээд хэлчээч шаймий

Ард тvмэн 2015-10-21 202.70.46.220

Ард нийтэд хамгийн хэрэгтэй шиидвэрийг ардчилсан засаг минь гаргалаа! Ирэх сонгуульд та нараа дэмжин ээ!!

Ард түмнээ хордуулж ***** нь дутаж дээ. 2015-10-21 103.26.194.102

Гарчиг бол нэгдүгээрх санаа. Хоёрдугаарт манай төрийн нөхдүүд өөрсдөө биш юм аа гэхэд ойр дотны хүмүүсээ уг бизнесийг дэлгэрүүлэх боломж. Гуравдугаарт үндэсний үйлдвэрлэлийг сааруулах нь Дөрөвдүгээрт сөрөг үр дагавар буюу эрүүл мэндийн салбарт эмийн импортыг дэлгэрүүлэх Тавдугаарт угаасаа эрүүл мэндийн салбар уналтад орсон юм чинь гадаад руу эмчлүүлэгч нарын тоог ихэсгэх Зургадугаарт нийгмийн сөрөг үр дагавар буюу гэр бүлийн хүчирхийлэл, донтолт, гэх мэтчилэн. Долдугаарт төсөвт төвлөрөх орлого багасна. Наймдугаарт үндэсний аюулгүй байдалд заналхийлнэ. гэх мэтчилэн муу, саар үйлийн эх гэхэд болно.

yu heleh ve 2015-10-21 124.126.142.185

mongold uildverlesen nairsan nairaagui baahan arhi bagadaad gadnaas arhi avahiin tuld tatvaraa buruulj ard tumnee giiguulj baigaa hereg uu?! Eruul mendeer horloj chimeegui uheld duudaj baina uu? Chimediin huu ard tumnii anguuch bolj baina uu?! Arhinaas bolj eleg ni muudaj baigaa ni tsoodood baigaa hereg uu. Bathuugiin hor bagadaad baigaa Yapon chotgoriin tsatsragiin hortoi arhi hereg boloo yu? Ter Fushimagiin irged ni elegnii hort havdraar ovchlood l baigaa shuu.

yu heleh ve 2015-10-21 124.126.142.185

mongold uildverlesen nairsan nairaagui baahan arhi bagadaad gadnaas arhi avahiin tuld tatvaraa buruulj ard tumnee giiguulj baigaa hereg uu?! Eruul mendeer horloj chimeegui uheld duudaj baina uu? Chimediin huu ard tumnii anguuch bolj baina uu?! Arhinaas bolj eleg ni muudaj baigaa ni tsoodood baigaa hereg uu. Bathuugiin hor bagadaad baigaa Yapon chotgoriin tsatsragiin hortoi arhi hereg boloo yu? Ter Fushimagiin irged ni elegnii hort havdraar ovchlood l baigaa shuu.

Bayarttsdogt,Saihanbileg 2 bol chotgort 2015-10-21 124.126.142.185

Yapomoos yamar arhi avah yum ve" SAKEI" gedeg arhi ni mongol arhiharhuu sul arhi.Gehdee tuund baigaa spirt ni yamar bolohiig medeh uu? etiil uu metiil uu?! deer ni tsatsrag idevht horoor hordson tsagaan budaagaar nersen arhi irj taarna.Saihanbileg ard tumnee yaaj horloj baina aa. Deerhi 2 chotgoriin bagsh ni manjiin 7 ueiin efu bolnoo . udam damjsan hortonguud baigaa biz

Bayarttsdogt,Saihanbileg 2 bol chotgort 2015-10-21 124.126.142.185

Yapomoos yamar arhi avah yum ve" SAKEI" gedeg arhi ni mongol arhiharhuu sul arhi.Gehdee tuund baigaa spirt ni yamar bolohiig medeh uu? etiil uu metiil uu?! deer ni tsatsrag idevht horoor hordson tsagaan budaagaar nersen arhi irj taarna.Saihanbileg ard tumnee yaaj horloj baina aa. Deerhi 2 chotgoriin bagsh ni manjiin 7 ueiin efu bolnoo . udam damjsan hortonguud baigaa biz

yaijig eruud 2015-10-21 124.126.142.185

Uneheer l delhiin hudaldaanii gishuun ornii huvid durem jurmiig ni dagah gej baigaa yum bol yugaa hiij Yapon ulstai ediin zasgiin tunshleliin geree yamar hamaatai yum be? Teneg hun ch uuniig 8unshaad Yapond tohiruulj tatvaraa buuruul baina gej oilgono bizdee. Ene eruu avgai bantan zuurahdaa ,3 tomii gar hol bolohdoo ch garamgai avgai yum daa. Haanii alba halaatai, Halahdaa yamar helbereer irehiig urichlan heleh bolomjgui ee. Ter tsagt ene avgai ....?!

yaijig eruud 2015-10-21 124.126.142.185

Uneheer l delhiin hudaldaanii gishuun ornii huvid durem jurmiig ni dagah gej baigaa yum bol yugaa hiij Yapon ulstai ediin zasgiin tunshleliin geree yamar hamaatai yum be? Teneg hun ch uuniig 8unshaad Yapond tohiruulj tatvaraa buuruul baina gej oilgono bizdee. Ene eruu avgai bantan zuurahdaa ,3 tomii gar hol bolohdoo ch garamgai avgai yum daa. Haanii alba halaatai, Halahdaa yamar helbereer irehiig urichlan heleh bolomjgui ee. Ter tsagt ene avgai ....?!

zochin 2015-10-21 103.10.21.85

mlbatuul ub tatvaraa yah ve

ГАЙХАЛТАЙ 2015-10-21 202.179.11.14

Эдийн засаг хямралтай байхад архи тамхи тансаг хэрэглээнийхээ татварыг нэмж мөнгө босгох байтал энэ одоо юу болж байгаа юм болоо??

Иргэн 2015-10-21 202.131.230.221

Еээ гялай. Одоо тэгвэл архи тамхи хямдрах байгаа даа? Амьдралын минь гол амин чухал хэрэглээ юмсан. Татвар нь буурч байгаа болохоор үнэ хямдарна. Хямдарч байгаа болохоор хэрэглээ нэмэгдэнэ. Хэрэглээ өсөхөөр борлуулалт өснө. Борлуулалт нэмэгдэхээр ашиг өснө. Ашиг өсөхөөр УИХ-д суугаа эздийнх нь бэл зузаарч сонгуульд хаях мөнгө нь бий болно. Сонгууль болохоор эрүүл мэндээ муутгасан согтуу бид нар эздийг дахин сонгоно. Энэ чинь харин зүйтэй арга бус уу? Хэхэ

Зочин 2015-10-21 202.55.180.8

татвар буурахаар өрсөлдөөн нэмэгдэх үү

Иргэн 2015-10-21 202.131.247.23

Амьдралыг нь улам хэцүү болгоод архи тамхийг нь хямдруулаад өгье гэж байх шиг байна. Энэ төрд байгаа хувалзнууд ард түмэнд хэрэгтэй зүйл хийх биш хорлоод байгаа юм биш үү.

chimeegui aluur 2015-10-21 124.126.142.185

Ard tumniig huursaar baigaad meh ni duusahaar chimeegui uhelruu tulhej baina l daa. Arhi,tamhia hyamruulahaar ugaasaa arhidah sonirholtoi bolchihson humuus uusaar shataj uheh esvel elgee hataaj uheh l songotiigl bidend tulgaj baihshiv dee?

chimeegui aluur 2015-10-21 124.126.142.185

Ard tumniig huursaar baigaad meh ni duusahaar chimeegui uhelruu tulhej baina l daa. Arhi,tamhia hyamruulahaar ugaasaa arhidah sonirholtoi bolchihson humuus uusaar shataj uheh esvel elgee hataaj uheh l songotiigl bidend tulgaj baihshiv dee?

munhag tusheediin mundar 2015-10-21 124.126.142.185

Uls shig uls baiya aa gevel irgedee eruuljuuldeg baital manai erhemuud ard irgedee arhi,tamhiar ugjij eruul mendiig ni doroituulah ,daamjirval ulsaaraa sogtuuchuud bolj dund ni ta nar bayan tansag,erh duraaraa amidrah yum bizdee.he he. Yaaj iim songolt hiij chadaj baina aa

munhag tusheediin mundar 2015-10-21 124.126.142.185

Uls shig uls baiya aa gevel irgedee eruuljuuldeg baital manai erhemuud ard irgedee arhi,tamhiar ugjij eruul mendiig ni doroituulah ,daamjirval ulsaaraa sogtuuchuud bolj dund ni ta nar bayan tansag,erh duraaraa amidrah yum bizdee.he he. Yaaj iim songolt hiij chadaj baina aa

зочин 2015-10-21 43.242.242.59

японоос оруулж ирдэг архи гэж би л лав сонсоогүй юм байна.сантори гэж виски л байдаг байх.түүний төлөө нөгөө бусад газраас оруудаг архины татварыг бас буулгах юм гэнэ.эдийн засаг нь хүнд байгаа,тэгээд төсөв нь өчнөөн тэрбумаараа дутаад байгаа зэргийг нь бодвол бууруулах биш нэммээр юм.тэгхээр хэн нэгэн архины наймаачны захиалгаар хийж байгаа өөрчлөлт юм биш үү гэж хардмаар храрагдаж байна.

zochin 2015-10-21 122.201.31.34

Delkhiin hydaldaanii baigyyllagiin gishyynd elssen oron bolgon iim nukhtsul shaardlaga tabidaggyi. Ene bol importiig demjsen bna. Importiin beer, arhiig l hereglej heden yildberee byr musun zogsooh arga hemjee bna daa.

zochin 2015-10-21 122.201.31.34

Delkhiin hydaldaanii baigyyllagiin gishyynd elssen oron bolgon iim nukhtsul shaardlaga tabidaggyi. Ene bol importiig demjsen bna. Importiin beer, arhiig l hereglej heden yildberee byr musun zogsooh arga hemjee bna daa.

irgen 2015-10-21 103.229.123.209

japantaigaa l ter olon ulsiin tatvaraa murd, henii lobby be

ИРГЭН 2015-10-21 122.201.28.8

МАНАЙХАН ӨӨРСДӨӨ ХИЙДЭГ ЗҮЙЛЭЭ ГАДНААС ОРУУЛАХЫГ ДЭМЖИХ ХЭРЭГ БАЙГАА ЮМ УУ? Дотоодын компаниуд нь гадны нийлүүлэгчтэй өрсөлдүүлэх гээд байна уу?

Зочин 2015-10-21 203.194.114.29

Хэрвээ монгол улс олон улсын ном журмыг сахидаг бол энэ асуудал 76 малгуйгээр явах байсан. Туруучийн, енеедрийн малнууд доншуучлахаас еерцгуй учраас сонгууль дехенгуут л солиорч эхэллээ.

Зочин 2015-10-21 203.194.114.29

Хэрвээ монгол улс олон улсын ном журмыг сахидаг бол энэ асуудал 76 малгуйгээр явах байсан. Туруучийн, енеедрийн малнууд доншуучлахаас еерцгуй учраас сонгууль дехенгуут л солиорч эхэллээ.

монгол 2015-10-21 202.170.67.244

манайхан гайгүй шар айраг хийгээд байгаа биз дээ. Гэтэл орос, солонгосоос хачин хачин юм оруулж ирээд байх юм