"Тэтгэврийн зээлгүй иргэдэд сая төгрөг бэлнээр олгохгүй" | News.MN

"Тэтгэврийн зээлгүй иргэдэд сая төгрөг бэлнээр олгохгүй"

"Тэтгэврийн зээлгүй иргэдэд сая төгрөг бэлнээр олгохгүй"

"Тэтгэврийн зээлгүй иргэдэд сая төгрөг бэлнээр олгохгүй"

Иргэний тэтгэвэр барьцаалсан зээлийн төлбөрийг төрөөс нэг удаа төлөх тухай хуулийн төслийн эцсийн хэлэлцүүлгийг өнөөдөр /2019.01.10/ НББСШУ болон Эдийн засгийн байнгын хороодын хамтарсан хуралдаанаар хэлэлцлээ. Байнгын хороодын хэлэлцүүлгийн үеэр гишүүдээс гарсан санал болоод нэмж  тусгагдсан заалтуудын талаар НББСШУ-ны байнгын хорооны дарга Д.Оюунхоролоос  зарим зүйлийг тодрууллаа.


-Хуулийн төслийн хэлэлцүүлгийн үеэр зарим гишүүн  тэтгэврийн зээлгүй ахмадуудад олгох бондын эрхийн бичгийг бэлэн мөнгө хэлбэрээр тараах нь зөв гэдэг санал гаргасан. Үүнийг байнгын хорооны хуралдаанаар хэрхэн шийдвэрлэв? 

-Манай улсад 421 мянга орчим тэтгэвэр авагч байгаа. Энэ хүмүүсийн 230 мянга орчим тэтгэвэр авагч нь зээлтэй байсан. Үүнээс 91.7 хувь нь зургаан сая хүртэлх төгрөгийн зээлтэй. Үлдсэн 42 мянган иргэн нь зургаагаас дээш сая төгрөгийн зээлтэй байсан.

УИХ болон байнгын хорооноос томилогдсон ажлын хэсгийн гишүүд ярилцаад тэтгэвэр авсан зээлийн хэмжээ нэлээд зөрүүтэй байна. Зарим нь 200-300 мянган төгрөгийн зээлтэй байхад, 30 хүртэл сая төгрөгийн зээлтэй нь ч байна. Тиймээс зээлийг бүхэлд нь тэглэх гэж байгаа бол дунджийг нь тооцож гаргахаас гадна зээл огт аваагүй 194 мянган иргэнийг хамруулах шаардлагатай гэж үзсэн. Ингээд анхны өргөн барьсан хуулиа өөрчилж, ажлын хэсгээс саналаа оруулсан. Энэ саналыг УИХ дэмжсэн.

 Зургаа хүртэл сая төгрөгийн зээлтэй иргэд зээлээ тэглүүлнэ. 20 сая төгрөгийн зээлтэй бол зургаан саяыг нь тэглүүлээд, үлдсэнийг нь өөрөө төлнө. Мөн 200-300 мянган төгрөгийн зээл авсан хүмүүс байсан. Энэ хүмүүсийн хувьд нэг сая төгрөгийн зөрүүг бондын эрхийн бичгээр буцааж өгөхөөр болсон.

Харин зээлгүй байсан 194 мянган ахмадуудад нэг сая төгрөгийн эрхийн бичиг өгнө. Үүнийг зарим гишүүд эсэргүүцэж, цагаан сарын өмнө бэлэн мөнгөөр олго гэдэг шаардлага тавьсан. Зарим нь улс төрийн акц ч хийж байна. Гэвч энэ бол боломжгүй. Хэрэв бэлэн мөнгө тараавал төгрөгийн ханш унана, эдийн засаг эрсдэлд орно. Ажилгүй, орлогогүй олон хүнийг хохироосон шийдвэр болох учраас үе шаттайгаар хэрэгжүүлнэ.  Ардчилсан нийгэмд шилжсэнээс хойш ийм том хэмжээний улс төрийн шийдвэр гарч байсангүй. 421 мянган тэтгэвэр авагчийг алагчлалгүйгээр байгалийн баялагаас хүртээх шийдвэр гаргаж байгаа нь онцгой үйл явдал юм.

-Бондын эрхийн бичгийг зээлгүй  иргэдэд  2021 оны тавдугаар сард өгөх нь цаг хугацааны хувьд сонгуулийн шоу болох нь гэсэн шүүмжлэл байна л даа? 

-Ард түмний төлөө гаргаж байгаа шийдвэрт ямар ч улс төрийн өнцөг хэрэггүй. ҮАБЗ-ийн гурван гишүүн хоёр өөр намын харьяалалтай хүмүүс. Энэ хүмүүс ярьж зөвшилцөөд ахмадуудаа өрийн дарамтаас гаргая гэдэг шийдэлд хүрсэн.  Бондын эрхийн бичиг 2021 оны тавдугаар сарын 1-нээс амь орж, мөнгөн хэлбэрээр тараагдана.

-Зээлгүй ахмадууд 2021 оны тавдугаар сараас өмнө нас барвал яах вэ?

-Чухал асуулт байна. Энэ тохиолдолд өвлүүлэх эрхийг нь нээнэ. Өөрөөр хэлбэл, үр хүүхдэд нь бондын эрхийн бичиг нь шилжин очно.

-2020 оны УИХ-ын сонгуулийн дараа шинэ парламент, Засгийн газар байгуулагдана.  Тэр үед одоогийн УИХ-ын шийдвэрийг хүчингүй болговол яах вэ? 

-Монголын улс төрд орж ирэх хүмүүст тийм ёс суртахуун байхгүй байх гэж итгэж байна. Ахмад үеийнхээ эсрэг шийдвэр гаргах хүмүүсийг битгий сонгоосой л гэж бодож байна.

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
18
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ЗөвЗөв
1
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

42 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-01-10 203.91.115.48

Оюунхоролын IQ хүрэхгүй.

Avatar

ЫӨ 2020-01-10 202.9.46.115

ТА НАРЫН ДЭМЖДЭГ НАМУУД Ч ТА НАРЫГ АЛАГ ҮЗЛЭЭ ДЭЭ, ОДОО ТЭР НАМУУДДАА САНАЛАА БИТГИЙ ӨГ НАМААСАА ОДОО ГАРЦГАА. МӨН АРДЧИЛСАН УЛС АРДЧИЛСАН БӨХ ЭРГҮҮ ЕРӨНХИЙЛӨГЧ ЧИНЬ ТА НАРЫГ БАС АЛАГ ҮЗЛЭЭДЭЭ. ОДОО ТА НАР ТЭМЦ, ЗЭЭЛ АВСАН БОЛ 6 САЯ ТӨГ 0 БОЛГОХ БАЙЛАА.

Avatar

GBP 2020-01-10 202.21.110.212

Бондын бичиг олгосноос 2021 оны 5 сар хүртэлх хугацааны хүүг хэдэн хувиар тооцох вэ? Иргэд хохироод үлдэх үү?

Avatar

Иргэн 2020-01-10 180.149.112.27

Яадаг муу ац вэ

Avatar

Зочин 2020-01-10 66.181.177.191

800 гаруй тэрбум төгрөг наанаа ахмадуудын зээлийн өрийг тэглэж байгаа мэт харагдавч цаанаа Ерөнхийлөгч, МАН, АН-ын сонгуулийн мөнгийг босгож байгаа нь тодорхой. Ахмадууд хэзээ, хэдийг төлж зээлээ барагдуулах нь тийм ч найдвартай биш байхад гэнэт ХААН Банк, Төрийн банк бараг нэг наяд төгрөгийг тэнгэрээс унаж байгаа юм шиг хуваагаад авах болохоор энэ 2 банк Ерөнхийлөгч, МАН, АН-д хэдэн зуун тэрбумаар өгөх нь тодорхой. Харамсалтай нь энэ мөнгө ард түмний мөнгө, нийт олны цуглуулсан хөрөнгө.

Avatar

зочин 2020-01-10 66.181.191.143

Хар багаасаа өлсөж өссөн энэ авгай шиг хоосон ходоодтонгууд ямар ч хамаагүй аргаар амиа аргацааж, ямар ч хамаагүй аргаар дээшээ оцдог, дараа нь үзээгүй юмаа үзэж үхэр цамаа харайдаг гэсэн судалгаа ч байдаг

Avatar

ахмад настан 2020-01-10 202.9.46.253

УИХ ТАРЖ, ЕРӨНХИЙЛӨГЧ, ЗАСГИЙН ГАЗАР ОГЦОР!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Иргэн 2020-01-10 203.91.116.42

2021 оны 5 сард амь орох бондын бичиг бол Баттулгын ерөнхийлөгч болох санаархлын хөзөр. Бузар новшнууд

Avatar

Сонгогч иргэн 2020-01-10 203.91.116.42

Бондын бичиг амь орно. Хэн оруулах вэ? Баттулга 2021 онд ерөнхийлөгчөөр 6 жилээр сонгогдох бузар хөзрийг халхавчилж 2021 онд бондын бичиг аь орно. Яана даа. Монгол ялна чинь ийм л хүн ш дээ.

Avatar

Сонгогч иргэн 2020-01-10 203.91.116.42

2020 оны сонгуулиар хамгийн түрүүнд УИХ-аас арчигдах ёстой хүн энэ Оюунхорол шүү. Улс төрийн шийдвэр гаргачихаад бас тэгвэл улс төрийн шийдвэр болно гэчихжээ.Ярьж байгаа зүйлээ ч ойлгохгүй хүн сонгороо больцгоо. Сонгогчидоо

Avatar

ХУУРАМЧ САЯТАН 2020-01-10 202.55.188.81

За хойтон 5 сар хүртэл булшинд байгаа үхдэл цаасыг сахиад хэвтэх байна. 5 сарын 1 хүртэл амь орохий нь хүлээхийм байна. 5 сарын 1-ннэс амь орно гээд байгаа шүү. тэр нь цаашаа хэр удах юм бүү мэд. амь орохдоо тэр нь 500 мянга болчихсон байхийм байна. 500 мянга байвал бас их юм болохийм байна. тэрнээс ч доошоо болчихгүй бол гээд залбирч суухийм байна.

Avatar

настан 2020-01-10 64.119.22.122

Зээл аваагүй хөгшчүүлийг битгий доромжил.Энэ авгайд саналаа өгсөн хөгшчүүл одоо л харасаж байгаа даа.

Avatar

Эмээ 2020-01-10 202.55.188.34

Энэ шуламын амнаас олигтой юм нэг ч гарахгүй шуналтай авгай

Avatar

сэдгэгдэл энэ? 2020-01-10 64.119.24.13

Шинэ намын 2 гишүүн үндсэн хуулийн зарчмыг барин шудрага тэмцсэнд баярлах ёстой.Батэрдэнэ аврагын 3,0 сая-н санал бодитой байсан ч хожуу гарсан даа.Мөнгөөр гарсан их хурал саяхан баталсан үндсэн хуулиа олны нүдэн дээр зөрцсөнөө ойлгох чадвар алга гэмээр.Шудрага,энэрэнгүй,алсын хараатай байх тухай хичээл,сургалт орон даяар 10-д хоног үргэлжлэв.сонгогчид гишүүдэд дүн тавих л үлдлээ.

Avatar

Zochin 2020-01-10 202.179.26.74

Чи зайл муухай авгай

Avatar

Zochin 2020-01-10 103.229.123.213

Ene neg muu zavaan avgai yu ch ve dee.j

Avatar

Зочин 2020-01-10 64.119.20.181

2016 онд МАН олонх болж Хамтын тэтгэвэрийн хуулийн хэрэгжих хугацааг хүчингүй болгосон шүү .

Avatar

зочин 2020-01-10 202.131.243.186

энэ эмгэн хөгширч үхэхгүй юм байхдаа

Avatar

үнэн үг 2020-01-10 66.181.186.128

Тайлбар: Зээл аваагүй ахмадуудад Занданшатар; яах гэж бүтэн талх болон 9- ын тос авсан юм хохь чинь Оюунхорол; Залуу сайхан насаа яах гэж эх орныхоо хөгжилд зориулаагүй юм хохь чинь Содбаатар ЖДУ; – чинь намайг яах гэж ажлын хэсэгт оруулсан юм мэдээж та нар шударга царайлж намайг сайдаас огцруулж их доромжилсон над шиг зээл авч байхгүй яасан юм хохь чинь МАН-ын гишүүд; зээл авахгүй яах гэж олив долив гэж яваад байсан юм хохь чинь харин та нарт 2021 оны 5 сард ганц сая төгрөг Ерөнхийлөгчийн сонгу

Avatar

Зочин 2020-01-10 202.21.113.146

erguu mal avgai . estoi neeree bidnii deer iim tarhigui malnuud suuj bgaa gej bodohleer vneher gutarch bna 6

Avatar

гомдсон ахмад 2020-01-10 202.131.236.58

Оюун хорол аав,ээжээс мэндлээгүй, хөлдүү чулуунаас мэндэлсэн. Оюунхоролын карьерийг дуусга!

Avatar

23 2020-01-10 64.119.21.36

yugaa gutsaad baigaan bee

Avatar

Shonxor shuvuu 2020-01-10 122.201.24.220

Shonxor shuvuu gargasan avgai daa.

Avatar

zochin 2020-01-10 202.131.234.154

tetgevree nem. zeelee zogsoo. tegeed teglene. Tpam shiidvereesee bitsaj bxd manai 3 xeveeree l bna uu.

Avatar

Зочин 2020-01-10 202.131.243.186

их мөнгөнөөсөө наад амаа татуулдаа

Avatar

Irgen 2020-01-10 70.181.123.238

Ene avgaig bushuuhan zailuulah yumsandaa. Munch ih balag tarih yum.

Avatar

Зочин 2020-01-10 192.82.64.190

төгсгөлд нь өөрийгөө сонгоорой гэсэн утгатай сурталчилгаа хийж байна. Горьд

Avatar

Zochin 2020-01-10 202.21.105.186

Бондын эрхийн бичиг 2021 оны тавдугаар сарын 1-нээс амь орж, мөнгөн хэлбэрээр тараагдана gene. Ami orokhgui bol yaakh uu

Avatar

зочин 2020-01-10 49.0.213.250

балиар авгай зайлаач ээ

Avatar

Зочин 2020-01-10 122.201.31.214

Ахмадуудад зээл хөнгөлөх нэг саяын хуувиарлалт буруу харин тэтгэврийн бүх ахмадынхаа тэтгэвэр дээр ижил тэгш нэг зуун тавин мянган төгрөг нэмчихвэл тэгш хувиарлалт болно ингэж нэмж чадвал тэтгэврийн нэмэгдэл мэдэгдхүйц ажил болноо

Avatar

Зочин 2020-01-10 182.160.2.70

тогтоох гэж байна гэж Бат-үүл анхааруулж байсан даа. Монгол ардчилсан байх заяагүй улс юм байна доо. Тэнгэргүй төртэй тэнэг улс юм Монгол мину. Бужигнуулж байгаад онц байдал тогтоож байгаад ерөнхийлөгчийн засаглал. Тэр нь Пиночет
маягийн дарангуйлагч бол ч бас яахав. Мадуро маягийнх л байх вий.

Avatar

Зочин 2020-01-10 66.181.171.34

Тэтгэв­рийн зээл аваагүй, авч чадаагүй, тэр талаар мэдлэг ч үгүй, “Төр засагтаа өргүй явах юмсан, хорвоогоос буцахдаа үр хүүхдэдээ өр зээлийн дарамтгүй явах юмсан, яаж ийгээд хоногийн хоолоо залгуулж байгаад үхвэл болох нь тэр” гэсэн бодолтой 200 мянга шахам хүн тэтгэврийн зээл авалгүй хоцроод байгаа юмаа даа. “Улаан голоо тасартал, ул тавхайгаа элэгдтэл, улс орноо” гэж зүтгээд хохирч үлдэж байгаа энэ хоёр зуу орчим мянган хүнийг Монголын төр хохь чинь гээд үлдээх юм уу?!

Avatar

Зочин 2020-01-10 182.160.33.23

За яршиг л байна. Энэ хэн вэ гэдгээ мэдэхгүй байна уу. Комсомол төгссөн алдартай хэдэн хулгайч хүн бишүүд байдаг ….Баярцогт Сайханбилэг Одбряр Оюунхорол Санжмятав гэх мэт мэдтүгэй!!!!!! !!

Avatar

Зочин 2020-01-10 182.160.2.70

Заримд нь 6 сая, заримд нь 1 сая өгнө гэхдээ дараа жилээс гэнэ. Дараа жил гэхэд төгрөгийн ханш 50 % суларчихсан мөнгө авна гэсэн үгээ. Хагас сая төгрөг. Сая санхүүч Ө.Ганзориг ТВ -ээр ярьлаа. Төгрөгийн хөдгөлөмжтай хүмүүс мөнгөө түргэн доллар болго гэж л ойлголоо. Түй чоорт, ийм хөгийн төртэй байх гэж….. Арай хийж босгосон эдийн засгийг унагаж бужигнуулж байгаад ОНЦ байдал тогтоогоод, дараа нь дарангуйлал

Avatar

ХУД-ийн сонгогч Ш.Раднаа: ЭСЭРГҮҮ БОДОЛ 2020-01-10 64.119.16.98

Бид коммунизм байгуулж байгаа бол хүн бүр хэрэгцээнийхээ хэрээр авах ёстой. Баттулга болон намуудын хангамжийн амлалт зөв.Капитализм байгуулж байгаа бол хувь хүний хариуцлага дээр тулгуурлах бөгөөд утгагүй хангамж, бэлэнчлэл, залхуурал бол сүйрэл.Үүний буруутан нь СОНГУУЛЬ юм байна гэсэн эсэргүү санаа төрөөд болдоггүй.Сонгууль байгаа болохоор амлана, сонгогч бидэнд биеэ зовоохгүй бэлэн юм хүртчих санаа байнга төрнө.Тэгэхээр сонгууль байгаа цагт Монгол хөгжихгүй гэсэн үг болж таараад байна.

Avatar

Би Монгол хүн 2020-01-10 202.126.88.216

Бүгдэд нь тэгш 3 саяаар шийд

Avatar

Би Монгол хүн 2020-01-10 202.126.88.216

Зээлийн хөнгөлөлтөө, бондоо ижилхэн 3 сая болгоэ тэгш хандах хэрэгтэй

Avatar

Н 2020-01-10 66.181.188.34

Солиорсон юм хийж байх юм. Зүгээр л амьдарч байсан хүмүүст битгий гай авчирч байл даа

Avatar

Зочин 2020-01-10 66.181.186.128

Тайлбар: Зээл аваагүй ахмадуудад Занданшатар; яах гэж бүтэн талх болон 9- ын тос авсан юм хохь чинь Оюунхорол; Залуу сайхан насаа яах гэж эх орныхоо хөгжилд зориулаагүй юм хохь чинь Содбаатар ЖДУ; – чинь намайг яах гэж ажлын хэсэгт оруулсан юм мэдээж та нар шударга царайлж намайг сайдаас огцруулж их доромжилсон над шиг зээл авч байхгүй яасан юм хохь чинь МАН-ын гишүүд; зээл авахгүй яах гэж олив долив гэж яваад байсан юм хохь чинь харин та нарт 2021 оны 5 сард ганц сая төгрөг Ерөнхийлөгчийн сонгу

Avatar

зочин 2020-01-10 66.181.166.134

Сонгогчидоо Д. Оюунхоролыг битгий сонгоорой. Тэр ахмадуудаас мөнгө хармалж байна.

Avatar

Зочин 2020-01-10 167.114.254.16

Ахмадуудад яаг тэгш тэнцүү хуваагаад өг

Avatar