"Тэтгэврийн зээлийг тэглэх бонд босгох нь эдийн засагт аюултай" | News.MN

"Тэтгэврийн зээлийг тэглэх бонд босгох нь эдийн засагт аюултай"

"Тэтгэврийн зээлийг тэглэх бонд босгох нь эдийн засагт аюултай"

"Тэтгэврийн зээлийг тэглэх бонд босгох нь эдийн засагт аюултай"

Ахмадын тэтгэврийн зээлийг тэглэхтэй холбоотойгоор УИХ-ын гишүүн, Байгаль орчин, хүнс, хөдөө аж ахуйн байнгын хорооны дарга Х.Болорчулуунаас зарим зүйлийг тодрууллаа.


-Тэтгэврийн зээлийг нэг удаа тэглэх Үндэсний аюулгүй байдлын зөвлөлийн шийдвэрийг Засгийн газар дэмжиж, хуулийн төсөл өргөн барьсан. Ахмадын тэтгэврийн зээлийг тэглэхийг та дэмжиж байна уу. Ер нь тэтгэврийн реформ чухал уу эсвэл нэг удаа тэглэх нь чухал уу?

Ахмадын тэтгэврийн зээлийг тэглэх асуудал оруулж ирснийг би хувьдаа дэмжихгүй байгаа. 10 сая төгрөгөөс дээш  хүртэлх тэтгэврийн зээлтэй 10 мянга гаруй ахмад, 15-20 сая хүртэлх төгрөгийн тэтгэврийн зээлтэй 5000 орчим ахмад байна. Энэ хүмүүсийн хувьд өндөр цалин авч байсандаа гол биш хуулийн цоорхой ашиглаж сүүлийн таван жил өндөр даатгал төлөөд, өндөр тэтгэвэр тогтоолгосон учраас тэтгэврийн зээлийн хэмжээ нь өндөр байгаа гэсэн үг. Бага тэтгэвэртэй түүгээрээ амьжиргаагаа залгуулдаг бол өөр хэрэг. Гэтэл сүүлийн таван жилийнхээ даатгалыг зориуд өндөр төлж, өндөр тэтгэвэр тогтоолгосон хүмүүсийн зээлийг хавтгайруулж тэглэх нь буруу. Хуулийн төслийн хэлэлцүүлгийн шатанд энэ тухай ч яригдах байх. Нөгөөтэйгүүр Үндсэн хуульд заасан тэгш, шударга зарчим алдагдана.

-Тэтгэврийн зээлийг тэглэх нь магадгүй нэг удаагийн шийдэл байх. Хамгийн зөв гарц нь юу вэ?

-Тэтгэврийн реформ болон хуулийн шинэчлэл хийх шаардлага зайлшгүй бий. 2020 оны төсвийг 2 их наяд төгрөгийн алдагдалтай баталсан. Гэтэл дээр нь нэмээд ойролцоогоор 1 их наяд төгрөгийн тэтгэврийн зээл тэглэхээр болж байна. Нийт  421.1 мянган тэтгэвэр авагчийн дийлэнх нь 310 мянган төгрөгийн тэтгэвэр авдаг. Насаараа 30-40 жил улсад ажиллачхаад тэтгэврийн доод хэмжээ буюу 310 мянган төгрөгийн тэтгэвэр авч байгаа нь туйлын хангалтгүй. Тиймээс тэтгэврийн доод хэмжээг нэмэгдүүлж,  хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнд хүргэх мөн тэтгэврийн зөрүүг арилгах нь зөв шийдэл болно.

Гадаадын улсад тэтгэвэртээ гарсан ахмад гавьяаныхнаа амралтад гарлаа гээд аялж зугаалж, амардаг. Гэтэл манайд тэтгэвэрт гармагцаа амьдралын доод түвшин рүү буюу ядууралд шилждэг. Яагаад гэвэл тэтгэврийн доод хэмжээ нь хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээнд ч хүрдэггүйд холбоотой.

-Монголын ахмадыг холбооноос ахмадуудыг алагчлах ёсгүйг сануулж, шаардлага хүргүүлэхээ мэдэгдсэн. Ахмадуудын тэтгэврийн зээлийг тэглэх бол зээл аваагүй ахмад настныг мөн орхиж ялгаварлаж болохгүйг хэлэх улстөрчид ч байна. Та үүнтэй санал нийлэх үү?

-Ахмад бүрийн хандлага өөр өөр байгаа байх. Өчигдөр Дорнод аймгийн Хэрлэн сумын 11 дүгээр багийн н.Лхагвасүрэн гэдэг тэтгэврийн ахмад надтай холбогдоод “Хэдийгээр тэтгэврийн зээлтэй ч гэсэн улс орон хямралтай байхад ахмадын зээлийг тэглэх шийдвэрийг дэмжихгүй байна. Оронд нь тэтгэврийн доод хэмжээг нэмэгдүүлэх нь зөв байсан” гэдэг надтай адил саналыг хэлж байсан. Ер нь бол популист амлалтаас улс орон сүйрдэг. Наад захын жишээ гэхэд Чалкогийн өр. Олон жил бид бага үнээр нүүрсээ өгсөн. Сонгууль ойртохоор амлалт өгөх нь сайн зүйл биш.  АН-ынхан бүх төрлийн зээлийг тэглэ гэж байна. Тэр мөнгө нь хаана байгаа юм бэ, байхгүй шүү дээ.  Ингэж уралдаж, популист улс төр хийвэл улс орон сүйрнэ.

-Тэтгэврийн зээлийг тэглэх эх үүсвэр нь эх орныхоо баялгийг барьцаалж босгох бондоор төлнө. Энэ нь эргээд эдийн засагтаа ямар нэгэн хүндрэл бий юу?

-Салхитын мөнгөний ордод бэлэн мөнгө байхгүй. Бонд гаргана. Энэ нь эдийн засагтаа сөрөг нөлөөтэй. Дотоодын бондыг банкууд худалдаж авснаар эдийн засаг хумигдана. Яагаад гэвэл 800 тэрбум төгрөгийн бонд банкууд худалдаж аваад ААН-үүдэд зээл олголт багасна. Энэ хэрээр Монголын эдийн засгийн урсгал саарах өндөр эрсдэлтэй.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
35
ЗөвЗөв
4
ТэнэглэлТэнэглэл
3
БурууБуруу
2
ХарамсалтайХарамсалтай
1
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ГайхмаарГайхмаар
0
ХахаХаха
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

57 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2020-01-08 43.250.126.130

Энэ бол цэвэр сонгуулин шоу Баттулга бол өмнөх сонгуулиар луйвардаж гарч ирсэн. Шүүхээр явж байсан гэмт хэрэгтэн шүү дээ. Энэ тухай Оюунэрдэнэ хүртэл хэлж байсан биздээ.

Avatar

zochin 2020-01-08 124.158.109.232

Mash zub hellee sh de. Bolorchuluun gishuuniig harluulae gedeg ganz neg hun baigaad baigaan, Bi lab ene huniig demjinee tuushtai shuud bodloo helne. Jinhene Uls turch amjilt

Avatar

Намчин бус 2020-01-08 150.129.142.138

Монгол УИХ д 2 удаа сонгогдлоо. ЖДҮ шаагаад ах дүү амраг садан чинь баяжлаа. ОДОО НЭГ ТЭТГЭВЭРИЙН ТАЛААР ЭДИЙН ЗАСАГЧ НАРТАЙ ХАМТАРЯ БАЙГААД ОЛОН ТУЛГУУРТ ТЭТГЭВЭРИЙН ТОГТОЛЦООНЫ ХУУЛЬ САНААЧЛААД ЗАЙЛЖ ҮЗДЭЭ. ЖДҮЧИН МИНЬ БАС ӨРӨӨ ТӨЛӨӨРЭЙ.

Avatar

Ахмад 2020-01-08 202.9.40.12

Нусгай багабандитын бацаан чи еерее энэ мэтийг санаачилж хийж чадахгуйгээс олон юм ярих хэрэг байна уу

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.55.188.34

Эрхэм дарга нараа та нар үнэхээр ард түмэндээ хайр зарлаад бгаа бол тэр хөгшчүүлд өгөөд бгаа 310 мянган өөрсдөө цалингаас амьдар даа

Avatar

Зочин 2020-01-08 103.9.90.53

зөв шдээ

Avatar

би 2020-01-08 103.212.116.210

х*******н тагнуул_ худлаа попордог гар шүү дээ

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.55.188.41

Монгол төгрөгийг Эрээнээс цааш хэн ч хэрэглэж үзээгүй, бүр огт мэддэггүй. Энэ нь Төв банкнаас хэвлэж гаргасан төгрөгийн масс хаашаа ч алга болохгүй Монголдоо үлддэг гэсэн үг. Тэгэхээр шинээр нийлүүлсэн төгрөг нь нэгж гадаад валют, нэгж бараанд ноогдох төгрөгийн хэмжээг нэмэгдүүлнэ. Өөрөөр хэлбэл инфляц болно. Америк доллар бол дэлхийн бүх улсад хэрэглэгддэг болохоор тэдний нэгж бараанд ноогдох долларын илүүдлийг дэлхийн бусад орнуудад шингээчихдэг гэж хэлж болно. Долларыг бүү төгрөгтэй харьцуул.

Avatar

zochin 2020-01-08 202.9.40.82

Belen mungu taraagaad amidral saijitsan uu. Ahnmaduuddaa saihan ahmadiin tuv bariad ugchihdoo. Sport zaal unshlagiin tanhimtai tendee sonin hevlelee unshij, surtalt yavuulj, turshlagaa soliltsoj, duugaa duulj , bujigee hiij. ayag kofe uuj yariltsaj suuh ,, olon saihan uil ajillagaa yavuulj bolno doo.

Avatar

irgen 2020-01-08 202.21.107.118

tetgeverin dood hemjeeg 310g nemeechee

Avatar

иргэн 2020-01-08 202.179.24.124

Хэдэн их Наядаар нь Хулгайлж Луйвардаж байх даа Улсын ЭЗ*-т Аюул учруулаагүй юу Та нар, Ард иргэд дээ жаахан хаялга хаях болохоор бөөн ЭЗ-т Санаа зовсон Хулгайчууд,

Avatar

ХУУЛЬЧ 2020-01-08 192.82.64.190

15,000 ӨДӨР НАСТНИЙ 10-20 САЯАР ӨНДӨР НАСТНЫ НЭРТЭЙ АРИЛЖААНЫ ЗЭЭЛИЙГ ТЭГЛЭХЭД ТЭР 700 ТЭРБУМЫН ХАГАС НЬ ЗАРЦУУЛАГДАХ ЮМ БАЙНА ГЭЖ ОЙЛГОВ,,,,,,ТЭГЭЖ НИЙТ 380,000 шахам ӨНДӨР НАСТГНЫГ ДОРОМЖЛООД ХЭРЭГҮЙ ДЭЭ ,,,,,,ТӨРИЙН 3 ӨНДӨРЛӨГ ЧИНЬ ХҮН БИШ х***а УХААНТАЙ ЧОНО БОЛЖ ТААРАВ,,,,,,,,ха,ха,ха,,,,,,

Avatar

ЗОЧИН 2020-01-08 202.126.88.185

БИ БАТТУЛГА ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙГ ДЭМЖИЖ ИРСЭН !!! ЭНЭ УДААД ЯАГААД Ч ДЭМЖИХ АРГАГҮЙ ЮМ БАЙНА !!! УЛСЫН АВСАН ЗЭЭЛЭЭСЭЭ ТӨЛӨӨЧ !!! СОНГУУЛИЙН ШОУГАА ХОЙШ НЬ ТАВИНА УУ !!!

Avatar

Ахмад настан 2020-01-08 202.179.31.125

Зөв шүу энэ гишүүн шиг улс орноо боддог хүнийг л сонгоцгоое

Avatar

Зочин 2020-01-08 182.160.0.44

Зах зээлийн жамаараа явах юмыг ингэж сонгууль дөхөхөөр гуйвуулж эдийн засгаа зогсонги байдалд оруулах бол ТОМ НҮГЭЛ мөн. Ямарч эрүүл санхүү – эдийн засагч нар бол үүнийг эсэргүүцнэ.

Avatar

Инженер-эдийн засагч 2020-01-08 192.82.75.10

Иймд үнэхээр тэглэх болбол журмаа сайн боловсруулах хэрэгтэй. Ийм хүмүүсийн тэтгэврийн зээлийг тэглэх ёсгүй. Харин эмэгтэй 55 нас, эрэгтэй 60 наснаас дээш ахмад настнуудын авсан зээлийг 1 хүнд 3 саяаар тооцож төлөөд, зээл аваагүй боловч энэ насны ангилалд багтсан ахмадуудад мөн 3 сая төгрөг олговол үндсэн хуульд нийцсэн, алагчлаагүй зөв шийдвэр болно.

Avatar

Yag henii zeeliig tegleh gd bna ? 2020-01-08 122.201.31.1

Yag unenshdee yamarch asuudliig uridchilan tolovloj hiih estoi baital zugeer li ingemeer bna gd li eronhiilogch ni shine jileer ard tumendee zarlaad hayadag iim bj bolkuishde, terentei terengui togrognii hansh heterhii sulartsan ediin zasag hyamraltai bhad , odoo songuuliin omno buh bsnaa tugaad tavichina tgeed songuuliin daraa dahiad ali neg tatvar datgal huugee nemj baij bidnees sutgah bolno gdgiig oilgoh heregtei . Er ni 15-20 sayiin zeel yag yund hend ochsiin boloo , henii zeel ve ?

Avatar

hak 2020-01-08 59.153.85.2

ardiin namiin bondnii boobnii lalruud

Avatar

Зочин 2020-01-08 66.181.187.203

ЭНЭ ОДОО БАС ИХ ЮМ МЭДДЭГ БОЛЧИХСОН ЮМ УУ?

Avatar

иргзн 2020-01-08 202.179.24.124

Хулгайч Луйварчид хэдэн Наядаар нь идэж ууж Хулгайлахад ЭЗ-т Аюул учирна гэж яриагүй мөртлөө Ахмадын Өрийг тэглэх болохоор ЭЗ-т Аюул учирах болж гэнээ , Энийг одоо Солиотой Галзуу хүний үг гэхээс өөр юу гэх үү

Avatar

Зочин 2020-01-08 64.119.21.80

За хө АН, МАХН -аас нэр дэвшигчид, Болорчулуун гишүүн, Бужагай нарыг сонгуульд нэр дэвшвэл саналаа шууд өгнө өө

Avatar

Зочин 2020-01-08 103.212.119.41

Ойлгохгүй байгаа юм бишээ…..маш сайн мэдэж байгаа. Ард түмнийг байнга зөрчилтэй байлгах ёстой тэгвэл маш хурдан мөхөж үгүй болдог юм. Номын дагуу технолгийн дагуу явж байна. Түүх ийм л байсан малуудаа та нар Хүүкэд зайдаг хэн вэ????ха ха ха

Avatar

Дорнодын уугуул өвөөгийн өмнөөс бичигч 2020-01-08 103.212.119.243

Энэ хүү үргэлж л зөв ярьдаг. Өвөө нь зээлтэй. Гэхдээ би хүүг дэмжнээ

Avatar

Зочин 2020-01-08 182.160.0.44

Тэтгэвэрийн реформийг хийгээчээ Хүрэлсүхээ. Ойлгодог юм бол энэ шинэтгэлийг л хийх ёстой. Сонгуульд зориулж ингэж солиорох нь сүйрэл шүү.

Avatar

ЗОЧИН 2020-01-08 202.126.88.185

ЮУН ЗЭЭЛ ТЭГЛЭХ !!! ЗЭЭЛ АВААГҮЙГ НЬ УРАМШУУЛЖ , ЗЭЭЛТЭЙГ НЬ ТӨЛҮҮЛЭХ ШААРДЛАГАТАЙ !!! УЛСЫНХАА АВСАН ЗЭЭЛ , ӨРӨӨ ТӨЛӨХ НЬ ЭХ ОРОНЧ БОДЛОГО !!! ХӨНЖЛИЙХӨӨ ХЭРЭЭР ХӨЛӨӨ ЖИЙЦГЭЭЕ !!!

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.126.89.15

Энэ нөхөр үнэнийг шулуухан хэлж байгаа нь сайшаалтай. МАН гарууд дийлэнх нь бөөрөнхий

Avatar

Таран 2020-01-08 202.126.89.115

Ий зөв ярьж байгаа хүмүүсийг бид дэмжих хэрэгтэй, өрөндөө газар нутгаа алдаж, дэлхийн шившиг болох гээгүй л юм бол,

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.55.188.94

АНХНААСАА Л ТЭГЛЭХ ХЭРЭГГҮЙ!!! БОНД БОСГОХ НЭРИЙДЛЭЭР БААХАН ХҮҮТЭЙ МӨНГӨ ЗЭЭЛНЭ ГЭСЭН ҮГ. ТЭРИЙГ НЬ ХЭН ТӨЛӨХ ҮҮ?? ТАТВАР ТӨЛӨГЧДИЙН МӨНГӨӨР Л ТӨЛНӨ. ХЭДХЭН ХҮНИЙ АВСАН ЗЭЭЛИЙН ТӨЛӨӨ АРД ТҮМЭН НИЙТЭЭРЭЭ ӨМНӨӨС НЬ ЗЭЭЛИЙГ НЬ ТӨЛДӨГ ГАЖ ТОГТОЛЦОО БАЙЖ БОЛОХГҮЙ. ТЭГЖ ИХ ЗЭЭЛ ТЭГЛЭМЭЭР БАЙВАЛ ЕРӨНХИЙЛӨГЧ ӨӨРӨӨ ХУВИЙНХАА ЗАРДЛААР БАС ТЭГЛЭЖ БОЛНО ШДЭЭ.

Avatar

зочин 2020-01-08 139.5.219.126

Ядаж тэглээд байгаа бол 10 саяаас доошгийг нь тэглэх зүйтнй байх. 20 30 саяын зээлийг их хурлын гишүүд дарга нарын хамаатан садангууд авсан байгаа шүү дээ. Нөгөө л мэдээлэлд ойр гэсэн үг шүү дээ. Болорчулуун гишүүнийг дэмжиж байна

Avatar

иргэн 2020-01-08 202.131.227.82

ЖДҮ-гээс зээл авсан гишүүдийн зээлийн хүүг нь зах зээлийн хүүгээр төлүүлж авах нь шударга ёсонд нийцнэ шүү

Avatar

Зочин 2020-01-08 59.153.113.150

Ядаж нэг гишүүн ч гэсэн зөв бодож байгаа нь яамай даа. Улсаа сүйрүүлж попрох шаардлага байхгүй л дээ.

Avatar

Инженер-эдийн засагч 2020-01-08 192.82.75.10

Өндөр тэтгэвэртэй, тэтгэвэрийн зээл авсан ахмад настны зээлийг тэглэхэд 300 гаруй тэрбум төгрөг төлөх болж байна. Тэд ийм төлбөрөөс чөлөөлөгдөх нь шударга ёс мөн үү, эдний олонхи нь ил тод, өршөөлийн хуулиар өршөөгдөөд, нэг удаа 10 сая төгрөг төлөөд өндөр тэтгэвэр тогтоолгосон хүмүүс, мөн төрийн жинхэнэ албан хаагч гээд тэгэвэрт гарахдаа 36 сарын цалин гэж 50-70 сая төгрөг 1 удаа тэтгэмж болгон авсан төрийн тусгай албан хаагч залуу хүмүүс байгаа даа.

Avatar

Зочин 2020-01-08 64.119.17.88

Үнэхээр зарим өндөр тэтгэвэртэй хүмүүс сүүлийн 5 жил л хувиараа өндөр даатгал төлж тэтгэврээрээ 15-20 саяын зээл авсан хүмүүс, яахаараа эд нар үргэлж төрийн ивээлд багтаж байх ёстой гэж?!

Avatar

зочин 2020-01-08 202.9.47.4

арчаагүй залхуучуудыг өөгшүүлж, хуруу хумсаа … байж амиа борлоуулагчдийг шийтгэдэг энэ төр засгийг тараа

Avatar

Battulgad 2020-01-08 107.218.48.92

Honjiliinhoo hereer holoo jii

Avatar

ТҮВДЭНБАЛЖИР 2020-01-08 66.181.161.47

"Салхитын мөнгөний ордын үнэлгээ өнөөгийн үнэ цэнийн аргаар тооцолбол 122 тэрбум төгрөг (NPV@20%) гэж Topazia Consulting services ХХК техник эдийн засгийн үндэслэл хийж боловсруулсан. Уг ТЭЗҮ-г Эрдэс баялгийн мэргэжлийн зөвлөл хэлэлцэж 2019 онд баталсан байдаг.
Гэтэл 5 жилийн хугацаатай, 800 тэрбум төгрөгийн Жилийн 6 хувийн хүүтэй хаалттай бонд гаргана гэх юм. Өөрөөр хэлбэл, иргэдийн тэтгэврийн зээл авсан дотоодын арилжааны банкнууддаа худалдана гэсэн үг. Бонд гаргахад Хөгжлийн 800 тэрбум төгрөг

Avatar

Зочин 2020-01-08 103.212.119.41

Дорнодоос дандаа эх оронч жинхэнэ хүн төрөх юмаа. Парламент нэг ийм гишүүнтэй байгаа нь яамай даа. Хүний ноён нуруу хүмүүжил боловсролын чансаа зааж байна. Долдой биш ангид байнаа. ….. Аргагүй л дээд зооны гишүүн байна. ГИШҮҮН гэж ийм хүнийг хэлдэг юм!

Avatar

Поп 2020-01-08 66.181.161.43

Номтойбаяр уу? Энэ ЖДҮ-чин үү? Хэ хэ

Avatar

zochin 2020-01-08 103.29.144.172

зээл тэглэх юу нь буруу гэж тэгвэл өндөр зээл авсанг тодорхой хувь болгох нь дээр байх

Avatar

Зочин 2020-01-08 182.160.0.44

Болрчулуун шиг ингэж сэтгэдэг гишүүд Монголын аврал мөн. Хайран 800 тэрбум төгрөг. Эдийн засгийн энгийн хууль мэдэхгүй малууд л зээл тэглэж тэнэгтдэг.

Avatar

Иргэн 2020-01-08 66.181.180.146

Нөгөө ЖДҮХС-гаар төмсөгдүүлсэн хэдэн гишүүд нь баталчих л байх даа. ЖДҮчдийг яланд унагана, нэр дэвшүүлэхгүй нь ойлгомжтой байхад юугаа горьдоод гөлөлзөөд яваа юм болоо.

Avatar

Эрүүл саруул 2020-01-08 64.119.17.62

Болорчулуун гишүүн үнэхээр зөв хэллээ

Avatar

Зочин 2020-01-08 195.46.106.44

За энэ залуу шиг сэтгээд яричихдаг хэдэн хүн энэ их хуралд байна даа.Хүний ноён нуруу гэдэг энэ дээ.

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.126.89.203

Яаж ч харсан женкогийн мал шийдвэр.Тэтгэвэр авагчидаа 220 мянгыг нь харж үзээд 180 мянгыг нь хаях нь байж болшгүй явдал.Болорчулуун гарцаагүй зөв асуудлуудыг ярьсан бн.

Avatar

220 myanga ni sanalaa ugnu 2020-01-08 64.119.19.174

220 myanga ni l sanalaa uguhud hangalttai gej uzsen baih l daa. Ugaasaa songuuli 50% – d l hurvel tootsdog bolohoor.

Avatar

Иргэг 2020-01-08 64.119.20.81

Энэ нөхөр харин зөв ярьж Бас Ундраа гишүүн буруу гэж байсан Ядаж тэнэглэлд хариу өгөх гишүүд олон болох байлгүй Гэхдэ л ихэнх нь хулгайчид сууж байгаа болохоор хэцүү л байх Харж л байя

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.9.40.13

Ийм гишүүдтэй бол улс хөгждөггүй юмаа гэхэд уруудахгүй!!! Үнэнг яг ингэж дуугараач бусад нь

Avatar

Bataa 2020-01-08 103.9.90.130

Жинхэнэ эх оронч төрийн түшээ, ийм хүмүүсээ 2020 онд дэмжицгээе, Худлаа попорсон гаруудыг сайн хараад аваарай, сонгохгүй юм шүү.

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.131.230.114

тэтгэврийн зээл тэглэх сургуур тэтгэвэртэй огт хамгаагүй хүмүүс шээс нь гоожих нь ээ тамын тогооны үлгэрүүд

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.9.46.155

Тэтгэврийн зээл тэглэх чинь л харин ёстой жинхэнэ тамын тогооны үлгэр болох гээд байна мал аа, толгой тархитай бол тэрийгээ ажиллуул

Avatar

Зочин 2020-01-08 174.194.155.202

Маш зөв,Харин жинжэнэ тшээ шиг дуугарлаа.Амжилт хүсье

Avatar

Зочин 2020-01-08 202.21.116.130

Ингээд бөөрөнхийлөхгүй шууд хэлчих өөр гишүүд алга уу

Avatar

Жудаг 2020-01-08 64.119.21.80

Зөв шүү дэмжиж байна.

Avatar

Зочин 2020-01-08 66.181.161.110

Ахмадынхаа тэтгэвэр нэмэхэд 130 тэрбум арай ядан төсөвлөсөн төр сонгуулийн санал худалдан авахад 800 тэр бум зарцуулж байна гэж харж байна.Нийт тэтгэвэр авагчийн 70% ийг эзэлдэг 300 мянган төгрөгний тэтгэвэртэй өвгөд хөгшидийн зээл энэ чөлөөлөлтөнд хэр хамрагдаж байгаа бол.Өндөр тэтгэвэртэй ажил хийж буй залуухан настангууд л зээл аваад бизнес.машин.аялал зугаалга.байр сууц.орон гэр.хашаа байшин.арилжаа наймаандаа л инэнх голдуу хэрэглэдэг.Арай ядан 300 мянгаа амьдралдаа сар бүр хүргэж байгаа

Avatar

Иргэн 2020-01-08 202.126.89.205

Танай ЖДҮчидийн намын дарга Хзрэлсүхийн хийж байгаа мунхаг популист санал биздээ

Avatar

зочин 2020-01-08 103.229.120.142

зээл тэглэх шийдвэрээ болих хэрэгтэй олон улсын байдал маш тогтворгүй түүхий эдийн үнэ савлах юм гэнэ улс эх орон минь өрөнд баригдаж гүйцлээ хөгшчүүл минь сайн ойлгох байх.

Avatar

zosin 2020-01-08 212.195.197.115

amaaraa urj bolnoo ooriinhoo absan jdu-1 uah be

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж