Монголын шинэ төмөр замд оросууд ЭЗЭН СУУЖ ЭХЭЛЛЭЭ | News.MN

Монголын шинэ төмөр замд оросууд ЭЗЭН СУУЖ ЭХЭЛЛЭЭ

Монголын шинэ төмөр замд оросууд ЭЗЭН СУУЖ ЭХЭЛЛЭЭ

Монголын шинэ төмөр замд оросууд ЭЗЭН СУУЖ ЭХЭЛЛЭЭ

Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх ОХУ-д долоо хонохдоо Д.Медведевтэй 12 санамж бичиг байгуулж, В.Путинтэй хийн хоолойг Монголоор дайруулахаар тохиролцоод  ирсэн юм. Түүний албан ёсны айлчлал дуусаагүй шахам байхад Оросын хэвлэлүүд Монголоор хийн хоолойг дайруулах нь эдийн засгийн үр ашиггүйг онцолж, манай олон нийтийн сүлжээнд оросуудын “өгөөмөр” зангийн ард өнөөх шилний цаанаас чихэр долоолгодог залийг нь олж харсан шүүмжлэлүүд ч хөврөв.

Анх Н.Алтанхуягийн засгийн үед Эдийн засгийн хөгжлийн сайд Н.Батбаяр Орост очоод ирэхдээ “Талын зам” төслийг танилцуулснаас хойш хойноос ирсэн хүний, хойшоо явсан манай дарга нарын айлчлал болгоноор хөндөгддөг, бүтэлгүй, бүтдэггүй нэг сэдэв болсон. Энэ удаад ч урьдын адил уламжлалт дипломат үгээр Кремлийн эзэн  “Хийн хоолойг Монголоор дайруулах боломжийг судалъя” гэсэн даруухан хариулт өгч.

Оросууд судалъя гэвэл энэ нь үгүй гэсэн үг болохыг экс Ерөнхийлөгч Ц.Элбэгдорж жиргээндээ тодотгосноос харвал орос ах нар "дүүгээ" гар хоосон, ганзага татуу буцааж. Бас болоогүй ээ, хүний юмыг дээрэмдэж авчихаад  Чингисийн үеийн чулууны бичгийн хуулбарыг өглөө ч гэх шиг дүүгээ шоглож ханадаггүй ээ, манай орос ах нар.

Харин монголчууд хамаг байдгаа бариад ирсний нэг нь Зүүнбаян-Тавантолгойн чиглэлийн төмөр замын шугам барихад техникийн зөвлөгөө авахаар оросуудтай байгуулсан санамж бичиг.

  Техникийн зөвлөгөө гэх гоё үгээр халхавчилж, оросууд Зүүнбаянгийн 414.6 км төмөр замын гүүр хоолойн төсөл боловсруулах, рельс төмөр нийлүүлж, дэд бүтцийн менежментийн удирдлагаар хангахаар болж байна. Нэг км замын дундаж өртөг нь 2.1 тэрбум төгрөг. Энэ мөнгийг оросуудаас бид зээлнэ. Гэхдээ санамж бичигт "Монголын төмөр зам"-ын дарга биш УБТЗ-ын дарга Д.Жигжиднямаа гарын үсэг зурсан нь сонирхол татаж байна.

“Эрдэнэт”-ийн 49 хувийг Худалдаа хөгжлийн банкинд зарсан оросууд УБТЗ-ын хувийг 49:51 болгох монголчуудын хүсэлтийг хүлээж авалгүй өнөөг хүрсэн  нь Монголын төмөр замд нөлөөгөө томруулах гэсэн сонирхолтой нь холбоотой.

2010 онд Монгол Улс Төрөөс төмөр замын тээврийн талаарх бодлогоо зарлаж, УИХ-ын 32 дугаар тогтоолын дагуу нийтдээ 6600 км төмөр замыг гурван үе шаттай барихаар, эхний ээлжинд баригдах 1100 орчим км төмөр замын бүтээн байгуулалтад Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр зам багтсан юм. Энэ үеэс л Монголын шинэ төмөр замд нөлөөгөө тогтоох оросуудын хүсэл эрчимжиж, төмөр замын суурь бүтэц гэх унацтай том бизнес байгааг олж харсан Монголын улстөрчид тэдэнд үйлчилж эхэлсэн байдаг.

Үнэндээ Тавантолгойг эдийн засгийн эргэлтэд оруулах тендер болгонд оросууд оролцож ирсэн ч анхнаасаа тэдэнд Монголын нүүрсийг ухах сонирхол огт байгаагүй, манай экспортын гол төмөр замуудад эрх ашгаа хангахыг хүссэн. Энэ хүсэл нь Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын үед биелэгдэж байна.

Монголын ашигтай бизнесийн өрмийг хамахын тулд Кремлийн эзэн өөрөө ч ирсэн, удаа дараа Монголд элч илгээсний нэг нь ОХУ-ын Засгийн газрын орлогч дарга А.Гордеев. Энэ оны тавдугаар сард Монголд ирэхдээ Зүүнбаянгийн төмөр замыг зууны бүтээн байгуулалт хэмээн дуу алдаж, “Оросоос өгөх 100 тэрбум рублийг төмөр замын төсөлд өгч болох юм” гэсэн нь Монголд сайн санасандаа өгч буй өгөөмөр сэтгэлийн бэлэг хараахан биш.

Шинэ оросуудын хуучин амбиц бол Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр замын суурь бүтцийг эзэмшихийг эртнээс сонирхож байсан. В.Якунингийн эртний энэ сонирхол одоо “РЖД Интернэйшнл” ХН-ийн дарга С.А.Павловын сонирхол болсон. Ерөнхий сайдын албан ёсны айлчлалаас сарын өмнө Улаанбаатарт ирж, Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Б.Энх-Амгалантай уулзаад буцсан С.Павловын сонирхол бол Монголын шинэ төмөр зам дахь тээвэрлэлтийн бүх нөлөөг оросууд атгах явдал юм. Монголын төмөр замын шинэ төслүүдэд оролцож, оператор хийх зорилготой, оросуудын ийм сонирхлыг дэмжээгүй учраас М.Энхсайханы боловсруулсан Тавантолгойн гэрээ бүтэлгүйтэж, Ч.Сайханбилэгийн Засгийн газрын төлөвлөгөө бутран унасан гол шалтгаан  энэ.

Товчхондоо, Оросын “РЖД”-ийн олон жилийн зорилго  Х.Баттулга Ерөнхийлөгчийн өнгөн дээр  биелэгдэж, Монголын шинэ төмөр замд эзэн суухаа ийнхүү Ерөнхий сайдын айлчлалын үеэр албажуулж авсан нь энэ юм.  Шинэ төмөр замын бүтээн байгуулалтад хэн рельс төмөр нийлүүлнэ тэр хөгжмөө захиалах эрхтэй болно. Тэгэхээр Монголын эдийн засагт нөлөөгөө тогтоохоор Орос ах нар эргэн ирж байна.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
28
ЗөвЗөв
11
ТэнэглэлТэнэглэл
4
БурууБуруу
2
ГайхмаарГайхмаар
2
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

113 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-12-09 122.201.21.93

Яг өнөөдөр сая сая тонн нүүрс зөөж, улсынхаа орлогыг бүрдүүлж байгаа Гашуунсухайт чиглэлдээ төмөр зам тавилгүй 1 ч тонн нүүрс зөөхгүй бга Зүүнбаян чиглэлд асар их мөнгө, хүн хүч, цаг хугацаагаа алдан байж худалдан авагчаасаа өөр царигийн ТЗ тавьж бга нь Монголчуудын биш нүүрсний өрсөлдөгч Оросуудын л бодлого юм бишүү.2-т УБТЗ-г Тавантолгойтой холбосноор энэ ордоо өрсөлдөгч Оросууддаа бэлэглэж бга хэрэг бусуу.3-т Өргөн царигийн ТЗ тавьсанаар Монголын экспортлох нүүрс нэмэгдэх найдваргүй болж бна

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.68.11

бат тулгын далд явуулга ийм байж сонгуулын шоу

Avatar

зочин 2019-12-09 202.126.89.175

монголд Оросын өмч байх нь бидэнд ашигтай. Ялангуяа хятадын хилд ойр газарт. Тэнд хятад биш орос танк хурдан очих зам нь байж л байг.

Avatar

zochin 2019-12-09 66.181.183.192

Oros ter umchuu Hytadad zarval yaah ve? bidend ashigtai yu? Mongoliin gazar nutagt baigaa zuils Mongoliin l umch baih heregtei bus uu?

Avatar

zochin 2019-12-09 66.181.183.192

Ah nar gedegee odoo bolioo. Hujaa gedegee ch bolih heregtei shd. Oros uls, Hyatad uls gevel yaasan yum? Etsesiin etsest Mongolchuud bid nar uursduu taltsaj, baruun zuun aimagaar jalga dovnii uzel gargaj. Dandaa l hoorondoo temtseldeh yum aa. Neg sanaa, neg uzel bodoltoi baival deersen. Uls ornoo Mongolchuud bid uursduu l ballaj baigaa shd.

Avatar

Ганбаа 2019-12-09 202.55.191.130

Хөршүүд хоорондоо, бүх төрлийн харилцаатай байх нь хэвийн зүйл. Бүхнийг харталаас нь гарамгай харж багаа нь хэвийн бус ЗҮҮД

Avatar

Irgen 2019-12-09 70.181.123.238

Ah nariig dagaad aldana gej baihgyieee.elbegee ulsaa hudaldsan luivraa martagnuulah gej shogtoj baina.

Avatar

Зочин 2019-12-09 73.92.12.67

Цензурдүүлсэн news man – ийн " цензургүй ганц " сэтгүүлч дээ,Нямсүрэн. Амжилт хүсье. Оросын Путины бууны ноход,тэднийг дагаж намирагч орк,моянуудын мэдэхгүй,мэдэхийг ч хүсэхгүй байгаа бодит үнэн чинь энэ шүү,монголчуудаа….. Хүрэлсүхийн дараа Белорусийн батька Лукашенко Сочид Путинтай уулзсан,нэгдмэл улс больё гэсэн шахалтанд нь томоос том салаавч өгчөөд явсан байна лээ

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.26.195.181

Өөр хэнийг гэж? х***а нарыг уу? Оросууд нь 10000 дахин илүү

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.21.108.75

УГААСАА ТЭР НЬ ДЭЭР БАЙЛГҮЙ ЯАХ ВЭ. МОНГОЛЧУУД ХЭЗЭЭ Ч ӨӨРСДИЙНХӨӨ ХӨРӨНГӨНД ЭЗЭН БАЙЖ ЧАДАХГҮЙ. ГАНЦ ХОЁРХОН ЖИЛИЙН ДОТОР ХЯТАДУУДЫН ӨМЧ БОЛЧИХНО. ТЭГЖ ГАЙ БОЛЖ БАЙХААР АХ НАРЫН МЭДЭЛД БАЙВАЛ МОНГОЛЧУУДАД АШГАА ӨГНӨ. ЭРДЭНЭТИЙН 49% ИЙГ АВЛАА ГЭСЭН ЧИНЬ ЯАВ, ХЯТАДУУД НОЁРХОЛОО ТОГТООЧИХЛОО, ОЮУТОЛГОЙ ЯАВ , ХУЛГАЙЧ НАР НЬ ЗАРЧИХЛАА, ДОРНОДЫН НЕФТЬ ЯАВ БАС Л ХЯТАД. МОНГОЛ ХҮНИЙ ГАНЦ НАЙДВАР ӨНӨӨДӨР , ЦААШДАА ОРОСУУД Л БХ БОЛНО. ЭНЭ БОЛ 3 ХӨРШ ҮНДЭСТНИЙ ОНЦЛОГО.

Avatar

Ganaa 2019-12-09 83.97.157.201

Saihan pyaldagdah wmaa. Eej chini oros delgvvrt or dog vnemlehtei bsan uu? Tiim bol oros tsereg eejiig chini hvchindej chi ene ertuntsud bii bolson wm bna l daa. Eejiig chini amyg taglaj oros delgvvrt opoh vnemleheer amyg ni taglasan wm bna l daa. Tiimee l orosuud chinii ah bolson wm bna l daa.

Avatar

монгол хүн 2019-12-09 202.126.89.60

ах мах энэ тэр гэсэн балай зүйлээ болиочээ.Хэзээ монгол хүн орос юмуу хятад хүнтэй ах дүү байсан юм. Монголчууд орос хятадын толгой дээр гишгэж явсан учир тэд бидэнд дүргүй.АНУ-ын мянганы сорилтын сангийн хөрөнгөөр монголын төмөр замыг өөрчлөх гэж байсаныг оросууд л зогсоосон. Оросуудаас хэзээ ч сайн юм хүлээх хэрэггүй. Харин өөрсдийнхөөхүччадал,ухаандаа итгэх хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.21.107.88

Орос Хятад хоёр Монголын заяа тавилангаар өгөгдсөн 2 хөрш. Эд нарын эрх ашиг мөнхөд оршиж Монголыг талцуулж байдаг. Бид ухаалаг байх хэрэгтэй дээ.

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.73.148

UBTZ bol yag unendee asar hotsrogdoj manai ediin zasgiin usultiig guitsehgui chudur tushaa bolson gezer shuudee. oros mongol darga nariin shahaa hiideg hamgiin ashigtai gazar n baih. hurungu oruulalt nereer huuchin mashin tonogloloo shahdag. yag unendee tank zuuh zoriulalttai ediin zasgiin bus zam l daa. odoo shine zam geed geed bidniig jinhene tumuruur busluurdaj hulne gesen ug

Avatar

Bathurel 2019-12-09 66.181.161.110

Hytadiin hiin heregtsee asar hyrdatstai nemegden orsyyd zarah hytadyyd avah sonirhol der l ene Taliin Yrsgal-hiin hooloi tavigdah magadlal barag 100%.Erhuu myjiin kovitkinskoe ordoos mongloor damjaad hyatadiin shiguu hun amtai hoid hesegt hureh hamgiin dot zam.

Avatar

Ard tumen 2019-12-09 24.46.100.17

Elbergeegiin ug unegui,ter MONGOL eh ornii toloo bish ooriinhoo toloo ajillasan.Mongol iin tor Ah nariin argiig ni olj hiinhooloi taviulah mash chuhal b.a.Ene bol MONGOL iin huvi zayag shiidne

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.75.222

ЖЕНКО НЬ ТОГЛОЛТ ХИЙГЭЭД ХУРЭЛСУХ НЬ ГОЛИЙЧООД ЮУ ХИЙЖ БАЙГААГАА Ч ОЙДГОДОГГУЙ МОДОН СЭЛЭМ ЯРЬСАН ИЙМ УДИРДЛАГАНД МОНГОЛ ОРОН ОРШИН ТУР ТОГТНОЖ БНДА

Avatar

Найз мань хэлж байсан үнэн болж байх шиг 2019-12-09 64.119.20.1

Нэг талаас бодвол бас тийм шүү хятад нүүрснээс татгалзаж байхад яг эрэлттэй үед нь гашуун сухайтыг холбосон төмөр замаа барьсан бол үүнийг australi улсын эдийн засагч хэлж байлаа үнэндээ манай улсад ашигтай бас орос хожиж байнадаа гэж танайханыг аргагүй толгойг нь эргүүлж чадах юмдаа гэж хэлж билээ үний ортой байжээ

Avatar

Zochin 2019-12-09 202.126.89.168

Oros gurniig dagaad bid buruudaj baigaagui shuu

Avatar

Иргэн 2019-12-09 202.21.108.229

Оросыг дагах нь Яг ямар зүйл дээр дээр юм бэ?
Буруудаж байсан!!!!!

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.131.245.243

Өмнөх нийгмийн үед хятдын эpлийзүүд л нэг ийм юм яриад байдаг байсан даа.

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.212.117.42

Оросуудын дуу нар ямар олон байнаа дандаа шар толгойтой байх даа

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.131.245.243

Хятдуудын дүү нар ямар олон байна аа? Дандаа савар шүдтэй байх даа?

Avatar

tumur 2019-12-09 203.91.115.54

xyataduudaas orosuud ni deeree . zov zamaar yavj bn.

Avatar

Зочтн 2019-12-09 202.21.108.229

Яг ямар зүйл дээр дээр юм бэ? Хүний юмыг булааж авах юм уу эсвэл толгойг нь эргүүлж хуурахдаа юм уу. Зүшээр л дээр, доор гэж хэлсээр 100 жил биднийг прогоамчилсан шүү дээ.

Avatar

Зочин 2019-12-09 203.91.115.52

Хятадад өгсөнгүй гээд уурсаад байгаа хүмүүсийг яах уу???? 1. Орос ах нар ямар ч байсан ажлыг хийнэ, бүтээнэ, тусална, сайхан түүх, дурсамжууд хэзээ ч түүхийн шар хуудаснаас арчигдахгүй. 2. Урьд хөршөөс алсын бодлого нь арай өөр..3. Урьд хөршид байдгаа бариад байлгүй Хойд хөрштэйгөө хамтран ажиллах нь чухал.4. Монгол улс 2 их гүрний дунд оршдогоо мартаж болохгүй.

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.21.108.229

Хэн ч Хятад өгсөнгүй гэж уурлаагүй байна. Чи л өгөхгүй гэдэг нэрээр монголд өгөхгүй гэдгээ илэрхиылээд байна.

Avatar

Зочин 2019-12-09 139.5.216.216

Орос бол бидэнд нэг юм яриад Хятадуудтай байнга ар худрагаар хуувилдаж биднийг өдий болтол хохироож ирсэн. Тэгээд манайд их тусалсан гэх тогой эргүүлснийг нь чам шиг малнууд баярлаад авчихсан.
Урагшаа 400 гаран км төмөр зам тавиад нүүрсээ гаргасан бол одоо говийн айл өрхүүд тоос шороонд дарагдаад сууж байх уу? бас амиа алдсан хэдэн жолооч нарыг юу гэх вэ? Тэгтэл чиний хайрт ОРОС ах нар чинь юу гэж биднийг басамжилж байна?! " Владивостокийн боомтоор танай нүүрсйг гадаад зах зээлд гаргаж өгье" гэж

Avatar

Зочин 2019-12-09 139.5.216.216

Владивостокийн боомтоор танай нүүрсйг гадаад зах зээлд гаргаж өгье" гэж хуураад, тэр нь 4000 гаран км хол зам туулна!, өөрсдөө ХЯТАД руу нүүрсийн экспортоо төмөр замаараа тээвэрлэж нэмэгдүүлж л байгаа байхгүй юу? Танай тэр АХ нар чинь. ЭНЭ бол наад захын жишээ. Таван толгойн уурхай, түүнийг түшиглэсэн цахилгаан станц гээд л байна.

Avatar

Зочин 2019-12-09 139.5.216.216

Чиний тэр ах нартай чинь сүлбэлдээд байгаа БАТТУЛГА гуайн хийсэн ажил. НЯМДОРЖ байна.

Avatar

Бат 2019-12-09 66.181.179.48

Ах иваны үгэнд орохгүй бол алуулна шүү хайрт ах гадны хоригт ороод ууртай байгаа уураа жижгүүдэд гаргадаг зантай

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.21.108.229

Оросын тагнуулууд алуулна!!! Хара

Avatar

Энэ хүн зөв хэлжээ ./copy/ 2019-12-09 203.91.115.52

ЭНХСАЙХАН ЭЛБЭГДОРЖ НАР ТАВАНТОЛГОЙГ ХЯТАДАД 100 ЖИЛЭЭР ҮНЭГҮЙ ӨГЧИХЬЕ ГЭЭД ХУРАЛДАЖ БАЙСНЫГ БОДВОЛ ХАРИН Ч БОЛОМЖИЙН БИЗНЕС АМЖИИЛТ ХҮСЬЕ

Avatar

ЗОЧИН 2019-12-09 202.126.88.176

ЭЛБЭГДОРЖ ШААХАЙ ХАР УРВАГЧ , АРДЧИЛЛЫГ СҮЙРҮҮЛСЭН ШААР !!!

Avatar

Иргэн 2019-12-09 202.179.31.37

Биднии тусгаар тогтнолыг буцаан олгож хятадаас салгасан нь яалтчгүй оросууд бас биднииг бичиг үсэгтэй боловсон орчин үеиин ниигэмшсэн хүмүүс болоход оросууд асар их тус хүргэсэн нь үнэн гэхдээ тэр үед орос социалист орос байлаа одоо байдал өөр байгаа гэхдээ оросууд срц ниигмиин үед зээлсэн олон тербумын өрнии 98%ыг чөлөөлсөн улс шүү хятадууд байсан бол тэр өрөөр дарамталж бид их л юмаа алдах байсан аягүй бол тажикстан шиг газар нутгаа ч алдах байсан биз гэхдээ бид орос хятадтай харьцахгүйгээр

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.21.108.229

Чам шиг хүмүүс баыгаагүы бол ??????

Avatar

АРДУУД 2019-12-09 59.153.112.76

Ажил явах нь чухал. Хангалттай худлаа ярилаа. Одоо бага ч гэсэн хуруугаа хөдөлгө. Юу ч хиыгээгүй байж тэр бумтан болдог улс төр намын дарга нар . .

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.10.23.217

Элбэгээ х*******н х***а нийтлэгч худал үнэн тархи угаахаа болио.хужааг манайд шургуулах гамин төлөвлөгөө чинь бүтэхгүйг хэлье.данжаад ээба Монгол хөгжинө гэхээс үхтэлээ айх юм.Хулгайлсан Эрдэнэтээ өгөад хөрөнгөө хураалгаад толгойгоо тасдуул луухаа минь.

Avatar

Зочин 2019-12-09 203.91.114.244

er ni uragshaa barix tomor zamiig orosuud l gatsaasan. JENKOgiin oroltsootoi.

Avatar

Зочин 2019-12-09 59.10.124.3

UGIIN EZEN N BAISAN SHUU DEE!!!!

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.72.82

Яг үнэн бичжээ!!! Оросын их гүрэн түүхэндээ хөрш жижиг улс орнуудаа хатуу хараат байлгах, болж өгвөл өвөртөө оруулан хүчиндэх санаархалтай байсан, одоо ч хэвээр!!! Үгэнд ороогүйг шууд барьж аваад "зоддог". Жишээ нь- Украин, Гүрж!!! Одоо Монголыг бариад авлаа!!! Мунхаг сул дорой дарга нартай үед нь амжуулдаг аргатай!!! Соц-змын үед хүргэн Цэдэнпилээр атгаж байсан бол одоо хүргэн Баттулгаар базаад авлаа л даа!!!

Avatar

ааа 2019-12-09 62.232.45.166

Орос жинхэнэ төрхөө харуулав. Манай Ерөнхий сайд ч гэж сайд, хэт олон хүнтэй үр ашиггүй айлчлал хийв. Дахиад л бөөн Санамж бичиг. Хажуугаар нь хамт явсан фэйсбүүкийн од л баахан зурагтай янз бүрийн носталжик пост тавин тэнэгээ гайхуулдгаараа гайхуулав. Энэ аялалаас завшсан өөр хүн алга. Биднээс импорт хийдэггүй, өндөр тариф тогтоодог ийм хөрш бидэнд хэрэггүй. 3-дагч хөршийн бодлогоо улам бэхжүүлж, хөгжүүлэх хэрэгтэй. ОТ-оос, ураны ордуудаас савраа тат гэж Оросуудад одоо зоригтой хэл Хүрэлсүхээ.

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.57.93.231

өөө энэ чинь гарсан мэдээлэл байгна шүү дэ. хуулаад хусчихаж…өмнөөс нь бүр иччихлээ

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.57.93.231

эзнийгээ аргалж л байвал дандаа энэ сайт хулгай ш****г юм. хэдэн халтар төгрөгөө авах гээд сэтгүүлч нэртээ оркуудыг яах гэж тэжээдэг байнаа ха ха

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.187.12

СОНИНООС НӨГӨӨ ТТ- ЭРДЭНЭ ЗУЛЫН ГОЛ БОЛОХ ШАХСНЫГ АРДЧИЛСАН НАМЫНХАН МАРТАЖ ДЭЭ

Avatar

тэнэг сэтгүүлч 2019-12-09 202.55.188.86

Элбэг аануусын сайт биздээ NEWS.MN

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.187.12

ЭНХСАЙХАН ЭЛБЭГДОРЖ НАР ТАВАНТОЛГОЙГ ХЯТАДАД 100 ЖИЛЭЭР ҮНЭГҮЙ ӨГЧИХЬЕ ГЭЭД ХУРАЛДАЖ БАЙСНЫГ БОДВОЛ ХАРИН Ч БОЛОМЖИЙН БИЗНЕС АМЖИИЛТ ХҮСЬЕ

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.57.93.231

Энэ сайт үргэлж л энд тэндээс хулгай хийж шааж хуулж оруулах юм.ямарч чадваргуй балай байдиим үүү…

Avatar

Jargal 2019-12-09 202.126.89.233

Yum bur setgel taarahgui neree nuisan hudlaa onoo yrigch Saldana’s bichigch baraa Ta nar hulgailah ym oldsongui gej uurlan urd ah nartai gaa niilj awah ideh bolomj gesen gui gej eldeviig harluulah hereggui

Avatar

Зочин 2019-12-09 182.160.38.54

АН намыг ахиж сонгож болхгүй юм байна гэдгээ ухаарлаах

Avatar

Зочин 2019-12-09 182.160.38.54

АРДЧИЛСАН х***а НАР БООЖУ ҮХЛЭЭ. ҮХЛЭЭ ҮХЛЭЭ. 30 ЖИЛ АРД ТҮМНИЙ ЦУСЫГ СОРСОН.АРДЧИЛСАН ТАРВАГАДОРЖУУД

Avatar

”ЗОЧИН 2019-12-09 202.126.88.176

ОРОСУУДАД ХУЛХИДУУЛЧИХВУУДАА !!! ОРОСУУД Ч ХЯТАДАД САЯ СИЛА СИБИРИГЭЭР САЙН ХУЛХИДУУЛСАН !!! ХАРЖ Л БАЙЯ !!!

Avatar

KKK 2019-12-09 202.179.31.78

Hujaa Meeie Enkhbold Elbegeboe-n sheeshnuud uhlee. Elbegee Enkhbolduud zailtsgaa

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.170.73

ГҮЛДИЙСЭН ПЯЗДААНУУД ЗААВАЛ ОРОС ХЯТАДЫГ ОРУУЖ ЗЭЭЛ АВАХГҮЙ БОЛ БОЛОХГҮЙ БАЙНА УУ. ТА НАРЫН ИДЭЖ УУСАН МӨНГӨӨР БОЛ ЭНЭ БАЙТУГАЙ ТӨМӨР ЗАМЫН ХӨРӨНГИЙГ ШИЙДЭХЭЭР БОЛСОН . ОРСУУДЫГ ХОЛХОН БАЙЛГАХ ХЭРЭГТЭЙ. ӨӨРСДИЙН ЗУУН ХУВИЙН ХҮЧЭЭР ХИЙЦГЭЭ. МОНГОЛЫН ТӨМӨР ЗАМААС ОРОСУУДЫГ ХОЛХОН БАЙЛГАСАН НЬ ДЭЭР ОРОСЫН ТРОЛУУД ХУЦАЖ Л БАЙГ. УГААСАА ХЭДЭН ТББ ХУДАЛДААД АВСАН БАЙНГА ӨӨРСДИЙН ТӨЛӨӨ ДУУГАРГАЖ БАЙДАГ ЮМ.

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.126.89.188

Orosiin hotsrogdson tonog tuhuurumjiig afrik ch avahgui.

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.161.55

Америк болон Барууныхан Биднийг тэгээд яаж гийгүүлэв дээ.Хийсвэр сэтгэлгээгээр худлаа онолдогчид одоо болимоор юм аа.Тэд л Монголыг ядууруулсаар хүчгүйдүүлсээр байгаа шүү.Ард түмэн тэнэг биш ээ.Энэ нэг муухай гадны дотны хорт явууллагыг таслан зогсоомоор байна

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.180.220.77

Монголыг АНУ яаж ядууруулсан юм бэ? Бараг 1 тэрбум долларын тусламж өгсөн ш дэ. Америк Монголд ямар ч уул уурхай эзэмшдэггүй.

Avatar

бат 2019-12-09 103.10.22.177

Бас нэг хорчин нөхөр матрын нулимс унагаад байх юм. Путин нэг дуугарсан бол худлаа ярьдаггүй. манай монголчууд.

Avatar

zochin 2019-12-09 103.14.37.8

Хятадын бөгсийг долоогчид

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.161.55

Бүтээн байгуулалт хийх болохоор улс төржихөө болимоор юм.Оросыг түшсэний хүчинд өдий зэрэгтэй яваагаа яагаад мартаад байна.Хятадыг түшсэн бол бид одоо байх байсан болов уу.

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.57.93.231

ТАНАЙ САЙТ БОЛЬЁОО. ДАНДАА ХҮМҮҮСИЙН БИЧСЭН ЗҮЙЛҮҮДИЙГ ХУУЛЖ ХУЛГАЙЛЖ ТАВЬДАГ…ЭХ СУРВАЛЖИЙГ НЬ ӨӨРЧИЛДӨГ. ТА НАР ЯМАР ЧАДВАРГҮЙ ЮМ БЭ…ӨДӨР АРГАЦААСАН ХЭДЭН СЭТГҮҮЛЧ НАР ГЭХ ШАЛДАН БАНДИ НАРАА ХҮМҮҮЖҮҮЛЭЭЧЭЭ… ЯМАРЧ БИЧИХ ЧАДВАРГҮЙ ДАНДАА ХУЛГАЙ ХИЙНЭ ХУУЛЖ ТАВИНА. ИЧМЭЭР ЮМ.

Avatar

Зочин 2019-12-09 182.160.33.74

Хятадын ѳрѳнд орсоноос л дээр байх

Avatar

Зочин 2019-12-09 67.247.8.185

Hytad hilee haalaa manuus maniuus yu bolohoo haraara l daa

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.161.55

Бид төмөр замдаа Оросуудыг оруулсаны буруу гэж яриад байгаа хүмүүс тэгээд Хятадуудыг оруул гээд байгаа юм уу.Оросоос өөр улс орвол алсдаа Хятадад зарах эрсдэлтэй шүү дээ.

Avatar

Ганаа 2019-12-09 83.97.157.201

Bid uursduu barih chádaltai wm sh dee. Orosuud tumur zamyg 505 armiin horigdluudaar l bariulsan sh dee. Yaagaad bid tsereg, horigdol, ajilgvichvvdiig ashiglaj bolohgvi gej? Barilga ch gesen barilgyn tuslah ajilchdyn hvcheer bosdog wm sh dee.

Avatar

zochin 2019-12-09 203.91.112.130

ОДОО БОЛТОЛ МАНАЙ ТӨМӨР ЗАМЫНХАН ЗАМАА БАРЬЖ ЧАДДАГГҮЙ ХЭРЭГ ҮҮ МӨН Ч ОЛОН ИНЖЕНЕРҮҮД, ГАВЪЯАТУУД БИЙ ДЭЭ

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.170.73

шинэ барьж байгаа төмөр замаас оросуудыг холхон байлгасан дээр. оросууд төмөр замаар дамжуулж нөлөөгөө тогтоодог улс. наад хийн хоолойгоо одоо мартаж үзээд өөрсдийн гэсэн улс төрийн ноён нуруунтай үзэл баримтлалтай баймаар байна.

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.229.122.70

ЭЛБЭГДОРЖ САЙХАНБИЛЭГ НАРЫГЭХ ОРОНЧИД ГЭЖ МАГТАН САЙШААГЧ УРВАГЧ НАР БООЖ ҮХЭХ НЬ ДЭЭ

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.67.53

Монгол улс оросоос хамааралгүй бие даасан эдийн засгийн тусгаар тогтнолын төлөө 30 гаруй жил тэмцэж байна Үр дүн одоо хүртэл гарахгүй байгаа шалтгаан нь Манжийн эфү хүргэн шиг оросын лоббид автсан хэдэн оросын хүргэд орос шүтсэн хэдэн улаан фенүүдээс болж хөгжихгүй байна даа

Avatar

мгл 2019-12-09 202.72.245.122

Оросууд хэзээч Монголыг колончилж эзэлж байгаагүй шүү Харин бид л 200 гаруй жил эрхшээлдээ байлгасан байх даа.Социализмын 70 жилд бид харин тусгаар улс болоод НҮБ-д орчин үеийн Монгол улс болон элсэж байсан даа.Өвчин үгээгүй ядуугаасаа салж хүн амаа 2 сая болгож авсан даа Оросуудын ачаар шүү дүү нар минь

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.26.194.104

Orosiin l koloni bsan shuu dee.

Avatar

ХУУЛЬЧ 2019-12-09 192.82.64.190

ТЭР ҮЕИЙН ОРОСЫГ НӨӨГИЙН ОРОС ГЭЖ БОДОЖ БАЙГАА БОЛ ХАМГИЙН ТОМ ЭНДҮҮРЭЛ ГЭХҮҮ ДЭЭ ,,,,,,???

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.131.244.210

Колончилогдохоор барах уу, нэг хэсэг нь ингээд тархиа зад угаалгачихсан

Avatar

Зочин 2019-12-09 67.247.8.185

Manai BUH L UDIRDAGCHID OROST OCHOOD UHSENIIG DURAKAA TAILBARLAAD UGUUCH

Avatar

Зочин 2019-12-09 64.119.21.128

Түүхээ мэдэхгүй хүүхдүүд амаа татсан дээр биздээ. Дайн дажин, тэмбүү, хятадаас манай улсыг хэн аварсан, тусгаар тогтнолыг 5 удаа авч үлдсэн нь оросын цагаан хаан мөн ОХУ. Эдийн засгийн хараат байсан нь үнэн

Avatar

B 2019-12-09 121.200.4.96

Tuiliin unen

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.161.29

Манай дарга нарын үйлдлийг харж байхад гадаадын хар элэгтнүүд ч арай ингэхгүй дээ бодол төрдөг. Элбэгээгийн хамаатангууд боож үхэх нээ. Хаана байна тэр оросын хэвлэлүүдийн мэдээлэл чинь ядаж линк энээ тэрээ байна уу. Санаанаасаа зохиогоод л орсууд ингэсэн гэж түмнээ хуураад л. Оросууд үсгүй залгих байсан бол 70-80 жил хангалттай байсан. Харин ч алдсан тусгаар тогтнолыг маань бүрэн бүтэн эргүүлэн авч өгсөн гэдгийг мэддэг ч үгүй байхаа даа.

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.68.24

Оросуудаар зааварлуулж удирдуулах нь дээр байхаа!! Манайхан хоорондоо vзэлцээд ажил явахгvй 20 жил болж байгааг харж бн уу?? Оросоос айгаад олон юм бодохгvй ажлаа хийж явах нь манай улсад хэрэгтэй юм бн.

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.182.253

Цэ даргын дагаар орох маш зөв байж. Одоо орйтох юун

Avatar

Зочин 2019-12-09 182.160.1.244

Гурав дахь хөршөө мартаж болохгүй шүү. Гурвуулантай нь тэгш харилцах ёстой.

Avatar

Зочин 2019-12-09 64.119.21.128

Урд зүгийн цустай хүмүүс боож үхлээ

Avatar

7894566 2019-12-09 49.0.137.6

За даа, Оросууд юу л бол доо, Зүгээр л 2020 оны МАН ын сонгууль , 2021 оны Женко гийн сонгуульд зориулсан ОРОСУУДын "Монгол ялна" ШОУ байх илүү магадалтай. Орсууд Эгийн голын станцыг зогсоож чадлаа, Канадын ураны төслийг зогсоож ядуу маниусыгаа Хан ресурс ХХК-д 110 сая долларын төлбөрт унагаасан, Сентерраголд -ыг хөөгөөд гаргачихсан, Саут говь сэндс-ыг Хятадуудад өгчихсөн одоо ОТ-ын төсөл, Францын Дорноговийн ураны төслөө зогсоочихвол ОРОС-ХЯТАДЫН монголд явуулах бодлогын ихэнх хэсэг нь бүтлээ

Avatar

Батый 2019-12-09 202.131.230.50

Яана даа хэзээ улс төржихөө болих вэ? Энэ хоёр салбарыг энэ чигээр нь байлгах гээгүй бол хөгжих цаг нь болсон. Хамтрах нь ч зөв. Харин энэ төслөөс бялуу олж идэхийг "хүсч" буй п…а нар л сүйрүүлчихгүй бол. Гэрээгээ буруу хийвэл монгол алдана. Зөв хийвэл аль аль талдаа ашигтай. Явцгүй тэнэгтэхээ больмоор юм

Avatar

sfghs 2019-12-09 202.179.25.84

Хэн нэг нь рейлс нийлүүлж л таарана шүү дээ. Манайд байхгүй юмыг хүнээс л авна. Орос биш бол Хятад нийлүүлнэ өөр сонголтгүй. Япон Солонгос Америк гээд элийрэх хэрэггүй

Avatar

zuvshdee 2019-12-09 124.158.111.52

zuv zuv

Avatar

gyandan 2019-12-09 202.179.26.190

Zuv Zuv…gazar nutgiin bairshil iimees hoish…30 jil sem ah gej daldagnasnaar yu uu hojiv hamag hugjiliin ded butetsnuud manaihiig toirood baigaa buzdee…………………..

Avatar

Энх-агий 2019-12-09 59.153.113.212

Монголын талын 50 хувьтай УБТЗ нийгэмлэг нь эх оронч биш. 100 хувийн төрийн өмчит компани "Монголын Төмөр зам"-аа дэмждэггүй жийдэг. Энэ нь ил тод мэдрэгддэг.

Avatar

баги 2019-12-09 122.201.23.44

Ёой яан да монголчууд оросын боол явах заяатай амьтад юмда. Гөлөг царайлчаад

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.64.248

орос ч бай, баруных ч бай, хэн ч гэсэн өөрсдийн эрх ашгийг бодно, бид өөрсдөө ухаантай байж л өөрсдийн эрх ашгийг хамгаална, хэнтэй ч хамтрахгүй ээд суугаад байвал мэдээж хөгжихгүй, энэ чигээрэй л байх болно.

Avatar

зочин 2019-12-09 202.9.46.173

Согтуу Елцин ийг бодвол Путин нь арай л үнэмшилтэй юм да . Гэхдээ л …Орос хүн гэдэг утгаараа адилхан дөө ..

Avatar

kkk 2019-12-09 202.179.31.78

bagahan doromjlooroi

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.9.46.9

Яана даа хэзээ улс төржихөө болих вэ? Энэ хоёр салбарыг энэ чигээр нь байлгах гээгүй бол хөгжих цаг нь болсон. Хамтрах нь ч зөв. Харин энэ төслөөс бялуу олж идэж чадах эсэх нь толгойд сууж байнаа хүмүүсээс л хамаатай. Гэрээгээ буруу хийвэл монгол алдана. Зөв хийвэл аль аль талдаа ашигтай. Явцгүй тэнэгтэхээ больмоор юм

Avatar

zochin 2019-12-09 202.21.118.138

orsuudaas hol baival umnud solongos shig hugjinu hamt baival hoid solongos boloh baih

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.191.14

ҮХСЭН АЦНЫ ЧИНЬ ОРОС АХ НАР ВЭ. ОРОС ХЯТАД ХОЁР ГҮРНИЙГ ХҮЧИРХЭГЖҮҮЛЖ НЭГТГЭЖ ӨГСӨН ӨВӨГГ ДЭЭДСИЙХЭЭ АГУУ ТҮҮХИЙГ УМАРТАЖ МАНАЙ ЭЗЭРХИЙЛЭЛД БАЙСАН ЭНЭ ХОЁР ГҮРНИЙГ ИХ ГҮРЭН ХЭМЭЭН ӨРГӨМЖИЛЖ ӨӨРСДИЙГӨӨ ЛҮҮ НЬ МЭТЭЭР ДООШООО ОРДОГ НЬ МОНГОЛЧУУД БИД БИШ ШҮҮ. АХ ДҮҮДЭЭ ХҮРЭХ ЮМ БОЛ ЭНЭ ХОЁР ГҮРНИЙ АХ НЬ АГУУ ТҮҮХТ МОНГОЛ УЛС ГЭДГИЙГ ҮРГЭЛЖ САНАЖ КОММУНИЗМЫН 70 ЖИЛД ЗӨВЛӨЛТИЙН КОЛОНИ БАЙХДАА АХ ГЭЖ ИТГЭЖ ЯВСАН КОЛОНИЙН СЭТГЭЛГЭЭНЭЭСЭЭ САЛЦГАА.

Avatar

соло 2019-12-09 202.21.108.148

Оросууд яавал гэж

Avatar

Зочин 2019-12-09 192.82.78.249

Шинэ МАНАН-ын бодлого явж байна

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.161.71

Төмөр замын дэр бетоныг одоо энэ ДЦС-уудын хаягдал үнсээр хийж болох болов уу?

Avatar

зочин 2019-12-09 192.82.77.108

зөв зөв. оросууд манайд барууны луйврчид шиг хандахгүй нь лав

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.26.194.68

49 huviig fizikiin huuliar huvildaanii huvilbar barag orsuudaas hol baisan n deer

Avatar

зочин 2019-12-09 203.91.115.48

Оросууд хийхгүй бол Хятадуудаар хийлгэх үү гурван үсэгтэй компанийн эздүүд, Их хуралд суугаа гишүүд, хөлсний сэтгүүлчид ээ хөгийн юм бичиж байхаа болиоч муу лалруудаа аа

Avatar

бат. 2019-12-09 202.9.46.48

Өөрснөө хийж болдоггүй юм уу.

Avatar

Зочин 2019-12-09 43.242.242.59

Хийн хоолой барих нь Орост ашиггүй байж магад харин манай улсад ашигтай учир ямар ч үнээр хамаагүй бариулах хэрэгтэй. Энд АН-ыхан болон тэдний гар хөл болсон сэтгүүлчид улстөржөөд хэрэггүй. Улс орны эрх ашиг бол нэг намын эрх ашгаас хамаагүй илүү байх ёстой. Түүнд Ан-ынхан захирагд

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.9.46.48

Хоолой тавихыг манайх мэддэг болчихсон уу?Хэ хэ .

Avatar

ЗОЧИН 2019-12-09 202.126.88.176

МӨНЧ ИХ ДЭЛБЭРНЭ ДЭЭ !

Avatar

Зочин 2019-12-09 66.181.188.24

Наадахийг чинь тэгээд бодож хийдэггүй юм уу. Мэдсээр байж хийгээд байгаа юм уу. АЙЛЧЛАЛЫН ӨМНӨ НААД САНААГАА ХЭЛЖ АМЖААГҮЙ ЮМ УУ.

Avatar

g 2019-12-09 202.126.89.124

muusain iwanuud

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.80.211.14

Монгол маань ялж явна. Бид Одоо Оросын эрхшээлдээ буцан орж Кремлээс удирдуулдан үерүүгээ буцаж явна. Тулга яллаа, Хүрэлсүх яллаа Орос, Хятад ялав.

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.21.100.210

ОХУ бол Сталины үед байгуулсан хувь нийлүүлсэн төмөр замын гэрээгээ шинэчлэн Монголын талд 100% шилжүүлэх цаг нь болсон. Төмөр зам хамгийн хоцрогдсон цахилгаанжаагүй бас 2 эгнээгүй маш их эргэлт ихтэй үнэндээ оросууд хөгжүүлэхийг хүсээгүйн илэрхийлэл

Avatar

Зочин 2019-12-09 103.212.119.191

Яг зөв

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.179.27.236

Монгол, Оросын харилцаа улам бүр сайжирч өргөжөхийн хэрээр зарим улс, хүмүүс өмдөндөө шээс дусааж байх шиг…Жингийн цуваа явж л байна.

Avatar

Зочин 2019-12-09 202.9.46.48

Яах вэ хойтонгийн сонгуульд Оросын бууны ноход ялагдах байлгүй.

Avatar

зочин 2019-12-09 202.179.24.112

ЛУЧШЕЕ ПО ДАЛЬШЕЕ ДЕРЖАТСЬЯ ОТ РОССИИ ОТ. ГРЕХА ПО ДАЛЬШЕЕ

Avatar