"Аав Дандарбаатар маань энэ миний хүү, чиний дүү гэж огт хэлээгүй " | News.MN

"Аав Дандарбаатар маань энэ миний хүү, чиний дүү гэж огт хэлээгүй "

"Аав Дандарбаатар маань энэ миний хүү, чиний дүү гэж огт хэлээгүй "

"Аав Дандарбаатар маань энэ миний хүү, чиний дүү гэж огт хэлээгүй "

БНМАУ-ын Гарамгай баатар Л. Дандарын тухай “ Бууны сумыг буцааж болдоггүй” кино нээлтээ хийсний дараа Дандар баатрын үр удамтай холбоотой үл ойлголцол үүсээд байгаа билээ. Дандар баатрын хүү болох Ганбаатар гуайтай уулзаж, ярилцлаа.

Бид мэдээллийн тэнцвэртэй хүргэхээр Дандар баатарын зээ охин Б.Сүндэрьяатай утсаар холбогдсон юм. Тэрбээр уулзах боломжгүй ч “Монгол Улсын Засгийн газраас нэг жилийн хугацаанд судалгаа хийж үзсэний үндсэн дээр надад батламж гардуулж өгсөн. Бүх зүйл хуулийн дагуу болсон” гэдгийг хэлсэн юм.


-Сайхан өвөлжиж байна уу. Домогт Дандар баатарын үр хүүхдүүд гомдолтой байна гэдэг мэдээллийн дагуу тантай холбогдсон юм. Дандар баатрын үр удамтай холбоотой үл ойлголцол яагаад үүсэх болов?

-Гомдол гэхээсээ илүү арай өөр утгаар хэлэх гээд байна, би. Миний аав дороо долоон дүүтэй, айлын том хүүхэд. Аавын маань бага таван дүү эцэг ондоотой, найман ах дүүс нэг эхтэй юм. Тухайн цаг үед Монголчуудын ахуй амьдралд хүүхдээ өргүүлэх, овгийг нь солих асуудал түгээмэл байсан. Харин одоо яригдаад байгаа асуудал бол аавын эцэг ондоотой дүүгийнх нь хүүхдүүдийнх нь хүүхдүүдийн гаргаж ирсэн зохиомол түүх. Энэ нь улс орны хэмжээнд үнэн мэтээр яригдаж эхэлсэнд л ах нь эмзэглээд байна. Аав минь тухайн цаг үед ямар нэгэн шалтгаанаар эцэг ондоотой хоёр дүүгээ өөрийн нэрээр овоглосон байдаг юм. Гэтэл тэрийг нь үр хүүхдүүд нь мэдсээр байж, худлаа ярьж төөрөгдөл үүсгэж, улмаар түүхийг гуйвуулж байна.

 -Дандар баатарын төрсөн дүү гэхээр хэнийг хэлж байна вэ?

-Миний аав Дандарын эмэгтэй дүү болох Д.Цэрэнпагмыг хэлж байгаа юм. Улсын төв архивын 1944 оны хүн амын тооллогоор Цэрэнпагма эгч Түвдэн гэх өөрийн төрсөн эцгээр овогтой гардаг юм. Тэгээд сүүлд өөрийн ах болох миний ааваар овоглосон байдаг. Цэрэнпагма эгч Азар гэж хүнтэй суугаад найман хүүхэдтэй болсон байдаг юм. Тэр найман хүүхдийн хоёр дахь хүүхэд Асгалт болон Асгалтын зээ охин /охиных нь охин/ Б.Сүндэрьяа нар юм. Угтаа бол Асгалт нь аавын нагац дүү, Сүндэрьяа нь нагац талын зээлдэм гэгч болох юм билээ л дээ, садан төрлийн холбоотой хүмүүс юм.

-“Бууны сумыг буцааж боддоггүй” уран сайхны киног бүтээх үеэр түүхэн баримтуудыг таны зөвшөөрөлтэйгөөр шүүж үзсэн гэсэн үү?

-Хоёр жилийн өмнө намайг “Та, Монгол кино үйлдвэр дээр хүрээд ирэхгүй юу” гэж Ж.Солонго дарга утасдсан юм. Би хоёр хүүхэдтэйгээ яваад очтол Ж.Солонго дарга болон зохиолч Төрийн шагналт, Ардын уран зохиолч Б.Догмид нар “Дандар баатрынхаа тухай уран сайхны киноны төлөвлөгөөгөө гаргачихлаа, төр засаг дэмжихээ илэрхийлээд байна. Тиймээс түүхэн баримтуудыг шүүж үзэх хэрэгтэй байна. Тэр дундаа ЗХУ-ын баатрыг буудсан эсэх гэх мэт асуудлуудыг архивын баримтаас үзэх гэтэл бидэнд бол өгөхгүй юм байна. Хувь хүний нууцтай хамааралтай учраас зөвхөн эхнэр болон төрсөн хүүхдэд нь тэр архивын баримтуудыг өгдөг юм байна. Ганбаатар гуай, Та л архиваас баримт авч өгөх ганц хүн нь юм байна” гээд надаас төв архиваас материал авч өгөхийг хүссэн.

Өмнө нь уран бүтээлчдийн баг Улсын төв архив руу очсон юм билээ л дээ. Тэгээд би Монгол кино үйлдвэрийн инженер гэх настай өвгөнтэй хамт Улсын төв архивт очиж, тэр материалыг нь киноны уран бүтээлчдэд авч өгсөн. Ямар ч байсан энэ улсад би л аавынхаа түүхэн баримтыг үзэх эрхтэй юм байна гэдгийг ойлгосон.

-Тэр киноны нээлтэд таныг урьчихаад яагаад өөр хүнийг төрсөн хүү нь гэж зарласан юм бол. Та үүнийг мэдэж байсан уу?

-Кино бүтэхээс өмнө улсын архиваас надаар материалаа авахуулж байсан мөртлөө киноныхоо нээлтэнд өөр хүнийг гаргасанд би гайхсан. Гэхдээ миний хувьд шинэ бүтээл, олон хүний хөдөлмөрийг хүндэтгэж, тэр арга хэмжээг үймүүлэхийг хүсээгүй ээ.  Ганц би ч биш олон хүн киноны нээлтийг гайхсан юм билээ. Дараа нь хүмүүс “Ганбаа ах, Та гараад учир явдлыг хэлэхгүй яагаа вэ” гэж хэлсэн. Ах нь хувийн ашиг сонирхлыг илүүд тавихыг хүсээгүй, харин зохион байгуулагчдад нь ойлгуулж хэлсэн.

-Тэгвэл Төмөрийн Дашдэндэв гэж хүн Дандар баатартай ураг төрлийн ямар холбоотой хүн бэ?

-Тэр хүн манай аавын хүү нь гээд явдаг хүн л дээ. Би танина. Надаас насаар дүү учир  намайг “Ахаа ” гэдэг байсан юм. Анх аавын бие муу байхад энэ хүн аавтай минь уулзах гээд ирж байсан. Миний аав тэр үед “Энэ миний хүү шүү, чиний дүү” гэж огт хэлээгүй ээ. Тэгээд аавыг маань нас барснаас хойш л өөрийгөө төрсөн хүү нь гээд яваад байгаа юм. Аав минь лав л миний дэргэд юм хэлээгүй. Тэрийг Т.Дашдэндэв ч өөрөө сайн мэдэж байгаа.

Миний аав “За дүү чинь шүү” гээд хэлэхэд халшраад байхаар хүн ч биш л дээ. Амьд сэрүүн байхдаа аав маань өөрийн амаар хэлээгүй болохоор надад мөн, биш гэх эрх байхгүй ээ. Миний аав амьдрал хэмээх цусгүй тулаанд орж байсан хүний хувьд хүүхдээ нуугаад юмуу, өөрийн хүүхдийг хэлж чадахааргүй хэмжээний хүн биш л дээ. Өөрөө хэлээгүй болохоор эргэлзээтэй байж л дээ гэж би боддог.

-Ер нь Дандар баатар хэдэн хүүхэдтэй байсан бэ?

-Аав маань гурван хүүхэдтэй хүн. Миний эгч болох Марина ОХУ-ын иргэн, дараагийнх нь би, дүү охиныг маань Цэдэвсүрэн гэдэг байсан. Аав ээж хоёр маань дүүгийнхээ охин хүүхдийг өргөж авч өсгөсөн нь Цэдэвсүрэн дүү маань юм.

-Та өөрийгөө өргөж авсан хүүхэд нь биш гэж байна. Тэгвэл таныг яагаад таныг өргөж авсан хүүхэд нь гээд байгаа юм бэ?

-Энэ түүхийг хүмүүс тэр бүр мэдэхгүй учир л элдэв яриа гарах эхлэл болсон байх. Миний төрсөн ээж Дорноговь аймгийн уугуул Намид гэдэг хүн байсан. Намайг 1964 онд аравдугаар ангиа төгсдөг жил нэг өдөр аав “За миний хүү, Цайгаа уучих. Бушуухан хувцсаа өмс. Хоёулаа ажилд явнаа” гэсэн. Аав ажилд явна гэхээрээ л хөдөө явдаг байсан юм. Би ч баярлаад л аавыг дагаад явсан, нэг цэргийн ангид давхиад очлоо. Тэгсэн аав нэг өндөр эмэгтэй, залуу хоёрыг дагуулаад гараад ирсэн. Тэгээд машины хажууд ирээд “За миний хүү, энэ хүн чиний төрсөн ээж. Харин энэ хүн ах чинь” гэж хэлсэн. Би ч тэр үед хүүхэд ч байсан , итгэж өгөхгүй, аав та юу яриад байгаа юм бэ гээд их гайхсан л даа. Би тухайн үед уцаарлах хандлага ч гаргасан. Тэгээд бүгдээрээ машинд сууж, манай гэрт очиход өсгөсөн ээж минь сүйд болоод л хоол, цай хийгээд л…  /уйлав/ Ээж, аав хоёр маань хоорондоо ярилцаад төрсөн ээжтэй минь танилцуулсан юм билээ. Ингэж л би анх төрсөн ээжтэйгээ танилцсан хүн дээ.

Тэгээд хожим нь төрүүлсэн ээж минь “Чи ижийдээ гомдож явдаг уу, намайг үрээ хаяж явсан гэж боддог уу. Тухайн үед нэгхэн сартай хүүхдээ орхиод явах ижийд нь амар байгаагүй ээ. Харин аав чинь “ Энэ хэлмэгдлийн хэцүү цаг үе чамд ч муугаар нөлөөлөх байх, Хүүгээ үлдээгээд яв. Би ямар насаараа тэр газар суух биш дээ. Гараад ирэх хугацаа байх байлгүй. Чи амьдралаа бод. Би ямар ч байсан хүүгээ чамтай уулзуулна. Би эр хүний ёсоор хүүгээ хүн болгоно” гэж хэлсэн байдаг юм билээ. Тэр үе хэлмэгдүүлэлтийн он жилүүд байсан учраас жирэмсэн эмэгтэй хүнийг хүртэл буудаж байсан үе шүү дээ. Аав минь ч хэлмэгдэж, баатар цолоо хураалгаад хэцүү нэртэй газар /шоронд/ орж байсан үе л дээ. Ээж минь тухайн үедээ аавыг минь, хүлээж байгаа хүүгээ бодож тэсч үлдэг гээд намайг үлдээгээд явсан юм билээ. Ингээд төрөөд нэг сар болж байсан намайг хоёр авга ах дээр үлдээгээд аав хэцүү нэртэд орсон гэдэг. Хожим хоёр авга ах маань “Намайг юу л бол юу иддэг чонын ходоодтой хүүхэд байсан. Хааяа аав дээр минь авч очиж, уулзуулдаг байсан” тухай ярьдаг юм. Шоронгийн гал тогооноос гарсан хоолны үлдэгдлийг нохойд хаяж өгдөг хашааны буланд ухсан нүхээр намайг өлгийтэй нь шургуулж өгөхөд аав үнсчихээд, буцаагаад тэр нүхээр өгдөг байсан тухай намайг хардаг байсан хоёр авга ах маань ярьдагсан.

Дорнод аймгийн театрт ажиллаж байсан Д.Юндэн буюу миний өсгөсөн ижийд аав маань хэл хүргэж, ижий маань ч их хурдан хотод ирсэн юм билээ. Ингэж би хоёр сартайдаа ээжийнхээ гар дээр очиж, өдий зэрэгтэй хүн болсон доо.

-Аавын тань нэр дээр гурван сан байдаг гэсэн үү?

-Ямар ч байсан “Дандар баатар” сан гэж байдаг гэж дуулсан. Манай отгон охин Г.Гангамөрөний нэр дээр нэг төрийн бус байгууллага бий. Харин гурав дахь санг нь мэдэхгүй.

-Таны хувьд хэдэн хүүхэдтэй вэ?

-Би чинь аравдугаар ангид байхдаа л гэртээ авгайгаа аваад ирсэн хүн. Аав уурлаад л. Харин ээж минь “Дээшээ суу” гээд л хүний ээж чинь сайхан шүү дээ. Одоо хүртэл ханьтайгаа ханилж, найман хүүхэдтэй болсон. Гурван хүү, таван охинтой.

Ер нь миний ээж аавын амьдарч асан цаг үе болон тэр хүмүүсийн сэтгэлийн нандин учгийг тэр бүр хүн ойлгохооргүй л дээ. Хичнээн хүнд бэрхийг туулж байсан ч хүнээрээ үлдсэн тэднийхээ гэгээн дурсгалыг хүндэтгэж, өдий хүртэл хэл ам хийж, худал түүх зохиож байгаа улсын өөдөөс сөргөлгүй явж ирлээ.

А.СҮРЭН

 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
78
ЗөвЗөв
13
ХарамсалтайХарамсалтай
9
БурууБуруу
7
ХөөрхөнХөөрхөн
6
ХахаХаха
5
ТэнэглэлТэнэглэл
4
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

67 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-11-19 64.119.21.3

Октябрь гээд бас нэг охин байсан

Avatar

иргэн 2019-11-19 103.57.93.240

хэрвээ уритаж буудаагүй бол дандар баатарыг оросын тэрмуу офицер буудаж л орхих бсн гэнэ лээ..манайхан болсон хойно орсуудад доли цохих аргаа олж ядахдаа дандар баатарыг шоронд суулгаж хэлмэгдүүлсэн түүхтэй юм

Avatar

Ganbaatarinhan 2019-11-19 150.129.142.108

Ganganmurun, Gangantugs gd edniihen bvgd l***r p***a nar bdag ym bn le. Vneheer sain medne.

Avatar

455 2019-11-19 122.201.22.113

Шинжлэх ухаан хөгжчихсөн бна шүү дээ.20000 төгрөгөөр ДНК ны шинжилгээ өгчих л дөө.Тэгээд л болоо шүү дээ. Шүүхийн шийдвэр гаргуулж болно шүү дээ.Үнэхээр төрсөн ах дүү нар бол нэг л ДНК тай л Бие биендээ ханьтай сайхан шүү дээ

Avatar

91119128 2019-11-19 202.72.244.172

днк хийх газрын хаяг байна уу?

Avatar

Сайн 2019-11-19 202.179.25.245

Дандар баатрын дүүгийн хүү Тулга гэж хүн байх ёстой. Биднийг цэргийн алба хааж байхад дүүтэйгээ уулзах гэж манай анги дээр ирээд бидэнд яриа хийж байсан юм. 83-86 онд цэргийн алба хааж байсан Булган аймгийн харьяат Тулга одоо мэнд байгаа бол бүгдийг нь үнэнээр хэлэх байх.

Avatar

Зочин 2019-11-19 182.160.32.62

neg surguulid hamt suralfsaj bas neg yaamand hamt ajillaj baisan Gabaatartaa bolon ger bul ur huuhduuded ni bieuun eruul enh ajil hudulmurt ni undur amjilt amidrald ni sain saihniig husei unen yalnaa

Avatar

zochin 2019-11-19 66.181.161.18

ganbaa nagsh sn hvn hudlaa yrihgviee odoo ch zarim ahmaduud maani hudlaa tvvh zohioj vr hvvhdee hvrtel tvvndee hutgaad bh boljdee….

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.126.89.117

Д.Ганбаатар "Алаг морьт" шатрын клубын багш маань олон сайхан шавьтай хүн. Та минь урт наслаарай. Үнэн хэзээд ялна. Бид нар бүгд таныг Гарамгай баатар Дандарын үр удам гэж мэднээ. Энэ худал хуурмаг зүйл ярьдаг хүмүүс болон тэр Сүндэр гэх охин яаав ч эрүүл биш гэж бодож бнаа

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.21.109.158

Тэгээд Оросын баатрыг буудсхн юм болов уу?

Avatar

munhbat 2019-11-19 202.55.188.35

Baatar etsgiin huu tumnii omno uneniig tuushtai helj ogooroi urt naslaarai

Avatar

Зочин 2019-11-19 192.82.75.46

Ganbaatar ah mundag shu Sain aavin saihan huu Ur huuhed ni baisaar baital ichihgui hunii ys undulzuulehimaa Boliosoi bilee Tusrun huu ni munuusuu mun Amid gerchhud bainashu

Avatar

F 2019-11-19 202.21.109.50

Hen henees ni l tsusnii shinjilgee awch dna togtooh heregtei ym bnda. Mongoliin tuuhend heregtei ymda

Avatar

hamaatnuud 2019-11-19 202.126.89.223

chi bol Dandar ahiin mini orgomol hvv n mon daanch chi hvv shig n bj chadaagvi dee ulsiin omch vren taran hiij neriig n baastaj yavsan b**s bizdee odoo ner svriig n bitgii olon tumnii omno hugalaarai muu togtsog mini

Avatar

Зочин 2019-11-19 192.82.72.37

Ямар хамаатан бэ өөрөө

Avatar

зочинф 2019-11-19 202.55.188.33

дандар баатрын ганц хүү мөнөөс мөн….

Avatar

Ard 2019-11-19 204.137.100.21

Dandar baatar dairaad irlee, daisnii tolgoi bumbruud yavlaa.

Avatar

Зочин 2019-11-19 43.242.242.57

DORNODOD SURGUULI TUGSSUN YUM >URGUMUL HUUHED

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.126.89.223

dnk iin shinjelge ogood tv geer yaritsih a

Avatar

Batmunkh 2019-11-19 202.55.188.37

Dandar baatriin 1 khuu Dornogovi Dalanjargalan sumand Dashzevge gedeg hun bdagiin sh dee . Adilhan shuu

Avatar

Zochin 2019-11-19 67.81.189.74

Hachin ym,alban ysnii ger bul bish ymuu,tegeed….SAN test ogood mongoo huvaaj bas bolohgui,zovhon alban ysnii ger buliin huuhduud avah baih.
Naiz emegteigees garsan,oor ovogtoi bol huuli bus bh b.o

Avatar

Г.Ганаа 2019-11-19 211.36.135.204

Ганбаа багшдаа сайн сайхан бүхнийг хүсье! Үнэн хэзээд ялна. Монголын ирээдүйд том хөрөнгө оруулалт хийж яваа мундаг багш шүү.

Avatar

Irgen 2019-11-19 24.13.36.85

Medrel yum uu? DNA test uguud l boloo yum bish uu? Horvoogoor neg yariad uhsen hunii yas undulzuuleed b/h yum ene ur huuhed in geed b/gala humuus! Er ni urdahi hoidohoo bodoj zambraatai b/hgui bol iimerhuu yum boldog yum b/na shuu erchuud min!

Avatar

Balai ym boljee 2019-11-19 66.181.180.96

Zasag tsagiin Sundree huhen tegeed Dandar baatartai ymar ch hamaaralgui gsn uguu. Onigoo tsaashaa ym bishuu haha

Avatar

Зочин 2019-11-19 112.72.12.3

Хөөрхий муу Дандар баатрыгаа одоо булаацалдаж яах нь вэ. Дандар баатар бол Монголчууд дундаа хамгийн зоригтой нь байснаараа домог болсон хүн. Бас хэт сагсуу онгироо сахилга батгүйгээсээ бол хэрэг хийн шоронд орсон гэдэг.

Avatar

зочин 2019-11-19 192.82.72.37

Бидний өмнөх үе угаасаа л ийм ээдрээтэй байсан шд. Харин ч энэ хөгшин яг тодорхой хэлж байгаа юм бишүү . Үнэхээр Төмөрийн Дашдэндэв гэх хүн төрсөн хүү нь байсан бол яагаад өмнө амьд сэрүүн үед нь очиж уулзаж байгаагүй вэ? Бие нь муудаад 3-н сар харсан гэх юм билээ овог нэрээ яагаад солиулаагүй юм. Тэгчээд одоо л нээх би хүү нь гээл гараад ирэх юм юуны төлөө ямар эрх ашиг сонирхол байгаад байна????

Avatar

Giimaa 2019-11-19 64.119.18.117

Ene commentuudiig unshaad uzehed heseg buleg humuus gants huug ni barij ideheer shiidsen bololtoidog shuu.ichih nuur baihgui,ijii aawaa udam sudraa ulandaa gishgelsen uwaigui humuus baina

Avatar

Зочин 2019-11-19 103.194.176.121

Яг үнэн нөгөө дүү нарынх хүүхэд ач зээ нар нь бололтой. Та нарт түүхийг гуйвуулах ямар шаардлага байна. Эр эмгүй хэлбэртсэн луйварчид болцон юм байна дөө.

Avatar

Хятадуудыг үзэн ядагч 2019-11-19 103.229.121.53

Энэ нэг 80хүрч байгаа хѳгшинийг ѳргѳмѳл ѳргѳмѳл биш гэх ер нь садангийх нь хүмүүст ямар ач тус байдгийн болдоо хѳѳрхий чааваас. Атаа жѳтѳѳндѳѳ баригдсан хэдэн новшнууд л бдаг х***а нар гэсэн байсан үнэн л байх.

Avatar

Аянаа 2019-11-19 211.36.135.110

Хятадуудыг үзэн ядагч харин тиймээ. 80 хүрч бгаа гэхэд эмх цэгцтэй ярьдаг сайхан хөгшин бнаа.

Avatar

Зочин 2019-11-19 66.181.177.24

МАНАЙ ГАНБААТАР АРАЙ 80 ХҮРЭЭГҮЙ 70ийн дунд яваа бид хоёр ДЭЭД сургуульд хамт сурч байв .одоо арай насаа нэмээгүй байлгүй дээ тэхдээ амны билиг гэж юм бий

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Сайхан ярилцлага байна. Гэр бүлийнхээ нарийн нандин зүйлсийг ингэж ярих нь хувь хүнээс их зориг тэвчээр ухаан шаардана шүү. Таньд сайн сайхныг хүсье! Дандарын Ганбаатар гуай та урт насалж удаан жаргаарай.

Avatar

Зочин 2019-11-19 223.24.153.9

Би Дандар баатрын ач, зээ, хүү нь байна гээд тэр охин шиг сенсаци хийгээд байгаа юм хаана байнаа худлаа юмнууд л ингэж сенсаци хийдэг биздэ ямар нэг юманд хүрэх гэж тэгдэг биздээ угаасаа

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.126.88.149

Үнэн. МАН-ын дэргэдэх НАМЗХ гээд байгууллагад гишүүн аятай. Улс төр хөөцөлдөөд хийтэй хүүхэн санагдсан. Нэр зээлдэж албан тушаалд хүрэх амбицтай. Харахаас дургүй хүрээд байдаг.

Avatar

Багш 2019-11-19 103.229.121.53

Тодорхой хэлжээ. Үүнээс илүү яаж ойлгуулахав дээ!

Avatar

Зочин 2019-11-19 103.229.121.53

Тодорхой хэлжээ. Үүнээс илүү яаж ойлгуулахав дээ!

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Дандар баатарын ганц хүү Ганбаатар гэдэг чинь энэ хүн шүү дээ, хүмүүсээ.

Avatar

Зураач 2019-11-19 90.207.162.166

DNA тест өгчих та нар бүгдээрээ…

Avatar

Зочин 2019-11-19 203.91.114.244

ёстой ДНХ шалгамаар юм байна даа. Энд тэнд хүүхэд хийсэн нөхдүүд үхэхээсээ өмнө үр хүүхдүүдээ бүртгэж, зарлаж баймаар юм байна шүү.

Avatar

Зочин 2019-11-19 66.181.161.74

Baatarin aaw eej haanh we.howdin tsetseg bizdee

Avatar

Зочин 2019-11-19 192.82.76.58

Ганбаатар түүний охин Гангамөрөн гээд бүгд залилангууд… Хүний нэрээр нэрлээд яваа луйварчид. Зохиолч Догмид гуай Яг жинхэнэ хүүг нь Дашдэндэв юм билээ. Тийм учраас киноны нээлтэнд урьсан гэж байна лээ. Энэ өөрийгөө өргөмөл гээд явдаг, ашиг харсан н**ш бузар шүү. Солонго, Догмид нар үнэн мөнийг нь мэдсэн учраас хүүг нь урьсан даа

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Хүн дайрч доромжлох хуультай болсон цаг шүү.

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Хэнийг хаана яаж залилсаныг нь хэлчихээч

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Ганбаатар гуайдаа сайн сайхныг хүсье! Миний хүүхдүүд Дэжээ багш та хоёрыг өвөө багш, эмээ багш гэдэг байсан. Та хоёр минь олон мундаг шавь төрүүлсэн гайхалтай багш нар шүү.

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Зохиолч Догмид гуай үнэний туйл юм уу?

Avatar

Зочин 2019-11-19 192.82.72.37

Нэр ус, зураг хөрөг нь харагдахгүй болохоор хүссэнээрээ л бичих юмдаа

Avatar

Зочин 2019-11-19 103.194.176.121

Энэ хүн үхэн хатан зурагт сошиалаар хэрүүл хийж явахгүй байхыг бодоход чиний бичээд байгаа зүйл худал байх. Хэн нь өөрийгөө би хүү нь ач зээ нь гээд сенсацлаад яваад байгаа юм бэ.

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.170.68.162

Ганбаатар гуай та урт насалж удаан жаргаарай. Сайхан буурал байна. Сайн хүний үр, сүүтэй гүүний унага гэж үг бий. Дандар баатрын үр удам сайн сайхан л яваа юм байна. Аштай юу даа. Дандар баатар Монголын төлөө амь бие, сэтгэл ухаанаа хайрлаагүй хүн. Тэр ороо бусгаа цаг үед харин ч жинхэнэ эр хүн шиг явсан, жинхэнэ эр хүн, хань, эцэг хүн байжээ. Энэ сайхан хүний нэрээр хоол хийгчид, хов базагчид зүгээр зайлаарай. Үр хүүхдүүдэд нь сайн сайхныг хүсье.

Avatar

Зочин 2019-11-19 103.26.195.51

Угаасаа үхэхээр нь үлдээсэн дээр нь овоорч, булааж идэх их хүсэлтэй хүмүүс шүү дээ, монголчууд чинь. Аав ээж нь үхвэл байр оронгий нь булаацалдаж, нэгнээ гудманд гаргана. Ах дүү нь үхвэл бас л байр оронгий нь булаацалдаж, эхнэр хүүхдийг нь гудманд гаргана. Ер нь хэн нь ч үхсэн бай үлдсэн бүх юмыг нь аль сүүхэйтэй нь булаадаг бузар зантай болсон юм доо.

Avatar

Зочин 2019-11-19 182.160.38.21

ДНХ -н шинжилгээ л нотлоод өгнө шүү дээ . амаар маргаад нэмэргүй

Avatar

Зочин 2019-11-19 66.181.171.34

Дандар гэж япончуудын толгойг тасдана гээд хороогоо хаяж давхиж удирдлагагүй болгодог тэнэгдүү биш юмаа гэхэд Аса аврагарахуу онгироо сагсуу нөхөр байсан гэсэн. Зайлуул хэдэн барга-монголчуудынхаа толгойг цавчсан л юм билээ. Оросууд монгол цэргүүдийг япончуудтай байлдуулахыг зөвшөөрдөггүй, барга өвөр монголчуудтай байлдуулдаг байсан

Avatar

Зочин 2019-11-19 223.24.144.220

Сүрхий мэдлэгэтэй хүн юм гээч хаанаас дуулсан юм болдоо!!!

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.179.26.109

Юм унш Зохиомол тvvxэнд итгэсэн эргve толгой минь

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Хачин юм бичих юм. Тэнэгдүү ч юм шиг.

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.126.89.235

Энэ хүн сүхбаатар аймгаар орж ирсэн баргын цдам бх аа

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.170.68.162

чи урд зүгийн хүн үү? болгоомжтой л байгаарай, хохь чинь шүү

Avatar

Зочин 2019-11-19 202.179.26.109

Юм унш Зохиомол тvvxэнд итгэсэн эргvv толгой минь

Avatar

Dandar baatariin ah dvvs 2019-11-19 202.126.88.237

za Ganbaataraa hudlaa yarihaa boliochee Dandar ahiin bie muudaad bhad chi harin duuduulj
bj irsen bolson Dandar ah mini torson hvv Dashdendrviinhee gar deer amisgal huraasan yum shvv vvniig bvh ah dvv nar medne shvv hudalch mini

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Аавтай минь нас чацуу хүн юм уу даа, юунд уурлан бархирна вэ?
Үнэн үг хатуу сонсогдож байгаа байх.

Avatar

Зочин 2019-11-19 192.82.72.37

Энгийн нэг иргэний үр сад бол энэ ичгүүр сонжооргүй үр ач гээд байгаа хүиүүс ингэж үхэн хатан олны өмнө гарч ирж хэн нэгнийг үгүйсгэх болов уу?Нэр төр эрх мэдэл.ямар нэгэн юмны төлөө нойр хоолоо хасан улайрах нь сонин санагдаж байна.

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Харин тиймээ. Юуны төлөө гэж?

Avatar

Zochin 2019-11-19 64.119.18.117

Kkk.ene hun bi Dandariin huuhed gej end tend yaria ugch baisniig ni huwida haraagui bolohoor Dandariin ahan duus gej ireel commentoor heruul hiij bgaa ulsiig yaawch unen gj bodku bna.

Avatar

Зочин 2019-11-19 211.36.135.110

Чи өөрийнхөө хүссэнийг хардаг хүн байна л даа. Хорвоо чиний сохор нүд, дүлий чих, мунхаг ухаанаар хэмжигдэхгүй.

Avatar

Нямаа 2019-11-19 211.36.135.110

Алаг морьт шатрын клубын мундаг сайн багш Ганбаатар гуайдаа эрүүл энх, урт нас, удаан жаргалыг хүсэн ерөөе!

Avatar

Irgen 2019-11-19 64.119.18.117

Яахнавдээ,олхиогүй хүмүүс их болсон цаг хэдий ч энэ буурайг ингэж сэтгэлийг нь сэмлэх хэрэг юун.Би Ганбаа багшийг мэдэхийн хувьд, олондоо хүндтэй, сайн багш гэж харж хүндэлж явдаг юмаа.Миний хүүхдэд сургасан зүйл ч их.Эцэгийнх нь нэрийг булаалдаж буй эргүү малнууд болимоорсон.зүгээр л ичих хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2019-11-19 103.194.176.121

Uuruusuu ahmad huniig ueiin umshig bichdeg chamshig garuud ashig honjoo ner turiin hoinoos ulairch uhen hatdag um. Iimerhuu hund Mongolchuud ugaasa itgedeggui zantai bolij uz.

Avatar

Батмөнх 2019-11-19 117.111.1.248

Миний аав ярихдаа өвөө нь туул голоор хот руу сал урсгаж мод зөөдөг байсан гэж яридаг Тэр үед Дандар баатар орос цэргийн дарга буудсан хэрэгтэй хэдэн олзний япон хариуцаад явдаг байсан гэж яридаг.Тэгэж явах үедээ одоогийн Баянзүрхийн товчооний цаана гуанзны бүтэн өдрийн орлогыг өгч байгаад дотор нь архи ууж байсан гэж ярьдг.Сонин сонин их ярьдгаг. Хэн ч хүүхэд бна ямар ялгаа бна . Аавынх нь тухай сайхан кино хийж байвал

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж