"Хариуцлага хүлээхэд бэлэн, гэхдээ FATF-ын үнэлгээ одоогийн ажлынх биш" | News.MN

"Хариуцлага хүлээхэд бэлэн, гэхдээ FATF-ын үнэлгээ одоогийн ажлынх биш"

"Хариуцлага хүлээхэд бэлэн, гэхдээ FATF-ын үнэлгээ одоогийн ажлынх биш"

"Хариуцлага хүлээхэд бэлэн, гэхдээ FATF-ын үнэлгээ одоогийн ажлынх биш"

Олон улсын санхүүгийн гэмт хэрэгтэй тэмцэх байгууллага буюу FATF Монгол Улсад саарал жагсаалтын хориг дахин тавьсантай холбоотойгоор Монголбанкны Дэд ерөнхийлөгч Б.Лхагвасүрэнгээс зарим зүйлийг тодрууллаа.


-FATF-ын шийдвэр гарахаас өмнө Монгол банкны зүгээс тус байгууллагын зөвлөмжүүдийг хангалттай биелүүлсэн, саарал жагсаалтад орохгүй гэж мэдэгдэж байсан. Гэвч нөхцөл байдал эсрэгээрээ эргэж, манай улс саарал жагсаалтад дахин орсныг зарлалаа. Үүнд Монголбанкны зүгээс ямар тайлбар өгөх вэ?

FATF өөрийн вэб сайт дээрээ өнгөрсөн баасан гаригт мэдэгдлээ гаргасан. Тус мэдэгдэлд 2017 оны харилцан үнэлгээний багийн үнэлгээнд үндэслэж, Монгол Улсыг хяналтдаа авахаа үргэлжлүүлж байна гэж дурдсан. 2017 оны харилцан үнэлгээний багийн үнэлгээ нь юу байв гэхээр 2013-2016 онуудад Монгол Улс мөнгө угаах, терроризмтой тэмцэх үйл ажиллагааны чиглэлд юу хийв, дүрэм, журам холбогдох хууль эрхзүй орчин нь ямар байна вэ гэдгийг үнэлсэн. Энэ чиглэлүүдийг хангах тодорхой үүргийг бид авч ажилласан. Өөрөөр хэлбэл, энэ нь 2017 оноос хойш явж буй хяналтын процесс. FATF-аас 40 зөвлөмж гаргадаг. Уг зөвлөмжид хууль эрхзүйн тогтолцоо ямар байх, ямар байгууллагууд юу, юу хийх шаардлагатай вэ гэдэг талаарх техникийн үзүүлэлтүүд тусгагддаг. Эдгээр техникийн үзүүлэлтүүдийг хэрэгжүүлэх тал дээр тухайн улс яаж ажиллав гэдэгт 11 үзүүлэлтийн хэрэгжилтийг  харилцан үнэлгээний баг шалгадаг. FATF-ын 40 техникийн үзүүлэлт болон 11 хэрэгжилтийн хангах чиглэлээр 2013-2016 онд хийсэн ажлаараа бид 2017 онд харилцан үнэлгээний хяналтад орсон. Үүнээс хойш дээрх 40 техникийн үзүүлэлтээс  35-ыг нь манай улс дундаас дээш буюу дийлэнхийг нь бүрэн хангасан гэсэн үзүүлэлт гаргасан. Харин хэрэгжилтийн 11 үзүүлэлтээс дөрвийг нь цаашид үргэлжлүүлэх шаардлага байна гэж FATF дүгнэлээ.

-Тус дөрвөн үзүүлэлтэд юу, юу орж байгаа вэ?

-Банк бус байгууллагын мэргэжлийн оролцогчдын хяналтын тогтолцоогоо сайжруулах, хоёрдугаарт үй олноор хөнөөх зэвсэг дэлгэрүүлэх, санхүүжүүлэхтэй холбоотой ажилд Монгол Улс ахиц гаргах шаардлагатай байна, гуравдугаарт мөнгө угаах, терроризмтой тэмцэхэд эрхзүйн зохицуулалтынхаа хүрээнд ажиллаж байна уу, хууль хяналтынхаа байгууллагад шийдэгдэж байна уу гэдэгт мөн ахиц гаргах шаардлагатай байна гэж үзээд FATF хяналтдаа авсан гэсэн үг.

-Өнгөрсөн хугацаанд дээрх дөрвөн зөвлөмжийг хангах боломж байгаагүй юм уу?

-2017 оны үнэлгээгээр Монгол Улс FATF-ын 40 техникийн үзүүлэлтийн дөнгөж 20 хүрэхгүй нь биелүүлдэг байсан бол одоо 34 үзүүлэлтийг нь биелүүлсэн. Үүнийг хангахын тулд өнгөрсөн хоёр жилийн хугацаанд олон ажил хийсэн. Дахин илүү сайн ажиллах шаардлага байна гэсэн үг. Дээрх дөрвөн зөвлөмжийн хүрээнд сайн ажиллаж чадвал FATF-ын хяналтаас гарах боломжтой. Ингэхийн тулд талуудын хамтын ажиллагаа чухал. Мөнгө угаах, терроризмтой тэмцэх хамтын ажиллагааны зөвлөлийг Монгол банк даргалж байгаа. Энэ хүрээндээ үйл ажиллагааны төлөвлөгөө боловсруулан ажиллаж байна. Аль болох богино хугацаанд хэрэгжүүлнэ тэр хэрээр FATF-ын хяналтаас гарна. Ирэх ондоо багтаагаад бүх ажлыг хийж дуусгана гэсэн зорилт тавьж байна.

-Магадгүй хариуцлагын асуудал яригдах байх?

-Хариуцлага хүлээхэд бэлэн. Гэхдээ FATF-ын үнэлгээ өнөөдрийн ажил дээр хийсэн үнэлгээ биш. 2013-2016 оны үйл ажиллагаанд хийсэн үнэлгээ. Энэ дүн бол Монгол Улсад тавьсан дүн. Түүнээс биш Монголбанк эсвэл аль нэг төрийн байгууллагад тавьсан дүн огт биш. Монгол Улсад тавьсан дүн учраас нийтээрээ бид хамтарч ажиллаж байж саарал жагсаалтаас гарна. Жишээлбэл санхүүгийн бус мэргэжлийн оролцогч гэдэгт нотариатч, өмгөөлөгч, үл хөдлөх хөрөнгийн зуучлагч, алт, үнэт  металлын арилжаа хийдэг хүмүүс энэ төрөлд ордог. Хуулиараа бол Мөнгөн завьяа гэдэг дэлгүүрт 20 сая төгрөгөөс дээш худалдан авалт хийгдэх тохиолдолд энэ талаарх мэдээллийг Монголбанкны Санхүүгийн мэдээллийн албанд өгөх үүрэгтэй. Гэтэл энэ талаарх мэдээлэл огт ирэхгүй байгаа нь хуулийн хэрэгжилт хангалтгүй байна гэсэн үг.

-Банкууд өөрийн хөрөнгөө нэмэгдүүлсэн эх үүсвэрээ нотолж чадахгүй байсан нь саарал жагсаалтад ороход нөлөөлсөн үү?

-Банкуудтай холбоотой эх үүсвэрийн асуудал ОУВС-гийн хөтөлбөрийн хүрээнд хийгдсэн ажил. Тиймээс FATF-ын үнэлгээтэй хамааралтай биш.

-Саарал жагсаалтад орсонтой холбоотойгоор Монголбанкнаас мэдэгдэл гаргасан байсан?

-FATF гишүүддээ хяналтад оруулсан улс орнуудын эсрэг аливаа хориг арга хэмжээ авахыг шаардаагүй нь гадаад төлбөр тооцоо саатах, төлбөрийн карт хүчингүй болох, гадаад валютын урсгал багасах зэрэг шууд сөрөг нөлөөлөл үүсгэхгүй болохыг тайландаа дурдсан. Тиймээс ханшийн богино хугацааны зохиомол савлагаа үүсгэж, зах зээлийг төөрөгдөлд оруулах оролдлого гаргахгүй байхыг анхааруулж Монголбанкнаас мэдэгдэл гаргасан. Монголбанкны зүгээс FATF-ын хяналт нь төлбөр тооцоог зогсоох, санхүүгийн хэвийн зуучлалыг тасалдуулах, эдийн засгийн өсөлт, төгрөгийн тогтвортой байдлыг алдагдуулах нөхцөлийг үүсгэхгүй, үүсч болох нөлөөллийг эдийн засгийн өнөөгийн хүчин чадлаар шийдвэрлэх бүрэн бололцоотой. Учир нь Монгол Улсын эдийн засаг өсч, 6.5 хувийн өсөлттэй байна. Улсын төсөв 2019 онд алдагдалгүй гарахаар байна. Мөн төлбөрийн тэнцэл ашигтай гарсан. Энэ бүхэн валютын нөөцийг нэмэгдүүлж байгаа учраас ханш өсөх эдийн засгийн суурь шалтгаан, дарамт байхгүй. Одоогоор манай улсын валютын нөөц дөрвөн тэрбум ам.долларт хүрлээ. Энэ нь мөн төгрөгийн ханш унах нөхцөл болохгүй.

-Өнгөрөгч амралтын өдрүүдэд ам.доллар 10 төгрөгөөр өслөө. Цаашид ч өсөх магадлал өндөр байна?

-Ам.доллар 10 төгрөгөөр өссөн гэдэг нь Найман шарга буюу банк бус байгууллагуудын самбарын ханш. Банкуудын самбарын ханш өөр байгаа. Монголбанкны зүгээс долоо хоногт хоёр удаа дуудлага худалдаа зохион байгуулдаг. Тиймээс банкуудад валют хомсдох асуудал байхгүй.

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
24
ТэнэглэлТэнэглэл
6
БурууБуруу
5
ЗөвЗөв
1
ХахаХаха
1
ГайхмаарГайхмаар
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

75 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Коммент 2019-10-21 150.129.140.129

"Саарал жагсаалт"-д орсон нь үнэн. Шаардлага хангаагүй нь үнэн, хэрэгтэй гол ажлыг нь орхиод хульхидсан нь үнэн болоод дүнгээ тавиуллаа шүү дээ. Одоо ухамсраараа зайлах нэг нь зайлах хэрэгтэй.

Avatar

Т.Галсан 2019-10-21 202.21.108.242

Лхагвасүрээн миний хүү одоо зайлаа

Avatar

Zochin 2019-10-21 202.21.108.242

Ам ажил нь зөрсөн ичихээ мэддэггүй худалч гаруу гүй юу энэ чинь Төгрөгийн ханшийг тогтвортой байлгах нь энэ амьсгаагийн удирдаж байгаа МБанкны үндсэн ганц хийх ажил нь шүү дээ

Avatar

Zochin 2019-10-21 202.21.108.242

Энэ маанаг миний мэдэхийн 2000 оноос л МБнд толгойгоо булуулж байгаа шүү дээ Өөрөөсөө ичдэггүй юм гэхэд эхнэр хүүхэд аав ээж ах дүү нь ичдэггүй юм байх даа

Avatar

Zochin 2019-10-21 202.21.108.242

УИХын даргаа Монголбанкны удирдлагын багийг бүхэлд нь зайлуулж шинэчлэхгүй бол мөнгөний ханш унаад доллар 3000 хүрэх нь байна ЯАРАЛТАЙ хугацаа алдалгүй зайлуулмаар байна зайлахаа мэдээд ууж идэхээ л хийж байна Явах хүнээр ачаа бүү татуул

Avatar

Zochin 2019-10-21 202.21.108.242

Энэ тэнэг өөрөөсөө ичмээр юм тэнэгээ мэддэггүй тэнэг байна Хажуу хавирга ар гэрийнхэн нь сайн хэлж ойлгуулмаар юмаа

Avatar

Zochin 2019-10-21 202.21.108.242

Ийм амьтныг Монголбанкинд ажиллуулж байх ч гэж дээ Бүр дэд ерөнхийлөгч шүү Арай л мангар ярьсан байна Арай ч дээ

Avatar

Иргэн 2019-10-21 49.0.212.203

ЛХАГВАА АХАА ТА МИНИЙ МЭДЭХ АРВАН ЖИЛ АЖИЛЛАЖ БАЙНА. ИНГЭЖ ХЭЛЭХЭЭСЭЭ ИЧЭЭЧ

Avatar

Зочин 2019-10-21 66.181.187.84

Лхагвасүрэн чи бусдад хийгээгүй ажлаа бүү чих. чи бол ёстой нохойн баас шүүдээ. амьтны б**с долоож энэ албанд ирсэнээ бүү март. удахгүй гудамд лааз өшиглөнө. 3 жил болоход чи юу ч хийгээгүй л амьтан шүүдээ. муу хар лүд

Avatar

зочин 2019-10-21 64.119.19.207

Одоогийн ажлын үнэлгээ биш ч гэсэн одоо л хийж сайжирна шүү дээ.

Avatar

Зочин 2019-10-21 64.119.20.73

Ажлаа өг. Бас л хариуцлгаас зугтаасан зүйл яригдаж байна. Энэ Монгол улсад хариуцлагатай ажил хийдэг хүн байна уу?
Албан тушаалд дуртай, Хариуцлага хүлээх дургүй байж болохгүй!!!

Avatar

Зочин 2019-10-21 124.158.94.9

Ажлаа хийж чадаагүй байж өгсөн дээрээ

Avatar

Зочин 2019-10-21 183.97.153.163

хол очиж хуцалдцгаа л даа тэгэх үү. одоо боллоо ш дээ. зүгээр юм хумаа аваад далд орцгоогоод өг тэгэх үү. би наана чинь ороод тэр саарал жагсаалтаас нь гаргаад өгий. та нар одоо …… зайгаа … өг л дөөө. чичирчих юмаа

Avatar

Зочин 2019-10-21 73.92.12.67

Энэ мудакийн тэгэхгуй гэсэн болгон эсрэгээрээ. Даалгаврыг нь сайн биелуулсэн, саарал жагсаалтад орохгуй гэсэн, эсрэгээрээ….. Валютийн неец 4 тэрбум, энэ нь тегрегийн ханш унах нехцел болохгуй,эсрэгээрээ ??????!!!!!

Avatar

Зочин 2019-10-21 174.6.108.158

OVOO L SAIN AJILLASAN DA

Avatar

Зочин 2019-10-21 73.92.12.67

" Битгий солиор. Хариуцлага хулээхгуй. Бидний одоогийн ажилд биш, урдах этгээдуудийн ажилд тавьсан дугнэлтэд хариуцлага хулээхгуй " гэжээ……. Ер нь монголд хариуцлага ярих онигоо болж дээ. Дараа нь хар жагсаалтад орно. Тэр уеийнхэн эдний хийсэн ажлаас болж хар жагсаалтад орлоо. Хариуцлага хулээхгуй гээд энэ сэгсгэр шиг барзайгаад сууж байна….

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.21.108.161

Унасан бөх д шалтаг мундахгүй. Дуугүй л тонилцгоо. Комоороо шүү та нар.

Avatar

Монголбанкны сантехникийн слесарь 2019-10-21 49.0.213.33

МонголБанкны Баяртсайхан гэдэг МАН-ын ярвайсан хулгайч өөрөө огт ярилцлага өгөхгүй арьсаа хамгаалаалд энэ нэг юмныхаа гараар могой бариулаад байгаа, энэ нэг сөөнгө дуутай бүрзийсэн хар юм нь архинд найгүй юм болохоороо Монголбанкны дэд захирлаас дээш гарах кареерийн бензин маслогүй болсон гэдгийг нь ашиглаад байгаа юмаа

Avatar

Зочин 2019-10-21 64.119.16.68

Burzeekiin tailbar ineedtei shuu

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.179.25.49

2011 ond saaral jagsaaltand orson. 2013 bish. Bas tatwariin urshuuliin huuli yriad bn bas bish. Ta nart l ugsun unelgee.

Avatar

зочин 2019-10-21 64.119.21.220

Урд хөл бүдрэхэд хойд гуяыг ташуурддаг шиг л болох нээ.

Avatar

зочин 2019-10-21 202.21.127.170

хариуцлагаа хүлээ

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.9.43.178

Хуцдаг н**ш юм. 2013-2016 оны үйл ажиллагаанд хийсэн дүгээр дүгнэлт гэнэ. МАН өөгүй өндөг юм байх. Үнэндээ Шудрага бусын хонгилоос болж саарал жагсаалтад орлоо. Цаад эзэн нь Элбэгдорж М. Энхболд толгойтой авлигачид тэднийг дэмжигч Нямдорж Лүндэндорж гээд олон хүн байна.

Avatar

Зочин 2019-10-21 103.229.120.81

ЭНЭ ХҮН 5-6 ХОНОГИЙН ӨМНӨ ЗҮГЭЭРЭЭ ГЭЭД ТВ ГЭЭР ЯРИАД ТЭРИЙГ УИХ ДЭД ДАРГА ИХ ЗӨВ ТАЙЛБАР ӨГЧ Б.Н.ТАЙВАН БАЙ ГЭЭД БАЙСАН Ш ДЭЭ. САНААТАЙ ХУУРААД БАЙГАА ЮМУУ. ЮУ Ч МЭДДЭГГҮЙ ГАРУУ.

Avatar

Зочин 2019-10-21 103.229.123.133

2016 оноос хойш Монголд төр засаг огт байгаагүй юм уу??? "Би биш, Чи!" гэж гэдсэндээ хөлөө хийлцэх нь FATF-д огт падгүй л дээ!!! "Өө, тийм үү? Эвий эвий, МАН уучлаарай!" гэх юм уу???

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.9.42.1

хариуцлага гэж юу билээ, шоронд суухыг бол болж байна гээе. манайд хариуцлага бол албан тушаал ахих байдаг биз дээ

Avatar

Зочин 2019-10-21 66.181.160.3

Ажлаа хийж чадаагүйгээ бусад чихэх юм даа. Асуудал бол үргэлж байж л байдаг. Түүнийг шийдэх гэж ажилладаг шүү дээ.

Avatar

иргэн 2019-10-21 103.26.195.118

Ч. Хүрэлбаатар гэгч төрсөн ах дүүстэйгээ бүлэглэн Хотгор шанагын уурхайг солонгосуудад олон арван сая доллараар зарсан ширэн нүүрлэсэн хувалзыг хамгийн түрүүнд Сангийн сайдаас огцруулах хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.9.43.3

Өөрөө буруугүй бусад хүмүүс буруутай гэнэ ийм хүмүүсийг яаах вэ

Avatar

Зочин 2019-10-21 64.119.20.121

Эд нарыг яах вэ новош гэж.

Avatar

бат 2019-10-21 202.9.42.19

За тэгээд саарал жагсаалтад орсон нь Ардчилсан намынхны буруу болж таарав уу?.

Avatar

зочин 2019-10-21 192.82.69.8

Монгол улс буруутай түүнээс биш албан тушаалтан буруугүй гэж байна. Нямдорж мөнгө угаахтай тэмцэх талаар юу хийсэн бэ.

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.131.245.243

Ил тодын хууль 2015 оны нэгдүгээр сард орж ирж нэг буцсан. Дараа нь тухайн оныхоо наадмын үеэр Ил тодын хууль, Өршөөлийн хууль хамт батлагдсан. Ингэж хууль гаргаж, Монгол дахь хөрөнгийн хэмжээ 150 хувиар нэмэгдсэн нь гадны байгууллагад сэжиг төрүүлэх нь зүйн хэрэг. Үнэлгээ хийгээд 40 зөвлөмж өгсний 4-5-аас бусдыг нь биелүүлсэн. Тэр хуулийн дараа Монголын хөрөнгийн хэмжээ 34 их наядаар нэмэгдэж, өмнө нь байснаасаа 150 хувиар өссөн. Ийм сэжигтэй хууль батлагдаж, сэжигтэй хөрөнгийн хөдөлгөөн хийгдс

Avatar

бат. 2019-10-21 202.9.42.19

Жил болгон л тэр хурал мурал нь болдог юм гэнэ лээ.2015 онд тэр "саарал жагсаалт"-адаа оруулчихгүй яасан юм бол.

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.131.245.243

Явж, явж AHyc намын гамингуудын л тарьсан хар гай шүү дээ.

Avatar

ЗОЧИН 2019-10-21 103.240.241.110

УВС НАМ ГЭЖ БҮХ САЛБАРТ ХҮНЭЭ ШУРГУУЛДАГ БҮХ ГАЙГ ТАРИЧИХААД ОРЛОГЧОО ГАРГААД АРД НУУГДДАГ ТЭР УВС ДАРГАА ХУСААЧ МАНГАРУУДАА

Avatar

зочин 2019-10-21 202.131.228.20

Иймэрхүү үл мэдэгчүүд дээр байгаа учраас болж байна. Энэ этгээд Саарал жагсаалтанд орчихоод байхад хүртэл ойлгохгүй маанагтаж байгааг хараач.

Avatar

Ёстой хэлэх үг алга 2019-10-21 66.181.161.53

Одоогийн биш аль дивангарын ажилд үнэлгээ өгөөд хэлмэгдүүлээд саарал жагсаалтанд оруулчихлаа гэж.Шууд шанаа өгөөд тонилговол таарна.

Avatar

зочин 2019-10-21 103.229.120.25

саарал жагсаалтанд орсонд Мөнгөн завъяа дэлгүүр буруутай гэж наад хүн чинь хэлээд байгаам бишүү

Avatar

Зочин 2019-10-21 182.160.37.178

Саарал жагсаалтаас гарахын тулд өлгийтэй хүүхдийг хүртэл өрөнд оруулан хагартлаа баяжсан Ц.Элбэгновш, Миеэ Энболд, бах Эрдэнэ, хоосон хоовон толгой Эрдэнбат нараас эхлэн идэж уусан болгоныг нь хурааж шоронд хийж хариуцлага тооцох ажлыг бодит болгох хэрэгтэй. Гэтэл Элбэгдорж,Миеэ 2-ын хариуцлагыг яахаараа Нямка үүрэх ёстой гэж.Айн.

Avatar

Amar 2019-10-21 182.160.37.178

Саарал жагсаалтаас гарахын тулд өлгийтэй хүүхдийг хүртэл өрөнд оруулан хагартлаа баяжсан Ц.Элбэгновш, Миеэ Энхболд, бах Эрдэнэ, хоосон хоовон толгой Эрдэнбат нараас эхлэн идэж уусан болгоныг нь хурааж шоронд хийж хариуцлага тооцох ажлыг бодит болгох хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2019-10-21 139.5.217.231

Биеэ өмөөрнө гэж найгүй юмаа манай засгаас өмнөх он жилүүдийн үнэлгээ гэсэн бх юм одоо тэгээд яах вэ.

Avatar

Зочин 2019-10-21 182.160.34.99

Бараг өнөөдрөөс эхлээд хямраад байгаа юм биш үү? Хаанбанк 1 хүнд 1сая төгрөгөнд $ өгнө илүү өгөх боломжгүй гээд байх юм. Долларгүй болсон юм байхаа.

Avatar

$-gui bolson bish, $ usuhuus hamgaalj baigaa gene 2019-10-21 66.181.190.103

Zohiomol homsdol, une usuhuus uridchilan sergiilj baigaan genee. Bi heden jiliin umnuus $-iin danstai heden $-oo hadgalaad l baisan, terneesee surgaltiin tulbur ene ter tuluh geed $5000 avahad zugeer l ugch baisan. Hyazgaartai bolooguimuu geed asuusan chin ugaasaa uuriinhuu dansan dotoroo $-roo baigaa bolohoor hamaagui, harin shineer $ hudaldan avaltand hyazgaar tavij baigaa gesen

Avatar

Zochin 2019-10-21 202.126.89.158

н**ш гэж

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.21.108.104

Энэ засагт ажлаа мэддэг, хариуцлагатай ажиллаж чадах нэг ч хүн алга. Хог шаарууд нь шигшигдээд нэг засагт орчихно гэхэд гайхмаар.

Avatar

Зочин 2019-10-21 66.181.183.103

монголд ирээдүй алгаа энэ том албаны нөхрийн хандлага гэж хэрэг алга зайлвал таарна

Avatar

харамсагч 2019-10-21 66.181.178.240

77 дахь худалч чи ер нь ажлаа мэддэг үү.дандаа худлаа ярина аа. Сургууль төгсөхдөө хүний тархи угаах мэргэжил эзэмшсэн байх аа

Avatar

зочин 2019-10-21 192.82.65.120

Монголд буруутай хүн байхгүй, бүгдээрээ ОК.

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.179.31.27

Arisaa hamgaalah hereggui. Mongol banknaas zohitsuulalt hiih ajil hangaltguigees saaral jagsaaltad orson. Zoljargal gedeg nuhuriig barij horih heregtei. ulsiin mungu hurungiig uursduu tetgemj helbereer zavshsan.

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.170.68.162

2016 оноос Баяртсайхан ажилласан. Баяртсайхан гээч маанагаа

Avatar

Зочин 2019-10-21 49.0.213.33

Баяртсайхан өөрөө ярилцлага өгөхөөс арьсаа хамгаалаад энэ нэг юмныхаа гараар могой бариулдаг юм, энэ нэг юм нь яахавдээ архинд найгүй юм болохоороо Монголбанкны дэд захирлаас дээшээ гарах карерийн бензин маасалгүй болсон эр

Avatar

зочин 2019-10-21 202.21.125.35

Төрд ажиллаж байж сахлаа аятайхан хусаад үсээ сайхан засуулчаад АН гээд чалч гөлөг минь

Avatar

Төрийн албанаас босгох 60 тэрбумын нэг чинь энэ дээ 2019-10-21 103.57.94.219

Зайл зайл

Avatar

Зочин 2019-10-21 180.149.96.90

Бүгд хариуцлагаас зугтаж арьсаа хамгаална аа. нямдорж тэргүүтэнүүд. Иргэдээ доромжлоно. Яамаар ч юм.

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.179.25.49

Ийм хариуцлагатай алба хашиж байж яагаад худлаа яриад байна? Иргэдийг тэнэг гэж бодоод байгаа юмуу? Манай улс 12 оны эхээр саарал жагсаалтанд ороод 2014 онд гарсан шүү дээ. Тэгээд өдийг хүртэл орохгүй явсан. Хэн ч ороод сайтаас нь олоод үзчихэж болно. Энэ бол 14-2019 хүртэлх ажлын үнэлгээ. Их хуцвал, намчирхах гээд байгаа бол өнөөгийн эрх барьж буй намд өгч буй үнэлгээ шүү н**ш минь!

Avatar

ө 2019-10-21 203.91.115.38

энэ ерөөсөө мэдрэл гар байна ш дээ өөрөө өмнө нь саарал жагсаалтад орохгүй гээд хэдэн тв ээр хуцаад байсан ийм л ажилгүй ба ажлаа мэдэхгүй гарууд төв банкинд байна доо баяртсайхан нибушийг зайлуулаачээ

Avatar

1 2019-10-21 119.40.103.6

Яриад байгаа 4 үнэлгээг энэ УИХ болон ЗГ-ын үед нөхөөд хийж болох л байсан байна шүү дээ. Зөв ч ярьж чадахгүй хэрнээ тэгээд бас Монголбанкны Дэд ерөнхийлөгч гэх шиг. Энэ албан тушаал чамд ахадсан байна аа, мэдвүү аан

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.21.96.212

2011 онд Сү.Батболд ерөнхий сайдтай, Ц.Нямдорж хууль зүйн сайдтай байхад МАН СААРАЛ болгож билээ Монголыг. АН харин 2014 оны 6 сард СААРЛААС маш амжилттай гаргаж өгсөн юм. 2019 онд МАН эргээд л оруулчихлаа. Лхагвасүрэн муу б о о в н ы үс минь чи хичнээн 2013 он гэж ориловч нэмэргүй ээ. Одоо наадхыг чинь сонсдог нохой ч байхгүй болсон. Бүх муу муухай бүхэн 2016 оноос хойш төр барьж байгаа МАН та нартай холбоотой. Дээлээ нөмрөхөө бэлд дээ муу нусан чавх минь!!!!!!!

Avatar

gulug 2019-10-21 59.153.84.70

shaaaaaldaaa neg muu mungun ayga zardag delguur mongoliig saaral jagsaltand oruulsan gej …….bitgii hutstldaaaaa

Avatar

Б.ЦОГТГЭРЭЛ 2019-10-21 122.201.24.91

ШААЖ ЧАДАЖ БАЙГАА ЮМ ШҮҮ !!! УДАХГҮЙ БИД АРЬСААР ТӨГС МЭДЭРНЭ !!!

Avatar

зочин 2019-10-21 103.229.120.25

….хуулиараа Мөнгөн завъяа монголийг саарал жагсаалтанд оруулцан гэж байна ш тээ

Avatar

зочин 2019-10-21 103.229.120.25

мөнгөн завъяа буруутай гээд байгаам биш үү. Та нар ойлгосон уу

Avatar

Зочин 2019-10-21 202.9.44.109

Өмнө ийм байлаа энэ үзүүлэлтүүдийг сайжруул гэж та нарыг томиллоо биздээ. 100 хувь сайжрууллаагүй нь та нарын буруу биш үү

Avatar

БЫЙБЫЙ 2019-10-21 202.170.80.25

ХАХА х****а Л БАЙНА МЭДРЭЛ ГАР

Avatar

Зочин 2019-10-21 49.0.213.33

Анх С.Баярын үед 2011 онд саарал жагсаалтад ороод АН-ын үед 2014 саарлаасаа гарсан, одоо 2019 онд МАН-ын үед 2 дахиа оров, одоо хэн үүнээс улсын нэрээ гаргаж авах вэ, Энхбаярын нам уу эсвэл Буян Жагаагийн нам уу? Лав л МАН биш

Avatar

зочин 2019-10-21 202.131.225.150

ийм хөгийн юмнууд албан тушаалын зай бөглөөд ажил хийхгүй цалин идээд ямарч асуудал шийдэж чадахгүй байхаар л ийм жагсаалтанд ороод багаа юм. эн хүнд малаас ялгагдах юм бараг алга. өрөвдмөөр амьтан л гэхээс өөр хэлэх үг алга

Avatar

Зочин 2019-10-21 178.128.89.150

Бас нэг мэнгэ! Лайтай юмаа хүүрээ өмөөрөөд үхлээ Зайлуулаачээ

Avatar

fuck u. 2019-10-21 103.26.194.178

Ene tenegiig zailuulaachee! Umno n saaral jagsaaltand orohgui geed l tomrood bsan, odoo bolohoor ene chin 2016 onii unelgee ch geh shig. Ajil hiij chadahgui yum baij, bolih heregtei sh de.

Avatar

ТодорхоЙ 2019-10-21 103.9.89.18

Ченжийн зах нэрээр луйвар хийдэг бүлэглэлийг зогсоож ченжийн захыг хаах хэрэгтэй. Валютын арилжааг арилжааны банкуудаар ил тод явуулах хэрэгтэй. Ченжүүд бол том улс төрчид, луйварчидын гар хөл болж байгаа улсууд. Арднь улс төрчид том бизнесменүүд, банкныхан байгаа.

Avatar

Зочин 2019-10-21 66.181.182.108

Sanhuugiin zohitsuulah horoo ajlaa hiigeechee. Hyanaltaa taviach.

Avatar

хэхэ 2019-10-21 49.0.130.37

хэхэ. Өөрөөсөө зайлуулчижээ. яагаад ийм тэнэг байдгиймбээ та нар. Өмнө нь хэдэн оны ажилд үнэлгээ хийж байсныг мэдээгүй байсан гэсэн үг үү сая мэдэж байгаа юмуу. одоо сайн байсан юм байна тэгсэн өмнөх онуудын ажлыг дүгнээд хэдийгээр одоо сайн байсанч саарал жагсаалтад оруулж байгаам байна тэ чинийхээр кк МАНгар.

Avatar

Зочин 2019-10-21 150.129.142.89

Xariutslaga xylrrj chadaxgyi baij xudlaa gonginotsgoodogoo bolitsgoo

Avatar

Д.Цогт 2019-10-21 182.171.233.151

Юу яриад байгааг ойлгосонгүй. Аль дээр үеийн үнэлгээгээр одоо үнэлээд яаадаг байна. Худлаа байх. Хэрэв ингэж үнэлэх юм бол өмнө нь хэлэхгүй яаасан вэ. үнэмшилгүй байна.

Avatar

зочин 2019-10-21 192.82.72.154

валютын ханшыг зориудаар хөөрөгдөж байгаа хэсэг бүлэг этгээдийг илрүүлж шалгаарай тагуулынхаан завсард нь ард түмэн хохирно

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж