Ноёны бөхийн "но"-той асуудал таг | News.MN

Ноёны бөхийн "но"-той асуудал таг

Ноёны бөхийн "но"-той асуудал таг

Ноёны бөхийн "но"-той асуудал таг

Ардын хувьсгалын 98 жилийн ойн Үндэсний их баяр наадмын хүчит бөхийн барилдааны шөвгийн 16 бөхөөс допингийн шинжилгээ авсан билээ. Допингийн эсрэг үндэсний төвөөс бөхчүүдийн шинжилгээний хариуг Баяр наадмын зохион байгуулах хороонд хүргүүлсэн ч хоёр бөхөөс хориотой бодис илэрсэн талаар Үндэсний бөхийн салбар комиссоос наймдугаар  сарын 12-ны өдөр олон нийтэд мэдээлсэн.

Уг мэдээлэл олон нийтэд цацагдсан даруйд  энэ жилийн Үндэсний их баяр наадмын түрүү бөх, Улсын аварга Э.Оюунболдоос бусад 15 бөх “Надаас допинг илрээгүй”  гэдгээ өөрсдийн сошиал хуудсараа дамжуулан илэрхийлсэн юм.  Нэг хэсэг олон нийтийн дунд бүүм болсон энэ асуудал одоогоор таг чиг болсон нь ард нь ямар нэгэн найраа, наймаа явагдсан уу гэсэн хардлага төрүүлээд байна.

Үндэсний их баяр наадмын зохион байгуулах хорооны журмын дагуу хориотой бодис хэрэглэсэн нь тогтоогдсон бөхчүүд арав хоногийн дотор “В” сорьцийг хийлгэх хүсэлт гаргах ёстой.

Хэрвээ бөхчүүд “А” сорьцийн дүнг хүлээн зөвшөөрвөл  мэдээллийг өгнө гэж Баяр наадмын зохион байгуулах хорооноос мэдэгдсэн ч удалгүй Улсын аварга Э.Оюунболдоос допинг илэрснийг албан ёсоор зарласан билээ.  Харин улсын аварга Э.Оюунболд  “Зохион байгуулалттай гэмт хэргийн золиос боллоо, миний шээсийг сольсон байна. Хууль хяналтын байгууллага анхааралдаа авч, шалгаж өгнө үү. Би гуравдагч орон руу хандаж, шинжилгээ өгмөөр байна. Мөн би ДНК шинжилгээг өгмөөр байна"  хэмээн мэдэгдэл хийж байв.

Гэвч, түүнээс дөрвөн төрлийн допингийн бодис илэрснийг  Баяр наадам зохион байгуулах хорооны Бөхийн салбар хорооноос хүлээн зөвшөөрч, наймдугаар сарын 30-нд журмын дагуу Э.Оюунболдын цолыг хурааж, барилдах эрхийг хоёр жилээр хасч,  тавын даваанаас хойш  түүнтэй барилдаж унасан бөхчүүдэд цол чимгийг нь нэмж олгох саналтай байгаагаа илэрхийлсэн юм. Энэ шийдвэрээ  Баяр наадам зохион байгуулах үндэсний хороонд есдүгээр сарын 2-нд хүргүүлжээ. 

Баяр наадам зохион байгуулах хорооны тогтоолоор тухайн бөхийн барилдах эрхийг нь хасах бөгөөд цол хураах асуудлыг хорооноос Ерөнхийлөгчид уламжилдаг байна. Тэгвэл Бөхийн салбар хорооноос Баяр наадам зохион байгуулах хороонд хүсэлт хүргүүлээд аль хэдийнэ 16 хоночхоод байхад ямар нэг шийдвэр гаргаагүй байна.Түүнчлэн Б сорьцын шинжилгээ өгсөн нэг бөхийн шинжилгээний хариу мөн л одоо хүртэл БНСУ-ын лаборатороос  ирээгүй байгаа аж.

Улсын аварга Э.Оюунболдтой хариуцлага тооцох асуудал талаар болох вий гэсэн болгоомжлол бөхчүүдийн дунд байгаа юм.  Учир нь, хоёр хуваагдаж талцаад байсан бөхийн холбоод Б.Бат-Эрдэнэ аваргыг  хүлээн зөвшөөрч, Л.Чинбат тамгаа гардуулсан нь ийм хардлага төрүүлж буй. Э.Оюунболдоос допинг илэрснийг Л.Чинбатын талынхан мэдэгдээд, түрүү бөхийн шагналыг нь хураахыг ч шаардсан.

Э.Оюунболд аварга УИХ-ын гишүүн, дархан аварга, МҮБХ-ны тэргүүн Б.Бат-Эрдэнийн гарын шавь. Шавиас нь допинг илэрсэн асуудлаар "Улсын наадмын өмнө Э.Оюунболдыг допингтой холбож, нэр хүндийг унагана гэж олон удаа сүрдүүлсэн гэсэн. Наадмын дараа “Э.Оюунболд 1.7 тэрбум төгрөгөөр улсын аварга боллоо гэх цуу яриа гарсан шүү дээ. Нэгнийхээ нэр хүндийг унагаахын тулд ийм увайгүй үйлдэл гаргаж, гүтгэснийг яавч хүлээн зөвшөөрч болохгүй. Э.Оюунболд өөртөө их итгэлтэй юм билээ. Хуулийн байгууллагад гомдол гаргаж байгаа юм шиг байна лээ" гэсэн тайлбар өгч байсан билээ.

Мөн баяр Үндэсний их баяр наадмыг зохион байгуулах хорооны дарга, Шадар сайд Ө.Энхтүвшин "Тухайн бөх шинжилгээний дээжтэй саваа таглаад өгдөг. Э.Оюунболдын байтугай ямар ч тамирчны шээсийг солих ямар ч боломжгүй. Э.Оюунболдын цолыг хураах асуудлыг Ерөнхийлөгчид өргөн барина" гэж байсан бол  Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын дарга З.Энхболд "Өнөөдөр цол хураах бичиг ирээд, маргааш цолыг нь хураачихгүй. Маш удаан хугацаанд шийдэгддэг асуудал" гэж байв.  Ямар ч байсан шавьтай нь холбоотой допингийн асуудалдМҮХБ-ны тэргүүн Б.Бат-Эрдэнэ хэрхэн хандах нь бөхчүүдийн дунд байгаа допинг, найраа, наймааны асуудал цэгцрэх эсэх нь хамаарах юм. 

 

       Э.БУРАМ

 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
15
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ЗөвЗөв
1
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

44 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

jomi 2019-09-20 202.126.89.178

chinbatiig hyyk duudaj daramtlaad l ene byhen bolood l ongorch bna daa

Avatar

Бат -Эрдэнэ аварга нь байна аа 2019-09-20 78.221.13.221

Ямарч асуудлыг хурдан шийддэг хуультай болмоор юм. Завааруулж байгаад л зүгээр явуулчих гээд байх юм. Албан хаагч, хуулийн байгууллага нь ажлаа дийлэхгүй байгаа бол орон тоог нь нэмээч дээ.

Avatar

Зочин 2019-09-20 202.21.109.40

4-н төрлийн хор зэрэг хэрэглэвэл энэ хүн чинь үхнэ биз дээ.Өдийд амьд баймааргүй юм.Оюунболдын ДНК-гийн шинжилгээ өгнө гэдэг маш зөв.

Avatar

Зочин 2019-09-20 103.57.93.156

Gahain .dozoor hiisrn .
Bol Oyunbold
.daanaa.

Avatar

Зочин 2019-09-20 103.9.89.18

Хууль ёсны шинжилгээ холбогдох материалаа үндэслээд зохих журмын дагуу шийдвэрээ гарга. Ямар ч бөх адилхан хариуцлагаа хүлээх ёстой. Эм ч бай, ундаа ч бай бөх хүн өөрөө өөрийгөө хянаж алдаа гаргахгүй байх ёстой.

Avatar

иргэн 2019-09-20 202.131.242.254

Оюунболдын зөв гэж нутаг нугын аварга багш үзэж байгаа .ер нь итгэлтэй хэлсэн тул бид нарч гэсэн итгэж байна. шээс солиогүйч гэсэн допинг хэргэлсэн ч гэсэн аьарга маань шүү дээ ямар хүчин хийсэн бандаашаа мартсан, УИХ дээр тэнэгтсэн биш зүгээр л тайван орхиж болохгүй ямар нүгэл хийсэн юм. хамаагүй их хориотой зүйл идэж уусан ходоодны л асуудал шүү дээ. Манай Батэрдэнэ аварга, Санжаадамба аварга үгээ хэлээч . хамгаалаач .багш минь шавиа бодооч .Обоогоо өрөвдөөчээ. Обо минь дахин мэдэгдэл хийгээ

Avatar

Zochin 2019-09-20 122.201.21.189

Boliyoo huuli durem gej bna u ene ulsad,,,,,, nuguu Canjaadamba yasan be … uneheer dopingiin esreg yavj bsiim bol duugar odoo.

Avatar

Zochin 2019-09-20 103.57.93.156

Zodog
Shuudag
Omsson
Tolgoigui..huniig..Sanjaadamba genee

Avatar

Иргэн 2019-09-20 202.9.42.171

Энэ мангар бацаанд Баагий аварга юм хэлээч ээ.. Тэнэглээд л явах юм.Ер нь толгой муутай юм шиг байдаг юм? Баяраар тэр гүйж б\гаа нь юмтай шүү???

Avatar

Da 2019-09-20 202.126.89.115

ЦОЛЫГ НЬ ХУРААГААГҮЙ Л БГАМУ ЭРГҮҮ ДАГЗЫН,
ЖЕНКО ГЭЖ БАС ДҮЛИЙ ДАГЗ БНАА

Avatar

иргэн 2019-09-20 202.131.242.254

оюунболд аваргаа дэмжие хөдөлгөөнийг өрнүүлэх хүмүүс байвал нэгдэж аваргаа дэмжье. допинг монгол бөхөд ямар хамаатай юм вэ? энэ бол зөвхөн үндэсний спорт шүү дээ. аваргаа аварга болход долоочих шахаад байсан нөхөд минь одоо л аваргаа дэмжих цаг үе шүү. жинхэнэ Монгол хүний жудагаа харуулья. сэтгэл санааны дэмжлэг чухал шүү. аварга бол аварга л байх ёстой . допинг гэдэг зүйл нь зүгээр л уураг нөхөх хаван хөөх эм бэлдмэл наадамын бэлтгэлийн ядаргаа тайлхад л хэргэлсэн зүйл шдээ. Обог дэмжье

Avatar

Жэнко 2019-09-20 202.126.89.115

ДҮҮРЧИХСЭН ЭРГҮҮ МАЛ ВЭ

Avatar

Зочин 2019-09-20 103.229.120.108

Би чадахгүй ард түмнээ хуурсан н**ш цол чимэг цомоо улсад өг.Чамайг дэмжиж хүмүүстэй мөрий тавьж явсан үе саяхан.Уусан идсэнээ үнэн хүлээгээд ард олноос уучил гуйгаач.Солигдох ямар ч үндэслэлгүй юм байна шүүү.Оюунболд гуай!Шившиг.

Avatar

зочин 2019-09-20 67.180.129.0

Наадам болж байхад чиний шээсийг солиод сууж байдаг хүн байх уу.Эсвэл чи согтуу байсан юмуу. Дүү минь үнэмшилтэй л юм ярьвал яасым дээ

Avatar

jalzav 2019-09-20 202.126.89.131

manai sumiin tsadgaa arhi l uudag doping gedeg ium heregleegyi dee.naadam ongorson odoo taiwan orhi ldoo. Sanjaadamba avarga maani iuchhelehgyi baigaa bizdee. no dopingiihon medej baigaa

Avatar

khaltmaa battulga 2019-09-20 103.26.192.163

yirunhiilugch sporting hun Ziv shiver garage bh gj naidaj bn delhiii niiteer horigloj bgaa zuileeg demjehgui bizde

Avatar

Иргэн 2019-09-20 202.9.42.171

Хуулийн нь дагуу шийд л дээ. Манайхаас өөр Олон улсын баталгаажсан допингийн төвийн шийдвэрийг Шүүхддэг газар хаана ч байхгүй гэдгийг л АНХААР…. Шившиг гэж энэ…

Avatar

G 2019-09-20 192.82.65.175

Оюунболд бол ардын бөх, Батсуурь бол жинхэнэ ноёны бөх, Яагаад гэвэл бөхийн комиссын дарга нь Батсуурийн хамаатан Увсын хүн юм. Ардын бөхийг түрүүлэхгүй гэж ихэс дээдэс элдвээр зовоож байгаа шүү. Ардын хүүхэд түрүүлж болдоггүй наадам юм бол хэлцгээ.

Avatar

Zochin 2019-09-20 202.170.70.48

Yag unen hellee

Avatar

Наадамчин 2019-09-20 150.129.140.233

Допинг хэрэглэж ардын бех болдог болсон уу, хаанахын хэн байх, жалга дов энд ямар ч хамаагуй, допинг хэрэглэсэн бол шийтгэх л хэрэгтэй, шудрга л бамаар байна даа

Avatar

Зочин 2019-09-20 66.181.191.34

Бат Эрдэнэ гэж лала-рыг Оюунболд хог ш**.ртай нь хамт улс төр болон бөхийн холбооноос зайлуулаачээ

Avatar

Б 2019-09-20 192.82.65.175

Танай Чинбат найз чинь Баагий аваргад тамгаа өгсөн дөө кк, үүнийг үнэнд гүйцэгдэх гэдэг юм кк

Avatar

Зочин 2019-09-20 66.181.161.26

Бөхийн холбооны маргаан нэг юм дууслаа. Одоо Чинбат гуай шүүхээс нэхэмжлэлээ татаж авч шүүхийн асуудлаа албан ёсоор эцэслэх, хоёр тамганы нэгийг хүчингүй болгох, хоёр гэрчилгээний нэгийг хүчингүй болгох зэргээр улсын бүртгэлтэй холбоотой асуудлаа цэгцлэх хэрэгтэй. Нэгэнт маргаан байхгүй болсон болохоор энэ мэт техникийн асуудал нь удахгүй биз. Тэгээд дараа нь хуулийн болоод бичиг цаасны ямар ч асуудалгүй болсон бөхийн холбоо нь энэ асуудлаа шийдэх хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2019-09-20 66.181.185.103

BatErdene avargiig yum hiine Hentiinhen gej 20 jil UIHd suulgaad odoo boltol huleeseer l baigaag medeegui genen hun uu? Nas yas ni barhiimuu daa iim udaan huleeltiig?

Avatar

Зочин 2019-09-20 64.119.16.208

capslock бичсэн троллууд язганаж байх чинь

Avatar

ДОПИНГИЙГ ЭЦЭСЛЭН ШИЙДЭХ ХЭРЭГТЭЙ 2019-09-20 202.179.24.58

БҮХ АЛДАР ЦОЛЫГ НЬ ХАСААД БАРИЛДАХ ЭРХИЙГ НЬ 2 ЖИЛЭЭР ХАСААД Л ЯВУУЛЧИХ Л ДАА. ШҮҮХДДЭГ СЭН ҮҮ. ОУО ХОРООН ДЭЭР ЗАРГАЛДДАГСАН УУ, СӨҮЛ ОРООД ЛАБОРТОРИТОЙ НЬ ХЭРЭЛДДЭГСЭН ҮҮ. ДУРААРАА Л БОЛНО БИЗ ДЭЭ…. ТЭГЭЭД БУРУУГҮЙ ГЭДГЭЭ НОТОЛЧИХВОЛ БУЦААГААД АЛДАР ЦОЛ СЭРГЭЭХ АСУУДАЛГҮЙ ШД

Avatar

Зочин 2019-09-20 49.0.149.20

ЭНЭ АСУУДАЛ ШИЙДЭГДЭХ БАЙХ ХАРИН ӨМНӨХ НААДМУУДАД БАТСУУРЬ АВАРГЫН ХОЁР УДАА ТҮРҮҮЛЭХДЭЭ ХАМРААС НЬ ЦУС ГООЖООД БАЙСНЫГ ДАВХАР ШАЛГУУЛАХ ХҮСЭЛТИЙГ ГАРГУУЛМААР БНА ДНК г нь ЕР НЬ ШЭЭС СОЛЬДОГ ГЭДГИЙГ ХҮН БҮХЭН ЯРИАД БНА ШҮҮ СОРЬЦ 10 ЖИЛ ХАДГАЛАГДДАГ САЯХАН УЗБЕКСТАНЫ АРТУР ТАЙМОЗОВЫН 2008 ОНЫ БЭЭЖИНГИЙН ОЛИМПИЙН АВАРГА ЦОЛ ХУРААГДЛАА

Avatar

Зочин 2019-09-20 202.126.88.139

Hentii ni aimgiin arduud aa gej….

Avatar

Зочин 2019-09-20 66.181.161.3

Илэрхий юмыг яаж шийдэхийг ард түмэн хүлээж байна даа.

Avatar

Зочин 2019-09-20 202.131.245.34

3 хуруу нь 300 сая төгрөг хүн дээ.

Avatar

12 2019-09-20 180.149.93.14

МАШ УДААН ХУГАЦААНД ШИЙДНЭ Ч ГЭХ ШИГ. ЗИ

Avatar

АХНМР 2019-09-20 103.240.241.110

оюунболдын шээс биш эмэгтэй хүний шээс байсан нь допонгийн төвийхнийг байцаагдахд хүргээд байгаа юм билээ, энэ хэрэг 2дахь бөхийн шинжилгээ ойрын 14хоногт ирэхээр зарлагдаж ерөнхийлөгчид өргөн баригдах тул тайван байцгаа

Avatar

Зосин 2019-09-20 66.181.161.3

Допинг шахсан эмэгтэй хүнтэй унтчихаад шинжилгээ өгсөн юм баых даа.

Avatar

Зочин 2019-09-20 66.181.185.103

Ehneriinh ni bolj taarav uu? Gui mon hehe…

Avatar

Энхийг сахиулагч 2019-09-20 202.70.38.18

Монгол төрийн наадам ийм байх ч гэж дээ, цаашдаа ч бүр бүрхэг боллоо. Төрд итгэх итгэл ард түмний дунд алга боллоо. Хаана байна нөгөө улсынхаа тусгаар тогтнол, бүрэн эрхт байдлыг бэхжүүлж, хүний эрх ,эрх чөлөө, шудрага ёсыг эрхэмлэх, эв нэгдлийг дээдлэх, төрт ёс түүх соёлоо уламжлан өвлүүлэх, хүн төрөлхтний их наадам соёл иргэншил уриа допинггүй спорт болохыг хүндэтгэх, эх орондоо хүмүүнлэг иргэний ардчилсан шудрага нийгэм байгуулах гээд тунхагласнаа мартчихаа юу?!!!

Avatar

Зочин 2019-09-20 202.131.236.138

turiig tumen olontoi ni hurchaad bhad gants 2 hunii erh ashigiin tuluu ingej ulairah ni shudraga bus yavdal Mongoliig burhesnii shinj de. icheh bulchirhai baitugai yumgui humuus yum da

Avatar

Зочин 2019-09-20 43.228.131.45

ЭНЭ ЗАЛУУ ЮМ ХЭРЭГЛЭХ ХҮҮХЭД БИШЭЭ?? ТА НАР БИТГИЙ НЭГНИЙГЭЭ МУУЛАХ ГЭЭД ЯДААД БАЙ?? ЦААД УТГА НЬ БӨХИЙН ТҮРҮҮГ БАТСУУРЬТ ӨГӨХ ГЭСЭН ҮХЭЖ БАЙГАА БАШИР АРГА ШҮҮ ДЭЭ?? БҮҮ ГОРЬД ЭНЭ МОНГОЛ ХҮҮ ТӨРҮҮЛСЭН ШҮҮ ДЭЭ ТА БИД НАР ХАРАА БИЗДЭЭ?? БИТГИЙ НЭГНИЙГЭЭ ТЭГЖ МУУЛЖ ҮХСЭН МУУ ЗАН ГАРГАЖ БАЙ?? ХЭДХЭН ХҮН Л БАЙГАА ЮМ?? БОЛЬ ТА НАР?

Avatar

Zochin 2019-09-20 103.57.93.156

Jinhene..mulguu.
Oyunbold

Avatar

Зочин 2019-09-20 43.228.131.45

ЭНЭ ЗАЛУУ ЮМ ХЭРЭГЛЭХ ХҮҮХЭД БИШЭЭ?? ТА НАР БИТГИЙ НЭГНИЙГЭЭ МУУЛАХ ГЭЭД ЯДААД БАЙ?? ЦААД УТГА НЬ БӨХИЙН ТҮРҮҮГ БАТСУУРЬТ ӨГӨХ ГЭСЭН ҮХЭЖ БАЙГАА БАШИР АРГА ШҮҮ ДЭЭ?? БҮҮ ГОРЬД ЭНЭ МОНГОЛ ХҮҮ ТӨРҮҮЛСЭН ШҮҮ ДЭЭ ТА БИД НАР ХАРАА БИЗДЭЭ?? БИТГИЙ НЭГНИЙГЭЭ ТЭГЖ МУУЛЖ ҮХСЭН МУУ ЗАН ГАРГАЖ БАЙ?? ХЭДХЭН ХҮН Л БАЙГАА ЮМ?? БОЛЬ ТА НАР??

Avatar

Аана биз 2019-09-20 66.181.191.34

За за битгий аагаад бай архичин петка ш дээ.

Avatar

Зочин 2019-09-20 43.228.131.45

ЭНЭ ЗАЛУУ ЮМ ХЭРЭГЛЭХ ХҮҮХЭД БИШЭЭ?? ТА НАР БИТГИЙ НЭГНИЙГЭЭ МУУЛАХ ГЭЭД ЯДААД БАЙ?? ЦААД УТГА НЬ БӨХИЙН ТҮРҮҮГ БАТСУУРЬТ ӨГӨХ ГЭСЭН ҮХЭЖ БАЙГАА БАШИР АРГА ШҮҮ ДЭЭ?? БҮҮ ГОРЬД ЭНЭ МОНГОЛ ХҮҮ ТӨРҮҮЛСЭН ШҮҮ ДЭЭ ТА БИД НАР ХАРАА БИЗДЭЭ?? БИТГИЙ НЭГНИЙГЭЭ ТЭГЖ МУУЛЖ ҮХСЭН МУУ ЗАН ГАРГАЖ БАЙ?? ХЭДХЭН ХҮН Л БАЙГАА ЮМ?? БОЛЬ ТА НАР???

Avatar

бодлын хулгайч 2019-09-20 66.181.167.53

ХЭРВЭЭ ИНГЭЖ ШОГТОХ ЮМ БОЛ УЛСЫН БАЯР НААДАМД БӨХИЙН БАРИЛДААН ГЭЖ БАЙГААД Ч ХЭРЭГГҮЙ. ЕР НЬ БӨХИЙГ МОНГОЛ ГЭХ НЭРНЭЭС ХАС. ХЯТАДАД НЬ ӨГ. АРАЙ ШУДАРГА БАРИЛДАХ БАЙХ. ИЙМ АСУУДАЛ ШИЙДЭЖ ЧАДАХГҮЙ ТӨР ГЭЖ БАЙГААД Ч ЯАХ ЮМ

Avatar