Эрх нь дэндсэн тариаланчид | News.MN

Эрх нь дэндсэн тариаланчид

Эрх нь дэндсэн тариаланчид

Эрх нь дэндсэн тариаланчид

Энэ улсад тариалан эрхлэгчид шиг даварсан бизнесменүүд байхгүй тухай Засгийн газар хэдхэн сарын өмнө зарлаж, шуугиулсан атлаа улсын нөөцөд худалдсан буудайн тонн тутамд 100 мянган төгрөгийн урамшуулал олгохоор өчигдөр /2019.09.18/шийдвэрлэв.

Тушаагаагүй буудайндаа урамшуулал авах, тушаасан буудайныхаа хэмжээг хуурамчаар нэмэгдүүлж, ахиу урамшуулал авсан байж болзошгүй хэргийг цагдаагийн байгууллага шалгаж эхэлсэн дуулиантай зэрэгцэн Сангийн сайд Ч.Хүрэлбаатар Тариалан эрхлэлтийг дэмжих сангийн үйл ажиллагаанд шалгалт хийхэд 140 гаруй тэрбум төгрөгийн зөрчил илэрсэн тухай мэдээлснийг санах хүн олон биз. Гэтэл энэ олон хэрэг, зөрчлийн учир нь олдоогүй байхад буудайнд олгох урамшууллын мөнгийг хоёр дахин нэмэгдүүлж, тариалан эрхлэгчдийг эрхлүүлэхээр болсон нь хачирхалтай.

Сүүлийн жилүүдэд монголчуудын хүнсний хэрэглээний бүтцэд өөрчлөлт орсноор мах, гурилаар голчлон хооллодог нь багасч байна. Далайн гаралтай элдэв төрлийн амьтнаас гадна олон төрлийн хүнсний ногоо хэрэглэдэг болсон. Хүн амынх нь хүнсний хэрэгцээ гурилаас хараат байдаг цаг үе өнгөрсөн атал тариаланчдыг л бөөцийлөхгүй бол гурилын үнэ тэнгэрт гарна гэдэг хоцрогдсон сэтгэхүйтэйгээ зууралдаж суугаа нь энэ Засгийн газарт бодлого байхгүйг илтгээд байх шиг.

Уг нь Монгол Улс зах зээлийн нийгэмд шилжсэн 30-аад жилийн хугацаанд төрөөс хамгийн их дэмжлэг авсан салбар зөвхөн газар тариалан эрхлэгчид л байдаг.

Тухайлбал, Сангийн яамны мэдээгээр 2005-2018 оны хооронд Тариалан эрхлэлтийг дэмжих сангаас буудайн урамшуулал болгож, 157.4 тэрбум төгрөгийг давхардсан тоогоор 7500 орчим аж ахуй нэгж, иргэнд олгожээ. Энэ дунд өөрийнхөө гурилын үйлдвэрт буудайгаа тушаачихаад урамшуулал авсан аж ахуйн нэгж ч бий. Төртэйгээ хуйвалдаж урамшуулал хүртсэн үү, эсвэл төрөө маллаад урамшуулал авчихсан уу мэдэхгүй юм.

Улаанбуудайн тонн тутамд олгодог урамшууллын цаана ийм нэг гэмт хэргийн шинж чанартай үйлдэл л нуугдаж байдаг.

Цаашилбал хүү багатай зээлийг тариалан эрхлэгчид л авч чаддаг. Нэг сангаас авсан зээлээ нөгөө зээлийн сангаас авсан зээлээ төлөхөд ч зарцуулж, журам зөрчсөн байх тохиолдол цөөнгүй.

Монголын хувийн хэвшлүүдийн гадаадаас авсан зээл Монголбанкинд бүртгэлтэй байхад тариалан эрхлэгчдийн Тариалан эрхлэлтийг дэмжих сангаас авсан зээл нь бүртгэгдээгүй байх нь энүүхэнд.

Ийм тодорхой зөрчлүүд байхад хэн ч хариуцлага хүлээхгүй. Зээлээ хэдэн жилийн өмнө аваад төлөөгүй байхад чанаргүй зээл гэдэгт л бүртгэгдсэн. 2005-2018 оны хооронд нийт 585.3 тэрбум төгрөгийн дэмжлэгийг тариалан эрхлэгч иргэд, аж ахуйн нэгжид олгоход 72.1 тэрбум төгрөг нь хугацаа хэтэрсэн чанаргүй зээлийн ангилалд багтжээ.

Цаашлаад тариа тарих, хураах болоход хүний төлөөнөөс ажиллах гэж байгаа аятай төр баталгаа гарган зээлээр шатахуун авч өгнө. Техникийг нь мөн хөнгөлөлттэй зээлд хамруулж, олгоно.

Жишээ татвал, Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүх өнгөрсөн долоо хоногт Төв аймагт ажиллахдаа ОХУ-ын Внешэкономбанкны гурван сая еврогийн хөнгөлөлттэй зээлээр олгосон 36 ширхэг тариа хураах комбайн олгосон. Энэ бол зөвхөн өнөөдөр олгож байгаа дэмжлэг биш. Үе, үеийн Засгийн газар тариалангийн салбараа өөд татахын тулд хөнгөлөлттэй зээлээр техник хэрэгслийг нь шинэчилж ирсэн.

Татвар, гаалийн хөнгөлөлтийг ч тэд л эдэлнэ. Гэтэл төр бусдаас илүүтэй халамжлаад байхад л өөдөө гарахгүй. Байнга зовлон тоочно.

Өнөө жил ч бас л буудайн урамшууллаа нэмэгдүүлэх хүсэлт тавьсныг Засгийн газар уухайлан авч, нэг тонн тутамд олгож байсан 50 мянган төгрөгийн урамшууллыг 100 мянган төгрөг болгов.

Урамшуулал хоёр дахин нэмэгдсэн өртгийг эцсийн дүндээ татвар төлөгчид л төлнө. Учир нь, Тариалан эрхлэлтийг дэмжих санг татвар төлөгчдийн мөнгөөр санхүүжүүлдэг тул Засгийн газраас ганц өнчин ишиг ч гардаггүй юм.

Ингэхэд Засгийн газар татвар төлөгчдийн мөнгө багтаж ядаад, тариаланчдыг эрхлүүлэх болтлоо өсчихсөн байгаа бол бизнес эрхлэгчдээ тэгш бусаар үзэж, зөвхөн тариалан эрхлэгчдийг эрхлүүлж байхаар НӨАТ-ын 2 хувийн буцаан олголтоо 5 хувь болгож нэмэхэд зарцуулаач. Энэ илүү шударга хуваарилалт болохгүй гэж үү?

Г.ХОРОЛ

 

 

 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
15
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ЗөвЗөв
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

63 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-09-19 174.197.1.164

Vnendee bol jdv shig tom luiwar. Malchid bn bas noos nooluuriin uramshuulal hdn terbumaar awna

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.55.191.130

БОСОО ХӨХИЙН ТЭРГҮҮН БӨХЧИН, БАС МАН НАМЫН НЭГ РАПС ТАРЬЖ СЭЛЭНГИЙГ ХУУРАЙШУУЛЖ БАЙГАА НЭГ н**ш ХААЯАМЫГ АТГАЧИХСАН БАЙГАА ШДЭЭ. ЖЭНКОГИЙН ГАР ХӨЛҮҮД Ч БАС ХӨГЛӨРЧ БАЙГАА…

Avatar

Makh bol strategiin huns 2019-09-19 49.0.146.66

Mongol ulsad ulaanbuudai ba ulaanbuudain guriliin heregtsee jilees jild bagsch bgaa

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.166.32

guril mahtaigaa harin ih nuhurluj baigaa shuu setguulch guai

Avatar

Иргэн 2019-09-19 202.126.89.166

Тариалан эрхлэгчид хамгийн баян хүмүүс байдаг. Ийм баян хүмүүсийг дэмжээд улам баяжуулж яах гэсэн юм болдоо. Ард түмэнд хэрэгтэй гэж үзээд баян хүмүүсийг дэмждэг байхдаа….

Avatar

Зочин 2019-09-19 218.150.29.14

Bugdeee tarialanch bolyo.

Avatar

аа 2019-09-19 66.181.191.174

ккккк

Avatar

ya goniu tupyu boli,prdtlctbo I lojshi ninyjnx lij 2019-09-19 107.77.165.11

lmrt,prdtl.

Avatar

CEREMjLYYLEG byxnvld xiigch 2019-09-19 107.77.165.11

sheec xopcox BZ gonoreigoor xaichildag xaichin xyn opOk termntr,tycgagch NI gydamjnii xylik ajilchid .

Avatar

prcaitKm dyrn,mikrxol our,googleer xaibch,oopcdin! 2019-09-19 107.77.165.11

endxbiet Amorok ajilcag trmntr caitaar,texnlogi _mungoo ergeldyylev.

Avatar

Xyncee/y/co/caa ,gadniixiig nyraax xyrtel 2019-09-19 107.77.165.11

gadnii xyng uitgeltgyi,blklocon bdltaidj

Avatar

ta naraac yridaad bgaa tyl yariad nemergyi,ytas concogchtoiz 2019-09-19 107.77.165.11

gypil yc,talxnii yildber,o/c zailyylax ,.o/zg blklx.
mungutei boloxoor idebxti bn.

Avatar

delxii xaldlagiig martaagyi,smsn,yapn,nems y/co/c_prz 2019-09-19 107.77.165.11

ecym,bolomj,toolyyryyd,xync,zt,ytacnii kompanii xydalgaj abch nuluuguu togtoox.
ajilchinii darangyilagch cymaas angid.e/m ojn.
ecym_nuluu,utun tolgoit xet djch.

Avatar

yrbagch loozng delxiigeer neg mdlj 2019-09-19 107.77.165.11

zzc byr mucun zailyylax,yrbgch loozng delxiid,umtai.

Avatar

endkaop _kljm zz op/z/nunu860,dolignj bolt ytycaa 2019-09-19 107.77.165.11

olonlog xpk, esym bygd minii kids gejee.taria tariyliya getel y/cr xynid baidaltai xybia xicheecen bxi baidgaataa,yyr barcnbdltai.
bolomjoor esymr xooxoilcuood yadyy Ard tymneec Yu cegcrkd bgn tuctibaldcn 8lj. muu olontoi,jok,tsaasaa xyrtel zdcn,tyg tygen 1 md Zai tytmd bnga tyg tyg asaalttai.gz xiilgch,X upgugch xiidg,ycocr ajln bair darmtlcn bdltai.morimalaa byy opyyl

Avatar

Зочин 2019-09-19 73.92.12.67

Энд маш том мафи ажиллаж байгаа. Жинхэнэ ЗГ, Еронхийлогчийн " хуйвалдаантай " том зохион байгуулалттай гэмт хэргийн булэглэл ажиллаж байгаа гэсэн хардлага яах аргагуй терне. Энэ тариалан эрхлэх сангаас авсан компаниудын нэрсийг жагсаахад л энэ том хуйвалдааны схем тодроод ирнэ. Бас болоогуй, энэ их урамшуулалтай тариа нь талх хийх стандартад нийцэхгуй болоод ирмэгц оросоос сайн чанарын будаа импортлох беен мафиози ажиллагаа эхэлнэ…..

Avatar

Зочин 2019-09-19 73.92.12.67

Энэ бухэн эрхэм Жээнког ХААЯ – ны босс байх уед эхлээд БYДYYH гэгч Бурмаагийн уед чанарын дээд тувшинд гарсан даа. ЖээнкоЗийка нар энэ Бурмаад их " хайртай " байдгийг ухахад нилээн юм ил болно доо….. Хувь заяаны дамшиглал гэдэг шиг Газар тариалангийн салбар нь 200 жилийн емнех америкийн арга барилтай яг ижил, хагаллаа, суулгалаа, бурхандаа мергеед хаяна, намар нь ургац бага гарсанд байгаль дэлхий, мендер, ган, бур бороо хур, нар… Бухнийг буруутгана… Эцэст нь баахан сэндийчуулсэн газар ….

Avatar

Зочин 2019-09-19 24.12.0.213

chamg karj bgaa shuu amaa med

Avatar

Зочин 2019-09-19 73.92.12.67

Да пошел ты нахуй, чи хараад яадгийн , нээг их тагнуулч хакерч болох гэж ядах юм, нэг кинон дээр гардаг даа, хурээд ир л дээ, духыг нь цоолоод егий гэдэг шиг, духанд чинь сум зоогоод егий, хулээж байя

Avatar

Зочин 2019-09-19 73.92.12.67

Да пошел ты нахуй

Avatar

Зочин 2019-09-19 182.160.1.151

Малчин гэж бас эднээс дутахгүй давхарга байна.

Avatar

Зочин 2019-09-19 203.169.49.123

Ийм ямар ч ашиггүй, жил болгон улсын төсвийн мөнгийг сүйтгэсэн, монголын эмзэг хөрсийг улаанаар нь эргүүлж, цөлжилтийг их хэмжээгээр нэимэгдүүлж байгаа бизнесийг зогсоож, хямд үнэтэй, чанар сайтай бэлэн гурил ОХУ болон бусад улсаас худалдан авсан нь хамаагүй дээ шийдвэр.

Avatar

unen 2019-09-19 202.131.251.130

hamag urjil shimtei hors n salhind hiiseed alga boldog asuudal bii shuu.

Avatar

Bolor Duran sohor?! 2019-09-19 108.170.182.183

"ОХУ-ын Внешэкономбанкны гурван сая еврогийн хөнгөлөлттэй зээлээр олгосон 36 ширхэг тариа хураах компанийг олгосон…"

Яг юу гэж хэлэх гээд юу гэчихвээ? Бодвол компани биш комбайн юм бол уу?

Еөкийн хэлснээс өгсүүлээд юм болгоныг засаж уншсаар байтал тархи сайн ажилладаг болох сайн таотай юм даа

Avatar

М 2019-09-19 202.179.26.162

Сүүлийн жилүүдэд гурилын чанар муудлаа тариандаа байна уу? үйлдвэртээ байна уу? Ямарч байсан гурил муудсан нь үнэн. Улаанбаатар гурил л арай дөгүүр нь. Алтан тариа, Милл хаусын гурилыг нохой ч тоохгүй байна лээ.

Avatar

bodol 2019-09-19 59.153.114.166

tootsoo baidag l baigaasai. busdyn munguur burkhan bolj togloh hereguidee!!! tatwar tulugchdiin huls hudulmuruur bie bolson sangiig herhen zahin zartsuulj baigaa, tuunii ur dungiin talaar neelttei tailan olon niited zoriulj tavij baimaar um.

Avatar

mgl 2019-09-19 202.9.42.164

ingeed baival naaduul chini ogt hugjihgui. nehseer l suuna.

Avatar

ЗОЧИН 2019-09-19 202.9.43.207

засгийн газар болоод ерөнхий сайд татвар төлөгчдийн мөнгийг дураараа батлагдсан төсөвт тугагадаагүй мөнгийг зарцуулдаг эрхийг хаах хэрэгтэй болжээ

Avatar

ЧД иргэн 2019-09-19 202.179.27.173

Хүнсний аюулгүй байдал гээд яах ч аргагүй "давруулах" ёстой салбар гэж аль ч улс оронд байдаг юмааа. Шүүмжлээд байгаад сурвалжлагч өөрөө тариа будаа тарих гээд байгаа юм ууу Эсвэл нөгөө л шүүмжилдэг өвчин нь хөдөлсөн үү. Одоо хэдэн малчдаа бас сайн "давруулмаар" байна. Харин даварсан сурвалжлагч нарыг дарж өгмөөр байна.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.55.191.130

140 ТЭРБУМ ТӨГРӨГӨӨР ЯМАР Ч УЛС ХАМГИЙН ДЭЭД ЗЭРГИЙН ГУРИЛ ОРУУЛЖ ИРЖ ЧАДНА ШДЭЭ. ЧИ ТЭД САНГААС Ш**САН МӨНГӨӨРӨӨ БӨӨЛЖИЖ ҮХЭЭЧ

Avatar

unen 2019-09-19 202.131.251.130

Oros Kazahstanaas 1 jiliin heregleenii gurilaa avahad 140 terbumaas baga uneer avna shuu.

Avatar

Зочин 2019-09-19 172.58.136.152

Setguulchee chi ooroo seafood-ee gudar!

Avatar

Иргэн 2019-09-19 122.201.22.212

Сэтгүүлч ээ компани биш үр тариа болон бусад ургацыг хураадаг техникийг комбайн гэж зөв бичиж байя.Манай газар тариалангийн салбартхөрс боловсруулах тариалах болон ургац хураах техник 1980-1990-ээд оны техниктэй техникийн парк хуучирсан байсныг атрын 3-р аянаас эхлээд төрөөс анхаарч эхлэснээр одоо шинэчлэгдэж агро технологич сайжирч хэрэгцээний гурил будаагаа өөрсдөө бэлтгэдэг болж байна. Цаашид бид гурилаа тогтвортой бэлтгэдэг болохын тулд төрөөс олон төрлийн арга хэмжээ шаардагдана.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.126.88.145

Ur ueiin erunhii said nar tarian talbai deer ochij ingej eliirch soliorohoo hezee bolih ve!!!! Huuchniig sanagalzaj neg ih turiin tom Terhune hishig myalaalga unegui hurgej ih udirdagchiin fur is gej soliordogoo bolichihooch!!!! Naad hirungu chin chinii hurungu bish ulsiin ter dundaa Tatvar tulugchidiin mungu gedgiig medehuu malaaa!!!!!!!

Avatar

Зочин 2019-09-19 49.0.212.2

МАН боовны хөхүүр

Avatar

Зочин 2019-09-19 59.153.112.10

МАЛЫН ТЭЖЭЭЛД Л ТЭНЦЭХЭЭР НИЛ ЦАРВАНТАЙ БУУДАЙГ ҮРИЙН БУДАА ГЭЭД Л ТУШААХ, ҮТРЭМИЙН ХОГ БОЛСОН БУУДАЙГАА ХУЙВАЛДАН ТУШААН МӨНГӨӨ ХУВААН АВДАГИЙГ БҮГД Л МЭДНЭ ШД

Avatar

Цандэлэг 2019-09-19 202.9.42.230

Энэ хэдийн тарьсан буудуй гэж нуль хор. Шинжилгээ хийлгээд үзээрэй эд тариаланчид байж чадахгүй хөрс руу асар их хэмжээни химийн бодис хэдэн мянган тонноор нь хийдэг улс. Тэр буудайг нь идэж хордож байснаас Орос Буудай аваад идвэл аминд Өлзийтэй шүү

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.126.89.245

Сүүлын жилүүдэд малчид гэж даварсан гарууд, тариаланчид нэртэй хэсэг бүлэг дээрэмчидын бүлэг эд нар чинь байгаль орчныг дордуулж цөлжилт үүсгэж байгаа улсаас хүүгүы зээл урамшуулалт, шатахуун техникиын шинэчлэлт. Атрын 3 аян татварын хөнгөлөлт улсын төсвөөс авч болох бүх юмыг сорж идэж байгаа тийм л хүмүүс тарьсан буудаы гурил стандартад хүрдэггүй, Америк, Канадтай харьцуулах аа болие Орос Казахстаны гурилтай харьцуулашгүй муу чанартай тийм гурил идэж байгаа шүү дээ,

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.9.42.227

Дэмжиж болноо, гэхдээ учиртай дэмжмээр байна. Та нарт 5 жилийн хугацаатай дэмжлэг /урамшуулал, хөнгөлөлт, зээл/ үзүүлье, энэ хооронд хөл дээрээ босоод ав. Дараа нь биеэ даагаад зах зээлийнхээ зарчмаар өрсөлд гэх ёстой юм л даа. Тэгэхгүй мөнхийн урамшуулал зээлэнд хамруулаад байвал энэ салбар чинь яаж хөгжих вэ? Байнга улсаас угжуулаад яваад байна гэж бодоод байдаг юмуу?

Avatar

Ч 2019-09-19 202.9.42.230

Энднийг олон жил Түлш шатахуун үр Техникээр татаас өглөө Нэмээд олон зуун тэрбумын урамшуулал өглөө. Хариуд нь ид бидэнд хордуулсан маш муу чанарын буудайй өгч байна. Буузны гурил ч гарахгүй тийм хөгийн юм хийж байна. Анхнаас нь татаас өгөөгү бол ийм байдалд хүрэхгүй байсан

Avatar

Зочин 2019-09-19 146.115.163.21

Uramshuulal gej yugas yariad bgaan. Zugeer l hudaldaj avah unee usguluu gechij boldogguin boluu

Avatar

Үнэн 2019-09-19 66.181.176.120

Хураасан буудайгаа давхар тоолуулаад урамшуулал авдаг сүлжээ бий гэдэг байсан. Одоо улам нарийсаа биз!

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.184.198

улаан буудай чанартай гурил зэргийн импортыг чѳлѳѳтэй болгоё….

Avatar

ИРГЭДЭЭС 2019-09-19 103.212.116.115

Төрийн зүгээс жинхэнэ дэмжлэг хэрэгтэй ХААН салбарууд байгаа шүү ! Наад зах нь малаа өвчингүй болгоод авчих дорвитойхон, үр дүнтэйхэн ажил хийгээч !
Энэ бол Монголын жинхэнэ тулгамдсан асуудал.
Хэнд ч хэрэггүй наад урамшууллаа зогсоо !
Ж.Энхбаяр, Чинбат нарт наад урамшуулал чинь ямар ч хэрэггүй ! Тэртэй тэргүй хөл дээрээ зогсчихсон бизнес !!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

зочин 2019-09-19 202.9.42.11

Баяжих гэж л тариа тарьдаг дөө .

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.126.89.245

Тариаланчид гэж улаан луйварчид дандаа улсаас тусгай хөнгөлөлт урамшуулал, хүүгүй зээл авдаг тийм л хэсэг бүлэг зохион байгуулалтанд орсон хүмүүс дээ,

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.9.44.4

100myngiin uramshuulalaa bolio mon noosond ogdog uramshuulalaa bolih heregtei hun nogoogoo tarij chadna uu noosoo hayna uu hun tsartsaah arga

Avatar

Amar 2019-09-19 202.9.44.4

Bi mongoliin toriig gaihdag komfani huvi humuus nogoogoo tarihad toono tutamd 1kg noos tutamd zoroo halamj toroos ogno ene ymar heregtei yum bee

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.21.99.42

Жаргалсайхан Ерөнхий сайдын уулзалт дээр татварын нэг орчинд амьдрая гэж хэлсэн. Ер нь үнэн үг. Бүгд эрх тэгш байя гэсэн утгатай гэж ойлгож байгаа. Хүнс хэрэгтэй юу хэрэгтэй. Орон байр хэрэгтэй юу хэрэгтэй. Хувцас хунар хэрэгтэй юу хэрэгтэй. Бүгд хэрэгтэй. Тэгэхээр эд бүгдийг тэгш л байлгах хэрэгтэй хэн нэгэнд давуу байдал үүсгэх өөрөө авилга хөгжүүлэх нэг үндэс

Avatar

иргэн 2019-09-19 59.153.84.210

стратегийн хүнсээ улс бодлогоор дэмжих нь зүйн хэрэг, хүн амын 60-70% нь дунджаас доогуур түвшний амьжиргаатай айлууд байгаа тул гурилын хэрэгцээ буураагүй харин ч гол хүнс нь хэвээрээ шүү, гурил өсөхөд талхны үнэ өснө_ иймд үнийг тогтвортой байлгах нь чухал,

Avatar

Зочин 2019-09-19 112.72.12.10

Гурилын үнийг тогтвортой байлгах зардлыг ард түмэн татвар төлж гаргадаг. Хүрэлсүх хувиасаа гаргахгүй. Тиймээс гаалиар орж ирэх буудай, гуриланд онцгой татвар ногдуулаас өөр дэмжлэг хэрэггүй

Avatar

Иргэн 2019-09-19 202.21.118.250

boliyooo!!!!!!

Avatar

Зочин 2019-09-19 92.223.73.144

ter tataastai buudaigaa hyatadad exportloh vii dee.

Avatar

Элбэг 2019-09-19 202.9.42.230

Голоод авдгүй юмаа. Маш б** чанарын буудай шүү дээ манайх

Avatar