"Хүчгүй төр л ард түмнээс асуудаг" | News.MN

"Хүчгүй төр л ард түмнээс асуудаг"

"Хүчгүй төр л ард түмнээс асуудаг"

"Хүчгүй төр л ард түмнээс асуудаг"

УИХ-ын гишүүн асан Л.Гүндалайтай ярилцлаа.


-Та сүүлийн үед улс төрөөс хол байлаа. Олон нийт таныг юу хийж явааг сонирхож байгаа нь дамжиггүй. Одоо хийж буй ажлын  талаар ярилцлагаа эхлүүлэх үү?

-Онцын хийсэн зүйл алга даа. Өөрийн тааваараа л амьдарч байна.

-Таныг улс төрөөс зодог тайлсан гэж бодсон?

-Зодог тайлахад залуу байна л даа. Би өөрийгөө төрд хэрэгтэй зайран гэж боддог.

-Танай нам байгаа юу? Ингэхэд та АН-д элсэх нь юу болсон бэ?

-Намайг АН авахгүй гэсэн. Манай нам идэвхтэй үйл ажиллагаа явуулсан зүйл алга.

-Улс төрийн өнөөгийн үйл явцад та  ямар дүгнэлт өгч байна вэ?

-Улс төрд 12 жил болсон хүний хувьд мөн Монгол Улсын иргэний хувьд улс төрийн нөхцөл байдлыг анхааралтай ажиглаж байгаа. Энэ парламентын нэг онцлог нь 64 гишүүн нэг намаас сонгогдсон нь маш чадамжтай гэсэн үг. Юуг бол юуг хийх боломжтой. Үндсэн хуулийг өөрчлөхөөс гадна дуртай шийдвэр, хууль гаргах боломжтой ийм үнэмлэхүй олонхоос бүрдсэн. Бараг сөрөг хүчингүй шахуу парламент. Ийм байтал хангалттай сайн ажиллаж чадахгүй бол үнэхээр харамсалтай.

-Ерөнхий сайд У.Хүрэлсүхийн Засгийн газрын үйл ажиллагаанд та ямар дүн тавих вэ. Улстөрч хүний хувьд Засгийн газрын үйл ажиллагааны хөтөлбөрийн хэрэгжилт ямаршуу байна гэж дүгнэж байна вэ?

-Би дүн тавих гэхээсээ илүүтэй иргэдийн орлого нь хэр нэмэгдэв, амьдралын чадамж нь нэмэгдсэн үү, амьдрах орчин нь яаж өөрчлөгдөв, улс орон яаж хөгжив гэдгээр л дор бүрнээ иргэд үнэлэлт, дүгнэлт өгч байгаа байх аа.

-УИХ Үндсэн хуулийн нэмэлт, өөрчлөлтийн төслийн хоёрдугаар хэлэлцүүлгийг дуусгасан. Үндсэн хуулийн энэ удаагийн нэмэлт, өөрчлөлт хэр үр дүнтэй болно гэж харж байна вэ?

-Үндсэн хуулийн өөрчлөлтийг сайн болсон гэж хэлэхгүй. Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт хийснээр Монголын ард түмэн сайхан амьдарна гэсэн баталгаа хаана байгаа юм бэ. Стратегийн ордны 51 хувь ард түмний мэдэлд байна гэсэн ганц өгүүлбэр хийлээ гээд Оюутолгойн хувь манайд орохгүй.

-МАН Үндсэн хуулийг өөрчлөх эсэхээ ард түмнээсээ асуухаар болсон. “Ард түмнээс асуух ёстой” гэж олон нийт болон улс төрийн намууд ч шаардсан гэж хэлж болно. Нөгөө талаас ард түмнээс асуух нь хариуцлагаас бултах арга гэдгийг зарим хүн хэлж байгаа. Та ямар байр суурьтай байна вэ?

-Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах эсэхийг ард түмнээс асууна гэж байгааг үнэндээ ойлгохгүй байна.

Ер нь бол хүчгүй төр ард түмнээсээ асуудаг. Бидний хийж байгаа зүйл зөв үү, буруу юу та нар шийдээд өгөөч гэж асуудаг байхгүй юу. Харин хүчтэй төр ард түмнээс асуухгүйгээр өөрсдөө хийдэг. Хүчтэй удирдагч ч ялгаагүй өөрөө л шийдвэр гаргадаг. Хүч нь суларч, өөрсдөдөө итгэлгүй болоод ирэхээрээ л бусад руу буруугаа чихэж, бусдаас асуух нь ихэсдэг.

Ард түмнээс асуух, асуухгүй зүйл байна. Жишээ нь тусгаар тогтнолтой холбоотой асуудлыг ард түмнээс заавал асууна. 20 гаруй тэрбум төгрөгөөр ард нийтийн санал асуулгыг явуулна гэж байна. Энэ мөнгөөр дор хаяж 10 цэцэрлэг, 7-8 сургууль барих хөрөнгө шүү дээ. Монголын ард түмэн дээрэлхүүлж, доромжлуулж ханахгүй юм дөө.

-Үндсэн хуульд оруулах нэмэлт, өөрчлөлтийн төсөлтэй холбогдуулан намуудаас саналыг нь авсан.  Танай намын хувьд ямар санал хүргүүлсэн бэ?

-Манай нам Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлтийг дэмжиж байгаагаа хэлсэн. Гэхдээ энэ өөрчлөлтийн үр дүнд иргэдийн халаас нь зузаарч, амьдрал ахуйд нь эерэг нөлөө үзүүлнэ гэдэгт би эргэлзэж байгаагаа хэлсэн. Жижиг сажиг өөрчлөлтийг хийж болно. Ялангуяа Сонгуулийн тогтолцоог Үндсэн хуулийн өөрчлөлтөд тусгах ёстой ч харамсалтай нь тусгаж чадсангүй. Ахиад л сонгуулийн өмнөхөн эрх баригч нам нь Сонгуулийн тухай хуулиа өөрчилдөг байдал хэвээр л үлдлээ.

– Ерөнхийлөгч Х.Баттулгын зүгээс цаашид Монгол Улс Ерөнхийлөгчийн засаглалтай, эсвэл парламентын засаглалтай байх уу гэдгийг ард нийтийн санал асуулгаар асуух шаардлагатай гэж үзэж байгаа. Таныхаар манай улсад ямар засаглал илүүтэй тохирох вэ?

-Монгол Улсад парламентын эсвэл Ерөнхийлөгчийн засаглалын аль нь ч байсан адилхан. Ерөнхийлөгчийн засаглалын талаар олон нийт буруу ойлголттой байх шиг байна. Ерөнхийлөгчийн засаглалтай болчихвол 76 гишүүн, парламент гэж байхгүй Ерөнхийлөгч бүгдийг шийдэх мэтээр ойлгоод байна л даа. Гэтэл Ерөнхийлөгчийн засаглал гэдэг бол Ерөнхийлөгч Ерөнхий сайдын ажлыг хийнэ гэсэн үг.

Ерөнхийлөгчийн засаглалыг нэг хүнд хэт их эрх мэдэл төвлөрүүлсэн дарангуй дэглэм бий болно гэдгийг судлаачид, улстөрчид хэлж байгаа. Та харин эсрэг бодолтой байх шиг байна, тийм үү?

-Зөв, зүйтэй бүхэнд хөтөлж чадаж л байвал нэг хүний ноёрхол яагаад байж болохгүй гэж. Нэг хүн, хоёр хүн эсвэл 76 хүн ноёрхох нь чухал биш. Гагцхүү бодлого, шийдвэр нь зөв байгаад улс орон хөгжиж л байвал хэн ноёрхох нь асуудлын гол биш. Ард түмнийхээ төлөө ажиллаж л байвал ямар засаглал байх нь хамаагүй. Хөгжүүлж чадахгүй байгаад хэргийн гол учир, гай зовлон байна.

-Ирэх арваннэгдүгээр сард  УИХ-ын ээлжит бус сонгууль болно гэсэн мэдээллийг та олж харсан байх. УИХ-ын ээлжит сонгууль болоход жил хүрэхгүй хугацаа л үлдлээ. Наана нь УИХ тараад дахиж сонгууль болох нь ард түмэнд өгөөжтэй биш. Өвөлжилт, зуд турьхан ойртсон энэ үед УИХ-ыг тарааж, сонгуулийг хугацаанаас  өмнө явуулах нь хэр зохистой вэ?

-Миний хувьд УИХ-ыг тараах шаардлагагүй гэж үзэж байгаа. УИХ-ыг тараагаад ээлжит бус сонгууль явуулбал эрх баригч нам овоо хэдэн суудал авчих юм биш биз гэсэн л арга. Үүнийхээ хариуг л хайж байна гэж харж байна. Хэрэв 2020 оны сонгуулиар МАН ялагдана гэж бодвол эд нар сонгуулийг хугацаанаас л өмнө хийнэ байх.

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
19
ТэнэглэлТэнэглэл
4
ЗөвЗөв
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

66 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

333 2019-09-19 103.14.38.144

чингис хаан дангаараа төр барьж байхад монгол хүчирхэг бсан.одоо 76 улс, 76 толгой болоод бна. улс оронд минь гадны хүмүүс дураараа махны үйлдвэр хөдөөд хаа сайгүй бариад сууж бна.хэн зөвшөөрөл өгөөд бна.хэн монголд амьдрах зөвшөөрөл өгөөд бна.бид нар орос болон хятад оронд очоод дураараа дургиж чаддаг билүү. одоо монгол орны хувьд нэгдмэл бодлого нэг санаа хэрэгтэй бна, толгойтой хүн бүр л эх орныхоо төлөө зовж л суугаа шүү дээ.та хичнээн амиа бодсон ч бүх зүйл нэг нэгнээсээ холбоотой.

Avatar

уншигч 2019-09-19 66.181.169.116

энэ нөхрийг нь зайсан толгой ухаж байшин барьж байна гээд л байсан манайхаас өөр хөшөө босгосон уулаа ухлаг улс энэ хорвоод байна уу та минь ээ бид арай замбаөраагүй юм аа

Avatar

OJ 2019-09-19 107.192.1.211

Gyndalai turd ajillaj baix daa ard tymendee er ni yu xiij byteesiim
Xooson chalchixaas tsaash gyi baisan biz de?

Avatar

Зочин 2019-09-19 98.169.35.210

Ene teneg ovgon Ard tumen gej hudlaa hoshgiruulj baisnaa uu gej tailbarlahav! Gunbalai gej nerendee taarsan neg muu nohoi zalitai, sheedeg jalganaasaa tsaadahiig harj chaddaggui hun um daa

Avatar

Иргэн 2019-09-19 139.5.219.154

ӨӨР ЯРИЛЦЛАГА ХИЙЧИХЭЭР ХҮН ОЛДСОНГҮЙ ЮУ ????

Avatar

Зочин 2019-09-19 122.201.22.150

Энэ удаа бол Гундалайгийн зев байхаа, энэ тер засаг шийдвэр гаргах чадваргуйгээ л харуулж байгаа хэрэг, бас дараа нь уусех хариуцлагаас зугтаж байгаа ухаантай юм

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.55.188.42

Элий балай с**

Avatar

Зочин 2019-09-19 64.119.23.8

ЭХЛЭЭД ГАРЧ ИРЭХДЭЭ ГАЙГҮЙ БАЙСАН ЮМ ХӨӨРХИЙ
СҮҮЛДЭЭ ЖААХАН ТЭНЭГДҮҮ БОЛЦИЙН ЯАСАН ЮМ БОЛДОО ЗАЙЛУУЛ

Avatar

unen 2019-09-19 59.153.114.166

humuusee uwchtui hun doromjilj bolohgui shuu, harin iim humuusiig uruwduj baih heregtei

Avatar

Зочин 2019-09-19 59.153.115.58

ХАЧИН АМЬТАН ХААНААС ГАРААД ИРЭВ ЭЭ?

Avatar

зочин 2019-09-19 64.119.22.133

нээрээ тийм шүү энэ залуу тийм ч яадагаа алдсан муу хүн биш бололтой юм билээ. ах дүүсээрээ их гайгүй хүмүүс шүү

Avatar

kkk 2019-09-19 59.153.114.166

kkk

Avatar

mgl 2019-09-19 202.55.188.82

chi ah ni bolchooch ovogoo gundalai geerei

Avatar

иргэн 2019-09-19 64.119.25.2

Argagui l zasarchgui balai b.n daa

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.126.89.130

ГАЗРЫН ЛУЙВАРЧИН , ШУНАЛЫН ТУЛАМ !!!

Avatar

Зочин 2019-09-19 43.228.129.250

popor ch guitseh yum. Yu ve tegeed asuuhgui zahrgaadah yostoi yum uu?

Avatar

Gunbalai 2019-09-19 122.16.220.200

Gunbalai muu teneg p***a demiirch, balairaad l, eliireed l yavj bna uu p***a haha…..

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.176.30

Heden tsaas ni duussan ym bailgui dee

Avatar

Иргэн 2019-09-19 192.82.64.236

Ярилцах хүнээ мөн олж дээ. Наад нөхрөөсөө Зайсангийн газрыг яаж зарж баяжиж, иргэдийг хохироож байгааг нь асуугаач!

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.166.196

news.mn ruu dahij handaj baihaa bolihoos dandaa erguu balai ym gargadag bolj. Setguulchiin asuult gej avah ym alga.

Avatar

Зочин 2019-09-19 64.119.27.27

алиа салбадай

Avatar

zochin 2019-09-19 202.70.44.46

Hovgoliin balai, hun bish, shunal gej yanaa, hunii muud durtai, luivarchin ,…

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.161.44

энэ сдааг сонговол ард түмнийг май гэсэн хаан гарах нь л дээ

Avatar

Зочин 2019-09-19 43.228.129.86

Үндсэн хуулийн асуудлаар бол иргэдээсээ асуудаг юм л даа. Энэ Гүнээ мэдэхгүй, төсөөлөх ч үгүй.

Avatar

Гүнбалай 2019-09-19 64.119.19.218

ГҮНБАЛАЙ гэдэг нэрийг хэн түүнд өгсөн ?

Avatar

Зочин 2019-09-19 49.0.212.2

"Нөгөө Гүнбалай гэдэг чинь энэ шүү дээ, бариад аваарай" гэвэл гэчмээр л бна, за яахав дээ чааваас, энэ удаа МАН-ынхаа хулгайчдыг л юу яаая

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

AHyc намынхаа хулгайчдыг яах юм бэ?

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Хөвсгөлийн хүн хүн биш, хөвсгөлийнхөн хүн муутай гэж их үнэн үг шүү.

Avatar

Зочин 2019-09-19 64.119.24.185

дөрвөд хүн хүнбиш.дөрвөн шийр мах биш гэж л хэлэлцэж ирсийн ш дээ.өөрөөр мэдэхгүй ээ.

Avatar

СУДЛААЧ ИРГЭН 2019-09-19 202.9.43.207

САНАЛ АСУУЛГЫГ ЭСЭРГҮҮЦЭЖ ЖАГСАЦГААЯА ТӨСВИЙН МӨНГИЙГ ДЭМИЙ ҮРЭХИЙГ ЭСЭРГҮҮЦЭЖ ЖАСЦГААЯА ОДОО ТӨРТЭЙГЭЭ ХАМТАРЧ АЖИЛЛАЖ СУРЦГААЯА 30 ТЭРБУМААР ЦЭЦЭРЛЭГ СУРГУУЛЬ БАРЬЖ ТУС БҮРИЙГ НЬ НЭГ КОМПИААР БАРИУЛЬЯ ТЭХГҮЙ НЭГ ЗАЛЬТАЙ ЭТГЭЭД 30 40 СУРГУУЛИЙГ ГАНЦААРАА БАРЬДАГ БАЙЖ БОЛОХГҮЙ БАРИХ ДҮҮРЭГ ХОРООНД НЬ БАЙРЛАДАГ КОМПИАР БАРИУЛАХЫГ ШААРДЯА ЭРХЭЭ ЭДЭЛЦГЭЭЕ ҮГҮЙДЭЭ НЭТЭЭР ХАМТАРЧ ЖАГСАЯА ХАРИН УЛС ТӨР ХИЙХ ХЭН НЭГНИЙГ ГООЧЛОХ МУУЛАХГҮЙ БАЙЯА

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.70.34.38

Энэ хүн ч хүн хог доо

Avatar

bodol 2019-09-19 202.131.231.11

ene hun yamar hemjeenii hun bilee, tiim bolhoor Ard tumnii, uls eh orny ireeduin talaar eum yarih erhtei eswel chadwadtai hun mun uu? zugeer uuriinhuu awgai, huuhduuddee l zuwlumjuu uguud bj baiwal deerdee!!! uuriinhuu tuwshniig uhaarch ard tumen uls eh ornyg min taiwan orhimoor um. Hun uuriinhuu tuwshniig oilgoj duugai baina gedeg bol eh orondoo hiij baigaa tom gawya shuu!!!

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.170.84.188

энэ алиа салбадайгаас юуг нь очиж асуудаг юм… усан тэнэг толгойт гэдгээ хангалттай харуулсан..

Avatar

Зочин 2019-09-19 103.212.119.142

Муу завсрын баньд.12 жил монголоор тоглосон чинь багадаа юу

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.55.188.39

yamar yadraagaaitai sdaanuud ve yum hiilgehgui uilan dugaraad , uursduu tsastag tsarailaad suuj baigaagaa medehgui

Avatar

Зочин 2019-09-19 24.12.0.213

iiiiish Gunbulai mini ter Buyan Jagaa gj neg buuraitai ysn ch evgui karitsdag yu deeeeeeeeee

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.168.199

эсгий хийх газар энэ нохой юу билээ

Avatar

mgl 2019-09-19 167.71.174.218

Hurelsukh uuriin tuluvlusunii daguu bukh xucheeree zutge. Ard tumen demjine.

Avatar

Зочин 2019-09-19 182.160.0.245

Лүндээжанцэн……. мэт нь өөртөө итгэлгүй алцагнаж байгаа юм, чааваас. Бямбцогт харин эр хүн шиг шийдчих байх. Та 76 -г шийдчих гээд сонгосон ш дээ. Ямар арчаагүй новшнууд вэ? Бүх үйлдвэрийг улсын болгоё, зөвшөөрөх үү? гээд ард түмнээсээ асуугаад үз дээ МАНгаруудаа. Хулчгар аймхай 64 гишүүнтэй МАНгарын УИХ тарах хэрэгтэй.

Avatar

Сонгогч 2019-09-19 175.210.220.21

Бямбацогтод үнэт зүйл гэж байхгүй, ашиг л гарч байвал бүгдыг наймаалцна

Avatar

Зочин 2019-09-19 73.247.96.242

Ene balai jujigchin goshin shogt orvol heden uzegchtei baij medeh yum shuu

Avatar

ХУУЛЬЧ 2019-09-19 192.82.64.190

ГҮНДАЛАЙ БАС БУС НӨХДИЙН ПАРЛАМЕНТЫН ЗАСАГЛАЛ НЭРЭЭР НАМЫН НЭР БАРЬЖ ДУРААР ААШЛАХ ,МДЭЖ УУДАГ ЦАГ ДУУСЧ БАЙГАА ХОЙНО МОНГОЛЧУУДОО ДОДРД ҮЗЭХ НЬ ЗҮЙН ХЭРЭГ ,,,,,,,ТӨР ХҮЧТЭЙ,ЭЗЭНТЭЙ БОЛОХ ГЭЖ АРД ТҮМНЭЭСЭЭ АСУУЖ БАЙГАА ХЭРЭГ ,,,,,???ТА БҮХНХИЙ 30 ЖИЛ ТӨРӨӨР ТОГОЛСОНЫГ ХАРЛАА,,,ОДОО ХЭРГҮЙ ,,,,,???

Avatar

иргзн 2019-09-19 202.179.26.203

Худлаа эдний үгэнд Бүү итгэ, тэр тусмаа Зайсан орчимын Уулыг нурааж Усыг нь бузарлаж яваа Гүндалайд бол бүүр Бүү итгэ, Шал Худлаа Дүр исгэж байгаа юм, Эд нар угаасаа л 2 Нүүртэй Худалч Хулгайчууд шүү дээ,Чацга царайлсан Эр юм байж данадаа Хэрүүл хийж явна, муугаа мэдэхгүй Доодох доо дээрэлхүү Хөгийн амьтан чинь энэ Гүнбалай шүү дээ

Avatar

Зочин 2019-09-19 103.14.38.144

Гүндалайд цаашдын ажил амьдралд амжилт хүсье. Зөв сэтгэлтэй залуу, жаахан туршлага, чадвар дутаж байсан байх. Одоо бол өөр болсон бна. Маш зөв ярьж бна. 76 дотор маань ийм сэтгэл, зүтгэлтэй нь хэд байгаа юм бол доо?

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.161.116

овоо хүн шиг үнэн юм ярьжээ

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.55.188.38

Тэр яах вээ, дулаанаа авьяаа атаманааа

Avatar

Зочин 2019-09-19 112.72.12.7

Чацга царайлахгүй мөрөөрөө амьдараач

Avatar

Зочин 2019-09-19 64.119.16.208

өөртөө итгэлгүй гээ яг үнэн хэллээ

Avatar

Зочин 2019-09-19 216.197.220.59

Gynbalai ynen xellee. Ingexed niit xyn amiin xeden xuvi n yndsen xuuliig unshij yzsen yum? Bi l lab baraag n xaraagyi

Avatar

er hvn 2019-09-19 122.201.28.8

sheet aap, medrel tsarailchaad dongosch yavahaas uur yu bgaan, sharhadand setgetsee shalguul

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.227.178

ИХ гишүүд тангараг өргөдөг биз дээ. Тангараг өргөсөн бол ажилынхаа төлөө морь нохой мэт зүтгэх ёстой дог. одоо бол завилж суугаад муур багш шиг л авирлаж байна. ЭНЭ ИХ Хууль өөрчлөх эрхгүй шүү. Ялтангуудаа хөөж шоронд илгээсэн бол энд хууль өөрчлөх тал дээр ард түмэн их дэмжих байлаа.

Avatar

Зочин 2019-09-19 103.14.36.18

Хэхэ, хашир энэ удаад овоо зөв юм ярьсан байх чинь…

Avatar

zochin 2019-09-19 103.14.37.8

Гүндалай тэнэг б**в

Avatar

Ard 2019-09-19 67.81.189.74

Toriig ard tumen barihaa bolichihson ymuu?
Tegvel toroor yah ym be?!!

Avatar

Зочин 2019-09-19 182.160.1.156

Гүндалай зөв ярьж байна. Ард түмэн Та 76 – г бидний өмнөөс бүх шийдвэрийг гаргаж цаг хожиж хөгжье гэж сонгосон. Үнэхээр тэнэг – мал 76 юмаа. Үндсэн хууль бол хангалттай нарийн систем шүү дээ. Математикийн зарчмыг ард түмнээсээ асууж байгаатай агаар нэгэн. Та нарт Ард түмэн хурдан түргэн ажиллаад амьдралыг минь сайжруулаад өгөөч гэсэн ш дээ. АН -тайгаа хамтраад л шийдчих ёстой баймаар. Түй чоорт МАНгар нам.

Avatar

Төр 2019-09-19 182.160.40.149

ЗӨВ Л ДӨӨ. Угаасаа төр ард түмнийхээ төлөө ажиллаж, ард түмнийхээ хүсэл зоригийг мэдэж байх ёстой. Төрийн зорилго бол ард түмнээ амар жимэр юугаар ч дутаахгүй амьдруулах, гадны хэнээс ч хамгаалах.

Avatar

Зочин 2019-09-19 185.107.70.202

jgvhvg

Avatar

Зочин 2019-09-19 103.26.195.63

АМАА ХАМХИ! ЧАМААР Л ДУТАЖ ГЭНЭ…

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.184.162

БАЛАЙ ХОГ ЧАМААР ДУТАВ ГЭЖ

Avatar

Иргэн 2019-09-19 64.119.23.247

Харанхуй, мэдээлэлгүй ард түмнээс асууж яах юм бэ? Мөнгөний гарз

Avatar

zochin 2019-09-19 122.201.23.84

Энэ Гүнбалай чацга царайлаад л явж байна биз бас илүү үг хэлдэг нь тэнэг байноо

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.184.238

АСУУЛГҮЙ ЯАДЫН АРД ТҮМЭН НЬ СУРГУУЛЬТАЙ МАЛ ШИГ ЮМ ЧИНЬ .

Avatar

Зочин 2019-09-19 103.111.68.3

ЭНэ хулгайч бас үг хэлнэ ээ

Avatar