Буриадууд “босов” | News.MN

Буриадууд “босов”

Буриадууд “босов”

ОХУ-ын орон нутгийн сонгуулийн дараа Буриадын нийслэл Улаан-Үд хотноо олныг хамарсан эсэргүүцлийн жагсаал үргэлжилж байна. Түмэн Дондоков тэргүүтэй депутатууд шинээр сонгогдсон Кремлийг дэмжигч Игорь Шутенковыг луйврын аргаар ялсан гэж эсэргүүцжээ. “Нэгдсэн Орос” намын нэр дэвшигч Игорь Шутенков 50 хувийн санал авчээ. Улмаар ОХУ-ын нийслэл Москва болон бусад хотууд дахь буриадууд эсэргүүцэлд нэгдэж, орон нутгийн сонгуулийг дахин явуулахыг шаарджээ. Эсэргүүцлийн жагсаалыг сонгуульд ялагдсан Коммунист намаас ч дэмжжээ. Коммунист намын нэр дэвшигч Вячеслав Мархаев нь 36 хувийн санал авсан байна. Улмаар есдүгээр сарын 15-ны ням гаригт Улаан-Үд хотын даргын сонгуулийн үр дүнг цуцлахыг шаардсан жагсаалд 2000 гаруй хүн цугларчээ. Энэ жагсаалыг сүүлийн жилүүдэд Буриадын нийслэлд болсон хамгийн том жагсаал гэж эх сурвалжууд мэдээлжээ.

ЭХЛЭЛ

Буриадууд шинээр сонгогдсон хотын даргаа эсэргүүцэж, дахин сонгууль явуулахыг шаардан төв талбайд суулт зарласан аж. Гэвч есдүгээр сарын 12-ны шөнө автобусанд хонож байсан жагсагчид руу цагдаа нар нулимс асгаруулагч бөмбөг шидэж, тэднийг хүчээр тараах гэж оролдсон байна. Цагдаа нар болон жагсагчдын хоорондох мөргөлдөөний үеэр 17 хүнийг баривчилжээ. Жагсагчдыг хуулийн 318-р зүйл ангид зааснаар албаны шаардлагыг эсэргүүцсэн гэх хэрэгт буруутгасан байна. Хэдийгээр жагсагчид албан ёсны зөвшөөрөлтэй  байсан ч цагдаагийн газрын зүгээс Халх голын дайны ялалатын 80 жилийн ойг тэмдэглэхээр Улаан-Үдийн төв талбайг хаах хэрэгтэй болсон гэж тайлбарлажээ. Орон нутгийн удирдлагуудаас жагсаалыг хүч хэрэглэн дарсан шалтгаанаа ийн тайлбарласан байна.

Өмнө нь 2015 оны зургадугаар сард Буриад-Монгол автономит бүс нутгийг үүсгэн байгуулсны 92 жилийн ойгоор томоохон эсэргүүцлийн жагсаал болж байв. Тухайн үед Буриадын эдийн засаг уналтад орж, ард иргэд байгалийн баялгийг Москва хяналтдаа тавьсныг эсэргүүцэж, захирагчаа өөрчлөхийг шаардаж байв.

ШААРДЛАГА

бөө Александр Габяшев

Жагсагчид сонгуулийн үр дүнг цуцлахыг шаардахын зэрэгцээ блогчин Дмитрий Баиров болон Якутын бөө Александр Габяшев нарыг суллахыг шаардаж байна. Дмитрий Баиров нь төв талбайн тайван жагсаалын үеэр машиндаа суун, болж буй үйл явцын дүрс бичлэгийг хийж байх үедээ баривчлагдсан юм. Тэрбээр баривчлагдах үедээ бусдаас тусламж гуйн хашхирснаар олны анхаарлыг татаж, улмаар үймээнийг эхлүүлжээ. Мөн бөө Александр Габяшев нь Якутаас Москва хүртэлх замыг явганаар туулж, Путиныг суудлаас нь буулгах ёслол үйлдэхээр явж байжээ. Тэрбээр Владимир Путиныг бөөгийн хүчээр л дарагдах хар хүчтэй хэмээн мэдэгдсэн байна.

 ТҮҮХ 

Буриадууд бол Монгол угсаатны эртний нэгэн аймаг, өнөөгийн Монгол үндэстний нэгэн ястан, язгуурын монгол хэлт зон юм. Өдгөө ОХУ, Монгол, Хятад улсад "монгол" гэх нэрээр хүн амын бүртгэлд бүртгэгддэг. Буриад нутаг 17-р зуунаас Оросын эзэнт гүрний мэдэлд орсон бөгөөд 1923 онд Зөвлөлт Оросын дотор «Буриад Монгол» нэртэй автономит улс үүсэн байгуулагдаж, 1958 онд Буриад болгон нэрээ өөрчилсөн. ЗХУ бутарч ОХУ байгуулагдсан 1992 онд Бүгд Найрамдах Буриад Улс хэмээх албан нэртэй болсон. Нийт буриад хүний тоо 550 мянга орчим бөгөөд эдгээрээс 445 мянга нь Орост, 70 мянга орчим нь Монголын хойд хэсгээр, 25 мянга орчим нь Өвөр Монголын зүүн хойд хэсэгт оршин суугаа гэсэн тооцоо бий.

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
35
ЗөвЗөв
1
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ХарамсалтайХарамсалтай
1
БурууБуруу
0
ХахаХаха
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ТэнэглэлТэнэглэл
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

67 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.55.191.194

Өөрсдийгөө яая гэж байж Буриад ах дүү гэж солиорохоо больцгоо

Avatar

ЗОЧИН 2019-09-19 202.55.191.194

БУРИАДЫН ЦУС ОРОС ЦУСТАЙ 7 ҮЕ ДАМЖИН ХОЛИЛДООД МОНГОЛЫН НЭГ Ч ГЕН БАЙХГҮЙ БОЛСОН. ХЭЛ, СОЁЛ, ГЕН 3 НЬ ОРОС БОЛСОН .

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.167.239

Ter unen. Mongol geh setgel yu ch uldeegui.

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.161.79

tsus negt ahan duus min Khalkh Mongol nutagtaa ir bid nar ni ta nariigaa huleegeed avna Uvur Mongol , Khalimag Mongol , Buriad Mongol bugd negdej Narmai Mongol bosoh tsag irsen shuu ah duu nar min

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Битгий шaa, хятдын боол болсон өмхий халх аа.

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.161.79

Mongol ah duu nar ni ta nariin tald umhii oruuldiin esreg hamt zogsoj baigaa shuu !!!

Avatar

Коба 2019-09-19 73.92.12.67

Путин испугался. Саню шамана арестовали. Шаманизм мощнее чем Путинизма ?

Avatar

Иргэн 2019-09-19 122.201.22.212

ОХУ-д Буриад монголчуудыг одоогийн байдлаар гурав хуваасан. Буриадын БН улс, Агийн буриадын үндэсний тойргийг Чита мужтай нэгтгэж Забайкалийн хязгаар нэртэй болгосон. Усть- Ордын үндэсний тойргийг Эрхүү мужтай нэгтэгсэн. Чит мужид түймэр гарахаараа үргэлж л буриадын тосгод л шатсан авгай хүүхдүүд уйлалдсан байдалтай Оросын ТВ–р гарч харагддаг нь өрөвдөлтөй.Тува урианхай , Алтайн БН улсын ойрдууд чинь бас л монголчууд тэдний хэл яриа тюрктэй холилдсоныг оросууд ашиглан монгол биш яс болгох гэж

Avatar

ШУДАРГА 2019-09-19 183.81.171.2

ЭНД СЭТЭГДЛЭЭ БИЧСЭН ИХЭНХ ГАРУУД ГАЛЗУУГИЙН БОЛЬНИЦЭЭС ГАРААД УДААГҮЙ ЭТГЭЭДҮҮД БОЛОЛТОЙ,, ХЭХЭ,, БУРИАД МОНГОЛЧУУД МААНЬ ҮСЭРСЭН ЦУС ЭМТЭРСЭН ЭЛЭГ НЭГТЭНГҮҮД ЮМ ,, ШУУД ХЭЛЭХД МОНГОЛЧУУДИЙГ НЭГДЭХ ВИИ ГЭСЭН БУСДИЙН АЙДАС, ХОРОН МОГОЙН ХЭЛТЭНГҮҮДИЙН ЯВУУЛЛАГА ЮМ ,,ХАХА

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Буриадууд “босов” гэж элбэгхулхийн эзэмшлийн нус цэг эмээ нь сайтын Б.Янxaнтуяа сайхан худлаа шaaж байх шив дээ, пиздa чинь?

Avatar

Зочин 2019-09-19 49.0.212.2

Зөв, буриад ахан дүүсээ 100 хувь дэмжинээ, ШХАБ сөнөтүгэй, НҮБ мандтугай, нэгдсэн нармай Монгол супер гүрэн үүстүгэй

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Коммунист хятад эзний боол, ардчиллын баян бүрдийн өрөнд баригдсан гуйлгачингийн бүр цөс нь хөөрчихөж. кккккккккккккккк

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Буриадууд ардчиллын баян бүрдийн өрөнд баригдсан гуйлгачинг дагаж коммунист хятдын колони улсын колони болох уу? Нус цэг эмээ нь сайтынхан энэ газар нутаг дээр оршин суугч иргэдээс өөрсдөөс нь асуусан юм уу? Манай 76-д итгэх үү? Янз бүрийн л үндэстэн, ястнууд байгаа даа.

Avatar

чамд 2019-09-19 66.181.161.61

чам шиг цус нэгнээ дээрэмдүүлж байхад харж баясаж байдаг хар гѳлѳгнүүд үхээсэй.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Буриадууд манай 76 ямаанд итгэлээ юу? Манай 76 ямаа буриадын нутагт хэдэн үеэрээ, хэдэн зуун жил амьдарсан ард иргэдийг тэжээлээ юу? Хол оо очиж, жалганд хуцаач гуйлгачин пиздa минь.

Avatar

иргзн 2019-09-19 202.179.26.203

Зөв ш дээ, Өөрсөдийнхөө Босож тэмцэж чадаж байгаа нь Мундаг, Манайх шиг Хулгайч Луйварчид аа толгой дээрээ Залж давараачихаад юу ч хийж чадахгүй Аймхай Улс чинь улам л Ядуурч Улс орноороо Сөнөх мөхөх тавиланлуугаа явж байгаа юм чинь дээ, одоо яая гэхэв

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.170.73

Зөвөө буриад монгол нэрээ сэргээж тусгаар улсаа байгуулах хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Дэлгэцний араас худлаа битгий бүлтэр.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.21.112.3

ер нь бол эрх чөлөө ардчилал гэсэн зүйлийг хүсэж байгаа ч тэрийгээ илэрхийлж чадахгүй өөр зүйлээр шалтглаж цуглаж байх вий гэж оросууд айж байна.. бодит байдал бол баиров бол хүүхдийнхээ тэтгэмжийг төлдөггүй өөдгүй амьтан бусад ирсэн хүмүүс бол зүгээр л сонирхогчид байсан гэх агуулгатай мэдээ их тарааж байна.. үнэн ч байж болох юм.. гол хүсээд буй үр дүн нь сонгуульд ялагдсан коммунист намыхны хувьд дахин сонгууль явуулах бусадынх нь хувьд юу юм мэдэхгүй ээ..

Avatar

Zochin 2019-09-19 202.126.88.161

Niitdee orosuud hetsuu baigaa.Oros heltee humuus tsuursun uchir medeelel avah chadamj muudsan bn.

Avatar

Зочин 2019-09-19 144.172.64.16

ОХУ дотроо хамгийн ядуу, амьжиргаа муутай хэсгийн адагт нь Буриад монгол, Халимаг монгол, Тува монгол, Якут орсон байсан. Их гүрэн дотор их л шоовдор амьдарцгааж байна даа. Хажууд нь туурга тусгаар Монгол улс дотор халх монгол, дөрвөд монгол, казахууд эрх чөлөөтэй, тарган цатгалан амьдарч байгаа, яахав хэдэн авилгач поп улстөрчид гэсэн бөөс хуурснаасаа салчихвал болчих гээд

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Шaaдaг муу хар илжиг вэ? Тарган, цатгалан ч гэх шиг? Чи тэгээд буриад, халимаг, тува, якутуудыг тэжээх гэж байгаа юм уу, цатгалан пиздa минь?

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.55.188.41

Манайд Монголдоо ир гэхэд тэд тоож ирэхгүй улам ядуурахыг хэн ч хүсэхгүй…улсаа улс шиг болгочихоод Монголчуудаа дуудвал өөр шүү.

Avatar

Ардчиллын баян бүрдийн өрөнд баригдсан гуйлгачин 2019-09-19 202.131.245.243

Улс чинь 30 жилийн дотор коммунист хятдын колони болчихоод байгаа юм биш үү?

Avatar

ШУДАРГА 2019-09-19 183.81.171.2

ЭНД СЭТЭГДЛЭЭ БИЧСЭН ИХЭНХ ГАРУУД ГАЛЗУУГИЙН БОЛЬНИЦЭЭС ГАРААД УДААГҮЙ ЭТГЭЭДҮҮД БОЛОЛТОЙ,, ХЭХЭ,, БУРИАД МОНГОЛЧУУД МААНЬ ҮСЭРСЭН ЦУС ЭМТЭРСЭН ЭЛЭГ НЭГТЭНГҮҮД ЮМ ,, ШУУД ХЭЛЭХД МОНГОЛЧУУДИЙГ НЭГДЭХ ВИИ ГЭСЭН БУСДИЙН АЙДАС, ХОРОН МОГОЙН ХЭЛТЭНГҮҮДИЙН ЯВУУЛЛАГА ЮМ ,,ХАХА

Avatar

Зочин 2019-09-19 64.119.20.64

тува монгол гэж хаана ч байхгүй. тува буюу урианхай нар чинь түрэгүүд ш дээ.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Халх гэдэг чинь монгол хэлний хятад-түвд аялга юм шүү дээ.Тагнын Урианхай монгол байлгүй яахав дээ. Түрэг хэлний нөлөө байна аа, байна, хуучны монгол хэл тийм байсан юм билээ .

Avatar

иргэн 2019-09-19 202.179.26.203

Хөрш зэргэлдээ Орнуудын Ард иргэд Өөрсөдийнхөө Сайн сайхны төлөө Босож тэмцээд л байдаг манайхан Унтацгаагаад л , бүүр болохгүй бол хэдэн Хөгшчүүл Эмээ өвөө нараа жагсаацгаажчихаад л Залуус нь ард нь Айж бэмбэгнээд л ямарч Нийгэмийн идэвхигүй ү****ц дорой Аймхай Залуустай Улс орон Дампдуурахаас ч өөр яах вэ дээ,

Avatar

иргэн 2019-09-19 202.126.89.64

эд нар монгол хэлээ мартсан шүү дээ. хэлээ мартсан манж мэтийн ястныг заавал байлгах нэрлэх ямар хэрэг байна. Монголчууд зөвхөн ар монголд байна

Avatar

Зочин 2019-09-19 144.172.64.16

Хэл соёлыг хүсвэл сэргээж болдог. Өчнөөн зуун жилийн дараа жүүд үндэстэн хэл, бичигээ сэргээж чадсан жишээ байна хө

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Шaaдaг муу хар илжиг вэ?

Avatar

Зочин 2019-09-19 192.82.64.251

яагаад байна эргуу орк чинь

Avatar

Зочин 2019-09-19 178.128.126.39

245 243 gedeg chini neg oros bdgiin blee

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Өө хөөрхий, мантуугаа ид. кккккккккк

0 1
Avatar

Зочин 2019-09-19 183.81.171.2

чи хоосон толгойтойгоо бусдад зарлах хэрэггүй ээ хэхэ,,,

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.183.244

Манайхан зөв мэдээлэлтэй баймаар юм.Орос дотроо цалин хөлсөө нэмэгдүүлье,шударга сонгууль явуулъя гэсэн жагсаал шүү дээ.Тэрнээс Монголтой нэгдэе,ардчилал мандтугай гэсэн юм ерөөсөө байхгүй.

Avatar

Zochin 2019-09-19 122.201.22.235

Orosuud hudulj ehelj bn.Putinii daranguilalaas zalhaj bn.

Avatar

элбэгхулхийн нус цэг эмээ нь сайт мангартаад байгаарай 2019-09-19 202.131.245.243

Коммунист намын нэр дэвшигч Вячеслав Мархаев уначихаад тахимаа өгдөггүй бөх шиг л аашилсан. Юун бослого, мослого? Аль дээр болоод өнгөрсөн юм шүү дээ. ккккккккккк

Avatar

Зочин 2019-09-19 27.122.14.82

Буриадуудыгаа дэмжиж байна. Зоригтой байгаарай. МОНГОЛЧУУД ХАМТДАА

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Дэлгэцний араас худлаа битгий бүлтэр.

Avatar

зочин 2019-09-19 202.21.115.222

Танай сайт ямар удаан, муу байна аа. Энэ чинь 10-аад хоногийн өмнөөс эхэлсэн жагсаал, цуглаан шүү дээ. Дөнгөж одоо л мэдэж байгаа юм уу?

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.161.48

ОРОСУУД НЬ МОСКВА ТИЙШ НҮҮГЭЭД БУРИАДЫН ХҮН АМ ОЛШИРЧ ХҮЧЭЭ МЭДЭРЧ БНА.

Avatar

Тэнгэрийн гэсгээл 2019-09-19 202.126.89.230

Буриадын бослого гэж. . . Тэнгэрийн гэсгээл хүртэж буй юм.
Учир нь Буриад – Монгол гэж байсны Монголын нь авч хаясан гэсгээл очиж байгаа юм

Avatar

Сэтгүүлч, зохиолч нарт : 2019-09-19 202.131.242.254

Буриад монгол, халх монгол, дөрвөд монгол, баяд монгол, цахар монгол, торгууд монгол, халимаг монгол, өвөр монгол, захчин монгол гэж ярьж, бичиж сурцгаая. Зөвхөн буриад, халх, дөрвөд, халимаг гэхээр залуу үе маань тус тусдаа үндэстэн мэтээр ойлгодог болоод байна.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.21.103.194

Анх Манжаас айсан Буриадын 16 хошууны ноёд өөрсдийн саналааар сайн дураараа Оросыг дагасан болно түүх унш малнуудаа

Avatar

Зочин 2019-09-19 99.203.45.39

Hutsdag oros uu

Avatar

Зочин 2019-09-19 66.181.179.142

үнэн түүх

Avatar

Халхын шунахай ноёд, лам нар өөрсдөө буруутай. 2019-09-19 202.131.245.243

Манж, халх, түвд болон хятад худалдаачид, мөнгө хүүлэгчдийн давхар дарлалд орохыг хүсээгүй буриаууд оросыг сайн дураараа сонгосон юм аа.

Avatar

Оросыг дагаад савсаад байж болохгүй 2019-09-19 185.220.101.33

Буриадууд одоо нэг дуутай шшуутай баймаар юм тэнэг шар лам нар шүтээд бүр доройтлоо. БӨӨ хүн тэмцэж байна гэнэ х***а шар лам нар идэж уухаас өөр эрдэмгүй л******д гэдэг харагддаж байна.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.226

Өвгөдийн минь АГА нютагаан буцааж авмаар бна

Avatar

зочин 2019-09-19 64.119.17.159

Газраал авья. Хүн чанаргүй буриадуудаар яадаг юм.

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Тэгээд буриадуудыг яах юм бэ?

Avatar

Зочин 2019-09-19 192.82.64.251

тэд яахав дуртай нь улдээд дургуй нь алга болно л биз

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Чи өөрсдөөс нь асуусан юм уу?

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Буриадууд ардчиллын баян бүрдийн өрөнд баригдсан гуйлгачинг дагаж коммунист хятдын колони улсын колони болох уу? Нус цэг эмээ нь сайтынхан энэ газар нутаг пээр оршин суугч иргэдээс өөрсдөөс нь асуусан юм уу?

Avatar

зочин 2019-09-19 202.9.42.11

Монголчууд бидний жинхэнэ цусан төрлийнхөн дө. Газар нутагтайгаа бидэндээ эргээд нэгдвэл ч …сайхнаа …

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Чи тэжээж дийлэх юм уу, гуйлгачаан?

Avatar

Зочин 2019-09-19 192.82.64.251

энэ нэг эргуу орк ухлээ юу

Avatar

Hudalchid hereggyiee!! 2019-09-19 69.138.228.195

Chi ymar Esergyy hog ve??? Ted chin manaihniig bodvol yildver zavoduudaa ustgachaagyil bgaa yumdaa hu!!! Chi uuriiguu tejeej yvahaal boddoo!! busad chin bol uchraa olool yvna!!!

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Буриадууд ардчиллын баян бүрдийн өрөнд баригдсан гуйлгачинг дагаж коммунист хятдын колони улсын колони болох уу? Чи өөрсдөөс нь асуусан юм уу?

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.72.245.122

Буриадууыг дэмжиж байнаа

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.245.243

Дэлгэцний араас худлаа битгий бүлтэр.

Avatar

Иргэн 2019-09-19 64.119.23.247

Буриад Монголчуудаа Байгаль нужр хүртэлх газар нутагтай нь буцааж авцгаая

Avatar

Зочин 2019-09-19 202.131.228.131

ок

Avatar

Зочин 2019-09-19 103.57.95.55

Яаж тэжээх гээд байгаа юм бэ?Өөрсдийгөө яая гэж байж.

Avatar

Зочин 2019-09-19 69.138.228.195

Chi ymar ulun amitan be?? ted chin ajilsag tegeed ch zunduul aj ahui taig n medehgyi bjiij l chinii hoolnoos tsalingaas chin avah gej bga met bh iin???…

Avatar

Нэ 2019-09-19 122.201.22.82

Буриадын ард түмнийг дэмжиж бнх.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж