Байр суурь: УИХ-ыг тараах нь зөв үү? | News.MN

Байр суурь: УИХ-ыг тараах нь зөв үү?

Байр суурь: УИХ-ыг тараах нь зөв үү?

Байр суурь: УИХ-ыг тараах нь зөв үү?

УИХ-ын ээлжит бус сонгуулийг ирэх арваннэгдүгээр сард явуулахаар гишүүдийн гарыг үсгийг цуглуулж эхэлсэн тухай мэдээлэл гарсан. Одоогоор УИХ-ын гишүүн Б.Жавхлан, М.Билэгт, Х.Болорчулуун нар гарын үсгээ зурсан гэх ч гишүүдийн зарим нь дээрх асуудлаар огт мэдээлэлгүй мөн эсэргүүцэж байгаагаа илэрхийллээ.

Холбогдох хуулийн дагуу ээлжит бус сонгууль явуулах саналыг нийт гишүүдийн гуравны хоёр буюу УИХ-ын 51 гишүүн дэмжиж гарын үсэг зурсан тохиолдолд УИХ тарах эрхзүй бүрдэнэ.

Ингээд УИХ-ыг тараах асуудлаар гишүүдийн байр суурийг тодрууллаа.

ХХААХҮ-ИЙН САЙД Ч.УЛААН: УИХ-ЫГ ТАРААХ АСУУДАЛД УЛТАЙ ХАНДАХ ЁСТОЙ

Би бодож үзнэ. Үндсэн хуулийн төслөөр ард нийтийн дунд  санал асуулга явуулахад 30 тэрбум гаруй төгрөг шаардлагатай. Дараахан нь буюу хагас жилийн дараа УИХ-ын ээлжит сонгууль болоход дахиад л 30 тэрбум төгрөгийн зардал гаргах уу. Энэ талаас нь авч үзвэл  санал асуулгатай холбогдуулан ээлжит  сонгуулийн хугацааг наашлуулж хамтад хийх боломжтой асуудал.  Ер нь бол УИХ-ыг тараах асуудалд ул суурьтай хандах ёстой.

УИХ-ЫН ГИШҮҮН Х.БОЛОРЧУЛУУН: УИХ ТАРАХЫГ ДЭМЖИЖ БАЙНА

УИХ тарахыг дэмжинэ. Яагаад гэвэл Үндсэн хуулийн нэмэлт, өөрчлөлтийг дэмжих эсэхийг ард нийтийн санал асуулга явуулах үед ирц хүрэхгүй байх магадлал өндөр. Тиймээс сонгуультай хамтад нь явуулбал иргэдийн ирц нэмэгдэнэ гэж харж байгаа учраас УИХ тарахыг хувь гишүүнээ хувьд дэмжиж байна. Цөөхөн хүний нэртэй бичиг ирсэн.  Би гарын үсгээ зурсан. Хэн нэгний бланк дээр бус цагаан цаас л байсан.

УИХ-ЫН ГИШҮҮН Ц.Мөнх-Оргил: УИХ ТАРВАЛ ТОГТВОРГҮЙ БАЙДАЛ ҮҮСГЭНЭ

Хэвлэлийнхэнтэй адилхан мэдээлэлтэй байна. Над дээр бичиг оруулж ирээд  гарын үсгээ зураач гэж орж ирсэн хүн алга. Үнэхээр УИХ-ыг тараах гарын үсэг цуглуулж байгаа бол нэг талаасаа харамсч байна. Нөгөө талаасаа буруу гэж бодож байна. УИХ  тарж, ээлжит бус сонгууль явуулах хууль зүйн заалтууд бий. Тухайлбал, УИХ-ын чуулган хуралдаж чадахгүй, Ерөнхий сайдаа томилж чадахгүй эсвэл улсын төсөв баталж чадахгүй ийм тохиолдол УИХ тарж, ээлжит бус сонгуульд болох боломжтой. Энэ тохиолдол өнөөдөр үүсээгүй байна. УИХ, Засгийн газар ажлаа хийж байна. Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах хуулийн төслийн хоёрдугаар хэлэлцүүлгийг хийж, ард нийтээс санал асуулга явуулахаар боллоо. Нөгөөтэйгүүр цаг хугацааны улс төрийн ашиг хонжоо хайж, сонгуулийг нааш, цааш нь хөдөлгөнө гэдэг нь туйлын хариуцлагагүй алхам гэж үзэж байна. 2016 оны сонгуульд бид орохдоо дөрвөн жилийн мөрийн хөтөлбөр гаргаж, түүнийгээ танилцуулж дэмжлэг авсан. Үүн дээрээ суурилсан УИХ, Засгийн газрын үйл ажиллагааны хөтөлбөрөө баталсан. Хийсэн ажлаа тайлагнадаг, хийж чадаагүйгээ тайлбарладаг, хугацаандаа дүнгээ тавиулдаг ийм л байх ёстой. УИХ тарах нь  нэг талаас улс төрийн тогтворгүй байдал үүсэх аюултай. Нөгөө талаас парламентын засаглалыг муухай харагдуулах алхам болно.

УИХ-ЫН ГИШҮҮН Г.ТЭМҮҮЛЭН: УИХ–ЫГ ТАРААХ АСУУДЛЫГ ГАРГАЖ БАЙГАА НЬ ҮНДСЭН ХУУЛИЙН ӨӨРЧЛӨЛТИЙН ЭСРЭГ БОЙКОТ

Хэвлэлээс авсан адилхан л мэдээлэлтэй байна. Миний байр суурь бол аливаа улс төрийн хүчнээс улс төрийн зорилгоор улстөрчдөд зориулж төрийн эрх барих дээд байгууллага буюу УИХ-ыг тарааж бүрэн эрхийн хугацааг дуусахаас өмнө нь ээлжит бус сонгууль явуулах гэж байгаа бол энэ нь Үндсэн хуулийн эсрэг үйл ажиллагаа гэж харж байна. Байж болшгүй зүйл. Энэ удаагийн УИХ-ын хамгийн том ажил нь Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах асуудал. Улс нийтээрээ 10 гаруй жил ярьж, сүүлийн хоёр жилийн хугацаанд ард нийтийн дунд хэлэлцүүлэг хийж, гурван сарын хугацаанд УИХ-аар хэлэлцээд долоохон хоногийн өмнө төслийн хоёрдох хэлэлцүүлгийг хийж дууслаа. Дараа  нь  ард нийтийн санал асуулга явуулах шийдвэрийг гаргаж, хугацааг нь тогтоосон. Наанадаж нэг сар цаашлаад хоёр сарын хугацаанд улс эх орон, УИХ-ын   хамгийн том ажил нь  УИХ-аар хэлэлцэж батлах Үндсэн хуулийн нэмэлт, өөрчлөлтийн асуудал. Өнгөрсөн 30 жил нийгэмд бугшсан бүх буглааг тайлах дорвитой том шийдвэрүүд Үндсэн хуулийн нэмэлт, өөрчлөлтөд суусан гэж харж байгаа. Гэтэл үүнээс өмнө УИХ–ыг тараах асуудлыг гаргаж байгаа нь Үндсэн хуулийн өөрчлөлтөд бойкот хийх гэж байгаа бол ойлгохгүй байна.  Монгол Улс өнөөдөр Үндсэн хуульт улс орон. Бид хуулийнхаа хугацаанд сонгуулиа явуулж, хуулийнхаа дагуу үйл ажиллагаа явуулах ёстой. Дараагийн УИХ-ын ээлжит сонгууль болоход багахан  хугацаа үлдсэн. Гэтэл наана нь УИХ-ыг тараах асуудал гарч байгаагийн үндэслэлийг ойлгохгүй байна.

УИХ-ЫН ГИШҮҮН Д.ХАЯНХЯАРВАА: ХЭВИЙН АЖИЛЛАЖ БАЙГАА УИХ-ЫГ ТАРААХ ГЭСЭН НЬ ЦААНАА ЗОРИЛГОТОЙ 

Энэ талаар уржигдар анх сонссон. Над дээр одоогийн байдлаар гарын үсгээ зураач гэж орж ирсэн хүн байхгүй. Уржигдар энэ мэдээллийг авсан даруйдаа цөөн хэдэн гишүүнтэй утсаар ярьж лавласан. Тэдний зарим нь гарын үсгээ зурсан гэдгээ хэлсэн. Ямар үндэслэлээр вэ гэдгийг тодруулахад намын генсек болон зарим холбогдох хүмүүс янз бүрийн  тайлбар хийсэн гэж хэлсэн. Тийм учраас би  “Төрийг үймүүлэх ажилд намын генсек оролцож болохгүй” гэж жиргэсэн.  УИХ-ыг тараах ямар үндэслэл байна вэ гэдэгт хариулт өгөх хүн олдохгүй байна. Хэвийн ажиллаж байгаа УИХ-ыг тараах гэсэн нь цаанаа зорилготой гэж бодож байна.  УИХ-ын ээлжит бус сонгууль явуулна гэдэг нь улс төрийн тогтворгүй байдал үүсгэх маш өндөр эрсдэлтэй. Тийм учраас УИХ-ыг тараах асуудлыг би эрс эсэргүүцэж байна. Энэ үед намын, хувийн эрх ашиг гэдгийг мартаж, Монгол Улсын эрх ашгийг тэргүүн эхэнд бодох ёстой.  Ер нь бол улс төрийн маш сөрөг үр дагавартай ийм асуудалд улстөрч хүн маш болгоомжтой хандах ёстой шүү гэдгийг би  хэлж байгаа. Бид өнгөрсөн хугацаанд Засгийн газраа огцруулж тоглож ирсэн. Одоо парламент бүрэн эрхийн хугацаанаасаа өмнө тардаг болбол Монголд  улс төрийн тогтворгүй байдал улам бүр нэмэгдэнэ. Шулуухан хэлэхэд энэ нь хүний хоол болох, зууш болох зам руу улам ойртоно.

 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
15
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ЗөвЗөв
2
ХахаХаха
2
ХөөрхөнХөөрхөн
1
БурууБуруу
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

53 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Дорд 2019-09-18 66.181.161.85

Галт тэрэг хөдөлчихлөө.
Одоо санал хэлээд нэмэргүй болов уу даа.
Олныг дагахаас өөр зам үгүй бололтой.

Avatar

Bsbhsha 2019-09-18 117.111.28.155

Taraagaad dahin songuuli yawuulahgui zasaglalaa solih eswel yurunhii saidad erh medliig ni ug ugui bol avilgatai parlament bgad nemergui zugeer tartsgaa zailtsgaa

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.70.34.70

УИХ-ыг тарааж ахин сонгууль хийх гэж бөөн мөнгө л гарна. Шинээр гарсан хүмүүс нь мундаг хүмүүс гарна гэж бодож байна уу? Гонжийн жоо. Өмнө яаж сонгож байсан түүгээрээ л явна шүү дээ. Сонгууль хийх мөнгө чинь бидний хармайнаас л гарна.Тэдний хармайнаас гарахгүй. Элийрч балайрч байхаар ирэх жилийн сонгуульд гайгүй хүмүүсээ сонгоход одооноос бэлдэе. Өнөөгийн засаг ямар ажил бүтээж амлалтаа хэрэхн хэрэгжүүлэхийг үнэлж дүгнэцгээе

Avatar

иргэн 2019-09-18 202.179.26.203

УИХ Тарах нь Зөв, Эд нар угаасаа ч Улс орон Ард иргэдийнхээ төлөө юм хийх Сэтгэлгүй зөвхөн Өөрсөдийгөө бодож яваа Улс юм хийнэ гэж хэзээ ч байхгүй , Удах тусам Эдний тарих Балаг л нэмэгдэнэ үү гэхээс Бидэнд болон Улс оронд Ашигтай юм ердөөсөө хийхгүй ээ , УИХ Тарж Ерөнхийлөгчийн Захсаглалттай болсон нь дээр Бүлэг Гэмт хэрэгтэнгүүдтэй Хэрэлдэж байснаас Ганц Хулгайч хянаад явсан нь арай

Avatar

Зочин 2019-09-18 216.51.194.221

uhsen erh medliig gartaa avsan l bol ta bid naraar hyanuulah uu?

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.43.217

бүгдийг хорьж хөрөнгийг нь хураагаад цаазал сургамж болог

Avatar

зочин 2019-09-18 192.82.64.190

Ямар ч сонгууль болсон таалагдахгүй хүмүүсийн нэр орж ирэхээр яах вэ дээ. Сонгууль өгмөөргүй л байна шүү

Avatar

уншигч 2019-09-18 66.181.169.116

хэдэн сар ч гэсэн суудалтайгаа зууралдмаар байгаа юм уу мөнгө хэмнээд хамт сонгууль хийгээчээ тэ нар хэдэн сар байоаа гээд ямар ч нэмэр байхгүй

Avatar

Дархан 2019-09-18 202.179.8.166

Ман-н генесэкээ та бүхний их хурлыг тараах гарын үсэг цуглуулж байгаа үйл ажиллагааг дэмжиж бна шүү маш зөв ганц зүйл хүсэхэд хэрэв зээ тарахад хүрээд сонгууль явуулахаар болбол Хаянхярваа гэж нөхрийг нэрийг нь дэвшүүлэхгүй байхыг хүсч байна энэ мэт хөгийн арчаагүй малнуудыг дахиж дэвшүүлбэл танай нам ялалтандтхүрэхгүй шүү гэдгийг баттай хэлж байна

Avatar

Зочин 2019-09-18 182.160.36.186

УИХ тарвал МАНАН арилж АН арчигдаж 60 тэрбумтнууд алга болно. тэгэхээр тарсан нь дээр .

Avatar

Зочин 2019-09-18 150.129.143.31

Ogtsruulsan n zuv. Ogtsruulaad orond tur ih hural baiguulj undsen huulid uurchlult oruulah heregtei. Ene ih hural yamarch chadamjgui uursdiihuu erh ashigiig bodson bulegleluudiin hural bolson baina shuudee

Avatar

Зочин 2019-09-18 49.0.212.2

Эхлээд МАН болон орос, социализм коммунизмыг дэмжих өмөөрдөг бүх үхэр ооркууд амиа хорлочих

Avatar

Зочин 2019-09-18 69.138.228.195

Zygeer l hariutslagaas zugataaj naana n tarchihaad bidniig ajilaa hiigeel bj bhad halsiin sdee geh geed bgaag oilgoh amitad bnuu??? hariutslagaas zugataah saihan araa olchood tarah geed bn shyydee!!!

Avatar

МОНГОЛЫГ ЯЛСАН ТӨВД ЖАНХУУГ ОГЦРУУЛЬЯ ! 2019-09-18 64.119.21.83

жанхууг огцруулсны дараа уих-г тараая.

Avatar

МОНГОЛЫГ ЯЛСАН ТӨВД ЖАНХУУГ ОГЦРУУЛЬЯ ! 2019-09-18 64.119.21.83

Туурга тусгаар энэ улс өмхий төвд тайрдас жанхуугийн атганд бүрэн оржээ. Ардчилсан намын Ерөнхийлөгч Жанхууг ард түмний 30 хувь нь л дэмжсэн. Үлдсэн 20 хувийн санал нь хадам ахын хакер ажиллагаа. Жанхуу бол үймээн самуун дэгдээж байгаад Ерөнхийлөгчийн засаглал тогтоох ганцхан хүсэлтэй. Шоронд орохгүй байх цорын ганц зам нь ердөө энэ .Түүнд өөр сонголт үгүй. Самарч байж л шоронгоос зугтана. Жанхууг үндсэн хуулийг зөрчсөн, улс эх орны тусгаар тогтнолд аюул учруулсан хэргээр нэн даруй огцруулж шоро

Avatar

Нэргүй 2019-09-18 122.201.22.177

Тарвал бантан болно.

Avatar

EZN CHNGGS 2019-09-18 24.12.0.213

ulaa chagaaisan keden nusnuud uls bolj togloj bn, MONGOLCHUUD ERTNEEES TENEG BSN YUM, EDGUU BUR SOLIORCH GEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Avatar

mgl 2019-09-18 202.9.42.236

manangiin 2 taraahgui gesen bna. tegeheer taraah ni zuv.

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.55.188.91

Tar tar ta nariig ard tumen shuur shangan deer shuugeed ogno ih olon hun goojono doo shanstai geshuud n tsoohon baigaa shuu

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.49

Үндсэн хуулийн өөрчлөлтийн асуудал хэдхэн хүний суудлаас амин чухал учир ийм замыг сонгохоос аргагүй гэдэг дээр санал нэгдэж, одоогоор УИХ-ын 47 гишүүн парламентийг тараахаар гарын үсгээ зураад байгаа аж. Хамгийн хачирхалтай нь Төрийн ордонд том самбар байрлуулж УИХ-ыг тараах гарын үсэг цуглуулж байсан АН болон М.Энхболд тэргүүтэй 27-ийн хувьд одоо болохоор эсэргүүцээд эхэллээ. Хариуцлагаа тооцож байж дараа нь УИХ тарах хэрэгтэй гэдэг ядмаг гох дэгээг бодож олжээ.

Avatar

Амар 2019-09-18 202.179.27.2

МАНАН мафийнхан нарсандаа очих нь гэж сандарч эхлэх шив.

Avatar

Амар 2019-09-18 202.179.27.2

МАНАН мафийнхан сандарах нь аргагүй.Идсэн ууснаа иргэдэд буцаан өгч нарсандаа залрах болоод сандарч буй нь тэр.

Avatar

зочин 2019-09-18 59.153.115.18

Тарах нь зөвөө. Шинэ улсууд гарсан дээр биздээ

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.49

АН-хан сандарч эхэллээ. бөөн гэмт хэрэгтнүүд бас 60 тэрбумынхан үсгүй арчигдана.

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.49

УИХ-ын 47 гишүүн ээлжит бус сонгууль явуулахын төлөө гарын үсэг зуржээ

Avatar

ХҮн нам 2019-09-18 202.9.42.116

Өргөсөн тангарагаасаа няцаж, Үндсэн хууль зөрчсөн гэсэн үндэслэлээр Ерөнхийлөгч Х.Баттулгыг огцруулахаар Үндсэн хуулийн цэцэд хандлаа.

Avatar

нүх нам 2019-09-18 202.9.42.49

манан "нууцаар төрүүлсэн нуган үр"-ээрээ ҮХЦ-рүү хор өгүүлэхээр шийджээ

Avatar

зочин 2019-09-18 64.119.24.158

Улс орныхоо амин чухал асуудлыг хэлэцэхээр УИХ-д сонгогдсон гишууд УИХ-даа ирж Ирцээ бурдуулж чадахгуй эсвэл УИХ-н ирц бурдээгуй Хуралдаж чадахгуй бгаа УИХ тарж яагаад болохгуй гэж?! Харин ч УИХ-н ажиллагаа идэвхтэй явах боломжийг Монгол тер яаралтай хангах шаардлагатай бус уу?

Avatar

Зочин 2019-09-18 112.72.15.78

Улаан сайд уул нуруутай хүн л дээ Үндсэн Хууль хэрэггүй, мөнгө бага зарцуулах бол УИХ, Ерөнхийлөгчиин сонгуулийг бүгдийг нэг жилд хийчих хэрэгтэй ш дээ. Бролорчулуун бол ЖДҮ-чин учир аргагүй дээ

Avatar

Лувсан 2019-09-18 202.126.89.248

Тар найзууд аа. Одоо болно.

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.49

Улс төрийн тогтолцооны талаар эрс өөрчлөлт хийх цаг болсон ер нь 30 жил болоод улс төр болон улс оронд томмхон өөрчлөлт болдог зүй тогтолтой гэдэг одоо цаг нь болжээ. Яагаад гэвэл нэг үеийнхэн 30 жилд л нийгэмд идэвхтэй ажилладаг Одоо шинэ үе гарч ирэх цаг болсон

Avatar

З.Энхболд 2019-09-18 202.9.42.49

УИХ-ын 47 гишүүн ээлжит бус сонгууль явуулахын төлөө гарын үсэг зуржээ

Avatar

Саидаг 2019-09-18 202.126.89.248

Тараа наадуулыгаа

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.116

34 гээч, чи битгий хөөрөөд бай мояа минь

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.49

МАНАН хэмээх эрүүгийнхэний бүлэг сөнөж, гишүүд хэмээх гадны гар хөлүүд 7-н уулын цаагуур далд ор.

Avatar

Шинэ зочин 2019-09-18 94.252.122.2

УИХ ард нийтийн төлөө ажиллахгүй л байгаа шүү дээ , Өөрсөддөө ашигтай хууль л баталдаг , Ийм байхад хэвийн ажиллаж байгаа гэж яаж хэлж чадаж бмйнаа , Ихэнх нь луйварчид ! Тарвал таарна ! ! !

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.43.232

Буруу битгий хэрүүл хий битгий тараа

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.116

УИХ-ЫН ГИШҮҮН Г.ТЭМҮҮЛЭН: УИХ–ЫГ ТАРААХ АСУУДЛЫГ ГАРГАЖ БАЙГАА НЬ ҮНДСЭН ХУУЛИЙН ӨӨРЧЛӨЛТИЙН ЭСРЭГ БОЙКОТ

Avatar

Зочин 2019-09-18 112.72.12.5

ДАХИН СОНГОГДОХ ШАНСГҮЙ БААГИЙНУУД ЧАЧГА АЛДАХ НЭЭ

Avatar

Зочин 2019-09-18 64.119.23.247

Тарааж өолохгүй. Хүний зууш болно.

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.126.89.129

Zandanshatar Khyrel 2 ch uyanii nokhoi bolsiim bna doo! Taraachikhval ene 2 iin mestiig nasaar ni khadgalana gee biz! Muu sovin tataad bna daa!

Avatar

Иргэн 2019-09-18 202.126.88.132

Попрохоос өөр эрдэмгүй наад Хүрэлсүхээ огцруулаачээ МАН аа.МөнхОргилийг тавьчихбол өлхөн хийнэ дээ

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.21.108.134

Hen ni ch yalgaagui hog

Avatar

Zichin 2019-09-18 66.181.176.19

Hurelsuhiig solij bolohgui.ter bol mongoliin avragch

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.9.42.181

tartsgaa. tegeed bugd daraagiin songuulias neree tat

Avatar

Ksa 2019-09-18 202.126.89.112

Үндсэндээ Хаянхярваа мэтийн хог шааруудаас болж л ингэж аргаа барж тарах дээрээ тулж байгаа. Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлтийг Хаян, Миеэ нарын талынхан чагтлаад ирэх сонгуулийн квотоор наймаалалцъя гээд байхаар Хүк нарын дургүй хүрнэ биз дээ.

Avatar

иргэн 2019-09-18 192.82.66.152

Төрийг бужигнуулах зорилго байгаа байж магад.Сонгуульд хүмүүс оролцох уу.Үүнийг хийж байгаа УИХ-н гишүүд өөрсдөө хэнч биш болох нүхээ бэлдэж байгаа шүү.Намч үгүй гишүүнч үгүй болох нь дээ энэ тараах гэж гарын үсэг зураад байгаа нөхдүүд.УИХ-д нэр дэвших төрийн албан хаагч байвал эрх нь хаагдана биздээ.бөөн маргаан болоод л УИХч үгүй ЗГ-ч үгүй харин Баттулга хэмжээшгүй эрх мэдэлтэй болоод торойгоод хоурох нь дээ.

Avatar

Зочин 2019-09-18 202.21.99.42

Одоогийн эрх барьж байгаа парлиаментаас болж дараа дараагийн сонгуулийн ирц хүрэхгүй жонхуу болно дөө. Ер нь төр засгийн хямруулсан нь МАН өөрөө

Avatar