Үндсэн хууль: З.Энхболд & Д.Ламжав | News.MN

Үндсэн хууль: З.Энхболд & Д.Ламжав

VS

Үндсэн хууль: З.Энхболд & Д.Ламжав

Үндсэн хуулийн хэлэлцүүлэг улс төрийн хүрээнд ид өрнөж байна. Ерөнхийлөгч болон бусад намуудын зүгээс Үндсэн хуулийн нэмэлт өөрчлөлт дээр ажиллаж буй ажлын хэсгийнхэнд саналаа өгөөд байгаа. Ерөнхийлөгчийн саналдаа гишүүдийн тоог 108 болгох асуудлыг оруулсан. Энэ нь улстөрчид, хуульчдын дунд зөв, буруу гэсэн маргаан үүсгээд юм. Ингээд VS буландаа гишүүдийн тоог нэмэх асуудлаарх улстөрч ба хуульчийн байр суурийг хүргэе.

З.Энхболд
Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын дарга

-УИХ-ын гишүүдийн тоог 108 болгож, сонгуулийн тогтолцоог холимог систем нийлүүлж байгаа. Яагаад гэхээр өмнө хоёр сая иргэнтэй байхад 76 гишүүн сонгодог байсан. Харин одоо манай улсын хүн ам өсөж гурван сая иргэнтэй болсон. Тиймээс УИХ-ын гишүүдийн тоог нэмэх нь зөв.

Д.Ламжав
Үндсэн хууль судлаач иргэн

-Гишүүдийн тоог нэмэхийн тулд элдэв онол хүртэл гаргах юм. Төлөөллийг хангахын тулд парламентын гишүүдийн тоо хүн амын тооноос куб язгуур авсантай ойрхон байдаг гэнэ. Өндөр хөгжилтэй орнуудад ийм.

Харин хөгжих гэж байгаа орнуудын хувьд хүн амын идэвхтэй хэсгийн тооноос куб язгуур авлаг гэж хөгжүүлсэн байх юм. Иймэрхүү мэхийг шинжлэх ухаанаар сүрдүүлэх гэвэл үнэнд илүү ойртоно.

Эхлээд 76-гаа хуралдуулж сурчхаад дараа нь 99, 108-ын тухай ярьсан нь дээр байх.

Б.БАТ

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
5
ХахаХаха
4
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

23 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-07-31 119.40.98.162

Гишүүдийн тоог гаргахдаа идэвтэй хүн ам 1 сая гэж тооцвол 100 гишүүнтэй байх нь

Avatar

зочин 2019-07-31 67.180.129.0

76 г 66 болговол таарна. 76 туслах, 76 төлөөлөгч гээд дарганцаруудын тоо ихдээд байхад, 108 ийг тэжээх төсөв чинь хаа байнаа. Eрөнхийлөгч юу бодож 108 гэсэн санал оруулдаг байнаа. 108 суварга, 108 зул, 108 эрх гээд шашны л холбогдолтой тоонууд байх юм, энэ чинь төрийн түшээдийн тоотой нэг л авцалдахгүй байна даа

Avatar

Зочин 2019-07-31 69.138.228.195

Puck yours!!! 76 Hulgaichss yssydaa gej bhsf bas nemeed hulgaichidiig buunuur n orognuulah gazar bolgohoo boliyoo!! 64 n chanartai haritslsgs tootsdog chanartai uls oron srd tymnii zarts bhsar hymyysiig dongiyo erhem merhem gesen yrvaisan niigmiin shasruudiig songood bidend yu hiij uguvduu ??? 64 bolgiyo hynsj bhad tsuun n deeree ….!!!

Avatar

Зочин 2019-07-31 66.181.187.64

ҮЭ-ийн байгууллага монголын нийгэмд хог шаар болсон, хулгайч худалч, луйварчдын үнэн байдлыг олон таван үггүй шууд л хэлсэн бна. Үүнд буруу гэж байх ёсгүй . Монгол улс энэ хүнд хэцүү нөхцөл байдалд ирсэн үед дуу хоолойтой болгон дуугарах хэрэгтэй бна. Үндсэн хууль бол нам гэсэн хэсэг бүлэг хулгайчуудын өөрчлөх нэмэлт оруулах асуудал огт биш. Дордсон 7 өөрчлөлтийг хүчингүй болгосон Цэцийн шийдвэрийг сэргээж мөрөөд сонгуулиа хийхээс өөх зам байхгүй. Эрх биш 2020 онд арай өөо нөхдийг сонгогчид ..

Avatar

боль 2019-07-31 150.129.140.249

юун 108 бэ Талийгаачдын хойшдын зам мөрийг гэрэлтүүлэх гэсэн шашны зан үылийн тоо .108-н талийгаач УИХ-д суух уу Баттулгаа

Avatar

Зочин 2019-07-31 150.129.143.45

ЛАМЖАВ ҮХЭХЭЭСЭЭ ӨМНӨ ГАДНЫ ГАР ХӨЛ ДУУЧ НЬ БОЛЖ ЖААЛ МӨНГӨ ХИЙДЭГ БОЛСОН .

Avatar

Зочин 2019-07-31 103.10.22.100

ЛАМЖАВ ГУЙГ БҮРЭН ДЭМЖИЖ БАЙНА. 108 ГЭДЭГ ТОО БОЛ БУРХАН БОЛСОН ХҮНД 108 ЗУЛ АСААДАГТАЙ ХОЛБООТОЙ. 108 ГИШҮҮДЭЭС МАГАД 40 НЬХУРАЛДАА СУУХГҮЙ БАЙХАД Л 68 НЬ ХУУЛЬ БАТЛААД ЯВАХ НЬ Л ДЭЭ. ЁСТОЙ УНГАС АЛДВАА. УИХ-ЫН ХУГАЦАА 4 ЖИЛ ХАНГАЛТТАЙ.

Avatar

Иргэн 2019-07-31 122.201.22.52

Энэ төсөлд Их хурлын гишүүд мөрдөн шалгах ажиллагаа явуулах, нэгдмэл улс байж сумын засаг дарга нь бие даасан улс шиг, шүүхийг гишүүд гартаа оруулах заалтуудтай. Их хурлын гишүүд нь хянан шалгах хороогоор дамжуулж хүссэн хүнээсэй мэдүүлэг авч, шинжээч томилж, өөрсдөө дүгнэлт гаргаж шүүхийг өөрсдийн дүгнэлтээр хэргийг шийдүүлнэ. Бие даасан шүүх гэж байхгүй болно. Шүүхийн ерөнхий зөвлөл, хариуцлагын хорооны гишүүдийг их хурлын гишүүд томилж, хүссэн шүүгчээ огцруулж, шийдвэрээ гаргуулна, самарна да

Avatar

76 2019-07-31 66.181.161.15

ХОЛИМОГ БАЙСАН ТОГТОЛЦООГ З.ЭНХБОЛД ӨӨРӨӨ 76 ТОЙРОГ БОЛГОСОН БИЗ ДЭЭ. ГИШҮҮДИЙН ТООГ 76 ХЭВЭЭР ҮЛДЭЭХ НЬ ДЭЭР БАЙХ.

Avatar

Зочин 2019-07-31 66.181.186.236

ЛАМЗАВ АРГАГҮЙ ЗӨВ ҮНДЭСЛЭЛ ХЭЛЖ БАЙНА. УГ НЬ76 -ЫН ГУРАВНЫ ХОЁР НЬ ХУРАЛДАЖ БАЙЖ ХУРАЛДААНЫГ ХҮЧИН ТӨГӨЛДӨР БАЙХААР ХУУЛЬЧИЛЖ ӨГСНИЙГ ДОРДУУЛАХДАА 20 ХҮН ХУУЛЬ БЫАТЛАХААР БОЛГОСОН. ОДООГИЙН ӨӨРЧЛӨЛТИЙН ТӨСӨЛД ТҮҮНИЙГЭЭ ЗАСАЛГҮЙ ОРУУЛЖ ИРСЭН НЬ ХУУЧНААРАА ТАЛ НЬ ӨӨРСДИЙН ДУРААР ЗУГААЛЖ БАЙХ БОЛОМЖ НЬ ХЭВЭЭР БАЙНА БИЛЭЭ. ИНГЭЖ 76–. АА ХУРАЛДУУЛЖ ЧАДАХГҮЙ БАЙЖ 108 БОЛГООД 53 УУЛАА ЗУГААЛАХЫГ ХИЧЭЭЖ БАЙГАА ЕРӨНХИЙЛӨНЧИЙН САНАЛ ҮНЭХЭЭР БАЙГАА ОНОХГҮЙ БАЙНА

Avatar

УИХ-ын гишүүдийн тоо 50 байхад хангалттай 2019-07-31 66.181.190.245

76 ихдээд ажлаа хийхгүй байна. 108 бүх худлаа

Avatar

ҮХЭР МОНГОЛ 2019-07-31 66.181.185.79

гишүүний тоог нэмэхээр эрүүл ухаантай хүн нэмэгдэх болуу аан..ккк

Avatar

зочин 2019-07-31 103.212.119.96

Ихэнхи хүмүүс 108 дэмжихгүй бгаан сайшаалтай,харин 76 цөөрүүлж хуули санаачилж баталдаг цөөн хуулич хэрэгтэй,түүнээс бөхчин,дуучин,инженер,эдийн засагч,биологич,химич,эмч,багш,эрдэмтэн,доkтор,уурхайчин хэрэггүй,хуулийг амидрал дундаас гаргаж ирж санаачилж баталдаг сайн хуулич нар байхад болно

Avatar

Зочин 2019-07-31 122.201.31.214

Зи Энхболд хүүхэд хуурч бгаа юм шиг зан битгий гарга. Сүүлийн 15 жил манай улсын хүн ам дундажаар 3 сая бгаа. 2,9 бж бгаад 3 сая л боллоо энд ямарч чанарын ялгаа зөрөө байхгүй больж үз.

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.170.68.162

Ламжав гуайн түмэн зөв! 76 п и з д а сонгочихоод, тэд нар нь татвар төлөгчдийн мөнгийг хулгайлж, ЖДҮ-гээр луйвардан авч, ББСБ-аар хүүлж, хулгай, луйвар, хүчин, аллага хийж, авилгал авч байхад 108 болгоно гэж байхгүй ээ!!! Эхлээд 76 п и з д а биш, 76 хэвийн хүн сонгоод хууль тогтоогч болгочих. Тэр хүмүүс нь ажилдаа цагтаа ирдэг, бүтэн цагаар ажилладаг, дээд боловсролтой, гадаад хэлтэй, англиар өдөр тутмын ажлаа амжуулж чаддаг, энгийн сэтгэлгээтэй хүн байх ёстой!!! УИХ-аа УИХ болгочих эхлээд!!!

Avatar

Ламжав гуайн зөв 2019-07-31 202.179.8.118

Ламжав гуайн зөв өө. УИХ2ын гишүүд хуалд сууж, хууль хэлэлцэн батлах гэж сонгогдсон иргэд гэдгээ ухамсарлах хэрэгтэй. Түүнээс биш УИХ-ын гишүүн гэж дарга биш. Тэр тусмаа Монгол Улсын Төрийн тэргүүнийг сонгох эрх ч тэдэнд байхгүй.

Avatar

Зочин 2019-07-31 66.181.161.1

Парламентаа 2 танхимтай (1990-1992 оных шиг) болгочих л доо, тэгээд л гүйцээ!!! УБХ нь харин 76-аас цөөн гишүүнтэй байсан ч болно!!!

Avatar

Эх орон минь 2019-07-31 202.21.100.210

Ухаантай ахмад настны үг үнэнд дэндүү ойрхон юм эхлээд ЖДҮХС-с эрх мэдлээ ашиглан хулгай хийхгүй болсоны дараа тооны асуудлаа ярьж болох юм. Ёс зүйгээ 76 дахиад тоог нэмвэл ёс зүйгүй 108 болно. УИХ- гишүүний тоог нэмэх сургаар 2-р ээлжийн шуналтангуудын шүлс гоожоод эхэллээ яана эх орон минь. Х.Баттулга өөрийн мэдлийн фракцыг УИХ олон тоотой оруулахын тулд далд мэх хэрэглэж эхэллээ. Олон эрх мэдлийн шуналын хайчинд эх орон минь өвдөг сөгдөж эхэллээ

Avatar

ХУУЛЬЧ 2019-07-31 192.82.64.190

ГИШҮҮНДЭЭ БИШ Л ДЭЭ МЭДЭЭЖ ТЭР 76 НӨХӨРТ ХАРИУЦЛАГА ХҮЛЭЭЛГЭЖ АЖЛАА ЗОХИОН БАЙГУУЛАХААС ЭХЛЭХ УЧИРТАЙ,,,ТИЙМ БОЛОХООР ИРГЭН ЛАМЖАВЫН ТАЛД ГЭХҮҮ ДЭЭ ????,

Avatar

Зочин 2019-07-31 150.129.143.8

Lamjav guaig 100% demjij bnaa

Avatar

зочин 2019-07-31 66.181.161.31

Нэмэх хэрэггvйээ олон болсны хэрэг байхгуй. 76-гаа олигтой ажиллуулж сургая хариуцлага тооцдог болгох л чухал

Avatar

er hvn 2019-07-31 122.201.28.8

gishvvnii songogchid ni ergvvlen tatdag bolchih, bas davhar deeliig vndsen huuliar horiglochih , tegee l gishvvn boloh gej dairdag ene vzegdel duusna

Avatar

Зочин 2019-07-31 112.72.11.103

Ламжавын зөв. Гишүүдийн тоо чухал биш. Танхимын бүтэц, шийдвэр гаргах механизм ни чухал.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж