АН: Ерөнхийлөгчийг парламентаас сонгох нь зөв | News.MN

АН: Ерөнхийлөгчийг парламентаас сонгох нь зөв

АН: Ерөнхийлөгчийг парламентаас сонгох нь зөв

Ардчилсан намын зөвлөл өнөөдөр /2019.07.31/ мэдээлэл хийлээ. Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах төслийг УИХ-аар хэлэлцэж байгаатай холбогдуулан ажлын хэсэг, Ерөнхийлөгчөөс ирүүлсэн санал болон  Ардчилсан намын зөвлөл байр сууриа илэрхийлээгүй учраас өчигдөр намын өргөтгөсөн хуралдаан хийж, Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах төслийн хоёрдугаар хэлэлцүүлэгт албан ёсны саналуудаа тусгуулахаар хүсэлтээ хүргүүлж байгаа юм байна.

Ардчилсан намын зүгээс Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт нь аливаа нэг улс төрийн намууд болон гишүүний явцуу эрх ашгийг гүйцэлдүүлэх ёсгүй юм. Өөрчлөлтийн хүрээнд парламентын тогтолцоог сайжруулах, сонгодог, хариуцлагатай парламентыг бий болгоход Ардчилсан тэргүүнд байх ёстой. Энэ Үндсэн хуулийн өөрчлөлт Монгол Улсын ирээдүйг харж, суурь зарчмаа анхаарах ёстой гэж үзсэн. Тиймээс парламентын засаглалын хуваарилалт хангагдаагүй, төрийн эдийн засаг, санхүүгийн байдал доголдолтой, төрийн хариуцлагажуулах тухай асуудлуудыг тусгах шаардлагатай гэж үзсэн байна. Энэ Үндсэн хуулийн нэмэлт, өөрчлөлт өнөөгийн УИХ-аар биш ард нийтийн санал асуулгаар баталгаажих ёстой гэсэн зарчмын байр суурин дээрээ хэвээр байгаа гэдгийг Ардчилсан намын зөвлөлийн дарга Д.Эрдэнэбат онцолсон юм.

Ийнхүү мэдээлэл хийсний дараа сэтгүүлчдийн асуултад хариулт өглөө.

-Ерөнхийлөгчийг парламентаас сонгогддог байх заалтын талаар одоогийн Ерөнхийлөгчтэй ярилцаж, санал солилцсон уу. Энэ саналыг ямар үндэслэлээр оруулж байгаа юм бэ?

-Ерөнхийлөгч өөртэй нь холбоотой заалтаар ямар нэг санал оруулах эрх байхгүй. Тиймээс Ардчилсан намын зөвлөл өөрсдөө оруулж байгаа юм. Ерөнхийлөгчийг парламентаас сонгох нь УИХ-ын бүрэн эрхийн асуудал. 2015 оны зургадугаар сарын 17-нд Ардчилсан намын нэр бүхий гишүүд Үндсэн хуульд нэмэлт, өөрчлөлт оруулах саналыг боловсруулахдаа сонгодог парламентын засаглалын хуваарилалтыг зөв хийе гэвэл Ерөнхийлөгчийг парламентаас сонгодог болох нь зөв гэж үзсэн. Энэ бол Ардчилсан намын байр суурь хэвээр байгаа.

-УИХ-ын гишүүдийг эргүүлэн татах асуудал яригдаж байна. АН-ын зөвлөл энэхүү саналыг дэмжих үү?

-Зарим гишүүдийн санаачлагаар УИХ-ын гишүүдийг эргүүлэн татах санал гарч байна. Хэрэв Цэцийн шийдвэр гарвал эгүүлэн татна гэх заалт орж ирж байна. Энэ бол УИХ өөрөө шийдэх, дотоод асуудал. УИХ-аас гадна зүйл бий. Жишээлбэл, ард иргэдийнхээ итгэлийг алдвал ард иргэд яаж өөрсдийнхөө эрхийг хангах вэ гэдэг асуудал хангагдаагүй учраас бид гүйцэлдүүлэх ёстой. Мөн намаас сонгогдсон гишүүд хувийн эрх ашгийн үүднээс асуудалд хандвал нам нь ямар үүрэгтэй оролцож болох вэ гэдгийг бас тусгах ёстой гэж харж байна.

-Ард нийтийн санал асуулгыг цаг хугацааны хувьд хэдийд явуулах боломжтой гэж үзэж байна вэ?

-Санал асуулгыг аравдугаар сарын 3-нд явуулахаар төлөвлөж байгаа бөгөөд энэ хугацааг ч Ардчилсан намын зөвлөл боломжтой гэж харж байгаа. Энэ хуулийг хамгийн гол баталгаажуулах гол зүйл нь ард түмэн өөрсдөө юм.

 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
11
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ЗөвЗөв
1
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

40 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

ИРГЭН 2019-07-31 202.21.124.21

ЗА ҮНДСЭН ХУУЛЬД ТУСГАХ ЁСТОЙ ГАНЦ ЗӨВ САНАЛ ГАРЛАА. ОЛОН ТОЛГОЙТОЙ ТӨРИЙН ГАЖУУДЛААС ГАРЧ ПАРЛАМЕНТЫН ЗАСАГЛАЛАА ЗҮГШРҮҮЛЭХ НЬ ХӨГЖЛӨӨР БУРАЙ ЦӨӨН ХҮН АМТАЙ ЖИЖИГ ОРНЫ ХУВЬД ТУСГААР ТОГТНОЛОО ХАДАГАЛАХ НЭГ ТОМ ГАРЦ ШҮҮ. МАШ ЗӨВ. АРД ТҮМЭН ДЭМЖИЖ БАЙГАА ШҮҮ.

Avatar

Зочин 2019-07-31 66.181.187.64

ҮЭ-ийн байгууллага монголын нийгэмд хог шаар болсон, хулгайч худалч, луйварчдын үнэн байдлыг олон таван үггүй шууд л хэлсэн бна. Үүнд буруу гэж байх ёсгүй . Монгол улс энэ хүнд хэцүү нөхцөл байдалд ирсэн үед дуу хоолойтой болгон дуугарах хэрэгтэй бна. Үндсэн хууль бол нам гэсэн хэсэг бүлэг хулгайчуудын өөрчлөх нэмэлт оруулах асуудал огт биш. Дордсон 7 өөрчлөлтийг хүчингүй болгосон Цэцийн шийдвэрийг сэргээж мөрөөд сонгуулиа хийхээс өөр зам байхгүй. Эрх биш 2020 онд арай өөр нөхдийг сонгогчид ..

Avatar

Зочин 2019-07-31 24.12.0.213

hahaha ERDENE VAN daraagyn yrunkhlugch shaaasn ain!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Avatar

ЗОЧИН 2019-07-31 202.126.89.199

ХУЖААГЫН ШЭЭСҮҮДИЙН ҮГИЙГ ХЭЗЭЭ Ч СОНСОЖ , СОНГОЖ БОЛОХГҮЙ !!! ЭХ ОРНЫГ ЦӨЛМӨЖ ДУУСЛАА !!! УРВАГЧ ШААРУУД !!!

Avatar

зөв 2019-07-31 77.247.181.162

Угаас намууд хүнээ нэр дэвшүүлж байхад илүү зардал дахин сонгууль бол

Avatar

Ard 2019-07-31 112.72.11.101

hytsadag myy tsuuwrvvd shvv erunhiilugj harin ta nariig songodog baiwal yasiin

Avatar

Иргэн 2019-07-31 103.26.194.252

Ерөнхийлөгчийг УИХ-аас сонгох саналыгдэмжиж байна.

Avatar

Зочин 2019-07-31 122.201.31.214

энэ Эрдэнэбат гэдэг халзан үхрээр тогоо тослох юмсан. удахгүй дээ.

Avatar

Zochin 2019-07-31 202.126.89.242

ЖДҮ нараас сонгох юм байна л даа ХэХэ

Avatar

ZOCHIN 2019-07-31 180.150.80.211

IH HURLIIN GISHUUD BOL UNENDEE DOV ,DOSHNIIHOO AVILGACHIDIIG L SONGODOGSHDEE.ERUNHIILUGCHIIG BOL NIIT ARD TUMEN SONGODOGIIN.GEHDEE ELBEG SHIG YMNUUD SONGOGDSON GEHEER HETCUU L YM.

Avatar

ZOCHIN 2019-07-31 180.150.80.211

BAGA BALAIRAARAI.ARD TUMEN SONGODOGIIN. ZA YU..

Avatar

маш зөв алхам 2019-07-31 85.93.218.204

Ерөнхийлөгч гэж нөхөр гарч ирээд хариуцлага хүлээж улс орноо өөд татах гэж буй ерөнхий сайд даа гай болж2 унагаж хаячихаад олон юм яриад байдаг шаардлага одоо байхгүй. Тэгээд яг хариуцлага яриад ирэхээр би ерөнхий сайд биш байсан тэр надад хамаагүй гээд сууж байдаг. Ерөнхий сайдын сан төсвөөс хулгай хийж ажлыг унагасан хүнийг шүүж цагдах эрхийг нь ерөнхий сайдад өгөх нь зөв. Ерөнхий сайдыгаа балласан хүнийг ерөнхийлөгч нь толгойг илээд явдаг зарчмаар цаашдаа явж огт болохгүй.

Avatar

маш зөв алхам 2019-07-31 85.93.218.204

Ерөнхийлөгч гэж нөхөр гарч ирээд хариуцлага хүлээдэг ерөнхий сайд даа гай болж2 хаячихаад олон юм яриах байх шаардлагагүй болно. Тэгээд яг хариуцлага яриад ирэхээр би ерөнхий сайд биш байсан тэр надад хамаагүй гээд сууж байдаг. Ерөнхий сайдын сангаас хулгай хийсэн бол шүүж цагдах эрхийг нь ерөнхий сайдад өгөх нь зөв. Ерөнхий сайдыгаа балласан хүнийг ерөнхийлөгч нь толгойг илээд явдаг зарчмаар цаашдаа явж огт болохгүй.

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.21.118.186

Парламентын засаглалтай улсад ерөнхийлөгч эв нэгдлийн бэлэг тэмдэг байх ёстой. Иймд парламент нь ерөнхийлөгчөө сонгоод явах нь зөв. Эрх мэдэл олон хуваагдахгүй, Ерөнхий сайд, ялсан намын дарга хариуцлагаа үүрээд явах ёстой.

Avatar

зочин 2019-07-31 202.126.89.234

ганц цэвэрхэн болдог сонгуулийг мафийн сонгууль болгохнээ. гуц гуц.

Avatar

зочин 2019-07-31 202.126.89.234

Ганц цэвэрхэн болдог сонгуулийг ѳѳрийн мафийн хүнээ сонгох хувилбараар солино гэнээ. Ёстой гуцаарай.

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.9.45.175

хуцацгаа элбэгдоржтон энколд эрлиизүүдээ

Avatar

Зөв сэдэв 2019-07-31 162.247.74.74

Суудал авсан намууд л ерөнхийлөгчийн сонгуульд нэр дэвших эрх авч өөрсдийн аль сайн гэх хүнээ дотроосоо сонгож гаргаж ирдэг юм чинь дахин зардал мөнгө болоод яахав УИХ-аасаа сонгочихоо яг адилхан зүйл еэвэнгийн нөгөө тал юм.

Avatar

ИХ БӨӨ 2019-07-31 103.240.241.110

гэнэт балай балай юм ярих нь мэтгэцийн өвчин, 2020онд ЭРДЭНЭЭ Ерөнхийлөгч болоод өөрөө ерөнхий сайд болно гэж зүүдлээ юу?

Avatar

ИРГЭН 2019-07-31 202.21.124.21

АН-ын саналыг 100 хувь дэмжиж байна. 2 толгойтой төрөөс салах ёстой. Ер нь Ерөнхийлөгч байх шаардлага бараг байхгүй дээ.

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.21.96.134

Ерөнхийлөгч гэж энэ хүний хийдэг ажил тодорхойгүй байна, хор хутгах, гадаадаар тэнэх… Энэ хүн байсан ч байгаагүй ч амьдрал үргэлждэгээрээ үргэлжлээд, малаа маллах нь малаа маллаад. Ашиг тусыг тооцоод олохгүй бна. Хоолны сав. Хэнд ч хэрэггүй хоолны сав ажлын чөдөр тушаа, сонгууль гэж хэдэн тэрбумаар нь үрэн таран хийнэ, монголчууд энэ их дуусашгүй их сонгуулиас чинь залхсан, харамсалтай амьдрал ядуу хэвээрээ, түгжээ ихэссээр…Сонгуулийн чинь ашиг тус бас ойлгогдохгүй болоод байна

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.21.96.134

Хэнд мөнгө байна тэр хүн хамгийн хүчтэй, хамгийн их эрх мэдэлтэй, бидний байгуулах гээд байгаа капиталист нийгэмд. Ерөнхий сайдад мөнгө байна, Ерөнхийлөгч гэдэг хүнд мөнгө байна уу? Мөнгөгүй амьтан Монголд дарга болно гэж байх уу? Зөвхөн Монголд ч биш, дэхийн хаана ч, аль ч оронд. Гэтэл мөнгөгүй амьтан Ерөнхий сайдынхаа толгой дээр гараад суучихсан, үндсэн ажил бурах, бурж өгнө, хэнд ч дийлдэхгүй, таалагдахгүй бол Ерөнхий сайдын огцоруулах бүх хорыг Элбэгдорж зохион байгуулна, засгийг самрана.

Avatar

Зочин 2019-07-31 66.181.160.114

солиор хэдэн хулгайч хуйвалдаж ерөнхийлөгч болж тоглохнээ

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.131.225.91

үнэн

Avatar

Зочин 2019-07-31 64.119.24.154

Саналыг дэмжиж байна. 60 тэрбум,ЖДҮ-д барьцаалагдсан улсын их хурлын гишүүд үндсэн хуулийг яавч баталж болохгүй ээ.Ард түмэний итгэл алдарсан шүү

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.131.245.243

Зүүнхараагийн эр саарал илжиг санаагаараа сайхан савах юм аа? Битгий горьд, муу хар халзан данжаад.

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.21.111.170

Ерөнхийлөгчийг ард түмнээс сонгодог байх нь шудрага. Ялангуяа парламентийн нэр хүнд унасан, гишүүдийн хариуцлагагүй үйлдэл, бүлэглэлийн зарчмаар асуудалд ханддаг байдал ноёрхосон өнөө үед Ерөнхийлөгчийг парламентаас сонгох нь туйлын аюултай шийдвэр. Ард түмэн бид нэг хүн сонгох чадвартай шүү Эрдэнэбат аа, Ард түмэн 76 дээр зарим нэг алдаа хийж буруу хүн сонгосон, бидны буруу хүлээн зөвшөөрнө……. Харин Ерөнхийлөгчийн сонгуульд алдаа хийхгүй.

Avatar

Зочин 2019-07-31 112.72.11.116

Одоо тэгээд 6 сар болоод л огцордог огцруулдаг ерөнхийлөгчтэй болох уу тээ. Халзан бах мэлхий нарт таалагдахгүй бол за огцруулах уу огцруулъя гд л чаачхийм байна л даа

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.21.96.134

Энэ чинь харин зөв хувилбар байна. Их дургүй хүргээд байвал Парламент нэг хуралдаад хусч өгөөд, дараагийн Ерөнхийлөгч гарч ирнэ, цэргийн бус хүн хулхины генерал хэзээ ч болохгүй, юу ч хийдэггүй хоолны савыг зайлуулахад ч амар, ажил явна. Бүлтэртэл худлаа бурж гүйхээсээ илүү ажлаа хийж эхэлнэ.

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.21.96.134

Парламентийн засаглалтай оронд Ерөнхийлөгч, Амбан сайд гээд нэг хүн томилогдоод ажилладаг. Одоогийн байж байгаа байдлаар бол Элбэгдоржоос нь харахад хэнд ч дийлдэггүй, дур зоргоороо, юу дуртайгаа л хийнэ, Элбэгдорж төрсөн ахыгаа генерал болгосон гээд л цувж өгнө, баахан татварын мөнгө цацаж Ерөнхийлөгч гэж нэг суудал дээр сууж аваад дархлагдаад. Ерөнхийлөгч гэж энэ балай байсан ч байгаагүй ч Монголчууд ядуу хэвээрээ, бна уу байхгүй юу, энгийн иргэдэд ямар ч хамаагүй.

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.9.44.61

УИХ-аас ерөнхийлөгчийг сонгосгоос Ерөнхийлөгчгүй байсан нь дээр

Avatar

зочин 2019-07-31 64.119.27.138

ЯГ ЗӨВ, ха ха ха

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.21.96.134

Ерөнхийлөгч гэж нэг хүн үеийн үед гай л болж ирсэн. энэ хоолны саваар юугаа хийх юм бэ? Сонгууль гээд нөгөө хэдэн зовж олсон татварын мөнгийг нь тэрбум тэрбумаар нь цацна. Баруунд бэлэг тэмдэг төдий эзэн хаан, хатан хаан гээд хэдэн хоолны сав бна.

Avatar

Зочин 2019-07-31 124.158.79.169

АН- УУСЫН РЕТИНГ ЭРДЭНЭБАТ , ЭРДЭНИЙН БАЙХАД ӨСНӨ ГЭЖ ГОРЬД !!! АРДЧИЛЛЫГ СӨНӨӨСӨН ЛУЙВАРЧИД !!! ХА ХА ХА !!!

Avatar

БАТ инженер 2019-07-31 119.40.103.3

Парламентад зөвхөн МАН-ын гишүүд сонгогдож болно гэсэн заалт оруулъя

Avatar

Зочин 2019-07-31 112.72.11.116

Энд МАН яаж яваад ороод ирэв. АНтай холбоотой асуудал юм биш үү.

Avatar

Зочин 2019-07-31 203.91.115.44

Ард түмнээс сонгосон нь ЗӨВ. АН одоо больж үз . Яг Венесуел ниг болох нь дутаж гэнэ. Энэ ерөнхийлөгч Баттулга чинь ямар хачин хачин юм гаргаж ирж байнаа. Төрийг утгаар нь самрах нь

Avatar

Зочин 2019-07-31 103.57.93.147

халзан шугэл зайлаарай

Avatar

Зочин 2019-07-31 202.126.89.242

Хэ хэ. Тийм юм байхгүй шүү. Ард түмэн сонгоно. Сайн ойлго.

Avatar

А.Одхүү 2019-07-31 27.123.213.2

Ард түмнээс сонгогдсон ерөнхийлөгч ард түмэндээ үйлчилнэ. Авилгалч бүлэглэлүүдээс сонгогдсон ерөнхийлөгч авилгалчиддаа үйлчилнэ.Аймаг сумынхаа засаг даргыг ард түмэн өөрсдөө сонгодог байх ёстой. Бүлэглэлээс биш!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж