"Автобусны нэгдүгээр эгнээг 2020 онд замын голд шилжүүлнэ" | News.MN

"Автобусны нэгдүгээр эгнээг 2020 онд замын голд шилжүүлнэ"

"Автобусны нэгдүгээр эгнээг 2020 онд замын голд шилжүүлнэ"

Улаанбаатар хотын тулгамдсан асуудлын нэг нь автомашины түгжрэл. Нийслэлийн хэмжээнд өнөөдрийн байдлаар 530 гаруй мянган  тээврийн хэрэгсэл бүртгэлтэй байна. 2018 оны арваннэгдүгээр сарын байдлаар  нийслэлд 73 мянган тээврийн хэрэгсэл шинээр дугаар авч бүртгэгдсэн бол 4300 гаруй тээврийн хэрэгсэл бүртгэлээс хасагджээ.  Ийм байдлаар жил бүр дунджаар  70 мянган тээврийн хэрэгсэл хөдөлгөөнд нэмэгдээд байвал 2025 он гэхэд нийслэлд нэг сая гаруй  тээврийн хэрэгсэлтэй болж замын хөдөлгөөнийг зохицуулж чадахгүйд хүрэх эрсдэл тулгараад буй.

Хүн бүхэн машинтай болох гэж эрмэлзэх болсныг нийтийн тээвэр үүргээ гүйцэтгэж чадахгүй байгаатай холбон тайлбарлах хүн олон. Нөгөөтэйгүүр нийтийн тээврийн үйлчилгээ хүртээмжтэй, чанартай болчих юм бол нийслэлийн оршин суугчдын арван хүн тутмын нэг нь л авто машин унадаг болох боломжтой болох юм.  Тэгэхээр  хотын замын ачаалал, түгжрэлийг  одоогийнхоос хоёр дахин бууруулна гэсэн үг. Иймд нийслэлийн иргэдийн цаг завыг хумсалсан түгжрэлийг  шийдвэрлэхийн тулд нийслэлийн удирдлагууд  2015 оноос яригдаж эхэлсэн Bus rapid transport /BRT/ буюу тусгай замын автобусыг нэвтрүүлэхээр  одоо ч ярьсаар байна. 

ТУСГАЙ  ЗАМЫН АВТОБУС 2021 ОНД ҮЙЛЧИЛГЭЭНД НЭВТЭРНЭ

Уг нь тусгай замын автобус нь 2015 онд Нийслэлийн  Засаг  даргын тамгын газар,  Азийн  хөгжлийн  банктай хамтран  хэрэгжүүлэхээр батлагдсан  ч, тухайн үедээ Улаанбаатар хотод метро барих учир, тусгай замын ашиглалт шаардлагагүй гэдэг шалтгаанаар хэрэгжиж амжаагүй гэх. Үүнээс гадна 2017-2018 онд тусгай замын автобусыг  барьж байгуулах зураг төслийг боловсруулахаар олон улсын тендер шалгаруулалт зарлажээ. Харамсалтай нь  тухайн жилдээ тендер сонгон  шалгаруулалт нь амжилтгүй болсон учраас энэ жилээс дахин олон улсын  тендер зарлахаар бэлдэж буй. Ямартай ч дээрх асуудал анх яригдаж байсан  цагаасаа хойш  зургаан жилийн дараа гараанаас гарахаар дуншиж байна. Тус  төслийг Азийн хөгжлийн банкны санхүүжилтээр хийж байгаа  бөгөөд 2020 онд бүтээн байгуулалтын ажил эхэлж, 2021 онд үйлчилгээнд нэвтрүүлэх гэнэ. Өнөөдрийн байдлаар төслөө боловсруулан, зээлийн хэлэлцээр нь байгуулагдсан байна. Өмнө нь  тусгай замын автобусыг өөрийн улсдаа хийж байсан туршлагагүй учраас олон улсын сонгон шалгаруулалт зарлан, зураг төслөө хийлгэх аж.

Ингэхдээ автозамын  нэгдүгээр   эгнээг бусад эгнээнээс тусгаарлан зөвхөн нийтийн тээврийн хэрэгслийг явуулна. Өөрөөр хэлбэл, автобусны нэгдүгээр эгнээг замын голд, автобусны буудлыг мөн замын голд  шилжүүлэх юм.

Өнөөдрийн байдлаар 90 чиглэлд 845 автобус өдөртөө 600 гаруй мянган хүнд үйлчилж буй. Тусгай  замын автобус нь  үйлчилгээнд нэвтэрснээр  автобус ямар ч саадгүй явж,  иргэд ч цаг алдахгүй  хэмээн албаныхан онцоллоо.  Эхний ээлжид  “Чингис хаан”  Олон улсын нисэх онгоцны буудлаас  Сүхбаатарын талбай, Сүхбаатарын талбайгаас долоон буудал хүртэлх коридорыг сонгожээ.  Коридор  гэдэг нь одоо байгаа зам дагуу, нэг түвшинд автобус зорчих эгнээг хэлдэг аж. Мөн “Энхтайвны өргөн чөлөө”-ний хэсэгт коридор барих барилга угсралтын ажил эхлүүлэх  юм байна. 

ДҮҮЖИН ТЭЭВЭР 2020 ОНД НИЙТИЙН ҮЙЛЧИЛГЭЭНД  НЭВТЭРНЭ 

Сонирхуулахад, 2020-2021 онд Францын хөгжлийн Засгийн Газрын санхүүжилтээр Кабел Кар буюу дүүжин тээврийн  үйлчилгээг нэвтрүүлэхээр судалгааны ажил хийгдэж байна. Нийслэлийн уулархаг хэсгүүдэд зам, дэд бүтэц бага хөгжсөн учраас  дүүжин тээвэр хэрэглээнд нэвтэрснээр хотын хойд суурьшлын хэсгийн иргэд  хурдан шуурхай зорчих боломж бүрдэх гэнэ. Ингэхдээ дүүжин тээврийг  кабелаар холбох бөгөөд  2020 онд ашиглалтад орох боломжтой хэмээн  албаныхан үзжээ. 

Э.БУРАМ

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
60
ХахаХаха
16
ТэнэглэлТэнэглэл
4
ЗөвЗөв
3
ГайхмаарГайхмаар
2
БурууБуруу
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

46 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

hahahahah 2019-06-12 185.39.141.6

songuul duhuud l goe goe gadnii ornii hurdnii zamiin huulbar esen busiin teknik metro tavih ni holgvi boldog poto shop ni ehelchihjee ..

Avatar

Бат 2019-06-12 103.212.119.191

Сонгууль дөхөхөөр ухаан ордог хүмүүс дээ

Avatar

Зочин 2019-06-12 174.192.9.121

2019 dundaa irchiheed bhad 2020 ond barial hayachii yarshig l bn geed baih yum daa. Butehuu

Avatar

Зочин 2019-06-12 178.209.132.224

Манай хэдэн дарга нар мөнгөнөөс нь идэж уухаа мэдэх байлгүй дээ хууль ямар үилчйлэх биш

Avatar

Таньдаг санаа байнадаа 2019-06-12 139.5.217.40

Иргэдээ замын голд дайруулж үхэг гэсэн Хятад бодлого шүү дээ

Avatar

HM 2019-06-12 84.51.161.8

Бага тэнэгт. Ддэлхий даяар туршаад нэгдүгээр эгнээ гээд хөдөлбөргүй тогтсон дүрэм. Үүнийг шахаа гэхгүй юм бол өөр юуг шахаа гэх вэ.

Avatar

Лхас 2019-06-12 202.9.43.232

Эхлээд замаа олон улсын стандарт болго.Тэгээд дараа нь автобусны эгнээг ярь.Гүүрэн зам ,Давхар зам нтр,Жишээ нь баруун зүг явдаг ганцхан төв замтай,адаглаад үүнийг 2-3 болголдоо.жич:1-р хорооллын араар нэвт явдаг,10-р хорооллын урдуур нэвт явдаг.Та нар бодож үзсэн үү? Ингээд түгжрэл байхгүй🇲🇳🇲🇳🇲🇳🇲🇳🇲🇳🇲🇳🇲🇳

Avatar

2019-06-12 202.126.88.54

Tegeed yaj avtobusand suuj yumb

Avatar

Бигэр 2019-06-12 202.9.42.165

Буруу талдаа хүрдтэй машины импортыг зогсоо. Төсвөөс мөнгө зарцуулахгүй шүү дээ. Гадагшаа валютын урсгал зогсоно. Шатахууны импорт буурна. Тэгээд хөдөөд ажлын байр ихээр бий болгож орон нутгаа хөгжүүл. Төр засаг минь

Avatar

голдоо автобус 2019-06-12 66.181.161.71

Энэ гарчгийг ойлгосонгүй.Одоо автобус явдаг зам нь голдоо гэхлээр замаа 2 тал тэлж баахан барилга нураана гээд байгаа бололтой

Avatar

Зочин 2019-06-12 202.9.43.232

Зөв шдээ улс газараа авах л ёстой.Нураагаад замаа тавь

Avatar

urgutgul l tuw zamii asuudal huuchinii bairnuud bugd zamaasaa zaitai bdg 2019-06-12 150.129.140.213

urgutgusun barilganuud l bgaa urgutguliig n nuraa

Avatar

Батмөнх 2019-06-12 202.9.43.2

Замын голд байгуулж болно. Доошоо зам доогуураа гарах эсвэл дээшээ шатаар өгсөөд гүүрэн байгууламжаар замын 2 тал руугаа гарах гээд 2 хувилбар байдаг. Дэлхийн олон улс орон тусгай замын автобусаа замын голоороо хайс хашлага татаад явуулдаг. Энэ нь маш зөв. Одоо байгаа шиг замын 1-р эгнээгээр автобус чөлөөтэй явах боломжгүй ГЭЖ ҮНЭН.\n\n0 0

Avatar

түгжрээ бол монголчуудын мулгуудлын билэгдэл юм 2019-06-12 66.181.161.71

нэг дураак хотын дарга боллоо урьдах шийдвэрүүд хүчингүй.яавал хурдан цохих вэ гэдэг л өдрийн бодол шөнийн зүүд.

Avatar

fuck 2019-06-12 66.181.180.44

nice

Avatar

rea 2019-06-12 66.181.180.44

Huuhduud yrijil bdiin hiih bishde yrihaas tsaashgvi.

Avatar

real 2019-06-12 66.181.180.44

huuhduud yrijil bdin hiih bishde

Avatar

Mergejliin hun 2019-06-12 66.181.168.81

Mashinii tatvar nemene dugaariin hyzgaarlalt hiine gej bsanas tusgai zamiin avtobus, zogsooliig humih mashingui gudamj bii bolgoh geh mereer huwin mashini oron zaig humij esregeer ni yawgan hun niitiin teevert zoriulsan oron zaig nemegduuleed uguhleer ayanda humuus mashin unah ni sonirhol ni buurna ter uyed ni harin buruu jolootoi mashinii importiig horih, tuv zamiig tatwartai bolgoh geh met arga hemjeeg shat daratai awch bj tugjrel buurna. Zam saijrad urgusuh tusam mashinii too ihsehes tsashgu

Avatar

Зочин 2019-06-12 112.72.12.14

Hamgin gol asuudal ni orgotgoh bolomjgui voltol ni zamluu shahaj barisan barilgaa yaah be. Home plaza parkin hajuu taliin barulga shig toirohuu.

Avatar

иргэн 2019-06-12 49.0.213.244

Толгой нь тэмбүүрсэн мулгуу хогнуудын тэнэглэл

Avatar

Зочин 2019-06-12 203.217.139.225

Асар их мөнгө хэрэгтэй. Гэтэл дээд дарга нар нь олдсон мөнгө, зээлий нь хуваагаад идчихдэг улсад хэрэгжих үү??

Avatar

Иргэн 2019-06-12 203.217.139.225

Дэлхий даяар санхүүгийн хямрал айсуй үед юугаа хуцаад байгаа юм бэ? Ийм балай юмны оронд энэ ард түмнийг яаж өлсгөчихгүй, хөлдөөчихгүй хэдэн жил болох вэ гэдгээ бодох хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2019-06-12 66.181.168.81

erguu min mongol hezee ulsuj bsiin

Avatar

Zovhim 2019-06-12 66.181.161.33

Moroodohod mongo toloh bish dee

Avatar

Зочин 2019-06-12 159.28.222.234

GOY ZURAG BAINAAA HUGSHUUN IIM ZURAG TAVIAAD HIISN UM POOOO PASDAA AIMARA UM BDAG ARSALNTAI GUURNI USAN HOSHIGOO HARAARAI

Avatar

Зочин 2019-06-12 182.160.36.163

Ганц л юм хүсмээр бна төр барьж эрх мэдэлтэй байгаа үедээ дэд бүтцийг л хөгжүүлээд өгөөч зам талбай цахилгаан дулаан, халуун хүйтэн ус, холбоо харилцааг л шийдээд өгвөл иргэд чинь энэ хотод бүгэхгүй гараад явчихна шүү дээ бүтэн гучин жил нүд нь тагларсан биш сэтгэл нь таг сохор явж ирлээш дээ төрийн түшээд ээ!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2019-06-12 182.160.37.2

Gol n traffic arilj l baival erguu orkuudiin yu gej dongostsgooh n hamaagui ee! zugeer nutag ruugaa butsaad malaa hariultsgaa!

Avatar

Монгол 2019-06-12 66.181.161.57

Эргүү дагзнууд аа зөв санааг дэмжиж сур

Avatar

Зочин 2019-06-12 203.91.115.37

АВТОБУСНЫ БУУДЛЫГ ЗАМЫН ГОЛД БАЙРЛУУЛНА Ч ГЭХ ШИГ ЭНЭ ЭРҮҮЛ ХҮНИЙ БОДОЛ УУ аан

Avatar

Зочин 2019-06-12 202.131.227.114

Замын голд байгуулж болно. Доошоо зам доогуураа гарах эсвэл дээшээ шатаар өгсөөд гүүрэн байгууламжаар замын 2 тал руугаа гарах гээд 2 хувилбар байдаг. Дэлхийн олон улс орон тусгай замын автобусаа замын голоороо хайс хашлага татаад явуулдаг. Энэ нь маш зөв. Одоо байгаа шиг замын 1-р эгнээгээр автобус чөлөөтэй явах боломжгүй.

Avatar

Зочин 2019-06-12 66.181.168.81

Yum uzeeguigee bitgii gaihuul. Teneg hunii duugui ni surtei gej medeh uu

Avatar

Зочин 2019-06-12 124.158.126.107

замаа өргөтгөхгүй ингэж тусгай зам баривал машин явах зай улам нарийн болох юм биш үү. шууд метрогоо бариач ээ. энэ олон автобусны буудлыг шилжүүлнэ, явган зорчигдын зам хөндлөн нэвтрүүлэх байгууламж гээд өчнөөн өртөгтэй л юм байна ш дээ. Дэлхийд дийлэнх улсууд тусгай замаар биш метрогоор асуудлаа шийдээд байна.

Avatar

Зочин 2019-06-12 202.131.227.114

Метро байгуулсан дэлхийн бүх улсын туршлагаас харахад тухайн хотын хүн ам доод тал нь 3 сая болж байж метро ашигтай ажилладаг. Манайх шиг 1 сая 300 мянган хүнтэй хотод метро байгуулаад хэзээ ч ашигтай ажиллаж чадахгүй.

Avatar

Зочин 2019-06-12 202.9.42.112

Буугаад явах нүхэн гарц байна шүү дээ. Юу л гэж зам хөндлөн шууд гарах юм хийх вэ дээ. Зураг дээр байна.

Avatar

Ээ кк 2019-06-12 66.181.181.84

Дайруулаад дуусах байх өө

Avatar

зочин 2019-06-12 202.21.120.66

автобусны буудлыг замын голд шилжүүлж болох байх гэхдээ манайхан замхөндлөн гарах гэж машинд мөргүүлж үхэж дуусах байхдаа тийм мэт эрсдлийг бодолцсон байлгүй яарч сандран зам хөндлөн гарах гэж гүйж яваад чад

Avatar

ИРгэн 2019-06-12 103.9.90.50

МОНГОЛЧУУДЫН ЗАМЫН ДҮРМЭЭ САХИХ СОЁЛ ХҮЛЭЭЖТЭЙ БАЙДАЛ ЯМАР БИЛЭЭ.ҮҮИЙГЭЭ ТООЦСОН УУвМАНАЙД БОЛ ЦАГ НЬ БОЛООНШЙ АСУУДАЛ.МӨНГӨ БАГТАЖ ЯАДААД БАЙНА. ӨРӨӨ ДАР. ӨӨР ЭН ТЭРГҮҮНИЙ ХЭРЭГТЭЙ ҮЙЛД ЗАРЦУУЛ.ИРГЭДЭЭС АСУУ.

Avatar

сонгогч 2019-06-12 202.72.245.122

Сонгууль дөхөөд мөнгө босгох ажилдаа эрх баригчид ханцуй шамлан орж байна уу? гэхдээ Михайлд нэгэн бодол бий

Avatar

Зочин 2019-06-12 66.181.161.93

erguu yum setgehiiimaa

Avatar

Метро 2019-06-12 202.131.231.245

Метро

Avatar

Зочин 2019-06-12 203.169.49.101

Мөнгө л үрнэ. Нэмэгдхүүний байрыг солиход нийлбэр нь хэвээрээ. түгжээ багасахгүй.

Avatar

Зочин 2019-06-12 66.181.187.203

эзэн нь хэн бэ? дэмий гээд байхад л зүтгүүлээд байхын.

Avatar

иргэн 2019-06-12 150.129.140.158

хот дотор нэг чиг тойрог хөдөлгөөнтэй байх хэрэгтэй

Avatar

Амар 2019-06-12 202.179.27.64

Малын болон ан амьтны бүтээгдэхүүн боловсруулах үйлдвэр байгуулах сан бий болгож хуримтлал үүсгэх гэрээ хийсэн компани, хувь хүмүүст амьд мал гаргах зөвшөөрөл олгохыг шаардвал таарна. Хувьдаа доголон ишиг ч байхгүй байж жагсвал жинхэнэ тэнэглэл мөн шүү.

Avatar

Zochin 2019-06-12 202.126.89.31

Метро барь

Avatar

Зочин 2019-06-12 223.39.130.44

ХИЧНЭЭН ЖИЛ ЯРИВ ДАА ХӨӨРХИЙ

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж