"Бөөрөнхий" сайд | News.MN
76:1

"Бөөрөнхий" сайд

"Бөөрөнхий" сайд

“News” агентлаг “76:1” булангаараа дамжуулан парламентын гишүүдийг үсгийн дарааллаар танилцуулж байгаа билээ. Энэ удаад Содномын Чинзоригийг онцолж байна.


Өнөөгийн парламентын  танхим дахь хамгийн туршлагатай улстөрчдийн нэг нь С.Чинзориг. Эдийн засагч мэргэжилтэй бөгөөд насаараа төрд ажиллаж байгаа. Өвөрхангай аймгийн уугуул тэрбээр ажил амьдралын замналаа ч төрсөн нутгаасаа эхэлж байжээ. 1986 онд аймгийн Захиргааны төлөвлөгөөний комисст мэргэжилтэн, хэлтсийн дарга, Засаг даргын орлогч, аймгийн ИТХ-ын дарга, Нийгмийн хамгаалал, хөдөлмөрийн дэд сайд, Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн Тамгын Газрын дэд дарга гээд төрийн албаны доод түвшнээс аажуухан урагшилжээ.  Ялангуяа Нийгмийн хамгаалал, хөдөлмөрийн яаманд олон жил ажилласан  нийгмийн хамгааллын салбарт мэргэшсэн гэж тодорхойлж болно.

Түүний CV-ыг харахад  сонгогдох боломжоо хоёр ч удаа алдсан   “сонгуульд одгүй хүн” гэмээр. Гишүүн болохынхоо оронд Ерөнхий сайдын Нийгмийн бодлогын зөвлөх, намынхаа Нийгмийн бодлогын байнгын хорооны дарга зэргийг хашиж байжээ. Учир нь  2008, 2012 онд Өвөрхангай аймгаас УИХ-ын сонгуульд нэр дэвшиж байсан ч  тус аймгийн сонгуулийн маргааны золиос болон үлдсэн. Товчхондоо тэрбээр  Өвөрхангайд ялсан ч АН-ынханд саналаа луйвардуулсан гэдэг.  Гэхдээ нам нь түүнийг гудамжинд хаяагүй сайдын суудлаар шагнаж байв.

Сонгуульд унаж, босч, саналаа луйвардуулж байсан гээд бартаат  замыг туулж 2016 онд гишүүнээр сонгогдсон  тэрбээр   хал үзэж, хашир суусан улстөрч юм.  Монгол Улсын хөдөлмөрийн бодлогыг тодорхойлж яваа нэгэн. Мэдээж, хийсэн, хэрэгжүүлсэн бодлогоосоо болоод олон нийтийн сүлжээнд  сайн муугаараа дуудуулах нь цөөнгүй  ч элдэв холбогдсон хар муу мөр ховор.  Улс төрийн хүрээнийхэн түүнийг алтан дундаж гэдэг. Учир нь С.Чинзориг сайд тийм ч их улстөржөөд, байдаггүй. Бас ямар ч асуудлаар популизм хийгээд, цойлоод байдаггүй. Хэдий түүний нэр эр зоригийг илэрхийлсэн утгатай ч тэрбээр амьдрал дээр төлөв, даруухан,  "бөөрөнхий" хүн.  Энэ салбарын сайдаар хоёр ч удаа сонгогдон ажиллаж байгаа түүний хувьд улс төрчийн хувьд хэн нэгний тал гэхээс илүү  алтан дундаж байдаг гэдэг утгаар нь "бөөрөнхий" гэх нь бий. Улстөрч бүхэнд өөр өөрийн цаг хугацаанд өөрийн гэсэн автор бүхий улс төрийн имиж бий. Харин С.Чинзориг сайдын хувьд ийм имиж бүрдүүлээгүй нь "бөөрөнхий" улстөрч, сайд гэж тодотгож болмоор. Гэхдээ төрд ажилласан жил, төрийн ажлыг авч явааг нь дүгнэвэл илүү өөр тодотгол ч байж болмоор.

Тэрбээр насаараа төрд алба хашиж байна. Амьдралдаа нэг л удаа  компани байгуулж,  тэр нь "Соёмбо консалтинг" гэдэг зөвлөх үйлчилгээ явуулдаг байна.Түүний ХОМ-ийг сонирхвол 91 сая төгрөгийн орон сууц, нэг авто гражтай, өөрийн орлого нь  24.3 сая бол гэр бүлийн нийт орлого  31 сая төгрөг аж. 25 сая төгрөгийн үнэтэй Volkswagen Touareg машинтай. Хонь-160, 30 толгой адуутай. 16 сая төгрөгийн үнэ бүхий үнэт эдлэлтэй, дотоодын банк, санхүүгийн байгууллагад байрлах дансанд 10.4 сая төгрөгтэй. Эрдэнэс таван толгой ХК-д 3216 ширхэг эзэмшдэг гэж мэдүүлжээ.

АЖИЛЛАСАН БАЙДАЛ:

  • 1986-1988 онд Өвөрхангай аймгийн АДХГЗ-ны төлөвлөгөөний комисст мэргэжилтэн
  • 1990-1992 онд Өвөрхангай аймгийн АДХГЗ-ны хэлтсийн дарга
  • 1992-1996 онд Өвөрхангай аймгийн Засаг даргын орлогч
  • 1996-2000 онд Өвөрхангай аймгийн ИТХ-ын дарга
  • 2000-2008 онд Нийгмийн хамгаалал, хөдөлмөрийн дэд сайд
  • 2008-2010 онд Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын дэд дарга, Төсвийн ерөнхий менежер
  • 2010-2012 онд Ерөнхий сайдын нийгмийн бодлогын зөвлөх
  • 2013 онд МАН-ын НБХГ-ын дарга
  • 2014-2015 онд Засгийн газрын гишүүн, Хөдөлмөрийн сайд
  • 2016 оноос Монгол Улсын Их Хурлын гишүүн
  • 2016 оноос Тогтвортой хөгжлийн зорилгын дэд хорооны дарга
  • 2017 оноос Монгол Улсын Засгийн газрын гишүүн, Хөдөлмөр, нийгмийн хамгааллын сайд

ШАГНАЛ:

  • 2001 онд Алтангадас одон
  • 2009 онд Хөдөлмөрийн гавьяаны улаан тугийн одон
  • 1995 онд Эдийн засгийн тэргүүний ажилтан
  • 2008 онд Нийгмийн хамгаалал, хөдөлмөрийн тэргүүний ажилтан
  • 2011 онд өӨвөрхангай аймгийн Хужирт сумын хүндэт иргэн

 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
6
БурууБуруу
1
ХахаХаха
1
ГайхмаарГайхмаар
0
ЗөвЗөв
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ТэнэглэлТэнэглэл
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

28 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-06-04 66.181.182.215

Бөөрөнхий гэн үү. Ядуу улсын Нийгмийн хамгааллын сайдын зовлон их, эхийг нь эцээхгүй, тугалыг нь тураахгүй шийдвэр гаргаж, тайлбарлах хэрэг байнга гардаг. Үүнийг Адгиймаа бөөрөнхий гэж хочилж байна. С.Чинзориг сайд болбоос Нийгмийн хамгааллын сайд, Гадаад хэргийн сайд байхад яг таг тохирох төрийн зүтгэлтэн мөн болно

Avatar

Зочин 2019-06-04 66.181.182.215

Бөөрөнхий гэн үү. Ядуу улсын Нийгмийн хамгааллын сайдын зовлон их. Ганцхан ядуу хэсгийг дэмжиж улсын төсвийг нурааж болохгүй. Олон талаас нь харж, эхийг нь эцээж, тугалыг нь тураахгүй шийдвэр гаргаж, тайлбар хийхээс өөр аргагүй.Үүнийг энэ Адиймаа бөөрөнхий гэж хочилж байгаа бололтой. Сайд С.Чинзориг үнэхээр Нийгмийн хамгааллын сайд, түүнчлэн Гадаад хэргийн сайд байхад илүү тохирох төрийн зүтгэлтэн гэж болно

Avatar

Зочин 2019-06-04 66.181.161.69

Иш Адьяамаа минь Өвөрхангайд АН хэзээ ч ялж үзээгүй байж яаж саналыг луйвардаж чадах билээ. Жаахан судалж байл даа.

Avatar

Зочин 2019-06-04 66.181.161.69

Иш Адьяамаа минь Өвөрхангайд АН хэзээ ч ялж үзээгүй байж яаж саналыг луйвардаж чадах билээ. Жаахан судалж байл даа.

Avatar

зочин 2019-06-04 66.181.161.23

За энэ муу хөдөөнийхөн хотод ирж шигдэчихээд сонгогдох болхоороо миний өвөрхангай гэж ульдагаа болих хэрэгтэй . Тийм л хайртай байсан юм бол тэр Өвөрхангай даа л амьдраач !!! … Хөдөөнийхөн ч гэсэн , хотод шигдсэн юмнуудаа битгий сонгож бай !!!! нутгаа хаяад л явсан хэрэг шдэ…

Avatar

Зочин 2019-06-04 202.126.89.215

Бөөрөнхий бөмбөг хаашаач хамаагүй өнхөрсөндөө

Avatar

Mongol 2019-06-04 73.53.51.132

Booronhii gedeg chin yum medehguin shinj.

Avatar

Болд 2019-06-04 43.228.131.110

Төрийн гайгүй сайд нарын нэг. Гэхдээ их хүн муутэй этгээд байхоо. 2000 аад оны үед билүү дээ аврага Цэрэнтогтохтой нийлж Цэрэнчимэд гэдэг хүүхнийг баллаад хаясан этгээд. Тэр хүүхэн шоронд суугаад араас нь нөхөр нь нас бараад хоёр хүүхэд нь бараг гудманд гарсан даа. НХХ яамны сайд байсан Баятбаяр дэд сайд Чинзориг хоёр ажиллах хүч гаргах зөвшөөрлийг нь авах гэж шуналтаад нэг айлын голомтыг самарсан гээд л сониноор шуугиад байсан. Одоо тэр хүүхэн шоронгоос гарсан юм боловуу бүү мэд.

Avatar

шинэ Монгол 2019-06-04 103.26.194.19

Зөвлөлтийн стандартаар бэлтгэгдсэн зогсонги байдлын үеийн Чинзориг мэтийн амьгүй албат нар шинэ Монголын ардчилсан нийгэм зах зээлийг удирдах ямар ч чадвар байхгүй хөгжлийн бөглөөснүүдийг бөөнөөр нь тэтгэвэрт гаргах хэрэгтэй

Avatar

lalriin Hu nam 2019-06-04 202.131.251.130

dundaj naslalt 63tai orond 65tai tetgevert gargah, tetgever togtooh hemjeeg 7 jiliin dundjaar bodoh bolson n zaaval baga tsalintai ue orood taarch baigaa uchir tetgever mash dooguur togtoogdoh bolson, ND nemsen n huviaraa toldog humuust ih hetsuu baidal uusgesen uchir ireh songuuliar tanai nam unaj taarna daa. jiriin irgedee yasand n tultal shulj baina.

Avatar

зочин 2019-06-04 103.9.88.162

Бөөрөнхийгөөс гадна иргэдийн эсрэг хорлонтой юм их хийсэн, Тэтгэврийн нас нэмсэн,НДШ нэмсэн,Тэтгэврийн 5 жилийг 7 жил болгож нэмсэн

Avatar

670 2019-06-04 49.0.212.215

Хүүхдийн мөнгө ялгаварласан хулгайч

Avatar

Зочин 2019-06-04 66.181.161.10

Сайд ч гэж дээ, чааваас! Одоо цагийн л сайд юм биз дээ!? Жинхэнэ сайдын зангараг Д.Бямбасүрэн гуайн Засгийн газраар дуусгавар болсон!!! Түүнээс хойш хэн ч хамаагүй, дуртай дурак нь сайд болдог жишиг тогтсон!!!

Avatar

ЧИНЗОРИГТ 2019-06-04 202.179.27.209

ХОЁР НҮД НЬ БҮЛТЭС БҮЛТЭС ХИЙСЭН ДУРАК. ХҮҮХДИЙН МӨНГӨ ӨГӨХ БОЛСОН ЧИНЬ ЭНЭ САЙДАД ӨРГӨДЛӨӨ ГАРГАЖ ЦОХУУЛАХ БОЛСОН. 670 ОНООНЫ БОСГО ДАВАХ ЁСТОЙ Ч ГЭХ ШИГ СОЛИОРООД УНАСАН НӨХӨР ДӨӨ ..ХҮҮХДИЙН МӨНГӨ ХӨГШДИЙН ТЭТГЭВЭР 2 ДЭЭР Л ХҮН ЧАНАР НЬ ТАНИГДСАН ДАА. УГ НЬ НАСААРАА НИЙГМИЙН ДААТГАЛЫН ШИМТГЭЛ ТӨЛӨӨД ҮР ШИНИЙГ ҮЗЭЖ АМЖИЛГҮЙ БУРХАН БОЛЖ БУЙ МЯНГА МЯНГАН ХҮНИЙ ТЭТГЭВЭРИЙН ЯДАЖ 50 ХУВИЙГ НЬ АР ГЭРТ НЬ ӨГДӨГ БАЙХ ХЭРЭГТЭЙ ШД.20-30 ЖИЛ НДШ ТӨЛЧӨӨД БУЦААД ЮҮ Ч ХҮРТЭЖ АМЖИХГҮЙ Л БАЙГАА ШД

Avatar

Зочин 2019-06-04 66.181.161.10

Хамтын тэтгэврийн хуулийг эд нар (МАН-коммунистууд) гарч ирээд цуцалсан шдээ!!! 2012-2016 онд АН төр барьж байхдаа баталсан тэр хуулиар 2 хөгшины нэг нь өнгөрөхөд үлдсэн нь тэтгэврийг нь авах байсан юм!!!!!! МАН-МАХН ард түмэнд хайртай гэж хамгийн чанга хашгирдаг боловч ачир дээрээ ийм л байдаг юм!!!!!

Avatar

Зочин 2019-06-04 202.21.111.170

Чинзориг бол жинхэнэ төрийн хүн нэр цэвэр шуналгүй мерит зарчмаар гарч ирсэн хамгийн зөв улстөрч ийм хүн олон бол төр цэвэр улс орон хөгжинө хувийн эрх хөөдөггүй бас

Avatar

Зочин 2019-06-04 202.21.111.170

Чинзориг бол жинхэнэ төрийн хүн нэр цэвэр шуналгүй мерит зарчмаар гарч ирсэн хамгийн зөв улстөрч ийм хүн олон бол төр цэвэр улс орон хөгжинө хувийн эрх хөөдөггүй бас

Avatar

Зочин 2019-06-04 202.9.42.255

ИЙМ ЮМНУУД ЗАСАГТ СУУГААД МОНГОЛ СӨНӨЖ БАЙНА ДАА.

Avatar

Зочин 2019-06-04 202.179.24.174

ЧИНЗОРИГ ОО ЧИ ТЭТГЭВРИЙН ХУУЛИЙГ ЯАЖ ГОЁ БОЛГОНО ГЭЖ ЯРЬЖ БАЙЛАА. АРД ТҮМЭН МАРТААГҮЙ ШҮҮ. ОДОО БҮГД ЭСРЭГЭЭРЭЭ БАЙГАА ШҮҮ. ЖИЛИЙН ДАРАА ДҮНГИЙГ ЧИНЬ ТАВИАД ӨГНӨӨ.

Avatar

Зочин 2019-06-04 64.119.18.30

Олон нүүртэй хариуцлагагүй хулгайч. 2018 оны 12 сарын халамжийн мөнгийг дутуу олгосон ба 2019 он гаргаад өгнө гэсэн. 2 сард, 3 сардв 4 сард 5 саргд өгнө гээд хэлсэн амандаа хүрээгүй. ОЛон мянган ХБИ мөнгөө гүйцэт аваагүй ба заргалдах гэхээр арын хаалга байхгүй , хэвлэлд төлөх мөнгө байхгүй тул Төрд хлээх үг гэсэн нэвтрүүлгээр л цөөн хэдэн хүн утсаар ярьдаг. Энэ муу худалч НХ-ын тэргүүн болж байсан юм бол монголын төрд итгэх итгэл бүр унтарлаа.

Avatar

Зочин 2019-06-04 203.91.116.90

Дажгүй эр хүн дээ. Уул нь түс тас ш дээ.

Avatar

Засгийн газар огцор !!!!!!!!!!!!!!!!! 2019-06-04 195.206.105.217

Өмнөх сонгуулийн жил ялагдчаад л яаж хэвлэлийн хурал хийгээд өлөн царайлаал ард түмнийг царайчлаад явж байлаа даа. Ийм увайгүй лаларуудыг сонгох ийм л байгаа ш дээ. 2020 онд чамайг 2012 он шиг чинь уйлуулнаа муу бөөс минь. Түмний хүүхдийг ялгадаг чи муу хэн бэ муу хошного минь. Хүрэлсүхтэйгээ зайлаарай. Та нар угаасаа 4 жил юу ч хийсэнгүй бүгдийг чинь гудамжинд чинь гарганаа. Засгийн газар огцрох ёстой. Ийм муу Засгийн газар урд өмнө байгаагүй шүү. Хүрэлсүх бөөс минь огцорч үз.

Avatar

Алдарт эх 2019-06-04 64.119.18.30

ЯГ ЗӨВ. 20000 царай алдаад байхад хүүхдийн парк дээр нэг өдөр хүүхдээ 4 тоглуулахад тэр мөнгө байхгүй. Мар 12000 байхад 600 төгрөгийн юугаар үдийн хоол хийж өгөх юм бол.

Avatar

zochin 2019-06-04 202.131.236.250

Ерөнхий сайд хүсэлт гаргасан хүүхэд бүрт хүүхдийн мөнгө олго гээд байхад босго оноо ярихаа болиоч ээ

Avatar

Зочин 2019-06-04 202.179.25.232

Тэгээд хүсэлт гаргасан хүүхэд болгонд өгнө гээд яриад байгаа шдээ. МАН-аа гэж.

Avatar

Зочин 2019-06-04 202.21.111.170

Ерөнхий сайп попорохоо мэднэ ш дээ халасны хэмжээгээ мэдэхгүй байж өөрсдөө ЖДҮгээр авч идчээд хүүхдэд харамлаж байгаасм шдээ попдчин Хүрэлсүх

Avatar