Сүрьеэ өвчнөөр улс төр хийхгүй байхыг хүсэв | News.MN

Сүрьеэ өвчнөөр улс төр хийхгүй байхыг хүсэв

Сүрьеэ өвчнөөр улс төр хийхгүй байхыг хүсэв

Сүрьеэ өвчнөөр улс төр хийхгүй байхыг хүсэв

Сүүлийн үед ерөнхий боловсролын сургуулийн сурагчид сүрьеэ өвчнөөр өвчилсөн асуудал олон нийтийн анхаарлын төвд буй. Энэ асуудлаар Эрүүл мэндийн дэд сайд асан Ж.Амарсанаа Эрүүл мэндийн яамны гадна жагсаал зохион байгуулсан билээ.

Сүрьеэгийн тохиолдол:

  • 2013 онд-4111
  • 2014 онд-4172
  • 2015 онд-4270
  • 2016 онд-4045
  • 2017 онд-3779
  • 2018 онд-3498 тохиолдол бүртгэгджээ.

Үүнтэй холбоотойгоор Эрүүл мэндийн сайд Д.Сарангэрэл мэдэгдэл хийлээ. Тэрбээр,

-Сүрьеэгийн тархалтын урьдчилан сэргийлэх үзлэг хийж , цаг алдалгүй эмчилгээ хийж байна. Хэрэв энэ үзлэгийг хийгээгүй бол сурагчдад ямар эрсдэл үүсэх байсныг төсөөлөхөд бэрх байна. 1990 оноос хойш дахин сэргэсэн сүрьеэгийн өвчлөл дэлхий дахинд нэмэгдэж, дэлхий нийт анхаарлаа хандуулж байна. Сүрьеэ өвчнөөр дэлхий дээр жилд 10,4 сая хүн өвчилж, 1,8 сая хүн нас барж байна. Үүний 45 хувь Энэтхэг, Хятад улсад бүртгэгджээ. Монголын Засгийн газар ч энэ асуудалд анхаарч, сүрьеэгийн талаар арга хэмжээ авч, халдварт өвчинтэй тэмцэх үндэсний хөтөлбөрийг баталсан. 2018 оны аравдугаар сарын 1-ээс эхлэн 18-34, 35-45, 46-64, 65-аас дээш насныханд сүрьеэгийн бүртгэл хийж байна. Ерөнхий боловсролын сургуульд газар дээр нь очиж хийж байна. Өнөөдрийн байдлаар 90 сургуульд хийхээс 25 сургууль хамруулж, өвчлөлийн 47 тохиолдлыг илрүүлж, эмчиллээ. Цаашид ч энэ ажил үргэлжилнэ.  Сүрьеэгийн эмч, мэргэжилтнүүдийн цалинг 30 хувиар нэмэгдүүлж, тоног төхөөрөмжөө ч сайжруулж, улсын төсөв, олон улсын байгууллагаас 5,8 тэрбум төгрөгийг сүрьеэгийн чиглэлээр зарцуулаад байна. Ж.Амарсанаа таныг сүрьеэ өвчинтэй тэмцэж байгааг буруутгахгүй байгаа ч эмч, ажилтнуудын ажилчдын нөр их хөдөлмөрийг үгүйсгэж, цээжээ дэлдэж байгааг эсэргүүцэж байна. Өвчнөөр улс төр хийхээ зогсоохыг хүсч байна. Ж.Амарсанаа нь өөрийн эзэмшлийн “Хаппи веритас” эмнэлгээр дамжуулан хуурамч мэдээллээр эрүүл мэндийн даатгалын сангаас 785 сая авсан байж болзошгүй гэх мэдээлэл байгаа бөгөөд үүнийг ч холбогдох байгууллагууд шалгаж байгаа гэсэн юм.

Ш.ЧИМЭГ

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
4
ТэнэглэлТэнэглэл
1
ЗөвЗөв
1
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

24 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

ЗОЧИН 2019-05-29 124.158.95.14

ЭНЭ МЭРГЭЖЛИЙН БУС БАЛАЙ АВГАЙ ҮНЭХЭЭР УЛААНДАА ГАРЧЭЭ. МЭРГЭЖЛИЙН ЭМЧ ХҮНД НЬ АЖЛАА ӨГЧ МОНГОЛЧУУДЫГ АВРААЧ??? МӨНГӨ, АЛБАН ТУШААЛЫН ХОЙНООС ЮУГАА Ч ӨГӨХӨӨС БУЦАХГҮЙ ЭНЭ БАЛАЙ АВГАЙ ОДОО ХАНАЖ ЦАДАХ ЧИНЬ БОЛООГҮЙ ЮУ? ИНГЭЖ САНДАЛ ШИРЭЭТЭЙГЭЭ ЗУУРАЛДАЖ БАЙХ ХООРОНД БҮГД СЕРЬЕЭТЭЙ БОЛЛОО??? ХАРИУЦЛАГЫГ НЬ ХЭН ХҮЛЭЭХ ВЭ??? ЭНЭ АВГАЙ ЛАВ ХҮЛЭЭХГҮЙ УЧРААС ТЭТГЭВЭРТЭЭ ГАРЧ ТЭР АЧ, ЗЭЭГЭЭ ХАРЖ АМАР ТАЙВАН АМЬРААЧ???

Avatar

Зочин 2019-05-29 202.131.225.205

ERUUL MENDIIN SALBARIIN TUHAI YU MEDDEG GEJ h*****d BAIGAA YUM BE?! MEDDEG CHADDAG HUND NI ZAIGAA TAVIJ UGUUD SETGUULCHEE HIIGEED YAVJ BAI!!! ARD TUMEN SHAARDAJ BAINA BALIAR AVGAI MINI!

Avatar

Иргэн 2019-05-29 49.0.212.145

Та нарын 2016 онд үхэн хатан өмөөрч сонгож гаргаж ирсэн энхрий хайртай нам засгийнхаа байж байгаа царайг харцгаа, хохь нь болж, баяр хүргье

Avatar

Зочин 2019-05-29 58.140.202.122

ЭНЭ ЯМАР СОЛИОТОЙ АМЬТАН БЭ ХАРИУЦЛАГА ХҮЛЭЭГЭЭЧ ЧИ ҮХСЭНИЙ ЧИНЬ УЛС ТӨР ХИЙХ ГЭЖ ТА НАР АВИЛГАЧИД Л ТЭГЖ БАЙДАГ БИЗ АРД ТҮМЭН ЧАМАЙГ МУУ АЖИЛЛАА ЗАЙГАА ТАВЬЖ ӨГ ГЭЖ Л ШААРДАЖ БАЙНА

Avatar

zochn 2019-05-29 202.9.45.218

Amaqsaihani hahul avsan yahve ta ajila hii chadahgu bol ogzor .ta unende ajillaj chadahgu bn

Avatar

Зочин 2019-05-29 202.126.88.180

Боловсрол, Эрүүл мэнд, Барилга хот байгуулалт, Эрчим хүчний яамдын сайдыг мэргэжлийн ажлын туршлагатай ёс зүйтэй хүн томилох хууль эрх зүйн орчинг бүрдүүлж туслаач. ЭРХЭМ ХҮНДЭТ БҮХНИЙГ ЗОХИЦУУЛАГЧ, ХУУЛЬ ТОГТООГЧ , СОНГОГЧДИЙН ТӨЛӨӨЛӨЛ УИХ-ын гишүүдээ..

Avatar

Зочин 2019-05-29 59.153.112.50

Улс төр хийсэн зүйл огт үгүй харин чи мэтргэжлийн хүнд наад салбарыг нь өгөө.монгол хүн амьд эрүүл явах эрхээ эдэлмээр бн!

Avatar

зочин 2019-05-29 64.119.25.108

сайд гуай та нэг юм ойлго энэ бол дунд сургуульд насанд хүрээгүй хүүхдүүдийг өвчлүүлсэн асуудал. дөрөв таван зуугаар нэг дор өвдөнө гэж хэвийн үзэгдэл мөн үү . яагаад цаг тухайд нь карантилаагүй юм бэ . ийм олон хүүхэд өвчилсөн тохиолдол өөр улсад байдаг уу эсвэл түүхэнд ч юм уу

Avatar

иргэн 2019-05-29 103.57.93.93

Энэ бол улс төр биш үнэхээр аюул. Мэргэжлийн хүмүүс биш болохоороо ингэж байгаа юм шүүдээ. Үнэхээр аймшигтай.

Avatar

зочин 2019-05-29 49.0.171.112

иймэрхүү юм яриж явахаасаа ичдэг болоосой ёстой нээрээ балай авгай юм ааа сарангэрэлээ монголоос зайл

Avatar

Зочин 2019-05-29 103.26.193.192

САЙН БАЙНА. ИНГЭЭД ХУЛГАЙЧУУД НЭГ НЭГНИЙХЭЭ ХУЛГАЙ ЛУЙВРЫГ САЙН УХААД ГАРГААД БАЙХ ХЭРЭГТЭЙ

Avatar

Зочин 2019-05-29 66.181.188.134

Happy veritus gej jinhen hylhi gazar shuu ard tumen min

Avatar

Зочин 2019-05-29 66.181.167.239

бүх юм КАРМА. Танай ЗГ ч КАРМА-гаа эдлэнэ

Avatar

Зочин 2019-05-29 66.181.190.175

хүрэлсүхийн доодох

Avatar

Зочин 2019-05-29 64.119.19.209

ШУНАЛТАЙ б****л АВГАЙ ЯАЖ ЯАМ УДИРДДАГ БАЙНАА .

Avatar

Зочин 2019-05-29 139.5.218.168

энэ 2 нам бугд хоорондоо барьцаалагдсан

Avatar

Чагнаад байхад нэг л бишээ 2019-05-29 124.158.109.140

Энэ засгийг унагах оролдлого эртнээс гарч, одоо нэг нэг сайдаар нь оролдож, нэг нэгээр сугалсаар огт шүдгүй болгодог шиг юм болоод байх шиг байна даа. МАНАНгийн үр дагавар ойрын таван жилдээ тасрахгүй. Бинзений үйлдвэрийг л зогсоох дотоод гадаадын их аян цаана нь байгаа даа.

Avatar

zochin 2019-05-29 202.55.191.130

Eruul mendiin saidaa tomilohdoo, ene salbartaa olon jil ajilsan ba hiisen buteesen zuiltei hunee tomildog baimaar bna!!! ene deer tur zasag anhaarah tsag ni bolson baimaardaa. Tegehgui bol haa hamaagui hun tomilood nuguuduh ni uchiraa medehgui l baih shig baina daa.\n\nHun muulj baigaa yum bish gehdee l tur zasag min anhaarah tsag ni bolsiin bishuu!!!

Avatar

Рттр 2019-05-29 202.126.89.132

Чи хулгайлсан юм чинь би хулгайлсан ч яадгийн гэж байгаа юм байна бүгдээрээ хулгайлж эхэлцгээе

Avatar

Ssss 2019-05-29 103.212.118.65

Ингэж шантаажлахаа боль л доо. Өөрийнх нь зөвлөх асан мөн цээжээрээ хамгаалан байж ажилд оруулсан хүн нь авилгын хэрэгт сэжиглэгдэнэ гэдэг нь л огцрох шалтгаан шүү дээ. Сарангэрэл сэтгүүлчээ та эрүүл мэндийн салбарт өөрийн орон зайгаа бүү үлдээгээч. Яваад өгөөч

Avatar

зочин 2019-05-29 202.131.225.150

энэ хүүхний байж байгааг харахаар үнэхээр жигшмээр харагдаж байна. төсвийн хөрөнгөөс ахиухан идэх, сайд нэр зүүж телевизээр л гарч байвал Монгол хүн, нялх үрс өвчлөх, үхэх нь энүүнд хамаагүй бололтой. ийм юмнуудыг үзэгдсэн газар нь чулуугаар нүүлгэж хөөж байх хэрэгтэй. дутагдлыг нь хэлж болохгүй юм байна л даа. бас нэг худлаа баримт гаргаад хүний тархи угаах юм гэнээ. өмнө нь энэ баримтаа гаргаж тавьж байхгүй яасын болоо. нүдний булай ядарсан коммунист

Avatar

“Хаппи веритас” маш хүнд сурталтай зальтай 2019-05-29 193.9.112.36

Даатгалаар үнэгүй вирус тоолоно гээд ТВ-р рекламдаад байхаар нь очсон чинь аль эрт хугацаа нь дууссан гэдэгэ байгаа. Тэгсэн мөртлөө рекламдаад бган. Тэгээд бүх шинжилгээ нь их үнэтэй. Үнэн худал нь бүү мэд, айхтар тоо гаргадаг. Цаад тоног төхөөрөмж нь стандартад нийцсэн эсэх, хир үнэмшилтэйн бүү мэд. 2 өөр эмнэлэгт нэг шинжилгээ шал өөр гардаг Монголын эмнэлгүүдийн хэнд итгэх вэ? “Хаппи веритас” реклам сайтайч чанар нь юу л бол?

Avatar

Зочин 2019-05-29 103.111.68.3

МЭРГЭЖЛИЙН БУС АЖИЛ ХИЙЖ ЧАДДАГҮЙ ИЙМ НОВШНУУД БАС БАРьЦААЛАХ, ГҮТГЭХ ТӨМСӨГДӨХДӨӨ ИХ САЙН.

Avatar

зочин 2019-05-29 192.82.65.120

Бүгд асуудалтай, хамт явна шүү гээд л дарамтлана. Хэцүү юм даа.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж