Байр суурь: Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр замыг түрүүлж барих нь зөв үү? | News.MN

Байр суурь: Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр замыг түрүүлж барих нь зөв үү?

Байр суурь: Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр замыг түрүүлж барих нь зөв үү?

Байр суурь: Тавантолгой-Зүүнбаянгийн төмөр замыг түрүүлж барих нь зөв үү?
төмөр зам

Засгийн газрын хуралдаанаас өчигдөр /2019.04.10/ Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн 414.6 километр төмөр зам барих шийдвэр гаргасан бол УИХ-ын Эдийн засгийн байнгын хороогоор Тавантолгой-Цагаансуварга-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр замын төслийг 2019 онд, Тавантолгой-Гашуунсухайт чиглэлийн төмөр замын төслийг 2020 онд хэрэгжүүлэх тухай хэлэлцэж эхлээд байгаа.

Дээрх чиглэлийн төмөр зам баригдах нь Монголд хэр үр ашигтай вэ гэдэг асуудлыг хөндөж судлаачдын байр суурийг сонирхлоо.


"МОНГОЛД БОСОО ТЭНХЛЭГИЙН ТӨМӨР ЗАМ АШИГТАЙ"

МОНГОЛЫН ТӨМӨР ЗАМЫН НЭГДСЭН ХОЛБООНЫ ЕРӨНХИЙЛӨГЧ, ДОКТОР  Ч.СҮРЭНХОРЛОО:

Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн төмөр зам барих нь ач холбогдол багатай. Нэг ёсондоо Хятадын нутаг дээгүүр явах төмөр замыг товчилсноор тухайн улсад л ашигтай болохоос биш Монголд ашиггүй. Тийм учраас би дэмжихгүй байгаа. Зэрэгцээ босоо төмөр замыг шинээр тавьж болохгүй. Яагаад гэвэл Замын-Үүдийн төмөр замаа ч 100 хувь ашиглаж чадахгүй байна шүү дээ.

Уг нь  Засгийн газар эхлээд Монгол Улсын төмөр замын нэгдсэн сүлжээг яаралтай батлах ёстой юм. 16-20 хүчин зүйлийг тооцож үзээд, шинжлэх ухааны үндэстэй тооцоолон бодож гаргаж ирсэн сүлжээ байдаг. Түүнд энийг ойрын таван жилд, энийг дараагийн таван жилд гэдгийг тооцсон байдаг л даа. Сүлжээг батлахын тулд үйлдвэр, уул уурхай, хот тосгон бүх юмаа төлөвлөөд төмөр замын аюулгүй ажиллагааг хангасан нэгдсэн сүлжээ бий болох ёстой юм. Төмөр замын нэгдсэн сүлжээтэй болбол нэг улстөрч нь гарч ирээд нэг шоу хийгээд дуртай газраасаа зам татах асуудал гаргаж тавьдгаа болино.

Төмөр замын нэгдсэн сүлжээ гэдгийг шинжлэх ухааны үндэстэй хийж гаргаж ирдэг том ажил. Энэ ажлыг мэргэжлийн хүмүүс, эрдэмтэн судлаачид хийдэг. Тэр ажлыг хийчихвэл төмөр замаа хувийн хэвшил нь тавина уу, төр нь тавина уу хамаагүй. Шинжлэх ухааны энэ том ажил хаягдсанаас тэр лүү  ч төмөр зам тавина, энэ рүү ч тавина гэж хошуу дүрцгээж байна.

Галт тэрэг хөдөлгөөн зохицуулалтын төв гээд хэн удирдаад, юу хийгээд байгаа нь ойлгомжгүй нэг газар байна. Түүнийг татан буулгадаг юм уу, эсвэл нэрийг нь өөрчилдөг юм уу. Төмөр замынхаа талаар шинжлэх ухааны үндэстэй бодлого боловсруулдаг газар болгон өөрчлөх хэрэгтэй.

Төмөр замыг цэргүүдээр бариулна л гэх. Байлдаан болох гэж байгаа биш дээ. Түр замыг цэргүүдээр бариулдаг нь  байлдахын тулд. Нарийндаа Улаанбаатар төмөр замын төмөр замыг стратегийн зориулалтаар барьсан юм.

1945 оны дайны дараа Уралд байгаа бүх үйлдвэр аж ахуйгаа Хятадад өгөх зорилгоор уул уурхай хамаарахгүйгээр Наушкаас Замын-үүд хүртэл уул өгсүүлээд гараар барьсан түр зам бий, түүнийг цэргүүдээр бариулсан. Одоо техник, технологи хөгжчихөөд байна. Шинжлэх ухааны үндэстэй, тооцоотой ажиллах ёстой шүү дээ. Долоо хэмжиж нэг огтолно гэж үг бий. Тийм нөхцөл нь бүрдчихээд байхад хүй нэгдлийн үеийн юм ярьцгаах юм.

Төмөр зам барих явцад цэрэг осолд өртвөл яах вэ. Хүний амь чухал биш юм байхдаа. Сургалаа ч гэлээ осолдохгүй гэх баталгаа байхгүй. Төмөр зам барьдаг, засдаг сэлбэдэг мэргэжлийн хүмүүсийн хүний хаана ч хүрэхгүй. Дадлага, туршлага хэрэгтэй. Арай л биш  шийдвэр гаргаад байна. Шоу биш байгаа л гэж хардах.

Дунд сургуулийн хүүхэд нэгнийхээ юмыг сонсож байгаад дуурайгаад юм хийхээр зүтгэдэгтэй төстэй л юм болоод байна даа.

НҮҮРСНИЙ ЭКСПОРТ ДАГАСАН ОЛОН АСУУДЛЫГ ШИЙДВЭРЛЭНЭ

“УЛААНБААТАР ТӨМӨР ЗАМ” ХУВЬ НИЙЛҮҮЛСЭН НИЙГЭМЛЭГИЙН ДАРГА АСАН Р.РАШ:

УИХ-аас  2009 онд Төрөөс төмөр замын тээврийн талаар баримтлах бодлогыг баталснаас хойш 10 жил болж байна.

Засгийн газар давын өмнө урагшаа төмөр зам тавъя гэж байх шиг байна. 200 гаруй км газар. Урд хөршийг чиглэсэн нүүрсний тээврийн автомашины жирийсэн цуваа, оочер дугаар, хөдөлгөөний аюулгүй байдал, хүн амь насаа алдсан гээд олон нөхцөл байдлыг бодож, урагшаа төмөр замаа баръя гэж байгааг буруутгах аргагүй. Өмнөговийн эдийн засгийн бүс районоо Сайншандын төмөр замтай холбоё гэж байгаа нь зөв. Зайлшгүй хийх л ёстой ажил.

Ажил хэрэг болгож чадвал Монголд ашигтай. Харин хугацааны хувьд их худлаа сонсогдоод байгаа. Төмөр  зам барина гэдэг амар ажил биш. Хугацаа шаарддаг. Ерөөгийн чиглэлд тавьсан 80 км төмөр замыг 2 жил гаруй барьсан санагдана. Хангай газар уул овоо ихтэй, мод ус элбэг, газрыг дайрч төмөр зам баригдсан учраас нөхцөл хүнд байсан байх л даа. Хятадууд гол ажил нугалсан. Хүн, хүчээр ч зодоо биз. Багануур, Эрдэнэтийн төмөр замыг 3-4 жил зарцуулж барьсан.

Цэргүүдээр бариулна гэж байна.  Цэргүүдээр хийлгэх ажил зөндөө гарна. Газар шорооны ажил хийхээс эхлээд зам рейс тавих. Цэрэг дайчдаа дайчлах нь зөв ч нарийн мэргэжлийн ажлыг тэд яаж хийх билээ. Тэр ажилд мэргэжлийн хүмүүсээ татан оролцуулах хэрэгтэй.

"НОГДОЛ АШГИЙГ МИНЬ ХУЛГАЙЛЖ ШОРОО ОВООЛОХ НЬ"

ЭДИЙН ЗАСАГЧ Л.НАРАНБААТАР:

Ногдол ашиг өгөхгүй яндагнаад байсны учир олдож байх шиг? Үндэсний Аюулгүй байдлын зөвлөмж буюу Ерөнхийлөгч, Ерөнхий сайд, УИХ-ын дарга 3-ын зөвлөмж гэгчээр "Эрдэнэс Тавантолгой"-н хамаг ашгийг Зүүнбаянгийн төмөр зам руу 414 км шороо овоолоход цацах сураг гараад явчихлаа. Сул хэвтэж буй идшэнд явахад хамгийн амархан мөнгө л дөө. Өмнөх Тавантолгой- Гашуунсухайт чиглэлийн 270 км төмөр зам дээр овоолсон шороо зүүн жигүүрт үргэлжлэх нь. Ядаж өмнөх шороогоо төмөр зам болгож гүйцээж болно доо. Гэтэл дахиад хоёрдугаар дараалалд, Зүүнбаянгийн шороог овоолсны дараа барь гэх Их гурвалын зөвлөмж гарчээ. Хэдэн хулгайч зунзайгаад ард түмэн ангайгаад хоцорно. Ногдол ашиг түй цаашаа болно…!!!!

Одоо ногдол ашгийг минь хулгайлж зүүн тийш шороо овоолно гэж байгаа бол ёстой май шүү! Бид босох болно!.

Г.ХОРОЛ 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
15
ЗөвЗөв
4
ТэнэглэлТэнэглэл
3
БурууБуруу
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

66 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Zochin 2019-04-11 64.119.25.194

Eruul uhaanaar bodohod ehleed Gashuunsuhaitiin dutuu barisan zamaa guitseej duusgaadtendees olson ashgaaraa Zuunbayanruugaa tavisan bol uls eh orond ashigtai ajil boloh bailaaa. 240 km zamaa tavij duusgaagui baij edii zasgiin yamarch ach holbogdolgui 400 km zam barina gej horongo huchee taramduuldag ch 2 tuulai hooson hun hooson hotsordogiin ulger lugaa yum bolno doo todorhoi. Darga nariin mongo ideh arga ard ni nuugdaj bgaa ni todorhoi. Dood butetsiin ajlaas ed nar mongo husdag baihgui yu.

Avatar

хүү-ухнаа 2019-04-11 202.9.45.42

Хэвтээ төмөр замыг тавихад Кориолосын хүчний үйлчлэлийг нарийн тооцох шаардлагатай

Avatar

хүү-ухнаа 2019-04-11 202.9.45.42

Хэвтээ төмөр замыг тавихад Кориолосын хүчний үйлчлэлийг нарийн тооцох шаардлагатай

Avatar

Зочин 2019-04-11 112.72.12.14

Наранбаатар гэж ямар ч ёс зүй соёлгүй танхай балмад этгээд бидний өмнөөс бүү дуугар. Бид ч бас өөрийн гэсэн үзэл бодолтой толгойтой хүмүүс шүү.
Жич: Доор сэтгэгдэл багтаагүй тул нэмсэн болно

Avatar

Зочин 2019-04-11 112.72.12.14

Их МАНАНД идэгдсэн тэртээгээс бүртэлзсэн манангийн толбонуудаа өнөөдрийн цөөхөн хэдэн төгрөгөөр та нар яах гээ вэ. Улс орондоо хийе бүтээе үлдээ гэсэн ямар ч сэтгэлгүй байхаар ирээдүй хойч маань яах болж байна. яадаг юм тэр ноогдол ашгаар улсдаа юм хийе л дээ. Харин иргэдийн дуу хоолой бус /атгаг хорон санаа/ бодит хяналт, чин сэтгэл зитгэл хэрэгтэй байна ш дээ. Хэн нэгнийг өмгөөлөн хамгаалан өөрийн гэсэн үзэл бодолгүй тэдний өмнөөс Ярьдгаа больцгооё.

Avatar

Irgen 2019-04-11 66.181.170.162

Nerteigeer ni Bayankhongor ruga tomor zam tavichaach dee !!!

Avatar

Зочин 2019-04-11 192.82.65.189

Наранбаатар гэж нөхөр ард түмний 1072 хувьцааг бидний өмнөөс яриад байдаг хэн бэ Эх орныхоо бүтээн байгуулалтад оруулна гэж байхад дургүйцэх хүн байхгүй. З.Энхболд дарга руу оймсоо шидэж байсан ёс суртахуунгүй нөхөр. Одоо бол монголын ард түмэн хэн нь хэн бэ, хэн нь ард түмнийхээ төлөө ажиллаж зүтгэдэг вэ гэдгийг мэднэ. МАНАН-ийн гар хөлнүүд дуу л байцгаагаарай. Та нарыг төрөөс бүр мөсөн арчиж хаяж эх оронч төрийн 3 өндөрлөг, З.Энхболд, Н.Алтанхуяг, 5 гишүүнээ үргэлж дэмжинэ.

Avatar

Зочин 2019-04-11 182.160.1.170

Ерөөсөө төмөр замаа бүр мөсөн орхиод ХАА, ноос ноолуур …… бусад экспортын бүтээгдэхүүнээ дэмжих ажлаа хийх хэрэгтэй. Эсвэл Хятад Америк Японтой хамтраад нүүрсээ гаргая. Дан монгол болохоор дээрэлхээд байна.

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.21.100.210

Х.Баттулга гэдэг нөхөр Монголын төлөө ажиллах түүхэн үүргээ ухамсарлаж чадахгүй Энэ нөхрийн хорсол дуусах болоогүй юм байхдаа

Avatar

ХУД-ийн иргэн Ш.Раднаа 2019-04-11 64.119.16.164

Нүүрсээ борлуулах гээд л манай дэд сайд, жинхэнэ сайд нар Хятад явсан ч үр дүн тааруу. Яагаад гэвэл, Хятадын гадаад бодлого айхавтар. Чинжүү гэсэн үг.Оросууд бидний хуучин ах биш болсон. Путины Шинэ оросуудын бодлого уян хатан бус.Төмөр замаа зардал гаргаад, өр тавиад барилаа гэж бодъё. Нүүрс, зэсийн баяжмалаа хэнд, яаж борлуулах гэж байна? Орос, Хятадын өөрсдийнх нь ашиг сонирхлыг бий болгоогүй цагт хоёр хөршид, хоёр хөршөөр дамжуулан гурав дагч этгээдэд борлуулах боломж их муу байж мэднэ дээ.

Avatar

Зочин 2019-04-11 139.5.218.140

Эхлүүлсэн ажлаа эхлээд дуусгах байтал/ 5толгой-Гашуун сухайтын төмөр зам буюу овоолсон шороо/ нөгөө хувсгал хийлээ гээд байсан ОЭ,БЗ нар таг дуугүй,санаа бодолоо хэлж чадахгүй,чадамжгүй болтлоо бөлдөгдүүлээд ерөнхийлөгчтэй холбоотой сэдэв болохоор попорч чадахгүй айгаад байгаа бол жинхэнэ б**с долоогч попуалистууд Оэрдэнэ,Бзандан,Лболдууд нар худлаа гарууд байна???? Нөгөө тэмцэл али хулганы нүхрүү орчих воо????-

Avatar

зочин 2019-04-11 182.160.40.118

СЭТГҮҮЛЧЭЭ, ОЮУН-ЭРДЭНИЙ ХЭЛСНЭЭР БОЛ ХОЁР ЗАМ БАРИНА ГЭСЭН, ЗҮҮНБАЯН РУУ ТАВИХ ЗАМЫГ ДОТООДЫН ХӨРӨНГӨӨР БАРИНА ГЭСЭН, ХАРИН ГАШУУНСУХАЙТ РУУ ЯВАХ ЗАМЫГ БАРИХАД ХӨРӨНГӨ ОРУУЛАГЧ НАР ИХ БАЙГАА УЧРААС ТЭДНИЙ ХӨРӨНГӨӨР БАРИНА ГЭСЭН, ХЭРГЭЭР АСУУДЛЫГ МУШГИДГАА БОЛИХ ХЭРЭГТЭЙ, СЕНСАЦИ ХӨӨХ ЧИНЬ ХЭТРЭЭД БАЙНА

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.188.59

hoyulangiin barin gesen bizdee yagaad mushgaad talcuulaad bainaa manancaruudaa

Avatar

Хорол 2019-04-11 202.9.44.50

news.mn болон Гоминданы Хятадын цагаачид солиороод эхэллээ….

Avatar

Иргэн 2019-04-11 150.129.140.214

Эхлээд Гашуунсухайт, тавантолгойгоо барих байлгүй дээ.

Avatar

Zochin 2019-04-11 103.26.195.94

Jeenko tumur zamaar dagnaj hulgaigaa hiideg bolj. Nuguu ex oronchid xaachsan bee

Avatar

Зочин 2019-04-11 182.160.40.99

ЭЛБЭГЭЭГИЙН ХЭЛЭЭД БАЙСАН НАЙР ЭХЛЭВ БОЛОЛТОЙ.ЭРДЭНЭСТ.ТОЛГОЙН АШИГ БУДАА

Avatar

зочин 2019-04-11 150.129.143.39

Өмнөх шороогоо хийсч дуусахаас нь өмнө зам болгох хэрэгтэй баймаар юм, эсхүл шороо ч үгүй болохоороо нуугаад хийсгэж дуусгах гээд байна уу яаж ч бодсон монголынтөлөө биш оросын төлөө шийдвэр байнаа дотооддоо замхэрэгтэй юу гэвэл хэрэгтэй гэхдээ эхлээд цагийг нь ашилаад ахиухан орлого олох, байгаль орчноо цөлжилтөөс хамгаалах дараа нь ашгаасаа бий болсон хуримтлалаас зүүнбаян байна уу баянхонгор байна уу төмөр зам тавих хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2019-04-11 100.36.139.193

Яаж ч бодсон урьдаар Таван толгой Гашуун сухайтыг барих хэрэгтэй. Нэг хэсэг нь баригдаа биздээ /Тэр овоолсон шороо гэж хэлэгдээд байгаа/ Үнэхээр л хэрэгтэй юм хийсэн байсан бол түүнийгээ эхлээд гүйцээх ёстой

Avatar

Иргэн 2019-04-11 202.126.89.202

Ноогдол ашиг бидэнд хэрэггүй. Тэрний оронд бүтээн байгуулалт хийсэн нь зөв.

Avatar

ХУУЛЬЧ 2019-04-11 202.9.43.236

ТЭР НОГДОЛ АШГИЙГ ЗӨВ ЗАРЖ БАЙГАА ЭСЭХЭД ХУВЬЦАА ЭЗЭМШИГЧ МОНГОЛ УЛСЫН ИРГЭН НИЙТЭЭРЭЭ ХЯНАЛТ ТАВЬЖ ШИЙДВЭР ГАРГАДАГ БОЛОХООС БИД ГЭСЭН НЭРГҮЙ НӨХДҮҮД ШИЙДЭХЭЭР ТЭР МАНАН БУДАН ЧИНЬ ҮҮСДЭГ ЮМ ,,,,,,???

Avatar

Төмөр замчин 2019-04-11 66.181.180.150

Зөвхөн шороо овоолоод төмөр замын далан гэхгүй Маш харалган мөнгө угаасан шийдвэр Хэрэв баривал УБТЗ-аас ангид Монгол Улсын үндэсний төмөр зам болгох хэрэгтэй

Avatar

Иргэн 2019-04-11 66.181.191.116

Эхлээд өмнөх төмөр зам овоолсон шороо болж үлдсэн гамшигаа яахаа бодмоор … 280 сая долларыг зүгээр л хаяах уу ? 2 дахь үлгэрт хууртмааргүй байна !

Avatar

Иргэн 2019-04-11 150.129.142.11

Нүүрс зарж байгаа новшнууд би улсад татвар төлж ажлын байр бий болгож байгаа гэж ярих л байх. Гэхдээ энэ асуудал бол хэдхэн язарсан гахайнууд 10-20 жил хямд нүүрсийг өндөр үнээр зарж жаахан мөнгөтэй болоод монгол хүн бүр тусгаар тогтнол эх орноо алдах уу, эсвэл өнөөдөр ашиг бага, идэх хоол татуу ч эх орон тусгаар тогтнолоо үеийн үед өвлүүлэх үү гэдэг л асуудал. Тусгаар тогтнол, эрх чөлөөгүй их мөнгө хэнд хэрэгтэй юм?! Лав жинхэнэ монгол хүнд хэрэггүй!!!!

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.126.89.17

Нүүрс зөөх гэж жолооч нар зовж байна гээд байгаа улсыг ойлгохгүй байна. Төмөр замтай болчихвол жолооч нар бүр ажилгүй болно. Энэ муу Бүүбурын хөлсний бичээч, комментчид тархи угаах гээд ядчих юм. Энэ х***а Бүүбурыг Элбэгдорж, Бат-Үүлтэй нь Шархадны жалганд аваачаад буудчих юмсан. Гадны угаадасанд цадсан нохойн гөлөгнүүд.

Avatar

ха ха 2019-04-11 59.153.112.155

Үнэн тэнэг хувиа бодсон сэтгэхүй шүү 14 мянган жолоочоос болоод энэ ордынхоо үнэ цэнийг 3сая хоёр зуу магадгүй ирээдүйд төрөх хүүхдүүд бүгд алдах ёстоймуу тэнэг ухаа орк минь

Avatar

ХУУЛЬЧ 2019-04-11 202.9.43.236

ТЭЭВЭРЧИД ЧИНЬ ӨӨР ЗАМ ГАРГААД ӨӨР НҮҮРСНЫ ОРДООС НҮҮРСЭЭ ӨӨР ГААЛИЙН БООМТООР ТЭЭВЭРЛЭЖ БОЛДОГГҮЙ ХЭРЭГ Ү,Ү,,,,,???,,,,,ХАРИН БНХАУ-ЫН ЗАХ ЗЭЭЛД ОЛОН ГАРЦААР ГАРАХ БОЛОМЖ ИХ БОЛМООР ЮМ ????

Avatar

Иргэн 2019-04-11 150.129.142.11

Энэ новшийн сайт сэтгэгдэл оруулах боломжийг хаагаад бна

Avatar

Иргэн 2019-04-11 150.129.142.11

Нэгэнт өөрийн царигаараа төмөр зам тавиулаад авсан.бараг тэр төмөр замыг нь захирах, дэлхийн их гүрэн АНУ-г сөхрүүлчих гээд байгаа Хятадад хаяанд байгаа үртэс Монгол тусгаар орших эсэх нь ердөө л нүд цавчих асуудал. Энн асуудал бол нүүрс зарах өртгөө бууруулж ашгаа нэмье гэж орилоод байгаа баячуудад бол огтоос сонин биш. Үргэлжлэл бий …

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.126.89.53

Жингэрийн ноход хуцаж л байг, Жирийсэн төмөр зам явж л таараа

Avatar

Иргэн 2019-04-11 150.129.142.11

Тавантолгойгоос шууд Гашуунсухайт уруу буюу Хятад уруу төмөр зам тавих нь нүүрс зарах өртгөө ямар ч хамаагүй аргаар хямд байлгаад өөрсдийнхөө олох ашгийг хамгийн их байлгах баячуудын хүсэл. Тэдэнд Монгол ямар байх ирээдүй нь хэрхэх нь хамаагүй. Энэ зам мэдээж Хятадын царигаар тавигдана. Үргэлжлэл бий…

Avatar

Зочин 2019-04-11 103.206.195.229

Hoshin uls shuu. Yer n Mongol hugshih hend hamaatai yum? Mongolchuudad l hamaatai baih yostoi. Hiij chadahgui bol chatsga tsarailaad bool boltsgoo.

Avatar

sss 2019-04-11 183.177.101.122

Ene tumur zamaa bolio tavantolgoigoos jh nuurs garsan baga nuurs garsan ch mongoliin amidral deeshlehgui Oyutolgoygoo ehleed zuv ashiglay

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.55.188.42

Та нар бүгд андуурч байна. Энд ерөөсөө төмөр зам тавьж монголын эдийн засгийг хөгжүүлэх зүгийн юм юу ч яриагүй байна. Энд зүгээр л Путины зүүн Ази дахь геодолитикийн бодлогын зөвхөн хаяа нь л явж байна. Хэрэв энд Монголын цэвэр эрх ашигийг ярьсан бол тухайлан ярьж ажил удах ч хэрэггүй, аль эрт Гашуунсухайтын замыг холбочих байсан. Хятадууд хүртэл бариад өгье гэж байхад уухай нь тас гадны хөрөнгөөр бариулчих байсан. Одоо бол бүр трилион шахуу төгрөгөө хаачуулах вэ гэдэг дээрээ тулсан бидэнд бүр л

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.55.188.42

нааштай санагдах ёстой зүйл. Гэвч үгүй. Тэр зүгийн юм юу ч байхгүй. Зүүн Азийн босоо коридороор монголын говийн биш сибирийн баялаг зөөгдөнө өө, ардууд аа. Битгий сэрүүн зүүдлэ. Сибирийн баялагийг Хтяадын зах зээл рүү гаргах юм. Энд говийн баялаг шавар хаана. Тийм болохоор Москва зориуд тоглолт зохион байгуулж үүндээ монголын улс төрчдийг ашиглаж байгаа юм. Та нар тэр замынх нь уртыг харьцуулаад зүгээр л нэг харчих. Тавантолгойгоос Гашуунсухайт дамжуулж усан боомтонд хүргэхэд 1600 км. Харин Оро

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.55.188.42

сын нутгаар дамжуулж Восточный боомт хүргэхэд 5300 км болж байгаа юм. 3,3 дахин урт зам байна аа даа? Зардал мөн төчнөөн дахины зөрүүтэй байх ёстойёо доо? Путин эхний нүүдэл болгож тэрхүү урт замдаа хөнгөлөлт амласан. Энэ бол баталгаа биш зүгээр л нүүдэл. Тактик. Тиймэрхүү хөнгөлөлтөд найдаж төмөр зам барьдаг нэг ч улс энэ дэлхий дээр манайхаас өөр байхгүй. Тэхээр энэ бол зүгээр л тоглоом. Бид 270 км төмөр замаа бариад түүгээр жилдээ одоогийнхоос 3-5 дахин их нүүрс олборлож болохгүйн шалтгаан е

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.55.188.42

рдөө л энэ. Говийн баялаг төмөр замаар зөөгдөхөөс өмнө Сибирийн баялаг тээвэрлэгдэх болно. Мөрийцье. Одоо цэргээр халхавчилж 1 трилион төгрөгийг шроонд булах гэж байгаа нь бүх талаараа боломжтой болчихсон Гашуунсухайтын замыг бариулахгүйн тулд хөрөнгө оруулалтыг нь хувааж хүчийг нь тарамдуулах арга. ҮАБЗ нэртэй цаанаа Баттулга, Энхболд нар Москвагийн дохиогоор хуцаад байна гэсэн үг. Тэд худалдагдсан. Улс орныхоо эсрэг ажиллаж буйг үүнээс өөр юугаар нотлох вэ, үхэр тэргүүт монголчууд аа?

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.55.188.42

Бүр бодит байдлаа ярья гэвэл бид 270 км замаар нүүрсээ тээвэрлээд 50-90 доллараар тн тутмыг нь борлуулах боломжтой. Бас 5300 км замаар Оросуудын хөнгөлөлтөөр тээвэрлээд тэнд 140-220 доллараар зарах төсөөлөл бий. Гэхдээ Оросууд "та нар төмөр замаа байгуулаад нүүрсээ тээвэрлэж чадах л юм бол бид хөнгөлөлт үзүүлье" гэж хэлсэн шүү дээ. Бүр яг ингэж. Бас л хоржоонтой сонсогдож байгаа биз?

1 0
Avatar

Зочин 2019-04-11 202.9.42.111

Цаана чинь ОРОС АХ НАР 2018 ОНД 191 САЯ ТОНН НҮҮРС ХЯТАД РУУ ГАРГАСАН БНА Ш ДЭЭ. https://www.rt.com/business/448706-russia-record-coal-exports/ , ЖЕНКО ПУТИНЭЭС АМЛАЛТ АВЦАН ЮМУУ ХААШАЙН АЛЬ БОЛОХ ЗАМАА УДААШРУУЛ ЭНЭ ТЭР ГЭД ОЙЛГОХОО БАЙЛАА

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.9.42.107

Раш гэж нэг бөөрөнхий амьтан. Хоцрогдлын туйл. Иймэрхүү хүмүүс одоо үр ачаа хараад гэртээ тайван суу даа. Хуучин нийгмийн жинхэнэ үлдэгдэл.

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.161.101

10.aad jil shoroon zamaar toos bosgoj 50.iaad zaluu amiaa aldsan.Jenkogoos amiig ni neheh tsag irne ee .

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.177.11

ш****г муу л***р наранбаатар .чи өөрөө юу билээ хошногоо

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.161.101

10 aad jil shoroon zamaar toos bosgoj 50.aad zaluu amiaa aldsan.Jenkogoos amiig ni neheh tsag irne we.

Avatar

tuumkuu 2019-04-11 103.212.116.152

Umnuh orhigdson tumur zamaa yaaah geed bnaa.

Avatar

дорж 2019-04-11 203.217.139.225

Монголчууд ажиллаж хөдөлмөрлөж, зоригтой шийдэж амьдрах ёстой зөвөө хурдан барь, солиотуудыг сонсох хэрэггүй Засгийн газрын шийдвэр үндэслэлтэй байгаалдаа, Монголыг хөгжихөөс, хөгжүүлэхээс айдагчууудыг бүү сонс

Avatar

Zochin 2019-04-11 103.57.92.66

Sanal neg bna naranbaatar.. bosoy

Avatar

a 2019-04-11 202.55.191.194

a

Avatar

ХУУЛЬЧ 2019-04-11 202.9.43.236

267 КМ ТӨМӨР ЗАМ ТАВИАД НҮҮРС БНХАУ-руу ГАРГАЖ ЧАДАХГҮЙ ӨНӨӨГИЙН ТӨР ЗАСАГААР ЯАХ Ч ЮМ БИЛЭЭ ДЭЭ ??? ЯМАР КАНАД УЛС ШИГ 20500 КМ-ЭЭС, АВСТРАЛИ УЛС ШИГ 7300 КМ -ЭЭС БНХАУ- РУУ НҮҮРСЭЭ ТЭЭВЭРЛЭЖ БАЙГАА БИШ ДЭЭ ,,???

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.21.100.210

2021 он хүртэл их юм болно доо. Одоо бид юу ярих юм вэ ямар ард түмэн байна тийм удирдагч төрдөг. 2014 онд Таван толгойн гашуун сухайтын төмөр зам баригдчихсан одооноос 2-3 дахин илүү нүүрсийг тээвэрлэх боломжийг 1 хулгайч атаа жөтөөчөөс болж алдсан. Хэн хохирсон ард түмэн хохирсон.

Avatar

хаха 2019-04-11 59.153.112.155

Хохирсоноо ч ухаарах сөхөөгүй тархиа угаалгацан байгаа бид

Avatar

зочин 2019-04-11 202.21.98.166

Зүүнбаян руу төмөр зөм тавьж яах гэж байгаа юм.

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.176.35

Мөнгө цуслах арга

Avatar

зочин 2019-04-11 202.9.42.57

Раш гуай ч буруу ярьж байна . Улс барина гэдэг чинь улс төрчид хутгалдна гэсэн үг . 5 дугаар цахилгаан станц гэж 20 жил ярилаа .. ХААНА БАЙНАА ?….. Зүгээр л нүүрсээ зөөх компануудад барих зөвшөөрлийг нь( өндөр үнээр ) өгчих .тэгээл гүйцээ … Улс оролцох яамар ч шаардлага байхгүй ..Эс тэгвэл овоолсон шороо , баяжсан улс төрч хоёр л үлднэ …!!! .

Avatar

ОРДНЫ ТАЙГАН 2019-04-11 120.16.157.79

ЭХЛЭЭД ЖОНКУУ ЦАДАХ НЬ ЗӨВ БАЙХ АА ҮХЭР МОНГОЛЧУУД АА, ДАРАА НЬ ТА НАР ОВООЛСОН ШОРООН ДУНД БИЕ БИЕЭНИЙГЭЭ э****з ХУРЛИЙЗААР НЬ БАРЬЖ ИДНЭ БИЗ ХАХАХА

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.9.42.57

Цаадах чинь цадах юм уу ?

Avatar

Зочин 2019-04-11 178.194.37.178

Hurz Jootuu 2 hulgaich yagaad ingej Mongoliig horloid bainaa.

Avatar

нүд чих тархи 33 2019-04-11 64.119.26.2

Сэтгэгдлүүдийг уншлаа.нас намба.ажилласан жил мэргэжил туршлага сайтай, төмөр замын жинхэнэ хүн Раш гуай л голыг олж зөв харж, боломжийг бодож,бодитой ярьжээ.Наад хоёр нялхсын өвчтэй ажил амьдрал мэдэхгүй, цэцэрхэгч,бас улс төрийн хэнээрхэлтэй,дарга сайдад санаархсан нөхдүүд санаснаараа донгодсон байна даа. Сүрэнхорлоо гэдэг нөхөр чинь авилга энэ тэр гээд шорон оронгоор явсан нисэхээс шомбодсон төрийн нарийн ч билүү дарганцар нөхөр биш байгаадаа.

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.177.189

Эхлээд Гансухайтын төмөр замаа бариачээ

Avatar

зочин 2019-04-11 66.181.166.196

Тавантолгой-Гашуунсухайтын төмөр зам нэн тэргүүний хэрэгцээ шаардлага, эдийн засаг талаа бодсон ч, байгаль орчноо бодсон энэ нь хамгийн зөв,Тавантолгой-Зүүнбаян бол бараг л хэрэггүй шахуу чиглэл шүү дээ, тэгэж тойруу замаар нүүрс тээх ямар хэрэгтэй юм.

Avatar

Зочин 2019-04-11 192.82.65.182

tomor zamaa tavih heregtei.1072 shirheg huvitsaa gedeg onigoogoo odoo bolih heregtei.ter chini bidend hereggui.er ni tegeed 3 saya huvitsaa ezemshigchtei kompani ghna baihav dee,hezee oodolj devjih ve.ternii orond nuursnii orlogooroo zamaa taviad iluu ih nuurs gargahaa l bod.

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.126.89.52

Та нар ард түмнийг мал гэж доромжилж, насаараа ийм эрх мэдэлтэй, энэ албан тушаалдаа байх вм шиг их галзуурч байна аа. Бид босно шүү!!!

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.160.118

Сүрэнхор, хорол . Дандаа хор найруулах бодлоготой улс. Ганцхан хүн ганц өдөр бодоод л хийчихэж байгаа юм шиг бодох юм. Энэ чинь 10-аад жилийн өмнө бодож олоод УИХ-аараа хэлэлцүүлээд одоо хэрэгжүүлж эхэлж байгаа биздээ. Ард түмний олонх хамгийн дээр нь гэж сонгоод эрхийг өгчихсөн. Одоо ажлыг нь хийлгэвэл яасан юм бэ аан.

Avatar

Зочин 2019-04-11 202.179.24.57

Ийм шийдвэр гаргасан хулгайчдад цаазын ял өгөх болно.

Avatar

ЖОНКУУ ТОПОР НАР ЯАГААД ЖДҮЧИДТЭЙ ТЭМЦЭДЭГГҮЙ ВЭ?! МАШ СОНИН ШҮҮ?! ШОДРОГО ЁС ЧИ ХААНА БНА??? 2019-04-11 120.16.157.79

БҮХ МОНГОЛЧУУДЫГ САМАРЧ, УДАА ДАРАА УЛС ОРНООС ХУЛГАЙ ХИЙСЭН, ЭДИЙН ЗАСГИЙГ НЬ ХОРЛОЖ ГАЦААЖ БАЙСАН ЖОНКУУ БАТТУЛГА, ОРДНЫ ТАЙГАН зика БОЛОН ЧAЦГА ГАНСҮХ НАРЫГ ШУДРАГА ШҮҮХИЙН ӨМНӨ АЦАРЧ ЗОХИХ ЯЛЫГ НЬ ЭДЛҮҮЛНЭ ГЭЖ ИТГЭЖ БАЙНА! ОДООХОНДОО ЗУТАРСАН МОНГОЛЧУУДЫГ ДАРЛАЖ Л БАЙ МУУСАЙН ХУЛГАЙЧ НАР АА!!!

Avatar

Зочин 2019-04-11 66.181.176.167

Эхэлж урд замаа тавиач ээ нүүрс зөөх гэж жолооч нар зовж байна шүү

Avatar