АН: Ардчиллаас дарангуйллын хэлбэрт шилжих эхний алхам болно | News.MN

АН: Ардчиллаас дарангуйллын хэлбэрт шилжих эхний алхам болно

АН: Ардчиллаас дарангуйллын хэлбэрт шилжих эхний алхам болно

АН: Ардчиллаас дарангуйллын хэлбэрт шилжих эхний алхам болно

ҮАБЗ-ийн  гурван гишүүн шүүх, прокурор, АТГ-ын дарга нарыг томилох тухай хуулийн төсөл  санаачилсныг УИХ дахь АН-ын бүлэг эсэргүүцэж яг одоо мэдээлэл хийж байна.

Мэдээллийн эхэнд тус намын бүлгийн дарга Д.Эрдэнэбат “АН-ын бүлэг Ерөнхийлөгчийн зүгээс оруулж ирсэн хуулийн төсөлд өчигдөр өөрсдийн байр сууриа тодорхой илэрхийлж  мөн мэдэгдэл гаргасныг та бүхэн мэдэж байгаа. Өнөөдөр  үүсээд буй үйл явц нь Үндсэн хуулийн халдашгүй байдал руу шууд хуулийн өөрчлөлт хийх гэж байгааг нь хүлээж авах боломжгүй үйлдэл гэж бид харж байна. Ардчилсан Монгол Улс 30 жил  ардчиллын замаар явахдаа алдаж, оносон зүйл их байгаа ч гэсэн хүний эрх, эрх чөлөө, нийгмийн эд баялгийг арвижуулах, эдийн засгийг чөлөөт зах зээлээр хангах чиглэлүүдэд олсон амжилт  их бий гэдгийг Монголын ард түмэн мэдэж байгаа.

Харамсалтай нь, өнөөдөр ардчилсан Үндсэн хуулийг дагаж мөрдөх ёстой төрийн бүх институт түүний удирдлага Үндсэн хуульд харш үйлдэл хийж хууль эрхзүйн ноцтой үр дагаврыг  гаргаж байгаа  зөрчлүүд дээр дөрөөлж, шалтаглаж түүгээр далимдуулж Үндсэн хуульд гар хүрэх гэж байна. Хэрэв Ерөнхийлөгчийн өргөн барьсан хуулийн төслүүд батлагдвал Монгол Улсад ардчилсан Үндсэн хууль зөрчигдөж ардчиллын баталгаа алдагдахад хүрэх нь тодорхой. Монгол улс ардчиллаас дарангуйллын хэлбэрт шилжих эхний алхам болно гэж харж байна. Олон нийтийн бухимдлыг ч төрүүлж байна. Ардчиллыг хамгаалах эцсийн тулгуур нь Ардчилсан нам. Өнөөдрийн Үндсэн хуулийг хамгаалах үүрэг нь бидэнд оногдож байгаа. Ардчиллыг устгах үйл явцыг хуулийн өөрчлөлтөөр хийж болохгүй. Ардчилсан орон байх уу эсвэл дарангуйлалд шилжих үү гэдгийг ард түмэн өөрсдөө шийдэх эрхтэй” гэлээ.

Тэрбээр цааш хэлэхдээ “УИХ-ыг тараах нь  зүйтэй гэсэн манай намын санаачилга зөв юм байна гэдгийг өчигдрийн үйл явдал батлан харууллаа. Сүүлийн үед УИХ, Засгийн газрын ажил бүхэлдээ шүүхийн үйл ажиллагаа болж хувирсан. Шүүх эрх мэдлийн урдуур орж шүүдэг болсон. Эцэст шүүхийг өөрийг нь шүүж байна. ҮАБЗ  рүү  УИХ-ын дарга нь гүйж ороод УИХ, Үндсэн хуулийн эсрэг шийдвэрт оролцож болохгүй. ҮАБЗ–өөс УИХ-ын дарга гарах ёстой.УИХ бол бие даасан институт. Өнөөдөр бид УИХ-ын зарим гишүүнийг өрөвдөж байна. Аймхай, аминчхан тэдний зарим нь гэмт хэрэгт холбогдсон гэдгийг нь ойлгож байна. Гэхдээ өнөөдөр амин хувиа хичээдэг цаг нь биш. Зөвхөн кнопчид болж хувирвал бид дарангуйллыг өөрсдөө хүлээж зөвшөөрч байгаагийн илрэл. Хууль зөрчсөн хуулийн төслийг зогсоох ёстойг АН-ын бүлэг шаардаж байна.  С.Зоригийн амь насыг хороосон хэргийг илрээсэй гэж бид 20 жил хүлээсэн нь үнэн.  Эрүүдэн шүүсэн гэсэн бичлэгээ зөвхөн УИХ-ын гишүүдэд ч бус ард түмэнд ил болго. Эрүүдэн шүүсэн хүмүүст хариуцлага тооцдог хууль  нь байхад түүгээрээ асуудлаа шийд. С.Зоригийн амь насыг хороосон хэргийг илрүүлэхийн тулд 20 жилийн хугацаанд олон хүн хэлмэгдсэн. Энэ хугацаанд Ц.Нямдорж олон удаа сайд хийж олон удаа тус хэргийг шалгах ажлын хэсгийг зохион байгуулсан хүний нэг нь яах аргагүй мөн.

УИХ-ын гишүүн Б.Пүрэвдорж:

60 тэрбумын сүлжээгээр бүрдсэн, схемийг зохисон хүн М.Энхболдыг би Ерөнхийлөгч болгохгүйн тулд 21 удаа би шүүмжилж байсан. Гэтэл өнөөдөр хамгийн их хашхирч эсэргүүцдэг байсан хүмүүс өнөөдөр намайг 60 тэрбумын үлдэгдэл гээд ярьж байна. Ичдэггүй юм бэ. 60 тэрбумын сүлжээгээр мөнгөө төлж гарсан УИХ-ын гишүүд юу ч хийж болно гэдгийн нэг жишээ нь ЖДҮ юм. ЖДҮ-д барьцаалагдсан УИХ-ын гишүүд өнөөдөр Монгол Улсын Үндсэн хуулиар баталгаажсан засаглалын хэм хэмжээг эвдэхээр явж байна. Тэд өнөөдөр хууль хүчний байгууллагын удирдлагуудыг сольж байгаад өөрсдийн ЖДҮ-г баллуурдах гэж байна. ЖДҮ-гээ ингэж л аргалах гэж байж. Өнөөдөр Үндэсний аюулгүй байдал, тусгаар тогтнолд  ноцтой аюул учир байгаа тул ард түмэн сонор сэрэмжтэй байхыг сануулъя.

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
9
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ЗөвЗөв
2
БурууБуруу
0
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

45 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-03-27 103.229.121.41

Та нар яадаг билээ??!! МАН-аас долоон дор четгер шуламнууд гэдгийг чинь хангалттай мэдсэн !! Хол очиж гуцалдаж, улилдаарай!!

Avatar

Зориг 2019-03-27 66.181.184.168

49% дотор эрдэнэ эрдэнэбат нар багтсан. Тэр үед ядарсан олон түмнийхээ хоолыг булаалцаж суухдаа ардчиллын үнэт зүйлсээс хулгай хийж байгаа яагаад дуугай суусан юм. Хулгайлах завшхыг ардчилал гэхгүйээ хө. Та нар ардчилагчид биш. Харин монголын ардчиллыг аврах ажлыг эх оронч хүмүүс нам харгалзалгүй хамтран тэмцэж байна.

Avatar

зочин 2019-03-27 202.126.89.38

АН,МАН,МАХН бүнд адилхан луйварчид АН ичихгүй шударга царайлахаа болиочээ ОДОО БОЛ АРД ТҮМЭН ДЭЭРХИ 3НАМЫГ АЛИЙГ НЬ Ч СОНГОХГҮЙ БОЛИОД ӨГӨӨЧЭЭ

Avatar

зочин 2019-03-27 112.72.9.150

Элбэгдорж АН -ыг удирдаж байгаа нь үнэн байна. АН бол МАНАНгийн эцсийн орогнол болжээ.

Avatar

зочин 2019-03-27 66.181.160.89

танай Эбо-гийн хийсэн балгийг л аргилгах гэж байна шдээ. Та нар хамсаатан нь биш бол юундаа сандрад байгаа юм.

Avatar

Зочин 2019-03-27 202.9.42.139

Ийм ардчилал байснаас байгаагүй нь дээр. Монголын ардчилал гэж хэдхэн нөхөд улсын баялагийг цөлмөж баяжин хүнийг хэлмэгдүүлж хээл хахуул, шударга бус явдал ноёрхсон ийм л нийгэм. Ийм хогийн нийгмийг бид хүсэхгүй байна.

Avatar

Зочин 2019-03-27 66.181.183.42

Энэ муусайнууд нийгмийг ийм болгосон. Та нар хариуцлага хүлээ !

Avatar

Зочин 2019-03-27 66.181.161.106

Шүүх нь шүүх шиг,прокурор нь прокурор үиг ажилласан бол яалаа гэж ингэж нүсэр юм болох вэ дээ.Манангийн гар хөл болсон шүүх,прокурор АТГ хэрэггүй ,бүр үндсээр нь устгах хэрэгтэй.АН-н хог шаарууд одоо матрын нулимс унагаад та нарт тус болохгүй,битгий гай бол замаас зайл

Avatar

АН ЯАХ ГЭЖ АНХНААСАА ХУЛГАЙЧИЙГ ДЭМЖИЖ ГАРГАСАН ЮМ БЭ?! 2019-03-27 175.38.87.92

ХУЛГАЙЧ ЖОНКУУ МОНГОЛЫН АРД ТҮМНИЙ САН ХӨМРӨГӨӨС 280 САЯ БОЛОН ОДОН УДАА ХУЛГАЙ ХИЙЖ БАЙГАА… ТӨРИЙН ЭРХЭНД БАЙХДАА ХУЛГАЙГАА ХҮЧЭЭР ДАРАХ ГЭЖ НИЙГМИЙГ ЭМХ ЗАМБАРААГҮЙ БАЙДАЛД ИЛТ ТУРХИРАХ БОЛЛОО… ХЭСЭГТЭЭ ХЭРГЭЭ ХҮЧЭЭР ДАРАХ Л БИЗ, ХАРИН 3 САЯ МОНГОЛЧУУДЫН НҮДНИЙ ХОРЫГ ЯАЖ ДАРАХ ГЭЖ БАЙНА ДАА ЖОНКУУ МИНЬ?! БУУСАН ӨДӨР НЬ БАРИВЧИЛЖ ХАРИУЦЛАГА ТООЦОХ ХЭРЭГТЭЙ!!!

Avatar

Зочин 2019-03-27 202.126.89.167

Uursdoo gargaj irchiheed odoo shalchihnaad bh yum. Hohi chini, uilee edlehees uur yahav

Avatar

Зочин 2019-03-27 122.201.22.49

ҮНЭНДЭЭ БОЛ элбэгдорж шиг ардчилагчтай байснаас Х.БАТТУЛГА ШИГ ЭХ ОРОН, АРД ТҮМНЭЭ ГЭСЭН ҮНЭН СЭТГЭЛТЭЙ "ДАРАНГУЙЛАГЧ" ЕРӨНХИЙЛӨГЧТЭЙ БАЙСАН НЬ ХАМААГҮЙ ДЭЭР!!!

Avatar

Зочин 2019-03-27 175.38.87.92

Битий гуц

Avatar

H 2019-03-27 59.153.85.112

Lol h******

Avatar

JENKO Billy.iin zulbasaga 2019-03-27 203.91.115.51

EH oronch bagniy araasaa garch ireh hugatsaa ny oirtojdee

Avatar

Зочин 2019-03-27 122.201.22.49

ҮНЭНДЭЭ БОЛ элбэгдорж шиг ардчилагчтай байснаас Х.БАТТУЛГА ШИГ ЭХ ОРОН, АРД ТҮМНЭЭ ГЭСЭН ҮНЭН СЭТГЭЛТЭЙ "ДАРАНГУЙЛАГЧ" ЕРӨНХИЙЛӨГЧТЭЙ БАЙСАН НЬ ХАМААГҮЙ ДЭЭР!!!

Avatar

Зочин 2019-03-27 122.201.22.49

МоАХ БАЙХАД ЭХ ОРОНЧ ЕРӨНХИЙЛӨГЧ, МОНГОЛЫН АРДЧИЛАЛ ХОЁР ЯАСАНЧ САЛАХГҮЙ!!!

Avatar

иргэн 2019-03-27 66.181.167.54

Энэ МАН-н гар хөл бологсод Баттулгын гар хөл бологсод одоо болно.Үнэн ялна.Баттулга Хүрэлсүхтэйгээ удахгүй нуран унана харж байгаарай.Сайн өмөөрөөд ав ахиж та нарт ийм боломж олдохгүй.Бид тэмцэх болно.Ухрахгүй олон хүн дэмжиж байгаа АН-хан харин тууштай тэмцээрэй бид ялнаа АН-хаан амжилт бүү няц.Наадуул чинь дарах аргаа л хий байгаа хөлсний бичээч нараараа юм бичүүлээд.Сэр Монголчуудаа.

Avatar

Зочин 2019-03-27 64.119.25.29

муу хулгайч луйварчид битгий хуцаад байгаарай

Avatar

Өвгөн 2019-03-27 49.0.212.229

Итгэл алдахаар үнэнд гүйцэгдэх гэдэг юм бол уу, хуурамч улсыг хархаас муухай байна …

Avatar

Зочин 2019-03-27 66.181.178.217

Занданшатар нь нэг нутгийн Ах Женко-ийн тавиул учраас үгнээс нь гарахгүй!! Женко нь том "Ах" В.Путины үгнээс гарахгүй!!! За ингээд монголчууд Их Оросын хараат болох нь байна шүү дээ!!! Оросын ФСБ (КГБ) монголын төрийн дээд албан тушаалтнуудыг нээнтэгээр нь бөлдөгдөх бүрэн чадвартай, тэрийгээ ч сийхгүй хийнэ!!!! Тэдний хувьд Топорыг базах тун амархан!!!

Avatar

иргэн 2019-03-27 202.9.43.254

Энэ хулгайч луйварчин юу хуцаад байнаа.Одоо харин ардчилал нэртэй дарангуйлалаас гарч байгаа бусуу данхар толгойт луйварчин минь.

Avatar

Зочин 2019-03-27 202.9.43.97

Ми Онхолдыг бүр таслан зогсоохоор шийдлээ л дээ…

Avatar

Zochin 2019-03-27 202.21.105.186

Jinkhene daranguilagch niigmiig ta nar Elbegdorjooroo udirduulj ali khediin bii bolgoson gedegiig ta naraas busad Mongol ulsiin irged medej, mederch bna hue, sereech.

Avatar

эсрэг санал өгсөн 10 "гэмт этгээд"-ийн нэрс 2019-03-27 202.9.43.97

1.М. Энхболд 2. Ж.Эрдэнэбат 3.Л. Амарзаяа 4.Ж.Бат-Эрдэнэ 5.Ц. Мөнх-Оргил 6. А.Ундраа 7. Н.Оюундарь 8.Ц. Цогзолмаа 9.Д. Хаянхярваа 10.Б. Наранхүү

Avatar

Зочин 2019-03-27 202.9.43.97

УИХ-Д АН МАН МАХН ГЭЖ БАЙХГҮЙ БОЛЖ МАНАН БА БУСАД ГЭДЭГ Л ХЭЛБЭР ҮЛДЖЭЭ. МАНАНГИЙНХЭН УЛАНГАСАН ЭСЭРГҮҮЦЭЖ БАЙНА АА. МИ ОВОГТ ЭНД ХҮРГЭХГҮЙ ГЭЖ Л СУУДАЛТАЙГАА ҮХЭН ХАТАН ЗУУРАЛДСАН ЮМ Ш ДЭЭ

Avatar

Зочин 2019-03-27 122.201.22.49

Хятадын пүүснээс хувьдаа авса 20 тэрбумын өрөө ТАРГАН ДАРГА ЯАЖ ТӨЛНӨӨ. ХУЛХИ элбэгдорж өгөхгүй дээ…

Avatar

Зочин 2019-03-27 122.201.22.49

Хятадын пүүснээс хувьдаа авсан 20 тэрбумын өрөө ТАРГАН ДАРГА ЯАЖ ТӨЛНӨӨ. ХУЛХИ элбэгдорж өгөхгүй дээ…

Avatar

Зочин 2019-03-27 66.181.161.46

Ардчлал нэрээр ард түмнээ хуурч өрөнд бариулж өтөнд идүүлсэн хулгайчууд

Avatar

Зочин 2019-03-27 202.131.245.243

Тэр ардчилал чинь тэгээд хаана байгаа юм бэ, Зүүнхараагийн хурлийз хулгайч аа?

Avatar

Зочин 2019-03-27 103.111.68.3

БАХ МЭЛХИЙ, ХАЛЗАН ДҮЛЗЭН ТАРВАГАТАЙГАА ХАМТ 461 РҮҮ АЛХААД,,,,

Avatar

Зочин 2019-03-27 103.111.68.3

ДАЙНЫ ДАРАА ЯПОН УЛС 200,000 ТӨРИЙН АЛБАН ХААГЧЫГ ХАМАРСАН 3 УДААГИЙН ИХ ЦЭВЭРЛЭГЭЭ ХИЙЖ БАЙЖ ТӨРӨӨ ЦЭВЭРЛЭСЭН, БИД ЯДАЖ 2000 ХУЛГАЙЧИД БОЛОН ТЭДННИЙ ГАР ХӨЛИЙГ ТАСЛАХ АЖИЛЛААГ 3-4 УДАА ХИЙХ ХЭРЭГТЭЙ,,,

Avatar

Зочин 2019-03-27 202.170.68.38

АН хулгайч нараас салаач

Avatar

Зочин 2019-03-27 43.243.161.16

АН нам авилгалчид ба хулгайч нарын хоргодох суулчийн цайз болсон бна

Avatar

Зочин 2019-03-27 103.111.68.3

МУУ ХУЛГАЙЧИД САЙХАН ШИГШИДЭЖ ЯЛГАРЧ БАЙНА ДАА, ГУТАЛ ӨНДӨГ НҮҮР ЛҮҮ Нь ШИДЭХ ХЭРЭГТЭЙ,,,

Avatar

иргэн 2019-03-27 203.217.139.238

АН-ын удирдлагыг яаралтай соль

Avatar

Зочин 2019-03-27 103.57.93.195

manan togtolcoo ene ulsiig gudamjind gargasan odoo genet uhaantai carialhaa bolio tuuhend mash muugaar uldlee oorchloh uchirtai aldaa garval zasaad ceverleed yvah baih ard tumnii huseed baigaa niigemiig bii boltol temcen …….

Avatar

Зочин 2019-03-27 66.181.160.121

Авилгачидаасаа сална гэхээр АН-ын удирдлагууд дарангуйлал тогтоох гээд байна гэдэг нь ямар учиртай юм бэ. АН-ын удирдлагуудад МАНАН төлөөний хүмүүс байгаагийн тод илрэл биш үү. МАНАН гийнхан чинь бүх өмчийг хулгайлаад зогсоогүй хууль шүүхийг хулгайлчихсан байна дээ. Ядаж хууль шүүхээ төр авмаар байна. УАБЗ-ийн гишүүд гэхээр гудманд байгаа 3 хүний тухай юм шиг юм яриад байх юм. Энэ хэдийг чинь бас ард түмэн сонгочихсон биздээ. Бүх эрх мэдлээ өгчихсөн 76 хүний 50 гаруй нь өнөөдөр онц ноцтой бүлэг

Avatar

zochin 2019-03-27 64.119.20.62

ARDCHILALYN NER BARISAN MANANGIIN KHAMGAALAGCHID DUR ESGEKHEE BOLI, ARD TUMEN TA NARAAS NUUR BUURUULSAN ,

Avatar

ИРГЭН 2019-03-27 203.217.138.2

АРДЧИЛАЛ ХИЙГЭЭД ДЭГ ЖУРАМ, ХУУЛЬ ЁС ХОЁР ЗЭРЭГЦЭН ОРШИХ ЁСТОЙ. ХУУЛЬГҮЙ, ХУУЛЬ БАЙСАН Ч ДУР ЗОРГООРОО ААШЛАХ БОЛОМЖ ОЛГОХЫГ АРДЧИЛАЛ ГЭХГҮЙ Л ДЭЭ. ҮҮНИЙГ АРД ТҮМЭН ОЙЛНОХТОЙГОО БОЛСООН.

Avatar

Mate 2019-03-27 43.228.131.42

Хуулийн хамгаалалтгүй болох гээд чацга царайлж байна даа. Хүнийг хэлсээр хэлмэгдүүлж байгаа шүүх, прокуортой байхад юун ардчилал вэ

Avatar

Уншигч 2019-03-27 202.131.225.227

Явж явж монголчууд эцсийн мөчид АН-аас өөр найдах газаргүй үлдэх юм даа…

Avatar

Зочин 2019-03-27 202.179.26.69

Хүмүүс АН-ыг санаа гаргаж үзэн яддаг, МАН-ыг мэдэн будилан дэмждэг.

Avatar

Зочин 2019-03-27 103.111.68.3

МОНГОЛЫН ХУЛГАЙЧДЫН НАЙДАХ ГАЗАР БОЛСОН Нь ҮНЭН,,, ХАРИН АРД ТҮМНИЙХ БИШ ЧИ ӨӨРӨӨ БОДОЖ БИЧСЭН БАЙНА ХУЛГАЙЧАА..

Avatar