С.Молор-Эрдэнэ цагаан сард дургүй | News.MN

С.Молор-Эрдэнэ цагаан сард дургүй

С.Молор-Эрдэнэ цагаан сард дургүй

С.Молор-Эрдэнэ цагаан сард дургүй

Философич С.Молор-Эрдэнэ өвөрмөц сэтгэлгээтэй нэгэн. Үе, үе Чингис хаан, Далай ламыг үгүйсгэдэг тэрбээр монголчууд харанхуй мунхаг ард түмэн гэх шүүмжлэл хэлэх нь бий. Тэрбээр саяхан цагаан сарын баярыг мухар сүсэг, хоцрогдсон баяр гэжээ. Тухайлбал, "Манайхан мухар сүсэгт маш их баригдсан. Зуун жилийн өмнө устчихсан байх ёстой мухар сүсэгт өнөөдөр хүртэл үнэмшдэг. Цагаан сараар бид нар яаж мухар сүсэгтдэгийг бид нар мэднэ ш дээ. Уг нь цагаан сар чинь дээр үеийн сонин үлгэр домгийн баяр болоод өнөөдөр хоцрогдчихсон байх ёстой. Бид нар шинэ амьдралд оччихсон байх ёстой" хэмээн "онолдсон" байна.  Түүнчлэн  залуус сар шинээр ээждээ, аавдаа заавал золгох хэрэггүй гэсэн бодолтой явдаг философичийн шүүмжлэлээс харахад цагаан сар, наадам хоёрт дургүй бололтой. Улс болгон уламжлалт, үндэсний баяраа тэмдэглэдэг. Цагаан сар, наадам бол Монголын үндэсний баяр. Үндэсний баярт дургүй шинэ цагийн филосоцийн үгэнд эмзэглэх хэрэггүй л болов уу. Учир нь бид үзэл бодол, үгээ хэнээс ч айлгүй илэрхийлдэг ардчилсан нийгэмд амьдарч байгаа билээ.

Б.БАТ

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
43
ЗөвЗөв
11
ТэнэглэлТэнэглэл
4
БурууБуруу
2
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

39 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-01-22 124.158.109.140

Ходоод ч юм уу, толгой ч юм уу, ямар нэг муу эрхтэнтэй хүн түүндээ муу юманд дургүй байдаг даа. Хүртэх шингээх хувьгүй болсон гэсэн үг.

Avatar

Зочин 2019-01-22 91.64.155.119

Martsanaas huue,Badamjunai UIH-iin gishvvn baihdaa \n"Chingis haan manai uvug deedes" gedegt itgel vnem shil turduggvi gej avch baisan daa,odoo yaj baigaa bol?! Mun Umnugoviin Bayarsaihan "Chingisiig mongol hvn gedgiig batlah heregtei "geed baij bilee. Odoo tegj heleegvi l geh baij daa?!

Avatar

Түүхч 2019-01-22 66.181.189.178

Нөгөө их мэдэгч, хужаа Б.Баабар энэ хоёр ах дүүгийн хүүхдүүд гэсэн. Эна үнэн болов уу? Хоёулаа л Архангайн Эфү гаралтай хүмүүс шиг байгаа юм даа? Архангайн төв хавийнхан сайн мэдэх ёстой.

Avatar

zochin 2019-01-22 202.126.88.55

mongolchuud bugd haranhui buduuleg muhar susegtei gantshan gegeersen uhaantan MOLOR-ERDENE gene shu

Avatar

ЗОЧИН 2019-01-22 202.131.233.190

ЭНЭ ҮГЭЭ ХОЛОООО ОЧИЖ ХЭЛЖ ХУЦ ГЭЖ ЗӨВЛӨЕ, АЗИЙН ИХЭНХ ОРОН, ХЭДЭН ТЭРБУМ ХҮН ЦАГААН САР ХИЙЖ БНА, ТЭДЭНД НААД ҮГЭЭ ХЭЛЭЭЧ, ЧИ ТЭНДЭЭ ҮГҮЙ БОЛНО,ҮНДЭСНИЙХЭЭ ОНЦЛОГИЙГ ҮГҮЙСГЭДЭГ ЭНЭ ӨӨРИЙГЭЭ ФИЛОСОФЧ ГЭЭД БУЙ ХҮНИЙ АДАГ, ЭНЭ ХОРВООГИЙН ШААР МОНГОЛ ХҮН МӨН ҮҮ, ЭНЭ ХҮНЭНЦЭР ХООСОН МАХАН ТОЛГОЙ БАС ШАШИН, ЧИНГИС ХААНЫГ ҮГҮЙСГЭДЭГ ГЭЛҮҮ, ХОЛОООООО ОЧИЖ ХУЦ, ХООСОН ДАГЗАА, ЧАМААС БУСАД ХҮН ТӨРӨЛХТӨН ЭНЭ БҮГДИЙГ ХҮЛЭЭН ЗӨВШӨӨРЧИХСӨН ЮМ, ҮХСЭН БААСНЫ ЧИНЬ ФИЛОСОФч ВЭ.

Avatar

ЗОЧИН 2019-01-22 202.131.233.190

ЭНЭ ТЭНГЭРЭЭС БУУСАН АМЬТАН УУ, ХОЛОООО ОЧИЖ НААДАХАА ХУЦ ГЭЖ ЗӨВЛӨЕ, ТЭГВЭЛ ҮНДЭСНИЙХЭЭ ОНЦЛОГИЙГ ҮГҮЙСГЭСЭН ЭНЭ ХҮНИЙ АДАГ,ЭНЭ ХОРВООГИЙН ШААР,ХООСОН МАХАН ДАГЗ МОНГОЛООС ЗАЙЛААЧ, АЗИЙН ИХЭНХ ОРОН ЦАГААН САР ХИЙЖ БНА, ТЭДЭНД ЧИ ИНГЭЖ ХЭЛБЭЛ ЧАМАЙГ ТЭД ЯАХАВ, ТЭР ДОР НЬ ҮГҮЙ ХИЙНЭ, ИЙМ БАЛАЙ ХҮНЭНЦЭР МУ-Д ЭНЭ ХОГООС ӨӨР НЭГЧ БАЙХГҮЙ, ШАШИН, ЧИНГИС ХААНЫГ БАС ҮГҮЙСГЭНЭ, ЭНЭ ХОГИЙН ҮХСЭН БААСНЫ ЧИНЬ ФИЛОСОФЧ ВЭ, ЭНЭД ТЭНД ХЭВТЭЖ БАЙДАГ ХОГИЙН ТАНТАН Ш ДЭЭ.

Avatar

Зочин 2019-01-22 66.181.185.113

БАС МОНГОЛ ХҮНД ДУРГҮЙ ЮМ УУ.ЯВ ЯВ ЭНД ЮУГАА ХИЙХЭВ ТЭР САЙХАН ГАЗАРАА ОЧИЖ АМЬДАР

Avatar

Зочин 2019-01-22 66.181.185.113

тэгээд ёэвэн сар гоё байна уу.нутагаа санаад байгаа юм уу.яв яв

Avatar

Зочин 2019-01-22 182.160.2.40

Энэ балай яавч монгол хүн биш.Үндэсний өв уламжлал,мухар сүсэг хоёроо ялгаж салгаж мэдэхгүй нэг их том том ярьсан нөхөр.

Avatar

ҮХВЭЛ ТААРНА 2019-01-22 202.21.124.130

ХОЦРОГДСОН СЭТГЭЛГЭЭТЭЙ, ШИНЖЛЭХ УХААН, ОДОН ОРОН, ФИЗИКИЙН ТАЛААР АНХАН ШАТНЫ ОЙЛГОЛТГҮЙ МУНХАГ ЗОЛИГ.

Avatar

Зочин 2019-01-22 14.52.172.5

Ene soliotoi hun yarij l baig, tsagaan sar bol manai undesteni ulamjlalt hamgiin tom saihan bayar.bid tsagaan sar naadam 2 n achaar mongol gej undesten bdag gedgee delhiid hadgalj yavaamshd.

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.179.27.88

нөгөө хулуугаа толгойдоо углаад сүнстэж яв ахыг өвөрмөц сэтгэлгээ гэнэ

Avatar

Зочин 2019-01-22 216.162.47.75

Тэгвэл яагаад Хятад, Япон, Солонгос, Төвд, Вьетнам, Оросын Буриад, Халимаг, Тува, Алтайчууд тэмдэглээд байгаа юм?

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.126.89.92

Тевдvvд биш тэд шал еер

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.9.45.19

tsagaan sar undesnii bayruudaa temdegleed yawaad bgaa china korea japan yagaad hugjuud bgaan bee bid nariin asuudluud bayraas boloogui gedgii ene batalj bn haayaa ene nuhur heterhii neg taliig barisan yariltslaga ugdug shuu

Avatar

Ork 2019-01-22 103.26.193.185

Orkuud booj uheh nee

Avatar

Zochin 2019-01-22 103.57.92.178

Chingis haan tsagaan sarig namar hideg bsan gesen Namar bvh um saihan uliral Namar zolgomoor um bna

Avatar

Зочин 2019-01-22 66.181.182.198

TEGEHEER YAJ GAHAI JIL GARSANIIG MEDEH BOLJ BAINAA

Avatar

Зочин 2019-01-22 66.181.161.7

Хэм хэмжнэнд тэмдэгдвэл бодохгүй нь юу байна,гэвч бид тэгж чадаж бхйгаа бил үү,тэднтйд очьё,эднийд очьё ьийм юм өгч бхйгаа ийм юм өгч байгаа,зуу биш шил юм ,дотоодых биш гадаадын .юм гээд л содиорчихдог,бидний амьпрал ав апилхан тэгсэн иөртлөө энэ өдөр бие биеэсээ илүү гарах гэж тэнэгтнэ юу ч гэхэв дээ.гэхдээ энэ элийрэл арилнх аа

Avatar

Төрийн тэргүүн санаачилга уриалга гаргах нь зүйтэй!!! 2019-01-22 64.119.20.162

Цагаан сарын баяр тэмдэглэж буй одоогийн хэв маяг, заншил зуршлаа боловсронгуй болгох шаардлага бий юу гэвэл бий!! Хамгийн гол нь маш их үрэлгэн хийдгээ болих ёстой!! Хүн болгонд бэлэг өгдөгөө болих хэрэгтэй!!! Өндөр настай өвөө, эмээ болон балчир насны хүүхдэд л бэлэг өгвөл өгч болох юм! Ууц гэж бөөн өөх тавьж өмхийрүүлдгээ больё!! Жилд нэг удаа төрөл садан хүмүүс уулзаж мэнд мэдэлцэх нь буруу биш!! Харин ч хүүхэд багачууд нь төрөл саднаа мэддэг байхад хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2019-01-22 64.119.20.162

Харин Шинийн нэгний өглөө зүг гаргадаг, нар гарахыг харах гэж уулан дээр гардаг г.м. бол жинхэнэ мухар сүсэг шүү!!! Эдгээр нь цэвэр субъектив зүйл болохоос биш объектив буюу хүний аж амьдралд бодитой нөлөөлдөг хүчин зүйл биш!!!! Тийм учраас зүгээ гаргасан гээд бодчиход л болох зүйл!

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.21.106.142

Казакуудын хаврын баяр чинь харин зүгээр юм билээ.Цагаан сараар олон хоног ууц идээ нь унгасан дотроо утаад ариун цэвэр талдаа нэг тиймэрхүү л санагддаг.

Avatar

Зочин 2019-01-22 66.181.168.199

СҮШИГ БИШРЭЛ, ЁС ЗАНШИЛ, УЛАМЖЛАЛЫН ТАЛААР ЭНЭ Молор-тэнэг хэмээх ХООСОН ТОЛГОЙ ЮУ МЭДЭХ ВЭ ДЭЭ. Аж үйлдвэрийн 4-р хувьсгал, глобалчлал, дижиталчлалын эрин үед хамгийн хэрэггүй мэргэжлээр филсофич шалгарсаныг мэдсэн болов уу? Хий хоосон цэцэрхэг шиг хэнд ч хэрэггүй ажил байхгүй шүү дээ.

Avatar

Шинэчлэл хэрэгтэй 2019-01-22 202.21.127.161

Монголчуудын баярлах нь дэндүү утгагүй. Ууж идэж, өмсөж зүүж, унаж эдэлж байгаагаараа уралдана. Бараг зээл тавиад ууж иднэ, бааж шээнэ ямар ч утгагүй. Сайхан зөв соёлтой тэмдэглэдэг болох юмсан. Тэр ууц, хэвийн боов гээд үзэмжийн юмаар яах юм бэ, ямар ч утгагүй. Хөгшин настай хүмүүс, хүүхдүүддээ зөвхөн мөнгө өгдөг л болох хэрэгтэй, аваад бусдад дамжуулдаг, эсбэл хогонд хаядаг хадаг яндар, бэлэг сэлтэд мөнгө зарж өмнөд хөршдөө хөрөнгө оруулалт хийж байгаагаа баяр гэх үү, дэндүү тэнэг хэрэг шүү

Avatar

Зочин 2019-01-22 213.143.46.81

Энэ чинь хятадын эрлийз шуу дээ.монголчуудыг усанд ордоггуй заваарсан юмнууд гэсэн байна лээ. Тэгээд хятадууд нь цэвэрхэн юмуу...европпуудын ариун цэвэр лав 0.емднууд нь байнга шээстэй эр эмгуй.хархад цэвэрхэн юм шиг ч доод тал нь шал заваарспн юмнууд л байдагдаг

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.131.227.42

who cares?

Avatar

Зочин 2019-01-22 66.181.182.192

үгүйсгэх үзэл бол нэг төрлийн сэтгэцийн эмгэг юм .хүүхэд насандаа суурь нь тавигдах эсвэл удамшлын синдром байж болно

Avatar

32 настай иргэн 2019-01-22 202.170.80.25

Монголчууд аливаа баяр наадам, зугаа цэнгэлд дуртай ард түмэн. Тиймээс ямар ч баяр байсан тэмдэглэж найрлах туйлын хүсэл нь цаанаа нуугдаж байдаг гэж хэлэхэд нэг их буруудахгүй. Улс орон хөгжихийн хэрээр баяр ёслол ч гэсэн соёлжиж, ёс уламжлалыг хадгалаад явах ёстой. Гэтэл манай улсад жил бүр хонины ууц нь томроод, тавгийн идээ нь өндөрсөөд бэлгийн хэмжээ нь томроод төсөв зардал нь нэмэгдээд байгаа нь буруу юм. Нэг нэгнээсээ дээр гарах гэдэг үзлээс шууд хамааралтай. Хөмөрсөн тогоондоо л байна да

Avatar

zochin 2019-01-22 202.179.26.135

Shinechlel heregtei bayar. Udur bur uulzdag eejteigee genet AMAR BNA UU geed l ochih ni INEEDTEI baidag. Udaan uulzaagui turul sadanguud ahmaddaa zolgoh ni saihan baih. Harin ur huuhdiinhee nusiig goojuulj, hanialguulaad l buun buunuuruu yavaa humuusiig oilgodoggui. Bidnii ORK zan ahmaduudad DARAMT bolj bna. Tanih tanihgui ail darvij hesdegee bolimoor.

Avatar

Зочин 2019-01-22 103.229.123.15

Энэ здак Монголоос зайлаач. Хэрэггүй юм ярьж хүмүүсийн дургүй хүргэхээ болиод зайлаад өгөөчээ.

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.55.188.37

Ene tenegiin yariag l tavihaa bolichooch dee humuusee

Avatar

Зочин 2019-01-22 64.119.20.105

энэ хүн мухар сүсэг талаас нь харж зөв хэлдэг нюьс мн албаар мушгиж байна.уламжлал ёс заншил гэдэг тусдаа мухар сүсэг тусдаа юм шүү.манайхан мухар сүсэгийг ёс заншил гэж буруу туйлширдаг тэрийг л шүүмжилдэг.

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.179.26.247

Энэ хүнд өөрөөсөө өөр дуртай зүйл байдаг юм уу. Өөрийгөө цор ганц гүн ухаантан, бусад нь тэнэг гэж боддог, ярьдаг хүн

Avatar

Зочин 2019-01-22 59.153.115.81

С.Молор-Эрдэнэ бол Гитлерийн Монгол хувилбар шүү дээ Гитлер Молор-Эрдэнэ шиг үгүйсгэдэг үзэн ядалт сурталчилдаг байсан Ганцхан Гитлер еврей Молор-Эрдэнэ үндэсний онцлогоо үгүйсгэдэгээр ялгаатай

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.131.236.58

Хуучин шигээ гэрээ зарж сүржин хийх вийдээ. Одоо бол өр тавьж байгаад бэлдэж байх шиг.Хөөрч, барьцахгүй, байгаагаараа л цагаан сараа хийцгээгээсэй.Том том хөөрөг, олон давхар боов, идэж барахгүй ууц, шинэ торгон дээл бэлдэж, байгаа мөнгөө барах хэрэггүй.

Avatar

Зочин 2019-01-22 64.119.20.162

Онигоо: Хөдөөний нэг хөлх эр "За, энэ удаа гэрээ зарж байгаад ч гэсэн ёстой нэг сайхан шинэлнээ, яадгийм п..зда!" гэсэн гэжугаа!!!

Avatar

nuudel 2019-01-22 43.249.37.35

us n urt uhaan bogino gej.

Avatar

зочин 2019-01-22 202.131.225.150

энэ нэг эрлийз мал монголчуудын уламжлал, баялаг түүхийг мэдэх чадал ч байхгүй. хол очиж хуцсан нь дээр. энэ тэгээд хаанаас гарч ирсэн хэн юм. ийм эх орноо, их түүх,б аялаг уламжлалаа мэдэхгүй юмнууд энд байхад хэцүү байвал хамгийн хараалт өвчин тусаж хамгийн муухайгаар үхсэн нь дээр

Avatar

Зочин 2019-01-22 202.179.26.24

Өөрийн бодол өөртөө зөв. Бусдын бодол ч ыцсаддаа зөв болой.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж