Элчин сайдад горилогчдыг "гомдоов" | News.MN

Элчин сайдад горилогчдыг "гомдоов"

Хуучирсан мэдээ: 2019.01.15-нд нийтлэгдсэн

Элчин сайдад горилогчдыг "гомдоов"

Элчин сайдад горилогчдыг "гомдоов"

УИХ-аас жил гаруйн өмнө “виз”-ээ авсан Элчин сайдууд Ерөнхийлөгчөөс Итгэмжлэх жуух бичгээ авч чадахгүй байсаар буцаагдлаа. Тухайн улс орнуудад шинээр томилогдох Элчин сайд нарыг Монгол Улсын Засгийн газар болон Ерөнхийлөгчөөс нэр дэвшүүлж, УИХ баталдаг. Эцэст нь Ерөнхийлөгч Итгэмжлэх жуух бичгийг нь өгснөөр Элчин сайдаар томилогддог. Тэгвэл Элчин сайдад нэр дэвшигчдээс Итгэмжлэх жуух бичгээ хамгийн удаан хүлээсэн гурван хүнийг өчигдөр /2019.01.14/ буцаалаа.

Тодруулбал, Засгийн газраас Тайландын вант улсад суух Элчин сайдаар Н.Чимгүүндарийг, Австрали улсад суух Элчин сайдаар Г.Тэнгэрийг, БНСУ-д суух Элчин сайдаар Б.Хурц нарыг томилж, УИХ-ын чуулганаар батлаад байсан ч Ерөнхийлөгч эдгээр Элчин сайдыг томилох тухай зарлиг болон Итгэмжлэх жуух бичгийг гаргах боломжгүй гэдгээ мэдэгдээд байсан юм. Тэгвэл Гадаад харилцааны сайд Д.Цогтбаатар дээрх Элчин сайд нарын томилгоо гацаж байгаагаас хоёр улсын төлөвлөсөн ажлууд хойшлогдох магадлалтай байгаа учир горилогчдыг буцаан татах саналаа намын бүлэгтээ танилцуулжээ. Улмаар энэхүү санал нь бүлгийн олонхын дэмжлэгийг авч баталгаажсан байна. Тэдний оронд нэр дэвшүүлэх хүнийг ойрын хугацаанд Гадаад харилцааны яамнаас санал болгож, Засгийн газар, УИХ улмаар Ерөнхийлөгчтэй зөвшилцөх юм байна.

Одоогоос нэг жилийн өмнө Н.Чимгүүндарь, Г.Тэнгэр нарыг Япон, Австрали улсад суух Онц бөгөөд Бүрэн эрхт Элчин сайдад санал болгосон ч Ерөнхийлөгч Итгэмжлэх жуух бичиг өгөхөөс татгалзаж, Засгийн газарт өөр нэр дэвшигч оруулж ирэхийг үүрэгдэж байв. Энэхүү шалтгаанаа Ерөнхийлөгч Х.Баттулга “Элчин сайдаар ажиллахаар болсон эдгээр нэр дэвшигчид нь тухайн албыг хаших насны шалгуурыг хангаагүй, тэднийг томилохдоо төрийн албаны мерит зарчмыг зөрчсөн болон Монгол Улсын чухал “гуравдагч хөрш” орнуудад суух Элчин сайдын өндөр хариуцлагатай албыг зохих төвшинд хашиж чадахгүй гэж үзэж байгаа зэргийг харгалзан тэднийг тохоон томилох тухай зарлиг болон Итгэмжлэх жуух бичгийг гаргах боломжгүй байна” хэмээн албан бичигтээ дурдсан байдаг. Гэвч тэднийг дахин Элчин сайдад нэр дэвшүүлж, ингэхдээ Г.Тэнгэрийг Австралид, Н.Чимгүүндарийг Тайландад Монголыг төлөөлүүлэхээр УИХ-аар баталсан ч Ерөнхийлөгч дээр очоод гацсан нь эцэстээ буцаан татагдав. Түүнчлэн Ерөнхийлөгчөөс Итгэмжлэх жуух бичгээ хүлээж байсан хүний нэг нь ТЕГ-ын дарга асан Б.Хурц. 2017 оны арваннэгдүгээр сарын 1-нд Засгийн газраас БНСУ-д суух Онц бөгөөд Бүрэн эрхт Элчин сайдаар Б.Хурцыг томилуулах саналыг УИХ-д хүргүүлж байв. Гэвч энэ томилгоо УИХ-ын зарим гишүүний эсэргүүцэлтэй тулгарч, Ерөнхийлөгчийн зүгээс түүнд Итгэмжлэх жуух бичгийг гардуулаагүй юм. Тухайн үед Б.Хурцын томилгоо гацсан шалтгаан нь БНСУ-ын талаас хариу ирэхгүй байгаатай холбоотой гэдгийг албаныхан хэлж байлаа. Бүтэн жил гаруй хугацаанд Ерөнхийлөгчөөс “виз”-ээ хүлээсэн Б.Хурц, Н.Чимгүүндарь, Г.Тэнгэр нарын Элчин сайдаар явах хүсэл ийн талаар болов.

Мэргэшсэн, мэргэжлийн дипломатчид гэхээсээ хэн нэгэн албан тушаалгүй үлдсэн улстөрч гэгчийг Элчин сайдаар томилогддог гэх шүүмжлэл ч бий.

Элчин сайдад нэр дэвшигчдэд Итгэмжлэх жуух бичгээ гардуулах эсэх нь Ерөнхийлөгчид хуулиар олгосон бүрэн эрх юм. Итгэмжлэх жуух бичигт Ерөнхийлөгчөөс гадна Гадаад харилцааны сайд гарын үсэг зурах ёстой аж. Итгэмжлэх жуух бичиг нь тухайн Элчин сайдыг улсаа төлөөлөн ажиллахын баталгаа болдог. Энэ ч утгаараа Элчин сайд Итгэмжлэх жуух бичгээ суух орныхоо төрийн тэргүүнд нь барьснаар дипломат ажлаа эхлүүлдэг. Венийн конвенцээр гадаад орнууд Элчин сайдад нэр дэвшигчийнхээ нэрийг эхэлж тухайн ажиллах орон руу илгээж, зөвшөөрөл авдаг. Зөвшөөрөл ирсний дараа парламентаараа хэлэлцэж, баталгаажуулдаг байна. Харин манай улсын хувьд дээрхээс эсрэг буюу Венийн конвенцийг зөрчдөг гэж хэлж болно. Учир нь Ерөнхийлөгч санал болгож, УИХ-аар баталсны дараа тухайн орноос зөвшөөрөл хүсдэг.

Тайланд, Австрали БНСУ-аас гадна Польш, Унгар, Египет, Тайланд, Сингапур, Лаос, Киргиз, Австралид суух Элчин сайд нарын томилолтын хугацаа өнгөрсөн онд дууссан. Тиймээс дээрх улсад Элчин сайдаар томилогдох сайд нарын нэрс дуулдсан ч сураг тасрав. Тухайлбал, ГХЯ-ны Ази, Номхон далайн орнуудын газрын захирал Э.Сарантогос, Европын газрын захирал М.Цэнгэг,  Олон улсын гэрээ, эрх зүйн газрын захирал А.Төмөр, Бодлого, төлөвлөлтийн газрын захирал Ш.Одонбаатар, Хөрш орнуудын газрын захирал Т.Жанабазар, Гадаад худалдаа, эдийн засгийн хамтын ажиллагааны газрын захирал В.Энхболд, Төрийн захиргаа, удирдлагын газрын захирал Н.Анхбаяр, Америк, Ойрхи Дорнод, Африкийн газрын захирал Д.Гансүх нарыг дээрх улсуудад суух Элчин сайдад томилохоор яригдаж буй.

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
18
ЗөвЗөв
13
ТэнэглэлТэнэглэл
3
ХахаХаха
1
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

43 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

зочин 2019-01-15 202.9.43.255

элчин болоход хэдийг өгөхийн???.элчин болчихмоор бнаа.хаана хандахуу.дансаа

Avatar

зочин 2019-01-15 202.9.43.255

хурцыг элчингээр томилсон нь солонгос улсыг маш том доромжилсонд тооцогдоно. монголын дипломат бодлого арай л байна даа

Avatar

Hhy 2019-01-15 194.230.158.125

Chimguundari yaltachgui zolios bolchloo. Un n bolovsroltoi yos surtahuuntai, diplomatch hun, egch n gishuun gekhees uur yamar ch uur asuudalgui hun baikh ,

Avatar

Зочин 2019-01-15 202.21.106.143

lh jlzч

Avatar

Зочин 2019-01-15 103.26.193.87

Зөвөө зөв. Харин одоогийн томилгоо Х.Баттулгын хэн гэдгийг нэг мөсөн харуулах болов уу

Avatar

Зочин 2019-01-15 202.55.188.39

Бөөн дурны хонгионууд. Идээчин уугаачингуудын үрс.

Avatar

Зочин 2019-01-15 104.143.92.17

ene muu hurts hulgaich yu hiisen gej elchin boldgiin. heden urvagchdiin gar hol boslnoos tsaashgui

Avatar

Зочин 2019-01-15 103.57.95.88

Эд нарын элчин сайд гэж юу байсан юм. Тэр хийж чаддаг улсыг нь явуулаач

Avatar

Зочин 2019-01-15 103.26.195.217

Элчин сайд болох гэж байгаа хүмүүс ямар шалгуураар нэр дэвшдэг юм бэ ??? С. Баяр ,Хурц гэх үл бүтэх хүмүүсийг ойлгож байна . Эд уг хууль ёс зүйтэй газарт өөр газар байх хүмүүс , харин энэ залуучууд ямар шалгуураар явдаг юм бол ??? Гадаад хэл ойлгомжтой энэ бол нэг шалгуур ? Харин монгол улсыг төлөөлж ажиллах чадвар нь ямар юм бол доо . Ер нь томилгоонууд утгаа алдаад удаж байна даа. Хичнээн боловсролтой гээд л улс орноо хөгжүүлж байгаа байдал нь ямар байгаа нь одоогийн нийгэм.

Avatar

Зочин 2019-01-15 202.9.43.255

мөнгөө төлөх.өөр шалгуур байхгүй

Avatar

Зочин 2019-01-15 96.49.240.19

Hurts yun elchin , shoron yavnaa udahgui

Avatar

Зочин 2019-01-15 202.9.44.68

Энэ Хурц гэж нөхрийг элчингээр томилоогүй нь зөв.Хүн хулгайлсан хэрэгт сэжиглэгдээд Германы шоронд сууж байхад нь Элбэгдорж А Меркельтэй ярьж суллаж авчраад нэг хэсэг авилгатай тэмцэхийн орлогч дарга хийлгэж байгаад Тагнуулийн даргаар Элбэгдорж тавьж байсан нь их учиртхй байж.Намбарын Энхбаяр эхнэр Цолмонгоо тагнуулд 14 хоног ажиллуулаад хамаг ул мөрөө баллуудаг шиг л.Энэ асуудал тэгээд сөхөгдөж шалгагдана биз дээ

Avatar

Зочин 2019-01-15 103.229.122.78

зарим хүмүүсийн ичих булчирхай ажилгүй болчих юм. юм мэдэхгүй .мэдэхгүйгээ мэдэхгүй . …

Avatar

Зочин 2019-01-15 211.206.55.63

Manan n buunii nohoi nar

Avatar

Зочин 2019-01-15 64.119.25.88

Энэ Сарантогос гэгч СУИСийн захирал гахай Сонинтогосыг дүү юу?

Avatar

Zochin 2019-01-15 103.26.195.53

Halimag ustei, buduun avgai, haha.

Avatar

Зочин 2019-01-15 66.181.179.88

Yu gej h*****d baigaa yum bee!Chinii tuushtai eh oronchyn huugiin ner n N.Anhnayar,bas neg ulsad elchiin saidaar tomiluulah neren dotor yavj baina .Ter muu dorvodod eh oron naihgui zovhon huviin erh ashig.Estoi bid nar uneheeree mal yum aa,iim teneg humuusiig songodog

Avatar

zochid 2019-01-15 202.21.116.111

Ulsiinhaa tuluu gesen setgel zurkhtei hunee tomilj chadahgui baigaa humuus Mongol ulsiig hugjuulchih vii gesen aidastai gadniihnii gar hul bolson nuhud l baigaa! Oilgomjtoi baina. manaihan ene ataa jutuu ambitsaa bolihgui bol hugjihgui eeeee

Avatar

zochin 2019-01-15 202.21.116.111

Chadaltai bolovsroltoi hunee ashiglaj chadahq bol MGL tur MGL uls yaj hugjihv dee! b**s doloogch nar ni l tomilogddog, ted ulsaa bish huvia hicheed idej uuj duusch bn doo ene ulsiig dampuuriilj bn dooo! hohi chin gehees uur ug alga. CHADVARTAI BOLOVSON HUCHNEE ASHIGLAACH TUR ULS MINI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2019-01-15 122.201.23.75

chimguundari diplomat alband 10n heden jil ajillsan turshlagatai hun shuudee. Franced ardchilsan nam yalsan jiluuded consulaar ajillaj baisan .nas n zaluu bolovch mergejiliin hun . Ter balai OYUNDARiin duu gedgeesee bolood l elchin said bolj chadahgui bnadaa. Mongoliin gadaad yamnii said bolooroi gej eruue

Avatar

ЧИНГИСИЙН БААТАР 2019-01-15 202.179.26.251

ХУРЦЫГ ХҮЛЭЭЖ АВААГҮЙ ХОЙГИЙН х***а НАРЫГ ТАРЬЖ ЯЛЦГААЯ!

Avatar

Зочин 2019-01-15 77.158.89.188

Чимгүүндарь уг нь боловсрол, мэдлэг сайтай, туршлагатай дипломатч хүн дээ.
Монголын нүүрийг улайлгахааргүй мундаг эмэгтэйчүүдийн нэг.
Амжилт хүсье, юм нэгээр дуусахгүй дээ.

Avatar

Зочин 2019-01-15 202.179.26.251

Элчин сайд мэрэгжил биш юу гээд тэнэгтээд байгаа юм.

Avatar

Зочин 2019-01-15 126.245.65.114

Hurts gej p***a arai ybaagyi pbizdee

Avatar

Хүн судлаач Ш.Раднаа 2019-01-15 64.119.18.29

Боловсон хүчнийг омилно гэдэг барууны орнуудад шинжлэх ухаан болсон байдаг. Манайд социализмын үед нам шалгаруулдаг байсан бол капитализмын үед мөн нам шалгаруулаад л байгаа.Ерөнхийлөгч Баттулга ч хүн шалгаруулж томилохдоо маруухан байх юм. Цэцийн 3 гишүүн яавч оноогүй. Энхсайханыг Шведээс татаад орны явуулсан хүн нь хөөгдөөд ирлээ.Авлигийн эсрэг зөвлөлийн гишүүдийг хар.З.Энхболдыг Жүдогийн удирдлагад тавьжээ.Хажуудаа намынхаа дарга нарыг авахын оронд АН-ын чадвартай залуучуудыг авахгүй юу?

Avatar

Зочин 2019-01-15 149.167.33.143

БУУНЫ НОХОЙ ЭРХ ХАВ УГЖНЫ ГӨЛӨГ ЭНТЭРИЙГ Ч ЯВУУЛЖ БОЛОХГҮЙ Л ДЭЭ. ГЭХДЭЭ ОРОНД НЬ ИЛЖИРСЭН ИЛЖИГ ГҮҮ ДАГАМХАЙ МОРЬ ЗААЗНЫ ТӨЛӨГ ЭНТЭР ОРУУЛААД ИРЭВ ЭЭ

Avatar

зочин 2019-01-15 103.26.192.43

Элчин сайдын сэнтий эдгээр хүмүүст хүндэднэ…..Больсон нь дээр….

Avatar

Зочин 2019-01-15 66.181.168.199

bolj bolj, ednees negiig ni yavuulahaargui bolsond tuilaaas bayarlaj bnam. tsaad tal ch yaj tiim huniig huleej avah bilee,
odoo harin AUSTRIA aas ter neg adsaga shig aashtai s****m, ehiinhee hamtaar eldveer avirlaad bgaa bololtoi, tuuniig zailuulah heregtei

Avatar

Зочин 2019-01-15 211.206.55.63

Chaavas da chatga tsarailaad l hotsorloo

Avatar

зочин 2019-01-15 66.181.176.138

Элчин сайд нараа олон улсын эрх зүй, тогтсон практикийн дагуу томилж чадахгүй байгаа нь манай төр, засгийн машин гацаж, улс төр дампуурсны тодорхой үзүүлэлт гэлтэй.

Avatar

Зочин 2019-01-15 103.212.118.52

Ц. НЯМДОРЖ ТУУШТАЙ ЭХ ОРОНЧ. ТУЛХТАЙ УЛС ТӨРЧ ГЭДГЭЭ НЭГЭНТ ХАРУУЛСАН. МОНГОЛЫН АРД ТҮМЭН МЭДНЭЭ.

Avatar

Зочин 2019-01-15 202.21.106.163

Нямдорж ямар худалч,ямар шударга биш хүн бэ гэдгээ Монголын ард түмэнд харууллаа. Ийм хүмүүс дандаа хожих юм даа.

Avatar

Зочин 2019-01-15 103.212.118.52

МОНГОЛ ЯЛЖ БАЙНА!

Avatar

МОНГОЛЫГ ЯЛСАН ЖАНХУУГ ОГЦРУУЛЬЯ ! 2019-01-15 202.131.227.50

Эргүү мал аа, өмхий төвд жанхуу Монголыг ялчихаад байна. Харин ч нэн даруй огцруулж төмөр замаас идсэн 280 саяХятадуудыг доромжилсныхоо төлөөс болгож Монголыг Хятадад ШХАБ-д элсүүлэх, УИХ-г тарааж, улс эх оронд эмх замбараагүй байдал үүсгэх сиймхийгээр хэмжээгүй эрхт хаан болж ухныг Медведев болгох амлалт авсан жанхууг Хятадууд дарамталж байгаагийн нэг хэлбэр нь нүүрс тээвэрлэлтийг Хятадууд зориуд гацааж авах нүүрснийхээ хэмжээг ч гэсэн багасгаж байна!!!

Avatar

МОНГОЛЫГ ЯЛСАН ЖАНХУУГ ОГЦРУУЛЬЯ ! 2019-01-15 202.131.227.50

элчин сайдууд бол бүгд жанхуугийн хулгай, луйврыг ил гаргахгүй, өөрсдөө хамтарч хулгай, луйвар хийе хаалтын гэрээ байгуулсан хүмүүс байгаа. Хамгийн ойрын жишээ АНУ-д томилсон отгонбаяр гэгч нь ориг төвд гаралтай, орос б**********ч эхнэртэй, дарамттай сөөнгө хоолотой жанхуугийн “женко тур бюро” компанийн захирал байсан нөхөр ш дээ!!! МИАТ-н толгой эргэм аймшигтай их мөнгийг энэ нөхөр жанхуугийн заавраар сугарч үлддэг сугартай хамт нийлж идээд авгайнхаа данс руу хийсэн. Яг илэрч баригдсан нь л МИА

Avatar

Зочин 2019-01-15 202.21.106.123

Хэрэг хуучирдаггүй.Нямдоржийн хүү шалгуулах хэрэгтэй. Өөрсдөө шударга байл даа. Хүүгээ элчин болгох гээд Нямдорж ЖДҮ-г хамгаалаад байж. Бас тэдний кноп хэрэгтэй. ООдоо ЖДҮ-чид аавыг нь УИХ дарга,хүүг нь гадаадад элчингээр томилох гээд бүрэн бүрэлдэхүүнээрээ орж ирж кнопдож хариу барих байх. Энэ бүлэглэлийг ингэж л ашиглах гэж зохион байгуулалттай байгуулжээ.

Avatar

ХУЛГАЙЧИД БӨЛДӨГДҮҮЛСЭН МОНГОЛ ОРОН 2019-01-15 175.38.95.65

ФРАНЦААС ХҮН ХУЛГАЙЛЖ АЦРААД НУХДАГ ХУЛГАЙЧИЙГ МАНАЙХАН ЖОНХУУРААД ТОМИЛДОГ ЮМ ГЭХЭД ЮУ ГЭЖ ЦААД УЛС НЬ ХҮЛЭЭЖ АВАХАВ ДЭЭ, ЕВРОПЫН ХОЛБООНД ХОРИГ ТАВИУЛЧИХСАН а******н ХУЛГАЙЧИЙГ ХЭН ТОМИЛОХ ГЭВ?!

Avatar

Зочин 2019-01-15 66.181.168.199

odoo tuuniig oirhi dornod ruu esvel bangladesh ruu yavuulah heregtei

Avatar

Booljdog tagnuul 2019-01-15 202.126.89.161

Nyamdorjiin khyy ni bas ye damjsan Chinagiin tagnuul bkh shyy! USA d konsulaar suulgaa bizdee! Odoo byr byren erkht Elchin said bolgokh ni dee! 2 Dolgormaatai, 2 ankhbayartai, 2 dyrtei tagnuul yumbizdee?

Avatar

Зочин 2019-01-15 64.119.16.84

Тэнгэр Чимгүүндарь 2 одоо яахийн бээ. Харин Хурц чинь хаа очиж монголын тагнуулын дарга байсан хүн шүү

Avatar