“Хууль завхарч дуусчээ” | News.MN

“Хууль завхарч дуусчээ”

РЕДАКЦИЙН ЗУРВАС

“Хууль завхарч дуусчээ”

“Хууль завхарч дуусчээ”

Бид нийгмийн дунд амьдарч, харин бидний амьдарч буй нийгмийг хуулиар зохицуулдаг. Хүмүүс хоорондын харилцааг зохицуулах шаардлагаас үүдэн хуулийг эрх бүхий байгууллага баталдаг. Тэрхүү эрх бүхий байгууллага нь парламент буюу УИХ. 100 жилийн өмнөхтэй харьцуулахад нийгмийн хөгжил улам гүнзгийрч, шинэ харилцаа бий болж, тэдгээрийг зохицуулах шаардлага бий болсоор байгаа. Тухайлбал, өнөө цагийн дэлхий нийтийн амьдралын салшгүй нэг хэсэг болсон сошиал орчныг зохицуулах шаардлага бий боллоо хэмээн ярьцгааж байгааг бүгд мэднэ. Өөрөөр хэлбэл, хууль гэдэг бол олон хүний эрх ашигт нийцсэн эрх зүйн зохицуулалтыг хангасан бичмэл зүйл. Тиймээс хууль хэзээ хүмүүсийг хамгаална, тэр цагт хуулийг хүмүүс хамгаална гэж ярьдаг. Гэвч амьдралд абсолют зүйл гэж үгүй. Тиймээс “хуулийн дагуух бүх зүйл зөв байдаггүй” гэсэн үг байдаг. Өнөөдөр Монголд бий болоод байгаа улс төрийн тэмцэл, эрх баригчдын хагаралдаан чухамхүү “хуулийн дагуух бүх зүйл зөв байдаггүй” гэсэн тодорхойлолтод багтана.

Шинэ 2019 он гараад ажлын дөнгөж дөрөв хоног өнгөрсөн ч өмнөх оны сүүлээр улс төрд өрдсөн гал улам дүрэлзлээ. 2018 оны сүүлийн сард Монгол Улсын төрийн эрх барих дээд байгууллага болох УИХ-ын үйл ажиллагаа гацсан. Учир нь УИХ-ын 40 гишүүн спикерээ огцрохыг шаардан ажил хаялт зарласан. Сонгогчдыг төлөөлөн төр барина гэж гарч ирсэн хүмүүс ажил хаялт зарлах эрхтэй эсэхийг сонгосон сонгогчид нь мэдмээр. Гэсэн ч ийм нөхцөл байдлыг зохицуулсан зүйл одоогоор хуульд байдаггүй аж. Хуульд зааснаар Монгол төрийн дээд байгууллага УИХ байнгын ажиллагаатай байх ёстой. Гэтэл нэг сар илүү ажиллаагүй учир Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн зүгээс УИХ-ын тухай хууль болон УИХ-ын Дэгийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулж, огцрохоос татгалзаад байгаа УИХ-ын даргыг хуулийн дагуу чөлөөлөх санаачилга гаргасан нь оны эхний дуулиан боллоо.

Өөрийг нь огцруулах хуулийн дагуух гаргалгаа болох хуулийн төслийг Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын дарга З.Энхболд өнгөрсөн Баасан гаригт спикер М.Энхболдод өргөн барьсан нь хувь заяаны хоржоон гэлтэй. Ерөнхийлөгчийн зүгээс санаачлан боловсруулсан хуулийн төсөлд "УИХ-ын гишүүдийн олонх УИХ-ын даргыг үүрэгт ажлаас нь чөлөөлөх саналыг албан ёсоор тавьж, тогтоолын төслийг өргөн мэдүүлснээр УИХ хэлэлцэн, ёсоор болгосон бол чөлөөлнө" гэсэн заалтыг суулгаж өгсөн юм. Одоо мөрдөгдөж байгаа хуулиар УИХ-ын дарга өөрөө сайн дураараа огцрох өргөдлөө бичихгүй л бол чөлөөлөх үндэслэл байхгүй байгаа юм.

Эхэнд дурдсанчлан хууль нийгмийн тусын тулд нийгмийн ямар нэг харилцааг зохицуулах учиртай. Харин энэ удаад хэн нэгэн албан тушаалтныг огцруулах зорилгоор хуулийн төсөл санаачилжээ. Ф.Бастиагийн “Хууль” зохиолын “Хууль завхарч дуусчээ” гэсэн үг биеллээ олж байгаа бус уу. Хуулийг хуулиар зөрчөөд эхэлбэл нийгэмд үзүүлэх үр дагавар, хор уршиг нь эргэлт буцалтгүй ухралтын процессийн эхлэл болбол яах вэ.

 

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
17
ТэнэглэлТэнэглэл
10
ЗөвЗөв
2
БурууБуруу
1
ХахаХаха
1
ХарамсалтайХарамсалтай
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

44 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Zochin 2019-01-07 202.126.89.132

Yuun MANAN, JDU yariad bna aa. 2016 ony songuuliin umnu MAN 60 terbumaar Mongol ulsyn turiin albyg hudaldaj, namdaa mungiig ni namdaa avahaar yarij baisan ni unen shuu gej MAN-n darga U.Hurelsuh notlood baihad Deed shuuh Mongol Ardyn Namyg yaagaad tatan buulgahgui baigaa yum be??? Mongolyn turiig ali ch nam hudaldaj boloh yum uu???!!!

Avatar

zochin 2019-01-07 66.181.191.104

xuuliig yu gej oilgood baigaa yum xuulim gede chin sgudarga bailgaxiin told xui negdlees uussen zuil odoo nam dgasa xese buleg xumuus uurduduu niitsuulj avliga avch xuuli gargaxaaar ene xuuli munu uu

Avatar

zochin 2019-01-07 66.181.191.104

muusain uxer mongolchuudaa naad bichsen yumii bugdii ni gargaj baigaa ch uxej dald or muusain ungu mungu xarsan uxer mongolchuud

Avatar

Зочин 2019-01-07 64.119.19.244

Баатарлаг өвөг дээдсийн минь цусаан юүлж ясаан ивж байгуулсан Тусгаар тогтнол минь үгүй болж, хэдэн хятад хамаг юманд минь эзэн сууж, идэх махыг минь хүртэл үнийг нь мэдэж шийддэг болов. Одоо Монгол УИХ-д хэн хэн сонгогдож гарахыг, бүр Төрийн 3 өндөрлөгт хэн байхыг шийдээд байх шиг

Avatar

Зочин 2019-01-07 64.119.19.244

Тэртээ үед АИХ, УТ-ийн Товчоог тарааж болсон юм, одоо УИХ-ыг тараачихаж болох байлгүй дээ ээн.?!! Ямар нийгэмд амьдарцгаагаад байгаа билээ дээ бид

Avatar

Зочин 2019-01-07 139.5.217.50

Нэг хүнд зорулсан хууль санаачилжээ. Хорт мойгойнууд хуулийг хуулиар зөрчих арга сэдлээ. Хуйвалдагчид төрөө нурааж болох жишиг тогтоож байна. Жанхуу, Топор гээд мөнгөнөөс өөр юм боддогүй, боловсрол нимгэн, гудамжны сэтгэлгээтэй хүмүүс төрийн удирдлагад гарч ирсэнээс , дээр нь Хүрэлсүх, Оюун-Эрдэнэ, Болд зэрэг ЖДҮ-чид арьсаа хамгаалах гэснээс төрийг самарч дууслаа

Avatar

Зочин 2019-01-07 66.181.187.44

Л.Оюун-Эрдэнэ , Т.Аюурсахйан , гитлер хэмээх Ж.Батзандан , Х.Нямбаатар , Лу.Болд нар нэгэн хууль санаачлан УИХ-д өргөн барих хэрэгтэй Энэ хуулийн зорилого нь УИХ-ын дарга М.Энхболдыг ажлаас нь халсан өдрийг бүх нийтийн амралтын өдөр буюу Монголчуудын баярын өдөр болгох тухай

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.179.27.184

Энэ бол аль нэг ерөнхийлөгч эсвэл тэрс нь дэндсэн хэдэн УИХ-ын гишүүд төрөө нурааж байх үүд хаалгыг нээж байгаа хэрэг.Нөгөө талаас нам төрийн дээр гараад суучихлаа.Одоо Ю.Цэдэнбал даргын үеийг шүүмжлээд яахав,тэр үеэс дэвшилттэй ардчилсан улс болсон гэж хөөрцөглөөд ч яахав.Явж явж Ардчилсан намаас гарсан Ерөнхийлөгч самрах болоо юу даа.Өөрсдийн тогтоосон ардчилсан үндсэн хуульт төрийн тогтолцоогоо нурааж,шар шавраар нөхөх юм биз дээ.

Avatar

зочин 2019-01-07 202.9.42.153

Багаасаа амьтанд дээрэлхүүлж өссөн атигар биетээ хүмүүс их хорон санаатай болчихдог юм шиг байна аа ..Улс төрчдийг хараад байхад тийм л юм шиг байна шд .

Avatar

зочин 2019-01-07 202.9.42.241

Төрийн гурван өндөрлөг гарцаа олж чадахгүй бол гурвуулаа явсан нь дэрээ

Avatar

Hujaa yalna 2019-01-07 188.62.88.27

Pizdaanii Mongol suirch baigaag harahaar ineed hureed baih yum. Debiluudeer duursen Mongol yasan hurdtai yorool ruugaa unaj bnaa . Saihaan saihan

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.21.106.170

Хууль зөрчинө гэж бодохгүй болж, хуулинд өөрчлөлт оруулна гэсэн ойлголттой болох юм байна.

Avatar

МАНАН-ийн үр төл 2019-01-07 103.111.68.3

NEws дандаа Миеэг хамгаалсан юм бичдэг. Элбэгдоржийн суганы сайт. Хаагдвал таарна

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.131.245.243

тарваганы салтааны сайт

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.179.26.24

Сухэчаавоос моносеулын еронхийлогч болоод модоо барьцгаахуу

Avatar

Зочин 2019-01-07 66.181.161.43

Варварууд оросудын байгуулж огсон хуульт тороо нураагаад авсан одоо алий шуу пиздааа гэдэг хуулиар амьдрана

Avatar

Зочин 2019-01-07 122.201.21.70

Женко тэр зэргийн юмны учир зүйг ойлгохгүй л дээ!!! Харин түүний нэрээр Зи скорпион ийм юм зохион байгуулж байгаа юм!!! Тэр тэгэхдээ эрх зүйн үндсэн зарчмын эсрэг, балмад бүдүүлэг үйлдэл!!!! Миеэг огцруулах нь зөв, гэхдээ ийм арга хэрэглэж болохгүй л дээ!!! Хэрэв хуулийг хуулиар намнадаг арга жишиг тогтвол Монголын төр пиздец болно шүү!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2019-01-07 112.72.11.110

Үндсэн зарчмаа зөрчиж эхэлж байгаа юм. Хэрэв энэ логикоор явбал хүссэн үр дүндээ хүрэхийн тулд аль ч инстүц нь дурын хууль санаачилдаг болно. Тэр үед хүссэн ч хүсээгүй ч улс төр гудманд гарна.

Avatar

ЕРӨНХИЙЛӨГЧ ӨӨ БОЛЬЧИХ ТЭГЭХ ҮҮ 2019-01-07 103.10.20.194

УГ НЬ СҮХ НЬ БОЛДТОЙГОО МАН-АН, АН-МАН ГЭЭД Л ТЭНЦВЭРТЭЙГЭЭР ЗОДОЛДООД БАЙЖ БАЙХ НЬ НЭЭРЭЭ ЗӨВ ЮМ БАЙНА. . . . . . . . . . ГЭТЭЛ БАТ-ҮҮЛИЙН ХЭЛЖ БАЙГААГААР ХАЖУУГААС НЬ ТУЛГАА ХҮҮ НЭГ ТАЛД НЬ ОРЖ ЗОДООНЫГ ТЭНЦВЭРГҮЙ БОЛГОЧИХООР СҮХ НЬ ДАВАРЧ ДАНХАЙГААД АРД БИДНИЙ НУРУУНЫ АЧААГ АЙХТАР НЭМЧИХ МАГАДЛАЛ 99,9 ХУВЬ ЮМ БАЙНА ГЭЖ Л ОЙЛГОЛОО. . . . . УГО ЧАВААС ГЭДЭГ ШИГ СҮХ ЧААВААС Л БОЛЖ ГАЙТАХ НЬ Л ДЭЭ!

Avatar

zochin 2019-01-07 43.228.129.150

Хууль нь ч завхарсан, хуульчид нь ч завхарсан

Avatar

ZOCNIN 2019-01-07 69.76.229.35

HUULI ZAVHARUULSAN 28 N JIL GEJ BICNEEREI M,ENHBOLDIIN HAMGAALAGCN BICNEECN GUAI ODOO ARD TUMEN EH ORON HUULIA ZAVHARUULAHGUI HAMGAALNAA

Avatar

Ажиглагч 2019-01-07 202.9.43.115

МАНАН-г ялсны маргааш энэ сайтыг хаавал таарна. Улс эх орны газар нутаг, газрын доорх баялгийг өөрийнхөө "хувийн өмч" гэж яс махандаа тултлаа ойлготлоо мангууртлаа идэж уусан 30 гэр бүл, Манан бүлэглэлийн ард түмний тархийг угаах үзэл суртлын зэвсэг байсан учраас. Цаадуул нь их мөнгө өгдөг биз.

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.21.106.121

mongol ulsiin erunhii said erunhiilugchteiguu niileed 30 ger buliig diilehgui baina gej hudlaa ter 30 gerbul chin hoorondoo alaltsaad bainashuudee ulsiin ih hurliin darga erunhii said erunhiilugch chin ter 30 ger buliin neg ni shuudee hen ni deeree garah we geedl alaltsaad bainadag

Avatar

Зочин 2019-01-07 119.40.98.10

Буруу буруу буруу...зөв зөв зөв...эцэст та хэн байх нь хамаагүй хуулийн дагуу асуудал байвал шийд...төрийн 3-н өндөрлөгт байгаа албан тушаалтан бүр ч ухаантан биш...

Avatar

a 2019-01-07 103.26.195.137

хууль ѳѳрѳѳ хүн тѳрѳлхтѳний зохион хэрэгжүүлж байгаа дэг сахиулах нэг хэлбэр шүү дээ дээр нь ёс зүй гэж хүн хүнээрээ байх нэгэн ойлголт байх тэгхээр хууль санаачилах эрх эдэлж байгаа хүн яагаад эрхийнхээ хүрээнд хууль санааачилж болохгүй гэж ерѳнхийлѳгч сайн байна

Avatar

Irgen 2019-01-07 192.82.64.220

Yadakhdaa khuulia khuulid niitsuuleed sanaachilchikh, ekhleed UIKH-in tukhai khuulid uurchlult oruulj baij daraa ni degiin khuulid uurchlult oruuldag yum, iim zavkharsan erunkhiilugch, zuvlukhuudtei baikh gej

Avatar

б 2019-01-07 202.131.225.150

Төр маань яагаад ийм хэврэг муу болсон нь энэ мэт МИ Ёс зүйгүй байж Хууль тогтоох байгуулага удирдана гэж дайрдаг, чадахгүй мөрт чадна гэж улайрдаг, би бүхний дээр байх ёстой гэсэн ийм явдлаас улбаатай. Ёс зүй мэдэхгүй яаж хууль тогтоох гээд байгаан бэ.

Avatar

Зочин 2019-01-07 149.167.33.143

2 ЭНК СУПЕР УИХ ДАРГА ГЭДЭГ НИЙГМИЙН ШИНЭИНСТИТУЦИ БАЙГУУЛАН ТЭНДЭЭ ӨӨРСНӨӨ ШИГДЭН СУУГААГ ХАРЦГАА ТАМИНЬ ЭЭ. ХАРИН ТЭДНИЙ НААМБАРЫГ НАМНАХ СОНГУУЛИЙН ХУУЛИЙН ГАЖУУДЛААР НЭГ НЬ ХООСОН ХОЦОРЧ НӨГӨӨХ НЬ ХООЛЛОЖ БАРАХГҮЙ ОЛОН ВАНГУУДТАЙ БОЛСНЫХОО ГОРЫГ АМСАЖ ӨӨРӨӨ ҮХЛИЙН ИРМЭГТ ИРЧИХЭЭД БАЙНА. ХУУЛИЙГ ГУУЛЬ БОЛГОДОГЫН ХАМГИЙН ДООД ЖИШЭЭ ЭНЭ БУЮУ.

Avatar

м 2019-01-07 202.131.225.150

Төр маань яагаад ийм хэврэг муу болсон нь энэ мэт МИ Ёс зүй гэж юу байдгийг ойлгохгүй хууль тогтоох байгуулага удирдана гэж дайрдаг чадахгүй мөрт чадна гэж улайрдаг ийм явдлаас улбаатай. Ёс зүй мэдэхгүй яаж хууль тогтоох гээд байгаан бэ, Ёс зүй гэдгийг ойлгохгүй энэ хүн ойлгохгүй хүлээж авахгүй байна шдээ, Хууль өөрөө ёс зүй гэдгийг Ми ойлгохыг хүсэхчгүй чадахчгүй байнаа шдээ

Avatar

Зочин 2019-01-07 119.40.98.162

Уг нь ангийн дарга л даа. Зөв гаргалаа байж болно. Энэ жишгээр дараагийн даргаа баяртай гээд эхэлбэл яах вэ??? Тогтворгүй байдал бий болохгүй биз

Avatar

captain 2019-01-07 174.50.62.78

Дараагийн тусгай ажиллагаа Эрдэнэтийн 49 хувь. Луйварчин Элбэгдорж айсандаа өмдөндөө тавьчихаад байна. Ми овогтыг зайлуулаад Ерөнхий прокорурор, АТГ-н даргыг өөрчил. ШЕЗ-н дарга Лүндэндоржийг хүн амины хэрэгт нь ял өгч шоронд хатаа.Одоо л энийг хийгүй бол оройтно шүү. Ми овогт 20 оны сонгуульд АН-г ялуулахан төлөхийн бүхнийг хийх болно.МАНАН 20 онд цуврал алуурчин Эрдэнийг ерөнхий сайд, хужаа халзан толгой Эрдэнэбатыг УИХ-н дарга болгох болгохоор төлөвлөж байна.

Avatar

Зочин 2019-01-07 139.5.219.164

Huuligui ym shig aashildag baisan manan odoo yun huuli yraad unavaa omdondoo sur Harvaad hecuudlee muu golognuud

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.21.106.170

Дараа нь ЖДҮ ч-дыг хамгаалсан хуулийн өөрчлөлтийг оруулж ирнэ.Ингээл ЖДҮ -тэй тэмцэхгүй болгоно. Тэр цагт ЖДҮ чид хуралдаа суух байх.

Avatar

Зочин 2019-01-07 103.229.120.217

Энэ төр Энхболд шиг ноён нуруутай улс төрчөөр дутнаа. Муу нь сайн болдог цөвүүн цаг ирж дээ

Avatar

зочин 2019-01-07 64.119.19.149

Тэр хүнээ аваа, дутахнуу яахнуу харий л даа

Avatar

zocnin 2019-01-07 69.76.229.35

HUULI NERTEI HUULIA M,ENHBOLD DEER HULGAICN ENHBOLDIIGOO INAGAHGUI TULD ODOO IH HUULI YRIJ BAIGAA ENE ETGEEDUUD HULGAICNUUD GEDGIIG CNINI ARD TUMEN HARJ BNAAA VUIVARCNIDAA EH ORNIIG MINI ZARAGCNIDAAUHSENIIN CNINI ZASGIIN GAZAR DEER GARNA GEJ YRIJ BAIGAA CNINI ENHBOLD HULGAICNIIG DEER NI BAIDAG HULGAICNUUDIIN HAMGAALAGCN GEDGEE NOTLOOD BAIGAA BIZDEE VUIBARCNIDAA HURDAN ZAILAAD OGOO ARD TUMEN TUSHAAJ BNA HULGAICNM,ENHBOLD HULGAICN M,ENHBOLD

Avatar

зочин 2019-01-07 202.21.98.166

Засгийн газар нь ИХ-ынхаа дээр гарсан ийм замбараагүй зүйл тогтохоос эмээж байна.Үүнийг засах хэрэгтэй.ЭНХБОЛДЫН яриад гүрийгээд байгаа бас бодууштай.Ерөнхийдөгчийн заавраар Засгийн газар нь ИХ-тайнаа даН ЗАРЛААД СУУЖ БЙАЖ ЯАЖ Ч БОЛОХГҮЙ.ИХхуралд тайлангаа тавьдаг байгууллана ИХ-аа шантаажлаад сууж байж болохгүй.

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.9.43.162

Мэдлэг боловсрол хомсхон ном сурах гэж биеэ зовоогоогүй залиар бүхнийг дарамталж баяжсан хүмүүс ийм л юм хийж чадна. Мөнгөөр бүхнийг урхидаж гар хөлөө болгож энхболдыг унагах гэж өмдөндөө баас алдаж бхшив. Үүний цаана маш том зөрчлийн юм яваад бгааг ард түмэн нь мэдэх биш ойлгох биш, дараа нь л амаа барьж энхболдыг хэрэггүй унагаж дэ гэж харамсах цаг ирнээ хүмүүсээ!! Та нарт улс орондоо хаыртайдаа ингээд бга юм огт бхгүй бүү хуурт энэ жанхуу хүүк 2т

Avatar

иргэн 2019-01-07 59.153.114.33

НЭГ ХҮНД ЗОРИУЛЖ ХУУЛЬ ГАРГААД МАРГААШ НЬ ХҮЧИНГҮЙ БОЛГОДОГ ХУУЛЬ ЗҮЙН ТОГТОЛЦОО БАЙДАГ ГЭНЭЭ ДЭЭГҮҮР ЕР НЬ ХУУЛЬ ГАДАРЛАДАГ ХҮН БАЙНА УУ ААН

Avatar

А 2019-01-07 106.133.85.241

Элбэгээ! Амундра! News.mn та нар удахгүй ээ!!! Шээсээ савируулаад байж ядаж байнаа!!!

Avatar

ЗОЧИН 2019-01-07 124.158.113.47

NEWS.MN БОЛ ШАЛ ХЭРЭГГҮЙ ....СЭТГҮҮЛЧИД НЬ БҮГД ХУДАЛДАГДСАН.. АРД ТҮМНИЙГ МУНХРУУЛАХ ГЭСЭН АРЧААГҮЙ СЭТГЭЛГЭЭТЭЙ ХЭНД Ч ХЭРЭГГҮЙ АМЬТАД.. ТА НАРЫН ИЙМ НИЙТЛЭЛД АРД ТҮМЭН ОДОО ХУУРТАХГҮЙ

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.126.89.197

САНДАЛАА ТЭВРЭГСЭДИЙГ САНДАЛААС НЬ САЛГАДАГ БОЛГОХ ШААРДЛАГАТАЙ !!! МАНАН !!!

Avatar

Зочин 2019-01-07 202.131.243.190

МАНАН -ийн бичээч шив дээ хахахаха

Avatar

Зочин 2019-01-07 66.181.185.186

АА ХУЦААД БАЙ ХУУЛИЙГ ЭРТНЭЭС ЗАВХРУУЛДАГАА ЗАВХРУУЛААД ХАЯЧИХСАН БИЗ ДЭЭ!!! ОДОО МЭДЭЖ БАЙГАА ЮМ УУ!

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж