"Намын даргын санаачилсан хуулийг Ерөнхийлөгч оруулж ирлээ" | News.MN

"Намын даргын санаачилсан хуулийг Ерөнхийлөгч оруулж ирлээ"

Хуучирсан мэдээ: 2019.01.04-нд нийтлэгдсэн

"Намын даргын санаачилсан хуулийг Ерөнхийлөгч оруулж ирлээ"

"Намын даргын санаачилсан хуулийг Ерөнхийлөгч оруулж ирлээ"

УИХ-ын гишүүн Д.Хаянхярваагаас цаг үеийн зарим зүйлийг тодрууллаа.

-УИХ-аас Ерөнхийлөгчийн өргөн барьсан хуулийн төслийг баталвал МАН-ын дотоод хагаралд цэг тавьж чадах уу?

-Ерөнхийлөгчийн  хууль санаачлах эрхийнхээ хүрээнд санаачилсан төсөлд нь бид хүндэтгэлтэй хандах ёстой. Өнөө өглөө Д.Лүндээжанцан гишүүнтэй ярилцаад органик хуульдаа өөрчлөлт оруулж байж процессын хуулиа өөрчлөх ёстой бус уу. Хуулийн процедур нь зөв үү гэдэг асуултыг тавьсан. Д.Лүндээжанцан гишүүний зүгээс хөл нь дээшээ, толгой нь доошоо харсан хуулийг оруулж ирлээ гэж хэлсэн. Нөгөө талаасаа хууль санаачлагч аливаа хуулийг өргөн барихдаа Хууль тогтоомжийн тухай хуулийг дагаж мөрдөх ёстой. Үүнийг өнөөдөр ярихаар нөгөө гишүүдийн зүгээс сөргүүлээд яриад эхэлсэн байна лээ. Хуулийн төслийг хүлээж авсан. Гэхдээ бүх зүйл хуулийн дагуу явагдах ёстой. Хэрэв Ерөнхийлөгчийн санаачилсан хуулийн төсөл батлагдвал хуулийн дагуу  УИХ-ын даргыг огцрууллаа гээд УИХ-ын тухай хуульд зургаадах үндэслэлээ нэмээд уг хуулийн төсөл хүчин төгөлдөр мөрдөгдвөл асуудал хэлэлцэгдэнэ. Ингэхийн тулд 39-өөс дээс гишүүн  гарын үсгээ зурж дахин өргөн бариад хуулийн дагуу хэлэлцэгдээд явна.

-Үүний дараа өнөөгийн үүсээд буй асуудал бүрэн шийднэ гэж ойлгож болох уу?

-Эв зүйгээ олох тухай асуудал ганцхан  намын удирдлагаас л хамааралтай. Намын удирдлага  өнөөдөр энэ асуудлыг зохицуулах бүрэн боломж  бий. Харамсалтай нь үүнийг хүсэхгүй эсвэл чадахгүй байна уу гэдгийг би хэлж мэдэхгүй. Манай намын бүлэгт намынхаа даргыг эрс эсэргүүцдэг хүн байхгүй. Харин намын даргын үйлдэл, хэлсэн үгийг нь эсэргүүцдэг хүн надаас эхлээд байгаа. Энэ бүхнийг хэлж болохгүй, хэлгүй дүлий чигээр дүрмийг нь өөрчлөөд явна гэвэл их л буруу жишиг рүү явна гэж би харж байна.

-Ерөнхийлөгчийн санаачилж байгаа хуулийн төсөл УИХ-ын халдашгүй байдалд нөлөөлнө гэж зарим гишүүн ярьж байна.  Үүнтэй та санал нийлэх үү?

-Яг ямар утгаар тэгж ярьсныг нь мэдэхгүй байна. Харин энэ хуулиар маш буруу жишиг тогтоно. УИХ-ын даргыг нэг хэсэг бүлэгт  нь таалагдахгүй бол гарын үсэг цуглуулаад огцруулдаг болох нь. Дөрвөн жилийн хугацаанд Засгийн газраа 2, 3 сольдог байсан бол одоо УИХ-ын даргаа олон сольдог байдал руу орж байна. Энэ нь өөрөө төрийн тогтворгүй байдлыг нэмэгдүүлнэ. Миний бодлоор бол энэ хуулийг нь баталж, М.Энхболд гэдэг хүнийг огцруулчхаад энэ хуулиа хүчингүй болгочхоосой билээ гэж залбирч байна. Ингэвэл монгол төрийн дархлаанд хэрэгтэй юм болов уу даа. Нэг хүнд зориулж хууль гаргаж байгаа учраас тэр хүнээ огцруулах үүргээ биелүүлбэл буцаагаад үүнийгээ хүчингүй болгочих хэрэгтэй.

-УИХ-ын даргыг огцрохыг шаардсан 40 гишүүн Ерөнхийлөгчийн өргөн барьсан Дэгийн тухай хуульд өөрчлөлт оруулах хуулийн төслийг санаачилж болох байсан ч  тэд өргөн барьсангүй. Ерөнхийлөгч энэ хуулийн өөрчлөлтийг өргөн барьж байгааг та хэрхэн харж байна вэ?

-УИХ-ын 40 гишүүн болон Засгийн газар энэ хуулийн төслийг санаачилж, өргөн барих бүрэн боломжтой байсан. Сүүлийн үед гацаа үүсч байгаатай холбоотойгоор хуульчид УИХ-ын даргыг огцрохыг шаардсан 40 гишүүнийг хуулийн төслөө оруулж ирээд, батлуулахыг зөвлөсөн. Ингэж хууль зөрчсөн тулгалт хийж байхынхаа оронд бүрэн эрх нь байхад хуулиа санаачлаад асуудлаа шийдэх ёстой гэсэн байр суурийг илэрхийлж байсан. Ерөнхийлөгч санаачлаад оруулж ирж байгааг нь нийгэм хэрхэн хүлээж авч байгааг нь би мэдэхгүй. Манай нам нэг л даргатай болсон. Манай намын дарга санаачилж байна гэж л харагдаж байна.

 

 

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
4
ТэнэглэлТэнэглэл
2
ХахаХаха
1
ЗөвЗөв
1
ГайхмаарГайхмаар
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ХарамсалтайХарамсалтай
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

39 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-01-04 75.86.79.22

Энэ их төрийн үймээн Хаянхярваа танаас ихтэй гэж иргэн хүний хувьд боддог. Таныг Бүлгийн даргаа өг гэсний төлөө Засаг огцруулна гэж тэнэгтэж гүйгээд энэ их хагаралыг авчирсан хүн нь Та. Одоо таныг иргэд болон монголын улс төр хүлээж авахгүй болов уу
1 3
Хариулах

Avatar

иргэд олон түмэн 2019-01-04 103.57.94.38

Хаяан чи дэрэгд нь харж байсан юм уу?та гурав цуг байсан юм биш бол зарим юмнаас хоцорч байлдаа,чи ер нь багагүй балаг тарьсан шүү?тайлагнах нэг өдөр ирэх л байх

Avatar

Иргэн 2019-01-04 139.5.217.144

Хүүк Еөк хоёр монголыг самарна шүү. Хүүк 14 тэрбумыг банкнаас хэсэг нөхөдтэй хулгай хийсэн гайтай. Еөк бол аймшиг 17 чингэлэг, 280 сая доллар гээд хүн итгэхийн аргагүй 2 том хулуунууд бнаа бна. Дээр ЖДҮ авсан их хурал засгийн газрын гишүүд бүгд Банк бус сан хүүгийн байгууллагаар 1 тэрбум төгрөг хүүлсэн Аймшгийн ЗГ болой.

Avatar

Зочин 2019-01-04 139.5.217.144

Хүүк Еөк хоёр монголыг самарна шүү. Хүүк 14 тэрбумыг банкнаас хэсэг нөхөдтэй хулгай хийсэн гайтай. Еөк бол аймшиг 17 чингэлэг, 280 сая доллар гээд хүн итгэхийн аргагүй 2 том хулуунууд бнаа бна. Дээр ЖДҮ авсан их хурал засгийн газрын гишүүд бүгд Банк бус сан хүүгийн байгууллагаар 1 тэрбум төгрөг хүүлсэн Аймшгийн ЗГ болой.

Avatar

Иргэн 2019-01-04 202.126.89.196

Ерөнхийлөгчийн санаачилсан хууль нь хууль зөрчсөн л байналээшдээ?! Гэмгүй хүнийг хилмэгдүүлэх хэцүү байдаг юм байнадаа?! Ингэж зүтгэж байх хэрэг байгаач юмуудаа?!

Avatar

зочин 2019-01-04 202.9.42.153

Зөрүүлээд л Ерөнхийлөгчийг огцруулдаг хууль санаачлаач дээ.

Avatar

зочин 2019-01-04 103.57.94.140

УИХ-ын дарга хэд хэдэн удаа ярилцлага өгөхдөө “Хууль байдаг бол би хуулийн дагуу өргөдлөө өгмөөр байна” гэж ярьсан. Тэгэхээр Ерөнхийлөгч хууль санаачлаад гарцыг нь гаргаж өгч байна гэдгийг ойлгох ухаан энэ хүнд алга

Avatar

зочин 2019-01-04 103.57.94.140

Энэ үнэн тэнэг хүн юм_

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.9.42.217

энэ хүний хагас шорон ачигдах болчоод бачимдаад л

Avatar

Janhuug ogtsruulya!!! 2019-01-04 64.119.19.176

Огцруулж зайлуулах бол Жанхуу Ухна Ми 3-г аль алиныг нь огцруулья. Ганц МИ-г зайлуулаад Жанхуу Монголын хаан болно гэж сэрүүн зүүдлээд байна уу? Оркуудын бөөс жанхууг баянхонгорын орк малууд, яармагийн дебилүүд, шоронгийн хадаасуудаас бүрдсэн босоо хөх ягааныхаас өөр дэмжих хүн байхгүй. Жанхуугийн асуудлыг нэн даруй УИХ-д импичмент үзүүлэх байдлаар оруулж ирээд огцруулах хэрэгтэй!!! Үхсэнээ хийгээд үлбэгэнээд айгаад байдаг юм бэ!!! Жанхууг огцруулах хангалттай олон үндэслэл гарч ирсэн, хуулийн м

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.9.42.63

Бүх хямрал энэ хүнээс эхтэй. Энэ хүн МАН-ыг хагралдуулж самарсан.Албан тушаалын төлөө юу ч хийж чаддаг болжээ

Avatar

Зочин 2019-01-04 64.119.21.182

Хүүк Еөк хоёр монголыг самарна шүү. Хүүк 14 тэрбумыг банкнаас хэсэг нөхөдтэй хулгай хийсэн гайтай. Еөк бол аймшиг 17 чингэлэг, 280 сая доллар гээд хүн итгэхийн аргагүй 2 том хулуунууд бнаа бна. Дээр ЖДҮ авсан их хурал засгийн газрын гишүүд бүгд Банк бус сан хүүгийн байгууллагаар 1 тэрбум төгрөг хүүлсэн Аймшгийн ЗГ болой.

Avatar

Зочин 2019-01-04 60.32.101.144

ЭНЭ ДАРХНЫ ХОШНОГО УНГАСААР Л БАЙГАА ЮМ УУ?

Avatar

Зочин 2019-01-04 103.57.94.215

Бие биенээ элдвээр хочилж харааж зүхэж л бай. Улс төрийн энэ будилаантай байдал нийгмийн эмх замбараагүй байдал үр хүүхдийн чинь хоолтой холбогдоод ирэхийг цагт та нар ойлгоно. Өнөөдөр хүчирхийлэл эмх замбараагүй байдалд турхирч байгаа хүмүүс ахуй амьдрал, гэр орон чинь дээрэмчин, хулгайч, эвдэн сүйтгэгчидтай тулгарч гэрээсээ гарч чадахгүй б** сум бэлдэж эхэлсэн үеээсээ ойлгох байлгүй. Тоглоом биш шүү. Эмх цэгц алдагдвал хэн хариуцах вэ. Дайн болно гэсэн үг.. Хэн нийгмийг тайвшруулах вэ.

Avatar

Зочин 2019-01-04 149.167.33.143

ЭНЭ ХЭДЭН САР МИЙГИЙН БӨГСИЙГ АВРАХ ЮМ БИЧЭЭД ХЭДЭН ХЭВЛЭЛИЙНХЭН БОЛОН КОМЭЭНТЧИД ОВОО ХЭДЭН БОР ЮМТАЙ БОЛЖ АВЧ БАЙНА УУ? ОВООДОО ХУЛГАЙН ЮМНААС НЬ АХИУХАН ХОРООГООДОХ МИЙД БОЛ НААДАХЬ ЧИНЬ ХАРМААНЫ МӨНГӨ ТӨДИЙ ШҮҮ ТА НАРТ НЭГ НАСНЫ ХООЛ Ч БОЛЖ МАГАДГҮЙ. САЙН БУРЦГАА ДАХИАД НЭМНЭ ГЭЖ БАЙНА ЛЭЭ. ИРГЭД ТЭРТЭЙ ТЭРГҮЙ СОНГОЛТОО ХИЙСЭН БАЙГАА. МИЙ ОВОГТ ҮҮРД БАЯРТАЙ

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.21.124.131

Үнэхээр заваан юм болж байна. М.Энхболдыг огцруулж болохгүй гээгүй. Өөрөө ч тийм л байр суурьтай байгаа. Харамсалтай нь хэтэрхий туйлширч, хууль гэж нэг юм байдагийг хэрэгсэхээ больж, дур зоргоороо тайлбарлаж, асуудлыг хүч түрж, улс төрийн аргаар шийдэх гэдэг болж байгаа нь МАШ ТОМ ГАЖУУДАЛ. ҮХЦ энэ гажуудлыг тас цохих ёстой. Ганц хүнтэй дайтаж байж Төрийнхөө тогтвортой байдлын дархлааг сулруулж, буруу жишиг тогтоох нь олон сөрөг үр дагавартай байх болно. Хөөрхий Ерөнхийлөгч ч гэж таарсан ..

Avatar

Иргэн 2019-01-04 139.5.217.144

ҮХ, УИХ-ын хуулинд бүдүүлгээр халдсан маш буруу төсөл санаачилсан байна?! Ёстрй л нөгөө төрийн эрх мэдлийг хууль бусаар авахтай л адилхан зүйл?!… ҮХЦ-д хандвал энэ хууль унах нь гарцаагүй?! Буруугүй хүнийг огцруулах гэж ёстой будилж өгч байнадаа?! Ишш чааваасдаа?! Нөгөө 38-н тавьтаргүй нөхөд энэ төслийг өргөн барьсан бол бүгд тэнэгт тооцогдоно?! Тэгээд ерөнхийлөгчөө бариад авчдээ?! З.Энхболдоос эхлээд юм мэдэхгүй болохоороо өргөөд барьчихжээ?! Ер нь тэгээд төрийн дархлааг алдагдуулах нь ээ?!

Avatar

Зочин 2019-01-04 112.72.11.120

Яг үнэндээ бол нэг хүнийг унагахын тулд хууль батална гэдэг хуулийн өөрийнх нь тулгуур зарчмыг үгүйсгэж байгаа хэрэг. Хамгийн гол нь эрх тэгш байх үйлчлэл байхгүй болж байна.

Avatar

ЗОЧИН 2019-01-04 64.119.20.53

ЭНЭ ТАГАЛЦАГААС ХУРДАН САЛЖ, ХОНГОРЫГ ХОРДУУЛСАН ХЭРГИЙГ НЬ ДАХИН СӨХӨХ ЮМСАН.

Avatar

иргэн 2019-01-04 103.50.206.62

1,10-нд Баттулга Хүрэлсүх нарыг огцортол тэмцэх нь үнэн.Ингэж төрөөр тоглох эрх энэ 2-т байхгүй.Тууштай тэмцэх нь үнэн.Үүнийг шударга иргэд гишүүд дэмжих хэрэгтэй байна.Нам эвсэл ТББ-хан тэмцэнэ гэж ярьж байна лээ.Дэмжинэ.УИХ-н 40 нөхрийг ч гэсэн тартал нь тэмцэнэ.Ингэж төрийг авхгүй бол Хүрэлсүх Баттулга түүний гар хөл бологсод 40 гишүүн төрөөр тоглож байна .Харин яаж ард түмэн та нарт хариуцлага ярьж чаддагийг харуулах цаг ирсэн болсон.Тийм учир одоо наадуул чинь үг дуугарч чадахаа больсон

Avatar

Хүүк 2019-01-04 202.131.241.138

Энэ Жэнко Хүрэлсүх 2 Монголыг минь байхгүй болголоо энэ жилээс жинхэнэ дарангуйлал мапынн тогтолцоонд орлоо

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.160.112

Хаян тэгж бодож байгаа бол ямарч байсан М. Энхболдоо нэг ховхлох л юм байна. Ард нь асар том хар хүчин байгаа нь ойлгомжтой.

Avatar

Зөв зөв 2019-01-04 112.72.11.110

Монголд нэгч шударга хүн байгаад дэмжиж байна. Жонху одоо болимоор байна даа

Avatar

иргэд олон түмэн 2019-01-04 103.57.94.38

Монгол улсын ерөнхийлөгч бүх ард түмнээс сонгогддог тул түүний санаачилсан хууль ард түмний санаачилсан хууль,жаран тэр бумынхан ХУЦАЛГҮЙ АМАА ХАМХИАД БАЙЖ БАЙ

Avatar

zochin 2019-01-04 202.9.43.126

Chi bainga yas hayaj osh honzon sanah uma toriin zabhral chamaas ehelsen chi iim baidald oruulsan

Avatar

зочин 2019-01-04 103.26.195.137

эв зүйгээ олох тухай ярьж байна хулгайч хуулиар ѳѳрийггѳѳ хамгаалж байхад ямар хууль яриад байна аа энэ хаян хярваа энхболдод ийм их ѳртѳй хүнүүү эсвэл ураг тѳрлийн хамаарал байна уу тэгээд шудрага ёс ард түмэн яриад байх юм эсвэл гадаадын тагнуулын мэдээлэгч юм болов уу шалгахад зүгээргүй л нѳхѳр байна

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.21.106.132

Энэ хуулийг ерөнхийлэгч санаачлаагүй хүрэлсүх санаачилсан гэж Хөянхярваа хэлэх гээд бнаа . Хүн хараад яах вэ дээ, их хурал бүгд тарах хэржгтэй

Avatar

Зочин 2019-01-04 103.87.255.42

Энэ хүн эрүүл үү, огцруулчаад эргээд хүчигүй болгоосой гэнэ үү, заавал хууль батлуулж огцроод, огцорсны дараа тэрийгээ хүчин болгох хэрэгтэй юм уу МАН-гарууд, Саналаараа огцорлоо гээд болоо ш дээ

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.181.112

Засгийн газар огцрох ёстой байсан, тэгэхдээ огцорно. Учир нь ЖДҮ-чин Засгийн газар байх ёсгүй. Огцрохгүй бол УИХ тарна. Хууль ёсыг ягштал барьж байгаа 27 гишүүн акц хийж л таараа. Энэ женко үрэлсүх нарын дэмжигчдийг ажихад Хаянхярваа мэтийн шударга хүмүүст үнэхээр дургүй юм. Засгийн газрын гишүүдийн гууль нь цухуйлаа, Цогзолмаагаас бусад нь хүний хог байж бурхан минь!

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.31.109

Цогзальмаа эгч өөрөө бичээд байна уу даа

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.9.42.217

цогзалиланмаа мөн байна

Avatar

Зочин 2019-01-04 149.167.33.143

ХАМГИЙН ТҮРҮҮНД ШОРОНГИЙН ХААЛГА ТАТАХ АМЬТАН БАЧИМДАХ НЬ АРГАГҮЙ. ЗӨВШӨЛЦ НАМЫН ДАРГАА ЭСЭРГҮҮЦДЭГГҮЙ Ч ГЭХ ШИГ ЯМАР ОГОТНЫ НҮХ БАЙНА ТҮҮГЭЭР ШУРГААД ГАРЧИХ САНААТАЙ ШИВ. ОДОО ӨНГӨРСӨН ДЭЭЛЭЭ НӨМРӨХӨӨ Л БЭЛДЭЖ БАЙ

Avatar

Amar 2019-01-04 202.179.24.197

Дамбийжагийн тоодгор хол очиж гуц.За.

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.161.47

Хахаха. Дамбийжаагийн тоодгор уу? Элэг хөшлөө.

Avatar

Албан тушаал 2019-01-04 1.55.175.141

МАН-ын самардаж будлиантуулж байгаа хнөхөр чинь энэ шүү. Бүлгийн дарга, УИХ дарга гэсэн монгоын төрд ямар чүүрэг хариуцлага хүлээдэггүй аолбон тушаалыг өөрсдөө авч бүхнээсдээгүүр болохыг хүссэн хүмүүс. Зөвхөн тухайн өдрийн хүурлыг зохицуулах буюу үг хэлэх хүний дэс дарааллыг тогтоох, хэлэлцэж буй асуудлаа танилцуулах үүрэгтэЙ албан шүү дээ. Ээ дээ, хэлэх ч үг багадаж байна даа. Би явлаа гээд хаалгыг саваад гараач. УХИ даргыг гэсэн албан тушаал чинь Төрийн гурьан өндөрлөгт багтахгүй шүү.

Avatar

зочин 2019-01-04 203.91.118.247

Энэ яасан эргүү амьтан бэ,, бүлгийн даргыг нь авсаны төлөө өш хонзон санаад л шүдээ зуугаад яваад байдаг хамгийн арчаагүй мал бол энэ юм даа, Намаас хөөх ёстой хүн чинь энэ Хорлонхярваа юм бна даа

Avatar

ррррр 2019-01-04 192.82.64.175

Энэ их төрийн үймээн Хаянхярваа танаас ихтэй гэж иргэн хүний хувьд боддог. Таныг Бүлгийн даргаа өг гэсний төлөө Засаг огцруулна гэж тэнэгтэж гүйгээд энэ их хагаралыг авчирсан хүн нь Та. Одоо таныг иргэд болон монголын улс төр хүлээж авахгүй болов уу

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.131.230.238

битгий мушгиад бай

Avatar

Darhanii daldaga 2019-01-04 49.0.170.30

Ene 1 tarvaganzar nambagui olbi ogotno ih soliornoo. Yahavee uilah odor chini oirtoj l bna.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж