З.ЭНХБОЛД: УИХ-ЫН ДАРГЫГ ОГЦРУУЛАХГҮЙ ЧӨЛӨӨЛНӨ | News.MN

З.ЭНХБОЛД: УИХ-ЫН ДАРГЫГ ОГЦРУУЛАХГҮЙ ЧӨЛӨӨЛНӨ

Хуучирсан мэдээ: 2019.01.04-нд нийтлэгдсэн

З.ЭНХБОЛД: УИХ-ЫН ДАРГЫГ ОГЦРУУЛАХГҮЙ ЧӨЛӨӨЛНӨ

З.ЭНХБОЛД: УИХ-ЫН ДАРГЫГ ОГЦРУУЛАХГҮЙ ЧӨЛӨӨЛНӨ

Монгол Улсын Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын дарга З. Энхболд дөнгөж сая /2019.01.04/ УИХ-ын гишүүдийн олонхиор УИХ-ын даргыг чөлөөлөх хуулийн төслийг өргөн барилаа. Төслийг УИХ-ын дарга М.Энхболдод өргөн барьсан байна. 

Холбоотой мэдээ

Ерөнхийлөгчийн Тамгын газраас тайлбар хүргүүлжээ

Ерөнхийлөгчийн Тамгын газраас тайлбар хүргүүлжээ

Уг хуулийн төслийг өчигдөр өргөн барих гэсэн ч зарим нэг материал дутуу байсан тул өнөөдөр болж, хойшлуулсан байсан юм.

Хуулийн төслийг тодруулбал, УИХ-ын тухай хуулийн 10.2.6-д УИХ-ын гишүүдийн олонхи УИХ-ын даргыг үүрэгт ажлаас нь чөлөөлөх саналыг албан ёсоор тавьж, тогтоолыг төслийг өргөн мэдүүлснээр УИХ хэлэлцэн, ёсоор болгосон бол чөлөөлнө гэсэн заалт оруулжээ. Мөн хуулийн төслийг нэн яаралтай дэгээр хэлэлцэхээр заасан юм байна.

Хуулийн төслийн талаар Ерөнхийлөгчийн Тамгын газрын дарга З.Энхболдоос зарим зүйлийг тодрууллаа.


З.ЭНХБОЛД: УИХ-ЫН ДАРГЫГ ОГЦРУУЛАХГҮЙ ЧӨЛӨӨЛНӨ 

-Ерөнхийлөгч өчигдөр хуулийн төсөл өргөн барихаар УИХ-д хүргүүлсэн ч бүрдүүлэлт байхгүй гэж хойшлуулсан. Харин өнөөдөр өргөн барьчихлаа?

-Монгол Улсын Ерөнхийлөгч өчигдөр орой, УИХ-ын тухайн хуулийн 16 штрих 1-3 дахь хэсэг, УИХ-ын тухай хуулийн 10.2.6-д нэмэлт, өөрчлөлт оруулахаар өргөн барихаар УИХ-ын даргатай уулзсан. Энэ үеэр ийм хууль өргөн барина, хүлээж авна гэдэг байдлаар ярилцсан байсан. Гэвч УИХ-ын Тамгын газрын ерөнхий нарийн бичгийн дарга хууль өргөн барих бүрдүүлэлт дутуу байна гэсэн тайлбарыг өгсөн. Тиймээс би өнөөдөр албан бичиг бичиж,  энэ хууль бүрдүүлэлт шаардахгүй. Яагаад гэвэл хууль тогтоомжийн тухай хуулиар хууль өргөн барихдаа олон бичиг баримт бүрдүүлдэг шаардлагуудтай. 2017 оны тавдугаар сарын 12-ны өдөр УИХ-ын чуулганы хуралдааны Дэгийн тухай хуулийг энэ хуулийн 12.22 дахь заалтаар энэ аргачлалыг мөрдөхгүй гэж хуульд тусгасан. Олон улсын  гэрээ, төсөв, төсвийн тодотгол, өрийн удирдлагын стратеги, төсвийн гүйцэтгэл батлах, дайны тухай хууль, Засгийн газрын бүтэц, бүрэлдэхүүний тухай, Ерөнхий сайд, Засгийн газрын гишүүнийг томилох чөлөөлөх зэрэг асуудалд бүрдүүлэлт шаардахгүй 24 хуулийг УИХ-ын Тамгын газарт хүргүүлсэн.

-Хуулиудад ямар өөрчлөлтүүд орж байна вэ, тодруулбал?

-Хуулиудад оруулах өөрчлөлт бол маш энгийн. УИХ-ын чуулган арванхоёрдугаар сарын 6-аас хойш сар гаруйн хугацаанд хуралдаагүй. Нэг сарын турш чуулган хуралдахгүй байгаад Ерөнхийлөгч санаа зовж, алтны татвар, өвлийн бэлтгэл, утааны асуудал, жагсаал цуглаан гэх мэт олон асуудал тулгарч байна. Тэгэхээр  асуудлаа УИХ-ын танхимдаа орж ярилцах, маргалдаж байгаа талууд  эв зүйгээ олж, цаашаа явахыг хүсч байгаа. УИХ-ын дарга хэд хэдэн удаа ярилцлага өгөхдөө “Хууль байдаг бол би хуулийн дагуу өргөдлөө өгмөөр байна” гэж ярьсан. Тэгэхээр Ерөнхийлөгч  хууль санаачлаад гарцыг нь гаргаж өгч байна гэж хуулийн төсөл өргөн барьж байгаа юм. Үүнээс хойш УИХ-ын гишүүд УИХ-ын даргыг томилж, чөлөөлдөг болж байна. Энэ хуулиар УИХ-ын тухай хуулийн 16 штрих 1-3 дахь заалтад “УИХ-ын гишүүдийн олонх УИХ-ын даргыг үүрэгт ажлаас нь чөлөөлөх тухай саналыг УИХ-д албан ёсоор тавьж, тогтоолын төсөл өргөн барьсан бол төслийг энэ хуулийн 16 штрих 1.1,2-т заасан журмын дагуу хэлэлцэнэ” гэж тусгасан.  Хоёр дахь заалт нь энэ хуулийг баталсан өдрөөс нь эхлэн хэрэгжүүлнэ гэсэн товчхон нэмэлт өөрчлөлт оруулж байгаа юм. Үүнийг дагаж УИХ-ын тухай хуулийн 10.2.6-т заасан өөрөө өргөдлөө өгөх, өөр ажилд шилжих зэрэг таван шалтгаан дээр нэмж, УИХ-ын гишүүдийн олонх УИХ-ын даргыг чөлөөлөх тухай саналыг албан ёсоор тавьж тогтоолын төсөл өргөн мэдүүлснийг УИХ хэлэлцэн, ёсоор болгосон бол чөлөөлнө” гэдэг заалтыг нэмж байгаа юм.

-Огцруулахгүй зөвхөн чөлөөлнө гэсэн үг үү?

Огцруулахгүй. Огцруулна гэвэл Үндсэн хуулийн 66.2.4-өөр Үндсэн хуулийн Цэцийн дүгнэлт шаардахаар байгаа учраас Ерөнхийлөгчийн санаачилсан хуульд чөлөөлөх л асуудал  тусгагдсан.

-МАН-ын бүлэг, байнгын хороо, чуулган хуралдаж чадахгүй байгаа. Тэгэхээр хуулийн төслийг хэзээ хэлэлцэх боломжтой вэ?

-Ерөнхийлөгчийн саналаар бол энэ хуулийг нэн даруй хэлэлцэж, батлаад УИХ-ын гацааг гарга гэж байгаа. Нэн даруй гэдэг нь өнөөдрөөс эхлээд байнгын хороо, чуулган хуралдаад явах боломжтой. УИХ-ын даргын хэлснээр Ашигт малтмалын нөөц ашигласны төлбөрийн тухай хууль бас яаралтай хэлэлцэгдэхээр хүлээгдэж байгаа гэсэн. Тэгэхээр энэ хоёр асуудлыг яаралтай горимоор хэлэлцэх талаар бүлгийн  дарга нартайгаа хэлэлцэнэ гэж байсан.

-УИХ-ын даргын зөвлөл хэлэлцэхгүй хойшлуулаад байвал яах вэ?

-УИХ-ын даргын санаагаар бол хэлэлцээд явна гэдэг байр суурьтай  байсан. Ерөнхийлөгч бол үндэсний эв нэгдлийг илэрхийлэгчийн хувьд маргалдагч талуудыг эв зүйгээ олоод яв, хууль нь дутсан бол хуулийг нь өөрөө санаачлая гэсэн байр суурьтай байгаа.

-Энэ хуулийн өөрчлөлтүүд Үндсэн хуультай нийцэж байгаа юу?

-Үндсэн хуультай нийцүүлэхийн тулд Засгийн газраас санал авахаар хүргүүлсэн. Засгийн газраас УИХ-ын даргыг чөлөөлөх, огцруулах гэж  байсан саналын огцруулах гэдэг үгийг нь хассан байсан. Яагаад гэвэл Үндсэн хуулийн 66.2.4 дэх заалтаар огцруулах  асуудлыг зөвхөн Үндсэн хуулийн Цэцийн шийдвэрийн дагуу шийднэ гэдэг хоригтой учраас огцруулах гэдгийг нь авсан.

Ш.ЧИМЭГ

Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
28
ЗөвЗөв
6
ТэнэглэлТэнэглэл
5
ХахаХаха
2
ХөөрхөнХөөрхөн
2
БурууБуруу
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ХарамсалтайХарамсалтай
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

94 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2019-01-04 176.179.174.194

З. ЭНХБОЛДЫГ ЗИКА ЭНЭ ТЭР ГЭЭД МУУЛААД БАЙХЫН БИ Л ЭНЭ ХҮНИЙ НЭГ Ч МУУ ЮМ ХИЙСНИЙГ МЭДЭХГҮЙ. ХАРИН Ч ТАВАН ТОЛГОЙГ ХЯТАДУУДАД ЗҮГЭЭР ӨГӨХ МСМ НИЙЛСЭН УЛС ТӨРИЙН ХУЛГАЙЧДЫН БҮЛЭГЛЭЛИЙН САРВУУГ ТАС ЦОХИО БИЗ ДЭЭ. ЭНЭ НЬ ГЭХЭД ДАНГААРАА МОНГОЛЫН ТҮҮХЭНД ҮЛДЭХ ХАМГИЙН ТОМ ГАВЪЯА ЯАХ АРГАГҮЙ МӨН ШҮҮ ДЭЭ. ТЭР ҮЕД ЗИ ЧИНЬ БАТЛААД ХАЯСАН БОЛ ЯАХ БАЙСЫН ХЭДЭН Ч ЖИЛЭЭР Ч БИЛЭЭ

Avatar

Ёо 2019-01-04 103.212.118.201

Аль нь ч адил. Бүх газар. Дипломат албанд байгаа бүгд арын хаалга. Авгай нь МИАТ-д маркетингийн дарга канадын консул нөхөррүүгээ чөлөө аваад явсан. Ашигтай ажлын байр тул өгөхгүй. Ард нь улсын ажил зогсоно. Монголд төрийн бүх чухал албанд мөнгө сорогч улс төрчдийн авгай хүүхэд дүүрэн. Ажлаа өгөхгүй чөлөө л авна

Avatar

Зочин 2019-01-04 64.119.17.214

Энхболд З тун муу нэгэн бололтой ? Муу санаат яван байж хатдаг гэдэг ?

Avatar

Зочин 2019-01-04 64.119.17.214

Ардын намын дарга нь дулии гишууд сохор бололтой шуу? Улс тороо ч ойлгодоггуй бугдээрэнг нь зооринд хадгалаж байгаад гаргаад ирсэн ногоорсон томс шиг . Ногоон томсииг хоолонд хэрэглэдэггуй хаядаг шуу дээ ? Оюунэрдэнэ бур хаана байгаа ч ойлгодоггуй юм шиг Болд буур элэг хошоов ? 50 сая $ долларын омч хоронгииг гэр булээрээ эзэмшигчидэд унэхээр биднии толоо явах уу даа?Батзандан шал худалч багаа авбал яах юм вэ? Ер ичиж ухмээр дамшигнууд л даа .

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.185.207

Ардын нам шившиг. хэдэн УИХ д сонгогдсон юмнууд нь хүний намын боссын зарц болсон нь тод боллоо

Avatar

Зочин 2019-01-04 103.9.91.40

Нэгэнт парламенттэй байя гэж бгаа бол одоо байгаа Мие-с эхлээд сольж шинэлэгээр ажиллах баг гаргах хэрэгтэй.

Avatar

60 ТЭРБУМЫХАНД 2019-01-04 66.181.188.150

ХЕЕРХИЙ ДЕЕ УНЭНИЙ ЕМНЕ 60 ТЕРБУМЫХАН СЕГДЖЭЭЭЭ…… ЯМАР САЙНДАА ZALUU.COM САЙТ НЬ ХУРТЭЛ ХУН ОРШУУЛСАН АЯТАЙ ЕРЕЕСЕЕ ОРОХ БОЛОМЖГУЙ БОЛЧИЖ……… ХЕЕРХИЙ ХЕНДИЙ АМЬТАН БАЙЖ ДЭЭ МИЕЭ ЭЛБЭГЭЭ ЖУНАЙ ГУРВЫГ ОРШУУЛЬЯА ДААА

Avatar

Janhuug ogtsruulya!!! 2019-01-04 64.119.19.176

Огцруулж зайлуулах бол Жанхуу Ухна Ми 3-г аль алиныг нь огцруулья. Ганц МИ-г зайлуулаад Жанхуу Монголын хаан болно гэж сэрүүн зүүдлээд байна уу? Оркуудын бөөс жанхууг баянхонгорын орк малууд, яармагийн дебилүүд, шоронгийн хадаасуудаас бүрдсэн босоо хөх ягааныхаас өөр дэмжих хүн байхгүй. Жанхуугийн асуудлыг нэн даруй УИХ-д импичмент үзүүлэх байдлаар оруулж ирээд огцруулах хэрэгтэй!!! Үхсэнээ хийгээд үлбэгэнээд айгаад байдаг юм бэ!!! Жанхууг огцруулах хангалттай олон үндэслэл гарч ирсэн, хуулийн м

Avatar

Zochin 2019-01-04 103.229.121.204

Ene neg atigar beltreg nvdtei hugshin xen be

Avatar

Зочин 2019-01-04 61.47.115.82

Энэ муу Зика Баттулга хоёр монгол төрийг бусниулж дуусах нь

Avatar

zochin 2019-01-04 103.229.122.97

baahan munguur comment bichdeg yaduuchuud bndaa

Avatar

зочин 2019-01-04 202.9.42.153

Одоо Ерөнхийлөгчөөс бусдийг нь ямар нэгэн байдлаар огцруулж болдог болж байгаа юм байна л даа ..Ерөнхийлөгчийн засаглал руу том алхам хийлээ дээ …

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.185.66

Заа ингээд Монгол төр дархлаагүй боллоо доо. ТОГЛООМЫН УЛС болгох увайгүй даалгавараа Жонхуу биелүүллээ дээ.

Avatar

Lol 2019-01-04 202.9.44.1

ene nuhur arai dndej bnaa, ih hurliin dargiig iimerhuu etgeed ogtsruulnaa geed suuj bdg, ene odoo bolj bnuu?

Avatar

Ээлжтэй байдаг даа 2019-01-04 66.181.178.21

Энэ нөхөр үгээр их тоглох нь ээ. Энэ атийсан нөхөр улс төрөөс их кайф авдаг юм гэсэн. Тэгж байгаад "яах гэж улс төрд оров доо" хэмээн толгойгоо ш*** цаг чам шиг тавьтарьгүй нөхөрт ирнээ. Бүх юм ээлжтэй байдаг сан.

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.160.68

Г

Avatar

Зочин 2019-01-04 122.201.24.54

Энэ ЗИ.Энхболд өөрөө ажлаа өгмөөр байна. Мөн их зүйл авсан даа

Avatar

зочин 2019-01-04 202.21.127.170

энэ хутгуур хуулийн мэдлэгтээ гээд намтарт нь байсан улс төр-хуулийн үндэслэлийн онолоо зөв хэлчих

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.21.106.123

Үндсэн хууль зөрчиж байгаа юм биш үү. Үндсэн хуулинд их хурлын даргыг хуулинд өөрчлөлт оруулж байгаад чөлөөлж болно гэсэн заалт байхгүй ш дээ. Үндсэн хууль зөрчвөл ерөнхийлөгч өөрөө огцорно.

Avatar

өб 2019-01-04 202.126.89.112

Энхболд юу гэж огцорох вэ дээ, Төрөөс татвар авдаг олигарх шүү дээ, Бид нар төрд татвар төлнө.

Avatar

зочин 2019-01-04 202.9.42.79

бүх зүйлийн утга учир нь олгархиуд идэж ууж ард иргэдийг газар мөлхүүлсэнд л ард түмэн босоод байгаа юм шүү.ерөнхийлөгч өөрөө ийм шийдвэрт хүрэх нь олны эвийг бодсон байхуу?

Avatar

Зочин 2019-01-04 119.40.98.10

Төрийн гацааны гол асуудал нь өрөнхийлөгчид байгаа юм биш үү…

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.126.88.48

ТӨРИЙГ ГАЦААЖ БАЙГАА ГАНЦ ХҮН БОЛ МИЕЭ ГЭДГИЙГ БҮХ ХҮН АРД МЭДНЭ !!! ЛУУХААНУУДЫГ ХЭЗЭЭ Ч ТӨРД ШУРГАЛУУЛЖ БОЛОХГҮЙ !!!

Avatar

МОНГОЛЫГ ЯЛСАН ЖАНХУУГ ОГЦРУУЛЬЯ ! 2019-01-04 202.131.227.50

Огцруулж зайлуулах бол Жанхуу Ухна Ми 3-г аль алиныг нь огцруулья. Ганц МИ-г зайлуулаад Жанхуу Монголын хаан болно гэж сэрүүн зүүдлээд байна уу? Оркуудын бөөс жанхууг баянхонгорын орк малууд, яармагийн дебилүүд, шоронгийн хадаасуудаас бүрдсэн босоо хөх ягааныхаас өөр дэмжих хүн байхгүй. Тэгээд ч чиний дэмжээд байгаа жанхуу чинь Монгол хүн биш!!! Худлаа гэвэл 1918 оны архивын баримтыг үз! Эдийн засгийн ухааны доктор T.Баярхүүгийн ярилцлагыг олж унш!!! 1918 оны архивын баримта

Avatar

Иргэн 2019-01-04 202.179.24.96

Ард түмэн алдаа юмыг нь уучлаад олонх нь төрийн тэргүүнээр сонгочихсон бхад одоо жон жон гээд юу хийнэ. Сонгогдсон хугацаандаа өөрийн хир хэижээгээрээ үүргээ гүйцэтгэнэ биз. Энэ бол Монголчууд бидний хувь тавилан.
Тусгаар улсын тэргүүнийг жонхуу нтр гээд бүү бүдүүлэгтээд бай. Илжиг царайлсан …мн.

Avatar

Janhuug ogtsruulya!!! 2019-01-04 64.119.19.176

Janhuug 30 % l songoson, ard tumnii 20%-n sanal tsagaan huudsiig janhuu uuriinh ruugee unshuulsan! Cham shig mal eniig yag uhehiinhee umnu l oilgoh bno! Tun udahgui ard tumen Janhuug ogtsruulah bno!!!

1 0
Avatar

АРД 2019-01-04 202.131.227.50

Огцруулж зайлуулах бол Жанхуу Ухна Ми 3-г аль алиныг нь огцруулья. Ганц МИ-г зайлуулаад Жанхуу Монголын хаан болно гэж сэрүүн зүүдлээд байна уу? Оркуудын бөөс жанхууг баянхонгорын орк малууд, яармагийн дебилүүд, шоронгийн хадаасуудаас бүрдсэн босоо хөх ягааныхаас өөр дэмжих хүн байхгүй. Жанхуугийн асуудлыг нэн даруй УИХ-д импичмент үзүүлэх байдлаар оруулж ирээд огцруулах хэрэгтэй!!! Үхсэнээ хийгээд үлбэгэнээд айгаад байдаг юм бэ!!! Жанхууг огцруулах хангалттай олон үндэслэл гарч ирсэн, хуулийн м

Avatar

иргэн 2019-01-04 103.14.38.130

УИХ -ийн дарга зүгээр нэг гүшүүн мэт тайлбарлаад байна уу , Яагаад хамгаалалт, эрх, дарх өөр байгаа юм бэ, бодооч. Харин энэ хууль маань Үндсэн хуультай харшилж байгаа биш биз. ҮХ -ийн бус замаар төрийн эрх авах зам биш биз, Хуульчид тайлбарална уу. Ерөнхийлөгч хуулиа буцааж авахгүй бол өөрөө огцорох юм болохгүй байгаа.

Avatar

01000000000000000000000000000000000 2019-01-04 202.21.106.110

za

Avatar

иргэн 2019-01-04 103.14.38.130

Энэ хууль хэрэгжлээ гэхэд:
Төрийн 3 өндөрлөгийн 1 ийг 39 нөхөр санал нийлээд соливоо. Энэ төрийн эргэлт шиг хэрэгжих боломж бий юу. ҮАБЗ задарлаа. Зүгээр чөлөөлөөд шийдэх үү. Ямар аюулаас хамгаалж чөлөөлдөг биш огцоруулдаг хийсэн юм бэ. ЕС -ийг огцруулах ямар хэцүү байдаг вэ сая үзлээ. Ерөнхийлөгчийг огцруулах маш хүнд байх ёстой. Энэ 3 ыг хуйвалдаанаар огцоруулах боломжгүй байх ёстой. УИХ тарах хуулийг үз. Ер нь энэ улсын, төрийн хувь заяатай холбоотой юм тохиолдлоор, хуйвалдаанаар шийдэгдэхгүй

Avatar

Зочин 2019-01-04 122.201.21.70

Төсөлд "чөлөөлөх" гэдэг үг хэрэглэсэн боловч цаад агуулга буюу чөлөөлөх шалтгаан үндэслэл нь огцруулдаг үндэслэлтэй яг адил байгаа учраас энэ бол зөвхөн үгээр тоглож марзаганаж байгаа хэрэг!!! Хүүхэд хуурч байгаа биш дээ, та нар боль л доо!!! Миеэ дурак нь өөрөө хүсэлтээ өгөөд огцорчих л доо!!! Таарсан таар шуудайнууд!!!!!!

Avatar

Зочин 2019-01-04 149.167.33.143

ИЙМ УНАДАГГҮЙ СУПЕР УИХ ДАРГЫГ ЭНЭ ЗИКА БИЙ БОЛГОСОН ЮМ Ш ДЭЭ. ТЭРНЭЭС МАНАЙ МУУ МАНГАР МЭЛГЭР МИ ОВОГТОД ТИЙМ НАРИЙН АЙХТАР САНАА ХААНААС ТӨРӨХ ВЭ ДЭЭ

Avatar

хуульч 2019-01-04 202.9.43.116

УЛСЫН ИХ ХУРАЛ ҮНДСЭН ХУУЛИЙН ЗАРЧМЫГ УСТГАЖ ХУУЧИН ДЭГЛЭМДЭЭ ШИЛЖИЖ АМЬДРАХ ЗАРЧИМ БАРЬЖ БАЙГАА ЮМ ШИВ ДЭЭ ???

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.181.112

Жонхуу аргагүй төрийг бусниулагч юм байна.Мэргэжлийн хорчин Зи: эвлэрийг бодож нэг талыг барьсан хууль санаачилж гэнэ дээ. Энэ Ерөнхийлөгчийг нэн яаралтай огцруулах шаардлага үүслээ

Avatar

Сэлэнгийн уугуул 2019-01-04 59.153.115.188

Энэ муу нөхөр манай Баярцогтыг атаархасандаа жийсэн. Өөдгүй амьтан

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.160.7

Хөөрхий Баянхонгорын заримд нь сонгох хүн олдохгүй хэцүүддэг байх.Хиншүү Ганбаа,Загалмайлсан эцэг жонхуу Баттулга,Бидон Гамбаа, зэвсэгийн наймаачин Лу Болд гэж н**ш,Билэгт аниа,сайн дурын тусгай тасгийн ахлагч Занданшатар гэх мэт гарсан нь супер бдаг юм бн.Сонгуулийн системээ өөрчилж сонголлтой болгомоор бн.

Avatar

Иргэн 2019-01-04 59.153.115.188

Хуулийн дагуу бол Ерөнхийлөгчийгогцруулах нь амархан юм бна

Avatar

Зочин 2019-01-04 66.181.160.4

Undesnii ev negdliig ilerhiilegch gene uu? teriigee mun sain hiij baigaa baikha

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.21.96.134

Яаж ч бодсон энэ хүмүүс цалингаа бүтнээр нь авч байгаа биз дээ. Ажлаа хийхгүй, тэгээд цалингаа бүтнээр нь авна. Ажилчид ажилдаа хоцорч ирээд хэдэн төгрөгийг минутаар хасуулдаг билээ. Энэ хүмүүсийн хэрүүл жирийн монголчуудад ямар хамаатай юм бэ? Парламентийн гишүүн гэхээрээ ажил хийхгүй цалин аваад суугаад байдаг. Ажилаа хийх хэрэгтэй байна ш тэй. Энэ хүмүүсээ ажилд нь хурдан оруул.

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.26.74

бүтэн сар хагас УИХ-г хуралдуулж чадахгүй байна гэдэг бол тэр хүн ажилдаа гологдоод байна л гэсэн үг биз дээ. Өөр ямар ч албан тушаал дээр бол ийм удаан ажлаа хийж чадахгүй бол асуудал гарч, халагдана биз дээ. Ямар ч шалтгаан байсан. Өвчтэйгээс бусад.

Avatar

Зочин 2019-01-04 188.62.88.27

Haltmaagiin Horolmaa gej aimshigtai muuhai horchin p***a bnaa. Chaddag yum bol chi Ih Hurliig taraagaachee. Zugeer ajilaa hiij yavaa hun ruu notsoid baih yum

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.126.88.49

ajlaa hj bh shig bnuu atsaa

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.26.74

"Улсын их хурлын дарга нь нэгдсэн хуралдаанаа 6 удаа дараалан хуралдуулж чадаагүй бол (УИХ-ыг удирдах чадамжгүй болж байгаа тул) чөлөөлж, УИХ-ын нэгдсэн хуралдаанаар дараагийн даргыг сонгоно" гээд оруулчихаач.

Үнэхээр л хурлаа хуралдуулж чадахгүй байгаа бол албан тушаалаа өгөх хэрэгтэй шүү дээ.

Avatar

хуульч 2019-01-04 202.9.43.116

УЛСЫН ИХ ХУРЛЫН ГИШҮҮДИЙН ДУРААР ЗОХИОН БАЙГУУЛАЛТТАЙ ДАРГАА ОГЦРУУЛДАГ ЖИНЭ ЖИШИГ ТОГТООЖ ТҮҮГЭЭРЭЭ ДАРААХ УЛСЫН ИХ ХУРЛЫН ГИШҮҮД ТОГЛОХООР БОЛЖ БАЙГАА ЮМ ШИВ ДЭЭ ???

Avatar

ЭХЛЭЭД ЖОНКУУГ ЗАЙЛУУЛЬЯ... 2019-01-04 175.38.95.65

ЖОНКУУ ТӨМӨР ЗАМЫН 280 САЯ ЛУЙВАР АА ДАРАХ ГЭЖ ЗИКАГИЙН ХАМТ МОНГОЛЧУУДЫГ, ТӨРИЙГ ЖИНХЭНЭ САМАРЧ БАЙНА ДӨӨ, СҮР ДАНЗАН ТОПОР ИХ ХӨЛДҮҮ ***р ЮМ ДАА, АРГАГҮЙ Л ЦЭРГИЙН БАГА ДАРГААС ХЭТРЭХГҮЙ СЭТГЭНЭ… БОЛОВСРОЛТОЙ, МЭДЛЭГ ЧАДВАРТАЙГАА ИЧГҮҮР СОНЖУУРГҮЙ ***р**д НЬ БАРЬЖ ИДЭЭД ДУУСЛАА…

Avatar

Irgen 2019-01-04 174.222.153.115

280 saya tugrug ih mungu shuu.Yaya daa gesen bairtai boloh mungu bna daa.Yurunhiilugch odoo iim ih mungu idne gedeg baij bolshgui.Ogzoruulaad shorond hiih heregtei.

Avatar

МОНГОЛЫГ ЯЛСАН ЖАНХУУГ ОГЦРУУЛЬЯ ! 2019-01-04 202.131.227.50

Огцруулж зайлуулах бол Жанхуу Ухна Ми 3-г аль алиныг нь огцруулья. Ганц МИ-г зайлуулаад Жанхуу Монголын хаан болно гэж сэрүүн зүүдлээд байна уу? Оркуудын бөөс жанхууг баянхонгорын орк малууд, яармагийн дебилүүд, шоронгийн хадаасуудаас бүрдсэн босоо хөх ягааныхаас өөр дэмжих хүн байхгүй. Жанхуугийн асуудлыг нэн даруй УИХ-д импичмент үзүүлэх байдлаар оруулж ирээд огцруулах хэрэгтэй!!! Үхсэнээ хийгээд үлбэгэнээд айгаад байдаг юм бэ!!! Жанхууг огцруулах хангалттай олон үндэслэл гарч ирсэн, хуулийн м

Avatar

Зочин 2019-01-04 182.160.2.38

ЖДҮ – ээс мөнгө завшсан ёс зүйгүй 40 гишүүн, эдгээрийн толгойлогч Жэнко Хүрэлсүх нар ёс зүйтэй юм уу? М.ЭНХБОЛД нь хамаагүй дээрээ.

Avatar

Зочин 2019-01-04 43.228.129.69

hulsnii bichigch min gar chin tsutsla odo bolno

Avatar

Зочин 2019-01-04 103.26.195.110

Миеэ уул нь тэсээд байх байсан юм даа. Наад муу гөлөг чинь өөрөө УИХ дарга байхдаа наад хуулиа санаачлаад ороод ирсэн бол дэмжих байсан болов уу

Avatar

Зочин 2019-01-04 188.62.88.27

Haltmaagiin Horolmaa. Zika, Uhna 3 ehleed huraldaa suuhgui baigaa 40 jeduching erguulen tat.

Avatar

aa 2019-01-04 59.153.112.166

Миеэг огцруулах гээд байгаа хүмүүс нь ЖДҮ-чин Нямбаатар, Банкчин Лу.Болд (Хөгжлийн банкнаас Богд банкиндаа мөнгө авсан), Ерөнхий сайдын зөвлөхийн дүү Бат зандан, Жэнкогийн үзэл сурталчин Херо Баатрын дүү Оюун-Эрдэнэ нар байгаа нь онцгүй байна. Дэмжигчид нь бүгд ЖДҮ-чид.

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.9.43.221

ИЙМ ЛУЙВАРЧДАД БУУЖ ӨГЧ БОЛОХГҮЙ МИЕМИНЬ ТЭСЭЭРЭЙ

Avatar

Батнасан 2019-01-04 66.181.160.125

Бүхнийг хүчээр шийдэж өөрт нь ашигтай бол ямарч хууль дүрмэнд захирагдахгүй байж болох үүд хаалгыг анх З.Энхболд эрдэнэтийн хаалгыг эвдэж орсноор эхэлсэн энэ муухай жишиг монголын төрд халдварлалаа.Баттулга Хүрэлсүх хоёр иргэний дайныг мөрөөдөж байсан нь бүр батлагдлаа .Жишээ нь Хүрэлсүх би амь насаа алдахаас айхгүй байна гэж хэнч түүний амь насанд заналхийлээгүй байхад хэлж байв Х Баттулгын сонгуулийн сурталчилгаааны үеэр 200 хүний толгойг аваад бүжиг эргэвэл…гээд телеьизоор өдөр бүр ярьдаг .

Avatar

иргэн 2019-01-04 66.181.167.54

Эв нэгдлийг хангагч биш буснуулагч Баттулга.түүний үгээр яваа Хүрэлсүх 2 огцрох нь үнэн.1,10-нд энэ 2-г огцортол тэмцэнэ.Энхболд дарга бол харин үлдэнэ.Даргын нь авна л биздээ.УИХ-н дарга хэнд хэрэгтэй юм.Хүрэлсүх Баттулга 2-т хэрэгтэй бол ав.Харамсалтай нь энэ 2 УИХ-н дарга хийх боломж байхгүй шууд гудамжинд гарна.Энхболд харин УИХ-даа байна.Жонхуу 2 шидсэн чулуугаараа өөрсдийгөө нам цохиж байгаа нь энэ.

Avatar

Зочин 2019-01-04 182.160.0.62

ЖДҮ -ийн мөнгийг хусчихсан ёс зүйгүй 40 гишүүн яаж бусдыг ёс зүйгүй гэж яллах юм бэ? Жэнко Хүрэлсүх хоёр луйвар хийгээгүй ёс зүйтэй юм уу? Хүрэлсүх өөрийнхөө хөрөнгөө тайлбарлаж чадахгүй шүү дээ.

Avatar

гамин 2019-01-04 139.5.216.210

Хеерхий УИХ-ын даргад ямарч хамаагуй асуудлууд байж. Тэнэг бацаанууд Хууль журам дурэм Ундсэн хуулиач ул судалж мэдээгуй цавчаач, чарлаач малууд байжээ. Туй черт пизданууд.

Avatar

1 2019-01-04 103.206.195.166

Батлагдлаа гэхэд эргэж үйлчлэх үү аан. УИХ-ын одоогийн даргад

Avatar

ZOCHIN 2019-01-04 119.40.98.162

Эв нэгдлийг илэрхийлэгч мөн үү, Үнэхээр ой гутаж байна,

Avatar

Зочин 2019-01-04 122.201.22.10

Балт, Бялт хоёр одоо баруун, зүүн жигүүрээр зэрэг давшихаар шийджээ. Энхболд баатар энэ хоёр новштой салам нүдэлдэх хэрэгтэй.

Avatar

зочин 2019-01-04 139.5.216.183

Үндэсний эв нэгдлийг эрхэмлэгч юм бол УИХ&ТӨРИЙН ЭРХ БАРИХ ДЭЭД БАЙГУУЛЛАГынхаа толгой дээр сандайлаад буй ЗГ болон хурлыг бойкотолж буй 40 гишүүнтэй тулж уулзаж ЖДҮ-ээс авсан зээлэндээ хариуцлага тооцуулах тухай яагаад зөвлөж болохгүй гэж.Заавал 1талыг нь барьсан хууль санаачилна гдг чинь ЖДҮ-чидтэй санаа нэг байгаад зогсохгүй Хүрэлсүхтэй хамтран УИХ болон ҮАБЗ-ын 1кнопыг авах гсн санаархал бна.

Avatar

Зочин 2019-01-04 192.82.65.224

ЖДҮ-ээс мөнгө завшсан УИХ-ын гишүүд Содбаатар, Ж.Энхбаяр, Ундармаа Учрал гэсэн б**с долоогчдоо эргүүлэн татах хэрэгтэй шударга ёс ярих гэж байгаа бол…

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.27.124

Хуулийн дагуу шийдэх нь зөв. а******н байсан ч хуулийн дагуу хариуцлага тооцох ёстой.

Avatar

Зочин 2019-01-04 103.229.121.43

У.Хүрэлсүх өөрөө амьдаралынх нь зам нь шинэхэн цас шиг цав цагаан байсан бол ингэж цамнаж болно Гэтэл мань ах "Хадгаламж банкны 14 тэр бум" гээд зөндөө асуудалтай , хүч хавсарч байгаа Ерөнхийлөгч Х.Баттулга нь болохоор "17 чингэлэг спирт" , "Төмөр зам" , "Сонгуулийн үеийн мөнгөн бороо" гээд явж өгнө
Тэгэхээр М.Энхболдыг авч хаяад байдал дээрдэх нь юу л бол доо Бурхаан ! Зүгээр л УИХ тарчих хэрэгтэй Тэр Л.Оюун-Эрдэнэ гэж мудак ямар ч логикгүй ярьдаг нөхөр байна лээ дээ , "ШАКАЛ"-ууд

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.126.89.26

Миёэ бүх бузар булай элбэгдорж нарын нүгэлтнүүдийг хамгаалж бөглөөс болж байгаа учир зайлбал их том хэргүүд шийдэгдэнэ

Avatar

б 2019-01-04 66.181.179.17

Бүх юм байдгаараа л байна ш дээ. Адилхан хар хэрээнүүд юм чинь юу ч өөрчлөгдөхгүй. Битгий худлаа шааж хүмүүсийн тархийг угаа.

Avatar

зочин 2019-01-04 139.5.216.183

Ямар??????????????

Avatar

Зочин 2019-01-04 43.243.161.23

Монгол Улс үймээн самуунд тавтай морил доо. Ганц Миеэ-г унагаагаад бүх зүйл сайхан болно гэж тэнэг ард түмнийхээ тархийг угаах юм даа. Хүрэлсүх хамгийн түрүүнд л явах ёстой хүн байгаам даа уул нь бол. Одоо яахав харж л байя. Иргэний дайны үүд хаалга ч нээгдлээ дээ. Үр хүүхдүүд маань л байна бид ч яахав. Азгүй хүмүүсээ бид бас

Avatar

Zochin 2019-01-04 66.181.161.76

Miyeg unagaah ni zuv zam ruu oroh ehnii shat mun gedegt ogt ergelzehgui bn

Avatar

Зочин 2019-01-04 182.160.1.41

М.Энхболдын бүлэглэл гэж юу байхав дээ, хөөрхий томоотой гар шүү дээ.

Avatar

Зочин 2019-01-04 182.160.1.41

ЖДҮ -ээс мөнгө хусчихсан Ес зүйгүй 40 гишүүн бусдыг ёс зүйгүй гэж яллах эрх байхгүй.

Avatar

Ard Ayush 2019-01-04 103.9.90.130

Tsaashid uuseh ur dagabariig ni tootsooroi. Ard tumen hohiroh vii dee.

Avatar

Зочин 2019-01-04 182.160.1.41

ЖДҮ -ийн мөнгийг хусчихсан ёс зүйгүй 40 гишүүн бусдыг ёс зүйгүй гэж яллах эрх байхгүй шүү. Ми.ЭНХБОЛД тодорхой
хугацаанд огцрох ёсгүй.

Avatar

Зочин 2019-01-04 182.160.0.78

ingeedl shiidchih ymiig uih-gatsaasan teneg 40 gishiunees deer setgelee. odoo Miee ogtsornoo udahgui daraagiin asuudal JDU-chidiig zailuulah tom ajil baindaa

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.26.73

Миеэ нь дээр уу зика нь дээруу женко нь дээруу миеэ дээруу хурэлсух нь дээруу миеэ нь дээруу

Avatar

ЗӨВ ЗӨВ ЗӨВ 2019-01-04 59.153.113.93

ЗӨВ ЗӨВ ЗӨВ

Avatar

ХУД-ийн иргэн Ш.Раднаа 2019-01-04 64.119.18.29

МАН-ыг аврах, Ерөнхийөлөгч Баттулгын нэр хүндийг өсгөх ганц л арга үлдсэн.Энэ бол ашигт малтмалын тусгай зөвшөөрлүүдийг цуцалж, төрийн мэдэлд авах.Үүний тулд УИХ-ын дарга Энхболдыг ямар ч аргаар хамаагүй огцруулж, түүний оронд дуулгавартай хүн тавих ёстой. Жирийн иргэн бидэнд сайхан сонсогдож байна.Харин бөөн маргаан үүсч, шүүхээр заргалдсаар ирэх сонгуультай залгах вий дээ.Гадна талдаа буруу дохио өгөх вий дээ. Үр дагаварыг нь сайн тооцохыг зөвлөе.

Avatar

ХУД-ийн иргэн Ш.Раднаа 2019-01-04 64.119.18.29

МАН-ыг аврах, Ерөнхийөлөгч Баттулгын нэр хүндийг өсгөх ганц л арга үлдсэн.Энэ бол ашигт малтмалын тусгай зөвшөөрлүүдийг цуцалж, төрийн мэдэлд авах.Үүний тулд УИХ-ын дарга Энхболдыг ямар ч аргаар хамаагүй огцруулж, түүний оронд дуулгавартай хүн тавих ёстой. Жирийн иргэн бидэнд сайхан сонсогдож байна.Харин бөөн маргаан үүсч, шүүхээр заргалдсаар ирэх сонгуультай залгах вий дээ.Гадна талдаа буруу дохио өгөх вий дээ. Үр дагаварыг нь сайн тооцохыг зөвлөе.

Avatar

Зочин 2019-01-04 212.34.48.84

Чамаар зөвлүүлэх л дутаж гэнэ…

Avatar

Зи ЖАГСААЛ ЦУГЛААНААС ЮУНДАА ИНГЭТЛЭЭ АЙВ ? 2019-01-04 202.9.42.241

НААД ХУУЛЬ ЧИНЬ ХЭРЭГГҮЙ ЭЭ, АРД ТҮМЭН ЖАГСАЖ МИ ОВОГТЫГ ОРДНООС ЧИРЖ ГАРГАЖ ХУУЛИЙН БАЙГУУЛЛАГАД ТУШААНА

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.9.42.241

Ми овогт унахаар АТГ, Прокурор яанаа? Удирдлагууд нь лав шорон! Шүүхийн Ерөнхий зөвлөл ч бас чичирч байгаа.Том луйвруудыг хаацайлахад улам л хэцүү болох нь дээ зайлуул.

Avatar

Зочин 2019-01-04 212.34.48.84

Хамгийн түрүүнд хөл хүндтэй бүсгүйг машинаараа дайрч алсан Лүндэндоржийг шоронд явуулаасай

Avatar

ЗОЧИН 2019-01-04 202.21.98.10

Одоо л багаа ил гаргаж байх шив дээ. Женко Зи 2 Херо Баатарын төрсөн дүү Оюунэрдэнээр дамжуулж Хүрэлсүхийг базаж Миеэг ерөнхийлөгчийн сонгуульд унагаж, цаашлаад МАН-ыг атгаж АН-ыг базах хүсэл нь энэ байсан. Аймаар юм аа. Жинхэнэ мафи гэж энэ ш тээ. Тэрнээс Миеэгийн мафи гэж юу байх вэ дээ зайлуул. Тэр тусам тэсч үлдэх хэрэгтэй шүү мангар МИ.ЭНХБОЛДОО

Avatar

irgen baina 2019-01-04 66.181.168.131

tm baih magadlal mash ondor shvv… Daanch manaihan neg tuilshrahaaraa jinhene vher shig zvtgeh yum daaa….

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.26.183

Хуулийн дагуу огцроно гээд хуцаад байсан Ми овогтон одоо хуулийн дагуу зайлах нь тодорхой боллоо. Одоо дулаан хувцас энэ тэрээ бэлдэх нь зүйтэй байхаа…

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.25.210

Нэг буюу хэд хэдэн хүнд зориулж хууль гаргадаг бузар практик гагцхүү Монголд л байх юм!!! Тээр жил Багабандит Ерөнхийлөгч байхдаа Ерөнхий сайдад нэр дэвшигчийг 7 удаа буцааж муйхарлаад байхаар нь Үндсэн хуулинд "дордуулсан 7 өөрчлөлт" оруулж байсан! Энэ удаа Миеэ сандлаас тас зуурчихаад хэвтээд байгаа учраас ийм хууль гаргах нь ээ!!!!

Avatar

иргэд олон түмэн 2019-01-04 103.57.94.38

Ард нь маш том ашиг сонирхол биш-муу гүүшин гэдэг юм байгаа хэрэг

Avatar

Zochin 2019-01-04 122.201.21.223

Nyamdorj hajuud n honshoortoi yum bna, shuud l ih hurliin dargaa ugch bsan shu de.

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.126.89.61

үндсэн хуулийн цэцээр хууль зѳрчсѳн нь тогтоогоод суудлаасаа буусан

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.9.43.66

Сандлаас зууралдаад бх юм бхгүй хуулийн дагуу л явж бн. Зүгээр ярисан яриаг баталчаагүй бхад хэрэгжсэн эсэх нь ч тодорхоыгүй бхад мөн цэц нь хуралдаад огцруулах 5 шалтгаанаас нэг нь ч алгаа гээд бхад бухын хүзүү шиг зүтгээд бдг эргүү дуракууд. Ард нь маш том ашиг сонирхлын зөрчил бга учраас ингэтлээ энэ хүнийг зайлуулах гэж гүрийж бн. Ганц хүниыг унагаснаар монгол хөгжих үү горьдсоны чинь зовлон

Avatar

зочин 2019-01-04 139.5.216.183

Үндэсний эв нэгдлийг эрхэмлэгч юм бол УИХ&ТӨРИЙН ЭРХ БАРИХ ДЭЭД БАЙГУУЛЛАГынхаа толгой дээр сандайлаад буй ЗГ болон хурлыг бойкотолж буй 40 гишүүнтэй тулж уулзаж ЖДҮ-ээс авсан зээлэндээ хариуцлага тооцуулах тухай яагаад зөвлөж болохгүй гэж.Заавал 1талыг нь барьсан хууль санаачилна гдг чинь ЖДҮ-чидтэй санаа нэг байгаад зогсохгүй Хүрэлсүхтэй хамтран УИХ болон ҮАБЗ-ын 1кнопыг авах гсн санаархал бна.

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.9.43.66

Жанхуу их юмаа сэтгэж дэ ард түмэн улс оронд нь өч төчнөөн шийдэх асуудал бхад тэрнийг шийд гэж дэмжихгүй бж энхболдыг зайлуулах гэж элбэгээ шиг их хүчин зүтгэж бн. Муу юмдыг төрд гаргах ингэж үймээн самуун хагарал бутрал болгож бгааншдэ. Жанхуу хүрэлсүх 2 сурсан эрдэм мэдоэг ч хомс бүхниыг хүчээр заналхийлсэн мафи аргаар үздэг новшнууд

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.179.25.210

Миеэ дурак ингэтлээ сандлаас зууралдаж шившиг болж байх хэрэг байдаг л юм байх даа???

Avatar

Зочин 2019-01-04 202.170.68.38

bolj dee

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж