Ц.Даваасүрэнд хамаарах муу совин | News.MN

Ц.Даваасүрэнд хамаарах муу совин

Ц.Даваасүрэнд хамаарах муу совин

Ц.Даваасүрэнд хамаарах муу совин

Урьд шөнө Улаанбаатар хотод -30 градус, Яармаг-Сонгинын орчмоор бүр 34-36 градус хүйтэрчээ. Өнөөдөр 24 градус хүйтэн байхыг Ус цаг уурынхан мэдээлжээ. Диспетчерийн үндэсний мэдээнд  дурдсанаар Улаанбаатарын эрчим хүчний хэрэглээ өчигдөр 2017 оны жилийн хамгийн өндөр үзүүлэлтийг зааж, 1117 МВт цахилгаан хэрэглэсэн байна. Шөнийн хэрэглээ 780 МВт.

Төвийн эрчим хүчний системийн оргил ачааллын үе нь арванхоёрдугаар сарын сүүл ба нэгдүгээр сар байдаг. Өнгөрсөн  өвөл буюу 2017 оны нэгдүгээр сарын 25-ны өдөр төвийн эрчим хүчний системийн оргил ачаалал нь 1081 МВт байжээ.  Гэтэл энэ өвлийн хүйтэн өдрүүд эхлээ ч үгүй байхад төвийн эрчим хүчний систем өнгөрсөн жилийнхээс ч өндөр ачаалалтай ажиллаж байна.

 Ийнхүү нийслэлийн эрчим хүчний хэрэглээ хүйтний эрч нэмэгдэхийн хэрээр өсч, хүчин чадлаасаа хэд дахин давсан  ачаалалтай ажиллаж буй дулааны цахилгаан станцууд  энэ өвлийг өнтэй давах  эсэх нь Ц.Даваасүрэнгийн  хавар, зун, намар хэр их улстөржсөн хийгээд өвөлд хэрхэн бэлтгэсний шалгуур болох нь.

Хамгийн гэгээнээр бодоход нийслэлийн орон сууц, албан байгууллагын халаалт муудах, бүр муугаар бодоход өнгөрсөн есдүгээр сард болсон Улаанбаатар даяарх тэг зогсолт дахин нүүрлэж мэдэх эрсдэл эрчим хүчний салбарт нэгэнт бий болсон байна.

Нийслэлийн дийлэнх хэсгийг эрчим хүч, дулаанаар хангадаг ДЦС IV-ийн хүчин чадлыг Ардчилсан намын үед, 2014 онд 123 МВт-аар нэмэгдүүлж, Амгалангийн цахилгаан станцыг шинээр барьсан бөгөөд  үүнээс хойш эрчим хүчний эх үүсвэрийг барих, нэмэгдүүлэх ажил МАН-ын үед хийгдээгүй юм.  Харин нийслэлийнхний эрчим хүчний хэрэглээ жилээс жилд өсч,  ДЦС IV-т гарсан тэг зогсолтыг техникийн ажилтан руугаа чихээд өнгөрснийг эс тооцвол Ц.Даваасүрэн сайд болсноосоо хойш Өмнийн говийг эрчим хүчээр хангахад хамтран ажиллах гэрээгээ цуцалснаас өөрөөр юу ч хийгээгүй гэхэд болно. Монгол Улсын Засгийн газар “Оюутолгой” ХХК-тай 2014 онд байгуулсан “Өмнөд бүсийн эрчим хүчний салбарт хамтран ажиллах гэрээ” бол Монголын талд ашигтай  байсныг эдийн засаг ойлгодог бүхэн хэлдэг. Харамсалтай нь, Тавантолгойн цахилгаан станцын гол хэрэглэгчтэй хийсэн гэрээг цуцалснаараа энэ төсөл цаашдаа амжилттай хэрэгжих эсэх нь ойлгомжгүй болж үлдсэн юм.

Дөрөвдүгээр ДЦС-ад гарсан осол бол энэ өвлийн дохио байв.  Товчхондоо, Улаанбаатарын эрчим хүчний эх үүсвэрүүд ачааллаа дийлэхээ больсны, хэзээ нэгэн цагт хот бүхэлдээ хөлдөж мэдэх аюулын харанга байсан. Нийслэлчүүд болоод Ц.Даваасүрэн сайдын азтай нь намрын налгар цагт таарснаас биш өвлийн ид хүйтэнд эрчим хүчний тэг зогсолт болбол юу болохыг есдүгээр сарын тэр нэг өдрийн үйл явдал бидэнд сануулга, анхааруулга болсон билээ.

Монгол Улсын Засгийн газрын  буюу илүү тодорхойгоор хэлбэл МАН-ын эрх баригчид 2016-2020 оны хооронд Эрдэнэтийн дулааны цахилгаан станцыг 35 МВт-аар, Дарханы дулааны цахилгаан станцыг 35 МВт-аар, Чойбалсангийн дулааны цахилгаан станцыг 50 МВт-аар, Дулааны гуравдугаар цахилгаан станцыг 250 МВт-аар тус тус өргөтгөхөө амласан.

Гуравдугаар цахилгаан станцын өргөтгөл барих ТЭЗҮ-ийг нь боловсруулж байгаа гэхээс өөрөөр шинэ мэдээ алга. Гэтэл нийслэлчүүдийн эрчим хүчний хэрэглээ жилээс жилд 10 хувь өсч байгаа гэсэн тоог яамныхаа албан ёсны сайтад бичжээ.

Хэрэвзээ хөхөө өвлийн хүйтнээр ДЦС IV тэг зогсолт хийвэл өнгөрсөн есдүгээр сарынх шиг “юу ч болоогүй юм шиг өнгөрөх” боломжгүй бөгөөд Улаанбаатар хот хөлдүүс болж мэдэх аюул ойрхон байгааг салбарын сайд нь өвлийн бэлтгэлээ базаахдаа тооцоолсон биз. Учир нь, Диспетчерийн үндэсний төвөөс гаргадаг өдөр бүрийн хэрэглэсэн тог цахилгааны мэдээллээс харахад хот хөлдөж мэдэх муу совин татаад байна.

Ердөө долоохон хоногийн өмнө 40 гишүүний кноптойгоор тогтож үлдсэн У.Хүрэлсүхийн засгийн хувьд 2019 он бол хатуугийн хатуу жил байх юм. Учир нь, 2019 он сонгуулийн өмнөх жил бөгөөд өнгөрсөн хоёр жил  МАН-ынхан хэрэлдэж өнгөрөөсөн өдрүүдээ нөхөж ажиллах ганцхан жил л үлдэж байна. 2020 он бол аль, аль намын хувьд популизм хийдэг жил. Тиймээс У.Хүрэлсүхийг дэмжсэн “ард түмэн”-дээ У.Хүрэлсүх ямар бэлэг барих нь, эрчим хүчний салбарт шинэ эх үүсвэрүүд хэзээ баригдах нь  хүлээлт хэвээр байгааг сануулъя.

Ж.ЭРХЭС

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
10
ЗөвЗөв
2
ХарамсалтайХарамсалтай
1
ХахаХаха
0
ХөөрхөнХөөрхөн
0
ГайхмаарГайхмаар
0
ТэнэглэлТэнэглэл
0
БурууБуруу
Баярлалаа!

42 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Зочин 2018-12-06 202.21.111.98

Маш том салбарын сайд байсан хэрнээ дорвитой юм юу ч хийсэнгүй. ДЦС -4 ТӨҮГ-т 2018 оны 1-р сарын 7-8-нд шилжих шөнө гарсан үйлдвэрийн ослоор эрчим хүчний нэгэн сайн мэргэжилтэн залуу ажил үүргээ гүйцэтгэж байгаад нас барсан. Тэгэхэд ч юу ч хийгээгүй нөхөр дөө, юу харж горьдож энэ том салбарын сайд болсон юм бгаа, салбарын ажлыг дээш нь татъя гэсэн санаа энэ хүнд үнэхээр байна уу, бүтэхгүй.

Зочин 2018-12-06 202.21.106.122

Орон сууцны халаалтаа дутуу өгдөг хирнээ төлбөрөө 100 хувь авч байнаа

ЗОЧИН 2018-12-06 122.201.25.46

ЭНЭ Ж.ЭРХЭС ГЭЖ ХҮНИЙГ ХУУЛЬ ХЯНАЛТЫНХАН ШАЛГАХАД ИЛҮҮДЭХГҮЙ ШҮҮ. ЮУ БИЧЭЭД БАЙНА АА.

Зочин 2018-12-06 103.57.94.17

Ц.Даваасурэн гэдэг энэ хулгайч Монгол улсыг ойрын хугацаанд нэмж 600 сая $ оронд оруулахад бэлэн болголоо. ТТДЦС - ЫГ ОТ-ТОЙ ЗОВШИЖ 1.76 тэрбум $ оор бариулахаар бэлэн боллоо. энэ унийн дунгийн 34 % нь Монголд ор болон улдэхээр байна. Хуукээ энийгээ анхаараачээ

HM 2018-12-06 94.197.120.203

Монголчуудаа 2 тал болж хэрэлдэж байхаар учирч буй зовлонгоо хэрүүл уруул бололгүй тойрч суугаад том зургаар нь нэг хараад сайхан ярилцая, тэгэх үү? Даацаасаа 50 гаруй хувь хэтрүүлж хэрэглэж байгаа юм байна. Хэн нэгнээс дутуугаа авах зайлшгүй хэрэг гарна биз. Будаа дуусчихлаа урд түцнээс авчихая гээд шийдчихдэг шиг амархан асуудал биш л дээ. За тэгээд үүнээс цааш бараг ойлгомжтой байхаа.

Зочин 2018-12-06 211.206.55.63

Za ene chin harin ayultai yumand turhiraad bainuu gui yu. Stants bolon erchin huchind avaar gargahiig huseed bgan bishuu. Mash ayultai niitlel bna. Uls undestnii ayulgui bdald zanalhiilsen bna shde

Zochin 2018-12-06 66.181.186.216

10 huviin Davaasureng zailuul. Bas enenii songuuliin tsunh barigch hiij bgaad Barilgiin hogjiliin toviig samarch bgaa ter Amarsanaa geed bas JDV-ees mongo hulgailsan nuhuriig zailuul

Зочин 2018-12-06 66.181.161.62

Тэг зогсолт хийлгэсэн Дамжуулах сүлжээний захирал Нямсамбуу гэдэг увсййг зайлуулаач ээ

ДОРЖ 2018-12-06 2.132.80.129

Д.Эрхэс гэж хүн бий эсэхийг Монголын Бүртгэлийн байгууллагаас асуугаарай.

иргэн 2018-12-06 103.229.122.99

аль соц үеийн тэц -4 ардчилсан нам нэг удаа өргөтгөл хийсэн байх.тэц-5 барих болсон. хичнээн жил ярив даа. ардчилсан нам гарч ирвэл нэг \nюм дон дон гэдэг юм. гарч ирэхий нь хүлээвэл дахиад 2өвөл дөө!!!

zochin 2018-12-06 103.57.94.184

BOLOMJGUI YUM GEJ BAIDAGGUI BLOOMBERG TV-EER BOLOMJGUIG OORCHLOH TOSOLTEI MANAI INJENERUUD ORSOLDOJ

бат 2018-12-06 103.229.121.192

тэнь процент даваасурэн гэж реплексный авилгалч хун дээ ийм хумуусийг л тороос холдуулах хэрэгтэй дээ,

Zochin 2018-12-06 103.229.123.35

Buruu humuusiin hatgaasand orj ajil sain hiideg humuusee helmegduulchiheed heden bogs doloogchtoi uldsen bol ooroo ch tesehed hetsuu bolno doo said guai!

Зочин 2018-12-06 43.242.241.86

Орон даяар цахилгаан тасалдуулж пакталсан хүн яахаараа огцордоггүй юм бэ аль эрт огцруулах ёстой шүү дээ ерөнхий сайдаа...

Зочин 2018-12-06 202.126.89.175

АЖИЛ ИХ ГАЦААДАГ НӨХӨР БАЙГАА ЮМ !!! ЯАХ ГЭЭД БАЙГАА НЬ МЭДЭГДЭХГҮЙ !!! ИЙМ БАЙДЛААР УДАХГҮЙ ШҮҮ !!! АНХААРААРАЙ !!!

Зочин 2018-12-06 202.126.89.250

1988 онд ТЭЦ 4 ашиглалтанд орсон түүнээс хойш нэгч ТЭЦ бариагүй....Ийм л байна үхэр монголчууд .Чадах юм нэг ч алга

Зочин 2018-12-06 202.126.89.250

1988 онд ТЭЦ 4 ашиглалтанд орсон түүнээс хойш нэгч ТЭЦ бариагүй....Ийм л байна үхэр монголчууд .Чадах юм нэг ч алга

Зочин 2018-12-06 202.126.89.250

1988 онд ТЭЦ 4 ашиглалтанд орсон түүнээс хойш нэгч ТЭЦ бариагүй....Ийм л байна үхэр монголчууд .Чадах юм нэг ч алга

dorj 2018-12-06 124.171.140.217

Hairt orsuud maani bariulahgui bn aa

Зочин 2018-12-06 202.126.89.250

УИХ дарга ба 27 дээрэмчин албан тушаалын төлөө юуч хийж мэднэ.

ЭРЧИМ 2018-12-06 66.181.188.119

00 зогсолт хийгээд хөлдөөх гээд байгаа юм уу амны бэлэггүй юм бичихийн. Зогсохгүй хөлдөхгүй .

Иргэг 2018-12-06 202.126.89.75

10%-ийн Даваасүрэн яаж ч мэдэх шуналын туламшдээ?!

Иргэн 2018-12-06 66.181.188.100

Нэртэйгээр нь МАН-ын гайгаар цаг агаар эрс хүйтэрлээ гээд тэнэгтээч Эрхэсээ. Чиний бичлэгийн хөлс тэгээд ямар үнэтэй байдаг юм бэ дээ. Би мөнгийг нв нугалж төлөөд чамаар нэг юм бичүүлье

9 сард улсаар нь тоггүй болгох шахсан Дамжуулах сүлжээний нөхдүүдийг толгойг нь илээд байлгаад байхуу сайдаа 2018-12-06 103.229.123.93

аби

Зочин 2018-12-06 112.72.12.5

Үнэхээр нэг юум дуулгана шүү!

ннн 2018-12-06 122.201.25.46

Ачааллаа дийлэхээ байгаад олон жил болж байна. Өвлийн бэлтгэлээ зохих ёсоор хангасан. Өвлийг давна даа.

Зочин 2018-12-06 202.72.245.194

ЖДҮДСЭЭР БАЙТАЛ ЖИНХЭН АЖИЛ НЬ ЦАЛГАРЛАЖ БАЙГАА НЬ ҮНЭН Ш ДЭЭ

Зочин 2018-12-06 202.21.106.101

Хүрэлсүхийн ЗГ-т Хүрэлбаатар, Цогтбаатар, Нямдорж гээд мэргэжлийн сайдууд байдаг ч бас энэ Даваасүрэн, огцордог Батзориг, Сарангэрэл, Цогзолмаа гээд чадваргүй мэргэжлийн бус сайдууд байна. Эднүүсийг зайлуулах хэрэгтэй

Зочин 2018-12-06 202.126.89.178

Санаатайгаар хөлдөөх юм хийх нь байна.Бүх юм ойлгомжтой бтлж байна

Эрдэнээ 2018-12-06 103.26.193.147

За дараагийн огцрох сайд Даваасүрэн болж байх шив Хүрэлсүхийн Засгийн газарт ажиллах сайд олдох юм уу. Бүгд гаргаад гараад алга болох нээ

Зочин 2018-12-06 203.91.118.247

Засгийн газар сайн ажиллаж байна аа, Өмнөх засгууд шиг эдийн засаг нураасангүй, Татвар нэмсэнгүй, болж л байна,,,

Зочин 2018-12-06 202.126.89.91

Bat ... Hvrelsvh bat l daa !!!

Зочин 2018-12-06 182.160.0.93

Энэ мэдээ, үнэхээр түгшүүр төрүүлж байна. Олон нялх нойтон хүүхдүүдтэй айлууд, эмгэд өвгөд бүгд түгшиж байна. Улс төрийн хэрүүлээ зогсоож ЦАХИЛГААН СТАНЦ -даа анхаарна уу. :Даваасүрэн Хүрэлсүх нар тэр ЦАХ. СТАНЦ дээрээ хонож байхгүй бол болохгүй шүү.

Зочин 2018-12-06 103.50.206.62

Үнэнг хэлэхээр муулаад байх юм.Хүрэлсүхтэнгүүдэд тааруулж ярьж бичиж ажиллаж амьдрах болж байна уу.Одоо болноо энэ балиар пиараа Хүрэлсүхтэнгүүдээ.Зүгээр тайван ажиллаж амьдруулдаа Хүрэлсүхтэнгүүдээ.Энэ хөлсний бичээдийн тэнгэр бурхан ниргээж гарыг нь тасдаасай.Ерөөсөө олигтой зүйл бичихгүй дандаа өс хонзон атаа чөтөө бичих юм энэ Хүрэлсүхийн хөлсний бичээчид.Энэ мөнгөндөө пялуурж ханадггүй юм байхдаа.Зүгээр Хүрэлсүхтэйгээ зайлдаа Монголоос.

Монголчуудыг Бурхан өршөөг 2018-12-06 64.119.25.211

Өнтөй сайхан өвөлжөөрэй

Зочин 2018-12-06 182.160.0.93

Энэ үнэхээр аюултай бас аймаар мэдээ байна. Хөлдөж үхсэнээс ачааллаа багасгаж 15 градусын дулаанд амьдрая. Гэр хороололд хамаатангүй айлууд бүгд үхэх л юм байна. Сайдад биш, УХААЛАГ инженерүүддээ найдая. МАН шилэн дансыг болон нийтийн засаглалыг устгаж байна. Одоо хөлдөөж алах нь уу?

Zochin 2018-12-06 182.160.38.138

Amaa tataj yarj baildaa oor heleh ug algadaa

Зочин 2018-12-06 202.126.89.207

Ardchilsan ulsad ard tumen n popuudiig demjihleer darga bolson huneeree hamgiin ersdeltei shiidver garguulaad unagadag yum. Ur dun n bugd l hohirdog...

Bat 2018-12-06 31.173.80.169

Ene erguu setguulchid handaj helehed tsahgaany hereglee dulaan hangamj yamar holbootoi um be? Bichij baigaa umaa yadaj mergejliin huneer hianuulaachee. Uls torchdiin zahialgaar um bicheed baival iim bantan bolno shd. Teneg mal

bi 2018-12-06 202.9.42.51

Чи ѳѳрѳѳ жинхэнэ тэнэг мал байна, хүний бичсэнийг уншиж ойлгоод коммэнт бичиж сур

Зочин 2018-12-06 202.131.225.227

hamgiin hamaatai busuu?

Зочин 2018-12-06 202.21.115.165

dulaan uuruu gardag ? hehehe.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж