Ц.Нямдорж: Б.Булган хамжигч байсан гэж сонслоо | News.MN

Ц.Нямдорж: Б.Булган хамжигч байсан гэж сонслоо

Ц.Нямдорж: Б.Булган хамжигч байсан гэж сонслоо

Ц.Нямдорж: Б.Булган хамжигч байсан гэж сонслоо

УИХ-ын Хууль зүйн байнгын хороо өнөөдөр /2018.11.13/ хуралдлаа. Хурлаар Улсын Дээд шүүхийн шүүгчээр С.Соёмбо-Эрдэнийг томилох асуудлыг хэлэлцэж, дэмжсэн юм.

Тэрбээр 1976 онд Дундговь аймгийн Дэлгэрцогт суманд төрсөн, 41 настай. Ам бүл тав, эхнэр хүүхдийн хамт амьдардаг. 1984-1995 онд нийслэлийн арван жилийн 60 дугаар дунд сургууль, 1995-1999 онд “Шихихутуг” хууль зүйн дээд сургуулийн эрх зүйч, 2007-2009 онд Батлан хамгаалах их сургуулийн хууль зүйн магистрын зэрэгтэй. 1999-2000 онд Хан-Уул дүүргийн шүүхэд жолооч, нарийн бичгийн дарга. 2000-2005 онд нийслэлийн шүүхийн шүүгчийн туслах, нарийн бичгийн дарга, 2005-2006 онд Улсын Дээд шүүхэд шинжээч, 2006-2011 онд Сонгинохайрхан дүүргийн шүүхийн шүүгч, 2011-2013 онд Сүхбаатар дүүргийн шүүхийн шүүгч, Ерөнхий шүүгч, 2013-2014 онд дүүргийн Эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн шүүгч, Ерөнхий шүүгч, 2014-2015 онд Эрүүгийн хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн шүүгч, 2015 оноос Эрүүгийн хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн Ерөнхий шүүгчээр ажиллаж байна. С.Соёмбо-Эрдэнэ нь 12 жил шүүгчээр ажиллажээ. Тэрбээр шүүгчийн сонгон шалгаруулалтын суурь болон тусгай шалгалтад 70,6 оноо авчээ. Иймд Улсын Дээд шүүхийн шүүгчээр томилох саналыг УИХ-д хүргүүлсэн байна.

Байнгын хорооны хурлын үеэр асуух асуулттай гишүүн байсангүй. Харин Хууль зүй дотоод хэргийн сайд Ц.Нямдорж үг хэлэв.

Хууль зүй дотоод хэргийн сайд Ц.Нямдорж:

-Хуулийн салбарт ажилласан 30 гаруй жилийн түүхээ эргэн санахад надад туйлын харамсалтай санагдаж байна. Дээд шүүхийн ажиллагаа, гаргаж байгаа шийдвэр, хүний эрхийн асуудал гэх мэт нь сонин болсон. Би арай ядан байж С.Зориг агсны амь насанд халдсан хэргийг нууцын зэрэглэлээс гаргасан. Гэтэл энэ хэрэг дээр хачин юм болсон. Би хоёрхон зүйл хэлье. Нэгд, энэ хэргийн нэг шүүгдэгчийн өмгөөлөгч нь нууц албаны ажилтан байсан. Тэр өмгөөлөгч гээд байгаа нөхөр амьдралдаа ганц удаа хэрэг уншиж үзээгүй, гадуур дагуул хийдэг байсан.  Ийм хүнийг Дээд шүүхэд бүртгүүлж, өмгөөлөгчийн эрх аваад ямар ч хэргийг хүлээдэг хүний өмгөөлөгчөөр шүүх хуралд орсон. Ингэж өмгөөлөх эрх гэдэг зүйл байхгүй болсон. Хоёрт, энэ хэргийг нууцлаад байгаа нэг гол шалтгаан бол цорын ганц гэрч Б.Булганыг шүүх хуралд оруулаагүй. Арван сар энэ хүнийг хориод, хэрэгсэхгүй болгож сулласан. Дараа нь шүүх хуралд оролцуулаагүй. Гэсэн атал Б.Булганы ам зургаар хүмүүст ял оноож, бүх насаар нь хорьсон. Гэрч нь амьд байсаар байтал үгийг нь сонсолгүй, шүүх хурал хийдэг ёс Монгол Улсад тогтсон. “Энэ хэрэгт нэр холбогдоод байгаа гурван хүн биш” гэдгийг Б.Булган хэлээд байсан учраас л шүүх хуралд оролцуулаагүй. Сүүлд энэ хэргийн бүх будилааныг хутгасан Г.Эрдэнэбат прокурор “Б.Булган хамжигч байсан юм шиг байна лээ. Гэтэл хэргийг хөөн хэлэлцэх хугацаа дууссан” гэж хэлсэн.  Хамжигч байсан нь үнэн юм бол хөөн хэлэлцэх хугацаа нь одоо мөрдөгдөж байгаа хуулиар хугацаагүй байдаг юм. Хууль зүйн иймэрхүү мэдлэгтэй прокурор энэ хэргийг завхруулсан. Энэ хэргийг шалгах явцад 1937 онд хэрэглэж байсан адал балмад аргыг бүгдийг нь хэрэглэсэн.

Хууль зүйн байнгын хорооны дарга Ш.Раднаасэд:

-Манай байнгын хороон дээр “арай ч дээ” гэмээр гомдол их ирдэг. Хэрэв үнэн бол гурван шатны шүүхийн шийдвэр гарчихсан байхад дахин гомдол гаргаад шинэ хэрэг үүсгэсэн тухай юм байна. Хэрэв үнэн бол энэ завхрал “арай ч дээ” гэмээр харагдаж байна. Гол нь захиалгатай хэрэг хүлээлгэх хандлага улстөрчдийн дунд газар аваад дууслаа. Өнгөрсөн парламентын үед Н.Алтанхуяг “шударга бусын хонгил” гээд ярьдаг байсан. Ер нь улстөрийн зорилгоор хэн нэгнийг “намнах” үнэгүйдүүлэх зүйл байлгахгүйн төлөө ажиллах ёстой. Шүүгчийнхээ тангарагт үнэнч байгаарай гэж хэлмээр байна.

"Болор дуран"-аар шалгав.
Энэ мэдээнд өгөх таны сэтгэгдэл?
16
ТэнэглэлТэнэглэл
11
БурууБуруу
8
ЗөвЗөв
8
ГайхмаарГайхмаар
4
ХарамсалтайХарамсалтай
2
ХөөрхөнХөөрхөн
1
ХахаХаха
Баярлалаа!

Холбоотой мэдээ

51 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2018-11-14 124.158.111.6

ЖДҮ-гээр АСЕМ,ХӨГЖЛИЙН БАНК, 60 ТЭРБУМ,ЭРДЭНЭТ ЗЭРЭГ ТОМООХОН ЛУЙВАРУУД ДАРАГДАЖ БАЙНА. ҮҮНИЙГ ОДОО НЭГ ТИЙШ НЬ БОЛГОХ ЗАСГИЙН ГАЗРЫГ УНАГАХ АЖИЛЛАГАА ЯВАГДАЖ БАЙНА ДАА. ЗАСГИЙН ГАЗРАА АВЧ ҮЛДЭХ НЬ ХАМГИЙН ЧУХАЛ....БНА ДАА.

Avatar

зочин 2018-11-14 59.153.87.173

Ард түмнийг ЖДҮ-рүү чиглүүлж ЖДҮ-ээс том хэргийг замхаруулах шинж орлоо. АН\'ын з/б Эбэ нууц ноёнтоны ажиллагаа бишүү

Avatar

£ 2018-11-14 202.126.89.127

Г.Эрдэнэбат прокурор “Б.Булган хамжигч байсан юм шиг байна лээ. Хэрэв үнэн бол Эрдэнийн даалгавраар хийсэн байж болох уу?

Avatar

Зочин 2018-11-14 66.181.161.61

Ene Nyamdorj guai odoo zugeer gishuunee hiigeed l yavj bmaar um ingej said boloh yamar hereg bnaa

Avatar

Зочин 2018-11-14 66.181.185.158

Шихтхутаг, шүүхийн жолооч, дээд шүүх гэнэ ээ

Avatar

Bb 2018-11-14 202.9.42.192

5 хан жил туслах хийгээд шүүгч бсон юмуу. Гоё юмөө.

Avatar

Зочин 2018-11-14 64.119.25.166

Elbegeegiin gar hul bolj buh l gutgelgiin herguudiig shuuj bsn bizdee? Igt taalagdahaargui tsarauitai

Avatar

Зочин 2018-11-14 64.119.26.58

Arai ch iim teneg novshuud shuugch bolj baix gej.bid ymar orvcind amidraad bnaa.

Avatar

Zochin 2018-11-14 60.113.37.38

10 jiliig 11 jil surj togsson huwiin surguuli nertei gazar handiwaar surj togschood joloochoos ehleed shuugch boldog genuu nohoin baas zailtsan uls

Avatar

Зочин 2018-11-14 66.181.185.158

Ха ха

Avatar

Mongol 2018-11-14 60.113.37.38

10 jiliig 11 jil surj togsson deer n huwiin surguulid handiw ogj orson bas joloochoos n ajilj bhad deed shuugch boldog genuu nohoin baas

Avatar

Болгоомжтой 2018-11-14 2.136.17.240

ГЭМГҮЙ ЯДАРСАН ИРГЭДИЙГ ХИЛСЭЭР ШОРОНД ХИЙЖ БАЙГАА ТЭР ШҮҮХЧ ГУЙА ТАНЫ ҮЙЛДЛИЙГ ЧИНЬ БУРХАН НЭГД НЭГЭНГҮЙ АЖИЖ БАЙГАА ГЭДГИЙГ МЭДЭЖ БАЙНА УУ..ХОЙД НАСАНД Л ЗӨВХӨН НҮГЛЭЭ ТӨЛДӨГГҮЙ ЭНЭ НАСАНД НЬ Ч ГЭСГЭЭДЭГ ГЭЖ БАЙГАА!!!!!

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.9.41.121

http://StartWeeklyJob.com/?userid=94734 Өдөрт 300$ олох боломжтой

Avatar

Дундговийнхон 2018-11-14 103.10.22.186

Нутгийн нэр бузарлавдаа үнэнч ард түмэн шүү амжилт хүсье

Avatar

Батхишиг 2018-11-14 139.5.217.21

Бас ч гэж залуу хүн байна шударга,зөв ажиллаарай ...луйварчдын хаацайлах асуудал гаргав даа.бусад залуу үедээ үлгэр дуурайлал болно шүү

Avatar

Би 2018-11-14 103.57.93.148

Гарчиг энэ тэр бол сенсаци маягтай. Сэтгүүлчид минь ээ энэ тэнэг дорд байдлаа засаач ээ.

Avatar

NYAMKA TUUSHTAI BAINA AAA! 2018-11-14 12.230.36.68

NYAMKAA TUUSHTAI TEMTSEJ IRSEN TEMTSEH BOLNO OOO. ARD TUMEN DEMJIJ BAIGAA SHUU

Avatar

иргэд олон түмэн 2018-11-14 66.181.180.169

ХЗДХ-н сайд Ц.Нямдоржын УИХ-ын танхимд ажлын цагаар түмэн олны дунд албан ёсоор хэлсэн:ЧИНИЙ ШЕЗ-ИЙН ДАРГА ХИЙХ ГЭЖ ЮУ БАЙДАГ ЮМ БЭ?ЧИ АРХИ УУЖ СОГТУУРАН АВТО МАШИНААР ХҮН ДАЙРЧ АМЬ НАСЫГ НЬ ХОХИРООСОН ГЭМТ ХЭРЭГТЭН ШҮҮ?ЭРТХЭН ЯЛАА ЭДЛЭВЭЛ ТААРНА гэсэн үгнээс үзэхэд,энэ ял завшигч дээд шүүхийг хэдэн жил толгойлов,монголд шудрага ёс гэж байхгүй юм байна гэдэг ойлголтыг зөвхөн над биш олон түмэнд төрүүлэж,үүнээс улбаалаж ард иргэд төрдөө итгэхээ байсан,

Avatar

иргэн 2018-11-14 202.9.42.11

Ажиллаж байсан аймаг, сум, дүүргийн иргэдийн дунд судалгаа хийж байж төрийн албан тушаалтнуудыг томилдог болмоор байна. Шүүгч, прокуроруудын нэр хүнд олон нийтэд илт унаж тигэх итгэл суларсаар байна. Энэ бол ганц шүүх дрокурорын ч биш улс төрчид ч мөн адилхан шүү дээ. Судалгаагүй томилгоо бол эцэстээ өсч өөдлөх боловсон хүчнийг замаас нь холдуулж, явуургүй шудрага бус үйлдлийг нь хаах хаалт болон хохирч байгаа залуучуудыг хараад өрөвдөх юм. Ийм залуучууд маш олон болж байна.

Avatar

зочин 2018-11-14 64.119.25.12

Соёмбо-Эрдэнэд баяр хүргэе.

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.126.88.55

Huviin surguuli togsson gachin yumnuus l tolgoid zalardag boljdee

Avatar

Монголын шүүх ч гэж дээ! 2018-11-14 43.242.243.101

Монголын шүүх ч гэж дээ. Ёстой жинхэнэ завхарсан газар шүү дээ. Шүүхийн Ерөнхий Зөвлөлийн даргаар согтуу машин барьж яваад жаахан охин дайрч алсан Лүндэндорж гэж хүн сууж байхад арга ч үгүй юм байх аа даа

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.131.245.243

Анхны төрөлтийн жирэмсэн оюутан охин байсан юм шүү дээ.

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.131.245.243

Лүдэндоржийг тарвагадорж л томилоо биз дээ?

Avatar

Монголын шүүх ч гэж дээ 2018-11-14 43.242.243.101

Монголын шүүх ч гэж дээ. Ёстой жинхэнэ завхарсан газар шүү дээ. Шүүхийн Ерөнхий Зөвлөлийн даргаар согтуу машин барьж яваад жаахан охин дайрч алсан Лүндэндорж гэж хүн сууж байхад арга ч үгүй юм байх аа даа.

Avatar

зочин 2018-11-14 64.119.23.1

амьд гэрчтэй хэрэг илэрэхгүй монголын гайхамшиг шүү

Avatar

Sanjmyatab 2018-11-14 80.2.185.108

Harin ch huuliin surguuliudaas onoog hurtel neg meregleeree dagban chanartai surgalttai,bagsh saitai,too hoodoggyi charariig erkhemledeg,togsogchid ni ner hundtei sain ajilladag surguuli shuu dee.Minii huu Shihilhutugiig tugsuud olon jil prokuror hiij baina.

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.126.88.33

Ene chin nuguu elbegdorjiin zahialga gvitcetgegch mun bizdee

Avatar

зочин 2018-11-14 66.181.168.199

Ингэхэд мал мэнд үү гэгчээр шударга үнэний дуу хоолой гэгдэх Нэмкэ маань ойрд ЖДҮ-гийн дуулианд даруулчихвуу яав таг болчихлоо.

Avatar

Энэ л үнэн л дээ 2018-11-14 202.21.106.126

ЭНЭ ЗОРИГИЙН ГЭХ ХЭРЭГТ БАТ-ҮҮЛ БУЛГАН НАРЫН ХОРМОЙН ЯВДАЛ ЦАГ ХУГАЦААНЫ ХУВЬД ДАВХЦАЖ ТААРААД ТЭГЭЭД ХОВДОГДОРЖООР БӨӨН БУДИЛААН БОЛГОСОН НЬ ТОДОРХОЙ .

Avatar

Увсын мафи 2018-11-14 43.228.129.131

Отгонбилэгийг Увсын мафийнхан чад хийлгэсэн байхаа даа. Дараа нь Эрдэнэт увсынхны гараар ороод байгаа ш дээ.

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.70.38.18

худлаа зохиол бүү бич, өөрөө ноотой гар уу?

Avatar

Z 2018-11-14 103.212.118.215

Harin the tegj haragdd bga.Manan Erdenetiig bulaaldd

Avatar

Зочин 2018-11-14 94.214.181.162

Nyamka ooroo ih no-toi

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.70.38.18

Нямка ганцаардсан, хүзүүндоржийнхон ерөнхийлөгч байгаа цагт энэ хэрэг илрэхгүй

Avatar

ХОХИРОГЧ 2018-11-14 103.111.68.3

ЗА НААД СОЁОМБО-ЭРДЭНЭ ГЭДЭГ ХУЛГАЙЧ ШҮҮГЧ ЧИНЬ ХУУЛЬЧ БИШ, ЛАЛРЫН ХУЛГАЙЧ, ХӨЛСНИЙ ЭТГЭЭД БАЙГАА ЮМ. УЛС ТӨРЧДИЙН ЗАХИАЛГААР ГЭМ БУРУУГҮЙ ХҮМҮҮСИЙГ ХИЛС ХЭРГЭЭР ШИЙТГЭДЭГ, РЕЦЭДИВ ГЭМТ ХЭРЭГТЭН ТОМ ГАРЫН ДЭЭРЭМЧДЫН УТСАН ХҮҮХЭЛДЭЙГ УЛСЫН ДЭЭД ШҮҮХЭД ДЭМЖИЖ БАЙДАГ ЯАСАН ДҮҮРЧИХСЭН ТӨР ЗАСАГ ВЭ. СОЁМБО-ЭРДЭНЭ ЧИ ҮХВЭЛ ТААРНА ДАА!

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.131.245.243

Шүүгчийг женко л нэр дэвшүүлдэг шүү дээ.

Avatar

Bbbb 2018-11-14 1.233.220.157

Uuriig ni ogtsruulah geheer neg shantaajnii yumaa gargaj irj bgaan bizdee. Ene met huvalznuud mgl turd hereggui yum bnleedee

Avatar

Булган: 2018-11-14 202.131.245.243

-Гил хар шөнийн зүүдэнд цал буурал үстэй ирэв үү? ... Оройтсон бороо ... Оройтсон лaлap....Оройтсон шaaлцaaн ... Оройтсон тoчигo....

Avatar

мгл 2018-11-14 202.179.11.230

арай ч болоогүй хүнийг тавьж байна, ер нь ихэнх л тохирохгүй улс байдаг даа. Монгол улс маань өөдлөхгүй нь дээ.

Avatar

зочин 2018-11-14 122.201.21.24

Боловсрол нимгэн шүүгч болцон

Avatar

Зочин 2018-11-14 202.21.106.128

жолоочоос дээд шүүхийн шүүгч. Уг нь бахархмаар гоё ч юм шиг. Даанч баригдана даа баригдана гдг дээ.

Avatar

irgen 2018-11-14 202.21.127.170

Хувийн хуулийн сургууль төгссөн гаруудад Монгол хүн хувь заяа амь насаа даатгаж байгаа нь ихээхэн эрсдэлтэй, хохь нь л болж дээ.

Avatar

Zochin 2018-11-14 122.201.22.71

Ee;burhan mini

Avatar

зочин 2018-11-14 103.212.116.157

Булган хамжигч байж л таарах байх даа.

Avatar

Салдан 2018-11-14 66.181.178.102

Хамжигч мөн юм шиг байна билээ! гэж Эрдэнэбат прокурор хэлсэн гэнэ! Одоо энэ өвчит чинь алах нь! Өөр сонирхол нуугдаж байгаагаа ил хэлээд байх юмаа!

Avatar

Зочин 2018-11-14 64.119.20.211

1937 оны үед "Өглөө гараад сразу майор" гэдэг хэлц үг бий болсон. Одоо цагт "Шүүхийн жолооч = Дээд шүүгч" гэдэг хэлц үг гарах нь ээ???

Avatar

Зочин 2018-11-14 64.119.20.86

ЭНЭ ЗОРИГИЙН ГЭХ ХЭРЭГТ БАТ-ҮҮЛ БУЛГАН НАРЫН ХОРМОЙН ЯВДАЛ ЦАГ ХУГАЦААНЫ ХУВЬД ДАВХЦАЖ ТААРААД ТЭГЭЭД ХОВДОГДОРЖООР БӨӨН БУДИЛААН БОЛГОСОН НЬ ТОДОРХОЙ .

Avatar

Иргэн 2018-11-14 59.153.113.225

Захиалга сайн биелүүлдэг хамгмйн адгийн гар бол Срёмбоэрлэнэшдээ?!

Avatar

irgen 2018-11-14 103.206.195.163

shihihutag ene ter togsson humuus l deed shuuhed ochdog bolj dee. sayhan zam teevriin yamand garsan heregt hamaaraltai humuus ni bas sonin sonin surguu;i togsson, haana yu hiij yavn ni asuudaltai humuus haragdsan, toriin zalgamj halaa, hunii nootsiin ajiltnii songolt deer anhaardag hum gej bn uu, ene ulsad. dan tanil tal, avilga mongonii humuus l ajild orj bn sh dee.

Avatar

Зочин 2018-11-14 150.129.143.95

за МАНАН гийн нөхөд удахгүй шоронд морилохоо мэдээд хэлмэгдүүлэлт энээ тэрээ гээд яриа эхлүүлж байгаа юм даг уу даа.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж