М.Даваажаргал: Тэнгэрт морилсон аавдаа том амжилттай ирлээ | News.MN - Мэдээллийн эх сурвалж

М.Даваажаргал: Тэнгэрт морилсон аавдаа том амжилттай ирлээ

М.Даваажаргал: Тэнгэрт морилсон аавдаа том амжилттай ирлээ

Японы мэргэжлийн сумо бөхийн есдүгээр сарын Аки башёд Их аварга Хакухо М.Даваажаргал уналгүйгээр 15 даван 41 дэх түрүүгээ авсан. Японы сумо бөхийн домогт Тайхо аварга 32 удаа түрүүлж байсан. Ёкозуна Хакухо 41 удаа түрүүлэхдээ 14 т нь ганц ч уналгүй түрүүлж, дээд зиндааны 1001 дэх даваагаа авсан билээ. Тэгвэл Хакухо аварга өчигдөр /2018.09.24/ эх орондоо ирсэн бөгөөд өнөөдөр Төрийн ордонд УИХ-ын даргатай уулзсан юм. Энэ үеэр түүнтэй цөөн хором ярилцлаа.

Юуны өмнө танд баяр хүргэе. Энэ удаагийн башё онцгой сайхан барилдаан боллоо?

-Энэ жил гэмтэл бэртэл ихтэй, аав маань бурханы оронд заларсан сэтгэл санааны байдал сайнгүй байсан.  Есдүгээр сарын башё эхлэхийн өмнө бие сайн байгаагүй ч башё эхлээд бэлтгэл сэргээд эхэлсэн. Олон сайхан рекорд, 13 жил дараалан түрүүлж байгаа бөх байгаагүй юм билээ. 22 настайгаасаа аварга болоод ялсан даваа маань 800 болж, 19 настайдаа дээд зиндаанд гараад давсан даваа нь 1000 хүрч, босоо барилдсаар тэнгэрт хүрсэн аавдаа том амжилттай, сайхан мэдээтэй ирлээ.

-41 түрүүлэхдээ ганц ч унаагүй түрүүлсэн бас нэг рекорд эвдсэн шүү дээ?

-Би одоо босоо түрүүлсэн, маш олон түрүүлсэн гэсэн хоёр гиннесийн сертфикаттай болсон. Цаашид ч энэ рекордуудаа эвдээд явна.

Нутагтаа хэд хонох вэ, ойрын үед ямар ажлууд төлөвлөж байна вэ?

– Хэд хоног эх орондоо амарч, аавын маань үүсгэн байгуулсан Их шавь дэвжээний шинэ цогцолборын шавь тавих  ёслол есдүгээр сарын 27-нд 11.00 цагт болох ёслод оролцоно. Өнөөдөр УИХ-ын дарга миний гаргасан амжилтыг үнэлж, хүлээн авч уулзсанд маш их баяртай байна. Би одоо 2020 оны Токиогийн олимпийн хорооны элчин сайд гэж явж байгаа. Ирэх жилүүдэд хийх ажил маш их байна даа.

-Аварга Харумофүжи удахгүй зодог тайлна. Та зодог тайлах ёслолд оролцох уу?

-Есдүгээр сарын 30-нд Харумофүжигийн зодог тайлах ёслол, даах үргээх ажиллагаа болно. Тэр ажиллагаанд оролцоно. Би есдүгээр сарын 29-нд Япон явна.

Ш.ЧИМЭГ

"Болор дуран"-аар шалгав.

Холбоотой мэдээ

19 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Muruud 2018-09-25 103.26.193.213

Yg oros baij xaragdaach daanch ta narig tooj tsagaa orsuud vrexgvi uursdiigii bitgii ongiroo

Зочин 2018-09-25 202.131.245.226

ОРОС ТРОЛЛууд худлаа бохир зүйлс маш их оруулж бна шүү АНХААРААРАЙ

Зочин 2018-09-25 83.97.157.201

Manai ireedvin erunhii said buh end bj bgaa wm bna.Yapon avgaitai gej bgaa.Nuguu erunhiilugch buh ni oros avgaitai gej bgaa.Bolovsrolyn huvid oiroltsoo gesen bhaa.Bvren bus dund bolovsroltoi gesen bh shvv.

ner 2018-09-25 182.160.32.129

hakuho davaajargal sumogiin temtseend niit 41 udaa tyryylsen hosgyi gaihamshigtai amjiltand haluun bayar hyrgie. banzai...

"ДӨРВӨД ХҮН ХҮН БИШ!" МӨНХБАТ АВАРГЫН АЛДАРТ СУРГААЛЬ 2018-09-25 202.179.24.168

МОНГОЛЧУУДЫГ НУТАГ НУГААР НЭР ХОЧ ӨГӨН ДОРОМЖИЛЖ ХАГАЛЖ ИРСЭН,ХОЁР МОНГОЛ ҮГ ПИЗДААГҮЙ ХОЛБОЖ ХЭЛЖ НАСАНДАА СУРААГҮЙ ЗОЛБИН АРХИЧИН МӨНХБАТ АВАРГЫН ХҮҮ ГАНЦААРАА МОНГОЛД ГАДААДЫН ИРГЭН БОЛОХ ЭРХГҮЙ БАЙСАН.

Зочин 2018-09-25 202.131.245.226

За таминь ээ энэ бол Монгол хүн бичээгүй бнаа. Сүүлийн үед иймэрхүү зүйлсийг ОРОС ТРОЛЛ-ууд маш ихээр бичих болсон бна шүү. Том гүрний айхтар бодлого хэцүү юм. Биднийг байтугай өөр том улсуудыг хүртэл самарч бна шүү дээ!

Зочин 2018-09-25 202.131.245.226

Чи ОРОС ТРОЛЛ бна монгол хүн биш...

зочин 2018-09-25 124.158.107.86

сайн хүү

Зочин 2018-09-25 202.179.26.19

minii amjilt mongoliin ard tumnii mini amjilt geh meteer joohon pop-rohgui

Zochin 2018-09-25 194.230.159.76

Хакухо Даваажаргалдаа баяр хүргье. Японы түүхэнд хожид өмнө байгаагүй амжилтыг зөвхөн чи Монгол домогт аваргын хүү үзүүлж, харуулж чадлаа. Дахиад ч олон амжилтуудыг гаргана гэдэгт монголын ард түмэн, чамайг дэмждэг бүх хүмүүс итгэж байгаа. Амжилт хүсье , их аварга Хакухо Даваажаргалдаа

Зочин 2018-09-25 202.179.24.168

Японы нэг хэн ч сонирхдоггүй наадгай сонирхох таны хэрэг! Монголын ард түмний өмнөөс гэж унгас алдахаа л больчих!

Зочин 2018-09-25 202.70.38.18

мундаг аварга юмаа. сэтгүүлч маань л харин .... \nсургуулийн шавь тавих, даах үргээх ёслолд оролцох юм биздээ.

Зочин 2018-09-25 202.9.42.18

Мундаг аварга сайхан ч аварга хүн чанартай ч аварга. Улам их амжилт хүсье!

hi 2018-09-25 202.21.118.6

Sumo sunusun yum bna

Зочин 2018-09-25 202.126.89.243

"шавь тавих", "даах үргээх" !! Ингэж л бичиж байна даа, манай "сэтгүүлчид" нэртэй харанхуй бүдүүлэг амьтад.

Гал 2018-09-25 202.126.89.242

Тэгээд сүүлд нь ерөнхийлөгч болчдийн за!

Зочин 2018-09-25 43.228.129.167

За одоо гялс үсээ тайруулаад улс төрд ор

Зочин 2018-09-25 73.231.128.120

Сумогийн нэг бөхтэй уулзах нь УТХ-ын даргын ажил мөн үү? \nЭэлжит бус чуулган, жаран тэрбумын нээлттэй сонсгол, ээлжит чуулганы бэлтгэл гээд нэлээд ажилтай л баймаар юм.

Болор 2018-09-25 83.97.157.201

WU yariad balairaad bgaa wm be?Ireedvin erunhii saidtai uulzahgvi bol aldas bolno biz dee?Manaih chini aguu ih buhiin oron sh dee.Erunhiilugch ni luivarchin ,huldvv buh,hotyn darga,said ni bas salam zoduuldag uur neg buh....