Дарханы "там" зам болох уу? | News.MN

Дарханы "там" зам болох уу?

Дарханы "там" зам болох уу?

Дарханы "там" зам болох уу?

Монголын чөтгөртэй зам гэж нэрлэгдээд байгаа Дарханы замыг шинэчлэхээр боллоо. Тус зам дээр олон арван осол гарч, олон хүн амь нас эрүүл мэндээрээ хохирч үлдсэн.  Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн замд өндөр ачаалалтай үед өдөрт 7000 машин, жирийн үед дунджаар 3000-4000 машин зорчдог  бөгөөд 2017 онд тус зам дээр хүнд гэмтэл авсан 34 осол гарсныг Замын цагдаагийн албанд тэмдэглэгджээ. Харин 2016 онд энэ замд 165, 2015 онд 57 осол гарч, зорчигчид хүнд, хөнгөн гэмтэл авсан байна. Тиймээс  тус замыг яаралтай шинэчлэхийг иргэд шаардсаар ирсэн. Зам  биш там болсон энэ замыг  шинэчлэх шийдвэрийг Засгийн газар 2017 онд гаргасан ч ажил хэрэг болоогүй  байсан. Тэгвэл Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн 204,6 км авто замыг шинээр барих шийдвэрийг Засгийн газар  өнгөрсөн Лхагва гаригийн хуралдааны үеэр гаргалаа.

Уг шийдвэрийн дагуу Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн автозамыг шинээр барих барилгын ажлыг төр хувийн хэвшлийн түншлэлийн хүрээнд “барих-шилжүүлэх” нөхцөлөөр 2019 оны дөрөвдүгээр сард эхлүүлэх гэнэ. Дөрөвдүгээр ангиллын хоёр эгнээтэй тус замыг   тусгаарлах зурвастай нэгдүгээр ангиллын дөрвөн эгнээтэй  болгож шинэчлэх аж.

Барилгын ажлын улирал богино учир  204,6 км автозамын  ажлыг тав хувааж, таван компаниар хийлгүүлэх юм байна. Санхүүжилтийг Азийн хөгжлийн банкны “Бүс нутгийн авто зам хөгжүүлэх, засвар арчлалтын төсөл”-ийн хүрээнд хөнгөлөлттэй зээлээр болон бусад эх үүсвэрээр хангахаар тогтов. Уг төсөлд нийт 225 сая ам.долларын хөрөнгө оруулалт шаардагдах юм. Улаанбаатар-Дархан чиглэлийн зам нь дөрөвдүгээр зэрэглэлийн хоёр эгнээтэй зам хэдий ч бусад ижил зэрэглэлийн автозамаас нэвтрэн өнгөрөх тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний эрчим 1,4-2,7 дахин их ердийн үед өдөрт дунджаар 5800 гаруй тээврийн хэрэгсэл дамжин өнгөрдөг бол наадам, цагаан сар гэх мэт зорчигчдын урсгал нэмэгддэг оргил ачааллын үед өдөрт 12300 гаруй автотээврийн хэрэгсэл дамжин өнгөрдөг тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний эрчим ихтэй зам юм. Энэ нь тээврийн хэрэгсэл аюулгүй зорчин өнгөрөх нөхцөл алдагдахад хүргэж, өндөр эрсдэлтэй болгодог байна.

Б.БАТ

"Болор дуран"-аар шалгав.

17 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Зочин 2018-09-09 139.5.218.182

TUMUR TAMAAS AVTOZAM DEER

zochin 2018-09-09 103.229.123.201

Ter zuur haraagiin zamlig yah gej bnaaa.ANHAAR!!!!!!!!!!!!!!!!

зочин 2018-09-09 202.131.234.194

Дарханы замыг чинь 1965-70онд оросын цэргүүд барьсан тэдгээрийг муу зам барьсан гээд одоо шоронд хийх болж байна уу, юм мэдэж байж бичээч дээ

зочин 2018-09-09 202.131.234.194

Наад Дарханы замыг чинь 1965-70 онд Орсын цэргүүд анх барьсан тэдгээрийг одоо муу зам барьсан гээд шоронд хийх хэрэг , мангар аа??

Зочин 2018-09-09 202.70.34.70

хөрөнгө хаяад олигтой юм бариулах хэрэгтэй

Зочин 2018-09-09 43.242.243.226

25 сая доллар их мөнгө тиймээс Нарны зам болон Төв аймгийн Эрдэнэ сумын нутагт тавилан 1998 оны зам ямар байна.Тиймээс Японы замын компани тавих хэрэгтэй.Сайн замын мэргэжилтэн урих нь зөв.

Зочин 2018-09-09 43.242.243.226

25 сая доллар их мөнгө тиймээс Нарны зам болон Төв аймгийн Эрдэнэ сумын нутагт тавилан 1998 оны зам ямар байна.Тиймээс Японы замын компани тавих хэрэгтэй.Сайн замын мэргэжилтэн урих нь зөв.

Зочин 2018-09-09 202.179.31.10

БАГАХАН ЗАЙД ТАРУУХАН ТҮГ ТАГ ХИЙСЭН ХЭСГҮҮД БИЙ. БУСАД ХЭСЭГТЭЭ АРАЙ Ч УЛИАСТАЙН УУЛЗВАР БАЯНЗҮРХИЙН ТОВЧОО ХООРОНД ШИГ БИШ Л ДЭЭ. ӨӨРСДИЙНХӨӨ САГСУУ ЯАРУУ САНДРУУ ТООЦООГҮЙ ЦАГАА БАРЬДАГГҮЙ БОЛОН САЙН МУУ МАШИНЫХАА СОГОГ ГЭМТЛЭЭС СТАНДАРТААС БОЛСОН АВААР ОСЛЫГ ЗАМ РУУ ЧИХЭЖ БАЙНА. ЗАМ ҮНЭХЭЭР МУУ НЬ ҮНЭН. ГЭХДЭЭ ШОРООН ЗАМААС ЯАЖ Ч БОДСОН ДЭЭР Л БАЙГАА ШҮҮ ДЭЭ. ЗАМАА ШИНЭЧЛЭХ НЬ БУРУУ ГЭЭГҮЙ. ШИНЭЭР ТАВЬ САЙН Л БИЗ. ӨӨРСДӨӨ ЭХЛЭЭД АЯТАЙХАН МАШИН БАРЬЖ СУРЦГААХ Л ХЭРЭГТЭЙ ДЭЭ.

Зочин 2018-09-09 202.179.31.10

МОНГОЛЧУУД АРАЙ Ч ДЭЭ. ХАА БАЙСАН БАРУУН АЙМАГУУД РУУ 1000 ГАРАН КМ-Т ШОРООН ЗАМААР ЗОРЧООД БҮХЭЛ БҮТЭН АЙМАГУУД ӨДИЙ БОЛТОЛ БОСЧ ӨНДИЙГӨӨЛ ХҮН ЗОН НЬ АМЬДАРСААР Л ИРСЭН. ОДОО Л НЭГ ЮМ ХОТТОЙ ЗАСМАЛААР БҮРЭН ХОЛБОГДОХ ГЭЭД БАЙЖ БАЙГАА. ТЭГЭХЭД ХАЖУУД ШАХУУ ДАРХАН 200-ХАН КМ-Т АЯТАЙХАН ЯВЦГААЧИЖ ЧАДАХГҮЙ. ДАРХАНЫ ЗАМ БОЛ БАС ЧИГ ГЭЖ ГАЙГҮЙ Л ЗАМ. БАЯНЧАНДМАНЬ БОЛОН 6-ЫН ГАРАМНЫ ЦААНА 1-2 КМ-Т ТАРУУХАН ХЭСГҮҮД БИЙ МЭДНЭ. БАРУУН ХАРААГААС НААШ ДАВАА РУУ ӨГСӨӨД ЖАРГАЛАНТЫН НУТАГ РУУ ОРОХ ХҮРТЭЛ

Khaipi 2018-09-09 66.181.182.212

MANAN -giin 28 jild zasaj chadaagui yim chin hezeech hiij chadahgui. Kkk\nJ

Зочин 2018-09-09 202.72.245.204

ЗАМ БАРЬЖ МӨНГӨ ЦОХИХ НЬ ХАМГИЙН ХЯЛБАР АРГА ГЭЖ ОДОО Л ОЙЛГООД ЯАРАВЧИЛЖ ЭХЭЛЖЭЭ

Зочин 2018-09-09 103.229.123.41

Японуудаар бариулаарай. Хятад болон манайхан хэцүү шүү дээ.

Зочин 2018-09-09 139.5.216.143

тав биш 10 хувааж дотоодын аж ахуй нэгжүүдийг оруул.

зочин 2018-09-09 182.160.34.23

25 саяаар нь нохойн хэл дэвсээд 200 саяыг нь халаасруугаа хийх байхдаа?

Зочин 2018-09-09 66.181.191.152

MAN ZAM BARINA CH GEJ HETSUUDEE. TIIM TUUH CH HOVOR.

Зочин 2018-09-09 66.181.160.52

Бас зээлээр хийх ажил юм бн.Ямар дампуу нь энэ замыг барьсан бэ.Замыг муу барьсан замын компаниар эвдрэлийг янзлуулж торгууль тавих,зам барих эрхийг хасах хэрэгтэй. Үгүй бол энэ замын хэрүүл дуусахгүй