Мэргэжлийн Засгийн газрыг хүлээж байна | News.MN

Мэргэжлийн Засгийн газрыг хүлээж байна

Хуучирсан мэдээ: 2014.10.02-нд нийтлэгдсэн

Мэргэжлийн Засгийн газрыг хүлээж байна

Нэрт нийтлэлч Баабар мэргэжлийн Засгийн газрыг байгуулах асуудлаар хоёр ч удаа нийтлэл бичиж интернэтэд тавихад 244230 иргэн сонирхон уншиж 100 орчим коммент бичжээ. Олон нийт мэргэжлийн Засгийн газартай болохыг хүсч байгаа юм байна. Олон жилийн өмнө гадаад харилцааны сайд байсан Ц.Гомбосүрэн гуайг одоо бараг бүх телевиз, сонин урьж, гадаад харилцааны асуудлаар санал бодлыг нь сонсож тайлбар хийлгэж байх юм. Эрчим хүчний асуудлаар хэвлэл мэдээллийнхэн сайд асан Б.Жигжид гуайд л ханддаг. Жинхэнэ ажлаа мэддэг мэргэжлийн сайд нар байсан учраас олон жил өнгөрсөн ч эдгээр хүндтэй хүмүүсийн санал бодлыг сонсдог байх. Энэ хоёр салбарыг удирдаж байсан өөр олон сайд байдаг. Гэвч одоо тэдний нэр мартагдаж, усанд хаясан чулуу шиг алга болцгоож. Ингээд бодоход мэргэжлийн Засгийн газар мэргэжлийн хүмүүсээс бүрдэх ёстой гэж хэлээд байх шиг.

Мэргэжлийн бус хүмүүсийг сайдаар томилохоор тухайн салбар ямар байдалд ордог гэдгийг өөрийн мэдэх эрчим хүчний салбар дээр тайлбарлая. 2004-2010 онд эдийн засагч Т.Очирхүү, уул уурхайн инженер Б.Эрдэнэбат, хятад хэлний орчуулагч Д.Зоригт, их сургуулийн багш Ч.Хүрэлбаатар, цэргийн офицер М.Сономпил нарын таван сайд 10 жил эрчим хүчний салбарыг ээлж дараалан удирдаад барахгүй байна. Энэ салбар олон тэрбум төгрөгийн алдагдалтай ажилласан хэвээр, техник технологийн бүрэн шинэчлэл хийгдэхгүй байсаар, шинэ цахилгаан станц баригдахгүй хүлээгдсээр, 40-50 жилийн настай хуучирсан станцуудыг ашигласаар, салбарын хамт олон ачааны хүндийг үүрсээр, бүх юм хэвээрээ байна. Дээрх нэр бүхий 5 сайд бүгд УИХ-ын гишүүн байсан буюу “давхар дээлтэй” байв. Давхар дээлтэй сайдууд ялангуяа эрчим хүчний салбарыг удирдахад цаг нь хүрдэггүй юм байна лээ. Асуудал танилцуулах, ажил ярилцах гэхээр Их хурал дээр байгаа гэж ихэнхдээ туслах нар нь хариулдаг. Чуулган, байнгын хорооны хурал, аль нэг хуулийн ажлын хэсгийн хурал, намын бүлгийн хурал гээд үнэхээр их ажилтай байдаг бололтой. Ингээд 7 хоногийн талд нь УИХ-ын гишүүний үүрэгт ажлаа хийж байгаа юм. Өөрөөр хэлбэл “давхар дээлтэй” эрчим хүчний сайд бүтэн жилийнхээ 6 сарыг нь л эрчим хүчинд зориулдаг юм байна даа гэж ойлгож болно.

Мэргэжлийн бус Эрчим хүчний сайд томилогдох бүрт бодлого өөрчлөгдөж байлаа. Үүнийг усан цахилгаан станцын /УЦС/асуудал хэлээд өгнө.  Т.Очирхүү сайд болоод Орхон голын УЦС-ыг барих төсөл хөтөлбөр хийлгэв. Б.Эрдэнэбат сайд болоод Эгийн голын УЦС-ыг бариулна гээд шавыг нь тавив. Ч.Хүрэлбаатар сайд Эгийн голын УЦС-ыг бариулахгүй гэсэн Засгийн газрын шийдвэр гаргуулав. Д.Зоригт сайд болоод УЦС-ын талаар ам ангайхгүй байсаар албаа дуусгав. Ингэж л Монгол Улсын эрчим хүчний гаднаас хараат байдлыг арилгах зорилго бүхий том хүчин чадлын УЦС-ын асуудал шийдэгдэхгүй олон жилийг ардаа орхив.  Одоо дээрх нэр бүхий эрхмүүд маань Эрчим хүчний сайдаар ажиллаж байснаа бараг мартчихсан юм шиг байна лээ. Ц.Гомбосүрэн, Б.Жигжид нар шиг, ажиллаж байсан салбарынхаа асуудлаар ярих нь байтугай, сэтгүүлч асуувал бушуухан бултаад алга болдог болов уу.

Мэргэжлийн бус Эрчим хүчний сайд нар боловсон хүчний асуудалд голдуу алдаа гаргаж байна. Тухайлбал, Тавантолгойн цахилгаан станцын төслийн удирдагчаар нэгэн том улстөрчийг,  Эгийн голын УЦС-ын төслийн удирдагчаар УИХ-ын гишүүн асанг, тавдугаар цахилгаан станцын төслийн удирдагчаар иргэний хөдөлгөөний олонд танигдсан удирдагчийг томилжээ. Тэгээд энэ хүмүүсийн нэр нүүрээр ажил явж байна гэж ярьцгаах юм. Эрчим хүчний төслийн удирдагчаар зөвхөн эрчим хүчний мэргэжилтэй, эрчим хүчний салбарт 10-аас доошгүй жил ажилласан туршлагатай инженер хүнийг томилдог дэлхий нийтийн жишиг байдаг. Энэ бол хийж мэддэг инженерийн ажил, улстөрчийн ажил огт биш. Тавантолгойн цахилгаан станцын төслийн удирдагчийн талаар  хэлэхэд мундаг улстөрч, Монголын том сэхээтэн, Монгол Улсынхаа эдийн засгийг сайжруулахад түүний мэдлэг боловсрол туршлагыг ашиглавал илүү хэрэгтэй. Энэ чиглэлээр харин ч нэг данхайж ажиллах байх. Харин цахилгаан станцын төслийн удирдагчаар ажиллахад түүний мэргэжлийн бяд үнэндээ дутна. Эгийн голын УЦС-ын төслийн удирдагч гайгүй улстөрч,  уул уурхайн сайн инженер хүн. Эрчим хүчинд биш улс төрдөө эсвэл уул уурхайдаа мэдлэг боловсрол туршлагаа зориулвал улсад илүү ашигтай болно. Эгийн голын  Усан цахилгаан станцын төслийн удирдагчаар ажиллах, өндөр ур чадвартай хэд хэдэн инженерүүд эрчим хүчний салбарт байдаг юм, салбарынхан хэлээд өгөх байх.

Эрчим хүчний сайдын зөвлөхөөр цэргийн хурандаа хүн ажилладаг гэнэ. Сайн хүн гэж ярьцгаах юм билээ. Хурандаа хүн батлан хамгаалахын сайдын зөвлөх хийвэл илүү үр бүтээлтэй, батлан хамгаалах салбартаа хэрэгтэй байх болов уу. Эрчим хүчний сайдын зөвлөхийг жинхэнэ утгаар нь хийчих Монгол Улсын зөвлөх инженерийн зэрэг дэвтэй хэд хэдэн хүн бий.  Сайдын зөвлөх хийх чадвартай эрдэмтэд бас байна. Эрчим хүчний инженерийн сургуулийн багш, шинжлэх ухааны доктор, Монгол Улсын Шинжлэх ухааны академийн жинхэнэ гишүүн, академич хоёр ч эрдэмтэн байна, салбарынхан андахгүй.

Эрчим хүчний яамны аппаратыг мэргэжлийн бус хүмүүсээр бүрдүүлсэн гэж ярьж байна. Кино урлагийн хүн яамны хэлтсийн дарга хийдэг гэх мэдээллийг худал гэж найдъя. Эрчим хүчний зохицуулах хорооны захиргаа удирдлагын газрын даргаар цэргийн хурандаа ажиллаж байгаад “Энэ миний ажиллах салбар биш байна” гээд саналаараа явсан гэнэ. Ухаантай л хүн юм. Бусад нь ч гэсэн энэ хурандаагийн жишгийг дагавал эрчим хүчний салбар мэргэжлийн болж цэвэршинэ.

Мэргэжлийн бус хүн сайд хийхээр бусдын үгэнд хууртах, юмыг хэт дэврүүлэн юм хийсэн мэтээр ярьж Ерөнхий сайддаа дутуу дулимаг мэдээлэл өгөх байдал ажиглагдаж байна. Сүүлийн үед эрчим хүчний салбарт 20 жил хийгээгүй юмыг хоёрхон жил хийчихлээ гээд бараг амтай болгон ярьж рекламдаад байгаа нь үнэнд нийцэхгүй гэдгийг хэнээс ч айж эмээлгүй зоригтой хэлчихмээр байна. Сүүлийн 20 жилд эрчим хүчний салбарт амь амьдралаа зориулан ажилласан мянга мянган ажилчдын ажил хөдөлмөрийг үгүйсгэж байгаа хэрэг болох биз. Эрчим хүчний салбарт 20 жил хийсэн ажлыг хоёрхон жилд хийчихдэг ид шидтэн энэ ертөнцөд байхгүй.

III дугаар цахилгаан станцад 50 Мегаваттын/МВт/ турбин суурилуулсан нь тус станцын том бүтээн байгуулалт мөн бөгөөд станцынхны санаачилгаар хийгдсэн аж. Энэ бүтээн байгуулалт бол тус станцын хамт олны бахархал яах аргагүй мөн. Би өөрөө III станцын  бүтээгдэхүүн учраас баярлаж суудаг. IV цахилгаан станц дээр 100 МВт-ын турбин суурилуулаад удахгүй ашиглалтад оруулах гэж байгаа нь мөн адил. Энэ бүтээн байгуулалт  тус станцын хамт олны бахархал яах аргагүй мөн. Гэхдээ Монгол Улсын хувьд хоёуланг нь нийлүүлээд ч том бүтээн байгуулалт болж чадахгүй. Өндөр албан тушаалын сайд дарга нар хэн ч бай хамаагүй, гаднын мэргэжлийн хүмүүст том бүтээн байгуулалт хийчихлээ гэж яривал тэдний инээд хүрэх болно. Харин 12 МВт-ын Дөргөний усан цахилгаан станц /УЦС/, 11 МВт-ын Тайширын УЦС-ыг Монгол Улсын том бүтээн байгуулалт гэж нүүр бардам ярьж болно. Хэдийгээр гадаад, дотоодын хувийн хөрөнгө оруулагчид босгосон ч 18 МВт-ын Ухаа худгийн цахилгаан станцыг/М-Си-Эс групп хөрөнгө оруулсан/ бас 50 МВт-ын Салхитын салхин цахилгаан станцыг /Ньюком групп хөрөнгө оруулсан/ Монгол Улсын том бүтээн байгуулалт гэж ярих ёстой.

Мэргэжлийн бус сайдууд эрчим хүчний үнийн асуудлыг сайн ойлгодоггүй. Эрчим хүчний үнэ нэмж саяхан бөөн асуудал боллоо. Хэрвээ мэргэжлийн удирдлагатай байсан бол арай өөрөөр асуудлыг шийдэх байсан байх. Нэмэхгүй бол болохгүй, үүнийг бид ойлгож байна, гэхдээ өнөөдрийн нөхцөлд хавтгайруулан нэмэх биш, үе шаттайгаар нэмбэл олон нийт ойлгох байсан. Хэрэглэгчдээ тав ангилж болно. Эхний ангилалд гадаадад экспортын бүтээгдэхүүн гаргадаг алт, зэс, жонш, нүүрс гэх мэт байгалийн баялаг олборлодог уул уурхайн үйлдвэрүүд хамаарна. Тэд бодит өртөг зардалд тулгуурласан эрчим хүчний үнийг төлөх чадвартай учир заавал хямд үнээр эрчим хүчийг худалдан авч эрчим хүчний салбарыг хямралд оруулах гэж зүтгэхгүй байх, асуудлыг ойлгох байх.

Хоёрдугаар ангиллын хэрэглэгчдэд тансаг хэрэглээний үйлдвэр үйлчилгээний газрууд хамаарна. Архи, пиво, тамхины үйлдвэрүүд, бар, ресторан, караоке, биллиардны газрууд, зочид буудлууд  зэрэг нь олон улсын зах зээлийн үнээр бараа бүтээгдэхүүн үйлчилгээгээ худалдаж байгаа байгаа учир зах зээлийн үнээр эрчим хүчээ худалдан авахад асуудал үүсэхгүй байх. Заавал хямд үнээр эрчим хүч худалдан авч эрчим хүчний салбарыг алдагдалд оруулна гэж зүтгэхгүй. Эдгээр хоёр ангиллын хэрэглэгчдийн үнийг бодлоготойгоор нэмэх бол үлдэх гурван ангиллын хэрэглэгчдийн үнийг шууд биш шат дараалалтайгаар нэмж болно.

Гуравдугаар ангиллын хэрэглэгчид болох жижиг дунд үйлдвэрүүдийн үнийг нэмэхгүй тэвчье. Тэд ашигтай ажиллаж бизнес нь цэцэглэн хөгжих үе ирнэ, тэр үед асуудлыг хөндөе. Дөрөвдүгээрт улсын төсвийн албан газрууд. Улсын төсөв алдагдалгүй болох үе бас ирэх байх, тэр үед асуудлыг хөндөе. Тавдугаарт, жирийн айл өрх, иргэд. Амьдралын төвшин сайжирч ард иргэд маань төлбөрийн чадвартай болсон үед мөн асуудлыг мэргэжлийн тооцоотой хөндөе. Ингэж хэрэглэгчдээ ангилж үе шаттайгаар үнийг зохицуулбал нийгэмд үл ойлголцол үүсэх нь хамаагүй бага байх болно.

Мэргэжлийн бус сайд нар эрчим хүчний салбарыг удирдан өнгөрүүлсэн 10 жилийн гашуун туршлагаас харахад ийм байна. Дээр нэр дурьдагдсан эрхэмүүдийг ямар нэг байдлаар шүүмжлэх үгүйсгэх гэсэнгүй, гагцхүү өөрсдийн мэддэг  салбартаа ажиллавал өөрт нь ч, ялангуяа улс оронд хэрэгтэй байна. Нийгэм эдийн засгийн бусад салбарууд ямар байдгийг мэдэхгүй юм. Хууль зүйн сайдын албыг зөвхөн хуульч мэргэжилтэй хүн хашсаар ирсэн гэж хэлэхэд маргах хүн байхгүй гэж бодном. Гэтэл мэргэжил шаардах ёстой Эрчим хүчний сайдаар яагаад мэргэжлийн хүн томилж болдоггүй юм бэ.

2000 онд Н.Энхбаярын Засгийн газарт дипломатч Л.Эрдэнэчулуун гадаад харилцааны сайдаар, эмч П.Нямдаваа эрүүл мэндийн сайдаар, инженер Б.Жигжид дэд бүтцийн сайдаар, багш А.Цанжид боловсролын сайдаар, хуульч Ц.Нямдорж хууль зүйн сайдаар, генерал Ж.Гүррагчаа батлан хамгаалахын сайдаар ажиллаж байсан санагдах юм.  Энэ жишээг өнөөдрийн улс төрийн нөхцөл байдалд тохируулан хэрэглэх талаар улс төрчид сайн бодмоор. Ямартай  ч Монголын олон нийт мэргэжлийн Засгийн газрыг хүлээж байгаа нь ажиглагдсаар байна.

Р.ГАНЖУУР

Монголын Эрчим Хүчний Инженерүүдийн Холбоо,

Ерөнхий нарийн бичгийн дарга

 

/Төлбөртэй нийтлэв/

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2014-10-02 112.72.13.112

Ганжуур гуай зөв асуудал хөндсөн байна. Дэмжиж байна. Гэхдээ салбарын сайд мэргэжлийн бус байсан ч гэсэн сайн удирдагч байж болно. Харин газар хэлтсийн дарга нар болон үндсэн мэргэжилтнүүдийг жүжигчин, цэргийн дарга нар хийхээр ямар олиг байхав дээ. Модны инженер эрчим хүчний хөгжлийн төвийн дарга хийгээд явж байх шиг. Тэгэхээр хөгжих үү зүгээр амбиц хөөсөн гадаадаар зугаалсан, тойрон хүрээлэгчдээ тойруулсан хөгийн амьтан

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.42.34

Ганжуур гуйан зөв байна. эрчим хүч Монол улсын хөгжил дэвшлийн нууруундаа үүрч яваа салбар энэ салбарыг улстөржүүлж доголдуулах нь төрийн хувьд маш том алдаа.

Avatar

эмч В.Хадхүү 2014-10-02 202.179.20.158

Эрчим хүчний инженер, энэ салбарт насаараа ажиллаж бүх нарийн ширийнийг нь андахгүй мэдэх болсон Р.Ганжуур олон зөв асуудлыг хөндсөн байна. Эрүүл мэндийн салбарын мэргэжилтний хувьд ЭМС-аад ажиллаж байсан эмч нар (багш, сэтгүүлч биш) илүү зөв бодлого хэрэгжүүлж, ард түмний эрүүл мэндэд ээлтэй байсныг мэднэ. Сүүлийн 10 жилд Гүндалайгийн " Эрүүл монгол хүн" хамгийн шилдэг хөтөлбөр байсан. Эрчим хүчний салбарт энэ зүй тогтол байгаа нь мэдээж. УИХ гишүүн сайд байх нь яамныхаа, салбарынхаа ажил асуудалд цаг заваа гаргахад нь ихээхэн хүндрэл учруулдаг нь тодорхой. Нээрээ Ламбаа сайд, Гүндалай сайд нартай жирийн эргэд байтугай, ЭМ-ийн байгууллагын удирдлагууд уулзаж ярилцаж чаддаггүй байсан. Олон ажил давхацдаг байх. Монгол улсын хэмжээнд шийдвэрлэх асуудал ихтэй, сайн цэгцэрч чадахгүй байгаа салбарын нэг нь гарцаагүй эрчим хүчний салбар. Тэд мэрэгжлийн удирдлагыг үгүйлж байгаа нь Ганжуурын өгүүлэл болон түүнд хандсан сэтгэгдлүүдээс харагдаж байна. 1917 онд орос орон дээр цахилнаажуулалтыг нэмбэл социализм гэж томъёолж байсан гэдэг . . .эрчим хүч монголчуудын амьдралыг өөд нь татаж, өнөөгийн нэн тулгамдсан олон асуудлыг (утаа, тоос, өвчлөл, ядуурал, шөнө оройн гэмт хэрэг, хотын машины түгжрэл, ЖДҮ-ийн хөгжил, ) шийдвэрлэх гарц мөн . . эрчим хүчинд дан дээлтэй, мэргэжлийн сайд хэрэгтэй л бололтой . . .

Avatar

Setgedel 2014-10-02 103.229.123.36

Ganjuur engineeriin bichsen, yarij bgaa ni erunhiilugchiin sanaltai yag saihan taarch bgaa yum bishuu

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.122.93

Сэтгүүлч Б.Ганчимэг ерөнхийлөгч Ц.Элбэгдоржтой саяхан хийсэн ярилцлагаас : Сэтгүүлч : Давхар дээл гэдэг сэдвээр бид баахан шуугилаа. Одоо яах юм бэ. Дахиад л ингээд цаашаа явах юм уу. Х.Баттулга л тайлаад явлаа. Өөр юу болов. Юу ч болсонгүй. Ерөнхийлөгч : УИХ дээр Их Хурлын гишүүд тэр хуулийг батлахгүй гэж санал өгсөн шүү дээ. Хуулиа хэлэлцэж хэлэлцэж, олон хоног зарцуулж зарцуулж санал өгөхдөө батлахгүй гэсэн тохиолдол бол бараг гарч байгаагүй.Тэр хуулин дээр л гарсан. Тэр явдлын дараа Ерөнхий сайд надад хүсэлт тавьсан л даа. Сэтгүүлч : Хүсэлт ээ, ямар? Ерөнхийлөгч : Намрын чуулган болтол та энэ асуудлыг битгий хөндөөч ээ гэж. Би тэр хүсэлтийг нь хүлээж авсан. Одоо бол намрын чуулган эхэлж байна. Энэ асуудал хөндөгдөх ёстой. Хэрвээ ямар нэгэн сайд өөрчлөгдөх юм бол дараагийн томилогдох сайд нь их хурлын гишүүн биш, үнэхээр нэр хүндтэй, мэргэжлийн,тухайн салбартаа тод, том, хүлээн зөвшөөрөгдсөн тийм сайд томилогдоосой гэсэн ийм л хүсэл надад байгаа. Ер нь тэр давхар дээлний асуудлыг би оруулж шийдүүлнэ.

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.122.93

Мэргэжлийн бус хэдэн нөхдүүд албан тушаалаа алдахаас айж ихэд сандарч тэвдэж байгаа бололтой. Та нар тэгээд Гаанжуур гуай шиг нийтлэл бич л дээ. Мэргэжлийн бус засгийн газрыг бид хүсч байна гээд л.

Avatar

МАРЗАГНАЛДАХАА БОЛЬ 2014-10-02 202.72.245.194

ийм марзан юм сүүлийн үед ярьдаг болжээ. дэд бүтцийн сайдаар барилгын төмөр замын нисэхийн аль мэргэжилтэнг тавих вэ? эсвэл мэргэжлээр нь хэдэн зуун яам байгуулахуу?

Avatar

Huuy sonion 2014-10-02 103.229.123.36

Yamar teneg yum be heden zuun yam genuu ard tumen teneg bish shuu cham shig za yu mergejil bolovsrolgui naimaachin ulsiig mini haashaa l chirne ve

Avatar

Зочин 2014-10-02 182.160.1.74

Зарим үед мэргэжлийн хүн байгаад ч хэрэггүй байдаг л юм. Эрүүл мэндийн сайдаар ажиллаж байсан Батсэрээдэнэ, Сонин гэх мэт нөхдүүд тооны багш Ламбаагаас долоон доор ажиллаж байсныг санаж байна. Одоо ч ёстой л тэдний сайд байсныг ч хүмүүс марьсан биз дээ

Avatar

zochin 2014-10-02 150.129.141.37

ganjuur gyai u goridood baigaa um bol doo?.

Avatar

Зочин 2014-10-02 150.129.141.92

Боловсрол ч гэсэн дээ. Цанжид, Отгонбаяр, Энхтүвшин, Цагаан, одоо Гантөмөр гэх мэтээр тоглуулж л байна даа. Хуулийг малын эмч нэг удаа сайд болсныг эс тооцвол ханатай байгаа. Гэхдээ хуульч мөртлөө Тэмүүжин л өдгөө самарч дууслаа даа хө.

Avatar

zochin 13 2014-10-02 112.72.13.100

argagui l salbaraa meedeg hun shig bardam duugarch baina..hun bolgon iim dorvitoi bodoj setgej duugarch baij ene teneg dampuu uls torchdiig bairand ny tavij ajil amidral zov zamdaa orno …onoodor ajil sain hiij chadah mongol hovor bolood b.a shuu

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.26.192.190

Энэ Р.ГАНЖУУР гэгч өөрөө Баабарын бичсэнийг уншаагүй, эсвэл ойлгоогүй гар байна л даа. "Мэргэжлийн" гэж байгаа болохоос "мэргэжилтний" биш гэж маш тодорхой бичсэн байсан даа.

Avatar

JHG 2014-10-02 182.160.33.54

Т.Очирхүү сайд болоод Орхон голын УЦС-ыг барих төсөл хөтөлбөр хийлгэв. Б.Эрдэнэбат сайд болоод Эгийн голын УЦС-ыг бариулна гээд шавыг нь тавив. Ч.Хүрэлбаатар сайд Эгийн голын УЦС-ыг бариулахгүй гэсэн Засгийн газрын шийдвэр гаргуулав. Д.Зоригт сайд болоод УЦС-ын талаар ам ангайхгүй байсаар албаа дуусгав. Засгийн газарт оорт бодлого байхгуй учир сайд нар дур дураараа шийдвэр гаргаж байгаагийн сонгодог жишээ. Засгийн газарт бодлого байхгуй бол сайд мэргэжлийн байгаад ч шийдвэр нь ийм л байна !!!!

Avatar

Зочин 2014-10-02 182.160.32.140

Дэмжиж байна мэргэжлийн мэдлэгийг хундлэхгуйгээр монгол цаашдаа хогжихгуй сайн менежер сайн сайд байж болноо гэвч. Монголын нохцолд ихэнх дарга сайд нар мэргэжлийн зовлолгоо хулээж авдаггуй мэргэжилтнууд чинь ажлаасаа халагдахаас айгаад. Дуугардаггуй сайд дарга нар судалгаа мэдээллийг от тоодоггуй ойлгодоггуй намынхаа даргад унэнч байвал л суудлаасаа ховрохгуй гэж уздэг энэ байдлыг ундсээр нь засах хэрэгтэй сайн мэргэжилтнийг сайн удирдагч болгоход хялбар харин нам дагасан албан тушаал горилогсод хэзээ ч сайн мэргэжилтэн болж чадахгуй

Avatar

meregil- medleg- hariytsalga 2014-10-02 185.64.196.188

Ha ha ha yls turch gedeg sain dyriin yran saihanchdiin armi bii bolsonoos hoish manai ylsiin seheeten,bolobsroltoi medlegtei humuus ad uzegdej ehelsen ni mongoliig haranhyi mynhag bailgah gesen bodlotoi holbootoi um bailgyu dee .Salbaraa 10 hyryy shigee meddeg,ajiliin undur hariuytsalgatai ,medleg ouyntai humuus ni haachsan um boldoo.Jisheelbel Batlan hamgaalah yamiig tsergiin bys humuus ochij talhalj gyitsen bysad ni teged oilgomjtoi.Haruytsalgagyun zyd haa saigyu Mongoliig min burheed 24 jil ungurluu

Avatar

Хурц 2014-10-02 103.229.121.81

Мэргэжлийн хүн гэдэг мэргэжлийн л байдаг юм байна.Энэхүү нийтлэлийг уншаад ихээхэн зүйлийг эргэцүүлж бодоход хүргэлээ.Салбарын сайд хүн гэдэг бол мэргэжлийн хүн байхаас гадна салбартаа багагүй хугацаанд ажилласан ажлаа арван хуруу шигээ мэддэг,хаана нь юугий нь засвал салбар нь хөгжөөд ирхэв,хаана нь юу нь доголдвол ажил урагшгүйдхэв гэдгийг мэддэг мэргэжлийн л хүн байх ёстой.Монгол Улс эрчимтэй хөгжиж өгөхгүй яваа нь ерөөсөө л мэргэжлийн бус буюу элдэв улс төрчдөөр салбарыг удирдуулдагаас болж эцэстээ улс нийгэм л хохирч байна шүү дээ.Соц нийгмийн үед олон шалгуурыг давсан мэргэжлийн л хүн тухайн салбарыг удирддаг байсанаар Монгол Улс минь улс шиг улс,айл шиг айл л явсан юм шүү.Та бид ой санамжаа сэрээх,бодох юм их л байна.Асуудалыг зоригтой дэвшүүлэн мэргэжлийн хүний нүдээр харж,мэргэжил гэдэг чухам ямар эрхэм болох талаар өгүүлэл бичсэн Ганжуур инженерт талархал илэрхийлъеэ.Монголчууд минь үнэн зөв зүйл хэлсэн хэн нэгэндээ хүндэтгэлтэй хандаж,элдэв гаж байдлаасаа салцгаая.

Avatar

Uls 2014-10-02 64.183.81.150

Ganjuur guai mash zob zuil bichij bna.ta sanaagaar ***** unaarai ta alban tushaald durtai xun bish xarin xashij uzsen xun tul uuniig bichij bga yum.Mergejiliin bus ondor bolobsrol uxaantai xumuus aj axui medexgui tenegees teneg baidag tsag xugatsaa l barj idej uuj shou xiideg yumaa ,minii Mglchuudaa

Avatar

Хүрлээ 2014-10-02 202.21.106.104

Геологи уул уурхай эрчим хүчний сайдаар сонинпилийг сонгоё гэдэг санал дэвшүүлж байна. геологийн хайгуулыг Монголын ихэнхи нутагт хийгээгүй.Геологийн хүрээлэнг байгуулж ахмад шинэ геологичдыг хамтран ажиллуулж зүгшрүүлж жинхэнэ институт болгох, уул уурхайн салбарт хөрөнгийг босгож чаддаг шинэлэг авхаалжтай хүмүүсийг бий болгох, эрчим хүчний салбар одоо ч зөв явж байна гэдгийг 4-р ТЭЦ-ийн даргаар зөв хүн тавигдах шиг. Цаг хугацаа харуулна биз ээ.Сономпилд амжилт хүсье.Өргөн /размах/сэтгэе.ТЭЦ-4-ийн даргыг тавьсан шиг ажлын байранд зөв сонгож тавьяа.

Avatar

зочин 2014-10-02 103.229.121.244

Ганжуурийн бичсэн зүйл олон хүний сэтгэлд хүрч дэмжих, хараах, хорсох , хонзогнох байдлаар сайн муу аль ч байдлаар анхааралд орж байгаа нь хоосон зүйл бичээгүй гэдгийн баталгаа байх. Эрчим хүчний салбарт 20 жилд хийгээгүй их бүтээн байгуулалтыг 2 жилд хийлээ гэж амтай болгон орилох хэрэггүй. Энэ салбарт ажиллаж хөлс хөдөлмөрөө оруулж яваа мянга мянган ажилтнуудыг гутаахыг санаархдаг хүмүүс байгаа нь харамсалтай. Танай гэр оронд цахилгаантай, дулаахан, халуун хүйтэн ус 24 цагийн туршид байлгаж таны хэрэглээг хангахын тулд энэ салбарын хамт олон хоёргүй сэтгэлээр зүтгэдэг юм шүү. Энэ салбарт ажиллаж байгаа инженерүүд, ажилчид өнөөдрийн байдлаар эрчим хүчний салбар ямар түвшинд байгааг мэдэж байгаа учраас энэ асуудлыг хөндсөн шүү дээ. Захын наймаачин эрээнээс авчирсан бараагаа зарахдаа ашгаа тооцож зардаг байхад цахилгаан , дулааны үнийг өөрийн өртөгөөс нь хэтэрхий доогуур тогтоож алдагдалд оруулж байгаагаа ухаардаг хүн байна уу? ДЦС-3 ТӨХК, ДЦС-4 ТӨХК- компаниудын суурилагдсан чадлыг 50, 123МВт-аар нэмэгдүүлсэн нь эх үүсвэрийн тодорхой нөөц бий болгож байгаа хөрөнгө оруулалт мөн. Дарханы станцийн суурилагдсан хүчин чадлыг 35МВт-аар өргөтгөх төслийн ажил эхлээд 3 жил болж байхад тоноглол ньч захиалагчийн хашаанд буугаагүй ашиглалтанд оруулах хугацаа бүтэн жилээр хоцорч байхад ЭХЯ болн ЭЗХЯ анхаарч асуудлыг авч үзэхгүй байгааг юу гэж ойлгох вэ? Энэ төсөл өртөг нь бага унацгүй гэж орхиж байгаа биш үү? Эрчим хүчний өнөөгийн байдлын талаар нээлттэй хэлэлцүүлгийг хийхийг санал болгож байна.

Avatar

wdpo 2014-10-02 150.129.141.21

Mergejliin Luivarchdiin zasgiin gazar yavaad bnshu dee Bodit jishee S.Erdene bur yal edelj baisan mergejliin gemt xeregten shu dee Dandaa mergejliin xulgaichid kostyum pidjak umsood nudnii shil zuucheed suuj bn shu dee Nugoo uls turd omno n yal edelj bsn xuniig oruulaxgui ene ter yasan be

Avatar

MGL 2014-10-02 150.129.142.56

Yerunhii said bol sain manager baij bolno. Harin busad saiduud ni mergejliin l humuus baih yostoi. Demjij bn.

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.204

Мэргэжлийн бусынхан хөөрхий муу Гаанжуурыг хүнд их буугаар нэгэн зэрэг зохион байгуулалттай нэгэн зэрэг нэгдсэн фронтоор галлав. Тэр муу амьтан тэссэн болов уу. Урьд өмнө эрчмийнхэн нэг нэгнийгээ ингэж буудаж байсангүй. Зүгээр л шүүмжилдэг байв. Анх удаа ийм *****, муу үгс интернэтэд гарч ардчиллын жилүүдэд тохиолдлоо. Мэргэжлийн бусынхны суурь хүмүүжил боловсрол ийм байгаа бололтой. Харин мэргэжлийнхэн (инженерүүд, эдийн засагчид,санхүүчид) салбараа мэддэг болохоор түүнийг дэмжив бололтой.

Avatar

Zochin 005 2014-10-02 150.129.141.30

Ene niitleliig demjij bn.Odoo Mongoliin uul uurhai,hund uildver, erchim huchnii salbar ineedmiin kino shig l bolson baigaa daa. Deer ued "Toguuliin tsohilt" geed orosiin ineedmiin kino gardag baisan. Ter kinond tamirchidiig hoorond ni anduuraad uur uur mergejiliin temtseend oruulaad buun ineedem boldog doo. Yag l tiim ineedmiin kino Mongold garaad olon jil bolloo doo huurhii. Nooluur-cashmere-uud uul uurhaig untuulaad, malchin tarialanchid hund uildver-g chigluuleed, tseregiinhen erchim huch-g bazaad, boo murgulchid ediin zasagiig elgeer ni hevtuuleed saihan baina oo.

Avatar

Malaa 2014-10-02 106.188.229.128

Chi Enkhsaikhan shig mungu bosgoj ajil hiij chadahuu muu huseegui tavidasaa

Avatar

Зочин 2014-10-02 122.201.17.98

тиймээ Зоригтой л хэлсэн байна. Төрийн албадуудын дийлэнх нь мэргэжлийн бус хүмүүс болсон болохоор тэдгээр хүмүүс их эмзэглэж байгаа юм байна. Хийх юмныхаа учрыг олдоггүй болохоор өдөржингөө интернет ухаж хэл амаа билүүдэж сууддаг. Тэдгээр хүмүүс л өөрийг чинь доромжилж байх шиг байна. Кодыг нь харахнээ цөөхөн хэдхэн хүн л байна. Эвий зайлуул зүүгдэж явдаг сайд дарга нар солигдчих гээд тэд их л сандарч байгаа юм байнаа. Эрт орой нэгэн цагт тархиан шаагаад ирэхээр мэргэжлийн үнэ цэнийг нийтээрээ мэдрэх байх даа. Ядаж мэргэжлийн биш юмаа гэхэд улс орноо гэсэн сэтгэлтэй нэгэн энэ гол салбараа авч явмаар юм даа мөнгө, эрх мэдэлд дуртай хэн бүхий тоглодог салбар эрчим хүч биш л баймаар юм даа. Бүх хүн эрчим хүч хэрэглэдэг болохоор бага зардлаар өөрсдийнхөө хувийн бизнесийг өргөжүүлэхээр зальтай хүмүүс эрчим хүчинд ороод байна. Учир нь тэд эрчим хүчинд өөрсдийнхөө объектийг үнэ төлбөргүй холбуулдаг гэсэн.

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.41.62

Чоно борооноор гэдэг зүйр үг л санагдаад байна даа.

Avatar

zochin 2014-10-02 127.0.0.1

salbartaa mergeshsen hun l salbariig udirdana shuu de sain manager gej ajil medehgui gariig l heldeg bhgui yu eruul mend bolovsrol erchim huch geed zaaval ene taliin mergejiltei hun bh shaardlagatai bna

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

Мэргэжлийн инженер зөндөө бий. Харин шилдэг удирдагч, чиглүүлэгч, манлайлагч тэдэнд хэрэгтэй.

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

Ганжуурыг бүх инженерүүд мэднэ дээ. Өөрөө дарга болохын тулд хэнийг ч уландаа гишгэх нөхөр. Энэ нийтлэлээ анх Сономпил сайдыг анх гарч байхад бичихгүй яасийн. Арчаагүй зан гаргахаа болиоч дээ

Avatar

zochin 2014-10-02 103.229.120.133

ene hunii zuv shdee

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.11.192.14

Энэ нийтлэлийн эсрэг байр суурьтай байна. Сайн менежер сайн сайд байж яагаад болохгүй гэж заавал мэргэжлийн хүн сайн ажилладаг гэж хаана байсан юм.

Avatar

батаа 2014-10-02 103.11.192.14

заавал мэргэжлийн сайд нар сайн ажилладаг бусад нь муу ажилладаг гэсэн жишиг хаана байна. Засгийн газрыг муу ажиллаж байна гэхээсээ илүү яавал хамтарч алдаа оноон дээр нь дэмжлэг болох талаар ярихгүй байгаа юм бэ? Эрчим хүчний салбар энэ нийтлэлийг бичсэн нөхрийн хийж чадах ч үгүй зүйлийг хийсэн шүү дээ

Avatar

батаа 2014-10-02 103.11.192.14

заавал мэргэжлийн сайд нар сайн ажилладаг бусад нь муу ажилладаг гэсэн жишиг хаана байна. Засгийн газрыг муу ажиллаж байна гэхээсээ илүү яавал хамтарч алдаа оноон дээр нь дэмжлэг болох талаар ярихгүй байгаа юм бэ? Эрчим хүчний салбар энэ нийтлэлийг бичсэн нөхрийн хийж чадах ч үгүй зүйлийг хийсэн шүү дээ

Avatar

батаа 2014-10-02 103.11.192.14

заавал мэргэжлийн сайд нар сайн ажилладаг бусад нь муу ажилладаг гэсэн жишиг хаана байна. Засгийн газрыг муу ажиллаж байна гэхээсээ илүү яавал хамтарч алдаа оноон дээр нь дэмжлэг болох талаар ярихгүй байгаа юм бэ? Эрчим хүчний салбар энэ нийтлэлийг бичсэн нөхрийн хийж чадах ч үгүй зүйлийг хийсэн шүү дээ

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.179.17.77

ok bolson bn

Avatar

chuka 2014-10-02 202.179.17.77

ok

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.11.192.14

Эрчим хүчний салбарт энэ 2 жилийн хугацаанд чамгүй олон зүйл хийгдлээ штээ. Өмнөх 20 жилд л хийж амжаагүй байгаа хэдэн станцтайгаа л үзэж тараад байсан штээ.

Avatar

damjuulah 2014-10-02 202.131.226.166

sain bn mash zuv niitlel bichlee. uneheer tiim shu uu. ercgimhuchnii salbart zubhun mergejliin udirdagch bh ni zuv. GANJUUR DARGIIG DEMJIJ BNA ERCHIM HUVHNIIHEN

Avatar

Зочин 2014-10-02 119.40.97.107

"ГАЛ ЗАЛИГДАГ ГААНЖУУР" ЧИ ГАЛЗУУРАВ УУ, ЗАСАГТ БАЙСАН БҮГДИЙГ ЧИ, ЧИНИЙ НӨХӨД ЗАЛИГЧИХСАН БИЗ ДЭЭ.

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.41.62

Чоно борооноор гэгчээр энэ хүн одоо юучив дээ. Яам тамгын газрыг мэргэжлийн менежер удирдаж явах ёстой байдаг юм. Тань шиг дарга болох гэж донтсон хүн бол монтёр, гагнуурчин хийвэл яг таарна. За тэгээд таны талаар эрчим хүчний салбарынхан муу мэргэжилтэн гэдгийг чинь мэднэ дээ.

Avatar

dfdf 2014-10-02 202.170.65.137

Шаана биз чи.

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.107

Энэ нийтлэлд яасан их эмзэглэж байнаа. Бид удахгүй наад их бүтээн байгуулалт гээд байгаа эдгээр ажлын цаана юу хийгдсэн, Мега төсөл гээд Чингис бондоос 50 сая доллар авчихаад хийсэн юмгүй 2 жил шоудсан зүйлийн чин талаар мэргэжлийн хүмүүсийн дүгнэлтийг дэлгэж тавих болно. ЭХ салбарын нэг ч гэсэн инженерүүдийг битгий гутаан доромжил за. Хууль цааз бий шүү. Мэргэжил гэж юу байдгийг бид ойлгуулах болно. Чадал чинь хүрвэл нээлттэй хэлэлцүүлгэд энэ захиалгат зүйлийг бичээд байгаа нөхдийг урьяа. Мэргэжлийн хүмүүстэй харьцах нь улс төрчид та нарын ард түмнийг хуурахтай чинь адилгүй шүү…

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

чи эрчим хүчний салбарт юу хийж гийгүүлсэн гэж олон долоон юм хуцаж байхын. Байнга албан тушаал горьдож олон юм ярьж бичиж байхын

Avatar

MGL 2014-10-02 150.129.142.56

Hehe chi ih durgui yumaadaa yanz ni? ajlaa aldana gej aigaa yu? 202.70.44. …?

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

ганжуур гуай өөрчлөгдөөгүй хэвээрээ байна. та ийм л хүн байсан иймээрээ л дуусах хүн байна даа зайлуул!!! албан тушаалын төлөө юу ч хийхээс буцахгүй хүн юмдаа хөөрхий…

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

Ганжуурыг бүх инженерүүд мэднэ дээ. Өөрөө дарга болохын тулд хэнийг ч уландаа гишгэх нөхөр. Энэ нийтлэлээ анх Сономпил сайдыг анх гарч байхад бичихгүй яасийн. Арчаагүй зан гаргахаа болиоч дээ

Avatar

zochin 2014-10-02 103.229.121.100

mash zov

Avatar

??? 2014-10-02 122.201.17.98

зөв

Avatar

Эрчимхүү 2014-10-02 150.129.141.136

Эрчим хүчний салбарыг инженерүүд авч явдаг болохоос менежерүүд авч явдаггүй юм. Ямар технологио мэдэхгүй менежерүүд хэрхэн зөв шийдвэр гаргаж чадах билээ. Инженерүүд л гэж нэрлэгдэж байгаа болохоо тэр менежерүүдийн хийдэг ажлыг ихэнх нь хийгээд л явж байдаг. Улс эх орныхоо гал голомтыг хэвийн байгаасай л гэсэндээ санаа зовж явдаг болохоос элдэв албан тушаалын хойноос инженерүүд хөөцөлддөггүй. Инженерүүд бол улстөрчид биш худал амлагчид биш юмыг бодитойгоор нь хардаг ард түмэн улс орныхоо эрх ашгийг л боддог. Харин менежер болон улс төрчид мөнгө бодохоос өөр юу ч боддоггүй зөвхөн өөрсдийнхөө эрх ашгийг л хамгаалдаг нь үнэн ш дээ. Эрчим хүчний салбарыг тэд өөрсдийнхөө эрх ашгийг хамгаалах үүднээс хөзөр болгон ашиглаж нийгмийн хамгааллын чиглэлээр янз бүрийн хөтөлбөртөө ашиглаад байгаа учраас л салбар эцэстээ хүнд байдалд ороод байгаа билээ. Инженер байсан хүмүүс мундаг менежерүүд болоод явж байгаа жишээ дэлхий дахинд төдийгүй манай Монголд маань хангалттай байгаа.

Avatar

ИРГЭН 2014-10-02 203.91.112.186

ЯМАР Ч САЛБАРЫГ МЭРЭГЖЛИЙН ХҮН УДИРДАХ НЬ ЗӨВ. ГЭХДЭЭ МЭРЭГЖЛЭЭС ГАДНА СЭТГЭЛТЭЙ, ЗҮТГЭЛТЭЙ, БУРУУ БОДОЛГҮЙ / хулгайч, авилгач биш/ ХҮМҮҮС БАЙХ ЁСТОЙ. МАНАЙ ОДООГИЙН УИХ-ын ГИШҮҮД, САЙД ДАРГА НАРЫГ ХАРААД БАЙХАД МЭДЭХГҮЙ ЮМ ТЭДЭНД АЛГА: МАЛ АЖ АХУЙГ МЭДЭЖ БАЙНА, УУЛ УУРХАЙГ МЭДЭЖ БАЙНА, БАНК САНХҮҮГ МЭДЭЖ БАЙНА, ЭРҮҮЛ МЭНД, БОЛОВСРОЛ, СОЁЛ ШУ-ыг МЭДЭЖ БАЙНА, САНСАР СУДЛАЛ МЭДЭЖ БАЙНА , ЁР АГУУ ХҮМҮҮС. ХАРИН ЧАДАЖ БАЙГАА ЮМ ЮУ Ч АЛГА, ҮГҮЙ ТЭД АВИЛГА АВЧ ЧАДАЖ БАЙНА, ТӨСВӨӨС ХУЛГАЙ ХИЙЖ ЧАДАЖ БАЙНА, БАС АЖИЛ УНАГААЖ ЧАДАЖ БАЙНА.

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.107

Монголчуудаа нэг нэгнийгээ яасан муухай үгээр гутаан доромжилдог болоо вэ? Ганжуур луу бүлэглэж дайрч байгааг чинь хараад бүр зүрх өвдчихлөө. Бас инженерүүдийг яасан муухай гутаан доромжилно вэ? Инженер хүн юу г ч хийж чаддаг юм шүү. Инженерүүдийг төсөл авч явж чаддаггүй , салбараа удирдаж чаддаггүй гэж чи юугаа бичээд байгаа юм вэ? Ингэж байж эрчим хүчний инженерүүдийг босгочихвоо. Учраа мэдэж байж юмаа бичээч. Бүтээн байгуулалт нэрийн ямар их мөнгө угаагдаж байгааг бид мэднэ шүү. Тэнэгүүд байгаа юм шиг битгий бод. Хууль цааз гэж бий шүү. Бид эвлэлдэн нэгдвэл юу ч хийж чадна за. Үгээ бодож бичээрээ……

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.107

Бүтээн байгуулалт гээд баахан сүржигнэх юм. Хэр чанартай ажил байсныг энэ өвөл харуулах биз. Амгалан энэ сарын 15 орно гэсэн хаа байна даа. Эрчим хүчний салбарын өр авлага, санхүүгийн чадавхи ямар болсныг та нар нуугаад байгаа болохоос биш үндэсний аюулгүй байдалд заналхийлэх хэмжээнд хүрчихээд байгаа юм биш үү? Мэргэжлийн бус хүмүүс шоуг илүүд үздэг болохоос яг мөн чанарыг нь хэзээ ч харуулж хэлдэггүй л байхгүй юу? тэгээд ч чадахгүй тиймээс л мэргэжлийн удирдлага гээд байгаа юм. Чингис бонд босоогүй бол энэ бүтээн байгуулалт хийгдэхгүй л байсан. МАН намын үүрэг роль ч энд их бий шүү. Худал зүйл бичихээ болимоор юм.

Avatar

Zochin 2014-10-02 122.201.19.142

Mergejiliin hun gej uuriiguu heleed baigaam uu daa. Tiim l mergejiliin hun heregtei geed baigaa bol sain engineeruudeer yam udirduulna geed tender zarlaval zugeergui yu.

Avatar

janik 2014-10-02 49.0.133.63

Contsessiin geree hurtel hiihgui bi oor company zutguulj bgaa geed bh yum daa.Sonompil ,Batbayar hoer yum haraad geree hiihgui bna.horongoo gargaad hiie geed bhad hurtel hor nairuulaad uuj idej hanahgui yumaa

Avatar

Zochin 2014-10-02 122.201.19.142

Sanal ogt niilehgui baina. Yam udirdana gedeg ni mergejildee sain baihaasaa iluuteigeer sain management heregjuuleh shaardlagatai baidag. Mun todorhoi tomoohon ajilduudiig olond tanigdsan humuus l avch yavahaas argagui baidagiig umartaj bolohgui. Ene hun uuruu zohicuulah horoond olon jil ajillahdaa dorvitoi ajil hiigeeguig l medeh yum baina.

Avatar

иргэн 2014-10-02 202.126.91.180

Сэтгэгдэл унших гэсэн сайтыг хаачихсан байна. Хэн бэ… юунаас айсын болоо, мэрэгжлийн хүмуусээр ажиллуулья

Avatar

Зочин би 2014-10-02 124.158.90.25

Зөв зүйл бичсэн байна. Нэг хүнрүү дайрсан юм алга. Салбартаа санаа зовсон хүний үг байна, дэмжиж байна. Дараагийн сайд би болмоор байна.

Avatar

Иргэн Цээлээсүрэн 2014-10-02 202.180.216.233

Төр засгийн төвшинд улс төрийн бүлэглэл гарч ирдэг зарчим ноёрхож байгаа өнөөгийн нөгцөлд мэрэгжлийн эвсэл,холбоог хүчтэй болгон төрийн бүлэглэлд дуу хоолойгоо хүргэдэг механизмыг буй болгох нь бидний хоошлуулшгүй зорилт гэж үзээд хүчирхэг төрийн бус байгууллага байх нь арай дээр гэж боддог болсон шүү.Гэхдээ энэ нь гарц биш боловч ор хоосноос дээр л байх болов уу?Түүнээс биш сайд хэн ч бай улс төрийн бүлэглэлийн дуулгавартай зарц байхаас өөр аргагүй нөгцөл байдалд оруулдаг жишиг байгааг Х.Баттулгын байдлаас харагдаад байгаа юм.Илэн далангүй саналаа ил тод илэрхийлэхиййг хичээсэндээ хүлцэл өчиж байна.

Avatar

Иргэн Цээлээсүрэн 2014-10-02 202.180.216.233

Харин ажиллаж байгаа шугам сүлжээ станцуудын хувьд алдагдалгүй ажиллуулах нь нэг сайдаас үл хамаарах шинжтэйгээр он цагийг элээж байгаа нь үнэндээ биднихй гутамшиг.Хэрэгцээний өртгийг хэрэглэгчдэд ойлгуулах цаг болсон доо. Энэ нь улс төр биш л дээ..Бид хамгийн их ажиллаад хамгийн их хараалгаж зүхүүлж байгаа нь шудрага ёсонд нийцэх үү? Иймээс сайд хэн байхаас үл хамааран салбарын онцлог ,нийгэмд гүйцэтгэж буй үүрэг роль үүсээд байгаа нөгцөл байдлыг хэрэглэгчид ,төр нийгмийн зүтгэлтэн хэн ч бай ойлгох хэмжээнд хүртэл ажиллахад бид бүхний зүтгэл сэтгэл оролцоо ялангуяа төрийн бус байгууллга хэлбэрээр зохион байгуулалтад орох нь зөв болов уу даа

Avatar

Иргэн Цээлээсүрэн 2014-10-02 202.180.216.233

Харин үнэ тарифийн тухайд тантай санал нийлдэггүй юм.БИ аливаа юм жамаараа л байх ёстой гэдэг үзэл бодолтой байдаг .Одоогоор гар утас хэрэглэлэггүй иргэн Монгол улсад байхгүй бөгөөд сард дундачаар 5000-60000 төгрөг төлж байна.Энэ магнай гэр бүлийн дундач юм.6 настай зээ охиныг оролцуулаад л тэр.Гэтэл манайх цахилгааны төлбөрт сард өрхийн хэмжээгээр 25000-32000 төгрөг төлж байна.Өрхийн төсөвт утасны зардал дундачаар 80000-135000 төг байхад цахилгааны зардалд дээр дурьдсан зардал гаргаж байгаа нь мэдээлэл холбооны зардал хэд дахин их байгаа нь харагдаж байна.Мөн миний бага дүү гэрт амьдардаг сайн зуух ашигладаг боловч жилдээ өвөл ,хавар намрын улиралд нийтдээ түлээ нүүрсэнд 530000-720000 төг зарцуулж байхад манайх халуун ус,дулааны төлбөрт шинэчилсэн тарифаар сард 72000 төг төлөхөөр байгаа нь жилдээ 750000 төг төлөх болж байгааг шудрага бус гэж үздэг юм .Гэрт нүүрс түлээгээр галлах ,төвийн дулаацуулгаар халаагдах хоёрын хооронд ахуй нөгцөл ажил хөдөлмөрийн зөрүү ихээхэн гардаг нь хэн бү

Avatar

Иргэн Цээлээсүрэн 2014-10-02 202.180.216.233

Мэрэгжилтэй хүн-мэрэгжлийн ажил ,төр засгийн бодлого тодорхойлоход ямар рольтойг мэдэх төр засгийн бүтэц бүрэлдэхүүнд ажиллаж байгаа хүмүүст дутагдаж байгаа талаар асуудал дэвшүүлсэн бүх нийтэд хамааралтай асуудал хөндсөн сайхан санаа байна. ЭРЧИМ ХҮЧНИЙ САЛБАР НЬ БАЯН ЯДУУ,ХАР ЦАГААН,ЯС ҮНДЭС,ЭРХТЭН ДАРХАТАН ХЭРГЭМ зэргээс үл хамааран адилхан хэрэглэдэг тул хөгжлийн бодлого нь нийгмийн хэрэгцээ бүрэн хангахад чиглэгдэх ёстой.Үүнийг гадарладаг хэсэг нь ЭРЧИМ ХҮЧНИЙ салбарынхан л даа.Өөрөөр хэлбэл хэний ч эрх ашгийг хамгаалах,эсвэл аль нэгэн тодорхой бүлэгт хандах маягаар асуудалд ханддаггүй ганц салбар юм шүү дээ.Үүнийг ганцхан хоол нойргүйгээр өдөр шөнийг үл ялган ухамсарт амьдралаа зориулж явсан цөөн тооны хүмүүс гадарладаг юм.Харин төрийн эрх мэдэлд хүрэх, эрх мэдлийн төлөө хушуурдаг нам ,эвсэл, хэсэг бүлгийн далайцаар амбицын хүчээр хөгжлийн бодлогыг яавч авч явж болмооргүй салбар нь ЭРЧИМ ХҮЧНИЙЙ САЛБАР ГЭЖ БОДДОГ.Иймээс салбарын бодлогыг нухацтай тодорхойлоход бодлогын зөвлөл мэрэгжлийн боловсон хүчний чадамжийг ашиглаж явахаас өөр боломж даан ч байхгүй дээ.

Avatar

Иргэн Цээлээсүрэн 2014-10-02 202.180.216.233

Мэрэгжилтэй хүн-мэрэгжлийн ажил ,төр засгийн бодлого тодорхойлоход ямар рольтойг мэдэх төр засгийн бүтэц бүрэлдэхүүнд ажиллаж байгаа хүмүүст дутагдаж байгаа талаар асуудал дэвшүүлсэн бүх нийтэд хамааралтай асуудал хөндсөн сайхан санаа байна. ЭРЧИМ ХҮЧНИЙ САЛБАР НЬ БАЯН ЯДУУ,ХАР ЦАГААН,ЯС ҮНДЭС,ЭРХТЭН ДАРХАТАН ХЭРГЭМ зэргээс үл хамааран адилхан хэрэглэдэг тул хөгжлийн бодлого нь нийгмийн хэрэгцээ бүрэн хангахад чиглэгдэх ёстой.Үүнийг гадарладаг хэсэг нь ЭРЧИМ ХҮЧНИЙ салбарынхан л даа.Өөрөөр хэлбэл хэний ч эрх ашгийг хамгаалах,эсвэл аль нэгэн тодорхой бүлэгт хандах маягаар асуудалд ханддаггүй ганц салбар юм шүү дээ.Үүнийг ганцхан хоол нойргүйгээр өдөр шөнийг үл ялган ухамсарт амьдралаа зориулж явсан цөөн тооны хүмүүс гадарладаг юм.Харин төрийн эрх мэдэлд хүрэх, эрх мэдлийн төлөө хушуурдаг нам ,эвсэл, хэсэг бүлгийн далайцаар амбицын хүчээр хөгжлийн бодлогыг яавч авч явж болмооргүй салбар нь ЭРЧИМ ХҮЧНИЙЙ САЛБАР ГЭЖ БОДДОГ.Иймээс салбарын бодлогыг нухацтай тодорхойлоход бодлогын зөвлөл мэрэгжлийн боловсон хүчний чадамжийг ашиглаж явахаас өөр боломж даан ч байхгүй дээ.

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.122.93

Нэг хүн рүү яасан их бүлэглэж дайрч байнаа. Санаа зовмоор. Ганжуурын бичсэнд санал нийлэх ч юм байна үгүй ч юм байна. Бүхэлдээ салбарынхаа төлөө санаа зовж бичжээ. Мэрэгжлийн бусчууд зохион байгуулалттайгаар эрчмийн салбарт орж ирээд бужигнуулаад байна уу даа гэж бодогдож байна.

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.107

Монголчуудаа нэг нэгнийгээ яасан муухай үгээр гутаан доромжилдог болоо вэ? Ганжуур луу бүлэглэж дайрч байгааг чинь хараад бүр зүрх өвдчихлөө. Бас инженерүүдийг яасан муухай гутаан доромжилно вэ? Инженер хүн юу г ч хийж чаддаг юм шүү. Инженерүүдийг төсөл авч явж чаддаггүй , салбараа удирдаж чаддаггүй гэж чи юугаа бичээд байгаа юм вэ? Ингэж байж эрчим хүчний инженерүүдийг босгочихвоо. Учраа мэдэж байж юмаа бичээч. Бүтээн байгуулалт нэрийн ямар их мөнгө угаагдаж байгааг бид мэднэ шүү. Тэнэгүүд байгаа юм шиг битгий бод. Хууль цааз гэж бий шүү. Бид эвлэлдэн нэгдвэл юу ч хийж чадна за. Үгээ бодож бичээрээ……

Avatar

5N HOSHUU MAL 2014-10-02 150.129.142.242

TARVAGA MALD ARAI L OROHGUI BOLOV UU TEJEEJ BOLDOGIIG CH UL MEDNE TAVAN HOSHUU MALD GAHAI TAHIA GALUU ZA BUR NOHOIG CH ORUULJ BOLOH L YUM MUNDULUUD CH UG NI TURAG L GEHEES HARAHAD HUURHUN 3N MUNDULIIG ICHEENEES NI GARAHAD NI BARIJ AVAAD BAGAAS NI SAIN HUMUUJUULBEES 5N HOSHUU MALIIN TOOND ORUULJ BOLOH GEHDEE ICHIH BULCHIRHAIG NI AVCH BOLOHGUI HARIN HUVCHIIG NI ABCH BOLNO

Avatar

DEMJIJ BAINA GEHDEE 2014-10-02 150.129.142.242

DAANCH NEMERGUI BIZDEE ALI HEDIINEE HOROO NAIRUULAAD EHELSEN HEREV MZG BAIGUULAHTAI TULVAL UURSDIIN HUNEE ORUULAH GEED YOSTOI TSUSGUI TSUSTAI DAIN DEGDENE DEE HEN SAIN HOR NAIRUULSAN NI DIILNE END ULS ORNII ERH ASHIG BOL BUR OGTOOS OGT BAIHGUI BOLNO

Avatar

Уншигч 2014-10-02 124.158.78.114

Ганжуурыг бүх инженерүүд мэднэ дээ. Өөрөө дарга болохын тулд хэнийг ч уландаа гишгэх нөхөр. Энэ нийтлэлээ анх Сономпил сайдыг анх гарч байхад бичихгүй яасийн. Арчаагүй зан гаргахаа болиоч дээ

Avatar

Дэмжиж байна. 2014-10-02 202.179.11.66

Монголын эмгэлэл бол яах аргаггүй бялуу хуваалт шдээ мэдлэг, ур чадвараар нь өрсөлдүүлж шилдэгүүдээр нь засгийн газрыг бүрдүүлвэл манайх шиг ГАЗАРТАЙ,МАЛТАЙ, БАЯЛАГ- тай улс амархаан хөгжинө. Хөгжихгүй байгаа нь Ганжуур гуайн хэлснээр мэргэжлийн засгийн газаргүйгээс болж байгаа юм.

Avatar

Түрүүлүүлж хөгжүүлэх нь зөв 2014-10-02 150.129.142.102

Эрчмийн салбар бол аль ч улс орны тогтвортой хөгжлийн тулгуур болдог тул зөв техник, технологийн бодлого стратегээр түрүүлүүлж хөгжүүлдэг 24 цагийн ажиллагаатай хүнд үйлдвэрлэл . Монголд түрүүлэх биш, 20 жилээр хоцорч явааг хаана хаанаа ойлгож орчин үеийн ухаалаг систем болгон, 20 жилээр түрүүлүүлэн хөгжүүлэхийн төлөө хамтдаа санаа тавих цаг болжээ . Эрчмийн салбар 70 000 000 000- ын алдагдалтай байна гэдэг их урсгал засвартаа ч хөрөнгө хүрэлцэхгүй , дампуурах талдаа байна. Энд хэн нэгнийг буруутгах хэрэггүй болов уу. Монголчууд хамтдаа эрчмийн энэ хүнд үйлдвэрлэлээ ядуурлаас гаргах жинхэнэ ёсоор тэргүүлэх салбар болгох гарцаа олох нь зүйтэй болов уу. Бүгдээрээ хэлэлцвэл буруугүй гэж манай ард түмэн айлдсан байдаг даа. амжилт.

Avatar

Зочин 2014-10-02 203.194.114.14

Дэмжиж ба, Зөв зүйтэй зүйл бичсэн ба,

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.107

Зоригтой л хэлсэн байна. Төрийн албадуудын дийлэнх нь мэргэжлийн бус хүмүүс болсон болохоор тэдгээр хүмүүс их эмзэглэж байгаа юм байна. Хийх юмныхаа учрыг олдоггүй болохоор өдөржингөө интернет ухаж хэл амаа билүүдэж сууддаг. Тэдгээр хүмүүс л өөрийг чинь доромжилж байх шиг байна. Кодыг нь харахнээ цөөхөн хэдхэн хүн л байна. Эвий зайлуул зүүгдэж явдаг сайд дарга нар солигдчих гээд тэд их л сандарч байгаа юм байнаа. Эрт орой нэгэн цагт тархиан шаагаад ирэхээр мэргэжлийн үнэ цэнийг нийтээрэй мэдрэх байх даа. Ганжуураа таньд амжилт. Шимэгч нарт бүү бууж өг

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.41.170

Ер нь бол зөв юмыг зоригтой гаргаж бичжээ. Олигархуудын дургүй хүргэсэн зүйлийг гаргасан байна. Тэдний гар хөл юу ч бичиж, юу ч хийж чадна шүү. Сэтгэгдлүүдийг харж байхад их сандарцгааж учраа олохгүй харааж зүхэж байх шиг байна шүү. Мэргэжлийн засгийн газар хэрэгтэй гэдгийг эрүүл ухаантай хүн болгон зөвшөөрнө. Зөвшөөрөхгүй нэг хэсэг нь болохлоор өнөө айхтар … … … дон шүгэлсэн хүмүүс байгаа шүү дээ. Болохгүй байгаа өөр нарийн ширийн зүйлүүдийг нь гаргаж олон түмэндээ хүргэ. Ер нь яагаад бичиж болдоггүй юм. Хэн ч юу ч гэсэн бай зоригтой гарга.

Avatar

Зочин 2014-10-02 112.72.13.233

xogjingui orniig duuriaj xogoo chirch baigaagaa bodox xeregtei chigleliin yamduud mergejiltei xuniig said bolgox, ylanguya agentlegiin darga nariig bur chigleliinx bolgox xeregtei

Avatar

yost 2014-10-02 202.131.238.115

neg l ih urdaa debter delgesen l hvn bna kkk debter deer ni yaj abilgal abah be gesen l muruudlvvd baigaa daa ter muruudluu zub bichij chadahgvi dee ene gar

Avatar

yost 2014-10-02 202.131.238.115

ganjuur geel neg nuhur bas yu ch bilee ogotnii duu tengert hvrehgvi ee gej tetgeberee ideel duugai suuj bai

Avatar

Yostod 2014-10-02 103.229.122.93

Debter gej bichihees harval ali dund surguuliin bolovsrolgui jaal ve. Hel us yu ch ugui yamar alban tushaaltnii bugsiig tsaital dolooj yavagsad uurdiin uurd bh yum daaa

Avatar

yost 2014-10-02 202.131.238.115

yunii mergejliin zasgiin gazar bee khezee manaid baisiim bee kheleetekh uls turiin zasgiin gazar l bna shtee khen kheniigee khelekh be dee bvgd adil

Avatar

Zuraach 2014-10-02 86.140.99.91

Ganjuur guay mash zow asuudal xondloo. Ertxen bichixgvi dee. Shuudangiin Mark bvteedeg gazryn darga ni bas neg cergiin Xurandaa baidag yum bn lee. Yaj bodood bi vvniig oilgodoggvi yum.

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

ганжуур гуай өөрчлөгдөөгүй хэвээрээ байна. та ийм л хүн байсан иймээрээ л дуусах хүн байна даа зайлуул!!! албан тушаалын төлөө юу ч хийхээс буцахгүй хүн юмдаа хөөрхий…

Avatar

h 2014-10-02 103.9.91.146

Баабар өөрөө анх сангийн сайд хийж холион бантангийн эхийг тавьж асуудлыг биеэрээ ойлгосон хүндээ. Одоо ер нь дарга болж мөнгө л идэх үүрэгтэй учраас хэн ч хийж болно гэдэг бүр хатуу зарчимаар засгийн газар нутгийн удирдлагын бүх шат ажиллаж байгаа бусуу

Avatar

baatar van 2014-10-02 103.229.123.140

jijgid gej buun avilagaliin har huudii bii shalgaval ih um garna daa

Avatar

Баабар уг нь ийм утгаар бичсэн юм. Гэтэл энэ гаанж 2014-10-02 202.131.248.210

Мэргэжлийн Засгийн газар гэхээр мөнөөх дарга Батлан хамгаалахын сайдаар нэг дэслэгчийг, Эрүүл мэндийн сайдаар нэг мундаг шүдний эмчийг, Боловсролын сайдаар нэг сүрхий хичээлийн эрхлэгчийг тавих тухай ойлгоод буруушаасан байж болох. Тийм бол үнэхээр түүний зөв. Гэхдээ би “мэргэжилтэний” гэдгээс өөр утгаар хэлсэн юм. Бид үнэхээр олон жил ийм маягийн “мэрэгжилтний” Засгийн газартай явж ирсэн. Лав л аль тавиад оноос хойш. Хөдөө аж ахуйн сайд агрономч болбол анхаарал нь Сэлэнгэ рүү яваад өгнө. Малын эмч болбол шүлхийг, мал зүйч болбол хээлтүүлгийг гоцлон анхаарч сайд өөрөө мэгэжилтэн царайлаад явчихдаг. Үүндээ хэт дассанаас болоод 1990 онд Боловсролын шинэ сайдыг “ганц удаа самбар дээр шохойгоор юм бичиж үзээгүй” хэмээн өөлж огцруулахыг шаардсан багш нарын хүчит эсэргүүцэл оволзож байлаа. Ой модны яам байгуулж ойн инжинер, Усны яам байгуулчихаад усчин эрээд давхичихана, тэр нь амар олдохгүй ээ. Бодлого тодорхойлж мэнэжмэнт хийх ёстой болохоос уг нь мод тариулах гээд байгаа хэрэг биш шүү дээ. Хуульч Дорлигжавыг хамгийн сайн сайд байсан гэж Батлах хамгаалахынхан ярьдаг. Хуульч Цагаан сангийн сайд, багш Ламбаа, сэтгүүлч Ганди эрүүл мэндийн сайд байх нь хамгийн оновчтой тохиолдол байжээ.

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.41.170

шал тэнэг ойлголттой бодолтой хүн ийм юм бичэх юм. яана даа

Avatar

Unshigch 2014-10-02 202.21.112.34

Unen ug hatuu baidag. Ajilaa salbaraa meddeg ajilaa hiiwel heden jil yarisan, yadarsan yumaa hiine shde. Zuw sedwiig bichsen bn Ganjuur guai. Tand amjilt husye

Avatar

Уншигч Эрчим 2014-10-02 124.158.78.114

Засгийн газрын бүтэц өөрчлөгдөх сургаар л гэнэт ухаан орж байгаа аятай л нийтлэл бичих дэндүү увайгүй хэрэг. Хэрэв одоогийн нийтлэлээ бичих байсан бол бүтэц өөрчлөгдөх байсан өөрчлөгдөхгүй байсан ч бичих зүрх зоригтой байх хэрэгтэй шүү дээ. арчаагүй байна шүү ганжуур гуай өөрчлөгдөөгүй хэвээрээ байна. та ийм л хүн байсан иймээрээ л дуусан хүн байна даа.

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.131.248.210

Энэ хүн Баабарын нийтлэлийг буруу ойлгочихсон бүүр эсрэгээр нь яриад байхийн.

Avatar

АЛТАН ГАНЖУУР 2014-10-02 124.158.78.114

ЭХС М.Сономпил энэ жилийг "Бүтээн байгуулалтын жил" болгон зарласан билээ. Үүнтэй холбогдуулан бүтээн байгуулалтын ажлууд ар араасаа шил шилээрээ дарааллан хийгдэж байна. Энэ нь нэг талаараа ЭХС-ыг хаана, хэзээ, хэн хэнийг яаж хөдөлгөхөө мэддэг сайн удирдагчын чадвар. Бусдаар бол хоосон ам гарч энийг барина, тэрийг барина одоо болилоо гэж нүүрээ хийх газаргүй болгодог юм биш. Бүтцийн өөрчлөлттэй холбогдуулан далим үсэргэхээ больвол зүгээрсэн юм.

Avatar

зочин 2014-10-02 202.70.44.46

чи эрчим хүчний салбарт юу хийж гийгүүлсэн гэж олон долоон юм хуцаж байхын. Байнга албан тушаал горьдож олон юм ярьж бичиж байхын.

Avatar

124.158.78.* 2014-10-02 103.229.122.93

Ip hayag gardagiig meddeggui manguu yu daa ene olon comment bicheed humuust hudlaa yum taraahaa boliochee tiim l hiij buteej bgaa yum bol haruulaldaa

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.107

Ганжуурын хийсэн зүйлийг мэдэхгүй байгааг бодоход чи эрчим хүчний хүн биш юм бас санхүүгийн мэргэжлийн ч хүн биш юм байна. Тиймээс өөрөө хол очиж ***** за. Жаахан ч болов ЭХ салбарын талаар юм уншаач мал минь

Avatar

зочин 2014-10-02 124.158.78.114

өөрөө хүмүүст атаархаж явдаг юм биш биздээ хахахахах

Avatar

Уншигч Эрчим 2014-10-02 124.158.78.114

Ер нь бол хүний өмнө нь юу хийж байсан тийм ч чухал биш байх. харин одоо юу хийж байгаа, ирээдүйд юу хийж чадах вэ гэдэг нь илүү чухал байх. хэрвээ хүний өнгөрсөнийг яривал Монголын Эрчим Хүчний Инженерүүдийн Холбоо, Ерөнхий нарийн бичгийн дарга Р.ГАНЖУУР гэдэг хүн өөрөө энэ салбарт буюу зохицуулах хороонд ажиллаж байсан хүн бөгөөд дэндүү хувийн эрх, ашиг сонирхол ихтэй нэр дуртай нэгэн гэдгийг манай салбарт ажилладаг хүмүүс ер нь ам нэгтэй хэлж байна.

Avatar

uuu 2014-10-02 124.158.78.114

Ийм юм бичлээ гээд эрчим хүчний салбарт нэмэр болох юм юу байгаа юм. Аргагүй л хувь хүний бодол юм даа. Тэр үнийг эрчим хүчний сайд судлахгүйгээр нэмсэн гээд байх юм тэгэхдээ хүрвэл үнийг нэмдэг газар нь яам биш шүү дээ. Эрчим хүчний зохицуулах хороо гэж байгууллага үнэ тарицтай холбоотой асуудлыг шийдвэрлэдэг

Avatar

Зочин 2014-10-02 124.158.78.114

Ганжуур өөрөө тийм л сайн инженер юм бол хийсэн бүтээсэн зүйлээ хэл л дээ. Их амбицтай нөхөр байна даа

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.41.170

н.Ганжуурын бичиж танилцуулж байгаа зүйлийг уншиж танилцлаа. Ер нь бол үнэн шүү дээ. Мэргэжлийн салбарыг мэргэжлийн хүмүүс удирдвал дээр шүү дээ. Үүнийг эсэргүйцээд, үүнд дургүйлхээд элдэв шалдав юм бичээд байгаа хүмүүс өөрснөө хэн бэ?. Ямар мэргэжлийн хүмүүс ямар салбарт ажилладаг хүмүүс вэ?. Үнэн зөв юм бичсэн байна. Ер нь давхар дээлтэй сайд нар ажилладаг нь буруу гэдгийг Ерөнхийлэгч, УИХ, Улс төрийн намууд бүгд хүлээн зөвшөөрөө биздээ. Буруу юмыг, алдаагаа дор нь засах байтал энэ хэвээр нь байлгаад байх хэнд ямар сонирхол байна вэ? Үүнийг зөв гээд байгаа юм уу?. Мэргэжлийн засгийн газар зайлшгүй хэрэгтэй нь үнэн.

Avatar

Зочин 2014-10-02 103.229.121.107

ER NI BOL DOTOR NI ORJ AJILLAJ UZEEGUI HUN HUN YU HIISNIIG MEDEHGUI.

Avatar

Зочин 2014-10-02 124.158.78.114

Мэргэжлийн инженер зөндөө бий. Харин шилдэг удирдагч, чиглүүлэгч, манлайлагч тэдэнд хэрэгтэй.

Avatar

bi bol GAANJUUR TUGJIL 2014-10-02 124.158.78.114

ER NI BOL DOTOR NI ORJ AJILLAJ UZEEGUI HUN HUN YU HIISNIIG MEDEHGUI.

Avatar

зочин Од 2014-10-02 203.169.54.106

Монголын мэргэшсэн агуу инженерүүдийн нэг Ганжуур яах аргагүй мөн. Энэ хүн Эрчим хүчний бүтээн байгуулалтыг хийлцэж явсан агуу инженер зөв зөв

Avatar

zochin 2014-10-02 124.158.78.114

achaalalaa daahaa bolij baisan salbart eh uusberuudiig olnoor barih tulublult bolon hurungiig sain shiidej guitsetgelee.Ened Sonompil saidiin udirdah chadbar todorhoi haragdaj bna l daa.

Avatar

Гийчин 2014-10-02 124.158.78.114

Баабарын бичсэн нийтлэлээ сайн уншиж ойлгоод бичээч. Сайн менежмент хэрэгтэй гэж бичсэн болохоос сайн эмч, сайн инженер хэрэгтэй гээгүй шүү. Гарчгийг нь уншдаг нөхөр байна Ганжуур чинь

Avatar

Ganzorig 2014-10-02 103.9.90.39

Chamaig tenger nirgeg

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

Наад ганжур чинь дарга болно гээд чадаагүй их л ууртай явдаг хүн гэнэлээ хөөрхий!

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.44.46

эрчим хүчний инженерүүдийн холбоо нь мэргэжлийн биш хоцрогдсон улс төрийн байгууллага гэдэг нь харагдаж байна. Монголын мянга мянган инженерүүдийн нэрийг барьж улс төр хийхээ зогсоо!!! Монголын мянга мянган инженерүүдийн нэрийг барьж албан тушаалд улайрах хийрхэлээ зогсоо!!!

Avatar

Зочин 2014-10-02 125.174.88.22

baabar tiim yum bicheegui shdee management deeree anhaarsan zasgiin gazartai bolii gesen bolhoos bish sain emcheer eruul mendiin saidiig hiilgeye geegui shu dee

Avatar

ррР 2014-10-02 127.0.0.1

ХООСОН УЛС ТОРЧИД АЖИЛ ХИЙЖ ЧАДАХГУЙ ГЭДЭГТЭЙ САНАЛ НЭГ БАЙНА !!! МЭРГЭЖИЛ, МЭДЛЭГГУЙ БОЛ УЛС ТОРЧ БОЛДОГ НЬ МУУГИЙН ЕС БИШ МОНГОЛЫН ЕС БОЛСОН БИЛЭЭ!!! ОДОО ИХ ХУРАЛД СУУЖ БАЙГАА НОХДУУД БОЛОН САЙД ГЭЭД ДАНХАЛЗААД БАЙГАА НОХДУУДИЙН ДИЙЛЭНХИ ОЛОНХИ НЬ ЦАГТАА ОРОН ТООНЫ ЦОМХГОЛООР ХАЛАГДАЖ БАЙСАН ХУМУУС БАЙДГИЙГ СУДАЛГААГААР ЯГ ТОГТООСОН БАЙДАГ ЮМ БИЛЭЭ.

Avatar

Зочин 2014-10-02 83.208.43.248

Гадаадад суугаа Элчин нарын дийлэнх нь суугаа орныхоо байтугай, англи хэлээр маруухан мэргжлийн бусчуудаар дүүрсэн нь гадаад харилцааны өнөөгийн өндөр шаардлагыг чөдөрлөж байна.

Avatar

G 2014-10-02 103.9.90.39

Hi tenegee

Avatar

а 2014-10-02 103.229.121.120

монголын эрчим хүчний инженерүүдийн холбоо нь мэргэжлийн биш хоцрогдсон улс төрийн байгууллага гэдэг харагдаж байна.эсвэл е.н.б. нь мудааак

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.41.170

Монголын эрчим хүчний инженерүүдийн холбоо нь мэргэжлийн инженерүүдээс бүрдсэн байдаг юм. Улс төрийн байгууллага биш ээ. Чи ер нь юундаа уурлаад байна вэ?. Мудаак гэж юу гэсэн утгатай үг вэ?

Avatar

Нарангарав 2014-10-02 124.158.78.114

Яг үнэндээ мэргэжлийн сайдууд нь гараад юу хийж бүтээв? Би л мэдэхгүй юм. Харин Сайд хүн бол сайн удирдагч, зөв чиглүүлэгч, бодлогыг бодитоор нь барьж хэрэгжүүлдэг л байх ёстой. Сономпил бол тийм л хүн гэж бодож байна. Засаг солигдох өөрчлөгдөх гэхээр зангаа гаргаж, өөрийгөө рекламддаг хүмүүс их бий. Тэрний нэг нь л нэгнийхээ өнөөдрийн бүтээн босголтыг үгүйсгэж байна даа зайлуул.

Avatar

Эрчим хүчний инженер 2014-10-02 202.70.41.62

Нэг муу инженер мега төсөл, цахилгаан станц удирдана гэвэл лөөлөө биз. Мэргэжлийн менежерүүд удирдах ёстой байдаг юм. Инженерүүд инженерийн ажилаа хийх ёстой. Мэргэжлийн менежерүүд удирдах нь зөв Ганболд, Энхсайхан зэрэг хүмүүс бол мэргэжлийн менежерүүд. 2-рт хуучирсан мэдлэгтэй, ийм хүмүүс эрчим хүчний салбарт хөрөнгө оруулалт олон улсын зах зээлээс олно гэвэл худлаа. Юу үнэн энэ үнэн.

Avatar

bb 2014-10-02 202.179.8.210

Zov xeljee. Ex orniixoo byteen baiguulaltand oroltsood yavaxsan.

Avatar

инженер 2014-10-02 202.70.44.46

Ганжуур гуайн өмнөөс ичиж байна!!!

Avatar

selengee 2014-10-02 124.158.78.114

Sain udirdagch salbariin mergejilten baih shaardlagagui gagtshuu hyanalt shinjilgee unelgeeg sorgogooor harah ni zov

Avatar

Ulaan nuden 2014-10-02 124.158.78.114

Өнгөрсөн хэдэн жилүүдэд та бүхэн өөрсдөө юу хийж бүтээчихээд хийж байгаа хүмүүсээ муулаад байгаа юм бэ? Тэц-3, Тэц-4, Амгалан ДС гээд өч төчнөөн бүтээн босголт явагдаж байна. Нүдэн дээр илт л байна шүү дээ.

Avatar

he he 2014-10-02 202.70.44.46

албан тушаалын төлөө юу ч хийхээс буцахгүй хүн юмдаа. Энэ өчүүхэн зүйлийнхээ төлөө салбараа бүү доош хий! Сономпил сайдыг сүүлийн 2 жил ямар бүтээн байгуулалт хийснийг ард түмэн хараж үнэлж байгаа шүү!

Avatar

L.Bold 2014-10-02 124.158.78.114

Bi Sonompil saidiig harin ch sain udirdsan gej bodoj baigaa Mergejliin salbar gedeg bol sain injeneruuud + sain udirdagch baihad bolood yavchihna ,, Sonompil saidiig ene salbariig udirdaj ehelsnees hoish mash olon buteen baiguulalt hiigdlee

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.42.154

хэн нэгэн улс төрч, улс төрийн хүчнийхэнд ко-ко авах гэсэн ухааны юм болов уу даа. харал. эрчим хүчний инженерүүд ухаантай хүмүүс, чиний энэ бичсэн атаархалдаа тэсрэх гэж байгаа солиотой бичвэрийг чинь уншаад өөрийн чинь өмнөөс ичээд нүүрээ хийх газаргүй болж байгаа хүмүүс олон байна шүү.

Avatar

Зочин 2014-10-02 202.70.41.170

Ортой юм бичсэний төлөө чи юунд уурлаад, юунд нь ичээд байна вэ. Олигархиудын гар хөл нь байхаа даа.

Avatar

zochin 2014-10-02 202.70.44.46

erchim huchnii salbart suuliin 2 jil hiigdsen buteen baiguulaltiig huleen zuvchuuruh heregtei!!! sain meneger salbariig avch yavdagiin bna!!!

Avatar

Уншигч Б 2014-10-02 202.21.116.2

Дүүргүүдийн эрчим хүчний газрын дарга , инженерүүд их л ажилтай гэх юм.Ядаж БЗД -ийн Эрчих хүчний төвийннөө гаднах /Бөхийн өргөөний зүүн талд байдаг/ 9н давхар байрны урд хүүхдийн тоглоомны талбай дээр цахилгааны Шит нь намхан, онгорхой учир 2-3 настай хүүхдүүд онгойлгоод байж байх юм аа.үүнийгээ тэр дарга нар нэг хараад нэг засуулаачээ. Ядаж ажлынхаа орчны аюулгү й байдлыг шалгаачээ.Ер энэ олон инженерүүд байрны цахилгааны шугамын аюулгүй байдлыг шалгамаар байна.

Avatar

Mars garigaas irsen tovarish nar nart 2014-10-02 112.72.11.117

Marsiihand ene salbar mungu engineeruuded bol uls ih eh oron ur huuhed ni haragdaj bna, tiimees ene salbart marsiihan bolon tunii baraa bologsod nart helehed garig ertuntsuu ***** anduuraachee zarim neg ni yandan nemsen gej yarij shuvshig bolohoo boliochee

Avatar

хэ хэ 2014-10-02 202.70.42.154

ЭНЭ ЕР НЬ ЭРҮҮЛ ХҮНИЙ ҮГ МӨН ҮҮ ??? !!! …III дугаар цахилгаан станцад 50 Мегаваттын/МВт/ турбин суурилуулсан нь тус станцын том бүтээн байгуулалт мөн бөгөөд станцынхны санаачилгаар хийгдсэн аж. Энэ бүтээн байгуулалт бол тус станцын хамт олны бахархал яах аргагүй мөн. Би өөрөө III станцын бүтээгдэхүүн учраас баярлаж суудаг. IV цахилгаан станц дээр 100 МВт-ын турбин суурилуулаад удахгүй ашиглалтад оруулах гэж байгаа нь мөн адил. Энэ бүтээн байгуулалт тус станцын хамт олны бахархал яах аргагүй мөн. Гэхдээ Монгол Улсын хувьд хоёуланг нь нийлүүлээд ч том бүтээн байгуулалт болж чадахгүй. Өндөр албан тушаалын сайд дарга нар хэн ч бай хамаагүй, гаднын мэргэжлийн хүмүүст том бүтээн байгуулалт хийчихлээ гэж яривал тэдний инээд хүрэх болно. Харин 12 МВт-ын Дөргөний усан цахилгаан станц /УЦС/, 11 МВт-ын Тайширын УЦС-ыг Монгол Улсын том бүтээн байгуулалт гэж нүүр бардам ярьж болно. Хэдийгээр гадаад, дотоодын хувийн хөрөнгө оруулагчид босгосон ч 18 МВт-ын Ухаа худгийн цахилгаан станцыг/М-Си-Эс групп хөрөнгө оруулсан/ бас 50 МВт-ын Салхитын салхин цахилгаан станцыг /Ньюком групп хөрөнгө оруулсан/ Монгол Улсын том бүтээн байгуулалт гэж ярих ёстой. ЭНЭ ЕР НЬ ЭРҮҮЛ ХҮНИЙ ҮГ МӨН ҮҮ ??? !!!

Avatar

Монгол 2014-10-02 202.180.216.226

Ойлгоогүй бол дахиад унш.

Avatar

Уншигч Б 2014-10-02 202.21.116.2

Сайн бичжээ.Бусад яамдуудад ч гэсэн ажлынхаа учир зүйг олохгүй олон дэд сайд сайд нар байнаа. Энэ хүмүүс яагаад санаа сэтгэл нь зовдоггүй ажлаа хийсэн болоод байгаад байна вэ.Уг нь ажлаа мэддэг салбартаа л ажиллавал өөрт нь гэсэн биед нь амар баймаар юм.Тэгээд юу чмэдэхгүй байж улсын ажлыг үрэн таран хийж цаг хугацаа алдаж байгаагаа сайд нар болиочээ. Тэд юу ч мэдэхгүй юм чинь завгүй нэрийн дор өөрийнхөө булхайг нууж амьдарч байнаа. Ард түмэн түмэн нүдтэй.Дээр нь манай дарга нарт ажлаа хийх гэсэн чин сэтгэл их дутагдаж байна.

Avatar

Gaanjuur 2014-10-02 103.9.90.39

Bi Tugjil mon

Avatar

dogsom 2014-10-02 103.229.122.93

Dogsom guai ta lav erchim huchnii hun bishee ene salbaraas Ganjuuriig gutaah hun garahgui dee erchim huchind gadnaas iregsed mini

Avatar

Togtox 2014-10-02 103.9.90.39

EX nii salbart urd omno hiigdej baigaagui ajil hiigdej baigaagui buteen baiguulaltiig huleen zovshooroh heregtei

Avatar

Догсом 2014-10-02 202.21.106.112

Өөрөө эрчим хүчний зохицуулах газрын дарга хийхдээ юу хийсэн юм.Жигжид гэдэг хүн 10 жил эрчим хүчний яамыг толгойлж байхдаа эрчим хүчний салбарт ямар хүчин чадал шинээр байгуулсан юм. Юу ч хийгээгүй. Телевизийн сурвалжлагч хүртэл ярилцлага авахдаа Жигжид сайдад та сайд байхдаа яагаад 5-р ЦС-ийг бариулж эхлүүлээгүй юм гээд шууд асууж байсныг санаж байна.Гэтэл Сономпил сайд энэ онд 150 мВт чадал шинээр байгуулж Амгалангийн 350 мВт-ын ДС ашиглалтад оруулж байна.Эгийн голын УЦС-ын ажил ургашилж, 2 ч ДСЦ,УЦС баригдахаар эхлэлээ тавьчихаад байна.Ганжуур аа байдлыг бодитой хар.Удирдлах ажилд мэргэжлээс илүүтэй ажлыг далайцтай зохион байгуулж, ажилтануудаа зөв сонгож зохих ажилд тавих нь чухал байдаг.Мэргэжил гэж явцуурууд орчиндоо эргэлдээд байдаг хүмүүс бол хол явдаггүй гэдгийн жишээ чи өөрөө, чиний магтаад байгаа найзууд чинь.

Avatar

Зочин 2014-10-02 127.0.0.1

Сономпил сайдын үед таарчихсан болохоос биш Сономпил сайдын санаачлаад хийсэн зүйлүүд биш шүү дээ.

Avatar

Zorig 2014-10-02 103.9.90.39

Gaanjuur gej alban tushaaliin heneeten baidag ym

Avatar

Zorig 2014-10-02 103.9.90.39

Gaanjuur gej alban tushaaliin heneeten baidag ym

Avatar

san***** 2014-10-02 122.201.27.51

e ruul mendiin saidaar Lambaa ajillahdaa ih sain ajillasan shuu

Avatar

ddd 2014-10-02 202.21.111.210

Saihan bichsen bn. tanii meddeg erchim hychnii salbart l iim bga. ta busad salbariig sonirhvol byyr eleg hushmuur ineedtei shyy.arai l bdiin.ogt mergejliin bus barilgiin bish hyniig barilgiin hyanaltiin heltsiin dargaar, ogt br abrilgiin bish zygeer l tehnikiin zurag zurdag hyniig barilgiin baiguullagiin dargaar tavitsan ajil yavaad l bn gene dee 🙂

Avatar

Ganaa 2014-10-02 202.179.20.225

инженер хүн шиг сайхан бичсэн байна. Инженерүүд нэгдэж сонгуульд оролцвол өндөр санал авч болох цаг үе ирээд байх шиг санагдаж байна.

Avatar

ннн 2014-10-02 122.201.25.46

Ганжуур инженерт баяр хүргэж, амжилт хүсье.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж