Мөнгөний бодлого зөв үү? | News.MN

Мөнгөний бодлого зөв үү?

Хуучирсан мэдээ: 2013.10.18-нд нийтлэгдсэн

Мөнгөний бодлого зөв үү?

"УИХ-ын чуулганаар   өнөөдрийн хуралдаанаар  “Төрөөс мөнгөний бодлогын талаар 2014 онд баримтлах үндсэн чиглэл батлах тухай” УИХ-ын  тогтоолын төсөл хэлэлцэх эсэхийг хэлэлцэж байгаа. Хуралдаанд МАН, АН-ын бүлгээс  дүгнэлтээ танилцуулсан юм.

УИХ дахь АН-ын бүлгийн дарга Д.Эрдэнэбат:  Монголбанк инфляцийг бууруулах, бараа бүтээгдэхүүний нийлүүлэлтийн тогтвортой тогтолцоог хангах нь бодит шаардлага байсан. Үнэ тогтворжуулах хөтөлбөрийн хүрээнд өргөн хэрэглээний бараа бүтээгдэхүүн болох гурил, мах, шатахууны үнэ тогтворжиж, барилгын салбарт бодит өсөлт гарлаа. Монголбанк Засгийн газраас үнэ тогтворжуулах хөтөлбөр хэрэгжүүлээгүй  бол Монгол Улсын эдийн засаг хүнд байдалд  орох байсан.  Валютын ханш, инфляцийн хүлээлтийн талаар хариуцлагагүй мэдээлэл хийж, улс төржх нь ард иргэдийн амьдралд хортой.  Монголбанк төрийн мөнгөний бодлогыг хэрэгжүүлдэг,  Засгийн газрын үйл ажиллагаанд хөндлөнгөөс оролцдоггүй.

МАН-ын бүлгийн Н.Энхболд: Үнэ тогтворжуулах хөтөлбөр нээлттэй бус,  эдийн засгийн чөлөөт өрсөлдөөнийг зогсоосон. Найман хувийн ипотекийн зээл олгосноос болж орон сууцны үнэ нэмэгдсэн. Оны эцэст инфляци нэг оронтой тоонд багтахгүй нь тодорхой байна. Үндэсний аюулгүй байдалд ноцтой нөлөөлөх болж байна. Монголбанк Засгийн газрын нэг агентлаг мэтээр ажилласан нь Монголбанкийг алдагдалд хүрээд байна. Үнэ тогтворжуулах хөтөлбөрийн зарцуулалт, хэрэгжилтийг шалгах ажлын хэсгийг УИХ-аас байгуула, дүгнэлт гаргаж, цаашдаа энэ хөтөлбөрийг   зогсоох хэрэгтэй.

С.ОТГОН

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Otgoo 2013-10-18 74.134.222.168

Teneg minee bitgii mongoloor toglood bai ta nar daraashiin ue ee boddoguu magadgui tanuudiin huuhduud taanuudiin idsen uusan mungonoos bolj saiihan amdarch chadna gej bodoj baina uu ?????????niigem uurchlugduh tusam buh zuil chine ilreed chinii hoich ue chine hezuudene gej boddoggyi baina uu?? Enhbold dargaa?? Ene bol 20 jil tur barsan tanai namd hamaatai shuu ???

Avatar

Ardchilsan namyg demjigch 2013-10-18 202.21.124.1

Ardyn namyn bulegleluud namynhaa udirdlagyg avah gej ediin zasgiin talaar yaridag humuus bolj todorch baih shiv dee… eersdiingee heruul margaan hiij baigaa showniihaa ard nuugdana gej naidaj baigaa yum baih daa… Ardchilsan namd ajillah bollolcoo olgoj huleectei baigaach… !!!!!

Avatar

зочин 2013-10-18 49.86.65.135

Үнэ тогтвортой байх нь МАН-ханд ямар гайтай юм бол? Яагаад үнэ тогтворжуулахыг эсэргүүцээд байгаа юм бол? Иргэдэд лав үнэ тогтвортой байх нь хэрэгтэй байх.

Avatar

HETERHII IH AJILSAN GENEE 2013-10-18 103.9.90.82

MONGOLBANK SAIN AJILLASAN, HETERHII SAIN AJILLASAN GENEE, TEGEED YUND NI INGETLEE UURALTSGAAGAAD BAIGAAN BE

Avatar

HETERHII IH AJILSAN GENEE 2013-10-18 103.9.90.82

MONGOLBANK SAIN AJILLASAN, HETERHII SAIN AJILLASAN GENEE, TEGEED YUND NI INGETLEE UURALTSGAAGAAD BAIGAAN BE

Avatar

HETERHII IH AJILSAN GENEE 2013-10-18 103.9.90.82

MONGOLBANK SAIN AJILLASAN, HETERHII SAIN AJILLASAN GENEE, TEGEED YUND NI INGETLEE UURALTSGAAGAAD BAIGAAN BE

Avatar

Зочин 2013-10-18 221.146.14.52

(122.201.18.*)Дэлхийн улс орнуудад ЭЗ хямраад юмны үнэ хямдарч байвал уул нь монгол шиг 95 хувь импорт хийдэг газарт ашигтай баймаар гэтэл тэгэхгүй эсрэгээрээ барааны үнэ өсөөд байна. Үүний учир юу вэ? Энд юуны өмнө жижигхэн монгол мөнгөний бодлогоо аль эрт алдаж харийн доллар гэдэг ногоон цаастай өдөр тутмын ханшийг эквивалентаар тооцож гаргадаг үндэсний төгрөг нэртэй мөнгөн тэмдэгт нь долларын хавсрага хэрэгсэл болжээ. Яг үнэн чанартаа бол төгрөг биеэ даасан ямарч чадваргүй болсон. Монгол банк өдөр бүр долларын ханшийг америкуудийн заааварласнаар тогтоож нийтэд мэдээлж байна. Бүх монголчууд гүйлгээгээ долларын тэр ханштай нь тааруулан хийж байна. Энэ бол цэвэр хууран мэхлэлт юм. Монголчууд үндэснийхээ мөнгөний бодлогийг аль эрт алдсны шинж юм. Ингэж америк доллартай монгол төгрөгөө уясанаас жинхэнэ капиталист мөлжлөг урган гарч байгаа юм. Долларын эзэд Нью оркт гэртээ сууж байгаад л долларын ханшийг 5 хувь өсгөлөө гэхэд төгрөгийн ханш 5 болон түүнээс хувиар суларч барааны үнэ өсөж байна. ОТ-д нийлүүлсэн нэг трактор 300 мянган доллар гэвэл үнэ нь сар бүр 5 түүнээс илүү хувиар өсөөд л байдаг. Бид хөдөлмөрлөөд л, хөлсөө дуслуулан байж олсон цөөн хэдэн төгрөгөөрөө авах барааны үнэ нь улам нэмэгдээд л төгрөгийн чадвар улам унаад байдаг. Гэтэл америк баян гэрээсээ доллар нэртэй цаасаа притерлэж чадах чинээгээр хэвлээд л дэлхийгээр нэг таарсныхаа төлөө түүнийг хэрэглэч дэлхийн бүх иргэдийн хүч хөдөлмөрийг сорж байгаа болно. Долларын эзэд ингэж баяжиж байна. Америкийн төв банк буюу Холбооны нөөцийн санг аль 1913 оны 12 сарын 23-д (америкчууд зул сардаа бэлдээд завгүй байх үед хэдхэн баячууд луйврын аргаар) хувьчилчихсан одоо хэдхэн баяны гарт байдаг болно. Америкчуудад ингэж мөлжүүлж, соруулдаггүй улс дэлхийд байнаа. Жишээ нь хятад, орос, англи мэтийн том гүрнүүд. Хятадад 1990 онд мантуу 2 мо байсан одоо ч хэвээрээ л 2 мо байна. Эзэнтэй төртэй, өөрийн бодлоготой улс ийм байдаг болой. Манайхан шиг бүх салбарын бодлогоо харийнханд алдчихсан. Өглөө бүр мөнгөний ханшаа америкаас асуудаг. ЭЗ-чид гэгдэгч харийн хүний үгийг тоть шиг давтагчид нь инфиляц, дифиляц энэ тэрээ гэж долларын эздийн зааж өгсөн хүний толгой эргүүлэх хэдэн нэр томъёог л улигладаг болохоос биш өөрсдөө юу ч бодохгүй, мэдэхгүй. Адаглаад хажууд байгаа хятадын бодлогыг судлаад сайныг нь авч хэрэгжүүлчих чадвар, ухаан сүйхээ дутаж байна шүү дээ. Хятад, орсууд энэтхэгүүд, мөн англичууд дэлхийд мөнгөөр гүйлгээ хийхэд алдагдалтай байгаа үед барааг бараагаар сольдог бартерийн худалдааг сүүлийн үед асар их хийдэг боллоо. Жишээ нь бид нүүрсээ заавал доллараар өгчөөд бээжингээс УБ руу хэдэн ногооноо шилжүүлэх замдаа л 10 хувийн алдагдалд орж байх хэрэг юу байна. Бид нүүрсээ, зэсээ, төмрийн хүдрээ хятадтай цагаан будаагаар, бензинээр, цемэнтээр, тоосгоор, гангаар, оростой бензинээр даавуу даалимбаар сольё л доо заавал доллараар өгч алдагдалд орж байх хэрэг юу байгаа юм вэ? Тэгээд долларын ханш унаад байна гэж үглээд л их хурлаасаа авхуулаад гарах гарцгүй юманд шахуулчихсан юм шиг санаашраад л арчаагаа алдаад суух хэрэг юун. Ийм их баялагтай байж толгойгоо бариад суугаад байх юм. Бид ер нь хэнээс хараат болчихоод байнаа. Яагаад заавал хаjийнхны үгээр явж тэдний үгийг дагах ёстой юм! Одооноос УИХ бартерийн худалдааны хуулийг яаралтай гаргах хэрэгтэй байна. Юун амарч цэнгэх, намрын чуулган хүлээгээд суух. Өдөр тутам асар их алдагдал хүлээж байхд. ЭЗ-чид, гадаад худалдааныхан бартерийг яаралтай судлаж өөрсдөө ойлгож хэрэглэж сурах хэрэгтэй. Үүнийг олон хүнд тарааж, хүргэж, хэлж өгнө үү. Чадвал ойлгуулж, өөрийнхөөрөө баяжуулан тарааж туслана уу! Монголчуудаа.

Avatar

mongolhun 2013-10-18 202.70.44.244

энэ маны гарууд эндээсээ бөгсөө өндийлгөөд хүчит шонхор гэх мэт зах уруу очоод махны үнэ харчихаж чаддаггүй юм байх даа.солиотой хүн шиг юм яриад байх юм.макро төвшний арга хэмжээнүүдийн үр дүн ирэх жилийн өдийд л сайн гарна даа

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж