Н.Алтанхуяг: Оюутолгойн хэлэлцээрт нууц зүйл байхгүй | News.MN

Н.Алтанхуяг: Оюутолгойн хэлэлцээрт нууц зүйл байхгүй

Хуучирсан мэдээ: 2013.10.10-нд нийтлэгдсэн

Н.Алтанхуяг: Оюутолгойн хэлэлцээрт нууц зүйл байхгүй

Ерөнхий сайд Н.Алтанхуяг “Ерөнхий сайд 30 минут” уулзалт болж, сэтгүүлчдийн асуултад хариулт өглөө. УИХ-ын чуулганы хуралдаанаар 2014 оны Төсвийн төсөл болон дагалдах хуулийн төслүүдийг хэлэлцэж байгаатай холбогдуулан Ерөнхий сайд товчхон мэдээлэл хийлээ. Н.Алтанхуяг “Монгол Улсын төсвийн зарлага, орлого ямар байх талаар УИХ-аар хэлэлцэж байна. 2011 онд Монгол Улсын зарлага хоёр их наяд төгрөгөөр нэмэгдсэн байсан. Нэгэнт өссөн байсан зарлага буурахгүй байсан. Тиймээс бид төсвийн зарлагыг нэмэгдүүлэхгүй, хасч танасан төсвийг УИХ-д өргөн барьж хэлэлцүүлээд байна” гэлээ. Үүний дараа сэтгүүлчдийн асуултад хариулт өглөө.

-2013 оны Төсөв тодотголын төслийг хэзээ өргөн барих вэ?

-Засгийн газар Төсвийн тодотгол дээр ажиллаж, боловсрууллаа. Өнөөдөр юм уу маргааш УИХ-д 2013 оны Төсвийн тодотголыг өргөн барина. Улсад хүссэн хэмжээний орлого орохгүй байгаа, тэр хэмжээгээр зарлага гаргах шаардлагагүй байгаа. Тиймээс орлого, зарлагаа бодож Төсвийн тодотголыг өргөн барихаар болсон.

-Төсвийн үргүй зардал гаргасан бол хариуцлага тооцож, арга хэмжээ авах уу? Засгийн газраа хариуцлагын тал дээр ямар байр суурьтай байгаа вэ?

-10 гаруй жилийн өмнө Монгол Улсын төсөв 50 тэрбум төгрөг байсан. 50 тэрбум төгрөгөөр цэцэрлэг, сургууль барьсан. Хоёр барилга барихын тулд 64 тэрбум төгрөг зарцуулж байна. Засгийн газрын оруулж байгаа Төсвийн төсөл дээр байшин, барилга барьж байгаа замбараагүй төсвийг хянаж, болиулья гэж тооцоолсон. Зэргэлдээ гурван сумын сургуулийн барилга 1-3 тэрбум төгрөгөөр төсөвлөгдөж орж ирдэг болоод байна. Тиймээс ийм замбараагүй байж болохгүй учраас танаж, илүү зардлуудаа хассан. 2013 онд Монгол Улс 7,4 их наяд төгрөгийн зардал гаргана гэсэн. Ирэх жил 7,2 их наяд төгрөг байна.

-Жил гаруй хугацаанд хоёр аймаг Засаг даргагүй явлаа. Энэ асуудлыг хэзээ шийдвэрлэх вэ?

-Хоёр аймаг Засаг даргагүй байгаа гэдэг  худлаа. Хөвсгөл аймгийн Засаг дарга нь Цэрэнжав ажиллаж байгаа. Дорнод аймгийн Засаг даргаар Жанлав. Тэр хүмүүс яагаад намайг буруутгаад байна гэхээр ИТХ-аар хуралдаад Засаг даргаа сонго гэхээр дотроо маргаантай байгаа учраас хурлаа хийж чадахгүй байгаа. Надаас хамаарсан зүйл байхгүй байгаа. 

-Увс аймгийн нэр дэвшигчдийн маргааныг СЕХ шийдвэрлэнэ гэсэн байр суурийг АН-ын зүгээс өгсөн. Энэ асуудлыг хэрхэн шийдвэрлэх ёстой вэ?

-Увсын хоёр нэр дэвшигчдийн асуудлыг шүүх, хуулийн байгууллага нь шийдвэрлэнэ.

-Оюутолгойн хэлэлцээрийн асуудал хаалттай байна. Иргэдэд болон УИХ-д мэдээлэл өгөхгүй байна гэсэн мэдээллийг зарим гишүүд өгөөд байгаа?

-Сая Оюутолгойн ТУЗ-ийн гурван гишүүн Лондон яваад хэлэлцээр хийсэн. Ирээд мэдээлэл өгсөн байгаа. Өнгөрсөн даваа гаригт Лондонгоос хүмүүс ирж дахин хэлэлцээр үргэлжлэх байсан. Гэтэл хэлэлцээр хийх хүмүүс нь ирээгүй, ирэх даваа гаригт ирнэ. Одоогоор техникийн ажилчид нь ирээд байна. Хэлэлцээр үргэлжилж байгаа. Энэ хэлэлцээрийн талаар нууцлаад байх зүйл байхгүй.

Ш.ЧИМЭГ

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

Зочин 2013-10-10 124.158.74.12

ЗГ-ыг огцоруулахыг дэмжиж байна. Үнхээр юмны үнэ тэнгэрт хадаж авдаг хэд хаанаа ч хүрэхгүй боллоо. ажлаа хийж чадахгүй бол өгөх хэрэгтэй

Avatar

Зочин 2013-10-10 202.70.46.205

AN nam 0 минутын өмнөMongold hamgiin hereggui nam bol AN nam yum bn bid odoo buh tsohiroloo baraad bn ard tumen tuiliin yaduu boloj bn heden ail ger bul naiz nohod bayan bolood bdag niit mass yaduu bn shuu dee boli odoo hudalaa yarihaa bolid ajilaa hii uunii orond MAN hamaagui deer yum bn nohdoo adag gartaa l gehed ajil hiih hum olon yum odoo ene zaluu darga mar odoo yu ve huuli zuin said bn ter jadambaa bn oo ih olon hun bn ter dulamdorj bn ed nar bid buged yag ijel zaluus bsan ahamdiin ugiig so s gej bur zuir ug bga shuu nohdoo ta hed hezee idej duusah yum be Elbegdorjoo Altanhuyagaa Temuujin gui buged adil ter Udval gej mangar avgai yo ta hed buteh yum alga Terbishdavga ner ni hurtel bish bga biz dee odoo tsadaach ee guij bn tegehgui bol .ongoliin ard tumen jagsaal hj barij temtsehee medeelj bn !!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2013-10-10 202.70.46.205

AN nam 0 минутын өмнөMongold hamgiin hereggui nam bol AN nam yum bn bid odoo buh tsohiroloo baraad bn ard tumen tuiliin yaduu boloj bn heden ail ger bul naiz nohod bayan bolood bdag niit mass yaduu bn shuu dee boli odoo hudalaa yarihaa bolid ajilaa hii uunii orond MAN hamaagui deer yum bn nohdoo adag gartaa l gehed ajil hiih hum olon yum odoo ene zaluu darga mar odoo yu ve huuli zuin said bn ter jadambaa bn oo ih olon hun bn ter dulamdorj bn ed nar bid buged yag ijel zaluus bsan ahamdiin ugiig so s gej bur zuir ug bga shuu nohdoo ta hed hezee idej duusah yum be Elbegdorjoo Altanhuyagaa Temuujin gui buged adil ter Udval gej mangar avgai yo ta hed buteh yum alga Terbishdavga ner ni hurtel bish bga biz dee odoo tsadaach ee guij bn tegehgui bol .ongoliin ard tumen jagsaal hj barij temtsehee medeelj bn !!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2013-10-10 202.70.46.205

AN nam 0 минутын өмнөMongold hamgiin hereggui nam bol AN nam yum bn bid odoo buh tsohiroloo baraad bn ard tumen tuiliin yaduu boloj bn heden ail ger bul naiz nohod bayan bolood bdag niit mass yaduu bn shuu dee boli odoo hudalaa yarihaa bolid ajilaa hii uunii orond MAN hamaagui deer yum bn nohdoo adag gartaa l gehed ajil hiih hum olon yum odoo ene zaluu darga mar odoo yu ve huuli zuin said bn ter jadambaa bn oo ih olon hun bn ter dulamdorj bn ed nar bid buged yag ijel zaluus bsan ahamdiin ugiig so s gej bur zuir ug bga shuu nohdoo ta hed hezee idej duusah yum be Elbegdorjoo Altanhuyagaa Temuujin gui buged adil ter Udval gej mangar avgai yo ta hed buteh yum alga Terbishdavga ner ni hurtel bish bga biz dee odoo tsadaach ee guij bn tegehgui bol .ongoliin ard tumen jagsaal hj barij temtsehee medeelj bn !!!!!!!!!!!!

Avatar

AN nam ***** 2013-10-10 202.70.46.205

Mongold hamgiin hereggui nam bol AN nam yum bn bid odoo buh tsohiroloo baraad bn ard tumen tuiliin yaduu boloj bn heden ail ger bul naiz nohod bayan bolood bdag niit mass yaduu bn shuu dee boli odoo hudalaa yarihaa bolid ajilaa hii uunii orond MAN hamaagui deer yum bn nohdoo adag gartaa l gehed ajil hiih hum olon yum odoo ene zaluu darga mar odoo yu ve huuli zuin said bn ter jadambaa bn oo ih olon hun bn ter dulamdorj bn ed nar bid buged yag ijel zaluus bsan ahamdiin ugiig so s gej bur zuir ug bga shuu nohdoo ta hed hezee idej duusah yum be Elbegdorjoo Altanhuyagaa Temuujin gui buged adil ter Udval gej mangar avgai yo ta hed buteh yum alga Terbishdavga ner ni hurtel bish bga biz dee odoo tsadaach ee guij bn tegehgui bol .ongoliin ard tumen jagsaal hj ***** barij temtsehee medeelj bn !!!!!!!!!!!!

Avatar

Зочин 2013-10-10 103.26.194.115

СХД Ар Гүнтэд Эрүүл тэгшхэн Фермерийн зориулалттай 5га газар яаралтай зарна. Жич Байр машин санаанд нийцвэл оролцуулж болно. ХУД 10-р хороо Морингийн даваанд 8*8 хэмжээтэй апалкаар бариад тоосгоор өнгөлсөн мансарттай, шалны халаалттай, бохирын системтэй, Блокон гражтай тохилог өвлийн сууц 0,5 хашаа зарна. Утас: 88030503 91535358 СХД Ар Гүнтэд Эрүүл тэгшхэн Фермерийн зориулалттай 5га газар яаралтай зарна. Жич Байр машин санаанд нийцвэл оролцуулж болно. ХУД 10-р хороо Морингийн даваанд 8*8 хэмжээтэй апалкаар бариад тоосгоор өнгөлсөн мансарттай, шалны халаалттай, бохирын системтэй, Блокон гражтай тохилог өвлийн сууц 0,5 хашаа зарна. Утас: 88030503 91535358

Avatar

Nam 2013-10-10 103.26.194.56

Nam gesen 3 ugiin door mongolchuudiig uzel bodol ungu zus shashin shutleg nam gej huvaagaad alj bna aa ugui ee bid zasgiin gazriig tejeeh estoi yum uu ene humuusiig ard bid tejeej bgaag oilgoj bga bol uu

Avatar

Zochin 2013-10-10 103.26.194.123

Ter gishuun uyanga ih sonioon ter odoo dahin songuuld oroltsohgui gedgee sain medej geech nuhruu ajild oruulaad ah duugee uud ni tataad tag bolson shuu hudlaa hutsdag nohoi uuruu l bh daaa

Avatar

Zochi 2013-10-10 103.26.194.85

Altanhuyag said hudlaa yariaad bh ii yumnii une nemegdeed yumnii chanar muudaad bhad hudlaa yariad tsetserheed bh ii icheech

Avatar

çî÷èí 2013-10-10 103.26.194.61

ªäðèéí ñîíèíîîñ ÿâóóëñàí ñóäàëãààãààð ºíººäºð ñîíãóóëü ÿâóóëâàë ÀÍ-ã àðä ò¿ìýí äýìæèíý ãýæ ãàðñàí áàéíà.Õàìãèéí ºíäºð ðåéòèíãòýé óëñ òºð÷ººð ýëýãäîîã òîäîð÷,àëòàíõóéã óäààëñàí þì áàéíà.Òà íàð ýíý ñóäàëãààã þó ãýæ ¿íýëæ áàéíà.

Avatar

aa 2013-10-10 112.72.13.231

BOLOVSROLiin salbariin said ni ih deed surguuliin tulburiin asuudal deer hyanalt tavij chadahgui.tsoorhoig ni medej bgaa bol sanalaa heleed ajlaa hiij huuli sanaachlah chadamjgui nambatai ch jmu.teneg jmu hunii durd toglood.oyun ni huuliaraa bid erhtei bolson gh mortoo zaisangiin ontsgoi busiin baychuuddaa arga hemjeegee avch chadahgui shoudaad l.hamgiin gol ni ene zasgiin gazriin yarsan jmu.jm hiih gj haragdsan baidlaas bolood ard tumen uniin hoorogdol yduurald nervegdlee taminieeeeeeee

Avatar

aa 2013-10-10 112.72.13.231

BOLOVSROLiin salbariin said ni ih deed surguuliin tulburiin asuudal deer hyanalt tavij chadahgui.tsoorhoig ni medej bgaa bol sanalaa heleed ajlaa hiij huuli sanaachlah chadamjgui nambatai ch jmu.teneg jmu hunii durd toglood.oyun ni huuliaraa bid erhtei bolson gh mortoo zaisangiin ontsgoi busiin baychuuddaa arga hemjeegee avch chadahgui shoudaad l.hamgiin gol ni ene zasgiin gazriin yarsan jmu.jm hiih gj haragdsan baidlaas bolood ard tumen uniin hoorogdol yduurald nervegdlee taminieeeeeeee

Avatar

aa 2013-10-10 112.72.13.231

BOLOVSROLiin salbariin said ni ih deed surguuliin tulburiin asuudal deer hyanalt tavij chadahgui.tsoorhoig ni medej bgaa bol sanalaa heleed ajlaa hiij huuli sanaachlah chadamjgui nambatai ch jmu.teneg jmu hunii durd toglood.oyun ni huuliaraa bid erhtei bolson gh mortoo zaisangiin ontsgoi busiin baychuuddaa arga hemjeegee avch chadahgui shoudaad l.hamgiin gol ni ene zasgiin gazriin yarsan jmu.jm hiih gj haragdsan baidlaas bolood ard tumen uniin hoorogdol yduurald nervegdlee taminieeeeeeee

Avatar

aa 2013-10-10 112.72.13.231

shou elbegee.altanhuyg.20000huvisagch bayrtsogt.gantumur oyun gd bugd taalagdahgui bnaa

Avatar

aa 2013-10-10 112.72.13.231

shou elbegee.altanhuyg.20000huvisagch bayrtsogt.gantumur oyun gd bugd taalagdahgui bnaa

Avatar

ш 2013-10-10 203.91.118.254

цаана чинь ард түмэн өрөнд баригдаж ядуурч үхэж байна ямарч хөгжилтэй оронд ийм үнэтэй бараа хэрэглэдэг ард түмэн байхгүй цалин бага бүх хүнээ өрөнд оруулсан засгийн газар огцор малтай тулдаа л байна та нарыг ганзгын наймаачид гадаадад ажил эрхэлж байгаа хүмүүс тэжээж ирсэн шүү та нар ажлаа хийл дээ ард түмнээ ядуурал архидалт янхандалт гуйланчлалаас гаргал даа

Avatar

ш 2013-10-10 203.91.118.254

цаана чинь ард түмэн өрөнд баригдаж ядуурч үхэж байна ямарч хөгжилтэй оронд ийм үнэтэй бараа хэрэглэдэг ард түмэн байхгүй цалин бага бүх хүнээ өрөнд оруулсан засгийн газар огцор малтай тулдаа л байна та нарыг ганзгын наймаачид гадаадад ажил эрхэлж байгаа хүмүүс тэжээж ирсэн шүү та нар ажлаа хийл дээ ард түмнээ ядуурал архидалт янхандалт гуйланчлалаас гаргал даа

Avatar

ш 2013-10-10 203.91.118.254

цаана чинь ард түмэн өрөнд баригдаж ядуурч үхэж байна ямарч хөгжилтэй оронд ийм үнэтэй бараа хэрэглэдэг ард түмэн байхгүй цалин бага бүх хүнээ өрөнд оруулсан засгийн газар огцор малтай тулдаа л байна та нарыг ганзгын наймаачид гадаадад ажил эрхэлж байгаа хүмүүс тэжээж ирсэн шүү та нар ажлаа хийл дээ ард түмнээ ядуурал архидалт янхандалт гуйланчлалаас гаргал даа

Avatar

ш 2013-10-10 203.91.118.254

танай засгийн газар жинхэнэ лойдорууд

Avatar

нү 2013-10-10 203.91.118.254

чи битгий ***** алтанхуягаа ард түмнийг үгннгүй ядууралд оруулж бүх жижиглэн барааны үнэ нэмэгдэж ихэнхи нь архинд хордож үхэж байхад чиний үр удам жарганаа гонжийнжоо чи огцор танай засгийн газар ямарч чадваргүй.үхэрүүд

Avatar

Зочин 2013-10-10 202.179.29.1

Алтанхуяг түрүүчийн ЗГ-т тэргүүн шадар сайд, одоо ерөнхий сайд Тавантолгойн гэрээг муу болсон гэж өөрөө өөрийн хийсэн ажлаа шүүмжилж байгаад Нүүрсний үнийг 75 доллар байсныг 50 доллар болгож 30%-иар унагаж Хятадуудад ая тал засан "сайжруулсан". Одоо Оюу толгойн гэрээг бас нэг 30-40%-иар унагаж "сайжруулж" байх шиг байна.Харин ард түмнээс авдаг татвараа үндсэн хөрөнгийн татвар, НӨТ-ийн татвар, бэлэглэлийн татвар гээд янз бүрээр нэмж,эмийн хөнгөлөлт,ЭМД-ийн хөнгөлөлт зэрэг нийгмийн халамжийн чанартай бүх хөнгөлөлтүүдийг хасч үгүй хийж байна.Одоо монголчууд ядарч зүдэрч өр тавин байж арай гэж нэг орон сууцтай болбол баярлах хэрэггүй чи дахиад нэг татварын гэх дарамтанд орно.Түүнийгээ ард түмний амьдрал сайжирсан мэтээр тайлбарлаж байна.Монголчууд бидний ахуй амьдрал багач гэсэн дээшилж болохгүй юм байнаа.Яагаад гэвэл түүнээс чухал юм байна, дарга нарын идэх хоол багадаад байгаа юм байх.ЗГ-ын энэ буруутай алхамуудыг өмөөрөөд магтаад байгаа хүмүүс тийм баян тарган болчсон хүмүүс юмуу,эсвэл бууны ноход уу?

Avatar

Алтан хуй 2013-10-10 202.131.233.187

Altanhuyag uuruu OT d mah shahdag shuu dee

Avatar

Алтан хуй 2013-10-10 202.131.233.187

Altanhuyag uuruu OT d mah shahdag shuu dee

Avatar

Зочин 2013-10-10 103.26.194.27

Unen gesen shunaliin tulam

Avatar

Зочин 2013-10-10 124.158.109.14

МАН АН-Н ЛУЙВАРЧИД ГАДНЫ Х€Р€НГ€ ОРУУЛАГЧ НЭРТЭЙ ЛУЙВАРЧИДТАЙ НИЙЛЭЖ ЭНХБАЯРЫГ ШОРОНД ХИЙСЭН ШVV

Avatar

Setgel 2013-10-10 124.158.109.14

МАН АН-н ЛУЙВАРЧИД ГАДНЫ Х€Р€НГ€ ОРУУЛАГЧ НЭРТЭЙ ЛУЙВАРЧИДТАЙ НИЙЛЭЖ ЭНХБАЯРЫГ ШОРОНД ХИЙСЭН ШУУ

Avatar

Setgel 2013-10-10 124.158.109.14

МАН АН-н ЛУЙВАРЧИД ГАДНЫ Х€Р€НГ€ ОРУУЛАГЧ НЭРТЭЙ ЛУЙВАРЧИДТАЙ НИЙЛЭЖ ЭНХБАЯРЫГ ШОРОНД ХИЙСЭН ШУУ

Avatar

hh 2013-10-10 103.9.91.146

Ерөнхий сайд, гишүүд юм уншмаар байна аа. Цээжний пангаар хэн нэгний үгээр улс орныг удирдана гэж юу байхав дээ.Эдийн засгийн гүнзгий мэдлэгтэй, элдэв шунал тачаалгүй, жинхэнэ төрийн хар хүн (Бямбасүрэн, Жасрай, Амаржаргал мэтийн )гарч ирэхгүй л бол хэцүүдэх нээ. Бодлого замбараагүй, үнэлэлт дүгнэлт нь субьектив яваад байна. Эдийн засгийн дүр зургийг томоор нь макро эдийн засгийн түвшинд цэгцтэй хармаар байна. Үүнд мэдлэг, туршлага хэрэгтэй. Ерөнхий сайд болон гишүүдэд тавих ерөнхий мэдлэгийн түвшний шаардлага баймаар байна. Эсвэл төрийн түшээд доор нь ажиллаж байгаа мэргэжлийн байгууллага, ажлын албадаа сайн ажиллуулж, тэдний үгийг сонсмоор байна. Улс төрчид мэргжлийн хүмүүсийн үгийг сонсож шийдвэр гаргахаас биш мэргэжлийн хүмүүс шиг мэдэмхийрэх шаардлагагүй.

Avatar

hh 2013-10-10 103.9.91.146

Ерөнхий сайд, гишүүд юм уншмаар байна аа. Цээжний пангаар хэн нэгний үгээр улс орныг удирдана гэж юу байхав дээ.Эдийн засгийн гүнзгий мэдлэгтэй, элдэв шунал тачаалгүй, жинхэнэ төрийн хар хүн (Бямбасүрэн, Жасрай, Амаржаргал мэтийн )гарч ирэхгүй л бол хэцүүдэх нээ. Бодлого замбараагүй, үнэлэлт дүгнэлт нь субьектив яваад байна. Эдийн засгийн дүр зургийг томоор нь макро эдийн засгийн түвшинд цэгцтэй хармаар байна. Үүнд мэдлэг, туршлага хэрэгтэй. Ерөнхий сайд болон гишүүдэд тавих ерөнхий мэдлэгийн түвшний шаардлага баймаар байна. Эсвэл төрийн түшээд доор нь ажиллаж байгаа мэргэжлийн байгууллага, ажлын албадаа сайн ажиллуулж, тэдний үгийг сонсмоор байна. Улс төрчид мэргжлийн хүмүүсийн үгийг сонсож шийдвэр гаргахаас биш мэргэжлийн хүмүүс шиг мэдэмхийрэх шаардлагагүй.

Avatar

зочин 2013-10-10 202.70.42.102

Монголын талд оногдох ёстой 51 хувиас 17 хувийг нь С.баяртай нийлээд танай АН-н баярцогт,чи,элбэгдорж,гансүх гэсэн хулгайчууд идчихээд байгаа чинь нууц биш үү.Та нар энийгээ нуугаад хэлэхгүй байгаа биз дээ.баярцогт данжаад өөрийн CIS гэдэг компаниараа Оюутолгойн уурхайд хангалт хийж байгаа чинь ашиг сонирхлын зөрчил биш үү.Тэр хятад иргэн давхар давхар ялтай байтал танай АН өмгөөлөөд байгаа чинь асуудал биш үү.Танай элбэгдорж золбингийн яриад байсан шударга шүүх,хууль нь хаана байна.

Avatar

çî÷èí 2013-10-10 103.26.194.126

Ìîíãîëûí òàëä îíîãäîõ ¸ñòîé 51 õóâèàñ 17 õóâèéã íü Ñ.áàÿðòàé íèéëýýä òàíàé ÀÍ-í áàÿðöîãò,÷è,ýëáýãäîðæ,ãàíñ¿õ ãýñýí õóëãàé÷óóä èä÷èõýýä áàéãàà ÷èíü íóóö áèø ¿¿.Òà íàð ýíèéãýý íóóãààä õýëýõã¿é áàéãàà áèç äýý.áàÿðöîãò äàíæààä ººðèéí CIS ãýäýã êîìïàíèàðàà Îþóòîëãîéí óóðõàéä õàíãàëò õèéæ áàéãàà ÷èíü àøèã ñîíèðõëûí çºð÷èë áèø ¿¿.Òýð õÿòàä èðãýí äàâõàð äàâõàð ÿëòàé áàéòàë òàíàé ÀÍ ºì㺺뺺ä áàéãàà ÷èíü àñóóäàë áèø ¿¿.Òàíàé ýëáýãäîðæ çîëáèíãèéí ÿðèàä áàéñàí øóäàðãà ø¿¿õ,õóóëü íü õààíà áàéíà.

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж