Ямар шинэчлэл хэрэгтэй вэ? | News.MN

Ямар шинэчлэл хэрэгтэй вэ?

Хуучирсан мэдээ: 2010.05.25-нд нийтлэгдсэн

Ямар шинэчлэл хэрэгтэй вэ?

УИХ-ын бүтцийн байгууллагуудаар Монголын төмөр замыг шинэчлэх, Төмөр замынтээврийн талаар төрөөс баримтлах бодлогын төслийг хэлэлцэж байна. УИХ дээр орж хэлэлцэгдэж эхлээд удаагүй байгаа энэ асуудал дээр намын бүлгүүд нэгдсэн тохиролцоонд хүрч чадаагүйн улмаас хэлэлцүүлгийн явц удаашраад байгаа билээ. Төмөр замын тээврийн талаар төрөөс баримтлах бодлогын асуудал дээр гишүүдийг талцуулаад байгаа хоёр асуудлын эхнийх нь төмөр замын сүлжээ буюу хойшоо урагшаа чиглэл, хоёр дахь нь өргөн нарийн царигийн аль нь Монголд ашигтай вэ гэдэг асуудал. Тиймээс маргантай байгаа энэ сэдвээр УИХ-ын гишүүдийн байр суурийг тодрууллаа.

УИХ-ын гишүүн С.Оюун:

-Төмөр замын царигийг зөвхөн өргөн байна гэж зааж өгөх нь буруу гэж би үзэж байгаа. Ингэвэл хязгаарлагдмал болно. Техник технологи, эдийн засгийн үр ашгийг нь харсан ч гэсэн аль аль нь хосолсон байх нь зүйтэй. Хөрөнгө оруулж байгаа компаниуд эдийн засгийн нарийн тооцоогоо хийх байх. Төмөр зам дээр улс төр гэхээсээ илүү эдийн засгийн тооцоо судалгааг нэгдүгээрт тавих хэрэгтэй юм. Хойш урагш тавихын аль нь Монголын эдийн засагт илүү үр ашиг авчрах вэ, хаашаа ачаа илүү тээвэрлэдэг вэ гэдгээ голлож харгалзвал зөв болно.

УИХын гишүүн Р.Амаржаргал:

-Монгол Улсын үндэсний аюулгүй байдлын үзэл баримтлал гэж бий. Гадаад бодлогын үзэл баримтлал ч гэж байгаа. Тэдгээрийн гол гол шалгуурыг үндэслээд төмөр замаа чухам техникийн ямар үзүүлэлттэй байгуулахаа шийдэх байх. Манай Үндэсний аюулгүй байдлын үзэл баримтлалаар хоёр хөрштэйгээ ижил тэгш харилцаатай байна гэсэн тунхаглалтай. Энэ дагуу аль аль царигийг таарах газарт нь хослуулж хэрэглэнэ биз ээ.

УИХ-ын гишүүн Р.Раш:

-Бид хоёр их гүрний хооронд байгаа улс. Үүнийг нэлээд сайн бодолцох учиртай. Манай одоогийн төмөр замын цариг нь ОХУ, хуучнаар бол ЗХУ-ын стандартын өргөн цариг. Өргөн нь 1520 мм. Цариг өөрчилнө гээд үүнийг бүгдийг хуулж болохгүй. Тиймээс энэ замтайгаа шууд холбогдох буюу огтлолцох тийм шинэ төмөр зам барих шаардлага гарахад одоогийнхоороо өргөн царигаар тавих нь зөв гэж би боддог. Тэгэхгүй бол цариг таарахгүй. Тэр болгон дээр ачаа сэлгэх нь хэцүү.
Харин хил болоод зах зээлд ойрхон, тэгээд түүгээр дамжиж гурав дахь зах зээл болох Япон, БНСУ ч гэдэг юм уу, тийшээ гарахад ойр дөтийг бодвол тийш гарах төмөр замыг нарийн цариг буюу 1435 мм-ээр барьж яагаад болохгүй байх билээ. Бид тийм нарийн царигийн төмөр замыг ашиглаж чадна. Одоо л гэхэд Эрээнээс нааш Замын-Үүд рүү 4-5 км зам орж ирээд жижгэвтэр тав зургаан замтай сэлгээний өртөөтэй, хятад царигаас монгол цариг руу ачаа шилжүүлэн ачдаг тоног төхөөрөмж байгууламжтай болчихоод байна. Бид тэнд ажиллаж чадаад л байгаа.
Аль чиглэлд төмөр зам эхлээд тавих вэ гэхээр давын өмнө УБТЗ-ыг Өмнөговьд босох гэж байгаа аж үйлдвэрийн тэр асар том районтой холбох хэрэгтэй. Төмөр зам барина гэдэг их хугацаа шаарддаг эд. Зарим хүн нэг хоёр жилд шууруулна гэж яриад байгаа. Тэгж ойлгож болохгүй. Маш нарийн технологитой, ажиллагаа ихтэй хүнд хөдөлмөр шүү дээ. Ул шороо тавих, дээгүүр нь төмөр замаа зулж өрөх гээд өдий төдий ажил орно. Саяхны түүх юм даа. Эрдэнэт, Багануур, Бор-Өндөрийн төмөр замыг барьсан. Энэ хойно Ерөөд 90-ээд км төмөр зам барихаар болж хоёр жилийн өмнө эхэлсэн. Одоо 60-аад км л яваад байна. Уулын бартаа ч их туулж байгаа биз дээ. Энэ жилдээ багтааж дуусгаж чадах уу, үгүй юү, тэр замыг. Юмыг байгаа байдлаар нь харж, бодитоор харж хандах хэрэгтэй л дээ.
Эцсийн эцэст Тавантолгойн уурхайг ашиглана гэдэг нь том утгаараа төмөр зам барьж байж л бүтнэ шүү дээ. Машинаар цааш нь нүүрс зөөж л байна. Түүнийг тоолж бүртгэж хяналт тавихад их бэрх байх. Өчнөөн төчнөөн их даацын тэрэг эгнээ эгнээгээрээ тоос татуулаад л давхидаг байлгүй, миний төсөөллөөр бол. Хэчнээн хэмжээний нүүрс гаргаж ямар ч хэмжээний татвар төлж байгаа юм, мэдэхгүй. Байгаль их хэцүүхэн болж байгаа. Энэ мэт зөндөө явдал байх шиг байна. Тэр ачаа вагоны нуруун дээр гарчихвал бүртгэл тооцоо тас няс болно оо доо. Байгаль сүйдэх нь ч багасна. Зэрэгцээд авто зам байхад ч юу нь буруудах вэ гэж л бодож байна.
                            Д.ОЮУНЦЭЦЭГ

0 сэтгэгдэл

News.mn сайтад сэтгэгдэл оруулахад анхаарах зүйлс

Avatar

могой 2010-05-25 182.160.59.90

Оюун RIO TINTOD үйлчилж байгаа юмЯваандаа Оюутолгойгоос зэсийн баяжмал зөөхөд тэр нарийн царигтай төмөр зам нь хэрэг болно Сайншандад зэс хайлах үйлдвэр барих нь Оюун болон RIO TINTO д ашиггүй харин Монгол улсад ашигтай

Avatar

Зочин 2010-05-25 202.179.20.169

Төмөр замын царигийг өргөн нарийн болгох их амархан юм шиг байна лээ Саяхан Өвөр Монголын ТВ-ээр төмөр замын тухай нэвтрүүлэг гарсан Урьд нь Эрээний дугуй солих өртөө 200 км-ийн цаана Жинин хотод байдаг байсан гэнээ Эрээн-Жинин хотуудын хооронд өргөн цариг байсан бөгөөд Монгол Оросоос ирж байгаа вагонууд дугуйгаа Хятадын гүн руу орж сольдог байсан гэж байна Тэгээд 1960-аад онд Зөвлөлт хятадын харьцаа муудаж дээр нь бас Монгол хамт муудалцаад эхлэнгүүт хятадууд уурандаа нэг шөнийн дотор Эрээн-Жининий төмөр замыг өргөн байсныг нарийн болгосон гээд хятадын төмөр замчид ярьж байх юм Тэгэхээр төмөр зам нарийн өргөндөө нэг их асуудал биш бололтой шүү

Avatar

äîðæ 2010-05-25 203.169.55.226

îäîî íýã ýðõ ÷ºëºº ãàð÷ áàéõàä þóí ò¿ð¿¿í Îðîñûí òºìºð çàìààñ
ñàëàõ öàã áîëñîí ÓÁÒÇ Îðñóóä Ñòàëèíû ãýðýýã 1949 îíû Õóãàöààã¿é ãýðýýã ººð÷ëºõã¿é ìàíàé óëñûã ìºí ÷ îëîí æèë äýýðýëõýæ áàéíà äàà
¯ëäñýí á¿õ çàìàà Ìîíãîë óëñ 100 õóâü ººðèéí êîìïàíèéð áàðèóëàõ õýðýãòýé ÓÈÕ-ûí ãèø¿¿ä ºðãºí íàðèéí ãýýä ìàðãààä áàéõ þì
Ýõëýýä þìàíäàà ýçýí áîëîòõîî÷ äýý Õàëçàí Ãàíáîëä óóë íü èõ çºâ áè÷ñýí áàéí ëýý ÿàãààä ÓÁÒÇ-ûí àñóóäëûã øèóäýýã¿é áàéæ
äýä á¿òýö ÕÕÊ ãýýä áàñ íýã îðîñûí ÒÇ êîìïàíè áàéãóóëæ áàéãàà
þì áý Áàÿðàà Îäîî áàéãóóëàõ ÿìàð÷ òºìºð çàìûã ÓÁÒÇ-ûí ìýäýëä ºã÷ áîëîõã¿é ø¿¿ 90 îíä áèäíèé íýã àëäàà òºìºð çàìàà îðîñîîñ ñàëãàæ àâàõ áàéæ äýý òýð ¿åä îðñóóä ÷èõ 纺ëºí áàéñàí
Îäîî îðîñûí ìàôè îëèãàðõóóä îðîîä èð÷èõñýí áàéíà ø¿¿
Îðñóóäûí ãàð õºë áîëæ áàéãàà óëñóóä ìºí㺠îëíî ãýæ èõ ë
ãýíýí áîäîæ áàéíà äàà îðñóóä ç¿ãýýð ë áóóä÷èõäàã áèç äýý

Avatar

Baatar 2010-05-25 182.160.38.220

За за Оюун гуай юу гэнээ Улс төр гэхээсээ эдийн засаг гэнүү Улс орны аяулгүй байдлаас чухал зүйл бас байдгаа Ямар Оюунд эх орон гэх ойлголт байх биш Орос сургууль төгсөж Чех Англи гэж явсаар ирээд УИХ гишүүн болсон хүн Удам судар нь ч гэсэндээ бөөн цусны хольц

Avatar

Зочин 2010-05-25 183.81.169.2

Оюун ч тэр Рио-нхонтой холбоотой ажиллаж байгаа урагш зэс зөөхөд лоббидож баяжих юм биз давхар ашгыг Оюун гишүүн Хятад Канадуудаас олох нь л дээ

Avatar

Зочин 2010-05-25 183.81.169.2

Баабар Чулуунбат Энхсайханы үeд Заамарыг канадууд дээрэмдсэн Энхсайхан Очирбатын үeд Тамсагыг х***а дээрэмдсэн Чулуунбат Бадамдамдин Очирбат нар Дорнодын ураныг канадуудаар дамжуулж Хятадуудад өгөх гэж байсан Элбэгдoрж Энхбаяр нийлж Таван-толгой Оюу-толгойг хятадуудад өгчихсөн байсан Дарханы төмөртэйн ордыг төмрийн үйлдвэрээс н салгаж хужаад өгөх ажлыг Очирбат Энхсайхан хийсэн одоо эдгээр хүмүүс дээр Energy Resource Чэнхүа Макынхан нийлж нарийн төмөр замаар дамжуулж Монголыг гадныханд худалдаж баяжих юм биз дээ

Avatar

irgen 2010-05-25 182.160.54.160

Oyun ashig sonirhlin zurchiltei baina Rio Tintod ajillaj baisan gedeg biz dee Iim humuus jirin mongol huni erh ashgig hamgaalj chadahgui ee

Avatar

www.Freecall.mn 2010-05-25 202.170.67.217

Hizgaargui yarih erh chelee

Avatar

? 2010-05-25 183.81.169.2

Оюун гишүүн ээ Fan Fenglei гэж х***а South Gobi -г эзэмшдэг л дээ Монголоос шууд х***а уруу нарийн зам тавьж Монголын нүүрс зэсийг маш хурдан хямд боловсруулаагүй хэлбэрээр Хятадад зарвал ашигтай гэж Bloomberg Financial Times гээд л бүх сонингуудад бичсэн байна лээ Түүнчлэн Монголын ураныг ч мөн адил Хятадын цөмийн энэргийн газар зарахад оросуудад өгснөөс илүү ашигтай хятадуудад дотны ойрын хүн Монголын төр засгын дээгүүр албаныхан дунд олон байгаа тул тун найдвартай бүтнэ гэж бичээд байна Тэд нь та нар уу

Avatar

Зочин 2010-05-25 183.81.169.2

Оюун больё оо Хятадын компаниудууд Монголд хэрэгжүүлэх төмөр замын төслөө Монголын засгын газрын шийдвэрээс шалтгаалж зогсоолоо гэж гадны хэвлэлүүд бичээд байна Та аль талд ямар улсын эрх ашгын төлөө зүтгээд байгаа юм бэ тэр газар уруугаа бүрмөсөн явбал яасан юм бэ

Avatar

Зочин 2010-05-25 183.81.169.2

Нарийн зам тавьбал Хятад уруу юмаа хямд зөөнө манай ноолуурыг х***а үнэ цохиж аваад ургаш зөөж хямд ажиллах хүчээ ашиглаж хямд бүтээгдэхүүн хийж Дэлхийн зах зээлд гаргадаг Үр дүнд нь н Монголын ноолуурийн бүх үйлдвэрүүд бараг л дампуурч байна даа Урагш зам тавьбал яг ижил зүйл үйлчилнэ Одоо болтол урагш зам тавиагүй Монгол 2 толгойгоо ашиглаж эхлээгүйн ачаар бид хужаад нүүрс зэсээ алдаагүй байна

Avatar

Зочин 2010-05-25 183.81.169.2

Муухай хар урвагчдаа тан нарын үр хүүхдүүдийн толгой дээр 20 жил зовж шаналсан Монголчуудын цус нулимс асгарах өдөр ирж л таараа

Avatar

Зочин 2010-05-25 183.81.169.2

Oyunii uvuu Semikov nas barahad eej n Dorjpalam bil uu hyatad aild ussun sh tee gehdee Oyunii eejiin eej buyu emeeg hyatad hun baisan gej yaridag

Avatar

Зочин 2010-05-25 183.81.169.2

Oyun argagui ee ah duu nar n Energy resource-n munguur Amerikad surch deed bolovsrol ezemshsen Neg surguuliin tulbur jild dor hayaj 20000 nogoon geheer Oyun ger buldee her hurungu oruulsan n oilgomjtoi baigaa biz dee

Avatar

Оюун гишүүн ээ 2010-05-25 183.81.169.2

Төмөр зам дээр улс орны тусгаар тогтнол газар нутгын бүрэн бүтэн байдлыг 1-рт тавих ёстой бишүү

Avatar

бор. 2010-05-25 182.160.38.220

Муу х*******н талыг баримтлагчид хуцацгааБаянгол ТЗ 110 км маш чанартай замыг 1 хан жилиин дотор барьж дууссанРаш хоцрогдожЮу юу гэнээ хилээр гарч байгаа нүүрснийхээ тоо хэмжээг мэддэггүй ч гэх шиг хэдэн он бэОдоо зөөж байгаа компаниуд нь засмал зам тавиад л зөөнө бизЭнэ Оюун ч яахав өөрөө ашиг сонирхолын зөрчилтэй этгээд68 хувийн татварыг үгүй болгох Оюутолгойн ашиггүй гэрээг батлууланын төлөө улайран зүтэгсэн гадаадын уул уурхайн компаниудын УИХ дахь тавиул хүнАмаржаргал гэж худлаа нуль ухаан царайлсан хоосон номчирхогч дуугүй л байвал баравТэгээд нарийн төмөр зам тавиад нүүрсээ хурдхан Нятад руу зөөе гэсэн хэдэн х*******н гар хөл болсон компаниудын лоббид орсон улс УИХ бас байнаа

NewsMN Гар утасны хувилбар Татах
NEWS.mn

Мэдээллийн эх сурвалж