Улсын хэмжээнд одоогоор 155 мянган төрийн албан хаагч ажилладаг. Тэдний дийлэнх нь нийслэл дүүргийн төрийн захиргаанд ажиллаж байгаа. Улаанбаатар хотын Ерөнхий менежер Ч.Бат “Төрийн албан хаагчдаас хамгийн багаар тооцоход 15 мянга гаруй хүн хувийн автомашинаар ажил, гэр хоёрын хооронд зорчиж байгаа. Тиймээс хувийн унаанаасаа татгалзаж, нийтийн тээврээр зорчих нь замын ачааллыг багагүй хувиар бууруулна. Тиймээс замын хөдөлгөөний ачаалал, ажил эхлэх тарах үеийн түжрэлийг бага ч болов бууруулах хүчин зүйл нь төрийн албан хаагчын үүрэг оролцоо юм” гэсэн саналыг дэвшүүлсэн юм.
Нийслэлд одоогийн байдлаар Нийслэлийн захирагчийн ажлын алба, Спортын төв ордон, Драмын теартын өмнөх талбай гэсэн гуравхан газарт төлбөртэй зогсоол байдаг юм байна. Тиймээс Нийслэлийн захирагчийн албанаас төлбөртэй зогсоолын тоог 24 байршилд нэмэх төлөвлөгөөтэй буйгаа дуулгасан юм. Тодруулбал, Гэмтэл согог судлалын эмнэлгийн өмнөх талбай, Энэбишийн гудамж, Шастины төв эмнэлэг гэх мэтийн газруудад үүнийг хэрэгжүүлснээр 4500 орчим автомашины зогсоолыг шийдвэрлэх аж. Ингэснээр иргэд машинаа нэгдүгээр эгнээнд, энд тэндгүй зам хааж тавин хөдөлгөөнд саад учруулах нь багасна гэж үзсэн байна. Нийт 21 төлбөртэй зогсоолыг байгуулахад нийтдээ 10 орчим тэрбум төгрөг шаардагдах аж. Энэ бүтээн байгууллалтыг төсвийн мөнгөөр бус хувийн хөрөнгө оруулалтаар шийдэж, зохион байгуулах нь зүйтэй гэж Нийслэлийн удирдлагууд үзэж байна.
Томоохон худалдааны төвүүдийн ажиллах цагийн хуваарьт өөрчлөлт оруулах саналыг хурлын үеэр дэвшүүлсэн юм. Учир нь иргэдийн ажил эхлэх, тарах цагтай томоохон захуудын цагийн хуваарь зэрэгцэж байгаагаас зам түгжрэх бас нэг шалтгаан үүсдэг байна. Иймээс зарим захын цагийн хуваарьт огцом өөрчлөлт орж магадгүй юм байна. Тухайлбал, “Нарантуул” захыг 07.00 цагт нээж, 16.00 цагт хаах нь зүйтэй гэж үзэв.
Нийслэлийн хөдөлгөөний ачаалал ихтэй байдаг замуудаар автомашины улсын дугаарын сүүлийн оронгоос хамаарч явах маршрутад хязгаар тогтоох юм байна. Жишээлбэл, Даваа гаригт “Нарны зам”-аас Их тойргуу хүртэл замаар 07.00-20.00 цагийн хооронд 1,6-аар төгссөн улсын дугаартай автомашин, 2,7-гоор төгссөн бол Мягмар гаригт зорчихгүй байх гэх мэтээр зохицуулбал замын хөдөлгөөний ачаалал 20 хүртэл хувиар буурах тооцоо гарсан байна. Дээрхи хязгаарлалтад галын, түргэний, нийтийн тээвэр зэрэгт хамаарахгүй юм байна. Дээрхи аргыг дэлхийн дэлхийн олон оронд хэрэгжүүлдэг бөгөөд ядаж замын ачааллын онцгой үе болох наймдугаар сарын 25-наас аравдугаар сарын 25-ныг хүртэл хэрэгжүүлэх боломжтой юм байна.
Ерөнхий боловролын сургуулийн хичээлийн цагийн хуваарьт өнгөрсөн хавар өөрчлөлт оруулсан. Тухайлбал, хичээл нь 08.00 цагт эхэлдэг сургуулийн хичээлийн цагийг 07.30 болгох, 08.30 цагт эхлэдэг их сургуулийг 10.00 цагт эхлүүлэх гэх зэргээр өөрчилсөн нь түжрэлийг багагүй хэмжээгээр багасгасан байна. Хотын захын сургуулийн сурагчдын ихэнх нь автобус, явганаар сургууль руугаа явдаг.Гэтэл хотын төвийн сургуулийн “боломжтой айл”-ын хүүхдүүд хувийн автомашин, таксигаар өдөр бүр зорчдог нь замын хөдөлгөөний ачааллыг нэмэгдүүлэхэд нөлөөлж байна. Хүүхдүүдийн аюулгүй байдлыг бодсон ч, замын түжрэлээ бодсон ч сурагчдыг сургуулийн автобустай болгох зайлшгүй шаардлага байгаа гэнэ.
Мөн 2010 оноос зүүн дөрвөн замаас аруун дөрвөн зам хүртэл нийтийн тээврийг замын зөвхөн нэгдүгээр эгнээргээр зорчиж байх шийдвэр гарсан. Гэтэл энэ шийдвэр хагас дутуу хэрэгжсэн. Энэ жил үүнийг үргэлжлүүлэн хэрэгжүүлэх бөгөөд явах чиглэлийг сунгаж Эскадрилын хөшөөнөөс 25 дугаар эмийн сан хүртэл байхаар шийдэхээр болсон байна. Энэ ажлыг энэ сарын 25-наас хэрэгжүүлж эхлэх ажээ.