Л.Амгалан: Метротой болсноор замын түгжрэл буурна
Улаанбаатар хотын замын түгжрэлийг судлахад олон шалтгаан байна. Тэр бүхнийг нэгэн зэрэг шийдэх боломжгүй. Хамгийн боломжит хувилбаруудыг авч яаралтай хэрэгжүүлэх ёстой. Нийтийн тээвийн салбарт эргэлт хийх, замын сүлжээг өргөсгөх, автомашинуудын зогсоолуудыг төлбөртэй болгож, зөв зохион байгуулалттайгаар шийдэх хэрэгтэй. Замын түгжрэлийг бууруулахын тулд дэлхийн өндөр хөгжилтэй орнууд нэг цогц арга хэмжээг хэрэгжүүлсэн байдаг. Энэ бол метро. Улаанбаатар хотод метроны шугам барих цаг болсныг нийгмийн хөгжил аяндаа шаардаж байна. Метротой болохын өмнө нь бүтээн байгуулалтын олон ажил, шат дамжлага байгааг олон нийт мэдэж байгаа байх. Японы олон улсын байгууллага “Жайка”-гийнхан хотын удирдлагуудын захиалгаар Метроны техик эдийн засгийн үндэслэлийг боловсруулж дууссан. Энэ бол том ажил. Дараа, дараагийн шатны ажлыг хийхэд энэ нь түлхэц болох юм. Дэлхийн томоохон хотуудтай хөл нийлүүлэх болсон Улаанбаатар замын түгжрэлээ бууруулахын тулд давхар замууд, гүүрэн гарцуудыг барих шаардлагатай. Мөн одоо байгаа замуудаа сайжруулан, зөв зохион байгуулах хэрэгтэй. Энэ ажлыг хотынхон захаас нь хийгээд эхэлчихсэн. Засгийн газрын ордны орчмын замын урсгалыг нэмж өөрчлөх, эгнээ байр нэмэх зэргээр хийсэн ажил бий.
Автомашины зогсоол, гараашуудыг цэгцлэх ажлыг нэг бодлоготойгоор эхлүүлсэн. Тухайлбал, манай дүүргийн Засаг даргын Тамгын газрын орчимд энэ жил авто зогсоол барих төлөвлөгөө гарсан. Мөн газар зохион байгуулалтын энэ жилийн төлөвлөгөөнд 15 дугаар хорооны орон сууцны 31 дүгээр байрны урд, 18 дугаар хорооны 45 дугаар байрын урд олон давхар гарааш барихаар оруулсан байгаа. Энэ мэт ажлыг бусад дүүрэгт хийснээр дээрх асуудлыг бага ч гэсэн шийдэх болно.
Ц.Сандуй: Улаанбаатарт давхар гарааш барих цаг болсон
Улаанбаатар хот өнөөдөр нэг сая гаруй хүн амтай метрополис хот болсон. Дэлхийн том хотуудад тулгамддаг бүх асуудал тулгарч байна. Замын түгжрэлийг бууруулахын тулд автозамын сүлжээг сайжруулах хэрэгтэй. Жишээлбэл, барууны орнуудтай харьцуулахад авто замын сүлжээ нь 12 дахин том байдаг. Азийн орнуудтай харьцуулахад энэ сүлжээ нь 16 дахин том. Манай хорооллын дундах болон туслах замуудын сүлжээг сайжруулж, нягтаруулах шаардлагатай. Авто зогсоолын менежментийг сайжруулах хэрэгтэй байна. Өнөөдөр Улаанбаатарт жолооч нар машинаа байрлуулахдаа дүрэм, журам зөрчдөг. Дуртай газраа, замын нэгдүгээр эгнээнд машинаа орхиж явснаар бусад тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөнийг саатуулдаг. Хөдөлгөөний соёлыг сайжруулах ёстой нь эндээс анзаарагддаг байх. Дөрвөн уулын дунд боссон хот маань 470 мянган га газартай ч гэсэн барилгажиж зайгүй шахам болжээ. Тиймээс давхар гараашийг хотод барих хэрэгтэй. Хоёр жилийн өмнөөс энэ ажлыг хийхээр судалгаа явуулсан. Энэ жилээс эхлээд автомашины давхар гарааш барих ажлын тендер зарлаж есөн байршилд гүйцэтгэгчид шалгарсан. Цаашид 30 гаруй баршилд давхар гарааш барих давхар гарааш барина. Давхар гарааш өвлийн улиралтай манай улсад тохиромжтой. Дулаан давхар гарааш барихаар бодож төлөвлөсөн юм бий.
Соц нийгмийн үед айл бүр машинтай байгаагүй. Иргэд нийтийн тээврээр зорчдог байлаа. Одоо хүн бүр машин унаж байна. Замын түгжрэлд нийтийн тээвэр бас нэмэр болдог. Тиймээс метро барих шаардлагатай гэж бодож байна.